SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*



Odottajia yhteensä: 162
Poikaoloja ja -lupauksia: 116 / 24
Tyttöoloja ja -lupauksia: 20 / 25
Kaksosten odottajia: 5
Menetyksen kohdanneita: 12
Syntyneitä: 12, joista 4 tyttöä ja 8 poikaa

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)

24.8.
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

27.8.

Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS Tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS Poikalupaus

31.8.
Taru_ / 22v / 1. lapsi / KHK-S Poikaolo

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS Kaksoset
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL Poikalupaus
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS Tyttölupaus
Emmm / 23v / 1. lapsi
Metis / 22v / 3. lapsi / TYKS Tyttöolo Tyttölupaus

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS Tyttöolo Tyttölupaus
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS Tyttöolo Poikalupaus
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS Poikalupaus
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS Tyttöolo

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
Gildanen / 20v / 1. lapsi / TYKS Tyttölupaus
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Passepartout / 33v / 4. lapsi / KSKS Poikalupaus
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / NKL
Tuikku13 / 27v / 1. lapsi / ulkomaat Tyttölupaus

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Ditaz / 22v / 1. lapsi / K-HKS
Hannis81 / 32v / 3. lapsi / TYKS
Losa / 30v / 4. lapsi
moonan / 31v / 1. lapsi / JS Poikalupaus
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi / HYSTyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi Tyttölupaus
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma Poikalupaus
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / K-PKS Kaksoset Poikalupaukset
-supukka- / 34 v / 3. lapsi /

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS Tyttölupaus
TarinaMarianna / 32v. / 1. lapsi / KYS

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS Poikaolo Poikalupaus
henttonen / 33v / 1.lapsi / KYS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 22v / 1. lapsi / TAYS Tyttölupaus

10.9.
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
syysomppu2013 / 35v / 4. lapsi / KYS
Mayastina / 26 v. / 1. lapsi

11.9.
Cahlei / 32 / 1. ja 2. lapsi / NKL Kaksoset
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
Emma-Ria / 22v / 2. lapsi / PHKS Tyttöolo
Lelly / 21 v / 1. lapsi/ OYS Poikalupaus

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Pringles / 39v / 3. lapsi / JS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS Poikaolo
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi / PHKS Poikalupaus

13.9.
joanmarie / 25v / 1. lapsi
Kat-ja / 38v / 1. lapsi / KPKS
Muruski / 30v. /4. lapsi / PKSSK Poikalupaus
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS Tyttölupaus

14.9.
odo / 23v / 1. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS Poikalupaus
syys89 / 23v / 1. lapsi / PHKS Tyttölupaus

15.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS Tyttölupaus
dembsey / 32v / 3. lapsi
heituli / 33v / 3. lapsi
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS Tyttölupaus
MadDee / 21v / 2. lapsi / PHKS / Poikaolo
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS Tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL Tyttölupaus
1609 / 20v / 1. lapsi / K-HKS Poikalupaus

17.9.
huns / 30v / 3. lapsi / SAS Poikalupaus

18.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS Tyttöolo
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Supermassive / 21v / 2. lapsi / TYKS Poikalupaus
susu_v / 29v / 1. lapsi / VKS Tyttöolo Tyttölupaus
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS Poikalupaus
Wiitahepo / 31v / 1. ja 2. lapsi / PKSSK Kaksoset Poikaolo
Allu13 / 29v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

19.9.
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS Tyttölupaus
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi / Tyttölupaus
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS Tyttölupaus
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS Poikaolo Poikalupaus
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
Santta / 30v / 3. lapsi / OAS Tyttöolo
seinisipe / 24v / 2. lapsi Tyttölupaus
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS Tyttölupaus
äitiys ja onni / ?? / 3. lapsi / TAYS

20.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS tai Vas
mama91 / 22v /1.lapsi / OAS Tyttölupaus
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS Tyttölupaus
Syysodotus84 / 28v / 3. lapsi / OAS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi Poikalupaus
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
jenttu / 32v / 3. lapsi / SatKs Poikaolo Poikalupaus
loikkis / 33v / 1. lapsi / Tays
macudahakki / 28v / 1. lapsi / HYS Tyttölupaus
Makia / 22v / 4. lapsi Tyttöolo Tyttölupaus
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS Kaksoset Tyttölupaus ja Poikalupaus
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Muftikka / 24v / 1. lapsi / VKS Tyttöolo Poikalupaus
Oubou / 22v / 1. lapsi / KYS Tyttölupaus
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
Kuudes / 36v / 6. lapsi / TYKS
o_Ou / 28v / 2. lapsi / TYKS
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS Poikalupaus
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS
Cerinen / 2. Lapsi / Kättäri Poikalupaus

