Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

niin tosiaan, poika syntyi 29.8 viikolla 39+3, 2840g ja 48cm.

musta tuntuu aivan hirveen pahalta santun ja perheen puolesta... :( kun osaisi sanoa jotain, mutta sanoja ei kyllä löydy.

tsemppiä kaikille supistelijoille! jumppapalloa supistuksiin voin suositella minäkin, itseäni helpotti ekassa synnytyksessä tosi paljon lantion keinuttelu sen päällä. mulla muute supisteli su-ma yön aika tiuhaan ja kipeään, en tiiä oliskohan alkanut pian oikeasti tapahtua jos ei ois ollu leikkausaika aamulla. vauva ei ois voinu alakautta tulla vaikka ois yritetty, niin huono oli ollu tarjonta.
 
santulle osanottoni,ihan hirveää:hug: voimia jaksamisessa eteenpäin!

Merkkarille puolestaan onnittelut pojasta!

Puol4 alko supistukset,7aikaan tultiin sairaalaan näytille ja kovasti tyrkytti sairaalavaatteita jotka otin sit vastaan ku laitto peräruiskeen...katellaan nyt miten käy,lähteeköä kunnolla käyntiin vai ei..kohdunkaulaa oli tullessa 2cm,pää tuntui alhaalla,2sormelle auki..en nyt sit tiedä onko edistystä tapahtunu sen jälkeen..kait nuo kohta tulee ottaa käyrät pois,pitäis pissaleki päästä..supistukset tulee 5-10min välein sieltä 4asti...
 
Santulle ja perheelle syvimmät osanottoni.
Piti kommentoida vaikka mitä, mutta Santun kuulumiset vetää niin hiljaiseksi, että joskus toisten sitten.:'(

Merkkarille kumminkin onnea pojasta! Toivottavasti kireily miehen kanssa ei jatku.:hug:
 
Merkkari, MUISTA, että varsinkin kolme päivää synnärin jälkeen on kaikista pahin hormoniryöppy! Sillon ON kireetä yleensä. Mä ainaki oon itkeny ihan vaan "itkemisen ilosta" pari päivää ja sit pistäny miehen piikkiin. Kolmannen kanssa vasta muistin, että "ai niin, tää on taas tätä". Ottakaa rauhallisesti ja antakaa arjen tasottua. Jos vielä kiristää senkin jälkeen niin sitten pitää asioista puhua. Nimim. tällä hetkellä kireä kuin viulunkieli... Ja tietenkin se pääasia!!!! ONNEA PIKKUISESTA POJASTA! Kiva kuulla positiivista kuvaa sektiosta. Ihania vauvantuoksuisia ensi hetkiä koko perheelle!

JIIMII, Tsemppiä synnytykseen! Toivottavasti pian alkaa etenemään ja olisi helppo ja nopea synnäri bd !

( . ): Tuli taas kökköä niskaan tänään enemmän kuin laki sallii...voisinpa melkein sanoa että kirjaimellisesti....Olo on ollut enempi vähempi vaivanen ja mieli näiden kaikkien takia on todella kireä...Pyysin jo lapsiltakin anteeksi, että äiti on nyt vähän hermona, kun kaikki on vähän vaikeaa ja masu alkaa olla niin iso, että tekee kipeää. Edelleenkin suppailee 20-30minsan välein melko säännöllisesti. Joka toinen on kipeä, joka toinen vaan muuten napakka. En tiedä onko pitkästä automatkasta ja kaupoilla käynnistä vai mistä, mutta suppari kipu on nyt tänään levinnyt mahan puolelta myös selkään. Toivottavasti näillä nyt sitten on tehoa myös kohdunkaulalle...muuten mää suutun ja mustaksi muutun!!! Tai ainaki punaseks...mur! Ärrinmurrin....*jupisee itsekseen*

Hassel & Tepsukka 39+0 POKSPOKS*
 
Hei taas. Olen pelännytkin että jotain sattuu, että kun avaa tämän ketjun niin näkee surunvalitteluja ensimmäiseksi, ei sellaista kohtaloa halua nähdä kenelläkään... Olen todella pahoillani Santun perheen puolesta, eikä mikään sana varmaan lohduta :( Ei voi muuta toivoa kuin voimia koko perheelle ja olkaa toistenne tukena vaikeina aikoina! :hug:




Meidän muiden odotus se jatkuu. Tuntuu epäreilulta, mutta ehkä siitäkin saa toivoa, että elämä jatkuu...


