Syyskuun Söpöliinit 2012 *Kesäkuussa*

Hei!

Olette pohtineet tuota suurta sf-mittaa...kannan korteni kekoon. Järkytyin itsekin kun vkolla 23+1 mitta oli 25. Siis aivan siellä jossain yläkäyrän yläpuolella. Huomenna taitaa olla se seuraava mitta ja epäilempä ettei ole tasoittunut yhtään. Tuntuu nimittäin, että masu on isompi kuin ikinä tässä vaiheessa. Ultrissa kuitenkin vauveli on vastannut viikkoja eikä ollut liian iso. Esikoisen kohdalla mitat huiteli siellä yläkäyrän yläpuolella koko ajan eikä poika kuitenkaan ollut syntyessään kuin 3660g (tosin syntyi vkolla 38+0). Kakkonen kulki keskikäyrän yläpuolella ja syntyi samoilla viikoilla esikoisen kanssa ja oli hitusen painavampi kuin veljensä. Lapsivettä oli normisti ja muutenkin kaikki ok. Ettei se välttämättä suuri sf-mitta anna aihetta huoleen. Kyllä neuvolasssa pitävät huolen jos jotain aihetta tarkempaan syyniin on. Ainakin itselläni on sellainen neuvolatäti, joka huolehtii joka asiasta ehkä liiankin tarkkaan:).

Olo on välillä kuin potkupallolla, kun yrität kyykkiä ja ähkää nuita koti- ja navettatöitä. Milloin pistää minnekin, henki ei kulje, vauva painaa rakkoa ja tämä närästys on välillä jotain järkyttävää. Sama mitä syöt niin korventaa vain...:$. Ja miksi se tästä vielä muuttuu kun tuo maha valtaa koko emännän!? Toisilla tosiaan alkaa nuo viikot huventua...itsellä tuntuu välillä aika junnaavan paikallaan. Äippäloman alkuunkin on vielä aikaa kuukausi. Tarkoitus aloittaa elokuun alusta varhennettuna, koska tämä olo on aika kehno jo nyt. Ei jaksais millään raahautua varsinkaan aamuisin töihin. Edellisissä olin lypsyllä viime tippaan asti eli aloitin äitiysloman vasta viimeisenä mahdollisena päivänä ja sitten en kerinnytkään olla "lomalla" kuin 2vkoa kun nämä päättivät syntyä. Tämä "elämäntapa" vain on sellainen ettei sieltä navetalta ja töistä pysty täysin irtautumaan ollenkaan.

Aika moni on tehnyt nuita valmisteluja jo vauvaa varten. Hmm...meillä ei olla oikeastaan mitenkään valmistauduttu vielä. Vauvan vaatteet ovat laatikossa vielä odottamassa(edellisten jäljiltä on aika paljon vaatetta). Vaunut on kyllä pyöriny eteisen nurkassa siitä asti kun kuopus ei enää niissä viihtynyt eli aika kauan. Meillä on Oran Jovit, jotka ainakin täällä maalla ovat mahtavat isoine ilmakumipyörineen. Ei haittaa lumi ja kura. Pinnasänky jököttää meidän makkarissa, kun ei sitä olla viitsitty purkaa. Sen verran mietitty, ettei tuo vanha turvakaukalo ole enää turvallinen. Ostin sen esikoiselle jo käytettynä eli se on vuosilta yksi ja kaksi. Todennäköisesti saadaan kaukalo sukulaisilta, joilla kaksostytöt. Pitäisi varmaan alkaa orientautua siihen, että pikkuinen on tulossa taloon.