23.9.
Aatoksia / 32v / 3. lapsi / TAYS
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS Poikaolo Tyttölupaus
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP
syksy84 / 28v / 1. lapsi Tyttöolo Tyttölupaus
Nelistin / 25v. / 1. lapsi / Tyttölupaus

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi Tyttöolo Tyttölupaus
SaBiNe / 27v / 5. lapsi

25.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS
lyyli* / 28v / 3. lapsi / TYKS Tyttöolo
Orchid / ?? / 4. lapsi / KOS
Suklaasuu / ?? / ??

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / KPKS Poikalupaus
niinaj / 21v / 1. lapsi / K-SKS Poikalupaus
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS
AnnMaria/40 v/1. lapsi/TYKS Poikaolo Poikalupaus

27.9.
Mammuska 83 / 29v / 2. lapsi / TAYS Poikaolo Poikalupaus
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL
Rosalienism / 19v / 1. lapsi / TAYS Tyttöolo Poikalupaus

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS Tyttöolo Poikalupaus
Embula / ?? / 1. lapsi / TAYS
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi / TYKS Poikaolo Tyttölupaus
serenade / 21v / 1. lapsi / TYKS Tyttöolo Tyttölupaus
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Papaya13 / 24v / 1.lapsi / KOS Poikaolo Tyttölupaus

29.9.
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS
Nimia / 32v / 2. lapsi / TYKS
Adela / 26v. / 1.lapsi / TAYS

30.9.
kirsikka92 / 20v / 1. lapsi / PKKS Poikaolo
Meme / 23v / 1. lapsi / OYS
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS Tyttölupaus
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL Tyttöolo

1.10
tiggeri / 33 v / 3. lapsi / K-HKS Tyttölupaus


:heart: **SYNTYNEET** :heart:
Gildanen / 8.7 / Tyttö / 1740g ja 37cm
KiaralA / 11.7 / Poika /2444g
Mirka J. / 13.7 / Poika / 1710g
Sunshine84 / 25.7 / Poika 1980g ja 43,6cm ja Poika 1710g ja 43,2cm
Pöllönen / 28.7. / rv 36+1 / Tyttö / 3530g ja 49,5cm
kukapakuka / 2.8. / Poika
odo / 6.8. / rv 34+5 / Poika / 2300g
-supukka- / 20.8. / rv 37+3 / Tyttö / 48cm ja 3130g
baby2003 / 23.8. / rv 38+4 / Poika / 3460g ja 49cm
metuva / 27.8. / rv ? / Tyttö / 3730g ja 49cm
syysomppu2013 / 29.8. /rv 38+2 / Poika /


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy
Fujin
melin
Masy
(Kirskis)

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Pientä varten
Supermassive - MUTSIS ON. – Kaksplus
Qevnie - Silkkitassun päiväunet - Blogi | Lily
Rosalienism - Littlebig


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
Helmikuun ketju täällä
Maaliskuun ketju täällä
Huhtikuun ketju täällä
Toukokuun ketju täällä
Kesäkuun ketju täällä
Heinäkuun ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos empuulle ylläpidosta!!

Kyllä tämä aika on jotenkin vaan livahtanut eteenpäin. Välillä kun on tuntunut että päivät vaan matelee :)

Nyt siis on elokuu! Kyllä niitä vauvoja kohtaa alkaa putkahtelemaan ;)

Aatoksia ja muru 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Aivan ihanaa, vauva taitaa olla kääntynyt raivotarjontaan!:) Pää painaa kuin melooni ja potkut tulevat ylös. Kunhan nyt pojalle ei tulisi tarvetta heittää enää kuperkeikkaa.

Supistelut ovat taas lisääntyneet; tulevat päivittäin ja öisin, entistä kipeämpinä.

Ihanaa on myös se, että seuraavaksi on meidän kuukausi!:heart:

P.s. Kännykällä on suorastaan ärsyttävää kirjoittaa, joten jos on näppihäröjä, niin älkää välittäkö...
 
