>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Mä hyppään remmiin mukaan :)

Mulla ei ole vielä järin pitkää painonpudotustaivalta takana, sillä aloitin pudotuksen vasta vajaa 7 viikkoa sitten. Mitat olivat tuolloin 163 cm / 85 kg.

Kerran viikossa merkkaan ns. viikkopudotuksen ja olenkin aina siis ajatellut sitä painoa viikon eteenpäin, enkä kuukautta. Mutta ei paskempi ajatus asettaa koko kuukaudelle tavoite. Ja kun tässä nyt pohdin ja pähkäilen, niin tulen siihen lopputulokseen, että tavoitteeni syyskuulle on 4,2 kg. Syyskuun aikana vaaka on näyttänyt -1,5 kg pudotusta ja jos pudotustahti loppukuun ajan on 0,9 kg viikossa, tavoite täyttyy. Aika näyttää, miten ämmän käy...jos käy hyvin, vaaka näyttää syyskuun lopussa 72,4 kg :D

Pudotettuja kiloja on nyt takana 9,9 kg, mutta huomenna vasta on virallinen viikkopudotus. Niin toivon, että vaaka näyttäisi 100g vähemmän :D

Mulla on äitiyspakkauslaatikollinen liian pieniä vaatteita...osa vanhija, osa uusia, sillä olen ostanut ne sillä ajatuksella, että EN ole koko elämääni näin lihava. Suunnitelmanani oli avata laatikko, kun painan 70 kg ja kiloja on siis tuossa vaiheessa karissut 15. Mutta meinaan avata sen laatikon jo aiemmin, sillä mulla ei ole enää kuin yhdet sopivat housut...kaikki muut on liian isoja :wave: Isot housut olen dumpannut roskiin, sillä mulla EI ole niille enää käyttöä. Ei koskaan :D
 
saako liittyä mukaan:wave:
mä aloitin pudotuksen tuossa viime viikolla,ja alkupaino oli 87kg:ashamed:

liikun nyt 4-5krt viikossa,käyn liikuntakeskuksella jumpissa. mutta mulla tuo syöminen on kaikista pahinta...enää ei kyllä tee edes herkkuja mieli,mulla vaikeempaa on nuo pitsat ja kebabit ja subit:ashamed: ne kun on vaaan niiin hyviä,makeina en syö kuin karkkia,ja suklaata.

mutta nyt tän syyskuun aikana olisi paino saatava,tuonne 80kg...tiedän että se on liikaa liian pienessä ajassa,mutta lähtis yhtä nopeeta kuin tuleekin.
no jos edes sen 5kg saisin pois,eli vielä 4kg.

painoon 75 kg tähtään, tuon verran painoin ennen lapsiakin,pituutta mulla on 172cm
 
Kivaa, uusia tulee mukaan! Tervetuloa joukkoon pienenevään. :cool:

IhanaValo Niin se paino tippuu, hienoa! :) Oletko muuten merkannut painosi aina jonnekin ylös? (Varmaan oletkin, mutta kysyinpä nyt kuitenkin). Helpompi seurata, kun on mustaa valkoisella.

Mä huomasin, että on helpompi pitää syömiset kurissa, kun mies on kotona eikä töissä. Outoa. :eek: Kesälomalla mulla oli kunnon vauhti päällä, nyt huomaa että on vaikeampaa. Onneksi mies on pitänyt tällä viikolla viimeisiä lomapäiviään, jospa tää tästä taas lähtis etenemään. :D
 
Mä unohdin edellisestä viestistäni kokonaan, että joku painotavoite olis tälle kuulle hyvä. Sanotaan vaikka -3 kg, eli 67 kiloa kuun lopussa. Mua ne sentit kiinnostaa kuitenkin enemmän. Sellainen ykköstavoite on päästä persauksesta alle 100 senttiä mahdollisimman pian.
 
ootteko mitanneet itsenne kaikki? mä en ole...tuijotan vain vaakalukemia:whistle:
ja hyppään vaa alla melki joka päivä..tien joo ei sais...pitäs piilottaa toi vaaka johonkin...mut tän kuun lopuksi toivon lukemaa 83kg..tai todellakin se 80kg..