Etna: Ihan mukava kuulla suht samanlaisessa tilanteessa olevista ihmisistä. Onko teillä tarkoitus sitten jatkaa miehen vanhempien työtä eli tehdä sukupolvenvaihdos? Siis meilläkään minä en virallisesti omista mitään, olen vain yrittäjäpuoliso. Kaikki on isännän nimissä. Se tietenkin hankaloittaa joidenkin asioiden hoitamista, mutta on tähän asti saatu asiat selvitettyä. Ja kun ei naimisissakaan tosiaan olla, niin joutuu välillä selvittelemään kuka oikein olen? Onko sinulla jokin muu ammatti jossa olet ollut tai aiotko palata? Maatalousyrittäjä nimikkeellä saisi ne vuosilomat, hurjat 26pvää ja äitiyslomat yms., jotka nyt taitavat olla vähän erilaiset kuin ns.palkkatyötä tekevällä. Välillä tuntuu, että yrittäjä on aika paljon huonommassa asemassa kuin normaalia työtä tekevä. Sitä kun periaatteessa itse maksaa siitä, että joku tulee tekemään ne työt siellä navetalla puolestasi vaikka olet äitiyslomalla. Nämä hommat on tosiaan sellaisia ettei niitä nuin vain jätetä taakse. On se itsekin siellä navetalla juostava, vaikka kuinka äippälomaa olisi. On sen verta tunnollinen luonne, ettei ihan kaikkea pysty taakseen jättämään:).

Tulipas tästä taas romaani...:ashamed:! Nyt jännitetään huomista "ekaa" neuvolalääkäriä...

emäntä82 ja möttiäinen 27+2
 
Ummetus on kyllä ikävää! En voi uskoa, että ihan heti levolacista tulisi riippuvaiseksi ihan helposti. Pari viikkoa ainakin uskaltaisin käyttää putkeen, sitten ehkä pitäisin taukoa tai vaihtaisin välillä Acioguriin tms. Silloin kun on tilanne ”päällä”, on vaan tärkeintä saada kakka kulkemaan tavalla tai toisella.
Olen käyttänyt vauvanpyykin pesuaineena Erisan Coloria. Se on hajustamaton ja allergiatestattu.
Ristiäisiä suunnitellaan vähitellen jo täälläkin, vieraita on tulossa eri puolilta Suomea ja osalla on mm. töitä, joita pitää aikatauluttaa. Todennäköisesti sovitaan päivä jo lähiviikkoina lokakuun loppuun. Jos olen silloin huonossa kunnossa, niin järjestämme vaikka nyyttärimeiningillä, niin mummit pääsevät leipomaan. Ja kirkolta löytyy tilat, jos ei itse jaksa siivota. Esikoinen kastettiin kirkossa ja se oli tosi kaunis tilaisuus. Kummeista vaan ei vielä ole tietoa… eikä muuten nimestäkään.
Hedelmähimo on mulle ihan uusi ”oire”, se tuli viime viikolla. Luumuja, nektariineja ym. voisin syödä ihan hillittömästi. Hassua sinänsä, en normaalisti ole hedelmien popsija.
Varusteista meillä on vielä sekä turvakaukalo että vaunut kaupassa, siis ihan ostamatta. Ensisänky tehdään äitiyspakkauksesta (enkä sitäkään ole vielä hakenut, auts), sen meinaan koota vasta syksymmällä. Meillä on sen verran pieni makkari, että sänky vie tyhjänä turhan paljon tilaa, se nimittäin torppaa puolet kaapeista… Jossain vaiheessa pitäisi varmaan kantaa pienet vaatteet varastosta ja alkaa niitä järjestellä. Katsoin tänään ihan järkyttyneenä peiliin, että onpa iso maha! Eli, viimeinen kolmannes on alkanut, ja vauveli on oikeasti jossain vaiheessa tulossa meille… huih!

iloisia kesäpäiviä kaikille t. Santra+masuvauva ehkä 28 tai jotain?
 