Mua alkaa niin kovasti rasittaa tämä nukkumisen vaikeus! Ei millään löydy hyvää asentoa ja sit jos se jostain syystä löytyy niin sit tarttee nousta vessaan... Ja se kun ei mitään jaksa tehdä. Pitäis siivota kun kämppä on kuin kaatopaikka mutta ei vaan saa itsestään irti sitä mitä pitäis. Huoh!

Tulipas kauhea valituspostaus, jos koittais ens kerralla saada mukaan jotain positiivistakin....

Väsynyt metuva ja Pallo 34+4
 
Miima81 Toivotaan, että pikkuinen kääntyisi piakkoin, ettei tule aivan liian ahdasta.

Itse en tosiaan uskalla edes ajatella, etteikö poitsu vielä ehtisi kippaamaan takaisin pää ylös ja peppu alas. Sen verran on touhukkaan oloinen poika. No, jos nyt kuitenkin vain kiltisti pysyisi näin. =)

metuva Minulla on täsmälleen samat "vaivat". Onneksi tämä on pian ohi... Saat siis vertaistukea!:hug:

T. Huns ja rv. 33+3
 
Morot!! Huh mikä reilu kaksi viikkoa takana,ma Pääsin pois sairaala ,Jouduin päivystys supparien/ylävatsakipujen takia selvisi että vauva oli lähtöasemissa ja saman tien supistuksen esto piikki ja osastolle .Jossa sain myös keuhkoja vahvistavan piikkiin(2kertaa) ,huh ylävatsakipuun myöskin kankkuun piikkejä .huh lepo auttoi kanavaa jäljellä 2.3.cm. ja Lepoa kotona jos muutaman viikkon jaksaisi olla vaan ,ainakin pystyn itse katsomaan sairaalakassin ja vauvan kotiintulovaate valmiiksi .Kesä meni tosi tosi nopeasti ja hui Elokuu ei meinaa uskoa että kohta nyytti sylissä :heart:
äitiys ja onni ja Pätkis 33+1
 
Empuuu Kiitokset elokuun perustamisesta!

Metuva ja Huns
ilmoittaudun kanssa täältä univaivaisten kerhoon, yöunet on tunnin, kahden pätkiä ja sitten jo juostaankin vessassa välillä. Kohta viikon oon nukkunu tuossa sohvalla, saa edes toinen kunnon yöunet, kun töissä käy.

Vauvan liikkeet on selkeästi vähentynyeet, tila taitaa käydä ahtaaksi. Vatsaa kiristää, ja alavatsassa on lähes jatkuva paineen tunne. Onko oikeasti vielä niin, että puolitoista kuukautta olisi mullakin matkaa laskettuun aikaan, uuh, tukalaksi käy.
Harmittaa, kun koko koti on kohta koirankarvojen ja pölyn vallassa, kun yksinkertaisesti kunnon siivoamisesta ei tahdo tulla mitään :( Toivottavasti tämä olo tästä vielä vähän kohenee. No onneksi sentään on kääntynyt raivotarjontaan, ettei enää toivottavasti isosti tuolla muljauttele. Ensi viikolla onkin sitten tohinaa, kun alkaa perhevalmennus, on neuvolaa ja synnäriin tutustumista...mukavaa.

äitiys ja onni koitahan ottaa rauhallisesti, kuin me moni muukin, että saataisiin vielä jonkun aikaa antaa pienille mahdollisuus kasvaa ja valmistautua tähän maailmaan!

Taas ne lupaa hellettä, mä niin toivon että ennustukset menis "pyllylleen". Ihanaista vkloppua!

Plamsu75 ja Pienimies 33+1
 
Vai että Elokuu.

Sairaslomalla alkoi ainakin mulla, töihin ei varmaan enää tarvitse mennä, eli tässä nyt sitten lomailua mammaloman alkuun.

Meillä on ollut jo 2/3 noista valmennuksista, synnärille ei päästy tutustumaan etukäteen, kun ei sinne enää sellaista retkeä tehdä, harmi! :( Parin viikon päästä on vielä joku psykologin luento.

Eilen illalla iski joku hervoton itku-kohtaus, kaikki itketti. Mutta eiköhän tästä vielä parempaan päin taas mennä. Mua kyllä itteäkin nauratttaa välillä nämä itken-nauran-itken-nauran kohtaukset, saattaa tulla ihan jostain olemattomastakin.

