Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

mie olen "huonaö" raskaana olija. olen kiukkunen kokoajan. tai itkettää. hormoonit ei sovi mulle. sitte on pahamieli ku pahotan muitten mielen sanomisillani. mies jo ottunu osaa olla tukena vaikka käskisin painua hevon vittuun = halaa minua ukko on mukana ultrissa yms ja tietää miss ämennään ja on kiinnostunu.

kaverillaoli tuo koti dobleri ja soli ihan hysteerinen sen kans joten vnnoin etten ikinä sitä laitetta hanki. mutta varmasti kiva kapine kota kuunnella mitä tapahtuu :)

neuvolaanhan voi soitella ja net antaa sieltä ajan sopiville viikoille. mulal on neuvola aika keskiviikkona el isilloin on 7+3? vissin ois pitäny olla ja viimeviikolla mutta siirty

esikoisella käsi paranee kovasti, ei mene enää juri yhtään särkylääkettä. huomenan palailee takas kouluunki :)

tintta iita 6+6
 
Pölö, mä laitoin fb:s viestiä sille terkalle joka mulla on ollu kahden edellisenki aikana ja ajattelin et sovin ajan vasta myöhemmin.. Mutta ei musta oo kauheen aikasin täällä ollu eka neuvola. Kivoja ainaki keskustan äitiysneuvolas on ne työntekijät ollu aina. Niin ja sillon ekas neuvolas ei oo automaattisesti ultraa, vaan ultraan tulee kutsu äitipolille muistaakseni rv12 paikkeille niskapoimu-ultraan. Toki ne saattaa neuvolas kattoa ultralla jos on kone (riippuu neuvolasta) mutta ne laitteet on niin huonoja ollu et ei ne oikeen osaa sanoa mitään siitä kuvasta kun ei niillä kätilöillä oo siihen pätevyyttäkään.. Mitä muuta haluaisit tietää? :)
 
Rockmama: Tuleeko se kutsu sitten sen ekan neuvolakäynnin jälkeen vai automaattisesti ennemmin? Laskeeko ne terkat sitten vain kalenterista millä viikoilla mennään? Jotenkin alkaa ahdistamaan. Pelottaa kaikenmaailman tuulimunat ym. ja sit jos joutuu täs vielä tuonne rv12 ootella. Vai kuunteleeko ne ekalla neuvola kerralla sydänääniä? Ja sit vielä yks kysymys, täälä ei sit vissiin oo mitään seuloja, jos kerta noin myöhäseksi menee ensimmäinen neuvolakäyntikin? Vai olikohan mulla vielä jotain muutakin :D
 
Viimeksi muokattu:
Pölö, kyllä täällä on se sikiöseulonta jos sitä tarkoitit.. Ne tekee lähetteen sairaalaan neuvolasta, ja sit saat käydä sitä ennen verikokeessa terveyskeskuksessa(eri päivinä). Mä en muista pitääkö sinne varata aika vai mennä vaan mut ne ohjaa kyllä. Se on vapaavalintainen niinku muuallakin, mä kävin viimeks vaan ultrassa mut en halunnu käydä siinä verikokeessa ollenkaan.

Älä murehdi mitään noita neuvolajuttuja, täällä on tosi hyvinhoidettu asiat aina. Mulla on itellä toinen odotus päättyny rv33 sektioon TAYSIS, ja silloin vauva sairastui yhtäkkiä kohdussa vakavasti ja oli hengenvaarassa 1,5kk ja teholla yht. 2,5kk..Voit varmaan kuvitella et kolmosen odotus oli yhtä tarkistelua ja olin hysteerinen joka asiassa, ja kaikki hoiti asiat todella hyvin (paitsi yks lääkäri joka on muutenki todella töykeä).. Ja ne kohteli mua tosi hyvin vaikka olin kauhee pilkunviilaaja ja pikkutarkka ja epäilin kaikkea :)