Deleted member 70007
Tässä meidän Minirinsessan tarina, lyhennettynä versiona :)
15.6.2012 Suppareita vartin välein. Harmittaa ja itkettää, sillä jos pieni tyttäremme syntyy nyt, mahdollisuudet selvitä ovat kovin pienet, sillä hänellä on 85% todennäköisyydellä vakava sydänvika. Toivomme parasta ja odotamme. Odotamme tämän raskauden loppua ja valmistaudumme henkisesti pahimpaan. Parhaimman toivominen tuntuu turhalta. Lähdemme sairaalaan ja saan suppareita estävän lääkkeen ja kortisonipiikit. Mies ajelee kotiin tyttösten tykö ja jään yksin kuuntelemaan käytävästä kaikuvia askeleita. Koitan saada unta, mutta se ei onnistu. Laulelen mahalle hiljaa, ja kerron että ei ole vielä aika tulla. Supistukset taukoavat ja nukahdan.
16.6.2012 Päivä on mukava. Supparit muistuttelevat olemassaolostaan, perhe käy moikkaamassa. Ihanaa olla itsekseen, kotiin on ikävä. Kuuntelen radiosta Suomipopia, ja laulan masulle. Vauva potkii innokkaasti. Iltaa kohti supparit tihenevät ja tihenevät vain
17.6.2012 Kello 2.51 kaikki on ohi. Vuodelepo. Odotus.
Ihana lapsemme, kolmas tyttäremme, on tullut maailmaan. Pienenä ja pippurisena. Ja omaten kauniimmat silmät kuin kellään tuntemallani vauvalla. Viikkoja 28+5, kokoa 1300g ja 39cm, varsinainen jättiläinen viikkoihin nähden. Ja täysin terve tyttö. Olo tuntuu puhtaalta ja synnytyskin oli kovin kevyt.
18.6.2012 Keskoskaapista pois ja BDAPia tarvittaessa. Ihana ja terve lapsi, kuulemma. Käyn laulelemassa rakkaalleni paljon.
Tässä välissä paaaaljon elämää.... Tytön sain ekaa kertaa kenguruhoitoon, ja muuta ihanaa :)
25.6.2012 Päästään ekaa kertaa maistelemaan pullosta maitoa, kun on niin sisukas vauva. Kotiin päästään heinä-elokuun taitteessa.
Kunhan pulloruokinta sujuu ja 2kg täynnä, tulee täyteen se kyllä pian, ilmoitti kätilö. Sitä odotellessa.
26.6.2012 1700g (heh :D) ja 41cm pelkkää sisua ja rakkautta:heart:

Jenna ja Minirinsessa 9pv
 
Onnea Jennan unelma pienestä tytöstä. Kohtuu hyvinhän se on pienen tytön elämä kuitenkin käyntiin lähtenyt :heart:

Sf-mitasta Mullahan ison mitan syyksi paljastui viime viikolla se, että vauva tykkää majailla melko ylhäällä. Terkka neuvolassa kopelehti vauvan asennon ja paikan kun ei ollu mittanauhaa uskoa :)

Huomenna äitipolikäynti ja pääsee taas pikkusen näkemään :) Saahan tiiä mitä sanovat tällä kertaa.

Tänään kävin ostamassa vauvalle vaunut ja turvakaukalon. Olin jo asennoitunut siihen etten saanut sen värisiä vaunuja kun oisin halunnu, kun huomasin viime viikolla että olivat loppuneet kokonaan. Mutta iloinen yllätys tuli liikkeessä, kun myyjä sanoi, että sitä väriä saa taas elokuussa ja voidaan varata heti "kuorman päältä" mulle vaunut! Vähänkö voi ihminen tulla iloseks! Jos oisin viime viikolla käyny, niin oisin joutunu ottaa toisen värin, mut oli eilen tullu toi tieto, et saakin lisää. Koko päivä pelastettu! Lisäks sain vielä vaunuista ja kaukalosta yhteensä n. 70€ alennusta ja 80€ kaupanpäälliset tulee vielä vaunujen kesäkampanjan myötä.

