Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Mulla on ollut sama lääkäri muilla kerroilla paitsi tänää. Se neljänvkon takanen mittatulos oli huima ja sillon 2 viikkoa sitten lääkärin kanssa juttelin ja oli sitä mieltä, että itse oli tehnyt mittavirheen. Kumminkin tarkisti 3 kertaan mitat. Nyt tosiaan jo lääkärin asenne oli niin "tietävä" ilman papereiden katsomista. Tosin sielä oli mukana ihan sika hyvännäkönen kandi, että oliskohan halunnut päteä...no onneks tosiaan peru puheensa sitten kun katso tietoja koneelta ja kasvukäyriä.. Sano myös että Sf mittaa tarkkailemalla voi kasvua katsoa, mutta multa sitä ei ole mitattu muuten kun yhden kerran rv 17:(
 
Mulla on kans kuulunut tota napsahtelua aina silloin tällöin.

Matkaa meiltä sairaalaan tulee n. 35 km, vajaassa puolessa tunnissa ajaa tuon matkan.

Lunean jutuille on täälläkin naureskeltu.. :D

Merkkarilla alkaa tosiaan leikkauspäivä olemaan jo hyvinkin lähellä, vautsi!

Jotenkin sellainen olo, ettei jaksa enää kirjoitella oikein mitään omista oloista, kun ei niissä mitään muutoksia ole tapahtunut. Muita asioita oli kyllä mielessä, mitä piti kommentoida, mutta kummasti lyö tyhjää, kun aloittaa kirjoittamisen.

Neuvolassa tuli käytyä tänään, kaikki ok. Eli enpä niitäkään kuulumisia jaksa sen kummemmin eritellä, paitsi sf-mitta oli nyt laskenut melkoisesti viime kertaa nähden eli viimeksi 38 cm, nyt 34 cm. Ja turvotus on taas valtaisaa..

Meilläkin esikoinen (joulukuussa täyttää 4 v.) on nyt niin äitin perään, johtuen ihan varmasti tästä tulevasta elämänmuutoksesta sekä sen asian tiedostamisesta, että kohta joutuu jakamaan huomion. On aina ollut niin isin poika, mutta nyt on viime aikoina ollut tosi paljon mun perään. Muuten odottaa kyllä vauvan syntymää innoissaan, mutta varmasti miettii paljon sitä, miten oma "asema" tulee muuttumaan ja se sitten näkyy mm. kiukutteluna ja uhmana.

Raisu 38+4
 
Hee, pakko tulla mainomaan. Jos ette oo huomannu, niin Myllymuksuilla on remonttiale (olispa ihana päästä paikan päälle...), ja sieltä löytyy kaikkea kivaa. Outletista juuri tilailin kaikenmoista. Imetyspaitoja yms. näkyi myös olevan edullisesti poistossa, samoin jotain vaippoja ja kuivaliinoja. (Ja sitten kaikkea epäoleellista mitä tilasin, kuten apina-paitoja... :p ) Eli Lastentarvikkeet, lastenvaatteet, ompelutarvikkeet, kankaat ja kestovaipat | Myllymuksut.com

Ja tuolla keskustelun puolella joku oli linkittänyt tälläisen kaupan, missä myös ale www.mistine.fi Siellä kestoja alessa, tosin itseä jäivät enemmän kiinnostamaan nuo ekopesuaineet, kenelläkään kokemusta niistä?
 
hahaha! Lunean seksielämä kuulostaa niin tyylikkäältä :LOL: Jestas, en todellakaan ala miettimään miltä MÄ näytän silloin, on varmaan miehelläkin naurussa pitelemistä... :p No, vielä ei oo maha kauheesti haitannu, onneks kakara tajuu sillon olla hiljaa :p :LOL:

Nyt muuten kelpaa lapsen syntyä ja pääsee asumaan vaatehuoneeseen! on muuten niin siisti vaatehuone että! sinne mä sen laitan :D :D :D :D

voikaa hyvin, meikä menee huomenna taas sairaalaan.
tömpsis ja super 37+6
 
raisu: kappas, meillä on sitten saman ikäiset pojat ennestään :) ja samanlaista käytöstä täällä havaittavissa. Kovasti testaa ja kiukkuaa, ei tosin pelkästään äitiä ja isää. Kuitenkin odottaa vauvaa onnessaan ja malttamattomana. Tosin on hiukan enemmän nykyään iskän perään kuin ennen... 5v. esikoinenkin hiukan testailee, mutta on jo mielellään isoa poikaa ja siitä narusta on hyvä vetää kun meinaa mennä sukset ristiin ;)
 
Pinnasängyn patjasta, Etolastahan saa tuota vaahtomuovipatjaa juurikin niillä mitoilla mitä itse kaipaa. Meilläkin mun oma vanha pinnis käytössä ja siihen ei löytynyt sopivaa patjaa mistään.

Huomenna poks 38, joten matkaa on vielä jäljellä, jos esikoisen "lukuihin" katellaan eli 41+5 :whistle:
Ja kyllä, hermo on kireellä... Ihan itteekin hävettää.

Nyt nukkumaan, aamulla neuvolaan ihmettelemmän sen paikan neuvottomuutta.
 
jandhe tervetuloa!sain vielä kaverin samalle lasketulle päivälle,muut kuin siltä päivältä ovat jo nyytit kainaloon saaneet :D täälläkin poikalupaus ja esikko 5v,kylläki poika ;D

casanna soittiko lääkäri eilen niistä mitoista vielä vai tänäänkö soittaa?

Lunea :LOL:

mahanahan poksuminen,ihan säikähin toissailtana sitä mut olenki jo odotellu et millo kuuluu ku esikoisesta kuulu useammin..vai puhuttiinko tässä jostai alapään poksumisäänistä??

Kärttyilyä ehkä hieman enemmän ku alkaa tuskastuttaa olotila,toisaalta sitä yrittää nyt niin nauttia ku saa olla tällee joka toinen vk päivät yksin ku poika isällään ja mies on töissä =)
itkuisuutta ei kyl ole enempää...

missä ne toissaöiset supparit taas on...:kieh: päivällä tulee aina välillä ja eilen iltasella ku lähettiin ulos syömään tuli taas 10,välillä jopa 5min välein mut loppu sitte ku kotiin päästiin!eilen oli kolmen ässän pv =P ja ei,ei siitäkään mitää apua,paitti nyt en saa nukuttua miehen lähettyä töihin,toista jalkaa särkee niin vietävästi.ja mitä tohon seksiin tulee niin tänne kyllä maistuu ;D kyl vähintää joka toinen pv pitäs saada,mut se on vaan hyvä,olen sanonutki miehelle et nauttikoot seki nyt ku sit meneeki viikkoja et taas pystyy siihen hommaan ja mikä on halutilanne siite!huomenna olis neuvolaan meno,katellaan vieläkö pissa plussalla,viimeks puhu et laittas jo lähetettä käynnistykseen mut sanoin et katellaan sit seuraavalla viikolla ku eihän tää ole lähellekään yli vielä..esikoisesta olisi lähete lähteny samana aamuna ku synnärille lähin 41+1. Tuuletin ollu koko yön päällä,siis musta tuntuu ettei happee saa jos ei ole päällä,kunhan miesparka ei sairastus,se on herkkä tolle mut ku en mä saa nukuttua ilman,toissayönä meni pari tuntia et sai unen ja yö oli mitä oli,no meni kyllä viime yönäki pari tuntia unen saamiseen mut hieman parempi yö!nyt vois lähtee syömään ku älytön nälkä,tahtoo ruisleipää ja voita!=P
jiimii&poju38+4
 
Jiimii: niin sait :D ja hauska sattuma että esikoisetkin on samanikäiset!

Vaihteeksi taas hieman paremmin nukuttu yö takana. Tuntuu että joka toinen yö menee hyvin ja toinen huonosti. Edellisenä yönä valvoin klo 1-5 ja kävin sen sata kertaa vessassa. Viime yönä en käynyt kuin 2 kertaa ja sain heti unen päästä uudestaan kiinni :) kai sitä on niin poikki aina edellisen yön valvomisesta että saa toisen yön sitten väkisinkin nukuttua paremmin. Näin on jatkunut jo parisen viikkoa...

