Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Vanilla whip: Oireiden hiipuminen ja alavatsa ja selkäkivut puoltavat tuon testin ohella keskenmenoa :( Olojen vaihtelu on toki normaalia raskaudessa, mutta ei minulla edellisissä raskauksissa ole pahoinvointi ja väsymys lähtenyt näin pitkäksi aikaa. Toisin kun aiemmassa keskenmenossa, jossa myös pahoinvointi lähti ensimmäisenä. Sen lisäksi rinnat ovat taas pienentyneet, masu turvotus lähtenyt eikä ole enää nälkä. Ja tämä tunne minkä vaistoan, että kaikki ei vaan ole kohdallaan :'(
 
Hei kanssa sisaret :)

Mistäköhän aloittaisin..lyhyesti ja ytimekkäästi vaikka tässä viikko ollut yhtä helvettiä jos voisin sanoa :)

Elikkä tein +testin su15.1.2012..Sitten kaikki meni hyvin kera oireiden tuonne viime vkon torstaihin asti, kun aamulla vessassa käytyäni huomasin että multa tulee verta pikkasen, sain ajan yksityiselle heti samana aamuna, lähinnä siksi varasin että tiedän ettei kohdunilkopuolinen raskaus ole. Menin siis heti to:na aamusta yksityiselle ja siellä näkyi ruskuaispussi. Gyne,neuvola,terkkakeskus rauhoittelivat että alkuraskaudessa vuoto normaalia,soittelin tietty huolissani kaikki tahot läpi.noh tää gyne käski mun varata uutta aikaa vkon päähän.Koska sikiötä ei näkynyt noilla vkoilla.

Vuosin to-su välisen ajan vaihtelavasti,mutta pärjäsin pikkuhousun suojalla, mitään kipuja ei ollut vaan vuotoa vähän verta lähinnä pyyhkiessä.

Eilen kävin yksityisellä taas ultrassa kuten suosittelivat.siellä näkyi sikiö/alkio joka vastasi vkoja 6+2..sydänääniä ei kuulunut..ja lääkäri sanoi että ei näytä hyvältä se ruskuaispussi että jtn.tummaa varjoa tms..siellä mikä voi olla ehkä verta..
nyt kävin sitten labroissa jossa katsotaan mun s-hcg arvo että mikä on se,jos alle jonkun luvun niin saattaa olla että lääkkellinen keskeytys edessä.Jos taas li jonkun niin toivoa saattaa olla.

mietin vaan että onko kukaan kuullut tälläistä? Yrittänyt kovasti etsiä tietoa tälläisestä mutta tuloksetta..
Viikko vielä odoteltava taas ennen kuin mitn.selvii.
Mietin JOS ois joku hematooma niin näkyisköhän se selkeesti jo tässä vaiheessa vai sitten vasta kun istukka kiinnittynyt..on tää kauheeta epätietoisuutta.

Toki olen jo kerennyt tässä ajatella pahinta/ikävintä mikä voi olla edessä..
Ei kyllä kovin mieltä ylennä, mutta ei muu auta kun mennä pvä kerralla ja toivoa että raskaushormoonia olisi tarpeeks. aina ei voi voittaa!

Minulla siis on yksi lapsi mutta edellisestä raskaudesta melki 12vuotta.=) ja silloin meni odotus ongelmitta..ja nyt aivan ihmeissään tästä epätietoisuudesta..
Pakko oli jollekkin avautua ja jos vielä saisi vastauksia tietoa niin olisi taas vähän viisaampi.
 
Kovastihan tänne tekstiä ilmestyy, itse niin varovaisena kaiken suhteen äimistelen vaan teidän intoa :) Itse en kai vielä ole sisäistänyt asiaa, kun en ole ultrassa tai edes neuvolassa päässy vielä käymään. Mietinkin tuossa juuri, että onko nuo varhaisultrat yksityisillä käyntejä?

Itse en muista ekasta raskaudesta oikein mitään, kuunteliko neuvolan täti ekalla kerralla sydäntä vai ei.. Jotenkin vaan tuntuu, että jossei tuolla sisällä mitään elossa olekaan, niin uskallanko kertoa kelleen siitä? Viikkoja taitaa olla pian 7, mutta ultrasta en tiedä mitään, pitäisikö minun mennä sellaiseen vai millon sinne pääsen neuvolan kautta "ilmaiseksi" ?