Koski ja Jäppinen 28+2
 
Onnea Jennan unelma! <3 Oikein tippa tuli linssiin.. :) Poksun 27+0 ja kyllä kovasti pelottaa, jos ennen aikaisena tulisi. Ihana kuulla kuitenkin positiivisia ennen aikaisia uutisia!! <3

Ei ole hirveästi tullut täällä käytyä sen jälkeen, kun liityin fb:n ryhmään. :) Meille on annettu tyttölupaus. :) Kolmas prinsessa siis, jos kätilö oikeassa. 3.7. lääkärineuvola, joten siinä vois nähdä uudestaan.

Kiva huomata, että täällä on useampia kainuulaisia odottajia. Liekö kukaan menossa perhevalmennukseen?! Meille tuli kutsu, siis ihan vain siksi, että tää vauva on miehelle ensimmäinen. :)

Täällä alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten. Ainoastaan vaatekaappi täytynee hommata ja sitten vasta pestä vaatteet. :) Pikku hiljaa tehty hankintoja, ettei tule kertarysäyksenä.. ja aina huomaa, että jotain pientä puuttuu.. ;) Tarpeellista, siitä ei voi mennä takuuseen!! :D

Pahoinvointi jyllää edelleen, kun ruokaa ei tee mieli eikä muista syödäkään. Onneksi enää perjantaina töitä ja sitten pääsen huokaisemaan. :)

Nyt aamupalalle.. :)
 
Jennan Unelmalle onnea pikku prinsessasta :flower:
Liikutuksen kyyneleet tuli.. Toivottavasti tyttö voi hyvin ja vahvistuu ja pääsette pian kotiin.

Emäntä: mietinkin, että miten ihmeessä siellä navetalla pystyy mahan kanssa touhuamaan. Itse toiminut nuoruudessa lomittajana ja eihän se mitään kevyttä istumatyötä ole. Välillä niitä aikoja kaipaa, mutta en tässä tilanteessa ;) jaksuja hurjasti.

Eilen käytiin ostamassa vauvalle vaunut :D Tuntuu taas astetta todellisemmalta tämä juttu :) 2008vm olevat brion (duot?) ja aikas letkeen tuntuiset menopelit :D
Sittenhän pitää vaatteet pestä ja ostaa kaikk muut tarvikkeet, vaipat, tutit jne jne, mutta ne kerkee sitten joskus. Kaikki suurimmat on kuitenkin hankittu nyt.

Nyt aamuhommille. Aletaan viimein toipua oksennustaudista. tai laspet sen sairastaneet.. Itsellä oli viime yönä niin järkyttävä olo, että olin varma, että tulee minullekkin, mutta eipähän ainakaan vielä tullut.

danjuska ja manna 30+0 :D
 
Jennan Unelmalle paljon onnea sinnikkäästä prinsessasta! Kova on kiire pienellä ollut maailmaan.
Minä itse oon ollut kohta 8 viikkoo sairaalassa vuodelevossa ennenaikaisen synnytyksen uhan takia. Viikkoja nyt 29+4.
 
Onnea Jennalle ja pikkuselle hirveesti! nyt alko vähän pelottaan. Eilen vaikka maannu lähes koko päivän niin suppareita tuli tunnin välein. Joinakin tuntina tuli kolme kertaa. Kaikki kivuttomia mut silti ja nyt on alkanu jomottaa selkää samalla. Toivottavasti ei käy samalla lailla :/ vaikka hyvinhän tuossa onkin käynyt :) Minkä verran on normi määrä suppareita? Unohtu eilen kysyä lääkäriltä.

Ristiäisiin kutsutaan vanhemmat, sisarukset, kummit ja ehkä yks tuttava pariskunta. Ollaan sisarusten kanssa niin vähän tekemisissä että laitan kutsut niille.