Laita mulle yv:tä mihin neuvolaan oot menossa niin kerron tiedänkö mitään.. Mut kun sä oot saanu ajan niin meet sinne nlaan vaan ja jos sitä ennen tulee hätääntynyt olo niin soitat ja sanot vaan että voisko sitä aikaistaa ja voisko lääkäri kattoo et on edes oikeas paikas. Enkä muista tarkalleen millä rv:llä ne tekee sen ultran viimeistään..Tulipa pitkä vastaus taas.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pölö-
Tervetuloa uusille :wave:
Etusivulta katselin, että alkaahan sinne loppu syyskuullekkin tulla odottelijoita :)
Tasan viikko ensimmäinseen neuvolaan. Jännittää, varmaan aika moni asia muuttunut siitä kun viimeksi olen äitiysneuvolassa asioinu. Avokki lähtee innoissaan mukaan, muutenkin tuntuu toipuneen alkujärkytyksestä hyvin :)
Simpuran simpura! Vapaapäivä koulusta ja avokki unohti antaa koiralle virike tekemistä kun lähti itse kouluun. Siihen sitten heräsin, ulisevaan koiraan :/ Nyt kaivelin luun ukolle niin ei edes tuhahda minuun päin :D Äänestä päätellen olohuoneenmatot ovat uudessa uskossa. :)
Mukavaa uutta viikkoa kaikille vain :)
-Pöllönen + Para 7+0
 
Täytyy myös todeta että aika vähä kerkiän täällä sitten käymään noi lapset vie aikani ja varsinkin nuorin (5kk)
mutta käyn kertomassa kuulumisia aina kun kerkiän :D

Mä aattelin ensin varailla yksityiselle alkuraskauden ultraa ja sitte sen jälkeen ilmottas neuvolaan :)

mutta nyt mun poistuttava, lähdettävä kauppaan, palataan astialle myöhemmin :wave:
 
mahtuukos tänne vielä mukaan?
Oon 19v ja mies 22v, meillä on 1v1kk ikänen poika entuudestaan ja tänään tein positiivisen raskaustestin. :) Ja laskurin mukaan viikkoja 4+2 :)

Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)
22päivä LA Baarbi/19w/toinen lapsi/ kys
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-76
tänään vasta päiväpissasta uskalsin tehdä digitestin, kun odotti kaapissa millon käyttäsin noh tulokseksi sain:
"raskaana 2-3" :heart: viikkoja siis 4 tai 5.. :rolleyes:... en siis tiedä vieläkään viikkojani ja siksi
halusin digin tehdä :LOL:

Pitää katsella sitä neuvola asiaa millo sinne ilmottelis.. tekis mieli kyllä jo huomenna soittaa
"heiiii täällä minä vihdoin raskaana" :whistle:
 
Täälä myös yksi jolle ei sovi hormoonit.....oon kyllä muutenkin ailahtelevainen ja vaikka mitä, mutta jotenkin ärsyttävää, kun suutun helposti ja nytkin parina päivänä valittanut miehelle ja lapsille monesta asiasta!
Huh sentään....pakko rauhottua:kieh: en yhtään ihmettele vaikka mies välillä "pelkää" tätä raskautta.
Noh täytyy yrittää olla ihmisiksi ;)

neuvolaan en oo vielä soitellut....ei sinänsä ole kiire, kun en halua mennä siihen verikokeeseen ollenkaan. Oon päättänyt ettei sitä niskapoimua tarvi mitata niin eipä ole tarvetta käydä verikokeessa. Täytyy vain toivoa, että neuvolas katsoo ultralla niin saan varmistuksen, että mahassa on elämää :D

Losalle Kiitokset listan päivityksestä =)

Delila rv 5+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Losa
Varovaisesti kurkin jo tällekin puolelle :wave: eilen sain vahvan plussan, kp 33/30. Juuri ja juuri ehdin unohtaa, miltä tuntuu olla raskaushormonihirviö, sillä esikoispoika syntyi 5/12. Hetken maltoin tuossa kuparikierukkaa pitää, mutta sitten vauvakuume voitti minut ja puolisoni ;) Viikkoja olisi laskurin mukaan 4+4 tänään. Neuvolaan ei tartte paljon soitella, kun ollaan menossa sinne esikoisen 8kk neuvolaan torstaina. Mitähän se meidän terkkari tuumaa... :whistle:

Mut voi päivitellä listalle:
LA 19.9. eskapismi / 26 / 2. / TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Noniin jospa pikkuhiljaa alkais itsekin tänne kirjoittelemaan :)Oloista:iltaisin iskee aina kauhee ällötys ,en tiedä miks näin iltasella mutta parempi näin päin :D,rinnat turvonbeet kun mitkä! saa ostaa kyllä ainakin kokoa isommat rintsikat :),alussa ennen testiä oli ne repimiskivut nyt ei niinkään. Neuvola varattu ensiviikolle torstaiksi :) Hankinnoista: hmm täytyy ostaa ihan kaikki uusiksi koska lapsiluku piti jäädä 3 :D toisin kävi..mutta toisaalta oon jo miettiny et siinä se 4 menee kuin 3 lasta :)
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista :) Nyt unille :D
 
Mä tosi huonosti kirjottelen tänne nyt hetkeen mitään :/ Nettiin pääsy on puhelimen varassa ja sillä en jaksa alkaa kirjottamaan. Lukemassa kyllä käyn ja halukkaita lisäilen fb-ryhmään :)
Tervetuloa kaikille uusille <3

Anspa ja Hippu 7+1
 
Eilen aloitin ne päivätyöt ja olikin aikamoinen shokki etten oikein osannukkaan aavistaa mitä ja miten paljon tuollainen työ pitää sisällään :O joten oli sitten illalla päätauti ja väsymys sadan luokkaa :/ sänkyyn kaaduin jo salkkareiden jälkeen..mies tuli pelaamasta ennen kymmentä,niin minä posottelin unta ihan täysiään.

olot on pikkuisen sekavat,raskausoloja ei ole kuin iltapäivän öllötys,ja edelleenkin jatkuva väsymys.rinnat himpun arat,ja välillä nippailee alamahaa.. pikkusen tekis mieli käydä neuvolan tätin juttusilla,kun samassa talossa töissä oon..et kuuntelis vaikka vaan ne sydänäänet..en millään malttas viikonpäähän perjantaille ootella..
mutta kaipa se pitää malttaa mieli..ja ootella vaan.

kaipa se olisi sorvin ääreen lähdettävä kohtapuoliin,nyt kuitekin ensiksi tuo murunen tuolta herättelemään,ja se viemään mummolaan hoitoon.

hyvää tiistaipäivää kaikille :)

niinukka & vunukka
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut heille ketkä on saaneet ultrasta ihania uutisia! :)

---

Onko muita suhteellisen vähäoireisia?
On se kumma kun sitäkin pitää heti sitten miettiä, että mitä jos kun ei niitä oireita niin rajuina ole (sitten yritän taas vetää syvään henkeä ja pitää järjen päässä, kun loppujen lopuksi oireet tai oireettomuus ei kerro kuitenkaan niin paljoa raskauden etenemisestä).
Mulla on yksi ihan todella vähäoireinen raskaus takana (esikoinen), keskimmäistä odottaessa oli jotain pientä pahoinvointia (luulen, että kuuma kesäkin silloin aiheutti enemmän sitä yökötys oloa). Kuopusta odottaessa piti pari kertaa pönttöä halailla, mutta nopeasti meni sekin ohi.

rinnat on edelleen kipeät/arat, alamahalla repimiskipuja (jos nousee nopeasti ylös), ja vähän jotkut hajut öklöttää mutta siinäpä ne.

tosin viime yönä kyllä teki pahaa, meillä on vatsatauti kiertänyt..ja viime yönä esikko aloitti ja oksensi tietysti keittiön lattialle kun ei vessaan ehtinyt. Yleensä mulla ei tee yhtään pahaa siivoilla moisia. Mutta viime yönä teki kyllä vaikeeta. Toivottavasti menee tauti nopeasti ohi.

tuntuu että päivät menee niin nopeasti, kun on päivät buukattu täyteen joko koulua/töitä tai lasten asioita joita pitää hoitaa. Eilenkin meni koko aamu/aamupäivä Taysissa esikoisen reumapolin käynnillä. Olin jo niin asennoitunut siihen, että sielläkään ei tarvitse enää käydä. Mutta nyt sitten olisi taas fysioterapia käyntiä tulossa ja uusia polvikuvia. Seuraava kontrolliaika on puolen vuoden päästä.

ehkä sitä hiukan on mielikin herkillä, kun jotenkin taas tämäkin asia otti "normaalia kovemmille".

