Syyskuun suloisuudet 2017 ♡

@kirsimaria kyllä mä ehkä näytillä kävisin jos kipua on, toivottavasti kaikki on hyvin <3

Ei oo vähään aikaan päässyt tänne käymään, ensin oltiin su-ti risteilyllä ja sieltä palattiin koko poppoo kovassa flunssassa mikä jatkuu edelleen. Päivät menee siis enimmäkseen sängyssä leväten.

Sokerirasituksessa käväsin tänään, neuvolasta ottivat yhteyttä jo päivällä. Diabetes tuomio sieltä tuli, nyt saa yrittää asennoitua asiaan oikein. Ja tiistaina saan neuvolasta verensokerimittarin ja vähän lisä infoa..mietin vaan kaikkea mitä ikävää tää voi tehdä vauvalle :(

Äitiyspakkausta
ei vielä tiedetä otetaanko, luultavasti otetaan. Täytyy ensin kurkkia kuvat miltä näyttää. Mutta olishan se ihana saada ne kaikki hypisteltäväks :love:

Huomenna ultra, iik :love::love:
 
Mulla ollut hiljaisempaa täällä, kun olen siirtynyt melkein kokonaan faceryhmään. Mulla rv 9+1 tänään, oireita ei vieläkään oikein kovasti ole, mitä nyt satunnaisia oksennuksia lukuun ottamatta. Minulla on tänään se ultra, jossa selviää onko masussa 1, 2 vai 0 vauvaa. Ahdistaa, pelottaa ja surettaa. Mies työreissulla ja kun yksin olen asioita kotona illat miettinyt olen taas varma ettei mahassa enää ole mitään elämää :( pelottaa se tämän päivän aika, vaikka sitten epätietoisuus päättyy. Pyysin parhaan ystäväni mukaan, sen jälkeen en nimittäin ole ajokunnossa jos selviää ettei meille tulekaan vauvaa. Hysteerihiiri täällä moi :LOL: mitään syytähän minulla ei ole huolehtia näin kun ei ole vuotoja eikä kipuja ollut, mutta eihän sitä tiedä o_O
 
@vuodenäiti Hyvin siellä kaikki on! Muakin pelotti kun menin silloin 7+5 viikolla yksin ultraan kun mies ei saanut vapaata töistä. Mullakaan ei ollut mitään syytä epäillä, että kaikki ei olisi kunnossa. Olin vaan ollut niin oireeton että oli vaikee uskoa, että oon raskaana. :D Se lääkärikin katsoi niin totisena sitä näyttöä samalla kun ultrasi, enkä uskaltanu suunnilleen hengittää tai kattoa sinne sen ruudulle. Sit se vaan tyynen viileesti alkoi selostaa mitä siellä näkyy ja pyysi katsomaan kun sydän lyö. Sain sanottua vaan että "kiva" ja vedin kunnon riemukohtaukset vasta kun kotiin pääsin. :D

Tänään tuli täyteen 10+0! Pitäis tänään mennä verikokeisiin vaikkei yhtään huvittais kun eilisten lumitöiden jäljiltä oon niin kipee joka paikasta. Mutta jos en tänään mee niin käynti venyy sinne lähemmäs 12+0, koska en mä yhden pistoksen takia ala töistä lintsaamaan. :D Mutta oon niin ilonen että säästyin sokerirasitukselta ikäni, painoni ja terveiden sukulaisteni ansiosta :)
 
Kiitos ja kaikkea hyvää teille muille odotukseen. Ehkä se mun vuoro kolmanteen lapseen vielä tulee, vielä joskus. Tunne on hirveä, eikä oikein tiiä miten tästä eteenpäin mutta onneksi on lapset niin ei voi ihan jäädä sänkyyn murehtimaan. Olo on tosi turta:(:cry:
 
@Tuulikki81 olen todella pahoillani :cry:


Ei kiva kertoa omia hyviä uutisia nyt. Mutta np-ultrassa kaikki hyvin. Oli rakenteet niinkuin kuuluu, elimet mitkä pitääkin näkyä, kädet ja jalat vispas. Näkyi nenä ja huuletkin :love: pienellä mittaa yli 6cm ja LA pidetään samana :love:

Kerrottiin muksuille tänään, kyllä sai vauva jo haleja ja hänelle kerrottiin jo juttuja :giggle::love:
 
Tuulikki81 Todella kurjaa, voimia sinne sinulle!

Vuodenaiti Ihanaa! Meidän kaksoset oli silloin toisessa ultrassa (7+6) täysin saman kokoiset, ja nyt kovasti odottelen np-ultraa (enää 1.5 viikkoa!). Tosi hienoa että teilläkin on molemmat kunnossa :)

Mulla kävi tällä viikolla ihan järkky juttu, ilmeisesti liittyy tähän kaksosraskauteen (niin suuret hormonimäärät tms): jouduin menemään keskiviikkoiltana sairaalaan tutkimuksiin (sydänfilmi ja keuhkoröntgen, verikokeet) kun sain niin pahan hengenahdistuksen ja rintakivun. No, diagnoosina sitten oli lopulta akuutti refluksi, eli vatsahappo se siellä poltti mun ruokatorvea niin, että aiheutti nuo oireet. Ja mulla ei ole ollut edes närästystä, pelkästään pahaa olo, en edes ole oksentanut kuin kerran! Mutta voi kuulemma tulla tämä raskauden aikana, ja vaan pahentua mitä pidemmälle mennään kun mahalaukku joutuu ahtaalle :sick: Mutta sain siis lääkkeet, olen nukkunut melkein istuma-asennossa ja en ole syönyt mitään kiellettyä (rasvaiset ruuat, tomaattikastike, sipuli, suklaa, tms) nyt pariin päivään, ja kipu on jo lähes kokonaan poissa. Sen sijaan pahoinvointi palasi tänään oikein voimakkaana heti aamulla, eli onpas kivaa kun pitäisi syödä että paha olo pysyy poissa mutta pitää tarkkaan miettiä mitä uskaltaa syödä. No, kaipa tästäkin selvitään.
 
N93
Täällä tuli eilen rusehtavaa vuotoa. Loppu kyllä heti ja määrä ei ollu suuri, mutta eipä ainakaan vähentänyt stressiä. Onneksi ultra maanantaina! Onko kenelläkään muulla tullu vuotoja? Parin kaverin kanssa juttelin ja molemmilla oli ollut, toisella jopa verta, ja raskaudet päättyneet hyvin. Ärsyttävää tää epätietoisuus:/
 
@Tuulikki81, olen niin pahoillani :cry: kovasti voimia!

Onnea @vuodenäiti ja @haaveilija-31 hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Toivottavasti @Lehtoleinikki et joutuisi jatkossa kärsimään refluksista, kuulostaa todella inhottavalta :censored:

Ilmeisesti noro on nyt löytänyt meikäläisen :( olen oksennellut ja ollut ihan kuitti, todella toivon että tämä menisi ohi pian. Viime yönä onneksi sain nukuttua eikä nestehukkaakaan ole.

muoks. Tajusin juuri että tänäänhän tulee 12 viikkoa täyteen! Ihanaa!! :love::love::love:
 
@VernaMaria , kiitos kysymästä,vointi on ihan hyvä ja kipujakaan ei enää ole :) Olen nyt vaan levännyt ja koittanut rauhoittua:)


Kyllä hormoonit taas hyrrää.. Mies lähti aamulla lasten kanssa pilkille ja mä lähdin kauppaan. Lupasivat olla viim klo 15 kotona ja teen ruokaa siks kun tulevat. Mä sitten soitin äskön ja kyselin missä ovat... Vastaus: ollaan mammalla ja pappalla SYÖMÄSSÄ!!! VOI LUOJA MITKÄ KILARIT VEDIN :mad::whistle::LOL: Totesin vaan " ei sulla tullu mieleen ilmoittaa mulle tai että mullakin voisi olla nälkä!!!!!" "Noo tota ei mulla kyllä tullu"

Nyt yritän tääl hengitellä ennen kuin tulevat kotiin :ROFLMAO:
 
Tyhmä kysymys ehkä, mut mietityttää: onko joku ohjeistus kuinka pitkään saa maata vatsallaan? Vai onko ihan omien tuntemusten mukaan? En nuku vatsallani, vaan mietin hierojakäyntiä varten.
Tässäpä just tuohon vastaus: http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-bellabello-hieronta-raskaana-15-october-2007-2035

Täällä ihan järkky pahoinvointi tänään ja kurkku kipeä (pojalla nuhaa, joten joku pöpö taas meillä) :(
 
Mä luin jostain urheilevan äidin kirjasta, että raskausviikon kuusitoista jälkeen ei kannattaisi enää nukkua selällään tai tehdä selältään vatsalihasliikkeitä. Kuulemma jokin painaa jotain lantion alueella (pääpointti jäi hyvin mieleen ) ja sikiön hapensaanti vaarantuu. Tämä oli kyllä aika yllättävä tieto ja olin jotenkin ajatellut, että kyllä kroppa kertoo milloin pitää alkaa nukkua kyljellään. Nyt vielä mahallaankin on ihan hyvä nukkua.
Toki en ole ikinä ollut rv 16:sta, joten en tiedä miltä silloin tuntuu...
 
Wuhuu, tänään 12+0! Enää ei ole ihan 24/7 paha ja etova olo, vaikka se päivittäin vielä useasti tuleekin. Mutta pientä parannusta jo ilmassa. Nenäongelmat jatkuu ja googlettelin tämän olevan kyllä tosiaan raskausoire, pahimmillaan jatkuu synnytykseen asti. :eek:

Vatsallaan olemisessa uskon, että oma vointi tulee ensimmäisenä vastaan. Ainakin itse olen nyt viimeisen viikon aikana alkanut jo huomata, että mahallaan ei enää tunnukaan niin hyvältä maata. Vaikka sitä vielä välillä vähän teenkin. En kyllä uskonut, että näin pian olisi alkanut tuntua.(n)

@kantris Se on alaonttolaskimo, jota kasvanut kohtu painaa lyttyyn ja heikentää mm. kohtuverenkiertoa ja voi näin aiheuttaa ahdinkoa vauvalle varsinkin jos tosiaan tuntitolkulla niin makaa. Yleensä sitä radikaalimpi vaikutus mitä isompi kohtu. Ja yleensä tuo kyllä aiheuttaa äidillekin pidemmän päälle oireita, alkaa esim huimata tai tulee muuten huono olo.
 
Kantris, kuten VernaMaria jo tuossa sanoikin, tuo selällään nukkumis-juttu liittyy alaonttolaskimoon. Mutta aika yllättäen (tai no, tosi monet raskausjutut on enemmän hysteriaa kuin totuuteen pohjaavaa), tämä ei kuitenkaan pohjaa alunperin nukkumisen aikana tehtyihin tutkimuksiin, vaan koski raskaana olevia naisia, jotka ovat leikkauksen/nukutuksen aikana olleet pitkään selällään täisin liikkumatta (eli ei vastaa nukkumista olosuhteina). Nukkumisen aikana tehdyissä tutkimuksissa/kyselytuktkimuksissa sen sijaan on saatu ristiriitaisia tuloksia. Tässä hyvä (englanninkielinen) yhteenveto nykytietämyksestä: https://expectingscience.com/2014/08/19/it-is-safe-to-sleep-on-your-back-while-pregnant-or-maybe-not/
 
@Tuulikki81 Voihan kurjuus. Tsemppiä. :cry: Nt-ultrassako tuo nyt sitten selvisi? Mitä viikkoja vastasi? Minua niin jännittää ja pelottaa just tuo keskeytynyt keskenmeno. Ensi keskiviikkona selviää oma tilanne.[/QUOTE]

Joo siellä nt-ultrassa selvisi tämä tilanne. Oli mulla sitä vähistä verenvuotoa mutta psyyke ei pysty ajatella muuta kuin, että kaikki on hyvin...Vaikka ei olisi. Sikiön tai oikeammin ehkä alkion kehitys oli pysähtynyt viikolle 8. Vuotoja alkoi olla viikolla 11+ Mutta sitä milloin sydän on pysähtynyt tuskin voi tietää. Oli se hirveä tilanne kun vielä yritin pitää jotain toivoa yllä. Lääkäri sanoi, että viikot 7-8 on suuren kehityksen aikaa ja jos siellä tulee jokin vakava puutos niin se elämän alku päättyy. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin:)(y) Mitään syytä kohdusta tai minusta ei löytynyt mikä olisi selittänyt kuoleman eli ilmeisesti jonkinlainen kehityshäiriö. Tästä selvitään kyllä(y) tsemppiä kaikille (y):)
 

Yhteistyössä