Kusma ja hattivatti 26+
 
Paljon onnea Jennan unelma pienestä tytön tylleröstä! Jaksamista ja toivottavasti pikku neiti kasvaa kovasti jatkossakin...:hug:

Danjuska Kiitos! Kyllä se jaksaminen on välillä aika kovilla...mutta pakko siellä on yrittää jotain tehdä, kun muuten miehellä menisi päivät navetalla. Onhan se tietenkin aika vaarallista ja riskialtista, koska eläimet ovat eläimiä ja niiden kanssa pitää osata olla tosi varovainen. Ei ikinä tiedä, milloin se vaara on tarjolla. Enää ei tietenkään pysty tekemään kaikkia töitä. Isäntä hoitaa ne vaarallisimmat kuten hiehojen karsinan putsauksen ja eläinten kiinnioton. Nyt vähän hirvittää tuo lehmien ulos laskeminen, koska ne eivät todellakaan ole mitään rauhallisia silloin. Ja jotenkin tuo reagointikyky on hidastunut huomattavasti. Tietenkin helpottaa kun eläimet on tuttuja ja tietää mikä elukka mahdollisesti saattaisi tehdä jotain. Eri asia on olla esimerkiksi lomittajana, koska jokainen eläin on tuntematon ja ne kyllä yleensä tietävät sen jos vieras heitä hoitaa. Meillä on parsinavetta, joten eläimet ovat kiinni. Se helpottaa työtä ja varomista, mutta toisaalta lypsy on yhtä kyykkimistä ja olet alttiina koko ajan potkuille ja horjahtamiselle. Aikamoista taiturointia se välillä on...toistaiseksi on selvitty ilman vahinkoja! Täytynee koputtaa puuta...:)

Nyt töpinäksi...tohtori odottaa!

emäntä82 + möttiäinen 27+3
 
Ekaks Jennan unelmalle tervetuloa ja onnea :flower:

Hankinnoista: edelleen mietinnässä millaset tuplakärryt hommaisin...on se nyt niiiiiin vaikeeta! Sen aiemmin ostetun Brion kovan (kirpparilt löysin) kantokopan tarttee sinne kärryihin mahtua, muuten ei tiedä millaset. Autokoppa edelleen kaverilla käytössä mutta mitäpä sillä vielä tehtäiskään ennen vaavin syntymää..! Ostoslistalla ei varmaan noitten vankkureitten lisäks oo suurempaa (tosiaan kaupat kaverin kopasta jo sovittu) kun sitte vaippoja ja liivinsuojia ja sen sellasta pientä.. Mutta mitään en viel oo laittanu valmiiks, sänky on tässä työhuoneen nurkassa kun ei viittitty muutaman kuukauden takia purkaakkaan.. Ja varastoa siivoillessa kävin läpi vaatelaatikoita ja karsin seasta pinkit pois. (harmi kun siel oli vaik mitä ihanuuksia mitä saatiin lahjaks ja käytettiin ehkä kerran..mutten niit pojalle kyl viitti pukea)

emäntä82 on toi kyllä käsittämätöntä miten ihmiset kuvittelee noitten tukien tekevän maanviljelijät rikkaiks! Eivät viitti ottaa asioista selvää vaan kovaan ääneen kuuluttavat vääriä uskomuksiaan! Enkä kyllä ymmärrä tuota narinaa, että pitää ostaa kotimaista mut sitte valitetaan hinnasta kun ulkolaista saakin halvemmalla! Kyllä Suomessa ajetaan maataloutta alas kaikin mahdollisin keinoin..en voi ymmärtää! Eipä näitä asioita itsekkään ennen tullut ajatelleeks, nyt se on vähän pakko kun koskettaa kuitenkin meidän arkipäivää oleellisesti. Ja tosiaan vaikka meilläkin isäntä ja appiukko tekevät pääosin kahdestaan kaikki työt niin ei ne maatalouden tulot riitä pelkiltään elättämään kahta perhettä vaan lisäks oltava noita urakointeja sun muita hommia koska kuitenkin investoinnit on suuria (koneita pitää uusia kokoajan, kuivureita&siiloja kunnostaa jne.) verrattuna viljasta (ja siihen uponneesta työmäärästä) saatavaan tuloon.
Ja juu..pyydän anteeksi muilta syyskuisilta vaahtoamistani, kiva kun on joku joka oikeasti ymmärtää omia tunteita :D

