Syyskuun suloisuudet 2013 *Toukokuussa*

Ei kauheasti ole ehtinyt täällä käymään. Tukala olo, vaikka vatsa ei vielä olekaan kauheen suuri. Selvästi kyllä erottuva vauvamaha, niin että kyllä on saanut jo katseita ihan tuntemattomilta vatsaa kohti, että kai sen jo huomaa. Olen aika hoikka normaalisti, eikä painoa ole oikeen muualle kerääntynyt kuin rintoihin ja vatsaan. Tuntuu tosin paljon lihavammalta, vaikka paino ei ole oikein noussut. Ehkä puoli kiloa :) mutta eiköhän se siitä kohta ala oikein kunnolla, niin ettei niille kiloille mahda enään mitään. Parempi kai näin päin.

Nyt raskaana ollessa sallii itsensä syödä vähän mitä tahansa. Leivon välillä jotain kivaa ja jäätelö maistuu. No, vähän olen yrittänyt rajoittaa, koska liika sokeri on tietysti epäterveellistä. Ehkä kerran viikkoon olen leiponut ja nimenomaan viikonloppuihin ajoittunut nämä makeat himot.

Ei jaksaisi odottaa rakenneultraa, vielä pari viikkoa :)

Tuntuu, että vatsa on koko ajan kova pallo. vatsa kyllä toimii ihmeen hyvin. Täällä päin ei ainakaan ummetus vaivaa :D onneksi. Silti tuo vatsa tuntuu kovalta päältä päin. Kärsin myös vähän hengenahdistuksesta. Olen kärsinyt ennenkin, en tiedä olenko alkanut stressaamaan huomaamattani. Tai sitten tämä kasvanut vatsa tekee tukalan olon, en tiedä.

Välillä supistaa. Harjoitussupistuksia. Tänään vähän pelästyin, koska tunsin supistuksen aikana menkkamaista jomotusta, onneksi lievää, mutta viime raskauden takia (ennenaikainen synnytys ennenaikaisten supistusten takia) saa vähän pelkäämään. Yritän silti ottaa rauhallisemmin.

Liitoskipuja On kyllä paljon. Vihloo, tuntuu että veitsellä pistäisi haaroväliin, kylkiin tms.. Mutta onneksi ihan normaalia tämäkin. Tietää ainakin, että vatsa kasvaa normaalisti. Huomenna mennään jo 20+ puolelle :) Välillä vauva potkii kovaakin, mutten ehdi hälyttää miestä kokeilemaan vatsaa, koska lopettaa melkein heti :p

Mona Lisa 19+6
 
sohvi35 täällä ilmoittautuu yksi aamuyön kukkuja, ja vähän levottomaksi käynyt nukkuja. Alkuyöstä uni on tosi sikeää, mutta kukonlaulun aikaan rupean pyöriskelemään sängyssä, ja välillä täytyy nousta ylös lukemaan aamun lehtiä puoli viiden aikoihin, että edes toinen saa jatkettua uniaan.

Tänään oli neuvola, ja nyt tuli melkein noottia :| Paino on edelliskerrasta noussut yli 4kg, vaikka alussa ei noussut juuri ollenkaan, nyt jo alkupainosta melkein 8kg. Ei auta, kuin jatkossa tarkkailla syömisiä ja koittaa vaan liikkua vähän enempi, onneksi olo sentään antaa sen osalta myöten. Kohdun pituus, vai korkeus miten se nyt sanotaankaan oli 19cm, ja kulkee aivan yläkäyrällä, vauvan sykkeet oli 144, eli eipä niistäkään voi juuri sukupuolta lähteä päättelemään. Muutoin kaikki oli taas hyvin. Määräys tuli kesäkuun lopulle sokerirasitustesteihinkin, onko ne muuten kaikille vai vaan jollekin tietylle joukolle?

Eipä tässä kun reippaana vklopun viettoon, terassin viimeistelyä, koiranäytelmiä ja lepoa, sillä mennään :D

Aurinkoista viikonloppua!

