Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

InnoM, paljon onnea potrasta pojasta :)

tömpsis, juu, mä eilen kans leivoin pakkaseen pellillisen omppupiirakkaa. Nyt siellä olis muutamia rahkapullia, raparperipiirakkaa ja omenapiirakkaa sekä vaniljajäätelöpaketti odottamassa. Enää tarvitaan vauva ;) Saatan vielä leipoa lisääkin koska se on niin kivaa! On teille muuten tulossa varmaan aika vilkas pikku-pyöriäinen :)

Santtu oli mielessä yölläkin, unessakin vaikken ole koskaan tavannutkaan. Ei kykene käsittämään moista julmuutta mitä laitetaan kokemaan :(

Pirpana74, tervetuloa!

Tuikku83, mulla jäi kans eilen aamulla sellainen pienehkö vihertävänkeltainen "limakasa" paperiin... Ja ällövaroitus!! (pikkuhousunsuojassa rusehtavanpunertavaa väriä, olisko jotain limatulpan osia...Yök.)

Mä muutuin eilen neuroottiseksi odottajaksi, joka hulluna tarkkaili lapsen liikkeitä ja olin jo kaivaa dopplerinkin esiin. Nyt haluaisin äkkiä tämän lapsen ulos, jotta voin varmistaa paremmin hengissä pysymisen. Hui, en ole koskaan havainnut itsessäni tällaisia ajatuksia, mutta jotenkin tosiaan tuo eilinen tapahtuma "täällä" sai ymmärtämään ettei mikään ole edelleenkään varmaa...

Zophie+murunen 37+4
 
InnoM onnea pojasta!

Jimille tsemppiä ja toivotaan että synnytys käynnistyy kunnolla!

Mä myös tarkkailin eilisillan ihan hullun lailla vauvan liikkeitä... Vauvan liikkeet kun ovat olleet vähäisempiä kuin joku 2-3 viikkoa sitten. Mutta aamulla tuntui jalkaterä oikeasssa kyljessä, vähän helpotti mieltä =) Onneksi itsellä se äitipolikäynti heti maanantaina. Saa nähdä saako saman painoarvion kuin viime ke ja mikä on lapsiveden määrä. Täytyy siellä kysellä antavatko aikaa uudelleen sinne päin vai mitenkä, riippuu tietysti mikä on tilanne mahassa ma-aamuna.. Kaikkea sitä pähkäileekin!

Mulla muuten tullut uusi kiva "vaiva". Kun on varpaat ja jalkaterät turvoksissa, niin mun pienet, muutenkin tiukat varpaanvälit hautuu rikki :( Aamulla huomasin, kun ihmettelin miten on niin kipeet varpaat. Ei auta kuin pitää kuivana ja puhtaana ettei nyt mitään tulehdusta saa rikkonaisista varpaanväleistä.
Tissitkin olleet kamalan kipeet tänään, vihloo kummasti :/

Tää lähtee myös leipomispuuhiin! Meidän piti lähtee tänään Ikeaan Tampereelle, mutta ei tuo mies innnostu, höh :(

Nessu ja pieni 36+2
 
Jiimiille tsempitykset synnytykseen. :)

Onnea innoM!

Viikot ne sitten vaihtuivat taas, 40+0 tänään. Edelleenkään ei mitään tuntemuksia tai oireita, joten eihän se auta kuin ODOTTAA. :D Tai ehkä tämä :kieh: kuvaa tätä odotusta paremmin..

