Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Hei kaikille!
Pakko kommentoida teidän huonoja oloja, itse juuri pahimmasta selvinneenä=)
Mulla alkoi melkein heti plussattuani tasan rv4, tosin kyseessä oli alkuun kaksosraskaus.
Olo oli niin huono 7 viikkoa, että olin saikulla 5 vkoa, ja oikeesti vain makasin, ja koetin vaihdella asentoja välillä, söin,söin ja söin=)
Mutta toisin kuin kuvittelin, se oikeesti loppui aikalailla rv 13 aikana. Nyt on rv 15 ja vähän kuvottaa koko ajan, mutta ei mitenkään verrattavissa noihin pahimpiin aikoihin.

Onnea teille kaikille, nauttikaa! Kyllä ne olot helpottaa=)

terv. Heinäkuisten Jaana
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hawwe
Moikka kaikille!
Tänään oli ensimmäinen lääkäri ja ultra. Kyyneleethän siinä tuli väkisin silmiin, kun oli niin helpottavaa nähdä se pikkuinen. Ja sydän pomppaili kovasti :) LA tarkentui ja on 30.8, mutta niin lähellä syyskuuta, että pysyn mieluusti täällä.

murmeli ja pikku pähkinä 7+6
 
Moikka!

Kertomisesta: Kamalasti haluaisin kertoa omille vanhemmilleni, sisaruksille sekä isovanhemmilleni ja läheisille ystäville. Työpaikalla hieman pelkään että joku huomaa raskauden sillä yrityksessä on juuri alkamassa YT:t ja pelkään että raskauteni vaikuttaisi asiaan jotenkin (vaikka ei tietysti saisi). Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Olemme siis päättäneet mieheni kanssa, että kerromme vasta ultran/vkon 12 jälkeen näille tärkeimmille (en ole vielä varma haluanko kertoa töissä silloin jos vatsa on vielä peiteltävissä).

Vaatteista: Yritän töissä käyttää vaatteistani niitä löysimpiä ja esim. suosikkifarkkuni eivät enää mene kiinni, joten hieman haasteita tuo tuottaa erityisesti juuri siksi etten haluaisi kenenkään arvaavan. Vaikka mikään ei ole vielä varmaa niin tilasin kuitenkin jo vähän löysempiä ja "armollisempia" yläosia ja muutaman ihan mammavaatteenkin H&Mltä. Alaosien kanssa täytyy yrittää olla luova. Onneksi muutamia armollisia mekkoja löytyy kaapista lisäksi.

Kysymys aiemmin np-ultrassa käyneille: Luin neuvolan lähettämistä papereista, että np-ultrasta tulisi tulos joko puhelimitse tai kirjeitse. Eikö tulosta siis saakaan samantien? Olemme menossa Jorviin tuohon ultraan.

Olosta: Kunnollinen pahoinvointi ei ole vieläkään alkanut. Pieniä pahanolon hetkiä tulee iltapäivästä ja illasta, mutta vähemmän kuin viime viikolla. Kylmyys vaivaa edelleen. Suolaisen nälkä on voimistunut ja makeaa ei juuri tee mieli (minulle todella outo balanssi). Ennen niin mieluisa välipala, banaani, saa aikaan öh-tunteen. Eilen nukkumaan mennessä puolittain vatsalla ollessani tuli ihan kamala pistos vasemmalle puolelle alavatsaa, hetken päästä kipua tuli myös oikealle puolelle, mutta selkeästi vähemmän. Myös viime viikolla kävi kerran niin että noustessani ylös sohvalta iski alavatsaan ihan niinkuin veitsenisku ja veti minut kaksinkerroin. Toivon ja rukoilen, että tämä ei ole merkki huonoista uutisista.. : / Lisäksi ylempänä vatsassa on ollut pieniä outoja tuntemuksia. Vatsa tuntuu pullistuneen (liekö vaan kyse painonnoususta eikä raskaudesta, painoni lähtee todella helposti nousuun jos en kiinnitä siihen huomiota ja nyt olen tietysti ollut seuraamatta kalorimääriä). Väsymys jatkuu, unentarve tuntuu ihan järjettömältä ja iltaisin ei saa mitään aikaiseksi kun ainoa mikä kiinnostaa on sohvannurkka ja viltti.