Plamsu75 ja Pieni 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Täällä ollaan puolivälissä 20+0 ! <3 Vielä 11 pvää rakenneultraan. ei malttais millään odottaa. Muuten hyvä olo ja liikkeet alkanu tuntuun melkein päivittäin. Eilen illalla tuli vaan tosi yhtäkkinen pahoinvointi ja väsymys. Oon tullu luulotautiseks ku olin tossa huhtikuun alussa kaks päiväsessä oksutaudissa ja muutama viikko sen jälkeen oksensin illalla/yöllä kolme kertaa, aamulla ei enää mitää, kaks päivää meni hyvin sit taas koko yön kestävä huono olo/närästys sitten aamulla oksensin ja sen jälkeen ei mitään. Päivystykseenkin sillon soittelin muttei suostunu edes ottaan käymään siellä kun oli montaa mahatautia liikenteessä... Oon vaan niin kauheen vainoharhanen esikoisen odottajana :| Niin ja eilen ennen sitä pahaoloo oli kummallista pyörrytystä tms. tuntu vähän samalta ku laskuhumala :eek:

Rosalienism ja Peppi 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: lerppis
Kokeillaas uusiks tätä kirjottelua, aiemmin päivällä olin kirjoitellut pitkät tekstit, mutta tulikin mukamas yhtäkkiä niin kiire bussiin, etten älynnyt edes painaa lähetä-nappia :LOL: Tekstit katosivat, tietenkin.

Levottomia öitä myös täällä taas, pari viikkoa nukutti hyvin. Herään pari tuntia nukuttuani, sitten pyörin levottomasti toiset pari tuntia. Suuta kuivaa, hikoiluttaa ja jalat on levottomat. Istun hetken avoimen ikkunan edessä ja juon paljon vettä, sitten taas tulee uni ja nukuttaa noin klo 7-8 asti. Päivät menee silti ilman päikkäreitä ja olen hyvällä päällä :)

Omituiset asiat ärsyttää ja mietityttää, olen muuttunut kamalan pohdiskelevaksi. Enimmäkseen olen kuitenkin hyväntuulinen, väsymys toki aiheuttaa pientä etääntymistä ihmisistä. Kotityöt on ihania nykyään, nautin kotona olosta ja kaikesta puuhastelusta täällä. Toivoisin kyllä, että pääsisin vielä muutamaksi kuukaudeksi töihin, selvinnee ensi viikkojen aikana :)

Suussa melkein kokoajan sellainen fiilis, kuin olisi kauheat tupakantuskat. Aika outoa, olenhan ollut jo viisi kuukautta tupakoimatta. Nyt vasta tulisi muka vieroitusoireet.. Jotunee jostain muusta. Kielen alta kuumottaa ja sylkeä erittyy todella paljon.

Pissalla saa ravata JATKUVASTI :D Luulin aiemmin wc-käyntien olevan tiheitä... Täytyy koittaa muistaa myös juoda vettä paljon.
Mahaan ei myöskään mahdu paljoa ruokaa kerralla, syön siis vähän ja usein. Maha toimii oman mielensä mukaan, melkoisen hitaasti.

Onkos muut huomanneet muutoksia jaloissa, etenkin pidempien kävelymatkojen yhteydessä/jälkeen?
Täällä se on aika hyvin tullut huomattua, että ei enää kävelläkkään pitkiä matkoja :LOL: Pyöräily onnistuu suht hyvin vielä, vähän meinaa masu olla tiellä, vaikkei mitenkään erityisen suuri ole. Ahteri tosin kipeytyy siinä touhussa. Saattaa olla, että pian alan suosia auto- ja bussikyytejä :LOL:

Entäs olenko ainut, jonka nänneihin kertyy päivän mittaa valkoista mönjää? Tätä on ollut tosi varhaisilta viikoilta lähtien, nyt paljon runsaampana :D Olisikohan tihkunutta maitoa, joka sitten vähän kuivahtaa?

Mukavia viikonloppuja kaikille, painun nyt maratooniviestin päätteeksi nukkumaan!

Piupiuu 20+3
 
Plamsu75, sokerirasitukseen joutui ennen vain ylipainoiset, nykyään myös kaikki yli 25-vuotiaat odottajat. Meillä siihen pitää mennä raskausviikolla 26, mutta käytännöt kai vaihtelee.