Lueskelin kovasti näitä tekstejä, ilmeisesti alavatsakivut on melko normaaleja? Mulla ei onneksi mitään vuotoja ole, toispuoleinen pistävä kipu vaan ajoittain.

Höh, jotenkin on vaikea tunkeutua tänne teidän sekaan, kaikki puhuvat niin kuin olisivat aina raskaina olleetkin :p Itse en ole palstaillut, enkä ryhmäytynyt enkä avautunut muutenkaan ekan raskauden aikana ja nyt kun ei ole montaa lapsellista ystävääkään niin tunnen olevani kovin yksin. Taas, aiemmalla kerralla ei ollut edes miestä tukena.. Siksipä tällä kertaa päätin etten halua olla yksin raskauteni kanssa ja alanpa opettelemaan tätä palstailua :)

-viuhutin-

Ainiin Rae89: Mulla oli ekan kanssa raskausajandiabetes, ei kovin kiva juttu. En onneksi joutunu pistämään kyllä, mut kahdessa sokerirasituksessa kävin ja vielä raskauden jälkeenkin (yöks). Kovasti loppuraskaudesta piti vahtia syömisiä ja mittailla sokereita. Neuvolantäti veikkasi käsikopelolla mahan päältä että 4kilonen veitikka olisi ollut tulossa ykkösestä, luojan kiitos se oli ihan normi jäbä, vähän päälle 3kilonen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Menhitille varovaiset onnittelut tuplista :)

Mihu: valitettavasti en ole tommoisesta kuullu, toivottavasti olis kaikki hyvin :)

Rae89: Ekaa kertaa oon raskaana joten ei ole raskausdiabetesta aikaisemmin ollut, mutta kuulemma koska mulla elopainoa sen verta paljon ni sokeriseuranta on viikoilla 12-6 ja 24-28, joten suuri riski löytyy ainakin täältä :ashamed:

Kävin toissapäivänä ekas neuvolas ja sain sieltä sitten eiliselle ekan lääkäriajan. Lääkäri ultras taas ja pikkuinen on edelleen elossa ja kasvanut hienosti. Oli jo toka kerta kun sen näki ja nyt erotti jo pään ja kädetki :) Eilen oli 8+0 (poks) ja pikkunen vastas 8+3.

Oireet on ihan kauheat, eilen oksensin illalla ja mies oli jo aika huolissaan kun olin aika heikon näkönen. Saikulla olin maanantaina, mut en oo enää kehdannu olla, sinnitelly vaa töis vaikka kaon siinä pöydän ääres kuinka :D

Nyt taas töiden ääreen...

lintetsa 8+1



muoks. typoja
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Pikkumyy tsemppiä väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa kamppailuun! Kohta se siitä varmasti helpottaa, vaikka laiha lohtu se onkin juuri tällä hetkellä.

Ellamae kohtahan sulla muistaakseni oli se ultra-aika, eikö? Niin sitten näet, jos siellä olisikin kaksi köllimässä. Aika jännää. Itsekin yllätyin tuosta neuvolakäyntien vähyydestä. Sovittiin tosin th:n kanssa yksi ylimääräinen käynti viikolle 16.

Juli05 mua on välillä vähän närästänyt, esikosta vasta loppuaikana ja ei-raskautuneena ei oikeastaan ikinä.

Rae89 joko kävit ultrassa? Iloisia uutisia odottelen.

Nyttynenä voi harmi ystäväsi puolesta... Epäreilua, tosiaan. Mutta yritä sinä nauttia silti omasta raskaudesta ilman huonoa omaatuntoa.

Billabee onnea 3+ -tuloksesta!

Marge77 onpa rajua tuo sinun pahoinvointi, toivottavasti se ei jatku ekaa kolmannesta pidemmälle! Ja maksalaatikkoa himoitsisin minäkin, omnomnom...

Moonchaser toivon edelleen, että aavistuksesi on väärä ja menee hormonien tai ylivarovaisuuden piikkiin aiempien huonojen kokemusten vuoksi... Tsemppiä sinulle!

VanillaWhip höpsis sinä mitään asioiden edelle mene, raskaanahan tässä ollaan, niin otetaan nyt kaikki ilo irti! :LOL:

mihu toivotaan, että kaikki kunnossa! mullahan oli alkuraskaudessa veristä vuotoa useampi päivä, "valemenkat" tms., mutta juuri ultrassa selvisi, että kaikki on kunnossa. Ultra on tehty sinullekin niin aikaisin, että voi hyvinkin olla, että sykettä ei vaan löytynyt. Voimia epätietoisuuden kanssa ja toivottavasti kaikki menee parhain päin!

Viuhutin mukaan vaan kirjoittelemaan, niin kohta siitä tulee jo ihan rutiinia! Oletko miettinyt liittymistä tuonne fb-ryhmään, musta ainakin on jotenkin vaivattomampaa kirjoitella siellä.

Pakko vielä kirjoittaa noista homejuustoista, että minä olen ainakin ollut siinä uskossa, että niitäkin saa huoletta syödä, jos ne on tehty pastöroidusta maidosta? Esim. Aura on, ja varmaan monet brie-juustotkin. Olenkohan saanut ihan väärää tietoa? No mutta, kunnolla lämmitettynä saa syödä ainakin, että jos oikein himottaa, niin laittaa vaikka uunilämppärin päälle, ruokaan tms. :D

Hyviä vointeja kaikille! Mä lähden tarpomaan koiran kanssa tuonne pakkaseen ja lumisateeseen, voi blääh, paleltaa jo nyt sisällä ollessa...

Krumeluu rv 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: mihu
Viuhutin ei näy ryhmän tiedot muille kuin sinulle itsellesi. Ryhmään pääset liittymään, kun laitat yksityisviestiä täällä Kaksplussalla Pipsapippurille tai Misupaille, jossa kerrot oikean nimesi ja kuvailet fb-tilisi profiilikuvaa, jotta osaavat etsiä sieltä oikean tyypin. Hän laittaa sulle kaveripyynnön, jonka jälkeen hyväksyt sen ja sitten sinut lisätään ryhmään. Tervetuloa! Itse liityin vasta eilen. :)
 
Helou

Ultrassa käyty ja siellähän köllötteli 10mm sikiö joka vastasi viikkoja 7+0 (ja yhdessä mittauksessa 6+6) ja tänään pitäs siis olla 7+2, kovasti lääkäri vannoi,että vastaa viikkoja ja näin pienestä on vaikea saada tarkkoja mittoja. Ja kyllähän sieltä se :heart: löytyi myös:D Oon so very happy:D

Mutta hivenen kyllä ketutti, sanottiin,että n. 90e maksaa käynti ja lääkärin jälkeen kun menin maksamaan niin hinnaksi sanottiin 173,30e :O:O Piti ihan uudelleen asiaa kysästä ja sitten selitti vastaanottotäti,että ultrasta ei nykysin saa enää mitään korvauksia. Vuonna 2009 kun edellisen kerran kun kävin niin maksoi n. 70e. Kyllä piti vähän aikaa nieleskellä. Ja lääkkeitä piti myös käydä apteekista ni niistäkään en saanut mitään kelakorvausta :kieh: Hirmu ilonen olin hyvistä uutisista, mutta kyllä vitutti tuo rahan meno, eipä meille enää tässä kuussa sitten ruokaa ostellakkaan kun ruokarahat meni tuohon ultraan:mad:

Jotenkin tän raskauden olis pitänyt konkretisoitua tän ultran myötä vaan tuo jäi häirihtemään kun ei vastannut kokoa, vaikka siis alussahan heitot voi olla aika paljonkin, vasta sillon rv 12 ni sitä laskettua aikaa varmistelee. Nyt kyllä ketuttaa,että en neuvolan kautta päässyt ultraan. Suorastaan sapettaa kun aika monella on tuntunut olevan mahdollisuus neuvolan kautta päästä ja täällä sanotaan vaan "mee päivystykseen" jos ultraa kyselee ennen rv 12!!!

Anteeksi avautuminen, mutta persaukiselle opiskelijalle tuo raha (se vähäinen) on aika tärkeä!
 
Rae89: Täälläkin ylipainoa, joten varmasti joudun sokerirasitustestiin. Heti jo varhaisultrassakin lääkäri kysyi, että onko suvussa diabetesta. Onneksi ei ole sukurasitteena sitä, joten toivon parasta, että ei tuota raskausajan diabetesta tule.. aina ollut kyllä kaikki arvot kohillaan. Tämä on tosin ensimmäinen raskaus, joten en tiedä miten sokeriarvot ja muutkin arvot lähtee heittelemään.

mihu: toivotaan parasta! Kuulostaa kurjalta, mutta vielä on toivoa, että sieltä hyviä uutisia tulisikin.

Omaa napaa: Minä en vaan käsitä, että mihin on minun pahoinvointini kadonnut. Toista päivää on pahoinvointi kadoksissa. Ehdin jo tottumaan jokapäiväiseen oksenteluun, että heti alkaa pelottaa... :( Tissit on kyllä yhtä arat kuin aina, muita kipuja tai tuntemuksia ei ole ollut eikä ole nytkään. Mahassa ei ole koko aikana sen kummempia tuntemuksia ollut.. jotenkin yritän ajatella, että ehkä näin 8. viikolla ollessa ne oireet vaan voi hetkeksi lievittää ja toivon niiden tulevan pian takaisin. (Uskomatonta, minulla on ikävä oksentelua!!) Perjantaina eka neuvola, kysyn silloin asiaa, jos ei pahoinvointi ole palannut. Eilen oli kyllä illalla pientä kuvotusta, mutta ei mitään edelliseen verrattuna.

Tai toinen mitä epäilen on, että koska olen kolmatta päivää kamalassa flunssassa, enkä pysty haistamaan mitään ei myöskään sen takia pahoinvointia ole. Aiemmin pahoinvoinnin on laukaissut vahvat hajut selkeästi. Hajuherkkyys näkyi mm. etten voinut avata jääkaappia paitsi niin, että pidätin hengitystä sen aikaa kun kaappi oli auki :D naurettavaa, tiedän! Nyt voin huoletta availla jääkaappia, kun en haista mitään.. autuas, mutta kamala flunssa.
 
MÄ JÄÄDYN!!! Siis uskomatonta, miten voi palella :mad: Oon nytkin untuvapeiton alla, muttei vielä ole helpottanut. Aamu meni yllättävän hyvin ja bussimatkat myös, vaikka niitä jännitinkin. Olin ostanut kaupasta pasteijan, jonka söin ennen bussimatkaa, luulen, että se auttoi. Muuten koulussa meinasin nukahtaa luennoilla :ashamed: Lähdinkin sitten pari tuntia aikaisemmin kotiin... Kun ei ollut läsnäolopakkoa, eikä mitän kovin mielenkiintoistakaan :whistle:

Tää on niin rasittavaa, kun en keksi MITÄÄN ruokaa, mitä tekisi mieli, tai voisin ajatella syöväni. Raivostuttavaa!

Ranskis, en osaa sanoa, mikä siinä tökkäs. En muista, mitä se sanoi, kun siitä syyskuisten kohdalta klikkasin, ei jotenkaan se liittyminen vaan onnistunut.

Ellamae, mulla on vähän samanlainen fiilis noissa vanhempainilloissa, kun olin just täyttänyt 20v., kun esikoinen syntyi. Oon aina ihan ehdottomasti nuorin noissa :D Miltä sitten tuntuu teistä, jotka olette vielä nuorempina esikoisen saaneet, mm. adora ja tais olla muitakin? :) Olin 21v., kun kuopus syntyi ja synnytyssairaalassa hoitajat puhui musta aina sinä "nuorena äitinä" :D Heh.

Rae89: mun kuopus painoi syntyessään lähes 5kg :ashamed: Raskausajandiabetestä ei vaan missään vaiheessa todettu, tai sen kummemmin edes tutkittu. Virtsatesti oli aina puhdas jne. Painoa tuli kyllä raskausaikana tosi paljon. Kuopuksen odotusaika oli vähän vaikea/raskas, tai kun tapahtui lähipiirissä yksi iso, ikävä, asia niin en sitten jaksanut kiinnittää huomiota syömisiini, vaan söin just sitä, mitä mieli teki (=suklaata). Pahaan mieleen jne. Nyt koitan tarkkailla syömisiäni, vaikka se onkin hankalaa nyt pahoinvoinnin aikana ainakin, mutten karkkia/herkkuja kyllä syö (karkkia/suklaata en ollenkaan). Todennäköisesti tässä raskaudessa tutkitaan ja testataan sitten tarkemmin. Oon ymmärtänyt, että jos edellinen lapsi on niinkin iso, mitä toi meidän kuopus olisi, tutkittaisiin seuraavat sitten automaattisesti. Mikä on hyvä!