Ylihuomenna edessä alkuraskauden ultra. Jännittää :x

Tsemppiä kaikille huonojen olojen/olottomuuksien ja jännitysten kanssa! :heart:

Kerttu Inkeri 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ajattelin liittyä teidän seuraan, jos vaan sopii :) En kuitenkaan näin alkuun paljasta nimimerkkiäni/itseäni, kun en halua vielä tässä vaiheessa kaikille kertoa. Myöhemmin sitten kirjoittelen omalla nimimerkillä ja voin kertoa itsestänikin sitten tarkemmin. Jos vain sopii? Aika moni minut täällä "tuntee" ja muitakin, kuin palstatuttuja käy täällä lukemassa, joten siinä syy. Haluaisin kuitenkin tähän syyskuisten pinoon liittyä ja samassa tilanteessa olevien kanssa jakaa kuulumisia ja oloja!

Täytyy vähän tarkemmin tätä ketjua lukea, nyt luin vähän alkua ja loppua :p

Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 17.9. ja viikkoja nyt 5+2. Kolmas lapsi tulossa. Synnytyspaikan voisin kertoa myös sitten vähän myöhemmin.

Anteeksi tämä salaperäisyys, mutta kun tosiaan en halua asiaa vielä "julkisesti" kertoa :)

Tein siis tänään positiivisen raskaustestin ja se oli, jos saa sanoa, alkuun melko suuri järkytys. Eli vahingosta kysymys.. Kaksi edellistä onkin olleet suunniteltuja. Tämä tulee kuitenkin olemaan yhtä haluttu ja rakastettu, tietenkin. Alkujärkytyksestä olen päässyt ja ns. "tottunut" ajatukseen, että meille tulisi kolmas lapsi. Ajoitus ei ole paras mahdollinen, mutta tämä lapsi nyt selvästi haluaa tulla ja sille on tarkoituksensa :heart:

Tämä tuli siis melko suurena yllätyksenä... Tai siis tiedettiin kyllä, että yhden kerran kävi vahinko, en tiedä, viitsinkö ihan yksityiskohtaisesti sanoa, mutta ehkäisy oli ja se petti. Sanotaan vaikka näin. Ollaan oltu tosi tunnollisia ehkäisyn kanssa jo 5 vuoden ajan ja nyt kävi näin ja heti tärppäsi. Tulin kyllä kahden edellisenkin kanssa raskaaksi heti. Eli tiesin ja mieskin tiesi, että tämä vahinko sattui hyvin pahaan aikaan, mutta ei sitten tehty asialle mitään... Jostain syystä. Kun oli kuitenkin epäselvää, oliko se ehkäisy tosiaan pettänyt. No, nyt tiedetään, että pettihän se :D

Pahoinvoinnista ollut puhe, mulla oli todella kovat pahoinvoinnit kahden edellisen kanssa ja ne alkoi heti, kun tein testin, eli sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nyt tein testin viikon myöhemmin, kun en ollut tajunnut... Ja kun viime kuukautisten ajankohta ei ollut edes tarkasti mielessäni. Ei ole pitänyt pitää kirjaa, kun ne ovat tulleet aina ajallaan jne. Nyt toivon todella, ettei pahoinvointia tulisi tai ainkaan samanlaista, mitä edellisistä oli. Nyt tänään ollut sitten vähän huono olo, ruoka maistunut kuitenkin, eikä ole kuitenkaan oksettanut. Semmonen etova olo kuitenkin. Aiemmista raskauksista olen siis oksentanut aamusta iltaan. Mikään ei pysynyt sisällä. Ja sitä kesti melkein puoliväliin asti.

Salamanteri, edellä kerroinkin vähän, miten tämä kolmas eroaa ainakin tähän mennessä kahdesta ensimmäisestä. Etenkin ensimmäisen kohdalla rinnat olivat hyvin kipeät ja arat. Nyt ei.