Meillä esikko 5v. tyttö odottaa pikkuveljeä aivan mahdottomasti :) hänellä on ollut ihan pienestä pitäen tosi voimakas hoivavietti, tykkää kaikista vauvoista ja pikkulapsista hirveästi, haluaa "hoitaa" ja leikkii kotonakin pääsääntöisesti nukeilla: pukee, syöttää, nukuttaa, vie hoitoon jne. Näin on ollut aina. Ja varmasti hänestä tulee oikein mainio pikku apulainen kun veikka syntyy :D
Nyt toisaalta on tullut ilmaan aika paljon myös kiukuttelua ja uhmaamista viimeisen parin viikon aikana, lieneekö osasyynä myös tämä äidin kärttyisyys :whistle: mutta niin kuin moni muukin kirjoitti, niin luulen kyllä että tämä on sellaista "isosisko-kompleksia". Ja ainokaisena kun on ollut niin varmasti pienessä mielessään myös pelkää miten kaikki muuttuu, vaikka sitä tunnetta ei sanoiksi osaakaan pukea.
Tyttö on ollut tähän asti päiväkodissa hoidossa, mutta nyt melkein koko kesän kotona ja nyt sitten viime viikolla alkoi leikkitoiminta 2xviikossa 3h kerrallaan, on kovasti tykännyt tästä!

Täälläkin on pään mitat koko matkan kasvaneet pari viikkoa isompina :attn: mutta kun kokonaispainoarvio on osunut muuten keskikäyrälle, niin mitään kasvukontrolleja ei ole tullut. Eilen jouduin käymään polilla, painoarvio oli nyt noin 3500g.

Jos nyt menis aamupalalle :wave:

Jandhe ja pikku-ukko 38+4
 
Noinkohan mulla oli viimeyönä ekat kivuliaat supparit? Ei ole ennen ollut, nyt heräsin ilmiselviin menkkakipuihin, ja kun kokeilin vatsaa, oli kohtu kivikova. Kipu hellitti ja siirtyi alaselkään. Näitä tuli muutama, ja sitten maha jäi kipeäksi. Nytkin on ihan selkeetä menkkakipua, mutta vatsa ei ole kova. Poika vaan myllää siellä niin että yöpaita heiluu.
Eilen oli muutenkin maha kipeä, käveleminen oli tosi vaikeaa. Lähdin muka koirien kanssa reippaalle kävelylenkille, niin piti puolessavälin ihan pysähtyä kaksinkerroin hetkeksi, ja jatkaa sitten mummoköpöttelyllä takaisin. Nytkö se sitten alkaa? Tähän saakka menty suht kivuttomasti ja oireettomasti.

Carlotta, olipa ihania vaatteita sun muuta noissa sun linkeissä. Tosissaan sai pidellä itseä, ettei tilaisi mitään. En varsinaisesti tarvi mitään, joten yritän pitää mielihalut aisoissa.
Kauhea neulomisvimma on tullut. Minä kun kehrään omista lampaista lankoja, on tullut aivan hullu vimma kehrätä karitsanvillaa (ei pitäis kutittaa) eri väreissä. Puikoilla parhaillaan tulossa villahousut. Enkä edes ole mikään kutoja,perus oikein-nurin menee, muu tuottaakin sitten vaikeuksia ja ärräpäitä. Mutta sinnikkäästi tyylillä kudo-pura-kudo-pura...:kieh:

MökinAkka 36+5
 
Täällä jälleen yksi väsynyt *haukottelee* 8tuntia on unta takana, mutta kun 3 kertaa käy välissä vessassa niin aika pätkittäistä on :( Mulla kun kello soi joka aamu klo6 (ja torkutan 40min) jotta olen herättämässä esikosita ja lähettämässä kouluun. Mies lähtee kakkosen kanssa jo 7 aikaan.

Mutta iloinen oon väsymyksestä huolimatta :D Käyn joka torstai aamu vaakalla, neuvolat kun on sattunut olemaan aina torstaisin niin pystyn laskemaan viikkonousun keskiarvoa helpsoti. No mutta tänä aamuna oli paino 3,4kg VÄHEMMÄN kuin viime viikolla :D :D :D :D Turvotukset on samoissa, mutta oon vähentänyt suolan aika minimiin ja sokeripitoiset oon jättänyt pois. No mehua kyllä juon ihan tavallsita, mutta sellaiset ns. ylimääräiset sokerit kuten karkit, herkut, limut.... Eikä muuten tee edes mieli enää :D Toisaalta tota painoa tuli massiivisien turvotuksen iskiessä 4kg, joten eipä ole nyt tullut sitten paljoa sitten viime neuvolan :D No seuraaava on ensi viikon torstaina, joten saa nähdä miten on heitellyt sitten taas.. ;)

Tänään on helsinkiläis (ja muiden lähikaupunkien) mammojen tapaaminen keskustassa, ihana päästä muiden aikuisten seuraan! Mahakkaita siis liikenteessä, sietää muiden varoa tätä porukkaa :LOL:

-S 34+6 (huomenna poksuu!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Jooh, kirjoittelin ummet ja lammet ja menin jostain käsittämättömästä syystä painamaan enterin sijasta backspacea ja guudbai vaan tekstit!!! :headwall: :mad:

JiiMii: Meillä nukutaan tuuletusikkuna auki ja nyt on miehellä selkä jumissa, hän kun nukkuu lähempänä ikkunaa. Eli täytyy varmaan itse kärsiä kuumuudesta, ei nuo selkävaivat mitään herkkua ole : / Voisin ehkä koittaa tuota tuuletinta minäkin.

Kohta taidan mennä pikku-unille. Pojat ovat kerhossa, niin voin nukkua hyvällä omatunnolla :)

M :heart: 36+6 (huomenna täysaikainen!!)
 
Napsumista on kuulunut täälläkin jo pari viikkoa :) Ensimmäistä kertaa säikähdin, mutta nyt sitä kuuluu jo päivittäin ja on varmaan ihan normaalia.

Väsymys on "palannut"! Yössä nukun noin 10-12h + päivällä 2-4h. Tunnin välein ravaan vessassa ja vaihdan kylkeä.

Miten "suojaatte" pinnasängyn patjan? Anttilasta tilasin tämän, kokemuksia kys. suojasta? Luin, että ne froteesuojat hiostaa, joten tuo kuulosti hyvältä :)

Pinnasänkyyn patja ostettiin ihan lastentarvikeliikkeestä. Ei haluttu vaahtomuovipatjaa (luin huonoja kokemuksia), joten päädyttiin jämäkkään vanupatjaan. Hintaa oli 49€.

Ikkuna on auki yöt. Tykkään, että on vähän viileämpää nukkua.

Eipä ihmeellistä omaan oloon. Odottelua, väsymystä, (vitutusta) :D

innoM + Pulla 39+0 :heart:
 
marja76, kerran vaan mitattu sf? Aika jännältä kuulostaa muutenkin... :O

Jiimii, en mä mahanahan napsumista meinannu, vaan kyllä se naps-ääni musta tuli jostain mahan sisältä :O Mulla kans ikkuna raollaan yöt, mies alkuun siitä hiukan valitti kun herkästi kans vilustuu, mutta nyt kun on huomannut että mun yöt on muutenkin hankalia, vetää vaan peittoa korviin jos viluttaa :)

Eilen neuvolassa olin taas ihan tyytyväinen, että oma neuvolatäti jää eläkkeelle. Se selittää samat asiat uudestaan joka kerta ja tuntuu että sen mielipiteet on ne oikeat ja omat vaan sinnepäin... Sanoin että kateeksi käy niitä jotka voi käydä vielä lenkillä, niin kysyi, että etkö sä sitten voi käydä? Tota, jos on 2kk himmaillut supistusten takia, on kunto hiukan huono jo ihan lenkille ja just olin kertonut miten mulla särkee paikkoja ihan älyttömästi. Ei paljon hölkkäämään lähdetä!! Pikkukävelyt on eri asia, muttei ne mitään lenkkejä ole, niitä tulee tehtyä ihan arjessa muutenkin...

Onneks lastenneuvolan täti vaikutti mukavalta, olikin kyllä paljon nuorempi ku ns. oma täti ;)

Viime yön nukuin HYVIN :) Yksi wc-herätys klo 04, ja muuten unta kuulaan joku 9h yhteensä, ihan luxusta :) Kohta tarttis mennä sinne työterveyslääkärille siihen tarkastukseen, hyväksyykö mut virkaan johon on valittu... ;)

Zophie+murunen 36+2
 
jeeni
Voi tätä riemua!! Poika saa nukkua ja heräillä omaan tahtiin ja niinpä viime yönä saatiin molemmat nukkua peräti 3,5h unet :D Tuntuu niin pirteältä, että tässähän jaksaisi vaikka mitä tehdä, kun vaan keksisi mitä tekisi. Viimeset pari viikkoa, kun unta on enimmillään saanut 2h putkeen ja keskimäärin sen 1,5h... tuntuu hurjalta ajatella, että joskus on voinut nukkua 8-9h putkeen


pinnasängyn patja[/B täällä myös vanha sänky, joka lyhyempi kuin nykyiset patjat..ikeasta on patja ja siitä leikattiin 5cm päädystä pois. patjan suoja kuitenkin peittää leikatun pään ja näyttää ihan siistiltä :)

alkaa omakin olo jo olla melko normaali, viikonloppuna ajattelin uskaltaa hepan selkään, 5,5 viikkoa synnytyksestä. en varmasti jaksa odottaa jälkitarkastukseen, sinne aika vasta syyskuun puolessa välissä. jos ihan vaan rauhaksiin menisi...

jeeni
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
jeeni, ihana kuulla :) Mitä pojalle muuten kuuluu? Ja voi vitsi miten hienoa varmaan päsätä takaisin hevosen selkään!!! Oliko sulla melko nuori se hevonen? Mä en kans malttais enää odottaa, vaikka voisin mä nytkin sinne mennä istuskelemaan vaan, mutta ei siitä mitään irti saa kun haluaa jo maastoon ja treenaamaan kentälle :) su hevonen menee kisoihin, saanpahan siellä jännittää huoltojoukoissa sitten!
 
Heippistä taasen!!

Tulihan käytyä taas neuvola tätiä moikkaamassa!

Sf-mitta 30.5 eli lyhentynyt 1.5 cm...
Paineet 109/76
Hb 123...seilaa ylös alas...
Paino täsmälleen sama kun viime viikolla!!!

Vaaveli on täysin kiinnittynyt ja sanoi täti ettei se sieltä kyllä enään pakkia ota... Eli jos alkaa supistukset niin ei kannata kauaa odotella vaan heti kun säännölliset/ vedet menee niin suunta tuohon hurjan pitkään ylämäkeen vaikka konttaus asennossa :D Ei pitänyt kävely matkaa hurjana eikä minua hulluna, kun sanoin kävellen meneväni jos se vaan on mahdollista =)

Nyt teen kaikkeni sen eteen, että huomenna lähdetään synnyttämään (vaikkei olekkaan "oireita") sopisi vaan niin hyvin kalenteriin :D

Hipsunen ja Vuokralainen 37+4 :heart:
 
Zophie niin mutta mahan alueelta(sisäpuolelta joo..)ettei mistää alapäästä...? sitä tarkoitin..

Mädchen voi ku oliski ikkuna mutta meillä ei ole makarissa ikkunaa,siis räppänää!!ärsyttävää,parvekkeenoveakaan ei ihan kehtaa auki pitää tulee pikkasen liikaa kylmää ilmaa..toi tuuletin on ihan hyvä,laitoin sen viime yöksi kyllä puhaltaan niin ettei puhalla suoraan kohti,kyllä se viilentää ok...

Jeeni kiva kuulla että unet alkaa maistua pikkumiehelle ja saa levätä hieman enemmän =) ja mahtavaa että pääsee jatkamaan omia harrastuksia,muistahan ottaa kuite iisisti!
 
Olihan kerrassaan valaiseva lääkärikäynti taas! :kieh: Lääkäri oli uusi, eikä oikein tuntunut tietävän, missä mennään. Lisäksi mä olin vastaanotolle päästessäni odotellut jo 1,5 h. Siinä vaiheessa, kun lääkäri oli runnonut mun mahaa mustelmille parin minuutin ajan, se sentään sanoi, että pitäisi varmaan perehtyä tähän alaan hieman tarkemmin, että osaisi sanoa jotain. Kiva! Enpä tullut siis hullua hurskaammaksi. Kysymyksiin lääkäri ei osannut vastata ja muutenkin lateli vain asioita, jotka tiesin jo muutenkin. Ainoa onni tässä on se, että mun terkkari oli viimein palannut kesälomalta. Se sentään tietää asioista jotain.

Nyt en kykene tältä ärsytykseltä muuta kirjottelemaan. Palaan asiaan, ku oon vähän rauhottunut.

Liinukka & Antero 35+3
 
Myös täällä on yöllä niin kuuma että huh. Mut en kehtaa ikkunaa avata ettei vaan vilustu kukaan. Ilman peittoo ja paitaa yleensä nukun.

Päänsärystä kärsin eilen illalla, ei ihan äsken ookaan niin kovin särkenyt. Ei auttanut edes panadol. Vasta kun menin nukkumaan klo 22, niin jossain vaihees olin nukahtanut ja särky oli poissa. WC:ssa viime yönä 4 krt ja herätys klo 7.15. En oikein osaa päivällä nukkua, lepäilen kylläkin.

Napsumista? En minä vaan ole kuullut??

Tänään aamulla sormet tuntui vähän oudoille, kun puristin nyrkkiin niin sain mut tuntui jotenkin hieman turvonneelta. No vettä oon juonut ja ananasta söin niin nyt tuntuu taas normaalilta. Eipä tuo ihme vaikka turvotusta tulisikin, ei oo tähän asti viel ollu.

Odottelen vaan jotain tapahtuvan, mutta vielä ainakin on ollut hiljaista. Kävelin taas aamulla aikas hyvän lenkin, mut ihan hyvä olo on ei mitään supistelua tms, jännä miten ne supistukset nyt pysyy poissa mut sillon RV 26 kun jäin saikulle niitä tuli tosi usein just rasituksessa, ei voinu kunnolla lenkillä käydä. No supistukset alkaa sitte kun on alkaakseen..

38+5
 
mä nyt vaan "pikasest" napailen ja kenkuttelen...

eli taustaa.. viime viikol äitipolilla kävin, nii ku nyt pitää käydä joka viikko.. matkaa meil 130km, minä ajokortiton ja kaks lasta kotihoidossa ja mies tekee työharjoittelua. No oli sit lekureit vaihtunu, eli jolleki uunolle jouduttiin. Ultras ja sisätutkimuksen teki - mitään ei viittaa synnytykseen viel :p puhu sit et pitäs käydä viikolla käyrää ottamassa, ku on tapana näilt viikoilt ottaa kerran viikos pelkkä käyrä (ja tarpeen vaaties lekuri) ja toinen käyrä sit lekurikäynnin yhteydes. Sanoin et eipä noit käyriä oo ajettu ylimääräsiä edellisiltäkää lapsilt ja samast syyst siis seurannas (rd, insuliinit menee, hoitotasapaino ok). Laps kasvaa käyrillään - tulos laskettuna aikana täl tahdil 3,3-3,5kg neiti.. Ja perustelin et on vaikea revetä täält korvest sairaalalle - kun mies ei niit vapait kuitenkaa määrättömäst saa otettua.. ja kahden muksun kans yksin junalla ni ei oikeen - kaks kilsaa ois pelkästää asemalle.. ja tohon lähempää sairaalaan sama juttu - mies joutus joka tapaukses kuskaan.. eli ei sit käyty käyrillä..