Nyttynenä, voi että, harmi noita ikäviä uutisia, mitä kaverisi oli saanut :(

Vanilla Whip, mulla on täysin samanlaiset tuntemukset ja tunteet tätä opiskelua kohtaan nyt :LOL:

mihu, en ole minäkään tuollaisesta kuullut. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

viuhutin, mun muistaakseni mulla ei ainakaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä kuunneltu sydänääniä, mutta en tiedä, miten on "nykyään". Varhaisultrat on yksityisillä käyntejä, ensimmäinen neuvolankautta oleva ultra on n. viikoilla 12. Neuvolassa siitä sit kerrotaan ja neuvotaan, että varaavatko ne sen neuvolan kautta, vai varaatko sen itse. Etkä sä mitään tunkeudu, jatka vaan kirjoittamista niin kohta se tulee sulla jo ihan luonnostaan :D Itse oon palstaillut jo 7 vuotta :O Niin tuntuu, että tulee ihan rutiinilla. Mun ongelma on vaan nää romaanit, eli tekstiä vaan tulee ja tulee :ashamed: Mulle tää palsta ja esikoisen aikanen odotus/vauva/taapero/leikki-ikä ketjut olivat kaikki kaikessa :D Mun kenelläkään ystävällä ei ollut lapsia, joten piti tätä kautta hankkia niitä "lapsellisia" tuttuja ja ystäviä :) Ja sai vaihtaa kuulumisia/fiiliksiä jne. samassa tilanteissa olevien kanssa. Ihana vertaistuki!

Rae, kiva ylläri toi maksu :eek: Olisin mäkin varmaan penkiltä tippunut, huhhuh!

Salainen 6+2.

P.S. Taidan laittaa Pipsapippurille viestiä tosta fb:n ryhmästä :wave:
 
Mää kävin tänään ultrassa, mut turha käynti oli, niinku arvelinki :( Siis näkyi "raskaustavaraa", ja ruskuaispussi, mutta ei pikkuista eikä sydämensykettä.. 2 vk päästä uudelleen.. Mutta nyt jäi epäilyttämään, et tarviiko munki maksaa tosta, vai onko se ilmaista jos neuvolan kautta menee?

Pelottaa, että taas menee kesken.. Nyt on kyllä ollut paljon "paremmat" raskausoireet, kuin viimeksi.

Ja Onnea kaikille ihanista uutisista!
 
Heippahei ja kiva kun faceryhmä täyttyy tulvimalla :heart: Tosiaan huoli pois, se on niin salainen ettei koko ryhmää ole olemassakaan (edes etsimällä) kenellekään kuka ei siihen kuulu. Ryhmään voi lisätä vain kaverilistallaan olevia, joten lisäilen halukkaita ensin kaverikseni (heivaatte veke vaikka heti kun olette ensin röyhkeästi käyttäneet mun kaveruutta hyväksenne päästäksenne ryhmään :vampire:). Ennen kuin laittelette profiilikuvauksia, säätäkää asetuksia niin että löydän teidät,lähes n.3/4 halukkaista on salannut profiilinsa joten en löydä niitä facesta...

Onnea ultratuloksille (vitsi miten aktiivinen tämä ketju on, hyvä!)

Pipsis 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: viuhutin
Heips!

Minäkin voisin kohta laitella Pipsapippurille viestiä fb-ryhmästä :)

Onnitteluja taas ultrakuulumisista :flower: Moonchaser, voi, kunpa olisi väärä hälytys ja vain itsesuojelua nuo ikävät tuntemukset! Voimia joka tapauksessa :hug: Villaruusu eiköhän se pikkuinen seuraavassa ultrassa näyttäydy :)
Rae89 olipa ikävä yllätys tuo ultran hinta!! Itekkin kun oon opiskelija niin ymmärrän oikein hyvin kiukkusi.

Itekkin vielä pohdin menistö sittenkin varhaisultraan. Soitin tänään neuvolaan ekaa käyntiä varataukseni ja siinä jännityksen lomassa unohdin kysyä pääseekö neuvolan kautta edelleen alk. raskauden ultraan, kuten pääsin 4 vuotta sitten kuopuksesta. Neuvola-aikakin meni aika pitkälle (23.2), tätsky olis halunnut mut aikaisemmin mutta niin täyttä oli ja mullakin on vähän sumpliminen kun en voi tenttiviikoilla olla koulusta pois. Eikä mies pääse nyt ekaan ultraan : / Onpahan nyt kuitenkin varattu.