Aiemmista synnytyksistä sen verran, että ensimmäisen kanssa olin sairaalassa yhteensä 19 tuntia, ennen kuin syntyi lopulta imukupin avulla. Toinen käynnistettiin, menin sairaalaan klo 9 ja vauva syntyi 19.30. Epiduraalia otin molemmissa synnytyksissä ja se on ollut ihana helpotus. Tosin, ensimmäisen kohdalla sain sitä niin monta, etten ponnistusvaiheessa tuntenut ponnistamisentarvetta, enkä supistuksia. Kätilö katsoi monitorilta, koska supistaa ja käski ponnistaa. Oli melko haastavaa... Kakkosen kohdalla huomattavasti helpompaa, kun sen tarpeen, sen pakottavan tarpeen, tunsi itsekin :D

Neuvolaa en ole vielä varannut, kun tosiaan tänään vasta sain tietää... Milläköhän viikolla sinne otetaan? Jos oon oikein ymmärtänyt niin ensikertalaiset taitaa päästä ehkä aiemmin ja meillä muilla ei niiden mukaan ole mikään kiire :D Heh. Tai sitten muistan väärin. Siitä on niin monta vuotta, kun oon viimeksi ollut tässä tilassa...

Äitiysvaatteista, aiemmat äitiysvaatteet oli suurelta osin minulla vaan lainassa ja olen ne tietenkin jo palauttanut. HM:llä näyttää olevan aika kivoja (niitä aina silloin tällöin vilkuilen, ihan muuten vaan).

Nyt tuli ihan vaan omaa napaa... Täytyy lukea vähän tarkemmin teidän juttuja, mutta kun sivuja on kertynyt jo 15 :D Siinä riittää lukemista, kivaa.

Itse vielä kyselisin, että onko täällä muita, joilla olisi kyseessä vahinkoraskaus? Tuntuu (tietenkin) niin erilaiselta tämän raskauden kohdalla, kun aiemmat ovat olleet tosiaan suunniteltuja. Tää tunneskaala mitä oon päivän mittaan käynyt läpi on jotain ihan uskomatonta! Ja kun siihen liittyy niitä negatiivisiakin, tai ei niin positiivisia tunteitakin. Ihan nolottaa myöntää ja kertoa...

Kertomisesta vielä, eli mun äiti ja täti tietää ja 3 ystävää. En myös pysty pitämään ihan täysin salassa, enkä haluakaan. Mutten halua vielä muille/kaikille kertoa, kun aikamoinen yllätys tämä on...

Nyt on muuten koko illan ollut semmonen "pala kurkussa" tunne, siis pahaa oloa, etovaa. Välillä pitää nieleskellä. Ei kuitenkaan niin paljon, että oksennus tulisi. Sit myös röyhtäsyttää koko ajan :D

Tulipas pitkä teksti, jaksaakohan tätä edes lukea :eek: No, nyt lopetan ja jatkan ketjun lukemista!

P.S. Äh, ei tänne ollutkaan niin helppo kirjoittaa, kun vaati rekisteröitymistä. No, tein väliaikaisen nimimerkin, ennen kuin alan sitten kirjoittaa omalla nimimerkilläni.

P.P.S. Sen halusin vielä tulla sanomaan, että ollaan kyllä haluttu lisää lapsia, ei kylläkään nyt, mutta myöhemmin. Nyt se kolmas on ilmoittanut tulostaan ja se otetaan vastaan :heart: Olen ajatellut, että haluaisin lapsia 3 tai 4. Mies on väähn puhunut, että 3 olisi maksimi, mutta saas nyt nähdä ;)

Salaisuus + pienenpieni salaisuus 5+2.
 
Viimeksi muokattu:
Hmmmm onpas täällä salaperäistä, rupesinko heti arvuuttelee ^ ;) Onnea plussasta! SalainenTuolla on myös suljettu ryhmä syyskuisia kerhon puolella,johon minäkin pyynnön lähetin :wave:

Uskottava se on digitaalinen viikkotesti näytti raskaana 2 -3. Laskettuaika nettilaskurin mukaan on 17.9.laskin sen nyt sitten vanhan kierron pituuden mukaan

Aivan uskomaton fiiliis,pikkukakkonen on matkalla <3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa myös uusille mukaan!