Raisu 40+0
 
Viimeksi muokattu:
:heart:Onnea innoM!!:flower:

Carlottako se kyseli, että miksi Taysiin. Se tosiaan on lähin synnytyssairaala. Enkä minäkään usko, että mitään kauhean tärkeää jäi kuulematta/näkemättä, vaikkei tutustumiskäynnillä oltukaan. Katottiin se reitti miten sinne ajetaan ja käytiin vähän keskenämme haahuilemassa sielä käytävillä... Sitä on kumminkin niin paniikissa kun SE tapahtuu, että harhailemiseksi se menee kumminkin :kieh:

Myös minä kuulostelin lapsen liikkeitä koko eilisen illan ja heräilin yöllä useaan kertaan. En voi minäkään käsittää elämän epäoikeudenmukaisuutta, kurjalta tuntuu.:( Vielä kerran voimia Santulle ja perheelle.

Onpa hyvä idea tuo pakkaseen leipominen, taidan innostua minäkin.

Ai niin, POKS 38+0!
 
Kyllä veti hiljaseks ku Santun kuulumiset luin :'(
Mieleen tuli yks ihana runo joka itteä lohdutti aikanaan...

"Kunpa tämä runo kietoutuisi ympärillesi kuin käsivarsi ja lohduttaisi sinua...
Kunpa tämä runo olisi huone ja hehkuva takkatuli, jonka ääreen voisit käpertyä...
Kunpa tämä voisi antaa sinulle niin paljon enemmän...
Kunpa tämä runo voisi täyttää toiveesi...Silloin et ehkä enää itkisi..."

Paljon jaksamisia ja voimia sinne suuren surun keskelle :hug:


Tuntuu kovin julmalta jatkaa perään omia juttuja, mutta....

Onnea merkkarille ja innoM:lle pojista! :heart:

JiiMii taitaa olla vuorossa seuraavana :)


Täällä seksi saa totisesti aikaan supistuksia! Mahassa ja selässä tuntuu... Uuh. Mies tuossa jo totes että pitää varmaan jättää pois jos se tommosia saa aikaan, täh... Täysaikasia tässä jo ollaan mut ei tässä mikään kiire ole ettei sen puoleen...
Jos tällä kertaa säästys seksikiellolta niin voihan tuota kokeilla häätöniksinä jos (ja kun) näyttää yli menevän :whistle:

Talvicci ja Torsti rv.37+1 :heart:
 
Santtu oliki kerenny jo välissä käyä kirjottamassa... Itku tuota lukiessa tuli... Ei voi käsittää... :hug: Miten osasitko sä yhtään ite mitään epäillä mitään ennen tuota neuvolaa, jos siis teijän Aada oli ollut jo viikon kuolleena?
 
Onnea innoM ja merkkari :heart:

pirpana tervetuloa

JiiMiille tseppiä

Eilen ei sanoja löytynyt eikä niitä löydy vielä tänäänkään, mutta Santulle ja koko perheelle paljon voimia ja jaksamista :hug:

Eilen olin kaverin muutto puuhissa apuna ja tänään menen vielä auttamaan, jos vain kykenen... Nyt tuntuu siltä, että vaavelin pää on oikeasti jalkojen välissä eikä supistuksen supistusta! Esikon synttäri päivä lähenee ja jännitys tiivistyy sattuuko samalle päivälle! Nyt reippailemaan koirien kanssa, josko saataisiin vähän vauvaan vauhtia!!

Hipsunen ja Vuokralainen 38+6 :heart:
 
santun tarina sai kyl kyyneleet silmiin ja tuli tuo teidän tilanne myös miun uniin viime yönä :'( ilmeisesti teille jäi kumminkin hyvä kokemus synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta, mikä varmaan osallaan auttaa toipumisessa. :heart:
 
Tulin toisaalta vain kertomaan suruvalitteluni Santulle, olen niin pahoillani, elämä on välillä liian julmaa.. :'(
Itku täälläkin pääsi kertomustasi lukiessa, eikä ole olemassa sanoja jotka tilannetta auttaisivat tai oloasi helpottaisi. Rakastakaa toisianne kovaa ja pitäkää toisistanne huoli. Olet ajatuksissa.