tänään sit tuli postis hoitopalaute - mitä ikää aiemmin oo tullu... sielt sit mainittiin täst et en tule käyrille yms.. ja sit "uä:llä nähdään jo hieman niukentuneessa vesimäärässä vilkkaasti liikkuva sikiö..." eli lekuri ei sit sanallakaa voinu sanoa et veet alkaa vähentyä - mikä vois olla ihan hyvä syy käydä siel käyrillä... tai et ku lapsen sykkeet oli 170+ lähes kokoajan - ei kokenu tarpeelliseks mainita niitäkää et vois seurata.. ja viel "laitetaan erikoislääkärin listalle, synnytyksen käynnistyssuunnittelut tuolloin." tuli vaan mieleen et mähän oon tähän asti kaikki käynnit käynyki erikoislääkäril enkä tollasil uunoilla :D ja oishan toi voinu mainita et seuraaval kerral suunnittelus sit et millon käynnistetään.. ois ehk voinu asennoitua vähän et voi olla et jäädään tälle reissulle tai sit ei :/ nyt vaan sit kenkuttaa ja kovasti :( nää yllätykset on jotain mistä en pidä en sitten yhtään ja must tulee vaan niin hemmetin itkuherkkä :(

no huomen sit taas polille ja katotaa mitä meinaavat.. toivotaan et tosiaan on joku osaavamman olonen lekuri täl kertaa.. oli tarkotus jäädä isovanhempien luo viikoks, mut jos ei mitään häikkää ny ole ni mennäänki vast seuraavaks viikoks ja taidetaan jäädä neitejn kaa ootteleen synnytyst sinne sitten.. eipä siin ois sittenkää ku vajaa kaksviikkoo maksimissaa oottelua jos ennne laskettua kuitenki tän ulossaattavat :D

niin.. ja meiän lastenhoito synnytyksen aikana ja mun osastol olles.. ääääääh.... mun äiteen oli tarkotus vahtia, eli mun mies ja lapset ois siel sen viikon... no just sopivast äidin käsileikkaus aika tuli viikkoa ennen mun laskettua aikaa.. eli niin tai näin ni se ei oo nostelukykynen :( ja miehel on hermovaurio kädes eli hälleki ne nostelut on tuskaa.. siel kaks vaivast sit hoitaa noit omapäisiä pikkuneitejä ja mä stressaan osastol oloajan miten ne pärjää :/ mä oon ihan hirvee stressaan ja haluisin vaan samantien auttaan.. mut ei onnistu ku sokereit seurattava ja edellisetki on neljännen päivän kohdil joutuneet valoon - eli varmaan se viikko tulee taas oltua pois kuvioist :/ äääääh....

no nyt on napailtu ja avauduttu :/ luki ken jaksoi :p
 
jeeni
Zophie ei oo nuori :) 15v. lv-ratsu, kisasin aikoinaan aluetason esteitä metriin asti, mutta enää moneen vuoteen ei olla kisaradoilla käyty. Mutta voihan sinne selkään mennä käyntikoulua vääntämään, niin mä tein viimeset ajat kun selässä olin ja siten meinasin myös aloitella. Siinä saa kyllä oikeasti töitä tehdä, että saa hepan käynnissä hikeen :D

ja ihan hyvää pojalle nyt muutenkin kuuluu, viime viikonloppuna otti kasvuspurtin. torstaista -> maanantaihin paino nousu 350g :D
 
jeeni, okei, se oli joku muu jolla se nuori sitten taisi olla :) Kyllä mä muutama vko sitten kävin selässä, mutta nivuset tuli niin kipeiksi etten päässyt illalla kävelemään joten ajattelin tyytyä vierestä katteluun tän loppuajan. Vaikka tylsää se on, kun turvallinen ratsu löytyisi. Totta kyllä on, että jos käynnissä vääntää hikeen, saa itsekin tosissaan hommata :D
Hyvä painnonnousu poijjaalla :)

Tuikku83, ihme touhua siellä!!

Jiimii juu, siis ei alapäästä, vaan mahasta :)
 

Yhteistyössä