Pahoinvoinnistakun tuossa useampi kirjoitteli ja kyselin niin nyt on ikävekseni todettava että myös oma pahoinvointini on pahentunut ja tänään tullut eka kerran ylös. Piti heti lähteä ostamaan apteekista sea band akupunktio rannekkeet pahoinvointiin. Ne pelastivat totaallisesti viime raskauteni ja toivottavasti saan niistä suurta helpotusta myös nyt. Voin lämpimästi suositella myös muita lähtemään niitä kokeilemaan, harmi niissä on vaan se että aivan kaikille eivät auta mutta suurin osa on tuntunut saavan apua.

synnytyksestä myös kyseltiin niin esikosta meni lapsivesi aamuyöllä ja kovasti odoteltiin koko aamu supistuksia. Hakeuduin sitten sairaalaan sen 12 tunnin sisällä ja siellä vaan ei supistukset alkaneet niin seuraavana aamuna sitten klo 9 tipalla käynnistettiin ja lapsi syntyi klo 23:09. Joten itse koin synnytyksen pitkäksi ja oli erittäin kivulias. Onneksi epiduraalista sai apua kahdella ekalla kerralla mutta kolmannella ei enää tehonnut.

Salainen minulla on myös täysin yllätysraskaus kyseessä ja itse sain tietää rv 6 että olen raskaana. Tavallaan ihan mukava tapa kun jäi kovasti stressaava raskauden yritys kokonaan pois ja pääsii suoraan tähän odotus osioon.

Imppu-83 ja vielä nimeä etsivä masuasukki rv7+2
 
Mä oon hetken jo teidän juttuja lukenut mutta nyt ajattelin ilmoittaa itsenikin mukaan. crimson80, 31v, laskettu aika 16.9 ja synnäriks tulee TAYS niin ja ensimmäinen lapsi kyseessä, eli kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä ja jännittävää ja ah, niin ihanaa :)

Varmaankin ainakin näin alkuun pysyttelen enemmän taustalla ja luekelen juttuja (haen vertaistukea :) ) mutta eiköhän sitä välillä tule omiakin kokemuksia kerrottua.

crimson80 ja nikki 5+3
 
Mukava lukea muidenkin tuntemuksista, melko aktiivinen pino tämä! =)

Täällä pahoinvointi on myös valloillaan. Hajuaistin ollessa todella herkkä, monet ihmiset (joiden kanssa pitäisi yrittää tehdä töitä...) etoo.. joku muukin sanoi samaa. Lämmintä ruokaa ei tee mieli, ruoan ajatteleminenkin kuvottaa, mutta hedelmät tippuu kyllä hyvin.. muilla samaa? Huimaus on myös kuviossa, niin että mietin pyörrynköhän... Syöminen auttaa mutta ehkä tunniksi. :x Päänsärkyä ei yleensä ole mutta kyllä vaan alkaa jomottamaan ohimolla jo heti aamusta.. Optimaalisinta olisi, jos markkinoille tulisi vissy joka kattaisi koko päivän ravinnontarpeen :vampire:

Väsymys on infernaalista... Kävin eilen nukkumaan hei haloo ~19.30.. odottelin kuudesta eteenpäin että kello olisi sen verran että vois mennä nukkumaan. Nukuin sitten sen reilu 10h ja jouduin torkuttelemaan vielä..

VINKKEJÄ?:Kahviakaan ei tee aamuisin mieli, nyt nieleskelen vähän v äkisin, koska joudun ajamaan työmatkaa tunnin per suunta, ja ilman kahvia nukahdan jo ilman raskauttakin rattiin.. mikä olisi vauvaystävällinen tapa piristää kroppaa aamuisin? Kirkasvalot ei auta..

Mulla on ollut vatsatuntemuksia välillä aika reilustikin, välillä "polttaa/vihloo" sivusta, jommasta kummasta, ja tämä provosoituu etenkin istuessa (autossa tai satulatuolissa). Myös sellainen menkkamainen yleistunne alavatsalla (vähän sama kuin jos olisi vatsa löysällä) on ollut voimakkaana pari päivää, niin että mietiskelen onko menossa kesken.. Muilla samaa?

Huh, helpottaa lukea että nämä oireet todennäköisesti tulevat hiipumaan.. unelmoin jo siitä ajasta kun mietiskelen onko kaikki ok kun ei ole oireitakaan :LOL: 9kk krapula ei varsin miellytä ajatuksena, vaikka niinkuin mieskin sanoi ; palkinto on sen arvoinen.. Toisinaan mietin muuten että ajatteleeko mies mun keksivän näitä juttuja, koska helposti hän voisi miettiä että raskaus on niin alussa ettei vielä voi olla oireita. Häneltä lipsahti esimerkiksi että "eihän muutkaan raskaana olevat ole noin tunteellisia" :x Ok, ne tunteet kuohuu ja pinna on lyhyt ja huumorintaju hyvin naamakohtainen... :LOL:


Mistä sinne kerhoon pääsee? Tahdon mukaan.