Olin tänään sairaalassa, ja siellä se Peruna on perätilassa :) Kokoa oli tullut nyt jo reilusti, 3400g tällä hetkellä. Tällä kertaa oli todella mukava lääkäri, iloinen ja kova juttelemaan :) Katsoi kokoa tarkkaan, lapsivedet mittasi myös useaan kertaan ja istukan ja virtauksetkin tarkisti huolella. Kohdunsuunkin kokeili ja siitä kommentoi, ettei siitä mitään voi päätellä ;) Eli mulla se on pehmeä ja kiinni, 3cm, mutta voi syntyä huomenna tai sitten parin viikon päästä.

Lääkäri neuvoi taas vesien menon kanssa, jos niin käy niin pitää käydä pian makaamaan ja tulla ambulanssilla. Hän myös sanoi, että onhan se mahdollista sen napanuoran luiskahtaminen myös raivotarjonnassa, mutta niin paljon epätodennäköisempää, että sitä ohjetta ei enää anneta. Eikä kuulemma ole koskaan perätilavauvojenkaan kohdalla ole luiskahtamista nähnyt, mutta varmuuden vuoksi näin.

Suurta huvitusta meidän vauva aiheuttaa kätilöissä ja lekurissa, kun on noin kova pyörimään. Löivät jo keskenään vetoakin, että montako kertaa se vielä ehtii kääntymään :p Eli tällä hetkellä odotetaan synnytyksen luonnollista käynnistymistä, ja alatiesynnytykselle on "loistavat edellytykset" mutta jos ei käynnisty tai vedet menevät eikä supistelut ala, niin sitten leikataan - perätilavauvoja ei anneta mennä kauheasti yli, eikä myöskään käynnistetä. Seuraava kontrolli sairaalalla 41+0, nimellä yliaikaiskontrolli. Sain siis edes hieman hengähdys- ja miettimisaikaa... meinasi jo paniikki iskeä, että jos se tulee parin päivän päästä jo. Tosin mietitytti, että jos se on nyt 3400g ja kaksi viikkoa saa kasvaa mahassa niin sittenhän alkaa jo alatiesynnytyksen rajat lähestymään... Yhä haluaisin sektioon, mutta en oikein voi täysin kieltää alatiesynnytyksenkään mahdollisuutta... Jos ei siinä kerta ole mitään enempää riskejä vauvalle niin miksi lastenlääkäri hälytetään jo etukäteen paikalle? No, toivotaan, että se sieltä vielä ainakin kerran kääntyy ;)

Mökinakka: mulla on katsottu emätin kerran, yksityisellä kun menin varhaisraskauden ultraan. Teki siis normaalit tutkimukset ensin, että kaikki on ok. Eiku hetkinen, katsoikohan neukkulekuri ekalla kerralla myös, en muista. Meidän remppa on aika lailla loppusuoralla, onneksi, mutta tavarat yhä seikkailee ties missä! Tänään tuli hoitopöytä jo makkariin, kohta sitä pääsen täyttelemään :)

Hassel: voi mitä sähläystä tänään sitten sen labran kanssa! :headwall: En aamulla ehtinyt katsomaan sähköpostia ja menin sitten labraan kun siitä ohi ajettiin iltapäivällä. Ei ollut tullut neuvolasta lähetettä. Labran täti onneksi on ihana ja soitti neuvolaan ja kysyi, missä lähete viipyy. No neukkutäti kertoi, että oli mulle sähköpostia laittanut asiasta, että ei mitään lähetteitä koskaan saa hiivaa varten! :kieh: Oireiden perusteella vaan hoidetaan, vaikka mä eilen siitä puhuin siellä ja selitin, että en käytä niitä lääkkeitä ilman varmistusta - ei sitten tajunnut siinä vaiheessa mainita, ettei lähetteitä anneta :headwall: No, puhelimessa sitten keskusteltiin ja hän ei usko sen olevan hiivaa, ja on varmaan oikeassakin, mutta kun valitin niin kovin noita kutinoita, niin päätti sitten että otetaan maksa-arvot :p No kun labrassa kerta olin, niin mikäs siinä. :D (paitsi hirveä heikotus, yök verikokeet... ) Ensi viikolla siitä sit varmaan tulos. Voi että mitä sähläystä, ois mun ehkä pitäny soittaa sinne neuvolaan ja kysyä sitä lähetettä, eikä tolleen vaivata labrantätiä turhaan - labrakin oli jo mennyt kiinni, mutta ei mulle sitä vastaanottovirkailija kertonu :p Onneksi nyt on kutina helpottanut kunnon rasvauksella :)

o&o: mulla tais yks ilta olla, ei kauheen kivuliaita, mutta ihan hartioista sellanen lihaskipu/jännitys alkoi ja sitten levisi alaspäin, ja aina se paheni tietyin väliajoin.

jemmiksi: voi harmi!!! :headwall: Toivottavasti saat enemmän ymmärrystä Naistenklinikalla, mutta jos et saakaan sektiota niin varmasti selviät alatiesynnytyksestäkin, uskon että kaikki menee hyvin! :hug: :heart:

Onnea InnoM! Ihanaa vauva-arkea koko perheelle :heart:

Merkkari: siis voi käääk, miksen mä saanu suoraan sektiopäätöstä... pelottaa niin että alatiesynnytyksessä joku menee pieleen, lapsi vammautuu ja mun alapää räjähtää atomeiksi... :headwall: Mutta onnea sulle ihan hirmuisesti ja koko perheelle lepoa ja nautinnollista vauva-arkea! :heart: Ainiinjoo, mikä siis oli "niin huono tarjonta"? Mulla oli tänään perätila/poikkitila ja selkäranka napaa vasten :D Nyt kyllä painaa pää ikävästi kylkiluihin, välillä tekee kipeetä. Tuu kertoo sitten taas kuulumisia kun ehdit :) :heart:

Jiimii: toivottavasti syntyy pian ja helposti! :) :hug:

Jokohan kohta sais unta, koko iltapäivän taas nukuin... huomenna vois koittaa päivällä leipoa vaikka omppupiirakkaa- pakkaseen täälläkin laitan niinkuin joku muukin sanoi tekevänsä. :) Tai sitten taas neulon vauvalle vaatetta, tänään sain valmiiksi iiihanan neuletakin, mutta kylläpäs se on iso :O Piti olla 1/3kk kokoselle, pah, sehän hukkuu tonne! :D

Voikaa hyvin,
tömpsis ja superPeruna 39+2
 
Viimeksi muokattu:
tömpsiski siellä valvoo myöhään... :D
innoM onnittelut!!
nukahin tuossa pari-kolme tuntia ja tuntuu että supistukset on todella harventuneet,väli sellaset 20min eikä mitenkää älykipeitä,voihan kökkö!pitäskö tässä jumpalle alkaa että kiihtyisivät taasnälkäki olis,6aikaan syöny..niin piti aikaisemmin kirjoitella tuosta et jännä miten eri paikoissa erinlaista tuo polille otto,vrt ku inno käännytettiin pois vaikka tuskat niin kovat ja mie tulin näytille niin heti ollaan sairaalavaatteita puskemas päälle ja ollaan sitä mieltä et tänne jään.ja ajattelin että tuon viimisen käyrän jälkeen laittavat kotiin odotteleen mut ei..ehkä se sitte on tuosta ku edellinen ollu suht nopee.onko toi kahdelle sormelle auki 2cm?voikohan ne niitä kalvoja puhkasta jos kanavaa vielä?voisin kyllä nyt olla viimosta krt täällä...vauvan liikkeitä ei nyt ole tuntunu joten taidan ottaa mehua ja kuuunnella hieman,pelottaa santunkin tapahtuman vuoks...on se kauheaa,ei voi käsittää miltä varmasti tuntuu..
 
Jiimiii Kovasti tuli sun tilanteesta keskimmäisen synnytys mieleen. Lähdin säännöllisistä supistuksista sairaalaan ja sisään otettiin olin varmaan n. 20h sairaalassa kun supistukset loppui. Kotona oltiin taksin klo 17 ja seuraavana yönä meni lapsivedet ja takasin sairaalaan. Että tavallaan synnytys oli käynnissä, mutta vähän hidasta toimintaa oli. Tsemppiä kuitenkin ja toivotaan ettei tarttis lähtee kotiin vaan sais hoitaa homman kerralla.

Onnea InnoM: ja Merkkari!

Mahaa kiristää, mutta kun kiristää vain edestä. Synnytys supparit tuntuu mulla aina selässä. Jumppapallolla nykytin koko eilisen illan kipuja pois ja lämpöpussi oli käytössä myös. Onneksi kiristely loppuu kun menee nukkumaan ja saa ihan täydet unet nukuttua, muuten rupeis kyllä pinna kiristymään.
 
Hei!
Olen taustaillut tätä pinoa tuolta lapsettomuushoidoista plussanneista.
Tulin esittämään osanottoni Santulle ja perheelle. :'( Ihan järkyttävää oli lukea vauvanne menetyksestä. Olen todella pahoillani puolestanne. Ei löydy sanoja miten voisi lohduttaa tilanteessanne. Toivon kuitenkin voimia ja jaksamista! Toivottavasti saatte apua surutyöhönne!

Täällä poksui laskettu aika tänään. Kipeitä supistuksia ollut epäsäännöllisesti jo toista viikkoa ja odotellaan vain milloin alkaa tapahtua oikeasti. Vauva on valmiina lähtökuopissa, pää kiinnittynyt muttei ole ihan alhaalla, ensisynnyttäjä kun olen.

Minut voi lisätä listoille jos haluaa

Pirpana74 la 3.9. ensimmäinen, OYS, tyttölupaus
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Santtu :hug:

-----------------------

Onnittelut kaikille vauvautuneille!

--------------------------

Tervetuloa pirpana joukkoon matkaan :) saatetaan olla samalla synnärilläkin samoihin aikoihin :)

----------------------------

mucous plug... limatulppa... kera googlen kuvahaun :D

(tälle aamulle bongattu tällainen yökötys paperista :D )

-----------------------

Keskiviikkona käväsin äippäpolilla ja neidin painoarvio oli 3kg - eli ei taida tulla yli 3,5kilost meille tälläkään kertaa :)

KOhdunsuu oli 2,5cm ja sormelle auki - joskin venytteli ja sano et tiukast mahtuu sen kaks sormee.. mut papereihin merkkas vaan yhden.. eli muutost parin viikon takaseen oli -0,5cm ja auennut edes vähän :D

Tälle aamulle bongattu keltanen limaklöntti joka voinee tarkottaa et synnytys on käynnistymäs - tai sitten ei :D

Muistan vaan että kakkonen lähti syntymään 4päivää sisätutkimuksen jälkeen viikolla 39+0 (38+3 oli tutkimus). Eli alkaskohan tääki neiti tekeen pikkuhiljaa tuloaan - toivossa on hyvä elää..

Oma olo muuten ihan hyvä vieläkin - tokihan tää liikkuminen on melkost vaappumist ja puhti poissa - eilen otin parin tunnin päikyt lastenhuoneen sohvalla samal ku tytsit leikki vieres/mun päällä...

Supistuksia tulee sillon tällön - eipä ne kipeit oo viel ollu.. eilisen oli maha inhan tuntonen jatkuvast - jotenki oli niin kiree ja painava olo :/ tänään on sit alamahaa jomotellut...

Tänään lähdetään tytsejen kans sit isovanhempien luokse loppuraskauden ajaksi - eli maks 10 päivää synnytykseen kun yliaikaseksi ei anneta mennä.. Ollaan näin ollen lähempänä synnäriä jo valmiiks (10km) eikä tarvi miettiä ehtiikö täält kotoo lähteen (130km). Mies tulee peräst sit ku synnytys käynnistyy - siihen asti jatkaa koulunkäyntiä kaikes rauhas :p

Täällä pitäs viel siivota putsata puunata jne.. mutta mutta.. ei mua vaan enää huvita eikä jaksa - eli meil ei välttis ole lakanat vauvan sängys saati sitteri koottuna.. eikä kyl lattioita luututtunakaan.. mut eiköhän me selvitä ilman et on koti samas puhtaus tasos ku sairaalas :D

Mut nyt kaiveleen tyttöjen vaatekaappeja - olis luvassa viel yhet 50v+50v juhlat :D

Tuikku83 ja mötky 38+4
 
Viimeksi muokattu:
santulle :hug: ..että maailma voikin olla joskus epäreilu.. mutta niinkun joku muukin jo mainitsi, niin parhaimmat otetaan enkeleiksi, heitä ei oo tarkotettu kulkemaan maan päällä :'( kovasti voimia koko perheelle!!
 
onnea merkkari ja innoM!! :heart:

( . ) eilen käytiin ajelemassa 200 km ja maha oli niiiiiiin kipee koko takastulomatkan, et mies oli jo ihan varma et pitää synnärille lähtee ku en pystyny kaupassa kävelemään kunnolla :confused: mentiin kotiin, pääsin hyvään asentoon (eli makuulle) ilma pääs kiertää suolistossa ja tuli pihalle -> kivut loppu ku seinää :LOL: mitä tästä opimme; ei enää papuja lounaalla :LOL:

tiikkonen ja "JD" 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis

Yhteistyössä