mä niin toivon että toi jumpalla käynti auttaisi..mut se mitä suuhusi laitat niin siitähän se on vain kiinni! liikuntaa ei tarvitsisi ollenkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24594991:
ootteko mitanneet itsenne kaikki? mä en ole...tuijotan vain vaakalukemia:whistle:
ja hyppään vaa alla melki joka päivä..tien joo ei sais...pitäs piilottaa toi vaaka johonkin...mut tän kuun lopuksi toivon lukemaa 83kg..tai todellakin se 80kg..

mä niin toivon että toi jumpalla käynti auttaisi..mut se mitä suuhusi laitat niin siitähän se on vain kiinni! liikuntaa ei tarvitsisi ollenkaan
En mittaa. Mä en suoraansanottuna halunnut tietä paljonko mitat alkuun olivat. Enkä ehkä vieläkään halua sitä tietää, sillä lukema tuskin on kovin ruusuinen. Mä diettaan siis vain ja ainoastaan vaakaan tuijottamalla ja se passaa mulle hyvin :)

Mulle sopii hyvin myös se joka-aamuinen punnitus, sillä en hetkahda, jos se välillä antaa vähän plussaakin, sillä olen dietannut jo niin monta kertaa (joo, ei mikään sulka hatussa, mutta silti) että tiedän sen olevan ihan normaalia. Se lukema mitä todella seuraan on punnituspäivästä seuraavaan punnituspäivään ja ne kaikki muut siinä välillä antaa vain hieman suuntaa :)
 
Minäkin laihdutan
Kiva saada lisää porukkaa tsemppiketjuun :)

Minä lähdin eilen aamulla perheen kanssa reissuun ja reissussa olemisessa on omat vaaransa. On jotenkin vaikeampi malttaa syödä kevyesti heti kun pääsee arkiympyröistä pois.

Minulla oli vilpitön aikomus vetää tänään illalla kunnon hikitreeni, mutta nyt kurkku on tullut kipeäksi. Mieheni sairastui viime viikolla aika rajusti (on edelleen flunssassa) ja hänellä se alkoi kurkkukivulla. En uskalla treenata, vaikka olen syönyt tänään sen mukaan että olisin liikunnalla polttanut 500-600 kcal. Eli nyt tulee lunta tupaan ja läskiä pirttiin. Jos nyt pamahdan kipeäksi niin menee kyllä syyskuu (n alku) ihan plörinäksi.

Käyn lukemassa ketjua, mutta vaa'alle en taida uskaltaa ainakaan viikkoon. Parempaa syyskuuta kaikille teille :)
 
Mulla vaan nousee paino, en käsitä! Nyt painan 69,8 kiloa ja se on aivan liikaa. :( Ajattelin jo, että oisin laihtunut kun oon poissa lihapatojen äärestä, mutta ilmeisesti en! :(

Tosin nyt oon ollu liikkumatta ja syöny paljon suolasta ruokaa (mm. sipsejä :ashamed:) niin ei oikeestaan ihmekään. Silti, surku. :(
 
Tönt
Kivaa, uusia tulee mukaan! Tervetuloa joukkoon pienenevään. :cool:

IhanaValo Niin se paino tippuu, hienoa! :) Oletko muuten merkannut painosi aina jonnekin ylös? (Varmaan oletkin, mutta kysyinpä nyt kuitenkin). Helpompi seurata, kun on mustaa valkoisella.

Mä huomasin, että on helpompi pitää syömiset kurissa, kun mies on kotona eikä töissä. Outoa. :eek: Kesälomalla mulla oli kunnon vauhti päällä, nyt huomaa että on vaikeampaa. Onneksi mies on pitänyt tällä viikolla viimeisiä lomapäiviään, jospa tää tästä taas lähtis etenemään. :D
hitsi miten jännää..mulla päinvastoin. mies tekee pitkää päivää ja on nyt kolmatta viikonloppuakin töissä. ja kilot vaan lähtee. ei oo näköjään kivaa syödä yksin mun kohdalla. :D
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;24591980:
saako liittyä mukaan:wave:
mä aloitin pudotuksen tuossa viime viikolla,ja alkupaino oli 87kg:ashamed:

liikun nyt 4-5krt viikossa,käyn liikuntakeskuksella jumpissa. mutta mulla tuo syöminen on kaikista pahinta...enää ei kyllä tee edes herkkuja mieli,mulla vaikeempaa on nuo pitsat ja kebabit ja subit:ashamed: ne kun on vaaan niiin hyviä,makeina en syö kuin karkkia,ja suklaata.