Pipsis 5+3
 
Tervehdys kanssasisarilleni,

Ilmottautuisin varovaisesti mukaanne, toivottavasti kaikki menee hyvin! LA. 19.09.12, toinen lapsi ja synnytyspaikka Kätilönopisto/Haikaranpesä.
Mua kans jännittää ja pelottaa tämä alkuraskaus niinkuin monia muita, on niin herkkää aikaa.Takana 2 varhais keskenmenoa :( Panikointia, onnea ja oireita<3

Varhaisultraan menen jos iskee kova epäilys siitä että kaikki ei etene hyvin.Tähän asti vahvat oireet ovat pitäneet toivoa yllä.

Pahoinvointi senkun yltyy ja eilen päädyin tekemään tuttavuutta pöntön ja vessanlattian kans!Lämmöt huitelee edelleen korkealla hieman vaihdellen.Pääkipu, tissikipu,turvotus,nälkä, VÄSYMYS (!), kylmä-kuuma aallot ja erinlaiset vatsan ja alaselän tuntemukset.Niin ja siis nämä mielialan vaihtelut!Mies on välillä ollut aika huvittunut mun kimpoiluista, eikä ihme!:popcorn:
Niinkuin pipsapippuri manitsi niin huumorintaju on hyvin naamakohtaista... :LOL:

Minäkin haluaisin KERHOON mukaan!anyone?? :)

Onnea kaikille raskautumisista!!! :flower:

RV 5
 
Tänään taas halailtu pyttyä :( kävin ostamassa magneettirannekkeet jospa tuo ees vähän helpottas oloa.
Mulla ekan synnytys oli melko pitkä.Olin 3 senttiä auki kun illalla mentiin sairaalaan.Poika syntyi seuraavana päivänä.Toivon et tää toka olis vähän nopeampi.Mut aika näyttää.
Kävin hierojalla.Ihanaa oli vaihtaa kuulumisia toisen raskaana olevan kanssa :)
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!
 
crimson80, meillä on sitten sama LA ja sama synnytyssairaala! :D Ehkäpä ollaan samaan aikaan punnaamassa...

Täällä ei pahoinvointi vielä vaivaa... Huono olo on välillä, ja lievää ällötystäkuvotusta, muttei ole tarvinnut pönttöä halailla. Janottaa kyllä koko ajan, ja väsyttää ihan hirveästi.

Edelliset synnytykset n. 7h ja 9,5h, hitaan aukeamisen (0-5cm) jälkeen epiduraali ja kalvojen puhkaisu on saaneet kummassakin aikaan ripeän etenemisen 10cm asti. Saa nähdä meneekö kolmaskin synnytys samalla kaavalla. :)

Aiemmat raskaudet on olleet aika erilaisia vaikka kumpikin lapsista on tyttöjä. Esikoisen odotuksessa esim. oksensin joka aamu alusta viikoille ~14, kuopuksen odotuksessa pari kertaa yhteensä. Muitakin eroavaisuuksia kyllä. Ja ihan erilaiset tytöthän sieltä on tuloksena tullutkin, toinen isänsä kaltainen ja toinen äitinsä :p

sania ja pikkiriikkinen 5+4
 
Ellamae
Mikäs se meidän kerho olikaan?

Taitaa kyllä jäädä yksityisultrat meiltä, yksikään lääkäriasema ei tee tutkimusta alle 200 e:lla...vaikka jotkut ovat kuulemma maksaneet 60 euroa...:O

Että jännätään sitten 20.2 asti...?
Hoh-hoijaa|O

Ellamae ja Onni 7+2
 
Ihana aktiivinen tää ketju tosiaan :) Kiva juttu!

Mille viikoille te olette saaneet ensimmäisen neuvolan? Ja monesko raskaus?

Ranskis, en mä kukaan "palstajulkkis" ole :D Enemmän salailen semmosilta irl elämän tutuilta, aika moni täältä palstaltakin on tullut ajan myötä hyvinkin tutuiksi :) Ei teistä kukaan mua varmaan siis edes tiedä. Tai jos totta puhutaan niin yksi kyllä tietää ;) Voisin tulla sinne kerhoon ihan omalla nimimerkilläni, mutta noi kerhoilut on mulle vähän vieraita, eli miten sinne pääsee? Meillä on sun kanssa, Ranskis, muuten sama la :)

imppu-83, olitteko kuitenkin jättäneet ehkäisyn jo pois, vai miten? Jos saa udella :)

Pipsapippuri, maistuisko sulle paremmin joku jää/kylmäkahvi?