Beibei & Ipana 32+2
 
BeiBei meillä tuota perhevalmennusta on vain 2 krt, eli alueen perheiden kesken jotain jutustelutuokioita, missä neuvolan terveydenhoitaja mukana. Nuo muut kerrat osuu niin erikoiseen aikaan vuotta, ettei harmiksemme (lue: onneksemme) niihin kaikkiin päästä osallistumaan, kun ei ihan kolahda nuo psygoligin ja hammaslääkärien tunnit yms.

Nuo itku-nauru -kohtaukset on tuttuja täälläkin, välillä melkeinpä hävettää, mutta mulla on siihen päälle vielä silmittömät raivonpuuskat toiselle puoliskolle, ne ei kyllä oo kivoja :( voi alkaa milloin mistäkin.

Plamsu75 ja Pienimies 33+1
 
Kiitos Empuuu elokuun listasta! :)

Eilen oli neuvola ja tässä tärkeimmät kuulumiset:

asento: rt
sf-mitta: 33 cm (oli yläkäyrän yläpuolella...)
verenpaine: 110/69
hemppa: 129

Ja painoa tullut raskauden alusta 6 kg.

Onko teillä semmosta sanottu että saatetaan käynnistää synnytys ennen laskettua aikaa? Mulla on rd ja melko varmasti käynnistetään synnytys vikkoa-kahta ennen laskettua aikaa. Sinänsä hyvä ettei tarvii kärvistellä koko syyskuuta mutta vähän silti pelottaa. Oisko teillä kokemuksia siitä?

Suosittelen muuten magnesiumia jos öisin vetää suonta. Ostin diasporalia ja sen jälkeen ei oo kertaakaan vetäny suonta, sitä ennen lähes joka yö.

Nukkuminen on kohtalaista. Noin kerran yössä joudun nouseen vessaan, mutta varsinkin aamupuolella uni ei oo kovin syvää tai lähinnä semmosta pötköttelyä vaan. Kyllästyttää jo kun ei voi nukkua kuin oikealla tai vasemmalla kyljellä. Tosi jäykän oloinen vartalo ja jalat on. Ei oo asennon vaihtaminenkaan helppoo... :(

Mites kävelylenkit onnistuu? Välillä tuntuu ettei voi kävellä kuin 100 m kun vauvelin pää painaa alas ja sattuu joka askeleella. Tänään oli sit parempi olo ja sain käveltyä kohtalaista vauhtia jopa 3 km. Lopussa kyllä meinasin hyytyä... :LOL:

tiituli85 +pikkupoitsu 33+0
 
Mä kirjottelin jo ihan tuonne heinäkuun ketjun loppuun, että käyn vielä 7-8,5km kävelylenkeillä, ja ihan niin reipasta vauhtia kun vaan pystyy. Rv 25 asti kävin niitä 10km lenkkejä. Pyöräily ei tunnu kovin kivalta enää, koska asento on liian etukeno. Pitäis olla Jopo tai joku mummojen pyörä. :)

Empuuu rv 33+4
 
Tiituli, mulla on käynnistetty kaksi aiempaa synnytystä, ja samoin tehdään tämän kolmannen kanssa rv 38+4. Minut saa aivan kiihdyksiin se, kun naisia pelotellaan käynnistettyjen synnytyksien olevan kamalia. Itse en ole kokenut lainkaan näin, vaan hyvillä mielin olen taas menossa operaatioon. Joten ainakaan minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Tietenkin se odottaminen sairaalassa on tympeää, mutta jos mulla ei käynnistettäisi, niin sitten odottaisin kotona...

Miesväki sairasti alkuviikosta flunssan, ja nyt se sitten on minulla. Ai, kun mukavaa...

Helmitoivo, 33+1
 
Vaivaako muilla aivan jäätävä väsymys? Vastahan miekin siivosin kaikki päivät läpeensä hirmu energialla, ja nyt mietin et miten pystyin.. Nukun yöt pariin otteeseen heräillen mutta kuitenkin melko hyvin, ja päivällä saatan ottaa vaikka semmoset onnelliset 4 tunnin päikkärit ja niidenkin jälkeen väsyttää.. Hb on ihan hyvä joten ei siitäkään johdu. Kämppää pitäs siivota mutten vaan saa aikaseksi muuta kun makoilla sohvalla, väsyttää niiiiiin armottoman paljon, ja hävettää valittaakin tästä, kun ukko käy töissä ja ite saikulla ja valitan viel väsymystä vaikken mitään oo tehnytkään..
 
Huh kun ei jaksais mitään, ei vaan oo energiaa. Öisin nukun ihan ok suurimmaks osaks, kyljen kääntäminen sattuu nivusiin ihan tautisesti mut vessassa ei tarvii käydä ku ehkä kerran yössä. Päikkäreitä kaipaa mut eipä toi 5v enää oikeen anna mun nukkua sitä hetkeä ku tuo 2v nukkuu ulkona.

Tiituli: Onko sulla jotain painoarviota vauvalle ja haluavat siks käynnistää? Mulla ei ainakaan käynnistetty ekaa pelkän ruokavaliohoitosen rdn takia vaikka syntyikin käynnistyksen seurauksena rv41+0, eikä nytkään oo mitään moisesta puhuttu. Kukin kokee käynnistyksen erilailla, riippuu varmaan siitäkin millä käynnistetään. Itse voisin nyt suostua ballongiin mut en mihinkään lääkkeelliseen ellei ole aivan pakko, itse olin paljonpaljon kipeämpi käynnistetyssä synnytyksessä ku itsellään käynnistyneessä.

Meillä mies onneks tykkää(???) heilua imurin varressa niin kämppä pysyy kuosissa, jos ois mun vastuulla niin täällä ois kaaos.

Keskiviikon neuvolaa odotellessa

Jenni rv32+6
 
Heips!

Kiitos Empuulle uudesta ketjusta, onnea tuoreille äideille ja paljon tsemppiä kaikille!

Piiitkästä aikaa munkin kuulumisia tännekin. Ja huomasin myös, että vois päivittää tyttölupauksen. :)

Kesä on mennyt nopeasti. Loma suunnitelmat juhannuksesta meni vähän uusiks, kun jouduin sappikivien vuoksi sairaalaan ja vähän operoitiin. Nyt sen jälkeen sen puoleen ollut ok. Tammikuussa sitten luultavasti leikkaus edessä, jollei mitään akuuttia sitä ennen tuu.

Tänään kävin lääkäriltä pyytämässä äitiysloman alkuun saakka sairauslomaa. Yöt menee sen verran heräillessä (lähinnä vessahädän vuoksi), ettei vaan jaksa. Ja aikamoisia liitoskipuja on kanssa ollut.

Muuten kaikki on itsellä ja vauvalla hyvin. Ja nyt voi sitten omien voimien mukaan rauhaksiin laittaa vielä kotia ja totutella ajatukseen, että pikkuinen on kohta täällä.

Mä en kyllä oo oikeestaan viimeseen kuukauteen jaksanut/kyennyt tekemään mitään, just ja just koiran kanssa korttelin ympäri kipujen kaa mennyt. Ja tietty pyykkiä onnistunut pesee, mutta imurointia tai lenkkeilyä en edes harkitse. Lantiopohjanlihaksia yrittänyt pikkasen treenailla kun oon muistanut.

Pari viikkoa sitten oltiin luonnollisen synnytyksen (hypnosynnytyksen) kurssilla miehen kanssa ja se tuntu hyvältä. Sillä yritetään mennä, jos kaikki menee hyvin.

Lääkäri tänään pelotteli, että Hyvinkäällä on ollut ruuhkaisa kevät ja kesä ja useempia sulkuja ollut, joten pikkasen rupes jännittää, että venyykö tää meidän kilometrin matka sairaalalle hieman pidemmäks..

Mutta siis täällä rauha maassa ja onneks usein mahassakin. <3

Macudahakki 32+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kiitoksia Empuulle uudesta ketjusta.

Allekirjoitan myös nuo pätkä yöunet -mikään asento ei ole hyvä ja jokainen kyljen vaihto sattuu niin maan perkuleesti *AUTS* Kesälomalla kun oli niin ei tuo huonosti nukuttu yö haitannut ku sai lepäillä päivällä mutta nyt kun on ollut toista päivää töissä ni väsyttää älyttömästi. Onneksi ei tarvitse olla enää kun kaksi päivää töissä ja sitten alkaa mammaloma (oon ollut kaksi päivää töissä vasta;) )

Totesin tänään että ei tämmöisen etuvarustuksen kanssa ole enää helppoa olla töissä...joku on ollut viisas ja päättänyt että ei tarvitse synnytykseen asti olla töissä :D

Tajusin eilen että vuosi sitten jännitin varhaisultraa...koko elokuu meni jännityksessä kun ensimmäisellä kerralla alkio ei vastannut viikkoja ja sain kontrolliajan. Viikko meni paniikissa..toisessa ultrassa ei löytynyt sykettä ja sain taas uuden kontrolliajan. Kolmanteen ultraan menin jo todella synkissä mieteissä - ja eihän siellä vieläkään löytynyt sykettä. Sain valita että otanko vielä yhden kontrolli ajan mutta lääkäri oli jo silloin varma ettei kohdussa ollut elämää. Päätin ottaa vielä yhden ajan...noh, luonto onneksi päätti asian toisin ja alkoi pieni vuoto joka sai minut tajuamaan että mitään toivoa ei ollut. 4.9. tehtiin tyhjennys ja nyt sit on 9.9 laskettu aika.

Nyt ei onneksi tarvitse pelätä vaan SAA jännittää tulevaa.

Pyysin siskoani ottamaan isosta mahasta valokuvia joista tulikin aivan älyttömän ihania:heart: Saan sit laittaa vauvakirjaan kuvia.

Sairaalakassikin tuli pakattua muuta en olekaan sitten vielä tehnyt. Ens viikolla täytyy varmaan käydä pesemään vaatteita ym.ym. jos jaksaa :LOL:

hanja 34+4
 
Kiitos uudesta pinosta :)

Ja onnea kaikille vaavin jo saaneille!

Alkaa jo melkein jännittään ku lähestyy tuo syyskuu niin kovaa vauhtia.. On menny niin nopeesti nää kuukaudet.. Vaikka onki välillä päivä kun tuntuu että tää vaan kestää ja kestää..

Eilen oli taas vaihteeks neuvola.. Onneks pääsee ens kerralla jo omaan neuvolaan takas en oo yhtään pitäny tosta paikasta missä nyt joutunu käymään ja neuvolatäti sielä vaikuttaa siltä ettei sitä oikeesti kiinnosta yhtään se mun ja vauvan olo yms..
Hb:120 (Jess vihdoin sain sen nousemaan)
Verenpaine:109/60 eli ihan normi mulla ollu tällee koko aika..
Painoo tullu nyt alusta melkein 15kg
Sf:32,5 (ihan kiva että on tasaantunu ku aikasemmin huiteli niin omissa käyrissä)
Ja tarjonta ollu Rt 27 viikosta lähtien ja edelleen näin ihan hyvä vaan ei tarvi sitä stressata sitte.
Syke neidillä oli hyvä ja liikkuu paljon (hyvä että saa koko sykettä kun alkaa heti mieletön pyöriminen ku neuvolatäti sitä yrittää saada)

Olot ittellä ollu ihan hyvät väsymystaä täälläkin, vaikka nukun hyvin kaks kertaa tarvii vessassa käymään yöllä. Raskausarpia tullu mahaan vaan vasemmalle puolelle(sillä puolella se köllötteleekin useimmiten) ja sitte reisiin ja rintoihin, ei kyllä auttanu oo tuo rasvaaminen vaikka alotinki sen melkein heti ku sain tietää että raskaana ollaan. No eipä tuo haittaa :)

Kaikki paitsi sitteri on nyt hankittu parit pikku lakanat vois vielä hankkia myös..
Tässä kaikki tältä erää.

Takku-Tukka ja pienoinen 34+4
 
äititys ja onni Itselläni oli 1,5 viikkoa sitten kohdunkaula 1,7 cm jäljellä ja kauheasti mitään en saisi tehdä :/. Vähän mietityttänyt pitäisikö tosiaan vaan maata vai uskaltaako vaikka jotain kävelläkin. Eivät osanneet sairaalasta muuta sanoa, kun että mitään raskasta kuten siivoamista en saa tehdä ja muuten vähän oman olon mukaan ja että rauhallista kävelyä voin tehdä. Heti kun menen kävelemään tai teen jotain kotona (siivoan, kun tekee vaan niin mieli siivota edes vähän), kostautuu se illalla kipeillä supistuksilla, jotka olen saanut onneksi loputtua levolla. En tiedä yhtään mikä tilanne on nyt kohdunsuulla. Viimeksi oli pehmeä, sormelle auki ja tosiaan kaulaa enään 1,7cm. Kahdessa viikossa oli lyhentynyt 3,7cm tuohon. Vauva ei ollut vielä laskeutunut, mutta nyt tuntuisi, että saattaisi ollakin. Olen myös saanut kortisonipiikit . Viikon päästä tarkistus ja katsotaan mikä tilanne on, jos sinne asti pääsisin. Eilen tuntui siltä, että synnytys lähtee käyntiin, joten pakkasin osittain sairaalalaukunkin. Vielä pari viikkoa jos nyt ainakin pysyisi sisällä. Mulla vaan on tullut nuo kipeät supistukset vasta nyt ja ne harjoitussupistukset ja paineen tunne on kypsyttänyt paikkoja, että pelottaa, että mitä uskaltaa tehdä ja millon pitäisi lähteä tarkistukseen.

tiituli85 Tuttu kertoi omasta käynnistyksestä, että sattuu ja paljon ja olen kuullut, että kipu tosiaan olisi kovempaa käynnistyksellä. Mulle myös suunniteltiin käynnistystä, mutta kun näyttäisi, että tulee ihan itsestäänkin aikaisin, niin ei nyt olla siitä mitään puhuttu. Kannattaisi kai itse vähän vauhdittaa synnytystä tai ainakin yrittää :D Itse ajattelin, että jos pääsen pidemmälle, yritän itse kaikenlaisia keinoja, että käynnistys olisi helpompaa, jos paikat kypsät. Tosin paikat itselläni jo valmiiksi aika kypsyneet. Olen ymmärtänyt, ettei synnytys välttämättä käynnisty lääkkeillä, jos keho ei ole valmis. Akupunktiopisteitä löytyy netistä, joita kuulemma käytetään ihan sairaalassakin ja siivoominen ja saunan kuuma lämpö kai saattaa jotenkin auttaa., mutta veikkaan että toimivat vasta suhteellisen kypsien paikkojen kanssa. Noita akupunktiopisteitä kannattaa kuitenkin kokeilla. Niitä löytyy kun googlettaa raskaus + akupunktiopisteet. Pikkuvarpaan sisäreunalta löytyy yksi. Jostain siitä kynnen alapuolelta. Sitä kun hieroo...ja pitäisi jotain pientä kipuakin kai tulla.

Mona lisa ja pikkuneiti 31+6
 
Huomenta!

Edelleen kuitenkin sanon, että omalla kohdallani en ole kokenut käynnistyksiä kipeänä. Tai kyllähän synnytys sattuu, mutta ei mulla ole mitään traumoja käynnistyksistä jäänyt. Olenkin sanonut, että jos luomukäynnistyminen on paljon helpompi, niin silloin minä varmaan menen laulellen synnytyksen läpi. En oikein edes tiedä, minkä vaiheen ihmiset tarkoittavat olevan se kivulias käynnistyksessä. Kyllä mullakin supistukset sitten sattuvat, kun oikeasti käynnistyminen on tapahtunut, mutta ennen sitä tuntuvat kovottelulta. Ikävintä on tosiaan se sairaalassa odottelu, muuta en koe kamalaksi.

Toivon kyllä, että käynnistyisi ennen sovittua käynnistyspäivää, jotta pääsisi lyhyemmällä sairaalareissulla ja jotenkin muutenkin ois kivempi lähteä suoraan kotoa synnyttämään. Mutta menee tämä näinkin.

Helmitoivo, 33+2
 
Mulla supistuskipu oli jotain täysin hallitsematonta käynnistetyssä (ilokaasu, epiduraali) kun taas kotona käynnistynyt mentiin alusta loppuun ilman kivunlievitystä. Mutta en väitä että kaikilla se menisi näin :)
 
Itselläni ei ole kokemusta muusta, kuin esikoisen sektiosta ja kakkosen käynnistetystä synnytyksestä. Koin sektion todella monta kertaa kamalampana ja olin pitkään erittäin huonossa kunnossa. Käynnistetty synnytykseni taas oli sen synnytystapahtuman ajan rankkaa, mutta palautuminen niin paljon helpompaa ja nopeampaa.

En tosiaan osaa verrata sitä kokemusta itsestään käynnistyneeseen, mutta luulisin, että aika samanlaista se kuitenkin olisi. Kyllähän ne supistukset tuntuivat kovin, mutta niiden kanssa pystyi olemaan, ilman että olisi tullut "en enää jaksa"-fiilistä. Epiduraalin tahdoin ja se helpotti paljon.

Nyt tämän kolmosen kanssa toivon, että synnytys lähtisi itsestään käyntiin, vauva pysyisi raivotarjonnassa ja saisin mahdollisimman fysiologisen synnytyskokemuksen.
 

Yhteistyössä