mutta nyt tän syyskuun aikana olisi paino saatava,tuonne 80kg...tiedän että se on liikaa liian pienessä ajassa,mutta lähtis yhtä nopeeta kuin tuleekin.
no jos edes sen 5kg saisin pois,eli vielä 4kg.

painoon 75 kg tähtään, tuon verran painoin ennen lapsiakin,pituutta mulla on 172cm
tervetuloa mukaan! :wave:

ei se kuule tule yhtään nopeemmin kuin lähtee..sitä ei vaan huomaa ennenkuin damagee on jo tullut, paljon. emmäkään ikinä tuntenut itteeni niin isolta mitä olin. ei ollut kokovartalopeiliä, en käyttänyt vaakaa, ja koska olen kotona sain käyttää lökäbökät joka päivä. :D

hyvä tsemppi! alussa lähtee yleensä ihan hyvin. :)
 
Tönt
Tänne ei kuulu mitään uutta. syön oikein, liikun, laihdun. 3kg oli kuun tavoite..katotaan kui paljon lähtee. kova tsemppi päällä ainakin. mua vaan palelee koko ajan, sää on viilee, sataa koko ajan. en oo syksyihminen ollenkaan. ärsyttävää. no, päivä kerrallaan eteenpäin. eikö vain? :D
 
IhanaValo
Tervetuloa uusille!

Miekin tuppaan käymään joka tai melkein joka päivä vaa'alla. Se tosin vaihtelee, joskus on useampikin päivä välissä ja sit joskus erehdyn käymään keskellä päivää tai illasta..sillonhan se näyttää eniten.

Oon laittanut kans painoa ylös, jossain vaiheessa mittasinkin itteni mut niitä en muistanu laittaa ylös..ja miun muistiin ei oo luottamista joten uudet lukemat pitäs ottaa ja muistaa ne merkitä.
 
Tönt
niin..mittailusta..en ole mittaillut itteeni. vaakakin on ollut vaan pakollinen seurantaväline, kun sitä alkoi käyttää alussa (intoa täynnä) siitä tuli tapa. päätavoite on kuitenkin jossain ihan muualla kuin vaakalukemissa. olla tyytyväinen itseensä ja että tasapainoinen ja tervellinen elämäntapa olisi arkipäivää. en ole koskaan ollut urheilullinen joten eniten toivon että liikunta jäisi mun elämään. että voisin innokkaana lähteä liikkumaan ilman että joutuisin potkia itteeni lenkille/kuntosaliin. vieläkin se tuntuu välillä pakolliselta mutta kun pääsee sinne saliin niin tekee kaiken innolla. hmm..ota nyt siitä tunteesta selvää. mun vaakatavoite on ollut alusta asti -40.7kg. siitä jäljellä enää 13.6kg. toki enemmänkin saa lähteä. :D
 
Mä pyrin että kävisin vain kerran viikossa puntarilla ja se on yleensä pe tai lauantain. Mutta saatan joskus viikollakin siel pomppia, mutta niitä en silleen noteraa tähän pudotukseen niin sanotusti :) Olen myös mittaillut aina välillä mittanauhalla senttejä.
Mä eniten ehkä kuitenki peilaan tuloksia vaatekokoon :) Eli ku alkaa mahtuu pienemmän koon vaatteita niin voin olla tyytyväinen :D
 
Töntillä on kyllä ihan huima pudotusurakka takanapäin. Kiva lukea isompien määrien pudottajista, sillä se tsemppaa ihan mielettömästi. Välillä tulee ruikutettua sitä, miten hitaasti paino putoaa (vaikka se oikeasti putoaakin mulla nopeasti, tuntuu aika silti matelevan) ja miten pitkä taival on edessä, eikä tuloksiakaan näy...sitten kun saa lukea jostakusta, joka on pudottanut 20 kg, tai yli, alkaa asiaa katsomaan vähän toiselta kantilta :D

Aamulla oli bileet....KYMPPI PAUKKUI RIKKI!!! Jiiihaaaa! :D Vaaka näytti 74,8 kg, eli kokonaispudotuis on 10,2 kg. Koska punnaan itseni päivittäin, saattaa (ja yleensä se sen tekeekin) vaakalukema josakin vaiheessa viikkoa nousta, mutta sitten se taas laskee. Pudotusta viime lauantaista tuli kivat 1,2 kg joten olen kyllä ihan huipputyytyväinen.

Seuraava oma "etappini" on 73,5 kg paino. Sen (ja sitä vähemmän) olen painanut viimeksi noin 4 vuotta sitten. Tuo painolukema vaatii 1,3 kg pudotuksen, joten hyvällä lykyllä saavutan sen painon viikon päästä. Mutta koska se on melko tiukka tavoite, asetan sen tavoitteeksi 2 viikon sisään. Painonpudotuksen ei tule olla kuitenkaan mitään paskanmaku suussa puurtamista :)

Onneksi kävin eilen laatikkoni läpi, sillä sieltä löytyi musitaakseni 4 tai 5 liian pienet ousut ja peräti KAHDEKSAT sopivat! Nyt mulla on vino pino uusia vaatteita :)
 
Tönt
Chef; onnittelut kympinrikkomisesta!!! :flower: ja "uusista" housuista!!

silloin tammikuussa kun aloitin ajattelin että kun se 20 menee rikki niin saa lähtee jos on lähteäkseen. en ajatellut sen 40 kg pudotuksen olevan edes mahdollinen. no, en kuvitellut että kesällä jo tulisi 20 menee rikki. mutta niin vain kävi. nyt kun 30 jo on nurkan takana niin nälkä vaan kasvaa. haluan tätä enemmän kuin koskaan vaikka olo on hyvä nyt jo. nyt kehtaa jo sanoakin kun joku kysyy paljonko on lähtenyt. :D
 
hirmuisesti onnea chef:flower: hieno saavutus! iteltä toivon samaa lukemaa!!!-10kg!

joo merkkaan nyt tän tänne vaikka ihan itseänikin varten,aamulla tnä lauantaina kävin vaa alla,ennen aamupalaa,paino oli 85,3kg.

ja eilen pe kun vaa alla kävin aamulla oli paino 86kg.

voi vitsit et toi vaan laitto tsemmpaamaan enemmän kun se vitonen oli yks numero! ja illalla mies söi YKSIN kokonaisen suklaalevyn!!!
ja arvatkaa, ei edes tehnyt mieli!!!!

Tänään mulla on liikunnasta lepo päivä,huomenna menen spinningiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24598541:
Chef; onnittelut kympinrikkomisesta!!! :flower: ja "uusista" housuista!!

silloin tammikuussa kun aloitin ajattelin että kun se 20 menee rikki niin saa lähtee jos on lähteäkseen. en ajatellut sen 40 kg pudotuksen olevan edes mahdollinen. no, en kuvitellut että kesällä jo tulisi 20 menee rikki. mutta niin vain kävi. nyt kun 30 jo on nurkan takana niin nälkä vaan kasvaa. haluan tätä enemmän kuin koskaan vaikka olo on hyvä nyt jo. nyt kehtaa jo sanoakin kun joku kysyy paljonko on lähtenyt. :D
Kieltämättä se 40 kiloa kuulostaa melko mahdottomalta...mutta tunnen kyllä ihmisen, joka pudotti yli 50 kiloa, eli kyllä se mahdollista on. Ja ehkä juuri siten, ettei ajattele alusta saakka sitä kokonaislukemaa, vaan vaikka tosiaan 20 kiloa.

