Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

toinen koira meillä on kyllä viimiaikoina ollut ihan erilainen. seuraa joka paikkaan. hakeutuu viereen makaamaan. keittiöön kun tulee, joutuu yleensä koira sieltä nopeesti poistumaan, koska on jaloissa ,mutta nyt on ottanut sielä paikakseen vahtia pöydän alta :) koira ei ennen sisällä ääntä päästänytkään ja nyt kun kotiin tulen niin saattaa haukkua. miehen kanssa kun oltiin yks päivä hetken pois tuli koiralta jopa ilo pissat lattialle. ja sitä se ei koskaan ennemmin ole tehnyt!
muutenkin koira viimeaikoina rauhoittunut TODELLA paljon.. että kyllä se taitaa asiasta jotain tietää ;)
 
innoM, jännät paikat! :flower: Ehkäpä sä meet seuraavana sitte hakemaan vauvaa!

Vaipoista: meillä noita Pampersin ykkösiä muistaakseni, täytyy kattoa mitä sitten tykkää käyttää. Ensimmäinen rakkaudenhedelmä vasta tulossa, niin täysin mahdoton sanoa, että mikä toimii kenelläkin :D

Hassel, toivottavasti ei tarvitse tosiaan mitään hirmuisen isoa synnyttää:) Aika hurja ero tuo, jos lääkäri tunnustelemalla sanoo miltei kilon verran pienemmäksi kuin mitä ultra näyttää! :O

(.) Meidän sairaalareissu sai mielenkiintoisen käänteen! Päivällä tuli muutama napakka suppari, mutten noiden aikasempien supisteluiden takia viitsinyt juurikaan kiinnittää huomiota. Mentiin ihan normaalisti äidin kanssa Kättärille, laittoivat käyrille ja sanoin vaan et "Nyt muuten sit sattuu!" Supistuksista tuli ihan järkyttävän kipeitä, ja tuli kahden minuutin välein 1h 15min kun siinä käyrällä makasin.
Siinä sain sitten kaks Litalginia ja kätilön kysyessä, että auttaako edes, ni totesin vaa et "Juu, nyt ei satu enää ku puoleen reiteen asti, kipu ei mee iha tonne polviin." Juuri muuta apua ei niistä siis itelle ainakaan ollut.
Lääkäri katto sitten ja ihasteli oikein miten pää tuntuukin niin hyvin, kun kokeilee alakertaa. "Kanavaa sulla kyllä näyttäis olevan vielä vähän jäljellä, mutta oot tollasen puoltoist senttiä auki."

Lääkäri kehotti sitten, et kätilö kattoo uudestaan muutaman tunnin päästä, ja jos tilanne ei helpota, ni sitte jään osastolle. Olin iha ihmeissäni, ku se sano et synnytys on iha hyvi voinu käynnistyä tässä, mut tilannetta tarkkaillaan. Oli pakko kysyä, et eikö kukaan enää estäkää tätä syntymästä :D Kuitenkin joku 7 käyntiä aikasemmin supistuksien takia tullu käytyä, ni oli vaikee uskoo että tää oikeesti sais syntyä joskus. Lääkärillä oli aika hinnaton ilme :D "Joo ei meistä kukaan oo pitämässä sitä päästä kiinni."

Lähettiin äitin kanssa sitte käymään Viikissä Prismassa kätilön luvalla. Autossa istuminen oli ihan tuskaa, ja kun päästiin parkkihalliin (tosiaa matkaa joku 4km) ni totesin äidille vaan et "Mul on sellane tunne et paskon ihan kohta housuun ja kuolen tähä paineentunteesee". "No joo-o, sellasta voi käydä ku synnyttää." Thank you veri meni.:D

Kauppareissu oli sietämätön kestosupistus. Takas ku päästiin Kättärille ja kätilö katto hyvin pian sitten, ni sano et "No lääkäri merkkas et olit 1,2cm auki ja nyt sä oot kyl jo reilu kaks, himpun vajaa kolme. Mut nää ensisynnyttäjien synnytykset voi tosiaan kestää pitkiäkin aikoja, eli jos haluut lähtee kotiin ni saat lähtee, tuut vaan heti ku se supistuskipu käy sietämättömäks tai vedet menee."

Sain sitten mukaan pari särkylääkettä ja nukahtamislääkkeen. Ja sanoi vaan et "Sä kyllä ens kerralla lähet täältä sitte vauvan kanssa, ei tarvii montaa hukkareissuu enää siis tehä!"
Kun eivät myöskään tuon raskausmyrkytysepäilyn kannalta haluu mitenkään kauheesti pitkittää.

Ja kokoarvio, herranjumala, ymmärrän jos Hasselia jännittää toi reilu nelikilonen! Meillä kans kokoarvio on täysviikkosena 4,6kg! :O Onnea vaan ja menestystä jos se jostain meinasi tulla ulos, ihan sama sektiolla tai alakautta. Sektiohaavanki saa vetää meikäläisellä sitte leukaan asti :D

Eimuuta, tässä istun ja nautiskelen kipeistä suppareista ja paineentunteesta :popcorn:

Jemmiksi&Omppu
 
Jemmiksi, menipäs jännäks sun käynti! Hui, voisnpa olla kärpäsenä katossa :D . Tsemppiä ja kyllä musta nyt vois miehenki kutsua kotiin. Kyllä ne intistä synnytykseen päästää mukaan, ainaki aina ennen on päästäny. Toivottavasti nyt tosiaan syntyy niin ei tartte niitä viis kilosia pyllistellä :x . Joo, kyllä mä kans alan häätö hommiin tän kanssa nyt, en tosiaan haluu et ehtii kasvaa Kareliniks, niinku mies on vitsaillu alusta lähtien... (venäläinen painija joka synty 7,5kg painosena)

Hitto, kirjotin aiemmin taas pitkät pätkät, mutta kun painoin "lähetä" niin väitti että pitää kirjautua ja niin meni teksti taivaan tuuliin :/ !


VAIPOISTA
, Olipa hyvä, että tuli puheeks. Mä en oo kans ostanu ku ihan sellasen pikkupaketin Pampersin pienintä kokoa ja loput seuraavaa. Onko se nyt sit kakkosta?
Kun esikosta sain ne vikat vaipat siitä pikkupaketistakin repiä päälle, että sain ne käytettyä kun oli tosiaan sen 4kg syntyessään...
Ja tosiaan tästä tuli mieleen että jos tää tosiaan on näin iso, kun sano että on myös pitkä, niin voi mun 50cm ihanuuksia! Eihän ne mahu varmaan edes laitoksella sille päälle :(. Ainakaan esikolle ei menny. Kun aiemmissa painoarvioissa oli ennustettu melko pientä tulokasta...no onneks nyt tietää, niin varaudun ottamaan 56cm vaatteita mukaan sairaalaan kans, niin ei tarvi toisen alasti kotiin tulla. Haalari onneks on reilua kokoa 56cm, joten se mahtuu varmasti.

( . ): vähän jännittää kyllä, nyt on viimenen "käyttöpäivä" ainaki määrätty. Tänään illalla on taas supistellu melkosesti, olispa niillä jotain tehoa tai jopa käynnistäis koko touhun niin ei tartteis kasvatella kaveria enää yhtään ja mieskin olis taas pari päivää kotona...
Uh, ja pyykit on vielä laittamatta kuivumaan...äääh.

Kauniita unia ja vastasyntyneiden vauvojen kuvia kaikille! Ja ZUPZUP niille jotka odottavat synnärille lähtö näillä näppäimillä :D

Hassel ja Tepsukka 38+4
 
Kiitos tsempityksistä ^^ Musta vaa tuntuu, että mä odottelen varmaan vielä marraskuussakin :D Emmä jotenki osaa ajatella, että toi muka vois _oikeesti_ syntyä joskus :D Kun tähän asti sitä on vaan estelty.

Ja mitä tohon inttiin tulee, niin ei ainakaan niiden yksikön vääpeli suostunut päästämään! Puoliso sitten laitto viestiä et "Nyt sitte oot jalat ristissä ja ootat viikonloppuun asti, et pääsen lomille!" :D Oli pakko vastata takas et, "Muru kuule, olis pitäny sillo uutena vuotena miettiä sitä jalkojen ristimistä, NYT ON MYÖHÄSTÄ!"
 
Jemmiksi Onnea matkaan, jos tulee lähtö nyyttiä noutamaan :heart: Ja yksilön vääpelille terkkuja et :stick: Menee jo törkeyden huipuksi, jos eivät päästä!!

Mä jo unohdin kelle kaikille piti onnea toivotella... joten onnea meille kaikille, kuka sen tietää mitä yllätys lähtöjä tässä vielä tulee =)
 
Laura: kiva kun oot tallessa :) Mulla on maha ollu tiellä jo ikuisuuden, mutta nyt alkaa olemaan jo oikeasti hankalaa kääntää kylkeä ja nousta sängystä, tuntuu kuin olisi jonkun tonnin painon alla :D ÄHPUHpäh. Mä ainakin yritän mennä kaikkiin mahdollisiin kerhoihin, että saisin ees vähän sosiaalista elämää, jos en itelleni niin lapselle, ettei siitä tuu samanlainen mökkihöperö ku musta on tullu.

Ansuliinu: onnea onnea! Tuliko yllätyksenä synnytys, en muista ainakaan täältä lukeneeni mitään ennakoivia merkkejä? Hyvää vointia koko perheelle! :heart:

Hassel: onnea häätöpuuhiin! :hug:

Jemmiksi:
tsemppiä! :hug:

Zophie: samat sanat sinne, onneksi seurataan kasvua :hug:

Freundin:
oot pahasti myöhässä, koskas me käytiin tissien koko -keskustelua... oisin tarttenu sun vertaistukea sillon! :D Mulla oli ennen raskautta kuppikoko H... en ees tiedä mitä se nyt on, saatika ku maito nousee.... :headwall: No ostin Carriwellin liivejä, XL-kokoa tietty... ja tiukathan ne on! :kieh: Taulukon mukaan pitäis riittää koot mulle, mut äh, ympärysmitta kiristää! No, eiköhän se mahan lähdön myötä vähän pienene siitä :)

Varoitus, avautuminen alkaa:

Meikäläisellä on taas valvotaan koko yö -rytmi. No onko se niin vaarallista, kun saan päivällä sitten nukuttua? ja flunssaisena ei paljon muutenkaan mitään ihmeempää tekisi kuin nukkuisi päivällä, joten.... no tänään olen koko hereilläoloajan ihmetellyt kun liikkeitä on kamalan vähän. Odottelin niitä siinä sitten monta tuntia, ajattelin, että pikkuinen heräilee hitaasti mun unien jälkeen. Lopulta keskiyöllä aloin tekemään liikelaskentaa, ja tulos oli noin 4 liikettä tunnissa. Soitin heti synnärille ja arvatkaapas mitä, ei mitään liikelaskentaa yöllä tehdä! Hyvä, ettei haukkunut mua idiootiksi, no ei kyllä kauheen kaukana ollut äänestä päätellen. Vaikka selitin, että olen flunssan takia nukkunut koko päivän ja sen takia suoritan liikelaskentaa nyt eikä vauva ole liikkunut illallakaan. Kätilö sitten sanoi, että no juo mehua ja tee tunti uudestaan ja "kai sun sitten on tultava tänne, en mä mitään muutakaan osaa sulle sanoa" :O Siis että anteeks mitä?! ja sitten se sanoi, että "Kyllä sen vauvankin pitää saada nukkua" vaikka mä kahteen kertaan selitin, että se on varmasti nukkunut mun kanssa koko päivän, enkä siis ole voinut tehdä päivällä liikelaskentaa! Tunsin siinä sitten itseni täydelliseksi idiootiksi ja tulipas todella turvallinen olo sairaalan kanssa, kun näin suhtauduttiin mun huoleen... eikös ne käskyt, että "soitat tänne koska vaan..." ja "liikehälytyksistä heti soitto..." jne jne pädekään öisin? No ei näköjään niin. Muutenkin mun vaavi liikkuu yleensä öisin, ei päivisin... ja viimeksikin suoritin laskentaa reippaasti puolen yön jälkeen, jolloin sain nopeasti ne 10 liikettä kasaan... Olen todella surullinen tästä asiasta ja huolissani, että miten tuolla oikein ihmistä kohdellaan, en varmana uskalla mennä yöllä sitten synnyttämäänkään... :kieh: :kieh: :kieh: Eikö luulisi, että kätilöt ovat tottuneet raskaana oleviin naisiin jotka eivät nuku öisin kun on kaikkea vaivaa ja ties mitä mikä valvottaa? (tämä se loi todella hyvän tunteen lähestyvää synnytystä ajatellen, kun nimenomaan olen käynyt pelkopolillakin sen takia, että pelkään miten kemiat kätilön kanssa kohtaa ja miten siellä kohdellaan tällästä pikkasen "yliherkkää" tapausta....) Jäi ihan sairaan surkee mieli tosta... :'( Oon varmaan reagoinu taas pikkasen liian herkästi, joo, mutta en tosiaankaan voinut tietää, että yöllä ei synnärille saa soitella... tai suorittaa liikelaskentaa kun lapsi ei ole koko päivänä liikkunut. Olikohan tässä mun avautumisessa taas mitään järkeä...no helpottaa vähän ees purkaa. Ja onneksi liikkeitä on nyt tuntunut vähän enemmän.

Avautuminen päättyy.

Toivottavasti flunssa helpottaa pian, torstaina pitäis päästä neuvolaankin.

Voikaa hyvin.
tömpsis ja super 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsi!

Mä kans monesti yöllä yritän vauvan liikkeitä seurata ja olen huomannut, että ei siitä mitään tule ja ite panikoin välillä ihan sikana...se vaan on niin, että kun itse on hereillä, niin odottaa mahasta jotain reaktioo takaspäin. SIllon jokunen viikko takaperin, tein melkein 2 tuntia töitä, että sain neidin hereille...Ei auttanut mehut ei mitkään...Meillä iltajytke on jotain ihan jäätävää...eilen olin ihan varma, että jalka on pihalla tuolta alhaalta kohta, kun vetää semmoset saksanpolkat:)
Olis ihan suotavaa, jos olis oikeinpäin, niin ei olis maha niin kipeä tuolta alhaalta...Kädet räpeltää välillä jonkun verran päänympärillä, mutta aika hyvin on jumittanut nyt paikoilleen...

Rupee vaan oma kroppa sanoo vuokrasopimusta irti varmaan pikkuhiljaa...Selkä, pallea ja alapää ihan tulessa...mikään asento ei ole hyvä...supistaa ja kivistää...turvoksissa ym...mä toivon, että huominen äitiyspolireissu sujuis sillain hyvin:) Riippuu tietenkin varmaan lääkäristä!!! Vielä kun sais ton pään tekee ratkasuja synnytystavan puolesta...

Marja ja maha-asukki 35+6
 
Tömpsis olipa kyllä törkeää käytöstä! mä sanoisin että tee nyt aamusta uusi liikelaskenta (jos et ole jo tehnyt) ja jos edelleenkään 10 liikettä ei tule täyteen niin sitten lähdet ehdottomasti käymään näytillä, vauvan hyvinvointi on kuitenkin se kaikista tärkein! Ja tottakai synnärille voi soittaa ja mennä käymäänkin mihin vuorokaudenaikaan tahansa, sulle tais nyt vaan valitettavasti osua puhelimeen joku huonotuulinen yksilö....

Jemmiksi tsemppiä supistusten keskelle!

Ansuliinu oikein paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

Vaipoista mä ostin suoraan Liberon 2 eli 3-6 kg, kun muistelin että esikoisellekaan ei ne 1 taineet mahtua kauaa vaikka oli ihan "normi"kokoinen. Nyt sitten rupesin miettimään että pitäisiköhän niitä 1 kuitenkin käydä hakemassa yksi paketti varalle....

( . ) ei mitään kovin mullistavaa kuulu. Eilen illalla oli jatkuvaan menkkamaista jomottelua selässä, mutta ei varsinaisesti supistuksia. Nyt tänään kolmatta päivää pikku-ukko tuntuu todella hiljaiselta aikaisempaan verrattuna, olen nyt kahtena aikaisempana päivänä tehnyt aina välillä liikelaskentaa kun aina välillä täytyy oikein miettiä touhujen lomassa, että koska toinen oikein on viimeksi liikkunut. Liikelaskennat on kuitenkin sitten onneksi vielä täyttyneet (juuri ja juuri). Taidanpa nytkin mennä samaan puuhaan, koska tässä tunnin hereilläoloaikana ei pahemmin ole liikkeitä tuntunut (nyt juuri kuin kirjoitin tuon niin tuntui onneksi hento potku että täällä ollaan, mutta menen silti nyt oikein laskemaan)....

jandhe ja pikku-ukko 39+3
 
tömsis :hug: riippuu paljon kätilöstä joka vastaa. Aiemmin ainakin Kättärin päivystysosastolla oli tosi nyrpeä kätilö, ja tietenkin ollut "mun kätilönä" seillä vieraillessa. Sen vaan tiuskii asiat ym... Ekan kanssa oli tosi kamalaa kun menet sinne ambulanssilla vertavuotavana ja toinen vaan tiuskii siinä, mutta tokan kanssa kun käytiin näytillä niin totesin sen vaan oelvan sen tyyli ja pistin toisesta sisään ja toisesta ulos. Olinhan jo "tutustunut" tähän kätilöön reilu vuosi aiemmin. Tällä kertaa toivottavasti ei tarvii tuonne päivystysosastolle näytille mennä vaan pääsisi suoraan synnytysosastolle. En välttämättä halua tarkistaa vieläkö tätinyrpeä on siellä töissä ;)
Mutta TIETENKIN synnärille saa soittaa ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa!! Jotenkin vaan tuntuu että yövuoroa tekevät ovat kireämpiä, onhan heitä kuitenkin vähemmän töissä kuin päivävuorolaisia vaikka synnytyksista suurin osa alkaa yöllä.
 
tömpsis :hug: ikävä kätilö sulle sattunut puhelimeen. Toivottavasti oot saanut vauvaan liikettä ja huolta vähemmäksi.
Mä olen huomannut, että parhaiten vaaviin saa liikettä kun juo todella kylmää vettä. Kylmä suihku virkistää :D Makeakaan ei niin saa vauhtia pieneen.

Joko Jemmiksi läks?

M :heart: 37+5
 
tömpsis:hug: Just tuollaisen asenteen takia mua eilen arvelutti soittaa synnytyspäivystykseen. Meillä oli täällä vähän hässäkkää elukoiden kanssa, ja jouduin vähän riehumaan ja huhkimaan. Mun maha meni sitten aivan sietämättömän kipeäksi. Jonnekin vasemmalle alas sattui koko ajan ja nivusiin ja ihan keskelle alas sattui heti kun vähänkään jännitti lihaksia, eli yritti liikahtaa. Tuli ihan puskista tuommonen kipu, muutama kivulias supistuskin tuli.
Mies sitten sanoi, että soita sinne synnärille, sinnehän saa soittaa 24h/vrk. Kello oli jo yli yksitoista illalla. Tuli heti olo, että enkai minä nyt sinne, mitä minä sanon ja nää on varmaan ihan normaaleja ja ajattelee kumminkin se kätilö että voi ei, taas yks ekakertalainen pössi, joka ei vaan tajua...
Soitin kumminkin, ja kätilö oli ihan ok ja ymmärtäväinen. Sanoi, että kun ei tule verta ja jos tunnen lapsen liikkeet, ei pitäis olla hätää. Kehotti ottamaan Panadolin ja yrittämään nukkumaan. Yö meni vähän niin ja näin, pieni liikahtaminenkin tuotti kipua. Onneksi nyt on vähän parempi.

Toivottavasti tömpsis olet saanut jo kunnon liikkeet laskettua. Se on inhottava tunne, kun joutuu miettimään että mitä jos jotain on vialla.

Koirista on ollut puhetta. Meillä meidän vanhin koira, uros joka on ollut se MUN KOIRA ihan pennusta asti, on alkanut seuraamaan kuin hai laivaa. Kulkee siis ihan kannoilla koko ajan. Välillä hermostuttaa aivan sikana, että mene nyt hyvän tähen nukkumaan ja rauhotu. Mutta eipä se sitä piruuttaan tee, kai se ajattelee että tuota pitää pitää nyt erityssilmällä.

Niin, ja ansuliinulle onnea tytöstä!

Ja maximilian, kiitos.=) Eihän noi mun tekeleet mitään valioyksilöitä ole, mutta uskoisin että todella lämpimiä. Mukavahan niitä on värkätä, tuntee tekevänsä jotain tosi hienoa ja arvokasta.=)

Kauheasti tullut taas tekstiä, mikä on tietysti mukavaa, saa lukea muiden fiiliksiä. En vaan enää yhtään muista mitä kaikkea piti vielä kommentoida. No, palailen jos tulee tarpeelliseksi.

MökinAkka 37+4
 
Suppareita, hyvää oloa ja onnea kaikille tasapuolisesti!

Mun mies muisti eilen yhden meiltä puuttuvan hankinnan, jota ilman en olisi tullut toimeen ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Kaikki eivät tätä tarvitse, mutta "riekaleisuuteni" johdosta jouduin käyttämään tätä sellaset kolme viikkoa. Elikkäs halkaisijaltaan pieni uimarengas oli ihan ykkönen! Sairaalassahan on sellasia "rengastyynyjä" (myös myynnissä), mutta parin euron uimarengas ajaa kotona saman asian, kunhan laittaa vaiks tyynyliinan vaan päälle.

Eipä muuta tällä kertaa. Mä lähen Anttilaan rankaanhakuun :)
Kiippu & kj (36+1)
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Onnea ansuliinulle! :flower:

Jemmmiksille tsemppiä!

Tömpsis: Tosi kurja tapaus siellä puhelimen toisessa päässä! :hug: Juuri tuon vuoksi en itsekään ihan hevillä soittele synnärille. Itselläni ekassa raskaudessa yhtä tympeä vastaaja linjan toisessa päässä, kun soittelin juuri viimeisillä viikoilla vauvan vähäisistä liikkeistä.

(.): Täällä ei oikeastaan mitään uutta omassa olossa, sen vuoksi ei oikein innosta kirjoitellakaan. Pari päivää laskettuun aikaan, mutta ennen sitä (eikä varmaan sen jälkeenkään) tuskin alkaa tapahtua yhtään mitään. Tai no, supistihan mua eilen YHDEN kerran. :kieh: Sekin oli sellainen kipeä alavatsasupistus, eikä sellainen alapääsupistus, jolla esikoisen synnytys alkoi.. Joten se siitä. Muuten oli kyllä ihan omituinen olo, vatsa tyhjeni tehokkaasti, kun kävin varmaan kahdeksan kertaa vessassa ja oksetti ihan kunnolla. Pientä jomotusta oli myös alavatsalla, mutta aamulla, kun heräsin, niin olo oli taas mitä mahtavin. Eikä supistuksista tosiaan tietoakaan.

Huomenna olis neuvola ja pe kontrolli sinne ä-polille vauvan koon vuoksi. Oli tosiaan jo 1,5 viikkoa sitten sen vajaa 4 kg, että minkähänlaiset lukemat tällä kertaa saadaan.. Sekin jännittää niin sairaasti. Ja tuskinpa siellä muuta tehdään kuin ultrataan ja todetaan, että mee takaisin kotiis odottamaan. Vähän masentaa, sori. :| Muuten kyllä kaikki hyvin ja täytyy keksiä jotain mukavaa tekemistä tällekin päivälle.

Vaipoista sen verran, että meillä esikoisella parhaaksi todettu Papmpersit (Liberot päästivät aina läpi) ja niitä olen nytkin ostanut vauvaa varten. Sitä pienintä kokoa oon ostanut, mutta jos tää vauva on sit tosiaan kunnon jättiläinen, niin tässähän saa suoraan siirtyä astetta isompaan kokoon.

Raisu 39+4
 
Ihana, kun monella alkaa olla jännät paikat :heart: Onnea matkaan lähteville ja onnittelut jo nyyttinsä taas saaneille :flower:

tömpsikselle osui kyllä oikein ammattinsa osaava kätilö :O Kylmää vettä kannattaa tosiaan kokeilla yöllä, piti vaihtaa yölasin vesi lämpimäksi, kun vauva heräsi aina, kun joi sitä kylmää yöllä.

Vaipoista ostettiin Pampersin ykköskokoa, esikoinen syntyi täysiaikaisena ja keskipainoisena, mutta niillä mentiin varmaan kolmisen kuukautta. Katsotaan sitten, miten tämän toisen kanssa käy :)

Eilen tuli käytyä viimeisessä lääkärineuvolassa rv 35+5:
Painoa +700g/vko
Hb noussut toistakymmentä pykälää, eli ainakin minulla tuo Iron toimii
Syke 145+
Liikkeet ++
Sf 32 cm eli ihan keskikäyrällä kasvaa
vettä normaalisti
RR 127/90
rt, pää syvällä, mutta liikuteltavissa
Kohdunkaula enää 1 cm ja kohdunsuu hyvin pehmeä ja sormelle auki :O

Lääkäri sanoi, että voi syntyä ensi viikolla, tai voi mennä yliajalle. Mutta jotain ne supistukset ovat siis selvästi tehneet, ja eilisen tutkimuksen jälkeen supisteli koko illan kipeästi, tänäänkin on jokunen taas tullut. Sairaalakassin käski kyllä jo pakata. Tuota verenpainetta mittailen kolmesti päivässä kotona, lähtöarvot ovat olleet alle sadan, ja heti jos nousevat tai tulee muita oireita niin pitää soitella joko neuvolaan tai polille. Mutta jotenkin eilen tapahtui ajatusmaailmassa siirtymä kohdasta ”jos se syntyy” kohtaan ”kun se syntyy” :D

Branwen ja Sissi 35+6
 
Liberot myös meillä tulee käyttöön, ostin pienen paketin niitä 2-4 kg vaippoja. Kaapissa odottelee käyttäjää.

Viime yö oli taas.... yhtä vessassa ravaamista ja ei oikein unta saanut!!! Joka toinen yö menee näin. Olo on taas ihan hyvä, ei mitään merkkiä että minnekään synnyttämään lähtisin. Oikeastaan tuntuu että vatsaa ei olisikaan, on taas laskeutunut enemmän. Närästys nimittäin vaihteeksi poissa, onnex!


39+4
 
Kiitos taas mukavista sanoista :)

Hassel, hui, juu, mieluummin hiukan pienempi tosiaan kuin iiiiso vauva :O

Tömpsis, ah miten kannustavaa touhua siellä...joskus tuntuu, että oikeesti, miksi on alalla jollei vaan kiinnosta...älä murehdi, se oli vain joku elämäänsä kyllästynyt haahka!

Jemmiksi, jännät paikat, tsemppiä!!! Ja voiihan vee mikä vääpeli, oikeesti ei päästä synnytykseen mukaan???? Oikea idiootti!

Branwen
sai samoja uutisia kuin minäkin. Voi syntyä 12 tunnin päästä(meni aikoja sitten :D) tai mennä yli....aika skaala ;)

Vaipoista, meillä on 2 kokoa Pampersilta, on 3-6 kiloisten, mutta eilisen arvion jälkeen taitaa olla paras ostaa yukköskokoakin paketti.

Mulla on oikean käden sormien nivelet ihan kipeänä ja puutuu välillä, puristusvoima ei yhtään oo entisellään. Muilla samaa vaivaa? Taitaa liittyä turvotukseen vaan...

Että muuten teki kipeää se eilinen sisätutkimus!!! Olin illalla ihan ellänä alapäästä ja hiukan valkovuodon seassa tuli vertakin, kuivat limakalvot kun on...Ja kun siinä oli kandi mjoka lääkärin jälkeen vielä kokeili. Nice...

Hyviä vointeja ja supistuksia niitä haluaville!

Zophie+murunen 37+1
 
Jemmiksi hui...mie olin auki 3cm ku menin sairaalaan ja vajaa pari tuntii siitä oli poika maailmas... te kyllä mie olisin sairaalaan jääny tuossa vaihees...

Tömpsis siellä ollu joku elämänsä kyllästyny kätilö jonka mielestä viimisillään olevat ei muuta ku valita ja huolestu kaikesta(niinku me pitkälti ollaanki) mut meitä pitäis ymmärtää....täälläki sanotaan et aina saa mennä jos siltä tuntuu ja sitä olen kyllä kuullu soittaessaki et ei tarvii mennä ennenku sitä ja sitä mut aina saa mennä....

Uimarenkaan ostin esikoisen aikaan ja on se tuolla kaapissa mut en sillo sitä enää sit kotona tarvinu...onpa nyt kuite valmiina jos sattuu tarviin =) Mut toi on hyvö keksintö jos on paikat edelleen niin kipeenä ku kotiin tulee!!!

( . ) Oih ihanata ku puhutte suppareista,tän pvn ensimmäinen saavutettu tässä istuskellessa...Viime yö nukuttu ihan loistavasti,menin puol9 sänkyyn oli ihan sikaväsy ja uni tuli sit hieman ennen 10 ja poika herätti puol9 aamulla!!!ja VAIN 1 vessakäynti oli 1 aikaan!!!(eilen jäiki nestetankkaus väliin,minkä huomas sit pääkivusta...)tänään pitää kyl taas nestettä juoda,ettei päätä jomottas koko iltaa,ja noi viime viikkoiset verenpaineet on näyttäneet laskeneen ku äitee toi mulle mittarin,pe oli siis 128/72 ja tämän aamuinen oli 92/60,ei tarvi enää tota nousuukaan miettii,mut ihmettelen vaan ku se noin nosti..NÄLKÄ,HIRVEE NÄLKÄ,jääkaapille suuntaan siis! Ja eilen saatiin yli 2kk odottamamme sohva,kunnon XL-laiskanlinna,siinä on sit vauvan kans kiva kölliä!!ihanata!!ylihuomenna olis sit se ennakkoon näkemäni pv ;D ystäväni oli nähny samanlaista unta et olin saanu -2pv/+2pv lasketun ajan jolloin toi - menis just tolle pvlle..mut nyt toi jääkaappi oikeen huutaa mua!!!
 
Kiitos kaikille Onnitteluista! =)

Tömpsis: Juu tuli hieman yllätyksenä tuo synnytys, kun viime ti tai ke vielä kirjottelin tänne turhautuneena että taitaa mennä yli lasketun ajan ja nyt ihana pieni tuhisija on syntynyt!

Voisin jotain pikaisesti laittaa synnytyksestä, kun tyttönen nukkumassa ja pojat ja isäntä lähti kaupassa käymään!
Eli mulla rupesi ke-iltana tihkumaan lapsivettä ja oli hieman vihertävää seassa, niin piti lähtä näytille. Supistukset ei kuitenkaan alkaneet kunnolla, joten seuraavana päivänä lääkäri puolen päivän jälkeen puhkaisi kalvot, ( Kohdunsuu auki 3-4cm)mutta kalvot eivät puhjenneet joten tunnin päästä oli uusi yritys! Kalvojen puhkasulla ei ollut juurikaan mitään vaikutusta, joten käynnistettiin sitten tipalla!
Klo 16.18 alkaa supistukset heti 7 min välein, 18.40 supistukset tulevat 2-3min välein ja saan PCB-puudutteen josta ei apua. Kohdunsuu edelleen saman 4cm auki
Klo 19.36 painatuksen tunnetta ja supistelee toistuvasti, tuolloin kohdunsuu auki 6cm! Kätilö hieroo selkää josta tosi kiva apu supistuksiin! Pian rupeaa tuntumaan että täytyy saada ponnistaa ja siirrytään synnytyjakkaralle, klo 19.49 tulee tunne että vauva syntyy ja yhden supistuksen aikana syntyy vauvan pää, napanuora kaksi kertaa vauvan kaulan ympärillä,jonka kätilö äkkiä löysää, kun tuntuu ettei yhtään pysty piättää ja sitten syntyykin koko vauva! Synnytyksen kesto 3h 49 min, ponnistusvaihe minuutin! Mies kerkesi vajaa pari tuntia olla synnytyksessa mukana!
Sairaalasta päästiin maanantaina pois! Aivan ihana pikku tyttönen!:heart:

Tsempit teille kaikille joilla synnytys vielä edessä, saattaa piankin rueta tapahtumaan vaikkei ois mitään ennakkoaavistuksia!

ansuliinu ja tyttönen 6vrk
 

Yhteistyössä