Jiina 5+2
 
Jiina, mulla on juurikin oireeton raskaus ollu tämä neljäs.. Heti hiipii pieni epävarmuus onko kaikki hyvin mutta ei se toisaalta huono asia oo kun ei tarvii voida pahoin.. Mä oon kyllä noista tytöistä kaikista oksentanu niin että ansaitsenkin yhden raskauden ilman pöntön halaamista ;) Kiva kuulla et jollaki on niinkin ollut.. Mä oon täällä lukenu muiden oireista enkä edes muista miltä ne tuntuu vaikka kuopus on 6kk :D

*muoks. Niin kiva kuulla siis et jollaki on ihan normaalisti menny oireeton raskaus :)
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
Mun oli "pakko" tehdä vielä digitesti, viime viikolla tein ja näytti "raskaana 2-3" niin halusin että näyttöön pärähtää "raskaana 3+" ja pärähtihän se! Nyt loppu testailut, oikeesti :D raskaana ollaan, piste.

sohvi35 ja pikkupölllö 5+3
 
Ja jälleen, teretulemast uudet syyskuiset!!

Sunnuntaina purkasin huoltani miehelleni oireettomuudesta, hän vain rauhoitteli, että siellä on kaikki hyvin, nauti nyt vielä kun oot hyvävointinen... Samaahan itsekin tietty ajattelin, että ei tässä murehtiminen auta, asiat menee niin kuin ne on tarkoitettu... Mutta, mutta... tänään onkin sitten sisälmykset heittäneet kuperkeikkaa : / miksi manailinkaan...

No, muuten ei kyllä ole oireita, rinnat on entisellään (kolmen imetyksen jäljiltä ;) ), ja kaikki muukin normaalia... paitsi tää suun kuivuminen ja tää unien heikkous... ja väsymys on mulla kyllä se mikä laukaisee oksentelun... tänään herännyt miehen herätyskelloon 5 am. |O toki kävin vielä torkkumassa laitettuani isot kouluun, kun kuopus vetelinkin tirsaa yli yhdeksään :)

Mutta, koska tuo kuopus nukkuu päikkyjä "vain" sen 1,5h, niin nyt on alettava taitteleen kestovaipat kasaan yms. muita kotihommia, mitä nyt ehtii... Onko muuten muita kestovaippailijoita?

MimSe 5+4
 
Täällä yksi kestovaippailija ;)

esikoinen on syntynyt v.2004 jolloin sitten myös ekan kerran innostuin asiasta. Osakestoilulla sillon mentiin. Neuvolassa katottiin ihan kieroon (ei tainnut olla sillon vielä ihan niin yleistä kun mitä nykyään" ja terkka jopa kysyi että miksi sä tuommosia vauvalle laitat kun nykyään on niin hyviä kertiksiä.

sillon ei vaipoissa ollut ihan niin paljon tarjontaa kun nykyään.

keskimmäinen syntyi 2006 ja ekat kuukaudet kestoiltiin ihan täysin (harsot ja villikset oli ihan parhaat). Jossain vaiheessa siirryttiin osakestoiluun.

kuopuksen kanssa mentiin lähemmäs vuoden ikään aikalailla pelkästään kestoilla. Nyt on yöaikaan vielä vaippa käytössä välillä kertis välillä kesto (neiti täyttää ens kuussa kolme).

Nyt oon ostellut jo jonkin aikaa pikkuisia nb-vaippoja (ai, että ne on niiiin ihania). ja jos vaan kaikki nyt menee hyvin, ja syyskuussa vauvan syliin saan niin kestoilla mennään alusta asti :)
 
Heippa!

Eilen tuli viimeinkin kaksi viivaa testiin :) Ehkäisy jäi pelistä pois reilu vuosi sitten. Olo on jotenkin epätodellinen ja yllättäen myös hitusen pelokas, mutta olen niiin häpihäpihäpi! <3

Varhaisultran sain neuvolaan ensiviikon torstaiksi. Tarkistutetaan viikot vielä varmuuden vuoksi koska esikoisenkin kanssa olin kuukauden pitemmällä kuin luultiin, joten tuli vähän kiire np-ultraan. Toivotaan että pikkunen on oikealla paikalla ja sydämen lyönnit kuuluu.

Listaan voisi lisätä: 16.9 miranja/21/2/kys .

Saa kyllä sitten nähä pitääkö la tehdä muutoksia tuon ultran jälkeen :)

miranja ja niiskuneiti 5+1

muoks. Tuosta facebook ryhmästä.. jos siihen liittyy niin eihän se liittyminen näy muille?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä