Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Täällä ollut eilen ja tänään pahoinvointia, sellaista etomista kuten alkuaikoina... Närästää myös taas, Rennietä olen ottanut. Ei oo yhtään ruokahalua :( Oon myös toooosiiii väsynyt, viime yö taas meni miten meni.. Voi tätä valitusta!!!


38+1
 
Mulla kanssa järjetöntä pahoinvointia ja oksentelua. Neuvolassa epäilivät, että johtunee varmaan siitä kun tyyppi on korkealla ja myllää paljon. Välillä kääntyy vieläkin poikittain, tosi kiva. Muuten ei mitään vaivaa oikein ookkaan, yötkin menee ihan nukkuessa, on vieläkin harvassa ne yöt kun tarvii edes sen kerran vessaan herätä. Kai mä kohta jo huomaan olevani raskaana. :D

Miten muuten muilla, aiheuttaako seksi supisteluja? Musta tuntuu, että nyt on aina seksin jälkeen ollu seuraavana aamuna kamalat harjotussupistukset. No, muutama päivä enää ja sit pakotan miehen vehtaileen joka ilta, jos vaikka paikat vähän pehmenis. (Tosin en usko et mitään tapahtuu, mulla on aiemmissakin ollu aina niin, että vasta kun synnytys on alkanu niin on paikat lyhentyny ja pehminny.)

Carlotta 35+5
 
R-M meilläki mies otti muutaman oluen eilen, meinas ottaa enemmänki ja lähteä kaupunkiin mut mulla alko sit tosiaan supistella... Sen oli pakko lopettaa. Aamulla onneks sano et ihan hyvä niin, ei menny rahaa (meille ku taksi maksaa pelkästään 50e!) eikä oo huono olo. Jos ne supistukset ei ois eilen vaivannu niin olisin päästänyt sen vielä liikenteeseen, kun en jotenkin ole yhtään uskonut et vielä alkas mitään tapahtua...

muakin alko kiinnostaa tuo sininen viiva pakko varmaan käskee miehen tiirata :D

carlotta mulla aiheuttaa :( viimeks supisteli seksin jälkeen tosi ikävästi seuraavan yön. En uskalla enää harrastaa mitään kun pelkään et paikat pehmenee ja tää tyyppi ulostautuu ennen leikkausaikaa :confused: (pelkään et sit joutuu lähtee piipaa autolla ja jos mies ei ois kotona vaan töissä niin mihin tunkisin eskoisen, ei ehdittäs leikata kun esikoisen synnytyskin oli aika nopea, et napanuora luiskahtas ulos tms)... ehkä oli sattumaa, mut esikoisen synnytys käynnisty seksin jälkeen niin vielä suuremmalla syyllä ei uskalla :D
 
pakko kysyä, et aiheuttaako teillä seksi sen supistelun vai sperman hormonit? tai orgasmi? mulla ei oo mitään supisteluja, mutta eipä sitä hormonisiemenmehua sisälle päästetäkään :p jos tarttis avittaa synnytystä niin sitten kyl. :D

ei kyl oo supisteluja muutenkaan, paitsi oiskohan noi kovat vatsakivut sitä kun on käyny vessassa likistämässä? no, aika äkkiä sekin menee sit ohi.

täällä karmee kiukku! joka paikkaa kutisee ja mua raivostuttaa kaikki! hirvee stressi tekemättömistä töistä, vauvaa varten ei tunnu mikään olevan valmis ja sen lisäks mulla on pakottava tarve tehä kaikkee täysin ei-olennaistakin... haluisin vaan niin kovin et kaikki ois tip top kun se tulee, mut eihän se oo meillä mahollista... äääääääää. tuun hulluks kohta! :headwall:
jos leikkausaika saadaan niin toivottavasti se on mahdollisimman myöhään... :p paitsi jos tää raivostuttava kiukkuuminen jatkuu kauan niin sitten vois kyllä jo haluta hormoneista eroon...

sellasta täällä... voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 37+3
 
merkkari: :LOL: tai oikeestaan :'( jos et orgasmia saanu (en kyl mäkään viimeks :D)
toivottavasti ei oo hepatoosi, voiko se puhjeta ihan yhtäkkiä? ei oo ollu mitään merkkejä aikasemmin, paitsi kutinaa kerran valitin neuvolassa niin ne sano, että pitäis olla muitakin oireita ja näkyy sit pissassa tai paineissa. käski laittaa kosteusvoidetta, et jos se sillä lähtee niin ei oo hepatoosia. mut nyt en jaksa rasvata, kiukkuilen täällä vaan :kieh:

ja kuumakin on ku perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh:
 
Tömpsis onkohan sun neuvolan tädillä vähän asiat sekaisin? :O Raskausmyrkytys nostaa paineita ja näkyy pissassa, mutta hepatoosi voi tosiaankin puhjeta aivan yhtäkkiä ja nopeasti ja sen oireena on vain kutina. Ja pelkän kutinan perusteella pitäs ottaa verikokeita, että se voidaan todeta tai sulkea pois!
Täältä esim löytyy lisätietoa: Raskaushepatoosi :: Terveyskirjasto
Ja siis, älä nyt säikähdä! Tottahan iho voi kutista muutenkin, mutta tarkastus ois paikallaan kuitenkin!

Meidän äiti tulee huomenna siivoomaan meille mun kaveriksi, IHANAA!!! :)
 
Yksi taustailija täällä huutelee.. Koko ajan olen teidän juttuja seurannut, mutta olen superlaiska(!) kirjoittelija, mutta nyt oli ihan pakko tulla kommentoimaan Maximilianin juttua..

Mutta siis ensin tausta tietoja. Toista odottelen, LA 15.9. ja synnärinä PS. Mutta siis asiaan... Meillä oli synnytystapa-arviointi 35+6 ja lääkäri sanoi sikiön olevan pieni, arviolta 2500g. Muuta ei sitten kommentoinut kuin että viikon päästä uudelleen ultraan. No eihän kenellekään odottavalle (hormonihirviö) äidille voi sanoa että lapsesi on liian pieni!!...ja jättää asian viikoksi sen enempää tutkimatta. Mä soitin sitte äitipolille, et pääsenkö ultraa jossa katsoisivat istukan toiminnan / virtaukset. Vastaus, et, luota vaan ensimmäiseen lääkäriin ja ole rauhassa. En ollut rauhassa, vaan marssin yksityiselle ja siellä selvisi että sikiö todella on liian pieni, eli reilut 2100g ja lapsivettä aivan liian vähän!! Ja kiirellisellä lähetteellä sieltä sitten äitipolille jne.... Nyt kohta taas ultraa jossa tsekataan veden vähyys ja mietitään mahd. käynnistystä. Että tallainen tarina mulla : / Terkka on koko ajan sanonut, että pienempi on kuin esikoinen (4400g) mutta sopivalta tuntuu. Huom! En todella halua pelotella ketään, vaan kertoa että paino-arvoit voivat heittää myös pienempään päin jolloin huoli ainakin meillä kasvoi suuresti vauvan terveydestä. Sekä, jos teistä tuntuu ettei lääkäri ole asiaansa osaava tai on muuten vaan "huolimaton", niin äidinvaistoa kannattaa noudattaa ja VAATIA lisätutkimuksia. Kamala saarna tästä sit kuitenkin tuli, sorry :ashamed:

Tsemppiä kaikille loppumetreille, sekä onnittelut jo vauvan saaneille <3

Tähtitaivas 36+4
 
Huomenia!
Vääsyttää....ja turvottaa. Mulla on toispuoleista turvotusta, oikealla enemmän ku vasemmalla ja sen huomaa erityisesti kämmenselästä ja jalkapöydästä. Jalat on ihan eriparia nilkoistakin. Mitenhän normaalia tällainen turvotus on...? Viime viikon neuvolassahan painoa oli tullut 1,2 kg viikossa lisää ja tälle vkolle on se ylimääräinen neuvolakäynti että katotaan just paino, pissa ja rr sen takia ettei olis r-myrkytystä...

Miten muuten muilla, aiheuttaako seksi supisteluja? Enpä ole huomannut vielä ainakaan...
Vai sinistä viivaa... mä en edes taipusi enää kurkkimaan peilistä itteeni sitä varten :D
On muuten pikkuisen ahdistavaa kun on tottunut sheivaamaan bikinirajat siististi ja pitämään "paikat kunnossa" ja nyt ei näe omaa alapäätään ollenkaan...Peilin kanssa tarttis vissiin sheivata sieltä täältä sokeana :LOL:

Punkulle onnea!!
 
Turvotuksesta
Mullakin turvotus on huomattavasti voimakkaampaa oikealla puolella. Oikean jalan sormet ja varpaat puutuu välillä ja varsinkin oikea nilkka on aivan järkky verrattuna toiseen. Runsas vedenjuonti ja ananas on helpottaneet oloa ja turvotusta.

Miten muuten muilla, aiheuttaako seksi supisteluja?
Ööö mitä se on :confused: supistelut tiedän mutta eipä meillä ole nukkumisen lisäksi mitään muuta sängyssä tehtykään sitten heinäkuun alun :ashamed: Mua ei huvita, eikä mies ole kyllä ehdotellutkaan. Se kun tietää edellisistä raskauksista että loppuaika menee näin. itseä kyllä harmittaa miehen puolesta :( No täytyy se laittaa hommiin tossa syyskuun alussa heti jotta saisi vauvaan vauhtia ;) Täytyy varmaan tehdä hyvät suunnitelmat miten onnistuu kun mulla on joka paikka kipeenä.

Tänä aamuna nappasin uusimman kuvan, viime pe unohtui ottaa... Mahan ympärys navan kohdalta mitattuna tänä aamuna 123cm... Ja kun se kaikki on tossa edessä! Takaa ei huomaa ellei selkä olisi niin notkolla.



-S 34+3
 
Moi moi!

Punkku: Onnea pojasta!!!:heart:

Mulla on niin iso ja turvonnut olo että. Turvotusta on ruvennut tulemaan nyt lisää ja johtuu varmaan siitäkin että meille iski helleaalto juuri nyt ja sitä en olisi todellakaan kaivannut. Vaaka näyttää järkyttäviä lukemia, mulle on 4 viikossa tullut varmaan 6 kg lisää:( Ja nyt sitten kolkutellaan jo sitä 20 kiloa.

Yöt ovat hirveitä sen takia että ravaan vaan vessassa. Illalla söin kyllä ananasta ja join paljon-se varmaan aiheutti sen että kävin yöllä jotain 6-7 kertaa vessassa. Saan kyllä heti unen päästä vessareissun jälkeen mutta aamulla huomaan että on repaleinen yö takana. Onneksi sain aamulla nukkua, kun poika on vielä tänään ja huomenna tarhassa. Sitten saapi jäädä mun kanssa kotiin kun keskiviikkona on 37 rv täynnä.

Oon nyt liikkunut ihan normaalisti, tai niin paljon kun oon vaan jaksanut. Lauantaina oli kamala kauppareissu-mua supisteli minuutin välein eikä ihan kepeästi vaan niin ettei enää oikein pystynyt liikkumaan. Aattelin että kohta tulee lähtö mutta eipäs tullakkaan ja ne taas laantuivat ja eilen ei sitten tullut kun muutama lievä suppari koko päivänä.

Casanna 36+5
 
Pahoinvoiville jaksuja, sitä esiintyy täälläkin ajoittain :hug:

Seksin jälkeen supistelee kyllä jonkun verran, mutta ei kipeästi. Kiristelee tosi ikävästi. Vähän kyllä rajoittunutta alkaa koko touhu olla, kun mitenkään päin ei vois oikein olla! Ja bikinirajoista, juuri eilen mietin, että vois mennä tytön kanssa joku päivä kylpylään, mutta mites sais siistittyä nuo bikinirajat ennen sitä menoa :LOL:

Tänään oli neuvola ja huolestuin kyllä siellä :( Painoa nyt oli tullut +800g/vko, mikä on mulle suurin nousu tähän asti. Turvotusta on jonkun verran, ei hirveästi, mutta sormet ja varpaat on ihan nakit, särkeekin niitä ajoittain. Ja jalkapohjien puolelle kerää mulla turvotusta, tuntuu kuin kävelisi geelityynyn päällä. Mutta se mistä huolestuin oli Sf-mitta, se nimittäin on ihan laskeva käyrä ollut 3 viimeistä mittauskertaa. Ja on ollut sama mittaaja. Tänään sain lukemaksi 28,5cm, kun oikein venytteli mittaa. Aikaisemmin on ollut keskikäyrän yläpuolella ja nyt onkin yhtäkkiä alakäyrällä. Ensi viikon keskiviikolle sitten neuvolalääkäri tuon takia. Nyt oli viime viikolla yhden kerran verensokerit liian korkealla myös, terkka sanoi että vielä yksi ylitys niin laittais äitipolille, mutta sitten tuumasi että katsokoon nyt tuo neuvolalekuri sitäkin asiaa. Pissa oli puhdas ja verenpaineet normaalit, tosin vähän noususuuntainen, kun mulla on ollut liian alkhainen verenpaine tähän asti.
Mutta kellään kokemusta / tietoa mitä tuo laskeva sf-mitta voisi kertoa? Ei pitäis stressata vielä, mutta stressaan nyt sen viikon sitä kuitenkin :headwall:

Sain sitten viimein osteltua sairaalakassiin hygieniatarvikkeet itselle kaupungilla. Ihan kamalan kipeä alaselkä ja lantio, pieni kävely kaupungilla rasitti todella. Eilen kävin ulkona vähän kävelee ja silläkin osutta varmaasti asiaan kyllä... Tylsää kun ei enää pääse liikkumaan kunnolla!

Nessu ja pieni 34+4
 
R-M
Mä en osaa sanoa aiheuttaako seksi mulla supisteluja, kun on ollu varsin hiljaista sillä saralla. :( Noh, eilen illalla sain kyllä itteni innostumaan petipuuhiin, jee! :LOL: Edelliskerrasta olikin pari viikkoa ja sehän on miestä "ärsyttäny".. Mut ei voi mitään että ei tee mieli ja fiilikset aina on mitä on. Yöllä tuli kyllä pari häijyä supparia, mut niin on tullu parina muunakin yönä et eipä ne varmastikaan seksistä johtunu. Tai siis spermasta, eipä täälläkään paljoa orgasmia näkyny, ku ei päässy ihan kunnolla fiilikseen mukaan.

Tosta sinisestä viivasta oon jostain aiemminkin kuullu/lukenu, en oo kyllä tutkinu omaa perääni onko siellä semmosta :D
Niin ja Zophie, sama homma täällä. Tottunu pitää paikat tuolla alakerrassa siistinä mut täytyy myöntää että en oo enään ees yrittäny ku ei oo mitään mahiksia tän mahan takaa nähä yhtikäs mitään! En oo piiiiitkään aikaan nähny enkä oo viittiny alkaa peilin kanssa kikkaileen. Mies on nyt pari kertaa siistiny mua (=kaikki pois). Mut eipä sitä oo haitannu vaikka vähän onkin välillä paikat rehottanu, itteeni se on vaan häirinny.

Kylläpä taas väsyttää! |O Nukuin kyllä puolesta yöstä jonnekin päälle kymmeneen, enkä ees heränny ku kerran vessaan ja sillon kun mies lähti töihin neljän kieppeillä.. Jos sitä virkistyis kun kävis suihkussa ja alkais touhuileen jotain. Neuvolakin on vasta kolmen jälkeen niin pitäis saaha aika kulumaan jotenkin ennen sitä..

R-M & Eemeli 38+0 :heart: :heart:
 
Neuvolakuulumiset tältä aamulta 38+2:

* paino -600g viime viikkoon, kaiken kaikkiaan nyt noussu 12,5 kg
* turvotus -
* RR-> Ok
* Pissa tulosta en saanut vielä, kyselen myöhemmin
* Sf-mitta 36
* Tarjonta: RT
* sydämen syke 134
* Liikkeet ++

Vatsanympärys mitattuna 110 cm eilen:O

Seuraava neuvola taas viikon päästä jos yhes koos ollaan :)

Kysyin Lapsivesien menosta et mikä käytäntö, niin ampparikyytiä suositteli koska matkaa 60 km yhteen suuntaan, tämä sen takia että olisi oltava pitkällään sen vuoksi et matkalla just esim. napanuora luiskahtaa ulos tms. Eli eikun amppari alle ainakin täältä "korvesta" tullessa... No nyt vaan odotellaan jotain tapahtuvaksi!!

Mulla muuten synnärinä KYS Kuopiossa, unohtunut kertoa.
 
Punkulle onnittelut vauvan syntymän johdosta! :flower:

Käytiinpä nyt sitten aamulla tuon tarjonnan vuoksi siellä keskussairaalassa, ja joo-o. Vauva olikin sit oikeinpäin, vaikka neuvolassa on tunnusteltu rv 26 alkaen, et olis perätilassa.. Mielenkiintoista. :D Tuskin on ihan lähiaikoina kääntynyt, sen oisin varmaan tuntenut.

No, eipä siinä mitään, mutta meille on nyt tulossa sit joku jättivauva.. apua. Nyt painoarvio 3770 g ja viikkoja siis 38+2. Enpä olisi uskonut, että on noin iso, sillä painoa itselle tullut vain alle 6 kg koko raskausaikana ja esikoinen oli täysiaikaisena syntyessään 2900g. Nyt ahdistaa, että minkä jättivauvan saan punnertaa ulos. :( Sain ajan kontrollikäynnille 2.9, päivä ennen laskettua aikaa siis. Lähinnä tuon vauvan koon vuoksi ja sen vuoksi, että esikoisen synnytys pysähtyi ja päädyttiin silloin siihen kiireelliseen sektioon. Voi huokaus, en edes tarkalleen osaa sanoa, mikä ahdistaa, mutta ahdistaa silti!!!!!! Kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki, mutta kohdunkaulaa kuulemma reippaasti reippaasti jäljellä, joten ei varmaankaan ihan hetkeen tule tapahtumaan yhtikäs mitään.

Kävin just reippaalla lenkillä, eikä sillä ainakaan ollut mitään vaikutusta tähän olotilaan. Kai se on vaan uskottava, että omalla toiminnalla ei sitä vauvaa saa yhtään sen nopeammin tulemaan. :D

Seksi on aiheuttanut supisteluja ja jomotuksia jo viikkojen ajan, mutta eipä niillä tän päiväsen tutkimuksen mukaan ole ollut sen kummempaa vaikutusta.

Raisu 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitetty, tervetuloa mukaan Tähtitaivas :) Tuo on kyllä totta, että monesti kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin :hug:

Mulla on edelleen sormet kipeät ja aika tunnottomat. Kovin suurta silmämääräistä turvotusta ei ole, mutta nyrkkiin en käsiä kunnolla jaksa puristaa. Oikea käsi on huonompi. Ja yöllä iski vasempaan olkapäähän joku puutumiskramppi tms. Heräsin vessaan ja olkapäätä jomotti ja kipu paheni hitaasti ja sitten vihdoin hellitti sen verran, että nukahdin. Aamulla oli ihan ok. Huomenna on neuvola, jos jotain apuja/neuvoja heltiäisi.

Mulla ei supistele, edes seksin jälkeen, pientä mahan kiristymistä joskus, mutta siinä se. Paikatkin on ihan kiinni ja täysmittaiset :headwall: Mä oikeasti haluaisin tän vauvan syntyvän ennemmin kuin myöhemmin. Ihan vielä ei ole kiire, mutta kunhan syyskuu koittaa...

M :heart: 36+3
 
Mulla on mun jumppakassiin pakattuna tavarata. Vauvan kotiintulovaattet on hoilaukussa kaukalossa. Sitä en ajatellut saliin kantaa mukana :LOL:

Tänään siis sain vihdoinkin tavarat kassiin, on ne valmiina ollut pari viikkoa.
 
raisu mulle on sanottu, että vauvalle tulee LA asti n. 200g/vko ja sen jälkeen enää muutamia kymmeniä grammoja viikossa. Tän sano siis gynekologi. Ja kaverille sit taas th oli sanonut että 200g/vko 39viikolle saakka ja sit enää jotain 70g/vko... Mutta siis, lohdutuksena kuitenkin että ei sitä painoa enää pitäs ihan hirmuisesti vauvalle tulla ennen LA :) Mut hyvä et sulla on se kontrolli vielä! :) Oon ymmärtänyt, että vaikka edellinen synnytys pysähtyisi niin seuraava voi kuitenkin mennä ihan mallikkaasti :) Mutta joo, itse olisin varmasti myös ihan ahdistunut, että paraskin puhuja täällä...

mulla on sairaalakassina reppu pakkasin pari omaa toppia, imetysliivitx2, tissiliivin suojia, siteitä, parit omat alkkarit, sukat, olohousut, kirjan... Ja kännykän laturin, shampoota, hoitoainetta, dödö, kampa, sandaalit... Viimeks halusin käyttää omia vaatteita, ne sairaalan vaatteet hiosti ihan kauheasti. En tosin ottanu mukaan paljon vaatteita, mies saa sit tuoda mitä tarviin lisää ja viedä likaset kotiin. mies tuo sitten vauvalle kotiutumisvaatteet.

hassua miten erilaiset ohjeet on sairaalaan lähdöstä kun lapsivedet menee. Täällä ku tosiaan sanotaan et saa odotella rauhassa kotona suppareiden alkamista, toisaalla kehoitetaan tulla ambulanssilla makuuasennossa :O
 
Taidan käydä päikkäreille, joten vaan pikasesti omaa napaa..

( . ) : Aamulla neuvolassa: Pissa puhdas
Eilis illan juustosnack-pussin jäljiltä noussut verenpaine (jeee) oli jopa 102/64
Hemppa otetaan taas huomenna koko verestä, just vast mitattiin viime viikolla ja oli 97...joo joo syödään rautaa syödään syödään...
Fundus 34cm :-o eli yläkäyrillä mennään edelleen
Paino maltilliset 124g/vko Alusta tullut tjaa...kappas jos kattoo ekasta punnauksesta niin 4,6kg, ei paha :-D
Syke 145 minkä ollut oikeastaan koko raskauden.
Ja mikä parasta! JEEE Tepsukka on tajunnu vihdoinkin laskea päätään lähtökuoppiin. Ei mitenkään älyttömän alhaalla vielä ole, mutta sanoi, että vaikka vielä hieman pääsee heiluttamaan niin ei enää saa sentään nostettua sitä ylös sieltä :D .
Ja sen kyllä olen huomannutkin, pari päivää on suppaillut säännöllisesti 20minsan välein koko päivän, joten varmaan pakottanut toisen jo painumaan alas ja mikä parasta! Illalla olen voinut mennä ilman kepulikonsteja nukkumaan, kun vatsansisältö pysyy jotakuinkin siellä missä kuuluukin! Jihuu!!!!

Hassel & Tepsukka 37+3, väsynyt mutta onnellinen :D
 
Kyllä täälläkin saa jäädä odottelemaan supistuksia kotiin vesienmenon jälkeen jos vauva on kiinnittynyt mutta jos vauvan pää heiluu lantiossa ja on mahdollisuus että napanuora tai käsi pääsee ennen päätä ulos täytyy mennä ambulanssilla ja mielellään kylki asennossa.
Mulla esim vauva ei oo kiinnittyny siks pitää ottaa lanssi alle jos menee vedet..

Harmittaa hirveesti kun saa seuraavan kerran tietää kiinnittymistilanteesta vasta ens viikolla ku tällä viikolla ei oo neuvolaa ollenkaan :( ois ollu mukava tietää mikä tilanne on tällä viikolla..
 
R-M
Neuvolasta kotiuduttu.

Pissa ollu hieman plussalla, oon siis päivittäin kotona testannu. Johtunee kyllä täysin valkkarista.
Paineet oli taas vähän kiikunkaakun, loppujenlopuks sai lukeman 121/77 johon oli tyytyväinen. Mittas jotain kuudesti.. Torstaina taas paineet mittauttaa.
Painonnousu +233g/viikko, on onneks hidastunu (viimeks se melki 2kg/viikko)
Sf-mitta 37cm, rt edelleen ja sykkeet +145, poika sai hepulin ku tätsky tökki ja häiritsi sen eloa. :D

Hieman sain syntymäpainoarvioo, että ois 3,7kg. (tai nythän mulle juolahti mieleen, että puhuttiinkohan me syntymäpainosta vai tän hetkisestä painoarviosta?! :O)Neuvolatäti on suunnitellu ettei päästetä tätä ainakaan paljoa yli ja nyt sen paljasti sitten mullekin.. Toisaalta helpottavaa kuulla, ettei päästetä kovin suureks ainakaan kasvamaan, mutta toisaalta se voi tarkottaa että käynnistetään synnytys... Mutta edelleen toivon että tää syntyis tässä mahdollisimman pian, vaikka tänään.. ;)

Mut nyt pikaevästys ja sitten kattoo tuttavaperheen kuukauden ikäistä pikkuherraa. :)

R-M edelleen 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Onpas ollut kipeä päivä tämä loppuiltapvä ja alkuilta. Alapäässä pirun inhottavia kipuja, koko mahaan sattuu ajoittain ja nivuset kipuilee. Takapuolessakin tuntuu välillä kipuilua, ikäänkuin säteilee sinne. Onkos nää nyt sitten pirun kipeitä liitoskipuja vai mitä... Istuessa pitempään tuntuvat vaan pahenevan ja kävely vihloo vihloo vihloo... Valivalivali :LOL:

Zophie+ murunen 35+6
 

Yhteistyössä