Iästä minä tosiaan tunnen vieläkin itseni välillä ulkopuoliseksi mm. 4. luokkalaiseni vanhempainilloissa. Sain esikoiseni 15-vuotiaana, eli todellakin monenlaisia ei niin miellyttäviä kokemuksia on siitä että tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Kävin kuitenkin sinnikkäästi esikoisen kanssa mm. äiti-lapsi jumpissa. Kuopuksenkin sain nuorena, 21-vuotiaana, sekin on herättänyt toisissa mielenkiintoisia mulkauksia (etenkin kun näytän myös nuorelta, edelleenkin papereita kysytään (25v)). Kuopuksen kanssa kuitenkin aloitin MLL:n perhekahvila työntekijänä ja siellä "voitin muut puolelleni" Kun vaan muut pääsi tutustumaan, sai usein kuulla ettei uskoisi että olen niin nuori. Hyviä lasten kasvatustaitoja on ihmetelty myös (ne ihanat ennakkoluulot nuoria äitejä kohtaan) ;)

Mies on niin kultaiseksi tullut raskauden myötä :heart:
Eilen jotain kiukkusin kun puhtaat vaatteet oli pinottuna meidän sängylle, juuri kun olisin halunnut kömpiä sänkyyn. Siinä puhisin itsekseni niin mies tulee ja sanoo "tuu mää halaan sulta kiukun pois" En voinut kuin hymyillä sen jälkeen. Tänään se oli käynyt kaupassa ja varannut yhden kaapillisen verran mulle kaikkea naposteltavaa, pahoinvointia varten, myös lemppari mehuani (verigreippimehua). Myös ruoka oli pöydässä odottamassa kun kotiuduin ja huomenna kuulemma meinasi vapaapäivänsä kunniaksi tehdä suursiivouksen ettei mun tartte kun lähtee sitten viikonlopuksi töihinOn se vaan :heart:

Tulipas omaa napaa. Nyt köllähdän 4v tytskyn kanssa katsomaan Barbie elokuvaa loppuun.

Adora 5+1 (pitäisköhän keksiä joku työnimi?)
 
Zuh
Ellamae: no siitäkös se johtuikin viime kerralla :) pitänee rajoittaa ennen testauksia..

Viuhutin: täällä toinen joka melkein unohtaa olevansa raskaana. Sittenhän tuon ultrassa aikanaan näkee ja neuvolassa kertovat milloin tapahtuu. Mutta ei tässä kauan mene että ollaan pienten norsujen kokoisia :)

Juli05: minua närästi ekalla kerralla ihan järkyttävän paljon ja nyt aloittelee taas. Ruokavaliolla ja syöntien ajoituksella saa jonkin verran helpotusta.

Sokerirasitukset on niiiiin hirveitä! Kävin aikanaan niitä ylimääräisiäkin kun olin mukana Radiel tutkimuksessa. Piti lopettaa kesken kun en vaan voinu enää mennä siihen testiin.. mutta kyllä niitä muutaman kestää!

Olo on edelleen hyvä, mutta suosittelen teille kaikille pahoinvoiville: nukkukaa ja paljon jos mahdollista! Itse menin parina iltana myöhemmin nukkumaan niin tänään oli ihan järkkypäivä jaksamisen suhteen. Ehkäpä tästä viisastuisi?!?

Koukuttauduin taas noihin vauvaohjelmiin.. tosin menee naurun puolelle enimmäkseen :) nyt yritän puhua miehen ympäri varhaisultraan.. olin jo päättänyt että en mene, mutta jos eka ultra on vasta viikolla 12 olet kolmanneksen raskausajasta jo fiilistellyt mutta jos siellä ei eläkään mitään?? Hmm..

Pohtiva Zuh & natiainen 5+1
 
Heippa! Täälä yksi ilmoittautuja! Maanantaina plussasin ja tänään tein varmistustestin :) LA 28.9 jos oikein olen laskenut ja muistanut viime menkkojen alkamiskohdan. Kolmas tulossa ja VKS toivottavasti synnytetään <3


Joskus monta vuotta sitten tänne viimeksi kirjoitellut, niin hetki voi mennä että taas oppii kaiken kun sivutkin muuttunut viime käynnistä :)
 
Tervetuloa uudet! On kyllä vilkasta! Se on varmaan sitten syyskuu, kun seuraavan kerran tänä vuonna sairaaloissa on sulut päällä!! Neuvolan täti sanoi, että tammikuun alussa HUSin alueella oli ollut jotain kolme sairaalaa sulussa, kun niin paljon synnyttäjiä ;)))

Jaksamista kaikille epätietoisuuden kanssa painiville! Toivotaan, että kaikki on normaalisti.