Voimia.
 
kaz
santun perheelle paljon voimia tulevaisuuteen. Minullakaan ei ole sanoja, jotka voisivat lohduttaa.. Kyyneleiltä en välttynyt lukiessani viestejäsi. Tuollaisia uutisia ei toivo kenellekään. Varsinkaan, kun ei mikään ole viitannut tällaiseen tilanteeseen, niin tuntuu todella käsittämättömältä.. Mummoni sanoi alkuvuodesta, että meille ei anneta surua enempää kuin jaksetaan kantaa.. Meillä siis viime syksynä keskenmeno ja miehen äidin yllättävä sairastuminen ja poismeno alkuvuodesta... Suru ja ikävä eivät häviä, ne vain muuttavat muotoaan ajan kuluessa.

Kaz
 
Tuntuu niin väärältä Santun puolesta. Omaa vauvaa olen pidellyt nyt sylissä ja rutistanut ja itkenyt vain ajatustakin menettämisestä. Voi kun voisin jotenkin lohduttaa... :'(





Onnea innoM! Kunnon kokoinen kaveri teille tulikin, onnea koko perheelle! :flower:
Olikos muitakin joita onnitella? Onnea kaikille vauvan saaneille!

Tervetuloa uusille! Tuntuu hassulta, että tänne tulee uusia odottajia, kun itse on saanut pienen syliin jo heinäkuun lopussa. Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!

Huldis ja pikkusisko "Talonmies Pete Pikkarainen" huomenna 5 viikkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
kyllä itku pääsi tuon Santun kertomuksen lukiessa:'(...:hug:

Täällä kotiuduttu...ELI eilen alko siis puol4 aikaan supistukset 10min välein ja 6aikaan ne alko olla 5min välein ja kipeämpiä,joten soittelin sit tuossa puol7 polille et jos menisin näytille ja toivottivat tervetulleeks.Polille pääsin ja tutkivat,kaulaa edelleen se 2cm jälel ja auki sisäsuulta niukasti 2cm...käyrällä olin ja aina ennan supistusta vauvan sykkeet nousi sinne 170,hyvin tiesi millo alkaa sit supistaa ja sit rauhottu supparin jälkeen.kätilö tarjos peräruisketta että nopeuttas toimintaa tai sit ei,eikä se sit nopeuttanu mut sainpa suolen tyhjäks :D 10aikaan alko väli pidetä 10minuuttiin,mut sanovat et jäähä tarkkailuun yöks,mies lähti kotiin(poika siskolla hoidossa)ja mie sain nukahtamislääkkeen ja särkylääkkeen.puol1 aikaan sain unen ja heräsin 4(?) aikaansupistukseen ja niitä sit tuli enää tosi harvoin 20-30min välein eikä olleet enää niin kipeitäkään..aamulla kävin aamiaisella minkä jälkeen otettiin käyrä,ei yhtää supistusta ja lääkäri sano et voin lähtee ottaa vauhit kotoota,kätilö viel tarkisti alakerran tilanteen,oli sama ku illalla ja sano et hieman on edistystä tapahtunu iltaiseen 2cm auki ja kohdunkaulaa edelleen sen 2cm...jotenka nyt sitte odotellaan taas kotona et käynnistys kunnolla....huomennahan se ois täsmällinen aika syntyä mut jotenki mie epäilen et saa taas odotella seuraavaa kertaa...
jiimii&poju 39+6
 
Terve kaikille pitkästä aikaa!!!

Mä olen enismmäkseen lukenut teidän juttujanne koko odotuksen ajan kun oon niin laiska itse mitään kirjoittelemaan. Viimeisin kirjoitus taisi olla joskus sillon ennen rakenneultraa :LOL: Noloa...

Ensinnäkin paljon onnea ja rutistuksia vauvan saaneille :hug: ja vielä enemmän halauksia Santtu81 jolle voimia suruun. Sanani eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi :hug:

Itellä mennyt odotus vaihtevasti. Viikolla 25. jäin sairaslomalle kipeiden supistusten takia, jotka jatkuvat edelleen.