Varhaisultraan en nyt mene (sanoinkohan sen jo), esikoisesta en käynyt, kakkosesta kävin ja nyt en aio mennä. Maltan odottaa siihen ensimmäiseen ultraan, mikä tulee.

Etova olo jatkuu, vähän vaihtelevana. Muttei edelleenkään onneksi niin pahana, että olisi tarvinnut oksentaa. Edellisissä raskauksissa oksensin koko ajan jo näillä viikoilla. Toivottavasti tämä jatkuis nyt tällaisena...

Ruoka AUTTAA jos tulee vähänkin huono olo, mikä on kyllä suuri ero myöskin edellisiin odotuksiin :D Silloin aina nauroin niille neuvoille, että syö usein ja vähän kerrallaan niin ei paha olo pääse yllättämään, PÖH! Nyt se kyllä tepsii mut silloin kaikki tuli samantien ylös, mitä suuhuni pistin. Ja ruoasta nimenomaa suolainen maistuu, makean ajatuskin alkaa etoa ja tekee pahaa :D Hassua, kun oon niin paha herkkuperse, mutta ihan hyvä näin päin! Ja vielähän se ehtii vaihtuakin, moneen kertaan.

Salainen + pienempi salaisuus 5+4.
 
Heippati..
Vuodot on jatkuneet ja lisääntyneet.. nyt on jo lorissut lusikallisia kirkasta verta siteeseen sekä vessakäyntien yhteydessä.. Lääkäriin pääsin heti aamusta teki sisätutkimuksen ja menin labraan, sanoi että vaikuttaa ihan "harmittomalta" veren vuodolta ???!!!!??? Labratulokset olivat normaalit, raskaustesti pos.tiv jne.. Olin sen verran shokissa vielä kun lääkäri niitä soitteli etten osannut tarkemmin kysellä, huomenna soittelee aamusta uudelleen ultra-aikaa...
Ei kipuja, vain vuotoa.... : ( Piinaavaa...
Oireet on edelleen läsnä, tissit kipeenä ja paha-olo...

Huomista odotellen,
FairyTale<3 5+4
 
Heippistä taas kaikille ja tervetuloa uusille, onnea tulevasta perheenlisäyksestä!

Ensimmäinen neuvola nyt takana ja virallinen laskettu aika 3.9, jos sen voisi päivittää listalle? Voi olla, että muuttuu ultrassa, tai sitten ei (kun itse olen tosiaan varma, että oviksen mukaan 7.9 olisi oikein). Mutta mennään nyt eteenpäin tällä tiedolla.

Ensi maanantaina se varhaisultra, pelottaa ja jännittää ja kauhistuttaa jo nyt: entäpä, jos siellä ei olekaan ketään kasvamassa? :'( Ei auta kuin toivoa parasta ja ottaa vastaan, mitä tulee.

Fairytale voi vitsit mikä tilanne sinulla... Onneksi kaikki näyttää hyvältä, ja tilanne sellaisena pysyköön! Eihän nuo verisetkään vuodot ole käsittääkseni harvinaisia, mutta minulla oli aikalailla menkkamaista, joskin niukempaa vuotoa heti plussauksen jälkeen, joka kyllä säikäytti, ja varmaan sen takia olenkin nyt näin varovaisella kannalla raskauden jatkumisen suhteen.

Yritän tulla paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän! Palsta on kyllä niin aktiivinen, että on vaikea pysyä mukana :) Hyvä vaan!

Vielä loppuun tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiskeleville (mulla on ollut yllättävän vähän, ja sekin lähinnä etovaa otoa) ja väsymyksestä kärsiville (kotiäitinä nukun joka päivä päikkärit esikoisen päiväuniaikaan, voi ihanuutta)

Krumeluu rv 7+3
 
Heips,

Onnea uusille tulokkaille ja tuoreille plussille! Ihanaa, että tulee paljon uusia ihmisiä kanssamme jakamaan tätä ihmettä :)

Minun piti tulla iloisena omanapailemaan tänne. Eli tänään aamulla olen käynyt varhaisultrassa, Siellä se pikkuinen sydän sykki ja muutenkin ja kaikki oli hyvin :) Iso kivi pyörähti harteilta kun kokoajan ollut sellainen olo, että on "välivaiheessa" tän raskauden kanssa ennenkuin joku lääkäri sanoo, että kyllä se siellä matkassa on ja oikeassa paikassakin, semmoinen vajaan sentin mittainen kaveri siellä kohdussa hengailee. Maksoi 91e tuo varhaisultra pk-seudulla, mutta oli kyllä joka sentin arvoinen minun mielestäni kun sai mielenrauhan hetkeksi. Onnellinen odottaja täällä. Uskaltaa edes hetkeksi hengähtää ja ehkä ihan lähemmille ja luotetuimmille ihmisillekin jo kertoa esim. vanhemmat ja appivanhemmat.

ainii, tuon lääkärin mukaan LA oiski 4.9 ! Omat laskut mennyt pieleen.

Joka päivä pahoinvoiva ja oksenteleva, iloisena ja äärettömän väsyneenä,
Wasabi 6+6 :heart:
 
Heippa kaikki uudetkin odottajat! :)

Niin mulle vois sinne listaan? laitella La 25.9 toinen lapsi ja synnytyssairaala on KYS Kukas sitä listaa muuten päivittelee jne?? :) Niin ja tuo mun la voi vielä muuttua hieman mut suurinpiirtein tuolloin ois la..Eli tänään jotain 4+2 menossa :D

Piti vielä tänään clearbluen viikkonäytöllinen testi tehdä ja tulihan siihen raskaana 2-3 (eli tarkoittaa et 4+ menkoista laskettuna)

Mulla ei oo vielä onneksi pahoinvointi alkanut, kerkii tässä vielä yököttelemään :D Mutta VÄSYTTÄÄ!!! Ja palelee...aamuvuoron jälkeen ei ihmeitä jaksa kotona tehdäkkään kun niin ramasee..
No mut nyt lähen syömään grillimakkaraa, paistettiin takassa, nam! :p (Ei oo ennen ollu mun herkkua, mut nyt maistuu! :D )
 
:heart:Kerhot - Syyskuun sydänkäpyset 2012 - liity ja kerhon ylläpitäjä lisää sinut sitten jäseneksi. Pssst kerhot löytyy kaksplus sivuston oikealta ylhäältä ;)

Wasabi oi ihana, pieni :heart: saako kysyä mikä oli paikan nimi missä kävit varhaisultrassa?

Krumeluu kyllä se pieni sydän sielläkin pomppii

Tervetuloa Pikkumyy ja crimson80 plus kaikki muutkin jos jäi huomaamatta

Fairytale onpas ikävä tilanne siellä, toivottavasti harmitonta ja pian menee ohitse. Tsemppihali

Salainen hehehehehee... no mutta tules tuonne kerhoon niin pääset vapautuneesti kirjoittelemaan ;)

Itse sain ekan neuvola ajan raskausviikolle 9 ja sitten alkaakin henkinen valmistautuminen ensimmäiseen sokerirasitukseen viikoilla 12 :x
 
Viimeksi muokattu:
Joku puhui pahasta huimauksesta. Kuulosti tutulta. Mulla runsas suolaisen syöminen auttoi.

Repäisevät, vihlovat kivut vatsan sivuilla ja menkkamainen jomotus alavatsalla. Tästäkin joku mainitsi. Ne on ihan normaalia :hug: Mulla kivut on aika voimakkaita. Jos nousen liian ripeästi ylös, repäisee jommalta kummalta puolelta alavatsaa sen verran kovaa et sen puolen jalka pettää alta. Näin oli myös esikoista odottaessa. Kätilö sanoi, että koska mulla on niin taaksepäin kallellaan oleva kohtu, niin kohdun kasvukivut voivat olla kovempia ku normisti.

Fairytale, tsemppiä :hug: Mulla vuoteli esikosta pitkin raskautta. Ei tullut ihan älyttömiä määriä kerralla, mutta kyllä kerran pari ihan lorahti pönttöön kuitenkin. Ja muuten tuli sit kaikenväristä ja jos jonkinlaista koostumusta. Mitään selvää syytä ei löydetty. Ei ollut hematoomaa tai etistä istukkaa. Osa verestä tuli herkiltä limakalvoilta (joka ikinen kerta seksin jälkeen, vaikkei seksi sattunutkaan), mutta se ei oikein selittänyt kaikkia vuotoja. Läpi raskauden mussukalla masussa oli kuitenkin kaikki hyvin, täysiaikaisena ja terveenä syntyi. Toivottavasti sinulla myös aivan harmitonta tuo vuoto :hug:

ON: Eilinen vähän parempi olo oli sitten yhden päivän ihme. No, ei tämäkään oo kaikkein kauhein päivä olla. Mutta hemmetin raskas... Oksettaa, väsyttää, nälkä, mitään ei tee mieli syödä, rinnat aristaa. Koko perussetti. Ja tietty on yh-viikko menossa (mies on joka toisen viikon eri paikkakunnalla töissä), joten en tod. pysty lepäämään ja syömään aina sillon kun on tarvis. Esikko vasta 1v 4kk, mutta vähäunista sorttia, joten tänäänkin jäi päikyt alle tuntiin...

Huhuilen uudestaan, onko ketjussa mukana muita, joilla jotain perussairauksia? Itselläni siis kilpirauhasen vajaatoiminta ja keliakia.

Shuri ja pikkuinen 7+2
 
Täällä on tänään käyty varhaisultrassa ja voi että oli ihanaa :heart:
Oli oikeassa paikassa, oikean kokoinen ja hyvä sydämensyke :)

Nyt 7+3 ja pikkuinen oli 11,8 millimetriä :) Kyllä jännitti!
Seuraavana vuorossa eka neuvola ens viikon maanantaina.

Lintetsa 7+3
 
Kiitos tsempeistä ja toivotaan että kaikki on hyvin jatkossakin : ) Niin kovasti tätä ihmettä täällä odotellaan <3 Sain onneks tän ja huomisen saikkua niin saan rauhassa odotelle huomista ja sitten onkin jo viikonloppu . . .
Jospa ensi viikoksi sais sen ultran niin sit ois jo yli 6vk niin vois sitä sykettäkin näkyä. . .
Tsemppejä myös kaikille pahanolon ja muiden olojen kanssa painiskeleville : )
 
Oltiin eilen miehen kanssa ekassa neuvolassa ja tänään vielä lääkärissä käytiin. Neuvolassa meni kaikki hyvin. Asiaa tuli paljon ja paljon ja paljon:) Hyvä kun oli kaksi kuuntelijaa. Neuvolantäti oli hauska kun kysyttiin, että otetaanko testi uudelleen ns. virallisesti niin sanoi, että jos testi on tehty, oli viiva haalea tai tumma niin raskaana ollaan. Ei tarvitse tehdä uudestaan. Grhömm.. mies hetken nieli hymyään sen kommentin jälkeen:D
Neuvolan tätiä huolestutti mun perussairauden lääkehoito ja sairauden liitännäissairaus. Joten lääkärille päädyttiin tänään aamulla selvittelemään tarkemmin näitä juttuja. Neuvolassa kaikki oli ok eikä mitään ihmeitä tullut esille. Seuraava neuvola onkin sitten ensi kuun loppupuolella. Kalsiumia, D-vitamiinia ja foolihappoa kehoitti aloittaa syömään.

Lääkäri oli siis aamulla. Lääkäri oli tuttu, pikku kaupungissa kun kerran asutaan. Itsellä homma menee tulevaisuudessa nyt sitten niin että olen myös äitiyspolin asiakas raskausajan siten, että lääkäreissä käydään siellä ainakin ja neuvolantätiä käydään aina katsomassa omassa neuvolassa. Olen ihan tyytyväinen tähän. Tietävät sitten ainakin paremmin siellä keskussairaalan äitiyspolilla tämän paletin kokonaiskuvan. Lääkäri kokeili myös kohdun ja sanoi että turvonnut on niin kuin pitääkin. Hyvät fiilikset jäi meille kummallekkin kummastakin.

Nyt saa sitten rauhoittua taas hetkeksi. Lääkäri on luultavasti äitiyspolilla vielä tässä lähiaikoina mutta muuten keskitytään odotukseen ja otetaan rauhallisesti:)

Nia88 6+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä