Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Zophie Juu toki saa kysyä! Kyllä mä siitä kirjoottelinki sillon joskus huhtikuussa jo tänne =)

Eli meil meni jo päin puita ennen kuin tämä pieni ilmoitteli tulostaan ja siinä sitten omien mielialojen aaltona tuli suhde tien päätökseen! Meillä oli vääntöä jos joka asiasta mm siitä mitä saan tehdä ja mihin mennä ym ja paheni tämän pienen yllätys vauvan alku odotuksessa mielettömiin mittoihin! Olen kyllä yrittänyt yhteyttä ja neuvotella, mutta mieshän siis tyrmäsi meidät täysin! Eli ei edelleenkään halua olla meidän kanssa tekemisissä, jos en takaisin huoli! Mies ei myöskään ole tehnyt mitään asioiden eteen miksi takaisin ottaisin niin olkoon omissa oloissaan! Minähän en tässä menetä vaan hän! En ole vielä päättänyt annanko edes hänen tietojaan mihinkään vaan pidänkö vain omana tietona asiat!

Mutta ei tämä yksin oleminenkaan hassumpaa ole ja kivasti on mennyt! Välillä vähän mietityttää miten sitä pärjäilee, mutta pitää valita kummitädit tarkasti ja varmistaa että puhelimet pysyy auki yötä päivää :D
 
Kastemekko meillä on kiertänyt äidin puolen suvussa. Nyt on tosin ollut niin pitkä aika, ettei vauvoja ole sukuun syntynyt, ettei kukaan muista, missä mekko tällä hetkellä luuraa. Mun äiti ja mummi ovat yrittäneet sitä nyt jäljittää. Toivottavasti löytyy, että saataisiin kastettua samassa mekossa kuin minutkin. :)

Pirttihirmuilua havaittavissa! Musta on ihan ok, jos mies käy kavereiden kanssa parilla/muutamalla, mutta järjetöntä kännäämistä mä en kestä nyt sitäkään vähää, mitä "normaalitilassa" kestäisin. Sitä paitsi meille tulee lähes poikkeuksetta riita, jos toinen on kännissä ja mä oon alkanut nyt vähän pelätä riitoja, koska oon ite niin räjähdysalttiissa tilassa, etten saa hillittyä itteni. Sit homma menee siihen hysteeriseen itkemiseen, jolle ei loppua näy...

Ostokiellon oon itse itselleni asettanut. Nyt on vaatetta ja muuta tavaraa riittävästi, että alku pärjätään. Lisää vaatteita ostan sitten, kun vauva on syntynyt. Nyt kun sukupuolesta on vasta aavistus, niin en viitsi enempää vaatettakaan hankkia.

Mun paras ystäväni haluaa järjestää vauvakutsut. Hän perusteli asiaa sillä, että on jo luopunut toivosta, että pääsisi koskaan järkkäämään mulle polttareita ja jotenkin täytyy maksaa takaisin mun muutaman vuoden takainen uurastus kaasona. :) Ihan kiva idea toi musta on, mikäli pysyy suht hanskassa. :D

Puutumista tulee nukkuessa, kun melkein aina makaan vasemmalla kyljellä. En oikein osaa oikealla nukkua, mutta välillä on pakko äheltää itsensä toisin päin.

Liinukka & Antero 33+5
 
Hipsunen, parempi yksin kuin kynnysmatto suhteessa. Ei ole lapsenkaan etu jos koti-ilmapiiri on koko ajan kireä ja vanhemmat tappelee. Nimim.kokemusta on...

Kastemekko taitaa tulla miehen puolelta. Hänen äitinsä on tehnyt todella kauniin mekon, missä on kastettu miehen pikkusisaret ja heidän lapsensa.
Ristiäisiä ei pidetä koska erosin hetki sitten kirkosta. Pidetään varmaan jonkinlainen "siunaus"tilaisuus, jossa vauva toivotetaan tervetulleeksi sukuun jne. Eli ei ihan ristiäistiukkaa meininkiä, mutta kuitenkin vauvan omat juhlat, joten krakan saa laittaa kaulaan : ).