Oman navan elämä: Ei ihmeitä. VÄlillä nippailee, välillä ei edes muista olevansa raskaana. Tissit turvonneet ja pinkeän kipeät. Masu ei pömpötä, vaan on sellainen kuin joku olisi työntänyt täytettä nahkan alle (vatsalihasten päälle). Sillai alkoi viimeksi kasvaa kanssa, vähän kuin joka viikko joku puhaltaisi lisää ilmaa palloon. Alhaalta päin tuntee ensin ja jotenkin työntää asentoakin eteenpäin - kiva kun on notkoselkä!

Eka neuvola takana, ei ihmeitä siellä. Seuraava on vasta kuukauden päästä, se on lääkäri. Ennen sitä on nt-ultra, päivästä ei vielä tietoa. Toukokuussa on sitten seuraava neuvolantätivierailu. Että ei sitä liian usein siellä ravata! Ja täällä ei todellakaan ultrata neuvolassa!

Nyt äkkiä suihkuun, että ehtii Karjalan kunnaille!

MIsupai ja NiiloElsanen 7+5
 
Heipsan, olen pitänyt matalaa profiilia huonojen aavistuksieni takia ja odotellut kuumeisesti perjantaita ja ultraa. En ole edes varma millä viikolla olen, ehkä 7+ jotain. Olen jo noin viikon ajan ollut paremmalla mielellä tämän raskauden suhteen (uusille tiedoksi, olen ensimmäisestä pos. testistä asti ollut todella epäileväinen sen suhteen että tuolla mahassa on yhtään ketään, oireet ovat olleen niin valjut verrattuna esikoiseen ja jotenkin vain on ollut sellainen tunne ettei kaikki ole hyvin), mutta nyt sitten tänään alkuillasta tuli hieman rusehtavaa vuotoa, ei paljon ja nyt sitä ei ole enää näkynyt, mutta esikoisen kanssa ei ollut yhtään minkäänlaisia vuotoja ennen kuin vasta synnytyksen käynnistyttyä, joten nyt olen ihan varma siitä, että perjantaiaamuna ei hyviä uutisia tule :'( Tiedän kyllä, että kaikki raskauden ovat erilaisia ja tuollainen pieni vuoto ei välttämättä merkitse mitään, mutta aika toivoton olo on. Menkkamaisia jomotteluja on ollut tällä viikolla ja tänään, tulkitsin ne mahdollisiksi kohdunkasvukivuiksi, mutta nyt epäilen että saattavatkin enteillä keskenmenoa. Alaselkääkin on juilinut. Ilmottelen perjantaina miten ultrassa meni jos ei vuoto sitä ennen runsastu, toivotaan parasta siihen saakka!
 
Pipsapippuri Tein sen testin ihan alkuvaiheessa, mut en tarkempaa muista 4+ jotain se kuitenkin oli.

Täällä väsymys on kyllä jotain käsittämätöntä, nukuin viime "yönä" 18 tuntia.. o_O

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Menhit 6+4
 
Krumeluu ja muut tsemppaajat kiitoksia teille toivon todella,että selvii jotain suuntaan tai toiseen.:) epätetoisuus kurjinta..ei voi nauttia vielä kyllä tästä ollenkaan.

Millä viikolla näkynyt sykkeet täällä niillä kellä ne näkynyt/kuulunut?

Villaruusu voimia sullekkin epätietoisuuden kanssa..Onks sulla millaset vkot meneillään? laiskana ei jaksa selata näitä keskusteluja, niin paljon on juttua täällä, mikä on kyllä tosi kiva!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Mulla voisi iäksi lisätä 28v :)

Mulla on kahdessa ensimmäisessä raskaudessa tullut pahoinvointi muutama päivä testin tekemisen jälkeen. Ja sama homma jatkuu näköjään tälläkin kerralla.. Eilen kävin ekan kerran pönttöä tervehtimässä, ei pysyny aamupala sisällä :O Uudet rintsikat saa myös käydä ostamassa, ei nämä mahdu enää vanhoihin :D Maha myös pompsahtaa näkyviin ajoissa, toivottavasti pystyn salaamaan kuitenkin töissä mahdollisimman pitkään..
Ensimmäinen neuvola varattu vkolle n.9, jännittävää. Viime synnytyksestä kuitenkin jo 7v aikaa..

Hyviä päivän jatkoja kaikille :wave:
 
Tervetuloa SyyskuunOnni ja onnittelut plussasta! =)

Villaruusu mutta näkymäthän olivat kuitenkin hyvät, eikö totta? Kun viikkoja vielä sen verran vähän :) Ymmärrän kuitenkin huolesi, odottavan aika on pitkä..