Mä en osaa vielä sanoa mihin painoon haluan, mutta hiljalleen se 62 kiloa on tullut ns. tähtäimeksi. Ajatus 23 kilon pudotukselta tuntuu liian raskaalta...mutta kun mulla on tosiaan niitä pikkuetappeja, niin se auttaa. Ja nythän on tilanne jo niin hyvä, että sinne 62 kiloon on matkaa enää vajaat 13 kiloa...ei siis mikään ihan mahoton määrä. Vaikka kieltämättä pitää myöntää, etten näe valoa tunnelin pääsää ennen, kuin olen päässyt sinne kutosella alkavaan lukuun...joskaan ei sinnekään lopulta ole enää pitkä matka...vain 4,8 kiloa :)

Pitäisi osata enempi ajatella asioita sen kautta, että enää VAIN niin ja niin vähän jälellä, eikä siten, että vielä NIINKIN paljon jälellä ;)

Ja lämmin kiitos onnitteluista. Olo on ihan mieletön ja vire satasessa...ehkä vähän korkeammallakin :D

Hyvin oli paino lähtenyt myös PTT:llä laskuun, joten ei muuta kuin samaa rataa jatkat ja sanot toistaiseksi piut ja paut suklaalle :)
 
Onpas täällä juteltu! Mahtavia tuloksia olette kyllä saaneet aikaan. :cool:

Mä olen ottanut mittoja itsestäni. Onhan se kiva huomata, että senttejä lähtee. Alkumittoja en kehdannut ottaa. Ei tainnut tosin olla mittanauhaakaan vielä silloin. :D

Mä tulin kans kipeeksi. Jää lenkkeilyt pariksi päiväksi pois ohjelmasta. Ei ole hirveästi ruokahaluakaan, onneksi. Korviin sattuu ja ovat lukosssa, kurkku kipee, nokka välillä tukossa, välillä vuotaa, pää kipee, arhg. Puntarilla kävin tänään pitkien unien jälkeen, ja ihanaa, paino alkaa taas viitosella. Silti vielä +400g elokuun alimpaan lukemaan verrattuna. :)

Mulla on tavoite saada pohkeita ohuemmiksi, mutta mitenköhän sekin onnistuisi? Mulla on aina ollut paksut jalat, siis hoikkanakin, lihaksikkaat. Liikuntakin on pääasiassa sellaista, että vaikuttaa enimmäkseen jalkalihaksiin. Kun olen niin lyhyt (158), niin 37-38 cm pohkeet on kyllä aika melkoiset. :ashamed: Jostain luin, että pitkäkestoisilla venytyksillä ne saattaisi ajan kanssa vähän ohentua, olenkin nyt sitten alkanut venyttelemään. Mitenköhän juokseminen, paksuntaako vai tiukentaako pohjelihaksia? :rolleyes: Tokihan tää laihdutus ohentaa myös pohkeita, kun rasvakerros vähenee siitä ympäriltä, mutta jotain muutakin tarttis tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Minä en ole päässyt vieläkään kuntoilemaan kun tuo tauti ei lähde sitten millään. Jospa sitä joskus hamaassa tulevaisuudessa... Vaaka näytti -200g menkoista huolimatta, tipahti juuri alle 67kg:n. Taitaa vaan tulla aika räminällä takaisin, sen verran on herkutteluun sorruttu tässä. Vitutus tähän tautiin ja koko perheen sairastelusta johtuneeseen takapakkiin ajankäytössä on vaan niin suuri. Kämppä on räjähtänyt, kouluhommissa jäljessä, pennut kärttyisiä eikä untakaan ole ehtinyt saada tarpeeksi. Hoovee vaan koko universumille taas.

Nyt tuolla levitetään taas koko keittiön kaappien sisällystä pitkin lattioita niin kutsu käy. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Mä tajusin just äsken että olen 3kk saanut -9kg pois, eli jee.
Käytiin tänään kunnon jalkatreeni vaelluksella, matkallisesti käveltiin ehkä 4-5km ku oli lapsia mukan, mutta oli 4 kunnon nousua tällä reitillä, huh. Ja nuissa nousuissa huomaa että ei tuo oma kunto ole vielkää hyvä :(
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin laihdutan
Pakko tulla kehumaan teitä Chef, Tönt, Poignant ja muut, joilla paino on pudonnut hienosti. Empuuu ja Millenia saavat myötätuntoni flunssan takia. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin tulla kipeäksi kesken hyvän tsemppikauden.

Omasta olostani en saa tolkkua. Luulin siis perjantaina tulleeni/tulevani kipeäksi, mutta heräsin lauantaina ihan normaalissa kunnossa. Lähdimme mökille, joten eilen en ehtinyt urheilemaan. Nyt sitten pitäisi tänään illalla saada aikaiseksi jotain.

Tarmokasta viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä