Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

susu_v : me kans tulossa espanjaan lomalle, mallorcalle. Millaista säätä on pidellyt? ihan kauhistuneena oon katellut että siellä vain n.17-22 astetta ja saattaapi jopa sadellakin välillä

Täällä tyttölupaus
Tiedä sitten kuinka paikkaansa pitää mutta ihan oon jo sisäistönyt asian ja ostellut kaikkea tyttöön littyvää :)

Painoa tulee... :( johtuu myös suureksi osin turvotuksista, mutta on tässä syötykin aika lailla, ihan itseä pelottaa kuinkahan suuriin lukemiin tässä loppujen lopuksi pääästäänkään.

muuten odotus sujunut hyvin, kovasti liikkuu ja iskuja tulee joka suuntiin.

rios 23+4
 
Heippa!

Senioriosasto liittyy listalle. Laskettu aika 26.9./AnnMaria/40 v/1. lapsi/TYKS/poikaolo ja poikalupaus. Useampi vuosi yritystä, takana yksi keskenmeno ja nyt kaikki näyttää hyvältä. Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli ihan mallillaan. Vaikka puolivälissä jo ollaan, tuntuu ihan uskomattomalta. Tässä lyhyesti, myöhemmin vähän tarkempia tietoja. Nyt painelen takaisin lueskelemaan teidän muiden kuulumisia kun olen vasta sivulla 5...
 
  • Tykkää
Reactions: tiituli85 ja jenttu
Pikainen huudahdus täältä...
Eilen kävin äippäpolilla (kun kärähdin sillon siinä sokerirasituksessa...) käynti oli ihan ok, paitti se lääkäri, ei ollu uus tuttavuus, vaan oon aik raskauksissakin ollu hänen "asiakkaansa"... Kysy kättelyssä, että mitenkäs jakselen, ja kun kerroin, niin vastaus oli "jaa!" No en kauheesti viittiny ees avautua, kun esikon kohdalla samainen lääkäri totes kun suppareiden takia kävin polilla, et "ai, sitä tultiin vaan saikkua hakemaan" (mitähän se sillekin kuulu!!!) No ultras sentään ja se kävi kyl TOSI nopeeta (ehkä max 3min) ja totes et "sydän lyö... kaikki ok... koko vastaa viikkoja...!" et siinä oli mun käynti... No, onneks ei oo enää ees kahta viikkoo rakenneultraan, jotta saadaan varmasti parempia tietoja vauvasta! ;)

Jotain piti viel kommentoida, mut ei vaan pysy ajatukset kasassa... Nukkumaan siis painelen...

tiggeri ja muru 20+1 (VIHDOIN!!!)

Mulla ollu töissä nyt kauhee kiire, pitäs tehä lasten vasu-kansioita, viimeisiä kirjallisia juttuja kirjoittaa... ja nyt oli viel kevätjuhlat, mut ens viikon tiistain jälkeen helpottaa, kun on kevätretki sillon :) Sit vaan ollaan ja nautitaan keväästä ja sit kesästä! Nyt on vaan kauhee väsymys ja jalat huutaa jo hoosiannaa (tänään kolmisen tuntia kaupoilla/shoppailemassa) ja nyt on jalat ja kaikki muutkin paikat niiiiin kipeet. No, ei ois kun kaks työpäivää ja sit saa olla vaan viikonlopun ;)
 
rios, täällä Barcelonassa ainakin on kyllä kieltämättä aika kökkö keli! Taitaa olla Suomessaki tällä hetkellä lämpimämpää.. Ollaan ny oltu pari päivää, ollut pilvistä ja semmoset ehkä just ja just 20 astetta päivisin mutta pitkähihasta tarvii. Tällä hetkelläkin sataa kaatamalla! Taitaa olla aika poikkeuksellista, yleensä täällä on toukokuus jo ihan kesä! Mutta ens viikolle lupailtu jo parempaa, mikä ei meitä lämmitä mutta ehkä teillä on parempi tuuri! Onneksi Barcelonassa riittää muutakin tekemistä tosi paljon ettei se niin paljoa haittaa, mutta olisihan se auringonotto ollut kivaa..

Tervetuloa mukaan, AnnMaria!

susu 22+0
 
No juuh, on täällä pikkasen jo stressi helpottanu kun oon ehtiny asiaa miettia ja puhuin siskon kanssa tästä vatsalaukun näkymättömyydestä. Niilläkään ei kuulemma ollut eka rakenneultrassa näkynyt juurikaan tuota vatsalaukkua ja joku muukin osa oli ollut näkymättömissä. Uusintaultrassa olivat sit näkyneet.

Tarttee kai ottaa rauhallisesti kun eihän sille asialle tietenkään voi mitään itse tehdä. Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa, ootellaan vaan nyt sit uutta ultraa. Kiitoksia tsemppauksista, tuki tulee kyllä aina tarpeeseen näissä raskausajan hermoiluissa.

Lähden nyt käymään tuolla omalla neuvolantätillä niin jospa hänkin osais selventää asiaa.

Sanuli 21+4
 
Täällä jatkettiin sairaslomaa 9.6 asti supistelun takia. Jotain ärhäkkää flunssaa tieten liikkeellä, kun poika oli neljä päivää kuumeessa ja sen perään vasta tuli yskä ja nuha. Itselläni nousi eilen kuume 39.4 ja päivä menikin kahden peiton alla maatessa. yö menikin sitten valvoessa, kun hikoilutti, yskitti, pissatti. Eilen kävin viemässä pissanäytteen että kattovat onko VTI. Vessassa saa ravata ihan koko ajan. Viime yönäkin kahteen mennessä kävin kolme kertaa ja tuntuu et pissaaminen sattuu rakkoon. Ei siis kirvele tms mut tuntuu et pitää väkisin pissata kun ei meinaa rakko kunnolla tyhjentyä ja kun pääset takas sänkyyn niin taas pissattaa. Iltapäivällä pitäs saaha tulokset.
Vatsankasvu ihan hurjaa. Tuntuu et nyt jo yhtä iso kuin mitä oli esikoisesta ihan loppuraskaudesta ja sen kyllä huomaa olossa.
Tää painelee takas sänkyyn ja koittaa saada vähän nukuttua. Luksusta kun mies nappas pojan ja totes vaan että tänään annetaan äidin vaan levähtää ja passataan minkä keretään :D

mammamammutti ja tirppana 21+0
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu
Sairaslomaa täälläkin vietellään supistusten takia. Töissä on sen verran paljon nostelua ja kyykistelyä, että tuntuu ihan hyvältä ottaa vähän rennommin. Toisaalta tuntuu kyllä aika kurjalta että nyt jo supistelee näin paljon :/ Tässä on kuitenkin vielä lähes puolet jäljellä...

No eipä tässä muuta voi tehdä kuin lepäillä! Otanpas sitten ilon irti laiskottelusta ja makaan sohvalla ja syön keksejä ;D

Aatoksia ja muru 21+3
 
Kaikille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä kuulumisista sekä mahdollisista tyttö- tai poika lupauksista =)

sannulille tsemppiä uusinta ultraan :)

Meillä oli kanssa perjantaina rakenneultra, piikunen oli niin liikkuvainen, ettei kaikkia mittoja saatu mitattua eikä esim. sydämenvirtauksia saatu tarkistettua. Se mitä selville saatii niin pitkäjaljainen tapaus =) aivot ja sydän näytti normaaleilta, selkäranka ja kasvot myös... sukupuoli jäi arvoitukseksi ja istukanpaikan kätilö EHKÄ mittasi olevan tarpeeksi kaukana kohdunsuulta. Meiän historian takia mennään kuitenkin vielä 4D ultraan (oltais menty anyway) niin saadaan varmasti selvyys noihin mittoihin ja virtauksiin.

Voimia supistusten kanssa saikkuileville :hug:

AnnMaria tervetuloa =)

ON Masu kasvaa hurjaa vauhtia, saanut vastailla jo kysymyksiin koska syntyy... juu ei vielä 4 kuukauteen =) Mitään raskauskremppoja ei vielä ole (suonikohjua toisessa jalassa) lukuunottamatta. Täytyy tässä puuhastella mahdollisimman paljon kun kunto vielä sallii =) muutaman viikon päästä esikoisen eskari loppuu ja sitten touhua riittääkin kun kotona kaikki kolme päivittäin... ei oo tekemisen puutetta :D

Orchid ja piikunen 21+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Pikaisesti tulin vaan kertoileen että sain neuvola lääkärin maanantaiksi jossa katotaan kohdunsuuntilanne (supistelee..) ja sairasloma jatkettiin kuunloppuun eli mun mammaloma on jo alkanut :) (Tympeää kyllä että supistelee ja voin pahoin edelleen..)

Loru ja Prinsessa 22+0 POKS*
 
Rakenneultra käyty, iha niin sulonen tapaus. Sukupuolta ei suostunu näyttämään, mikä oli mun onni, koska en sitä haluannu edes tietää! :D Hitaasti kasvaa, viikkoa pienempi kuin mitä viikot, mutta ei vaihdettu päivämäärää, enkä uskoisi että olisi edes mahdollista että olisi viikkoa myöhäisempi.. Painoarvio oli 336g :) Kaikki oli mallikkaasti, joten nyt voi hyvällä omallatunnolla ruveta hamstraamaan tavaraa ja vaatteita ;)

Beibei & Ipana 21+1
 
Täälläkin vihdoin ja viimein rakenneultra takanapäin! :) Kätilö tutki tarkkaan kaiken ja löysi kaiken minkä pitikin. Poitsu painoi 450 g eli poikalupaus saatiin... Päivitys: tiituli85, laskettu aika 20.9. poikalupaus ja synnytyssairaalan voi ottaa pois. Tänään piti sit mennä ostamaan jo eka vaate. Voi että oon onnellinen. :heart:

Mites te muut, ootteko saanu kommentteja masun koosta? Pieni/iso? Mulle huomautetaan jatkuvasti miten se voi olla jo niin iso ja kaikki luulee että synnytän viimeistään heinäkuussa. Hoh hoh.. On se kyllä kieltämättä jättipallo jo nyt. Mitenkähän sitä sit loppuaikana pärjää?

tiituli85+vaavi 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tiituli85: Mulle kanssa jatkuvasti satelee kyselyitä "milloin alkaa tapahtua" ja kun kerron että vasta syyskuussa naamat leviää ja seuraava kysymys on "ootko varma ettei siellä oo useempaa kuin yks.." Eli maha on ihan järjettömän iso jo nyt, hirvittää miten sitä kesällä enää liikkuu mihinkään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Oubou
Voi kun kaikilla hyviä ultrakuulumisia :)
Täällä vielä viikko rakenneultraan. Olo on suht hyvä. Muksu liikkuu paljon ja potkut on tosi teräviä. Potkii rakkoon päin joka ei tunnu kauhean kivalta.
Maanantaina lähdemme miehen kanssa päivä Tukholmaan risteilylle. Menemme Turusta. Pääsee tutustumaan viikkarin uuteen paattiin. Tyttö jää hoitoon. Eka loma ilman tyttöä. Saattaa tulla ikävä.
Hyvät viikonloput kaikille :)

Mammuska 83 ja masukki 20+6
 
Tulipa mieleeni et kuinka moni meinaa hommata/on hommannut vakuutuksen tulokkaalle?

Meillä aikasemmillakin on tuo vakuutus otettu jo ennen syntymää joten hain tälle seuraavallekin tänään. Täällä tuo julkinen terveydenhuolto tökkii niin pahasti ettei sinne mene kuin pakosta, jos sittekään pääsee, niin ollaan käyty varsinkin lasten kanssa yksityisellä. Tyytyväinen oon ollu vakuutusyhtiön palveluihin korvauksia haettaessa, iloinen ylläri oli myös se et ku tytön korvat putkitettiin niin ei tarvinnu hakea edes maksusitoumusta vakuutusyhtiöltä erikseen koska oli alle 1000e hintainen toimenpide niin riitti et vakuutuskirja oli mukana. Omavastuuosuuden lssku tuli joskus parin kuukauden päästä toimenpiteestä.

Selkä on alkanu temppuilemaan ku on tullu riekuttua tuol puutarhassa, eilen lapiohommia ja tänään omenapuissa keikkumista A-tikkailla ku yläoksat viel leikkaamatta. Onneks tuo Carriwellin tukivaate auttaa ainakin toistaseks.

Jenni 21+5
 
Aurinkoinen huomen!

Vakuutus meillä on nyt vakuutushakemus käynnissä tästä tulevasta vauvasta. Kakkosen kanssa otettiin ja ekana vuonna saatiin hyötyjä, kun käytiin yksityissellä kaulan alueen turvonneiden imusolmukkeiden vuoksi. Ja taaskin niiden tarkistus ois edess. Lisäksi oltiin syksyllä Turkissa ja kaatui siellä silmäkulmansa melko pahasti ja sairaalakeikkahan siitä tuli, niin onneksi oli vakuutus! Esikoisen kanssa vakuutusasiat unohtuivat ja kuinka ollakaan, hän syntyi suulaenhalkion kanssa. Ja syntymän jälkeen vakuutetullahan nämä on jo tiedossa ja sulkee näin ollen monia vakuutettavia juttuja pois. Että sinällään suosittelen vakuutuksen ottamista jo nyt! Voihan sen sitten lopettaa/muuttaa jos tarvetta ei ole.

Liikkeet minulla myös voi jotkin päivät olla todella hiljaisia... ja se on kovasti mietityttänyt. Ylipäänsä liikkeet alkoi tuntumaan paljon myöhemmin kuin kakkosesta. Mutta rakenneultrassa meilläkin vauva oli viikkoa pienempi, niin selittyisköhän vähän sille..? Jos meille tosiaan on nyt sitten tulossa pieni ja hentoinen tyttö :)
Pikkuhiljaa olen antanut itselleni luvan ajatella, että tyttö olis tällä kertaa tulossa. Ja pakko oli jotain halpaa jo tilatakin tytölle. Laitokselle aion kuitenkin sitten ottaa kotiinlähtövaatteet molemmille. Toki voisi ottaa vain unisex-väriset, mutta kun... :)

Pian alkaa raskaus jo olla jotakuinkin voiton puolella... tarkoitan, että alkaa olla suuret mahdollisuudet, että liian aikaisin syntyvä vauva selvityisi. Mutta liian aikaista synnytystä en tietenkään kenellekään toivo.

Jaksamista masujen kanssa!

suhveli 23+0
 
Täällä onnellinen mami :heart:

Rakenneultra takana ja kaikki rakenteellisesti kunnossa. Huh. Ainoastaan selkää ei saatu kunnolla katsottua ja mittailtua kun neiti oli selkä tiukasti vasten kohdun seinämää. Kaikki nikamat kuitenkin nähtiin. Kontrolliaika on keskiviikkona, jospa silloin saatais tuo selkäkin sitten kunnolla katsottua.

Siellä se pieni liikuskeli vilkkaasti ja käsi viuhtoi koko ajan suuhun..:D Eli tyttöolo muuttui tyttölupaukseksi. Tähänkin varmaan saadaan se lopullinen varmuus silloin keskiviikkona, joten sit sen vois vasta päivittää. Ettei siellä ollu sit pallit litissä jossain jalkojen välissä, ei kai. :D

serenade ja mirjami 20+6
 
Uusi ihana vaiva on ilmaantunut..nimittäin närästys! Yök. Todella suuret sympatiat heille, jotka tästä perin ärsyttävästä vaivasta kärsivät ihan normaalitilassakin.. :x No enpä viitsi valittaa kuitenkaan, kun suurimmilta vaivoilta oon muuten säästynyt. Selkäkivutkin on hävinneet, ehkä keho jotenkin on tottunut tähän etupainotteiseen olotilaan.

Kivaa viikonloppua, kannustetaan Suomi voittoon! Siis jääkiekossa, no miksei viisuissakin, mutta ei kai siellä nyt mitään oikeita mahiksia oo pärjätä sillä dingdong-renkutuksella.. :D

susu_v 22+3
 
Heipä hei pitkän hiljais elon jälkeen!

Oon ollut väsynyt ja laiska, ettei ole jaksanut kirjoitella kuulumisia.

Ja tervetuloa uusille :flower:

Pari kolme viikkoa töitä ja sitten alkaakin saikkuilu kesälomaan asti. Onneks töissä on niin pee olo olla, että tulee "lomailu" ihan hyvään saumaan. Toinen mikä on alkanut olee ongelmana on ollut sappikohtaukset. Ei ole ollut mitään ihania kohtauksia. Muuten olo on ihan hyvä, maha alkaa vaan olla iso ja joka paikassa edessä ja tää jatkaa vielä kasvua, mä oon valas syksyllä. Liikkeitä on alkanut tuntua joka päivä enemmän tai vähemmän :heart: Enimmäkseen kunnon motaisuja.

Susu_v Mulla tuohon närästykseen on auttanut gaviscon niminen närästyslääke. On muuten muutekin närästys vähentynyt.

Ai niin vakuutuksista. Me ollaan otettu jo vakuutus. Juuri sen takia haettiin ajoissa, kun tulee kaksoset niin ei voi olla varma miten tulee käymään. Ihan hyvä,että saatiin ja ilman rajoituksia.

Nyt nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta, alkaa kolkutella jo yli 25 astetta varjossa, ihanaa.

Sunshine ja pirpanat 24+0 poks :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on tullut ihan JÄRJETÖN TURVOTUS :( Mitä tälle voi tehdä?

Olen nilkoista kaulaan asti turpea pallo. Ihan oikeasti mun jalat ei ees taivu kunnolla kun olen niin turvoksissa, sormus ei irtoa ja kengät ei mahdu jalkaan... :headwall:

En kestä jos ensimmäiset helteet jo tekee mulle tämän :( tai jos jatkuu loppuun asti... apua :(

loru ja muru 22+2
 
Suomi-Ruotsi pelin ohesta kirjoittelen, taitaa alkaa toivo hiipumaan...

EIlen kävin ensimmäisessä neuvolassa ja kaikki oli ok. Hb oli 129, mikä oli ihan huippu näihin viikkoihin nähden!! Toki oon Obsidania syönyt muistaessani, että ehkä silläkin jotain tekoa asian kanssa on.. Sf-mitta olikin melkoinen, 25cm!! :D Ja kyllä tää vatsa onkin jotain muuta kuin aiemmilla kerroilla... toki mun painokin on noussut tuplasti edellisiin raskauksiin verraten, vaikka liikunta ja syömistottumukset ovat ennallaan, ihme juttu!!! 8,5kg siis tullut alusta. Hoikkanen olen aina ollut rakenteeltani ,mutta toki tuo lähtöpaino on jo 8kg enemmän kuin ensimmäistä odottaessa, mutta toisaalta kymmenen vuottakin on tullut lisää :D Mies aina muistuttaa, etten voi olla samankokoinen kolmekymppisenä kuin olin kaksikymppisenä ;)

Parisuhteessa onkin nyt yllättäen ollut kireyttä, johtuen tuosta miehen moottoripyöräharrastuksesta joka siis tulee kaikkien "oikeiden" urheiluharrastusten lisäksi näin kesäisin. Mä vihaan koko touhua ja tilannetta ei helpota se, että olen palettia pyörittänyt pitkään päävastuullisena (en viitsi sanoa yksin ,koska kyllä tuo ukko hommansa hoitaa kun on kotona, mutta kun on niin tosi vähän kotona).

Ai niin, kela-paperit sain tietty neuvolasta, nyt vaan pohdiskelen otanko rahana vai pakkauksena, viimeistä kertaa kun tällä asialla ollaan :)

Eipä täältä kai sen kummempia!!

Miksei tuolla Suomella voi edes joskus käydä tuuri!!! ;)

MimSe 23+4
 
Heippa

Stressi, kiire = Pahoinvointi, supistelut
Ihan hirveät 1.5vko, stressi on ollut järjetön :/ Noiden opiskelujen kanssa on sumplittu, mulla kun on vasta 1v käytyä yliopistoa.. Aika vähän. Mutta sain mahdollisuuden kesällä käydä osan ensi vuoden opinnoista. Yksin ku vauvan kanssa olen pääasin niin ei paljoa opiskella. Sen lisäksi on työt aiheuttanu päänvaivaa heidän mielestään kun olen raskaana ei voi tehdä kesätöitä??! Ennen se oli ok, sovittii keskuu ja puoliks heinäkuu.. Ymmärrän kyllä jos voi oikein huonosti.
Mutta näil näkymin pystyn ja tulevana YH mammana tarviin rahaa.. Tästä asiasta väännettiin maanantaina.. Nyt olo on ollu vähä äklö päivittäin ja nyt oon SUPISTUKSIA huomannu eivät ole juurikaan kivuliaita.

Tänää tuli ajettua (70km) yhden ystävän kihlajaisiin, oli hyvät juhlat kyllä.. Täytyy myöntää että
.|O Herrajesta. Ovat vähän erilainen pari mutta
KOKO PÄIVÄN hiki vaan valuu ja KUUMA ja WC ramppaaminen...

Gilda ja F 24+3
 
:attn: Taysiin tulevat,Fb ois ryhmä mietin että siellä voisi sopia näkeminen tms.Eli Eskapismi,Teriko,Allu,Jiina ,Macudahakki,Aatoksia,Leonis,Rosalienism,Catmama,Takku-Tukka ,ötökkä,Embula,Adela Tervetuloa jos intoa riittää,yp.viestiä ja kaverikutsua ,niin lisään

äitiys ja onni ja Pätkis 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Piiitkästä aikaa. :)

Rakenneultra oli 8.5. ja kaikki oli niinku pitikin. Varovainen tyttöveikkaus saatiin.
Helatorstaina lähdettiin Budapestiin, jossa meni oikein mukavasti, pikkuflunssa vaan iski päälle, joka edelleen hieman vaivaa. Mies nappas viimesenä päivänä jonkun vatsataudin sieltä ja ripuloi edelleen. Se hieman huolettaa, että voiko olla vauvalle haittaa, vaikkei mulla oireita ookaan..