Rae89 siis järkyttävän hintainen kyllä tuo ultra!!!! :eek: Mulla makso 52€..tosin se oli kätilö joka ultras.

Salamanteri85 tsemppiä sinne! Toivottavasti siellä masussa kaikki olisi hyvin ja raskaushormoonit vain tekevät tepposensa :)

Kenellehän mun piti vielä kommentoida..eilisiltana yritin jo laittaa viestiä mutta serveri ei ollu käytössä tai jotain semmoista se herjas.

Mä en oo oksentanu pariin päivään mutta silti tämä olo on aivan hirveä, ei voi kyllä hetkeksikään unohtaa olevansa raskaana. Sittenkun tulee vieraita kylään ni olen ihan rättipoikki kun ne lähtee ku joutuu esittämään että ei tässä mitään vaikka oikeasti on ihan kamala olo :x

Mutta silti ihanaa ola raskaana :D

Ilon lapsi ja minimii 7+5 :heart:
 
Peloista: Täällä on moni pelännyt ettei sykettä varhaisultrassa löydy tai jotain muuta on pielessä. Nyt myös itselleni tuli tosi pelottava fiilis, ettei kaikki olekaan kunnossa.. Normaaleja tuntemuksia? Miten te kokeneemmat olette näiden tunteiden kanssa luovineet?

Eilen illalla ahdistuin ihan kauheasti kun yhtäkkiä tuli tunne, ettei kaikki olekaan kunnossa. Mies rauhoitteli, että vuotoa ei ole, eikä kipujakaan, raskaustesti näytti plussaa - olet raskaana. (Piti vielä testata ja vahva plussa tuli tikkuun.) Silti pelottaa. Mitä jos siellä ei olekaan ketään tai jos jotain on pielessä - etenkin kun luen teidän muiden oireista, itselläni kun ei ole mitään oireita...! Tiedän kyllä, että oireettomiakin raskauksia on, mutta silti.. rintojen arkuuden lisäksi mitään muita raskausoireita ei ole! Voiko olla näin oireeton ja silti raskaana...?

Vanilla Whip (5+2)
 
Viimeksi muokattu:
salamanteri 85 & Vanilla Whip en nyt selannut hirveästi taaksepäin, että oliko teillä jotain selkeitä oireita siitä, ettei kaikki olis kunnossa, mut jotenkin voin yhtyä noihin teidän tuntemuksiin. Mulla on vaan jotenkin sellanen olo koko ajan, et kaikki ei olis kunnossa. On vähän huonoa oloa, kahvi ei maistu kuten ei aiemmassakaan raskaudessa. Toispuoleista kipua on päivittäin, ihan pientä vaan, mutta ei mitään vuotoa tms. Ekassa raskaudessa en edes "halunnut" tietää asiasta, olin jo 8 viikolla kun kävin neuvolassa, joten se eka ultra tuli sitten ilmeisesti aika nopeasti sen jälkeen. Nyt ei millään malttaisi odottaa. Kukas se tuolla kirjoittikaan että tyhmää olisi fiilistellä 12 viikkoa asiasta, jos sitten mitään elossa ei olisikaan.. Eli alan itsekin kohta jo kallistua sen varhaisultran kannalle, pelottaa vaan ne hinnat o_O

-viuhutin 7+1 & ulpuelmeri-
 
salamanteri 85 & Vanilla Whip en nyt selannut hirveästi taaksepäin, että oliko teillä jotain selkeitä oireita siitä, ettei kaikki olis kunnossa
Ei mitään oireita - ei raskausoireita eikä mitään muitakaan oireita. Se ehkä eniten huolettaakin ettei ole mitään oireita. Tyhmää ehkä :)

Olen aina ollut realisti - tosin sellaista positiivista sorttia, pyrin ajattelemaan positiivisesti, mutta olemaan silti realistinen. Ajattelen myös niin, että keskenmeno on oikeastaan "hyvä" asia - se on luonnon oma tapa karsia elinkelvoton alkio pois. Eli jos tämä raskaus nyt päättyisi keskenmenoon niin ei se mikään hirvittävä katastrofi olisi. Totta kai olisin pettynyt ja surullinen, mutta mieluummin niin kuin siten, että raskaus päättyisi myöhemmin km:n tai se pahin vaihtoehto..

Mutta siis, yritän tässä rauhoittua ja odotella rauhassa sinne alkuraskauden ultaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: mihu

Yhteistyössä