Täällä elellään aika seesteistä aikaa. Jos nyt pitää oireita oikein hakemalla hakea, niin koko ajan on kuuma! Makuuhuoneessa tekis mieli pitää ikkunaa sepposen selällään, että tulis kylmää raikasta ilmaa huone täyteen. Ollaan parin päivän päästä lähdössä viikoksi Espanjaan, ihanaa lähteä ottamaan varaslähtö kesään :) Bikinit jouduin ostaa uudet, pari kokoa isommat.. :whistle: Selkäsärytkin on kadonneet, mikä ilahduttaa kovasti!

Jotenkin tuon rakenneultran jälkeen on nyt ollut todella hyvä mieli, oon sysännyt suurimmat pelot syrjään ja alkanut keskittyä raskaudesta nauttimiseen :) Liikkeitäkin tuntuu päivittäin <3

On tämä niin ainutlaatuista aikaa, että pitäisi vaan olla onnellinen ja kiitollinen jokaisesta hyvin sujuvasta raskauspäivästä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille! Niin ja HYVÄ LEIJONAT!!

susu_v 21+2
 
Sokerirasituksesta, itse joudun käymään kahdesti kyseisessä kidutuksessa!! Rv 14 taisi olla ensimmäinen ja toinen sitten 24 viikolla.. Ekasta selvisin hyvin tuloksin, toivottavasti myös toisesta! Sukurasitteen vuoksi tekevät mulle näitä. Onneksi nyt pahoinvointi on lievempää kuin ekassa rasituksessa, ei ole ehkä niin tuskaista :)

Piupiuu 20+4 (en ole varma päivistä oonko oikein niitä laitellut, olen ihan sekaisin niiden kanssa :D Puhelimesta asian voisi tarkistaa mutta se on nyt jossain hukkateillä.. :D )
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei!

Tänään Kakkosen synttärit niin se aika menee 4vuotias :heart: ,Porukkoiden ja Kummin kaa tänään ,huomenna mammalle juodaan siellä Äitienpäiväkahvit samalla,Loput Kummit tulee viikkon päästä :) Apua ollaan Puolessa Välissä 21+2 :heart:

Äitiys ja Onni ja Pätkis :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea niille jotka aikasin heräävät! Mulla hepat kärsii nimenomaan siitä etten saa itteeni ylös kun vasta kympin aikaan aikaisintaan (siis näin viikonloppusin). Ja ehtishän päivän aikana muutenkin enemmän jos jaksais herätä hieman aikaisemmin ;)

Mulla ei tällä hetkellä ole kyllä oloja suuntaan eikä toiseen. Mitä nyt kovasti mahassa potkitaan ja myöritään ja sitten se närästys aika ajoin riesana. Neuvola ois tiistaina joten sitten voin laittaa tarkemmin kuulumisia. Nyt täytynee alkaa valmistumaan töihin ;)

Mukavaa äitienpäivää kaikille!
 
Heippa

Täällä ne supparit vain kovenivat ja vietin yön sairalassa seurannassa. Tänään ultrattiin ja tsekattiin taas kohdunsuu. Kaikki ok. Minä en pikkuista nähnyt, mutta lääkäri sanoi että kaikki hyvin ja ettei mittaile tai mitään nyt sen tarkemmin kun rakenneuä ens viikon perjantaina.
Emätintulehdus mulla todettiin pahanhajuisen valkovuodon perusteella ja tosiaan siinä pissassa ne leukosyytit kahdella plussalla. Sain paikallisantibiootti-voiteen jota nyt sit käytän kuurina. Siitä ne supparit ilmeisesti johtui. Kaikki kävi kuitenki niin hätäseen. Eihän tuo tulehdus nyt oo aiheuttanut mitään tuhoja tai vauvalle vaaraa? Ja jos jokin olisi ollut pielessä kun ultrattiin niin kai lääkäri olisi sen sanonut..

Kivat poksumiset vaan mulle 20+0...
 
Viimeksi muokattu:
Voi taivas mitä kipuja :O Siis kaikki nivuslivut oli loppuneet..ainoastaan alavatsalihakset aiheuttivat ylös noustessa kipua...mut pari päivää sit kaikki muuttui...alkoi häpyluu-kivut. Miten helv*** voi luuhun koskea:LOL:?!
Minulla jolla on korkea kipukynnys, vääntää melkein itkua ku joutuu istumisen jälkeen liikkumaan. Ihan hiukkasen koskee:'(

Täällä päin Suomea kaikki yli 25 vuotiaat joutuu siihen sokerirasitustestiin ja se on vkolla 24-28 välillä. Itse saa varailla ajan joka sopii parhaiten.

Jaloissa oon huomannut muutoksia. En oo kyllä pystynyt tekemään kävelylenkkejä mutta jalkoja kuumottaa koko ajan, yöllä levottomuus iskee...

Hieman hymyilytti kun luki muiden mammojen kuulumisia...ihan samanlaisia oireita ja ajatuksia päässä liikkuu (tai on liikkumatta:D)

Mukavaa äitienpäivää kaikille:flower:

hanja ja osmoheluna 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
hanja Siinä häpyluussa on rustoinen häpyliitos, joka venyy ja paukkuu -> liitoskivut. Eiks ookin ihanaa? ;)

Itselläni taas ollut liitoskivuttomia päiviä, tälle viikolle tulee tehtyä 4x10km reippaat kävelylenkitkin. Välillä töissä pitkän istumisen jälkeen tekee kipeää. Tsemppiä kipuilijoille ja supistelijoille. :hug:
 
Auuts, vaikkei vielä kovia kipuja täällä tunnustetakaan, niin muo alkaa hirvittää, kun luen teidän muiden tuntemuksia :O Tsemppiä kovasti, ei ole mukavaa, kun sattuu.

Täällä naapureiden iloksi aloitan kohta föönausteatterin tuolla terassilla, siis klo 23 illalla, ei kai se haittaa... ;)
Koirat vielä märkiä ja aamulla pitää suunnata kehään juoksemaan, mitähän siitä mahtaa tulla?!? Voi olla, että huomenna täälläkin tunnetaan kipua.

Iloa iltaan, levollisia unia ja ihanaa äitienpäivää!

Plamsu75 ja Pieni 21+2
 
Ihanaa äitienpäivää!:flower:
Sain aamupalan sänkyyn, ihanaa!Lapsilta tuli hienot kortit ja lahjat. Oli mieskin ostanut mulle lahjan, oonhan sen lasten äiti:)

Vihdoin on mullakin päivittäin tuntunu jotain liikkeitä. Helpottaa tätä hermoilua huomattavasti.
Tällaselle mahallaan nukkujalle tämä mahan kasvu on vaikeeta, heräilen aamuyöstä siihen kun ei löydy sopivaa asentoa.

Mulla ei noita liitoskipuja oo ollu nyt tässä raskaudessa enkä muista että olis ollu aikaisemmissakaan.
Missähän vaiheessa tulee ne levottomat jalat ja suonen vedot..... vai tuliko ne vasta loppuvaiheessa??

Syysodotus84 21+2
 
Hyvää äitienpäivää kaikille nykyisille ja tuleville äideille!

Meillä tämä äitienpäivä on nyt jotenkin todella konkreettinen. Kävin eilen lääkärissä ja sieltä löytyi tulehdus, joka on lisännyt näiden supistusten määrää. Nyt lääkekuuri päällä ja huomenna otetaan vielä vähän kokeita + tietenkin hoitona myös lepo! Vauva potkii niin että tuntuu :)

On tämä odottaminen vaan niin ihmeellistä, vaikka minullakin on jo kolmas lapsi tulossa <3

Aatoksia ja muru 20+6
 
Hyvää äitienpäivää mammat :flower:

Sain pojalta kortin ja lahjan ja mieheltä aamiaisen sänkyyn:heart:

Potkuissa Papusella alkaa olla jo voimaa, tuntuu ihan selvästi pitkin päivää :) Tiistaina vihdoin ois se kauan odotettu ja jännitetty rakenneultra... hui.. Mua oikeesti jännittää ihan älyttömästi ja silti odotan ultraa ja vauvan näkemistä kovasti. Huomenna pitäis katsastaa auto joka siis viimeksi pomppasi pakokaasu päästöistä, nyt siihen on tehty iso remppa ja toivoin että menee läpi. Jos huonosti käy eikä mene vieläkään läpi joudutaan menemään pojan kanssa oysiin tiistaina bussilla ja mies ei silloin pääse mukaan ultraan... :(

Taidampa mennä lukemaan kirjaa hetkeksi ja lepäileen samalla :)

loruliisa 21+3
 
Missä mun vauvamaha kuppaa?? :( Kaikilla jo noin hienoja masuja.. mäki tahdon.. yhyhy. Tosin onhan se mukavaa kun on helppo olla vielä, mut silti! :D

Hyvää äitienpäivää kaikille! Itse leipasin itselleni mustikka-mansikkakermakakun ja oli hyväää... Pieni pala jäljellä enää ;)
 
Kohta rakenneultra, 1,5 tuntia!! Jännittää tosi paljon. :)

Perjantaina mies tunsi potkut mahan päältä. Nyt menossa 20+4.

Viikonloppuna käytiin hankkimassa turvakaukalo (käytetty noin 2kk, mutta ei ole ollut missään kolareissa ja on kuin uuden veronen). Vaihdoin kakkuun, joten halvalla päästiin. :)
Muita hankintoja on iso kasa kestovaippoja, muutamia pienempiä tavaroita ja pari vaatetta kirpparilta. Odotellaan et saatais kuvia yhdistelmävaunuista yhdelta tutulta, et jos siitä saatais vaunut. Miehen siskot puhuivat et kustantaisivat ne meille. Tää alkaa pikkuhiljaa tuntua vähän todellisemmalta. Luulen et poika ois tulossa, mut päässä pyörii vaan tyttövauva. Kysytään ultrassa sukupuoli.
 
Töitä taas tehty niin että tuntuu... Ajatus on suuremmassa äitiyspäivärahassa,joten jotenkin sitä vaan jaksaa painaa vuorosta toiseen ;) Lupauduin koko heinäkuuksi vielä tuurailemaan (olen siis vakityöstäni silloin jo lomalla), jos tarvetta on. Täytyy vaan toivoa että vielä sitten jaksaa hoitotyötä tehdä. Maha on kyllä nyt ottanu hurjan spurtin ja ehkä on jo "hieman" tiellä,mutta kyllä työt ja hevoset vielä hoituu ;)

Hevosille sain onneksi muutaman hehtaarin laitumen kesäksi,joten sitten ei tarvi enään heinäpaaleja kannella :D Ja syksylläkin saavat 2,5ha aitauksen sänkipellolta joten sittenkin vielä syötävää riittää (helpottaa sitä joka hoitaa heppoja mun ollessa synnyttämässä).

Huomenna on neuvola ja saan ilmeisesti Kelaan tarvittavat todistukset. Täytyy vaan sitten noita tiliotteita lähetellä perästäpäin. Tässä lähiaikoina on myös tulossa neuvolalääkäri, jossa arvioidaan sitä työssä jaksamista (?). Josko on sairasloman tarvetta, mutta musta tuntuu että olen ELÄMÄNI KUNNOSSA ;D

Ainiin ja voisin vielä mainostaa että työkaverini haluaa tulla tyhjentämään hevosten pihatosta lannat kukkapenkkiinsä, joten ei mun tartte yksin sitä tolkutonta paskamäärää lapioida, JIPPII!

Mirka J. 23+4
 
Hyvää äitienpäivän jälkeistä maanantaita! :)

Me oltiin viikonloppu viettämässä lasten serkkutytön ristiäisiä. Ne olikin jo toiset tälle vuodelle ja meidän tulevat ois kolmannet, tälle vuodelle putkahteleekin serkuksia urakalla :D

Kävin pari viikkoa sitten labrassa luovuttamassa verta vasta-ainetutkimusta varten, halusin selvittää onko mulla ollu vesirokkoa kun en muista (jos se on ollu niin tosi lievänä sitten). On kuulema vesirokkoa liikenteessä noissa piireissä missä lapset liikkuu ja kiva juttu jos se meillekin rantautuu ja mahdollisesti mulle tarttuis, sehän on sikiölle vaarallinen. SOittelin just labraan tuloksista mutta hoitaja ei osannut suorilta tulkita vastauksia, jäi selvittelemään asiaa lääkäriltä ja soittelee sitten takaisin. Jotain se puhui negatiivisesta mutta jäin nyt jännityksellä odottamaan mitä se tarkoittaa. Piti heti tulla purkamaan tuntoja tänne :D

Mitäs sitten jos mulla ei ole ollu sitä vesirokkoa ja se meidän talouteen tulee?!? Paniikki iskee :(

Santta ja ylläri 21+4
 
Poika tyttö testit :D oletteko tehneet? Moni teistä varmaan käynyt jo rakenneultrassa. Itsellä vasta viikon päästä ja kysytään siis sukupuolta, jos nyt näkyy. Nämä poika-tyttö testit on nyt ihan huijausta, mutta ihan kokeilumielessä tein nyt ainakin sooda testin :D. Olen tehnyt sen jo kolme kertaa :D. Eli soodaa n. 1 rkl mukiin ja pissaa päälle. Katsoo vaahtoaako vai ei. Jos vaahtoaa, poika, jos ei tapahdu oikeen mitään, niin tyttö. Tein yhden illalla, näytti tyttöä eli ei vaahtoa, yksi päivän toka pissa, ei vaahtoa eli tyttö ja tänään aamulla ensimmäinen aamupissa ja vaahtoa eli poika :D. Aamupissasta tuo kuuluisi tehdä, joten olisikohan tuon perusteella poika :D hah. Oletteko siis tehneet ja onko mennyt oikein? Olikohan tuossa gallubikin jossain, jonka mukaan moni, joka saanut tuosta tyttö-tuloksen, saanut myös tytön, mutta poikien kanssa mennyt tuo homma vähän pieleen :D Mutta musta ihan kiva kokeilla näitä. Yhden nettitestin kyselyn mukaan olisi taas tyttö tulossa, mutta muuten kyllä se että tekee mieli suolaista, linea negra melkein rintoihin asti, ennustaisi poikaa :) Ei jaksaisi odottaa viikkoa, että saa oikeasti tietää. Poikaolohan tässä on koko ajan ollut, mutta no, saa nyt nähdä. Kumpikin tosin aivan ihana yllätys. Kaksi tyttöä olisi ihana, mutta olisihan se poikakin erilaista vaihtelua :) Olen aina ajatellut, että ainakin yksi tyttö olisi ihana, olen enemmän tyttöjenkasvattaja, mutta tyttö meillä on jo, joten se toive on jo toteutunut :).

Synnytys lähestyy :) Onhan siihen vielä aikaa, mutta kun on jo päässyt kahdellekymmenelle viikolle alkaa ajattelemaan jo sitä lapsen syntymää. Pitää laittaa makuuhuoneen järjestys uuteen uskoon, kun vauvan sänky tulee meidän huoneeseen näin aluksi (kunnes sitten siirtyy isosiskon kanssa samaan huoneeseen, kun on tarpeeksi ikää). Lähes kaikki on jo oikeastaan valmiina esikoisen jäljiltä. Jos poika on tulossa, pitää vaatteita ostaa lisää. Osa esikoisen vanhoista sopii toki pojallekin, mutta aika paljon vaaleanpunaista, mekkoa tms. löytyy siskolta, etten ihan niihin pue poikalasta :) Toki tytöllekin uutta vaatetta ostettaisiin, mutta toki helpommalla päästäisiin, kun osa olisi jo ennestään.

Tuntuu, että tästä toisesta vatsa on paljon nopeammin selvästi näkyvissä. Pitäisi vaatekauppaan suunnata :)

Mona Lisa 20+2
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty: Vk 20+3. Sykkeet 140. Sf oli 19 eli menee inasen keskikäyrän yläpuolella. hb oli 133 ei yhtään tippunut. Samoin verenpaineet hyvät. Ipanatunnukket saatu. Ja sain kelapaperinkin jo. Nyt vain pitää odottaa 24.5. asti jotta voi kelaan paperin kiikuttaa. Sokerirasitukseen pitää mennä vk 26. Painoa tullut alusta 2kg. Ihan ok nousu. Kaikki siis hyvin :) Nyt vain odotellaan rakenneultraa.

Mammuska 83 ja masukki 20+3
 
Moikka!

Täällä aika kurja olo, meinaa flunssa iskeä. : / Ensi viikolla kolmas neuvola. En tiedä odotanko innolla vai kauhulla, kun painonnousu pelottaa joka kerta... Seuraava neuvola onkin sitten naapurikaupungin puolella, koska muutetaan. Ja se taitaa ollakin lääkärineuvola, kiva saada tietää mikä on alapään tilanne. Mitään kipuja/supisteluja ei ole, joten tuskin mitään muutoksia alhaallakaan.

Tänään poksuu rv 22+0 :heart:
 

Yhteistyössä