Rakas ystäväkin sai pikkuisen pojan tiistaina, mutta ei uskalla mennä vahingossakaan tartuttamaan. :(

Muuten kaikki on ok. Tossa muutaman viikon oli jotain kipujakin, mutta ne on nyt ollu selkeesti vähemmällä, kun taas pikkuinen on itsestään selkeesti reilu viikon ajan enemmän itsestään ilmoitellut. :)

Keskiviikkona on nejvola ja sokerirasitus ja kilpparikontrolli tarttis kanssa hoitaa. Katsotaan mitä ne tuo tullessaan. :)

Äitiys ja onni, en mie oo tulos TaYSiin. Näkemiset on kyllä kivoja. :)

Tämmöistä tänään.

Macudahakki 22+1
 
Onnittelut kaikille hyviä uutisia rakenneultrassa saaneille! On kyllä ihan huikea kokemus kun näkee vauvan sydämen sykkivän ja muutenkin. Kätilö oli todella ihana ja selitti tarkasti koko ajan mitä näkyi ja missä. Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä tunnustaa, että en ihan niitä kaikkia juttuja osannut siitä ruudulta ottaa. Vaan todellakin helpottaa oloa kun saa tietää, että kaikki on kunnossa tai ainakin ne asiat mitä ultralla pystytään katsomaan.

Vauvan liikkeitä olen alkanut tuntea oikeastaan vasta viime viikolla. Istukka on edessä, joten en tunne vieläkään suoraan edestä yhtään mitään.

Oikeastaan mitään pahempia raskausoireita ei ole ollut missään vaiheessa. Jotain pientä, esim. alussa väsytti niin ettei meinannut päivälläkään hereillä pysyä. Nyt on väsymyskin jo helpottanut. Mutta sitten tämä jano! Janottaa oikeastaan koko ajan niin että kurkkua kuristaa. Ja ylläri ylläri, kun koko ajan juo niin pitää muuten ravata vessassa ihan kiitettävästi. Nää on kuitenkin aikas pientä eikä juuri tahtia haittaa.

Maha on nyt alkanut kasvaa. Tai no siis, oikeastaan se pullahti esiin äitienpäivän kunniaksi ;). Ja kasvuvauhti on huikea... Alkaa siis vähän kumartaminen ahdistaa ja tänään (siis huom, eilen ei vielä) takkikin alkoi tuntua vähän piukalta. Vaan nyt otan ihan kaiken ilon irti tästä vaiheesta. Tämä kun on ihmisen elämässä varmasti ainoa hetki kun on onnesta soikeana kun maha kasvaa :D.

Meillä on vakuutushakemus sisällä, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut mitään. Jos ei vakuutusta saa otettua ennen syntymää niin otetaan varmasti syntymän jälkeen.

Eikä sitten saatu jääkiekosta mitalia eikä voitettu euroviisujakaan...

AnnMaria 21+2
 
Tulin tänne nyt tuntojani purkamaan, jos vaikka jollain muullakin olis samanlaista.
Nyt kun tuon pikkuisen liikkeet on alkaneet tuntumaan päivittäin niin mun pääkoppaan on tainnu vasta nyt kunnolla iskostua asia että meille nyt tosiaan on tulossa vauva, jota on ootettu yli vuos.

Nyt on kuitenki alkanu jännittää ja pelottaa tuleva. Miten menee pikkuvauva arki, jaksanko olla isompien lasten kanssa ja auttaa heitä läksyjen teossa yms.
Eihän näitä asioita kannata tässä vaiheessa murehtia ja miettiä. Varmasti asiat menee sitten omalla painollaan mutta kai tällaisia asioita kuuluuki tulla raskaana ollessa mieleen....?
Ja voi tätä epävarmuutta, onhan tässä 7vuotta aikaa kun mulla viimeks ollu vauva.

Eipäs täällä tän kummempia, maha kasvaa hirveesti, minkähän kokonen se on lopussa kun nyt tuntuu jo niin isolta.

Syysodotus84 22+3
 

Yhteistyössä