Sitte omaa napaa (.)
Täällä nyt auttanu se magnesium niihin suonenvetoihin, ei yhtään oo vedelly öisin! Ja vähän ruvennu helpottaan se pohkeiden arkuus päivisinkin. Mutta selkeesti on kyllä isin poika tulossa...kun eilen illalla isäntä tarjoutui lapsenvahdiks (siis wau) ja lähdin äitini kanssa ostoksille niin eipä tykänny masukas vaan muljas päänsä kanssa mun alapäätä vasten tosi ilkeesti kokoajan! Ja sitte koko illan tuli sellasia kummia tuntemuksia mahaan ja alapäähän...vähän ku joku ois sukkapuikolla tuikkinu tonne johki! Tosi ilkeetä...oiskohan jotain venymiskipuja tai vastaavaa..?
Ja kummastuttaa et vaikka muka öisin nukun hyvin ni aamusin väsyttää ihan kamalasti...muuten kyllä energinen ja melko pirtee olo..

kummeista piti tehdä sen verta galluppia että mikä teidän mielestä on sopiva määrä kummeja ja mikä liikaa? Mulla "ongelma" kun haluisin pyytää mun ystävää myös kummiks mutta sitte niit ois 5 et onko liikaa jos ois kaks pariskuntaa ja sitte tää mun ystävätär..? (nuo pariskunnat miehen siskoja miehineen)

Oivoi..taas tarttis lähtee kauppaan..unohdin eilen ostaa marsipaanit kaverin hääkoristeeseen ja tarttis alkaa kyhäileen sitä kun häät jo 1,5vkoa päästä...
 
Deleted member 70007
Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart:
Tuplarattaista: Meillä on tuplakarryinä Bugaboo Donkey Duot tytöillä, joiden ikäero on 8kk. En ole vielä päässyt tietenkään itse kokeilemaan, mutta naapurin rouva kävi mun 8kk ja oman vauvansa kanssa testailemassa. Tykkäsi kuulemma kovin ja kertoi että ovat parhaat yhdistelmävaunut joilla kärrytellyt. Ovat vain tosi kalliit.
Ristiäisistä: Nuohan ovat meillä näillä näkymin elokuussa, ja vieraiksi kutsutaan ystävät ja sukulaiset molempien puolelta. Kielitaitoa olen hionut, sillä miehen sukulaisista mukana on englantilaisia ;) Ollaan pidetty 9v esikoisen kanssa vähän kielikoulua.
Kummeja meilä on yhteensä 5, kolme naista ja kaksi miestä. Eli tinttamaaria määrä on ainakin minusta oikein sopiva :) Mullakin odotusaikana vauva painoi alapäätä moneen otteeseen :( Oli kauheeta.
Nyt on onneksi lähtenyt synnytyksestä palautuminen jo hyvään vauhtiinsa.
Imetyksestä kerron vielä, että 8kk on välillä imenyt silmät pyöreinä, kun maidon maku on muuttunut niin kovasti :D Ajatuksena on siis imettää molempia joko eriaikaan tai teoriassahan "tandemimetys"kin olisi mahdollinen, tosin en tiedä osaanko/haluanko sitä tehdä, mutta kokeilen ainakin. Ja kai se välittäisi Kiia-siskollekin tunnetta, että hänkin mahtuu yhä syömään siskonkin lisäksi :)

Jenna ja Minirinsessa 10pv. Ihan kohta lähdetään sairaalalle koko sakki ja juhlitaan neidin kymmenpäiväsiä :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viikkokontrolli takana. Sairaalassa makaaminen siis jatkuu.. Kanava taas vaihteeksi vähän lyhentyny viime viikosta ollen nyt 1,2cm. Näkyy elävän melkolailla toi pituus. Hippu köllii edelleen pää alaspäin jalat ja kädet oikeassa kyljessä. Painoarvio oli 1445g. Naamaansa se ei suostu näyttämään,mut munia saa kuvata rauhassa...

Tillu&Hippu 29+4 :heart:
 
Onnittelut Jennan unelma pikkuprinsessan johdosta ja tervetuloa joukkoon! :wave: Hienosti oli pikkuneiti jo saanut painoa. Kasvuvoimaa jatkossakin, että pian saatte pienen kotiin. =)

Toivotaan, ettei enempää syyskuisia nyt poksu kesäkuun puolella. Pianhan tässä on jo heinäkuu ja itse näin unta, et seuraava syyskuun vaavi syntyis jo 2.7. Mutta unessahan voi tapahtua ihan mitä vaan... Parempi olis, että syyskuun vauvat malttais pysyä masuissa elokuun puolelle.

Pyykinpesuaineesta
oli juttua. Meillä on ollut vauvanpyykille aiemmin käytössä Minirisk ja LV. Toisen lapsen kohdalla aloimme käyttää Allegro Ekoa. On hajusteeton, ympäristöystävällinen ja sopii vauvanpyykin sekä kestojen pesuun. =)

Kävin maanantaina vaihteeksi vasta-aineverikokeissa ja vauvasta otettiin äitipolilla sydänkäyrää. Oikein hyvä käyrä tuli vaihteluineen ja sain sen paperiversion muistoksi. Keskisyke oli siinä 140. =) Pissa oli puhdas ja verenpaine 103/59. Huomenna otetaan vauvasta uudelleen sydänkäyrää. Maanantaina sitten vielä x-verikoe ennen kolmatta punasolusiirtoa, joka on Naistenklinkalla ens keskiviikkona.

Käytin tänään tytöt 2v. ja 4v. hiustenleikkuussa. Meillä on oikein mukava kampaaja tässä lähistöllä. Kysyi tarvitsemmeko lastenhuoneen seinälle hyllyjä. Antaisi ne pois, jos vaan kelpaa. Sattuipa sopivasti, kun olemme ajatelleet laittaa lastenhuoneeseen seinälle juuri sellaisia hyllyjä. =)

Yeppee ja poika 30+3
 
Tilly79 Jaksamista sinne sairaalaan! 8viikkoa on pitkä aika jo..Minne viikoille asti on oltava vuodelevossa ja mahdollista päästä vaikka kotiin jos ei sitä ennen ala syntymään?

Kummeista Meillä esikoisella on 3 kummia ja tälle tulevalle vauvalle on pyydetty 2kummia. En hirveän montaa halua eikä oikein olekkaan ketään ketä haluisin pyytää. Mutta mun mielestä se on jokaisen oma asia kuinka monta kummia pyytää :)
Ristiäiset pidetään ihan vaan kotona ja läheiset ja tulevat kummit kutsutaa. Mitään kutsukortteja en aikonut tehdä, jos vaan soittelis sitten porukan läpi..Ja kahvitarjoilu perinteisesti :)

Tänään on ilkeesti vihlonu vasenta pohjetta..suonenvetoja ei ole ollut kertaakaan vielä tässä raskaudessa, mutta voi olla että siitä tuo vihlonta johtuu. Pitkää aikaa ei jaksa seisoskella kun alkaa jaloissa tuntumaan.
Tänään oli töissä vähän huono/kumma olo...pääkin tuntui niin oudolta..mittasin verenpaineenkin ja entiseen tapaan se oli matala. Nyt pyysin miestä tuomaan lakritsaa jos vähän nostais paineita ;)

Nyt alko tulemaan vaihteeksi vettä kun saavista! Loppupäivän saa huilata hyvällä omalla tunnolla sohvalla enkä tee mitään! Työpäivä vie mehut ihan tarpeeksi...vielä 2päivää...

Biba ja tytsky 27+6
 
Onnea Jennan unelmalle ja jaksuja Tillu79!

Enpä ole aikoihin kirjoitellu tänne... Lukenut olen ahkerasti aina kun olen ehtinyt teidän muiden juttuja.

Jäin sairaslomalle selkäkipujen takia reilu viikko sitten, töihin en enää mene ennen ä-lomaa. Ei haittaa yhtään :) Työmotivaatio oli ihan nollissa ja olen aika varma että vaihdan työpaikkaa äitiysloman jälkeen... Töitä ei tosin huimasti ole täällä Kainuussa tarjolla, mutta eiköhän sitä jotain keksi :)

Pinna on ollut tosi kireellä viime päivinä ja ei helpota yhtään esikoisen uhmiskohtaukset milloin mistäkin... Kaksivuotias pistää hanttiin ihan joka asiassa.

Rautavarastot olivat mulla vissiin hupenemassa kun väsymystä ollu ilmassa ja kalpeaa naamaa oon peilistä saanu tuijotella. Ostin sitten Floradix-rauta"mehua" pari päivää sitten ja jotenkin heti alkoi helpottaa.

Viime viikolla ultrattiin lääkärineuvolassa ja vauvan koko minua erityisesti kiinnosti. Painoarvio oli 1150 g vk 27+2. Mitä teillä muilla on ollu? Esikoinen oli hiukan pienempi noilla viikoilla ja oli syntyessään neljä kiloa. Vauvan koko mietityttää siksi että esikoinen oli liian iso ja synnytys päätyi sitten kiirelliseen sektioon.

pienisieni 28+4
 
Täällä huomenna 30 viikkoa täynnä :)

Vauva liikkunut jotenkin todella vähän viime päivinä... mutta liikkuu kuitenkin "tarpeeksi". Kävely on hidasta ja jotenkin vaivanloista, maha on kasvanut ihan hurjasti.

Ummetus: Itse käytän neuvolalääkärin suosituksesta Mangnesiummaitoa, autta ummetukseen ja samalla siitä saa mangnesiumia, joka auttaa sitten taas suonenvetoon, ja närästykseen on myös tarkoitettu... monta pahaa pois samalla kulauksella :) Ilman reseptiä apteekista.

pyykinpesuaine: Olen käyttänyt LV:tä ja on kyllä hyväksi todettu :)

Hankinnoista Meillä on vielä pinnasänky hankkimatta, muuten alkaakin kaikki olla :) Vaatteita ostan lisää vasta sitten kun nähdään kumpi täältä on tulossa ;)
Tänään ostin "retro" sitterin lastentarvikkeesta. Oli tarjouksessa 14.90E sisälsi myös lelukaaren.

Onnea tytöstä Jennan unelmalle :flower:

Ei ole enää pitkä aika... alkaa jo jännittää

Minttura ja Piilottelija 29+6
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 70007
Painoarvio oli mun tytölle 1100g mut pötkähti parisataa grammaa suurempi. Viikolla 28+5. Toisaalta on varmaan vaikea sanoo noitten perusteella minkäkokoinen vauva on syntyessään ;)
Pyykinpesuaine En ole vauvan pyykkiä ikinä erikseen pessyt, mutta molempien tyttöjen ekat pari viikkoa pestiin kaikki vaatteet LV:llä. Sen jälkeen pestiin ihan perus-Swipella, mutta ei onneksi tullut kummallekaan mitään. Tama on kuitenkin varmaan pienempi kun sisaruksensa, ja heikompi ja ohuempi ihokin kait, taytyy pesta hanen vaatteensa niin pidempaan =) Nyt simmahti just ookkoset ja muutama muukin vaihtoi paikkaa, mies saa korjata.

Jenna ja Mirinsessa 11pv
 

Yhteistyössä