Nyt pissassa protskut 2 plussalla ja kaamee turvotus päällänsä käsissä ja jaloissa. Verenpaine kuitenkin toooooosi alhainen (93/53) joten ei ainakaan vielä pelkoa myrkytyksestä.

Mun tiedot vois varmaan päivittää kans tohon alkuun kun on vielä vanhoilla tiedoilla :D Eli eräpäivä mulla 22.9 ja poika tulossa.

Meillä sillon rakenneultrassa kätilö oli ihan sata varma pojasta. Nyttemmin ultrissa vauva ei ole suostunut näyttämään mitään, niin tiiviisti puristaa aina jalkoja yhteen :).

Mun kätilö-kaveri sanoikin, että poikavauvat ei yleensä kovin mielellään pidä jalkoja yhdessä mahassa, koska ne pienet pallit on siellä jalkovälissä niin turvonneet.
Jännää nähdä, kenen veikkaukset on oikeessa ja kumpi sieltä nyt sit oikeesti tulee:)

Tänään sain vauvan kamppeet kaikki paikoilleen ja kassit pakattua itelle, esikoiselle ja vauvalle.
Mummo on luvannut tulla hoitamaan esikoista sit kun meille tulee lähtö.

Mä tässä pikkuhiljaa vastailen noihin kaikkii galluppeihinkin niin saan teitä edes vähäsen kiinni jutuissa :)

Mulle tuli mieleen, että onkos meillä keskisuomen/jyväskylän mammoilla ajatuksena nähtäillä tai jotaki sit kun ollaan jakauduttu?

Terveisin Yksi kappale Jyväskylän mammoja ja Kari-Tapio-Katri-Helena 37+2
 
Palstalla juteltua ja poimittua:

Alottaako teillä muilla miehet isyysloman, kun itse kotiudutte laitokselta?
- Meillä ei mies varmaankaan aloita sitö ollenkaan, koska meillä ei taida olla siihen oikeen varaa tällähetkellä, mutta katsotaan sitten tuonnempana onko siihen tarvetta.

Onko vauvabonusta käytössä?
-Mitä ne semmoset on, jotaki syötävää??

Onko pinna kireällä?
-Välillä palaa käpy esikoiseen niin että päässä kiehuu, ukkoon vieläkin useammin ja enemmän. Joskus pitää oikeen keskittyä hillitsemään itseään... :stick:

Maidosta:
- Maitoa mulla on tullut ihan alusta saakka, nyt viimeaikoina se on tosin huomattavasti lisääntynyt. Kuppikok on kasvanut ainakin kahdella :rolleyes:

Painosta:
- Painoa on tainnut tulla tähän mennessä yhteensä jotaki 9 kiloa. Jes!

Imetyspaidoista:
- Mäkin olin ajatellut käyttää tuubitoppia ainakin yöaikaan ja sit päiviksi mulla on pari henkan imetyspaitaa, saa nähdä tarviiko niitä edes..

Vessassa ravaaminen:
- Siis vessassa ei ihme kyllä tarvi ravata edelleenkään, edes öisin :rolleyes: On kyllä ihan luksusta.

Närästyksestä:
- Se on aika-ajoin kammottavaa kun kaikki ruoka puskee takasin suuhun. Renniestä ei ole apua yhtään :headwall:

Neuvolakuulumisia:

Hb: 123 , noussut aika rutkasti viime kerrasta (103).

RR: 106/71

Paino: +1167 g /vko, suurin painonnousu koko raskauden aikana ja varmaan osin
johtuu tästä valtaisasta turvotuksesta.

Sf-mitta: järkyttävät 35 cm. Esikoisesta oli enimmillään 31 cm (RV 42.) Tuon takia jouduin käymään painoarviossakin kun mitta huiteli yläkäyrien yläpuolella.

Turvotus: ++ (jalat sekä kädet ihan järkyttävän turvonneet)

Proteiini pissassa: ++

Tarjonta: Rt ollut ainakin rakenneultrasta asti

Yösyönti:
-Ei onneksi tarvii lähteä yöllä kampeemaan alakertaan keittiöön.

isyyden tunnistus:
- Meillä se olis taas edessä. Edellinen kerta ei ollut kiva kokemus.

Haamupotkut:
- Mitä ne on?

Raudansyönti:
- Rautaa oon syönyt noin kk verran ja saanut sillä hempan kivasti nousemaan.

Mitä mukaan sairaalaan:
- Kotiintulovaatteet,imetysliivit, liivinsuojia,siteitä,hygieeniakamppeet,kamera,laturit,vauvan harja,vauvalle ensipupu sekä itelle namia yms..

Miten esikoinen suhtautuu:
- 5v odottaa innolla ja harjoittelee vaipanvaihtoa pehmoleluillaan :)

d-tipat:
- meinasin ostaa/ antaa niitä sit vasta vähän myöhemmin, niin tein esikostakin.

imetysliiveistä:
- Muutamat lindexin hyvöksi todetut liivit odottaa käyttöä.

Hankinnoista vauvalle:

- oon ostanut ainoastaan vauvalle kotiintulo vaatteet ja sitterin, sekä tutteja yms.. Muuten esikoisen vanhoilla mennään.

Äitiyspakkaus vai raha?

- Rahana otin kun kaikkea on jo niin paljon ennestään..

Nukkuminen:
- Onnistuu edellee aivan moitteettomasti, tyyntä tietysti myrskyn edellä...

Raskausarvet:
- Ei onneksi ole tullut yhtäkään, ei tästä eikä esikoisesta.

Mitä jään kaipaamaan raskaudesta:
-Potkuja mahassa sekä äitiyslomaa..

Mitä en jää kaipaamaan raskaudesta:
-Kaikkea muuta siihen liittyvää :stick:

Monesko raskaus:
- 6. raskaus ja 2. synnytys tulee olemaan..

Edellinen synnytys:
- Kesti 15 tuntia ja meni oikein hyvin :)

Limatulpasta:

- Se meni esikoisesta sunnuntai-iltana ja keskiviikkona sit syntyi :)

Tää mamma lähtee nyt käymään yksissä pirskeissä niin ei ihan mökkeydy (vielä)

Mustikka83 ja Katri-Helena-Kari-Tapio 37+2
 
Mulla myös Santun kokemus tuli uniin ja valvotti yöllä! :( Jotenkin sitä tässä vaiheessa pitää liian itsestäänselvänä, että kaikki menee hyvin.
Lääkäri ei varmaan sitten vielä osannut antaa mitään syytä tapahtuneelle? :hug:

innoM:ille paljon, paljon onnea pojasta!! :heart:Tulihan se sieltä lopulta! :)

Ja Jiimiille lähettelen roppakaupalla tujakoita supistuksia, jotta pääsisit jo tositoimiin!! :)

mustikka Täällä ainakin yksi Jyväskylän seudulla asusteleva tuleva mamma :wave: Mä tutustuisin todella mielelläni teihin muihin samalla seudulla asuviin, kun en juuri tunne täältä muita samanikäisten äitejä! :)

Omaa napaa: Eilen illalla tuntui sitten vihdoinkin ensimmäiset supisteluiksi luokiteltavat tuntemukset!
Tosin ne tuntuivat selän puolella, pakaroissa ja reisissä, eivätkä kyllä olleet mitään maata järisyttäviä kipujensa puolesta, mutta selkeitä supistuksia kuitenkin! :) Kestivät vain kymmenisen sekuntia, mutta tulivat kolme kertaa noin viiden minuutin välein..Ehkä ne taas jotain tekivät edistääkseen synnytystä :whistle:

Vaniljainen ja "Peppi" 36+6 :heart:
 

Yhteistyössä