( . ): Nykyään supistelee jo joka tunti. Välillä melko napakastikkin. Onneksi ylihuomenna vika ultra, jossa samalla tutkitaan kohdunsuun tilanne, niin tietää uskaltaako serkun häihin lähteä viikon päästä. Kun tosiaan ajomatkaa 5h/suunta...
Lääkärissä käy ja ilmeisesti ainakin lievä aspiraatiokeuhkokuume on. Oli valkosolut noussu aika reippaasi ja tulehduarvot myös, mutta ei vielä niin paljon. Antoivat muutaman nappulan jo valmiiksi kotiin, että aloittaa antibioottikuuri, mutta sovittiin, että odotan iltaan asti että miten vointi kehittyy, koska en haluaisi syödä kuuria turhaan. Kuume onkin nyt laskenut ja olo parantunut huomattavasti, vain keuhkoputket ovat arat ja hellät ja syvään hengittäminen aiheuttaa yskän puuskan. Huomenna pitää mennä uusinta kokeisiin ja jos on tilanne pahentunut niin sitten keuhkokuviin. Nyt jännittää miten ensi yö menee, kun kuitenkin tuo vatsansisältö aina nousee kurkkuun tai jopa suuhun asti, ettei käy niinkuin viime yönä...

Hassel ja Tepsukka toivottelee helppoa ja syvää unta ja yötä kaikille!
 
Hassel Toivottavasti menee pian ohi, eikä pahene keuhkokuumeeksi asti! Järkky yö sulla kyllä takana!

Nimenanto/mekko Me ei kuuluta kirkkoon eli tytön syntymän jälkeen kun nimi oli päätetty niin laitettiin kutsut sukulaisille. Juhlat oli meillä kotona ja mun äiti virkkasi/ neuloi aivan ihanan "kaste"mekon, on siis saman mallinen kuin normi kastemekko, mutta aavistuksen lyhyempi ja siinä on vyötäröllä vaaleanpunainen satiininauha.
Kutsukortteihin painoin vauvan jalkapohjan kuvan (mustalla myrkyttömällä sormivärillä)
Juhliin: Nimi pidettiin salaisuutena juhliin asti, juhlissa oli ilmapalloja joihin olin kirjoittanut arvoituksia nimestä mm. -On vaaleanpunainen kukka. Nimipäivää vietetään 3.8. jne. Mies piti ns. puheen, jossa ilmoitti tyttäremme nimen kokonaisuudessaan ja sen päälle kilistettiin kuohuvalla. Laitettiin vieraskirja kiertämään, johon kukin vieras sai kirjoittaa oman tervehdyksensä, runon tms. Täydensin kirjan vieraiden lähdettyä, kirjoitin juhlan kulusta, menuusta ja myöhemmin liitin kirjaan myös valokuvia juhlista. Se on kiva muisto antaa tytölle aikuisena :)

Pirttihirmu en tunnusta olevani. Suutun muutenkin toooosi harvoin ja olen sellanen "pitkäpiimäinen" tyyppi. Mutta sitten kun suutun niin jaksan murjottaa ja pitää hiljaisuutta monta päivää! :O :D Mies "heräsi" viime vkonloppuna siihen että meille todella on tulossa pian vauva. Lopetti perjantai-iltakaljottelun ihan omasta aloitteestaan, siihen saakka kun vauva syntyy, haluaa olla 24/7 nyt ajokunnossa ja valmiudessa :) Aika söpöä.

( . ) Mä alan olla jo ihan kypsää kauraa :| Tää raskaus alkaa todella rajoittaa "normaalia" elämää ja sekös mua ärsyttää! Siis mua väsyttää ihan kamalasti, käveleminen supistelee ja tekee menkkajomotusta, yöt on ihan kauheita! Tänäänkin luovutin 07 ja nousin ottamaan Panadolia kun olin jo tunteja pyörinyt ja etsinyt edes siedettävää nukkumisasentoa. Tuntuu että kylkiluut lähtee irti tai vähintäänkin alimmat kylkiluut kipristyy ulospäin :'( Sattuuuuuu. Huomenna Naikkarilla synnytystapa-arvio ja vauvan koko-arvio, vihdoinkin! Siis kokoa ei ole arvioitu rv 20 ultrauksen jälkeen, vaikka mulla on RD merkintä neuvolakortissa. Nyt on alkanut tuntua että tää on iso, kun kaikki sen liikkeet tuntuu pahalta ja tuntuu että mahanahka ratkeaa. Ei tällaista ollut tytön odotusaikana vaikka meni 2 vkoa la:n yli! No huomenna ollaan taas hiukan viisaampia?

Tänään olis tytön kaverisynttärit pihalla grillikatoksessa ja puolet naapurustosta kutsuttu... Pitänee mennä vatkaamaan mokkapala-taikinaa :p

miirikki ja pööpö 35+4
 
Eilen poksui 37+0, olo on ihan hyvä. Yöllä tietty vessaan herääminen on raskasta! Tässä viimeisiä esikoisen lomapäiviä vietetään, tiistaina alkaa koulu. Mä jäänkin sitte yksin kotiin päiviksi, saas nähä milloin minulle se LÄHTÖ tulee, aika kypsä olo ois jo :)

37+1
 
miirikki teillä on nähty paljon vaivaa vauvan nimijuhlia varten! Musta ei taida olla mitään tollasta järjestämään... Naimisiinkin mentiin maistraatissa ja pidettiin grillibileet mökillä :D Ehkä tosiaan pidetään vaan jotain kahvittelua.

onks kaikilla jo nimet päätetty? Meillä ei ole... Ei ole oikeen mitään hajua nimestä. Haluttas jotain vähän harvinaisempaa, siis silleen ettei saman nimisiä ole montaa luokalla... Mutta kuitenkin suomalainen kirjoitusasu pitäs olla.

alan olla ihan kypsä! heräilen yöllä monta kertaa, juoksen vessassa ja pyörin. Kyllästyttää... Leikkausaikaan 2vkoa ja päivä :D Voisin vaikka vaipua johonkin syksyuneen siihen saakka, niin kyllästyttää! Esikoinen vaatis leikkikaveria ja sen kanssa pitäs touhuta kaikkea, mutta kun EI JAKSA! Ulkoillessakin selkää alkaa särkeä nopeasti, kyykistely on vaikeaa, esikoisen nostelu tuntuu kurjalta jne. Mitähän tässä keksis ohjelmaa sille pariksi viikoksi... Onks muilla samanlaisia fiiliksiä?

merkkari ja möhkis 37+3
 
Huomenta tai miten sen nyt ottaa... Oliko se huomenta kello 2, 3, 4 vai 5...

Juu kyllä on kypsä olo täälläkin jo ihan täysin! Yöllä ei ole tullut nukuttua taas nimeksikään! Koirat vaatii lenkille ja lapset tappelee!! Yölliset vessareissut ja saamarin paha närästys alkaa pikku hiljaa ottaa nuppiin niin, ettei tee iltasin mieli mennä edes nukkumaan!! Pieni lepoloma sairaalassa vauvaa kainalossa olisi aivan tervetullut jo!! :|

Täällä on nimi jo ihan valmiina ollut jo muutaman kuukauden puuttuu enään nimen kantaja :D

Se ois POKS 36+0 :heart:
 
Nimi meillä päätettiin rakenneultran jälkene kun sukupuoli varmistui. oltiin pohdittu nimiä jo aiemmin ja "huokaistiin helpotuksesta" tytöstä, pojalle kun ei mitään nimeä oltu keksitty.

Ristiäiset meillä varmana pidetään kirkolla, ei tarvitse miettiä kodin puunaamiista ensi viikkoina ;) Meillä kun nimi on valmiina niin ristiäiset pidetään mahdollisimman nopeasti. Mies ei kuulu kirkkoon, ei ole koskaan kuulunutkaan, mutta jokaisen lapsen kohdalla on asiasta keskusteltu ja hänen mielestään ristiäiset vana kuuluu olla. "Se on semmoinen nimenanto rituaali", sama juttu kirkko häissäkin... Meidät vihitty siis maistraatissa, mutta kirkkosiunaus tuli jokatapauskessa, samasta syystä siis ;)

Mies kotiutui eilen ja kyllä on mukavaa kun jo hieroo selkä :) Silti viime yökin meni pyöriessä ja asentoa etsiessä seka vessassa ravatessa. Oon nyt ottanut 6h välein 1000mg panadolia, muttei siitä tunnu olevan muuta apua kuin ottaa pahimman terän kivulta pois. Mä olisin niiiiiin valmis luopumana tästä mahasta. Mutta vähintään 3 viikkoa pitäisi kestää :( Sillon siis on neukkulääkäri ja sen jälkeen aloitan häädöt! oon vaan aivan zombi jos vielä 3 viikkoa yöt menee on/off nukkuen.

No jospa sitä söisi jotain ja lähtisi sitten kauppaan..

-S 33+2
 
Heipä hei pitkästä aikaa! :wave:

Ensimmäisenä mä haluan toivottaa lämpimät onnittelut niille, jotka ovat jo nyyttinsä saaneet syliin!:flower:

Ajattelin tulla päivittelemään kuulumisia, vielä näillä viime metreillä, kun on toi laiskuus ottanu valtaansa kirjottelun suhteen. Lukenut oon sillon tällön, joten taitaa tämäkin viesti mennä napailun puoleksi vain omia kuulumisia kertoillessa. :whistle:

Tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin, kolotuksia ja särkyjä lukuunottamatta.

Viimeisimpänä neuvolakuulumisena mieltä jäi syvästi nakertamaan lääkäreiden erimielisyydet ja tavat poiketa toistensa toimintatavoista. Mulla siis kilpirauhasenvajaatoiminta ollut alusta alkaen, ja TSH-arvo pyörinyt siinä 2,5 lukemilla. Nyt kuitenkin arvo oli 4,4 jonka sijaisena ollut neuvolalääkäri totesi vielä hyväksi, "Kyllä tää viiterajoilla menee, tässä on kuitenkin niin vähän enää aikaa jäljellä, että turha lähteä muuttamaan lääkeannostusta". Viikkoa myöhempää tätä "lausuntoa" alko mieletön väsymys, ja parin tunnin päikkäreitä tulikin vuorokaudessa otettua enemmän kun mitä valvottua.
Soitin sitten neuvolaan omalle terveydenhoitajalle varmistaakseni että olinko oikeasti kuullut arvoksi 4,4, jonka jälkeen terveydenhoitaja oli tuolilta tipahtaa. Soitti oitis omalle lääkärilleni, joka totesi heti tarpeen uudelle lääkeannostukselle, ja jonka pääsinkin vielä aloittamaan heti seuraavana aamuna.

Pari viikkoa takaperin lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli jo kypsynyt, sormelle auki ja kanavaa vajaa 2cm jäljellä, ja paria päivää aikasempaa taisin todeta limatulpan. Täällä kuitenkin vielä rauhassa odotellaan. :whistle: Tai no, rauhassa ja "rauhassa"....

...Tohina tuntuu olevan sitä luokkaa et päiväthän tässä loppuu kesken. Tutut kyselee että joko odotus käy pitkäksi ja muistelevat kuinka viimeiset viikot menivät hitaasti. Musta tuntuu et raskausviikot kiitää ohi silmien, enkä pysy laskuissa perässä. Positiivistahan se on, sillä kaikki on valmista vauvaa varten. Ehtä tällänen häärääjä-luonne se vaan ei osaa istua ja odottaa. :D


Taidanpa tästä lähteä nuuhkimaan raikasta syystuulta pihalle. Malttia leidit loppuodotukseen! :wave:


Räpä 37+6
 
R-M
Nimi on meillä päätetty. Oli tytölle ja pojalle jo ennen rakenneultraa valmiina ja sitten kun ultrassa selvis että poikaa ootellaan niin siitä lähtien ollaan ihan tuolla omalla nimellä sitä kutsuttu. :) Eli siis kaikki tietää jo nimen, tosin koko nimeä ei olla paljastettu kuin muutamille ihmisille. Jotkut on kyllä luullu että tää Eemeli on vaan työnimi vaan eipäs olekaan. :) Tykkään tosta nimestä tosi paljon vaikka aika yleinen tuo onkin, tytön nimi ois sit ollu semmonen etten yhtään sen nimistä tunne eikä taida nimipäiväkalenterista sitä ees löytyä.

Nimenantojuhlassa oon kerran ollut, kun veljenpoikani/kummipoikani sai nimensä. Siellä vanhemmat piti semmosen puheen, missä kertoivat miten olivat päätyneet nimeen jne, ja lopuksi paljastivat nimen ja sitten kohotettiin maljat. :) Lisäks ihan perus kahvittelua ja nimen sekä vauvan ihastelua. Rento meininki siis oli ja ite meinaan että pidetään samantyyppiset juhlat meijän muksulle. Ei hirveän isoja juhlia kuitenkaan, eli ei kutsuta omia kavereita sun muita, pelkästään kummankin meidän vanhemmat ja sisarukset. Näillä näkymin kummitkin löytyy tuosta porukasta.

Täällä ei vielä olla kypsyneitä tähän olotilaan. Yöt saan suht hyvin nukuttua vaikka hyvän asennon löytäminen onkin välillä vaikeeta. Perus jomotuksia ja kolotuksia on, mutta nekään kun ei niin paljoa eloa häiritse niin ei oo alkanu liiemmin kypsyttää. Välillä toki iskee hetkellinen olotila et tahtoo mahasta jo eroon. Täytyy olla tyytyväinen niin kauan ku tätä suht hyvää olo kestää! Huomenna poksuu 37viikkoa, joten sitten alkaa jonkinlaiset kakaran karkotus-viikot :D Vaikka ei silleen (vielä) olekaan mikään kamala hoppu saaha ipanaa pihalle tuolta, mut en ainakaan enää vältä yhtään mitään semmosta mistä tulee suppareita tms. :)

R-M & Eemeli 36+6 :heart:
 
Hmm...Limatulpasta, miten eroaa esim. valkovuodosta? Mulla se on tosi runsasta muutenkin, joten osaankohan erottaa edes limatulppaa, jos tuleekin vähitellen eike kertaklönttinä....

Viime oli muuten helmi!!! Nukuin hyvin ja yksi wc-kerta vain :) Tosin, max. 2x yössä joudun muutenkaan ravaamaan vessassa, mutta nyt ei kolottanut paikkoja ja asennotkin löytyi hyvin :)

Nimestä meillä ei ole hajuakaan. Ei mitään. Miehelle kelpaisi vain yksi, minä en tätä huoli. Huoh.

Hipsunen, niinhän tuo olikin, olin ihan unohtanut. Mutta parempi tosiaan yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan kaikille.
Ihanat unet oli kyllä todella kaukana taas. Eikä tällä kertaa vähiten sen takia että selkää ja lonkkia särki. Näin aivan järkyttävän karseen kamalan painajaisen, johon heräsin lähes hysterian vallassa. Siinä olin järven rannalla, joka oli osittain jäässä. Yhtäkkiä toiselta puolelta kuului kamalaa kirkumista ja huutamista. Ryntäsin katsomaan järven yli mikä hätänä ja siellä oli kaikki lapseni kaulaamyöden kiinni jäätyneinä ja aivan kuolleen näköisinä. Keskimmäinen oli pää jään alla. Jää oli niin paksua, ettei heitä tahtonut saada irti...siihen heräsin :'( . Sitten menikin puoli tuntia ennenkuin rauhotuin, sain mielikuvat pois päästäni ja sain uudestaan unen päästä kiinni. Enpä muista milloin viimeksi olisin nähnyt näin kamalaa painajaista...

Miirikki kiitoksia juu. Oli järkyttävä yö. Lääkäri väitti ettei ole edes mahdollista se mitä koin. Kuulemma heidän koulutuksessaan ei ole opetettu tuollaista. Meinasinpa kysyä minkä koulun hän on käynyt...
Täällä myös ollaan aivan kypsää kauraa, ei kerta kaikkiaan jaksa tehdä oikein mitään ja joka paikkaan särkee ja lattialta nousemiseen tarvitsee nosturin :O .
Hauskoja synttäreitä! Elä riehu liikaa, ettei mene taas yö kipuillessa.

NIMI...mikä se on? Meillä kun ei sukupuolesta ole vielä varmuutta niin ollaan kyllä heitelty ilmaan kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta ei olla päästy sopimukseen yhdestäkään nimestä. Ja itse olen sitä mieltä, että nimi annetaan sen mukaan että se sopii lapselle, joten lapsen on ensin synnyttävä että tietää minkä näköinen, kokoinen ja luontoinen nimi hänelle sopii. Tusina nimiä vältetään kaikin keinoin myös täällä. Esikon luokallakkin on näitä Vesa K. , Vesa H ja Vesa L. oppilaita niin monta, etten halua omaani joukon jatkoksi. Hyvä apuri tähän on katsoa viimeisien vuosien kymmenen kärjessä nimilistat. Toisella nimellä ei sitten ole niin paljon väliä, kunhan on kiva ja sopii rimpsuun. Saa olla "tusinanimikin".

( . ): Pitäisi lähteä päivystykseen taas verikokeisiin. Kuumetta ei enää ole ja keuhkoissakin tuntuu jo hieman paremmalta. En sitten aloittanut antibiootteja eilen. Varsinkaan sen takia kun tajusin ko. merkin olevan penisilliiniä, jolle olen allerginen. En vaan taas muistanut mainita sitä lääkärille, kun ei kysynyt ja olen sen joutunut miljoona kertaa kertomaan, joten jostain syystä kai oletin heidän sen tietävän, vaikka ko. sairaalassa en koskaan ennen ole asioinutkaan.

Hassel & Tepsukka 36+2
 
Muakaan ei vielä kypsytä tämä odotus, joka tosin on ihme näin kärsimättömälle ja yleisesti odottamista vihaavalle luonteelle.. :D Ehkä se johtuu siitä, että tietää kaiken kuitenkin olevan vielä suht helppoa verrattuna sitten aikaan, kun vauva syntyy. Oma olo on hyvä ja normaalisti pystyy touhuilemaan kaikkea, jos nyt ei lasketa tuota huimausta, joka vähän rajoittaa kyllä menoa. Ja lisäksi esikoinen on saanut koko viikon ajan (ollessaan kipeä) noita karseita yöllisiä kauhukohtauksia, joten haluaisin, että saataisiin ne nyt loppumaan ennen vauvan syntymää. :(

Nukkumista ei siis mun osalta häiritse tällä hetkellä mikään muu kuin nuo pojan yölliset kohtaukset. Toki vessassa saa ravat useamman kerran joka yö ja kääntyminen sängyssä on hankalaa, mutta en koe niitä niin häiritsevinä asioina.

Nimeä ei olla vielä ihan täysin päätetty. Vaihtoehtoja on kyllä mielessä, mutta varmuudella ei olla päätetty mitään vielä. pitäis vissiin alkaa pohtimaan sitäkin ihan tosissaan.

Huomenna mies palailee kesälomaltaan töihin ja toisaalta odotan sitä, kun normaali arki alkaa ja itsekin saan viettää päivän ihan keskenäni.

Raisu 37+1
 
Meillä ristiäiset pidetään mun isovanhemmilla, ja kastemekkona toimii isoäitini ompelema kastemekko. Nimi on saanut lopullisen muotonsa noin kuukausi sitten, mutta yksi nimi oli valmiina heti kun sukupuolesta tuli edes arvio.

Sain vihdoin eilen sairaalakassin eilen lopullisesti pakattua, ja otin sieltä pois omat ja vauvan kotiutumisvaatteet. Ihan turhaan mä niitä raahaan samantien sairaalaan kun mies voi ne tuoda lähtöpäivänä. Tyhjensin myös itselleni varaamat oleiluvaatteet, on se nyt kumma, jos ei muutamaa päivää kestä sairaalavaatteissa. Mennessä kuitenkin on jotain mukavaa päällä, voin pitää niitä niin kauan kun puhaana säilyvät, eli en välttämättä menomatkaa pidempään, mut sitpähän on niin.

Vauvan kotiutumisvaatteista on varmaan ollut tääl jo puhettakin, mut näin esikoista odottavana en osaa päättää mitä olis hyvä ottaa. Mulla on nyt varattuna pitkähihainen kietaisubody ja potkuhousut, kaksi puuvillaista pipoa ja fleecehaalari, joka on kyllä iso. Sitten mulla on varattuna pienempi ja ohuempi fleecehaalari, joka lämpimänä päivänä saattais mennä yksistään kietaisubodyn kanssa? Varsinkin, jos jonkun huovan ottaa varuiksi mukaan. Miltä kuulostaa?

Limatulppaahan ei tosiaan välttämättä huomaa mistään. Mullakin on valkkari sen verran runsasta, että jollei nyt selkeästi yhtäkkiä lorahda joku ruokalusikallinen pöksyihin, niin tuskin huomaan mitään. Eikä se lopulta mitään kerro edes synnytyksen käynnistymisestä, kun kyse voi olla tunneista tai päivistä. :)

Tääl voidaan edelleen hyvin, joten voinnin puolesta ei kyllästytä yhtään. Enkä ihan pienenpientä vauvaa maailmaan tahtoisikaan, kasvakoon ihan rauhassa vaan reippaaksi tyttöseksi.

Pohtii Lunea, 37+2
 
Kiva kuulla Räpän kuulumisia =)

Limatulpasta oli puhe ja mä kun olen jokaisesta sen bongannut niin voin jakaa nämä kiinnostavat yksityiskohdat teidänkin kanssa :LOL: Esikoisesta limis meni n. 4 pv ennen synnytystä ja oli vajaa nyrkinkokoinen läpinäkyvä limamötti jonka todellakin huomasi kun pihalle tuli :x Toisesta limis tuli lapsiveden mukana ihan selvinä läpinäkyvinä klöntteinä. Kuopuksesta olikin sitten pienemmät erät veriviiruilla varustettuna vessakäyntien yhteydessä. On silti veikeetä että toisilla ei limis mene (?) tai sitten tulee jotenkin niin salamyhkäisesti ettei huomaa ja mulla on hyvä ettei se ole tullessaan tökännyt silmään :LOL: Saa nähdä miten nyt käy..

Nimi Päätetään sitten kun tiedetään miltä lapsi näyttää. Esikoisen kanssa tosin selattiin nimikirjaa ja löydettiin tosi kiva nimi, mutta miehelle en ole viittiny vielä puhua kun voi olla ettei nimi sovi yhtään lapsen näköön. Toinen nimi tulee aina suvusta ja ainoat säännöt on ettei missään nimessä nimeä jossa on väliviiva ja kaksi nimeä riittää.
 
Nimeä ei ole päätetty. Joitakin ehdotuksia on, mutta ei mitään mikä tuntuisi just oikealta.

Limatulpasta: Esikoisesta alkoi tulla pari päivää ennen synnytystä veristä limaa. Ei siitä voinut erehtyä.

Mulla tuli tänään vähän ruskeaa valkovuotoa (?) vessassa käynnin yhteydessä ja pikkuhousunsuojaan. Se loppui jo. Mitä se teidän mielestä saattoi olla? Limatulppa ei siis missään nimessä ollut, mutta pitäisikö huolestua muuten? Määrä oli siis ihan vähäinen. Esikoisesta ja tässä raskaudessa ei ole ollut aiemmin minkäänlaista vuotoa, edes vähäistä. Seksin tai sisätutkimuksen jälkeen voi ainakin tulla vuotoa, mutta kummastakin on aikaa viikkoja...

Kurpitsainen ja mörrimöykky 35+4
 
Limatulpasta mullakin tuli esikoisesta limatulppa kokonaisena klönttinä muutamaa päivää ennen synnytystä... Ei voinut erehtyä :D

hassel no on se nyt kumma, jos tollasesta yksimisestä ei voi saada aspiraatiopneumoniaa, voihan sen saada helpomminkin, vaan tyyliin vetäsemällä jotain juomaa keuhkoihin... mitähän siellä lääkärikoulussa opetetaan? ;) nimestä... meillä esikoisenkin toinen nimi on ihan tusinanimi, tai siis sellanen "normaali" :D Niin ajattelin nytkin, kutsumanimi vähän harvinaisempi mut toinen nimi vois olla ihan tavallinen ekaan nimeen hyvin sointuva. Yks nimi meillä on mielessä, mutta sillä on kai jossain päin Suomea vähän ikävä merkitys...
 
Nimi: Ei olla vielä päätetty, kun ei tiedetä kumpaa sukupuolta vauva on, mutt keskusteltu kyllä vaihtoehdoista!

Ristiäiset: Pidetään meillä täällä kotona ja kutsutaan vain lapsen tulevat kummit ja isovanhemmat
Kastemekko: Meillä on mun äidin tekemä, jonka sillon jo ompeli, kun esikoista odotin!

Täällä myös jotenkin turhautunut olo, sitä vaan oottaa että vauvan sais jo syliin! Öisin supistelee,ettei paljon saa nukuttua ja selkää särkee päivällä ja yöllä. Yrittäny ajan jotenkin saada kulumaan siivoamalla taloa, lenkillä ja mustikkametässä tullu käytyä! ja pinna on kireällä kun lapset tappelee...Anteeksi tämä vali vali! Riippuu kyllä niin päivistä, tosinaan ihan ok olo ja sit taas tuntuu et huh huh! onneksi flunssa on helpottanut!

Mua niin jotenkin ruenu jännittämään synnytys vaikka useamman lapsen oonkin synnyttäny, mutta kun ei mitään painoarvioita vauvasta oo ottettu niin hirvittää että pian onki tosi iso vauva. Muut meillä on ollut pieniä tai ainakin alle 4kilon! Neuvolassa sijaiset sanoo et sf-mitta menee keskikäyrällä et sen mukaan ei mitenkään ison vauvan pitäs olla...
Viimestään neljän viikon päästä pitäs vauvan olla sylissä!:heart:

Tsemppiä kaikille!

Rv 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Tosta limatulpasta. Ekan kohdalla siitä ei ole mitään havaintoa. Eräänä aamuna vaan vesassa käydessä tunsin ja kuulin tulevan pissan jälkeen muutakin ja verta vuoti pönttöön. Ehkä se limatulppa oli tullut siinä samalla, en jäänyt tutkimaan kun ambulanssia soittelin ;) (Viikkoja tällöin oli 37+3 eikä syytä veren vuodolle löytynyt). Neiti syntyi seuraavana päivänä.
Kakkosen kanssa limatulpan huomasin, aamulla tuli pönttöön sellinen kunnon klöntti, jossa veriviiruja ja lisäksi paperiin riitti ja riitti ja riitti ja riitti... veriviirullista limaa. Tätä kesti sen päivän, vettä alkoi tihkua kaksi päivää myöhemmin ja kolmannen päivän aamuna poika syntyi.

Täällä on puoliksi rauha maassa. Kakkonen meni päiväkotiin ja ollaan esikoisen kanssa kaksin. Huomenna alkaakin sitten koulu ja mä saan olla aamupäivät itsekseni :) Tosin ainakin tämän viikon vien ja haen neitiä koulusta, joten ei sitä aikaa siinä välissä paljoa ole. Koulumatka on 1,4km ja se on mentävä kävellen.

Tänään siis oli hetkeen vika aamu kun sai nukkua pitkään :( Viime yönä vihdoin löysin keinon karkoittaa salkäkipua ja sain nukuttua aika hyvin :D Laitoin kylmäkallen selkään ja johan se kipukin siitä pelästy :)

Montako päivää Panadolia saa syödä täydellä annoksella putkeen?
Mä kyllä oon kysynyt lääkäriltä maksimi annoksen, mutta ei sillon sanonut kauanko saa syödä, enkä itsekään tajunnut kysyä... Viikon oon nyt syönyt ja jos nyt pitää lopettaa niin mut saa nukuttaa synnytykseen asti!! Mun selkä ei kestä ollenkaan.

Jos vaikka aamupalalle ;)

-S 33+3
 
Tänään oli neuvola, kaikki hyvin. En taida jaksaa runoilla kun ei paljon muutosta edelliseen ole, paitsi pissan tulosta en saanut vielä koska sitä ei ehdittu tutkia, toivottavasti siinä ei olisi mitään. Neuvolan täti vaan totesi että nythän ei ole enää kauan odotusta jäljellä, toivon mukaan tätä ei kestä enää kauan. Nää vikat viikot on aina niin pitkiä..

37+2
 
Santtu, enpä ole koskaan kuullut, että sille olisi mitään päivärajaa. Kunhan käyttö päivässä ei mielellään ylittäisi 3g/vrk, sillä on kuitenkin maksatoksinen lääke. 4g päivässä on ehdoton raja, ja tosiaan mielellään 3g tai alle. Siihen en osaa sanoa, onko raskaana oleville asetettu jotain rajaa, kuinka kauan saisi käyttää putkeen, tuoteselosteessakin vain lukee tilapäiseen käyttöön.
 
Santtu, enpä ole koskaan kuullut, että sille olisi mitään päivärajaa. Kunhan käyttö päivässä ei mielellään ylittäisi 3g/vrk, sillä on kuitenkin maksatoksinen lääke. 4g päivässä on ehdoton raja, ja tosiaan mielellään 3g tai alle. Siihen en osaa sanoa, onko raskaana oleville asetettu jotain rajaa, kuinka kauan saisi käyttää putkeen, tuoteselosteessakin vain lukee tilapäiseen käyttöön.

Mä en tosta gramma rajasta tiennytkään :O Lääkäri kun vaan sano että voin ottaa 4 kertaa päivässä sen kaksi. Eli tiputanpa annoksen vähemmälle...
Kiitos Zophie vastauksesta!!
 

Yhteistyössä