Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Zophie siellähän on hyvät tapaamisajat!! täällä on isälle ja lapsille 12-18 ja isovanhemmille 16-18.ja muut ei täälläkään saa tulla osastolle.

Vaniljainen täällä edelleen yhtenä |O toivotaan että nuo sinunkin supparit sais jotain aikaan ja saisit pian nyytin syliisi :)

mustikka no jopas on olotilat,ei kuite raskausmyrkytystä?oliko sykkeet sit polilla ihan ok?toivotaan että kaikki menee hyvin ja on kyllä ikävä olla tuollasten kipujen kanssa,jos kovin yltyy niin ei muuta ku meet takasi!

Huono olo TAAS illasta,päätä jomottaa,hikee puskee ja...niin,huono olo!kyl tää sais jo helpottaa jos tää joka ilta on tällasta. ja nyt olen tyytyväinen et hommasin tuon dopplerin,eilenkää en jaksanu olotilan takia alkaa tuntia laskemaan joten otin dopplerin esiin ja kuuntelin ja rauhoitti mieltä..poju on kyllä ollut rauhallisempi nyt pari pv,josko se voimia kerää..ja anteeksi jos sanon joitain asioita moneen kertaan,en muista mitä olen kirjoittanu,ja välillä unohan mitä olen kirjoittamassa tai kommentoimassa jollekin..:ashamed:
 
Joo mun sykkeet tosiaan on noin korkeet :ashamed: Oli ne jo siellä sairaalassa, mutta eivät vielä halunneet käynnistää. Jospa ens viikolla sitten, tosin mä oon ihan varma et mulle sattuu tuolla gravidassa sellanen läääkäri joka keksii ettei käynnistetäkään :headwall: Ajatus siitä että pitäs näillä tuntemuksilla jaksaa vielä neljä viikkoa tekee kyllä hulluksi :ashamed:

Mustikka 37+6
 
synnytysosaston vierailuajoista täällä tullut nyt uutena käytäntö et isä ja perheen muut lapset saa olla 9-21 ja muut vierailijat kielletty (eikä muute harmita yhtään) ihan sen takia et saa toipua rauhassa... :popcorn:
niin ja siis aiemmin oli et isovanhemmat sai käydä 17-19 välisenä aikana.
 
Viimeksi muokattu:
täällä maataan sairaalassa. Verenpaineet 110/150,syke vaan 127 meikäläisellä. Anto aamulla lääkkeet mut ei vaikutusta. Huomenna katotaan mahd.käynnistys huomenna. Kaulakanavaa ei ole ollenkaan ja 2cm auki kohdunsuu.
 
Marjalle toivotaan käynnistystä huomiselle! Kyllä noilla paineilla ja sykkeillä on jo kurja olla! Mustikalle myös pikaista helpotusta! Mulla paineet oli tänään kotimittauksessa 130/90 ja syke 90 ja se jo teki höntin olon, kaikki sympatiani teille!

Täällä synnytysosaston vierailuajat ovat isälle ja sisaruksille 8.30-20.30 ja muille 18-19.
 
Viimeksi muokattu:
Jemmiksi repesin niin tolle "Anopista saa saman kun ihmisestä"-kommentille. :D Mun anoppi on kans melkosen hössö.... Täällä ei sairaalaan edes pääse katsomaan kuin isä/tukihenkilö ja sitten sisarukset, onneksi. Eikä esim. hoitajat saa edes kertoa, että ootko sairaalassa potilaana vai et, vaikka joku kysyiskin.

Huldis Joo, imetys ei tosiaan ole toimiva ehkäisykeino, edes vaikka imettäisi kahden tunnin välein ja käyttäisi varsinaisena ehkäisynä kondomia. Terveisin nimimerkki 38+1, sterilisaatiota odotellessa. :D

Oon vähän väsyyyy....
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Kaikille äideille ja vauvoille tasaisesti sykkiviä sydämiä :heart: ja tsemiä loppukiriin jo radalla oleville!

Pahoinvoinnista: ei ole hellittänyt koko raskauden aikana, mut onneks ei sentään tarvi laaatoitella vessassa... Esikoisen aikaan tosiaan oksuilin 9,5 kk joka päivä viel salissakin. Oli kamalaa sillon, kun piti jossain käydä, niin reitti piti rakentaa mahdollisten vessojen ja suojaisten porttikongien mukaan. Eli nyt on ihan "huippuhyvä" olo siihen nähden :x

Raudan imeytymisestä: Mä olen kokeillut ihan kaikki apteekin ja luontaistuotekauppojen valmisteet, hemppa kun on ollut vajaata sataa koko ajan. Ei imeydy, eli rautakokeilujen aikaan on tyhjennys tapahtunut suun kautta.. Parhaiten väsymystä poistaa eli hemppaa nostaa nokkoskeitto ja maksamakkaraleivät, juomana appelsiinitäysmehu (god morgon veriappelsiini/appelsiini on ykkönen!).

Diiliä odotellessa
Kiippu & kj (37+1)
 
marjalle tsemppiä, toivottavasti RR kuitenkin 150/110 eikä 110/150? Kirjoitusvirhe oletan. Hurja sun syke kyllä. Toivotaan, että käynnistää pian!!!

Sykkeistä yleensä, mulla on jo useamman neuvolakäynnin ajan ollut syke satasta, normaali joku 70+, mutta ei siihen ole reagoitu...

Mulla on tässä illan mittaan selkää pakotellut aika ajoin, oikealta puolelta alamahaa tullut kipuiluja ja oikeaa reittä särkenyt...josko jotain tapahtuisi :) En kyllä ole yhtään hillinnyt menoa, kävely attuu kyllä mutta tallillakin touhusin tänään ihan entiseen malliin ja muutenkin. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato ;)

Zophie+murunen 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Heipparallaa taas ! :)

Ketäs en ole vielä onnitellut? R-M ja Lunea taitaa puuttua... ainakin, anteeksi jos joku jää välistä :(

R-M: onnea pojasta! Toivottavasti voitte hyvin kaikki! :heart:

Lunea:
onnea pienestä tytöstä! Mahtaa olla pikkuruinen sylissä! :heart: Onnea koko perheelle! :)

Kiippu: tohon mäkin kiinnitin huomiota, onhan spermassa sitä hormonia mitä Cytotecissakin vai missä se olikaan, no kuitenkin sitä mikä pehmentää kohdunsuuta - tietty siinä on pienempiä määriä joo. Mutta ehkä seksi ei siis itellään edesauta synnytystä?

eijukeiju: kun syksy alkoi olemaan lähellä niin muhun iski hillitön neuloosi :D oon tehny vauvalle jo parit villatakit, sukat, pipot, tumput... ja villapeitto on kesken yhä vaan :D mietinkin että miten hölmöä on neuloa hulluna nää viimeset viikot kun ois ollu noi 9kk aikasemminkin aikaa... :p Mutta ei kesällä vaan voi neuloa, ehei.

Jemmiksi:
mut kukaan ei oo tulossa mun kaa ilmeisesti samaan sairaalaan, eli en pääse ketään "tuttuja" tönimään pois tieltä ;) :D
joo, toi on mullakin pelkona: toisissa sairaaloissa ei ole vierailuaikoja tai -rajoituksia, eli sinne saa kaikki tulla koska vaan!!! :headwall: kätilön kanssa kyllä ollaan puhuttu, että ne kyllä sanoo tulijoille, ettei nyt sovi, kunhan vaan me ilmotetaan ettei todellakaan nyt jaksa. mutta miten mä erittelen niille, että noi saa tulla ja noi ei... jotkut ihmiset on NIIN törkeitä, että ne meinaa ihan oikeesti vaan tulla pyytämättä! ja ottaa vielä omat lapsensa mukaan sinne riehumaan (okei mulla on nyt mielessä pari sellasta kakaraa (ja sukulaista...) jotka ei omaa mitään käytöstapoja ja ketä mä en voi ollenkaan sietää, niin niiden äidit on ilmottaneet vaan "tulevansa" :headwall: ei vttu todellakaan!!)

Zophie:
sulla on erilainen käytäntö sairaalassa siis. mutta toisaalta ehkä mä otan mielummin sinne sairaalaan niitä ihmisiä käymään kuin heti sit kotiin ;) no katotaan nyt, päästänkö sinne ketään.

Näköjään useammalla on toi käytäntö, Lohjalla saa kaikki tulla ja lähes mihin aikaan vaan... :headwall: Ei kiva jos tulee jotain yllätysvieraita, tai oikeasti noita hemmetin rasittavia sukulaisia, alan itkemään jo pelkästä ajatuksesta... :(

Neuvolassa tänään:

paino noussut 400 g viikossa
paineet yhä aika ylhäällä, muttei liikaa
mittaakohan ne enää ikinä hemppaa? btw :O
pissa puhdas, vaikka unohdinkin näytteen kotiin :D
sf mitta sama kuin viimeksi
ehkä nyt raivotarjonnassa, taas :D :D :D kauheen kovia potkuja tulee kylkiluihin, ihan selkeästi joku pieni osa, eikä enää pää. täti veivas ja vaivas mahaa vaikka kuinka ja kun heilutteli jotain isoa tuolla alhaalla niin vihlas kyllä alapäähän ja kovasti, auts! eli jotain siellä on :)
syke oli aluksi taas tosi alhainen, noin 112, mutta nousi sitten pian liikkeiden myötä 130-140.

kovasti se tätikin kyseli, että supistaako, joko meette tänään jne. Kaikilla muilla tuntuu olevan kiire synnyttämään paitsi meillä... :p

Äsken vessasta tullessani oli kyllä alavatsa kipeä! siis ihan mutkalle jouduin taipumaan, mutta en vieläkään kutsuisi "supistukseksi", tollanen jatkuva kova, puristava kipu. Helpotti heti kun pääsin istumaan.

marjalle
tsemppiä sairaalaan! :hug:

mulla on vähän sydän muljahdellut, ja varmaan taas oli tänään neuvolassa rytmihäiriöitäkin, mutta ei tätsy niistä sanonut mitään, eli ehkä vaan kuvittelin.

Nyt täytyy taas könytä ylös ja sammutella kynttilät. Katotaan mitä mahakipu sanoo nyt kun taas nousen ylös, palaan raportoimaan sitten jos jotain ihmeellistä :D (mies vitsaili tänään että sen on synnyttävä huomenna aamulla, jos on tullut isäänsä eli on täsmällinen (miehen oma totuus....;)) ja jos on tullut muhun niin syntyy 2 viikkoa myöhässä... :p)

kippas kappas, niin se pamahti se LA.... iiiiiik!
tömpsis ja super 40+0 :O
 
Lunea, ONNEA RINSESSASTA! Mäkin haluun tollasen ihanan kirpun :heart:

Hipsunen, JA PYH! Tultiin takas kotiinki jo...Ei auttanu vaikka kävin shoppailemassakin kolme tuntia, kun mies "hoiteli" asiakkaitaan. Kahvilasta jo kyseltiin kun menin välillä istuksimaan, että ei taida olla kauan enää. Huomenna pitäis tulla sanoin...oli nuoren pojan nassu näkemisen arvonen :D , lupas soittaa lanssin heti jos tarvetta ilmenee...Mut ku ei ni ei...
Huh, sulla vipinää riittää kun taitaa koirakavereita olla enemmänkin. Saattaa tässä joutua itekkin sellasen vielä hankkimaan. Johan tässä hetken tauko ollutkin. Viimeset 20vuotta ollutkin aina koira. Viimesin kuoli keväällä vanhuuteen, mun rakas nallekarhuni :heart:.

Jandhe, kiitos. Molemmista. Nyt vaan joka sormi ristiin ja pystyyn ja vaikka solmuun, että tosiaan käynnistävät huomenna. Muuten repee tän mamman peräsuoli!

Jiimii, kyllä mua hulluna on pidetty, että uskalsin tolle reissulle lähteä, mutta en tiedä johtuneeko siitä, että mies on asioista niin hyvin perillä vai että jo neljäs tulossa vai mikä, mutta mua ei auto synnäri pelottanu yhtään. Tai sit tosiaan vaan pää pehminny lopullisesti..hmmm:whistle: .
Päänsäryn karkotusta sinne! Ja vauvan kans! Kyllä sullakin alkaa olla noita viikkoja jo ihan tarpeeks :D !

Zophie, kiitos onskuista ja tsempeistä. Niitä tarvitaan! Katotaan saatko olla kateellinen, mun suurin pelko on edelleen, että laittavat takas kotiin sieltä....ui ui ui....pelopelo! Mulla kans selkänikamat paukkuu oikeen kunnolla joka kerta kun kääntää kylkee. Ainut hyvä puoli siinä on se, että se helpottaa alakyljen kivun. Ja sit sitä ihmetellään että miks loppu raskaudesta naisilla on vähän "hermotiukalla"! Kirjaimellisesti ;)

Santtu, kiva lukea, että sulla elämä jatkuu. Varmasti helpottaa henkisestikkin, kun palautuu synnytyksestä noin nopeasti. Tässä kohtaa, kiitos lääketieteelle kunnon dropeista. Täällä myös hautajaisjärjestelyjä vanhemmalle polvelle. Jaksamista valmistelujen keskelle, olet ajatuksissa.

Maximilian, :LOL: kyllä! Mä itseasiassa käskin aamulla miehen pakata kaiken varalta ison pyyhkeen tän päivän reissulle. No ei sit tullu tarvetta, mutta miehen veli jo herjas puhelimessa, että muista sanoa, ettei sitten tehä vesivahinkoa nahkapenkeille! Miehet....
Onnea vai otetaanko jo osaa la:n paukkumisesta? :D Kun ei me taideta samaan sairaalaan olla menossa niin otetaas nyt kunnon yöunet ja sit lähetään aamusta kilpajuoksulle ponnistelee! :D Supsupsuppareita sinnekkin!
Hah, mulla myös välillä puutuu korvat! Aivan älytöntä! Kaikkea sitä saakin kestää!

Huldasharks
, voihan menkat sentään! Olis nyt 9kuukauden kärsimyksestä jotain hyvää saanu seurata edes vähän pidempään! Onko runsaat? Jos sulla alkoki jälkivuoto uudestaan? Mulla alko esikoisesta ja loppu sitten ja alko vasta puolen vuoden päästä kunnolla. Eli just tolleen, että jälkivuoto alko vasta hiipumaan mut runsastu sit taas. Peukkuja jälkivuodon puolesta!

Casanna, hihihii mä kans muistuttelin miestä, että kun pää on syntyny niin pitää muistaa ottaa napanuora pois kaulanympäriltä jos siellä sellanen on :D . Voi hitsi, ei me taidettu päästä maasturi synnyttäjiks. No, ehkä sit ens kerralla...HUPS! Mä en sanonu tota ääneen!!!! :whistle:
Yritähän parannella. Toivottavasti vauva säästyy flunssalta, se on niin kurjaa kun ihan pikkusen nenu menee tukkoon. Mä en yleensä uskaltanu nukkua jos oli kovin tukkonen vauva kun tuntu että se tukehtuu justiinsa : / .

Äippäliini
, olis jo sullakin korkee aika. Nyt lisää zuppareita ja poweria niihin, että pääset tosi toimiin! Tsemppiääää!

Jemmiksi, aivan loistava idea :D ! Nici-lappu rintaan kun synnärille mennään! Tosin mä joudun ainaki listan mukaan menee ihan yssiksein :( . No, täytyy käydä vaik gynen puolella tönimässä akkoja siellä jos ei synnäriltä löydy tappelukaveria. Tai ottaa viivat rollaattoripuolella! Kumpi ensin kanttiinin vikan pullan kimpussa: synnyttävä nainen vai rollaattori mummo?! Pitääki käydä kokeilee :p . Kiitos onskuista. Ja joo, ei päästy lehteen. Koto sänkyyn jouduin vielä punkkaamaan. Mä niin olisin halunnu käydä hotellilakanat hiestämässä, mut ukko halus lähtee ajelee takas kotio, niin tultiin sitten isänmaallisia lauluja laulellen yötämyöten kotio.
Ja tsemppiä ens keskiviikkoon, JOS en muka ehi ennen sitä jostain syystä tulla tsemppaamaan sua sektion suunnitteluun :D !

Vaniljainen, kiitos tsempeistä! Tosin jos se sektio jätetään muille. Kalvojen puhkasusta puhuttiin ainaki viimeks kun kävin näytillä :D . Nyt vaan tosiaan kaikki ulokkeet ristiin, että myös tekevät sen...tänään. APUA!
Ja onnskut ekoista kunnon suppareista! Siitä se lähtee :)

MArja, voi kurjuus, että meni noin pahaks vointi! Mulle saa laittaa ylimäärästä verenpainetta tulemaan, jos pysyis paremmin pystyssä... Mut HEI! JEE, päästään siis tänään ponnistamaan kilpaa, jos tosiaan molemmilla käynnistävät. Saa näkee kummalla poksahtaa ensin. Mä tosin pääsen käyrille vasta klo12, joten varmaan kalvoja puhkotaan sit vasta kahen aikaan...Ei sitten varasteta siellä! Tsemppiä!!!

Tömpsis, hihihiihahahaa! Sinäpä sen sanoit! Siks munki kakarat on kaikki niin sitkeessä! Ovat tulleet äitiinsä, aina myöhässä :LOL: . Osanotot kuitenki la:n saavuttamisesta. Nyt vaan tsemppiä että lähtis omineen käyntiin hetimullekaikkinyt-tyyliin, yykaakoo NYT!

( . ] : Joo-o, maha on ton mallinen. Tai ehkä jopa [ . ] ! En tiiä mitä tää yks oikeen yrittää!? Tehä pesäkolostaan asuttavaa taloa? Yksiötä mihin muuttaa lopullisesti? Joka kulmassa: ylhäällä, alhaalla, vasemmalla ja oikeella on pientä raajaa jotka puskee ulos nahasta ja maha muuttuu kuutioks! Vetääkö se niinku sellasen neliraaja lukon sinne, että EN MUUTEN VARMAAN TUU ULOS! Turha edes yrittää! Hähhäähäää! Saa kyllä alkaa kohta maksaa alivuokralaisen osuutensa jos meinaa vielä kovin kauan temppuilla tuolla. Nyt kai törkkäs päänsä vähän alemmas/syvemmälle lantioon, koska peräsuoli repee pihalle kohta! Yhtäkkiä paheni peräpukamat niin, että mietin jo, että mistä reijästä kaveri oikein aikoo pihalle! Että PÄÄKÖ SE SIELLÄ JO NÄKYY?! Ja on muuten pirun kipeet! Että jos eivät meinaa tänään käynnistää niin saavat sitten ommella ainaki noi suolenpätkät takas sisälle tai en voi kohta istua enkä kävellä! :$
Joo niin, tultiin sit tosiaan näihin jo valmiiks papalle haiseviin hikoiltuihin lakanoihin nukkumaan, kun mies ei jaksanukkaan lähtee iltarientoihin asiakkaidensa kanssa. No, jospa sitä olis niin ahkera, että vaihtais puhtaat lakanat omaanki sänkyyn aamulla niin kivempi tulla sit verta ja maitoa vuotavana niihin nukkumaan. No, ne eritteet ei sentään haise papalle...Mä en tajuu, miten voi näin paljon yöllä hikoilla vaikka nukkuu ilman peittoa ikkuna auki? Joka kerta kun herään vessaan niin kaula, niskahiukset ja koko naamavärkki VALUU hikeä!

Ei vaan, kai se on pakko nukkua muutama tunti, tai siis parhaansa yrittää ainaki, että jaksaa pistää hanttiin sille lääkärille joka vielä yrittää kääntää mua kotiin! Mä vedän siel samanlaiset ovenkarmilukot ku tää muksu, että muahan ei sieltä yhtenä kappaleena KIRJAIMELLISESTI ulos saada!

Se olis sitte 11h17minsaa kohtalon kohtaamiseen silmästä silmään! Abouttiarallaa...tasan. Pitäkäähän ne ulokkeet pystyssä niihin aikoihin! Kauniita unia kaikille!

Hasselpähkinä joka sisältää yllätyksen: Tepsukan 39+6
 
kaz
Paljon onnea nyytin syliin saaneille :)

Täällä ei tarvitse näemmä tänä yönä nukkua nimittäin viime yönä teki sellaisen kurkkukivun, että ei mitään rajaa. Illasta nosti velä kuumeenkin. Luetaan sitten koko yö kirjaa.. Mur..

Reilu viikko sektioon. Pelottaa että vauva joutuu osastolle seurattavaksi, koska sokereissa ollut häikkää rasituksessa. Harmittaa että en saa vauvaa heti syliin ensi-imetykselle, kun ekakertalaisena myös imetyksen onnistuminen jännittää ja toivon kovasti, että se onnistuisi.

Kaksilla ei saa käydä muita vieraita kuin vauvan isä ja vauvan sisarukset, joten onneksi sitä ei tarvitse murehtia. Toivon tietty ettei miehen sukulaiset tunkisi kotiinkaan heti kun itse päästään. Haluaisin ensin rauhassa tutustua vauvaan ja parantua tietenkin itsekin leikkauksesta.

Kaz 38+0 "poks"
 
Mun olo oli kans ku kännissä ja turvoksissa. Soitin eilen aamulla polille ja käski tulemaan näytille. Pissa oli ihan puhdas ja verikokeet ok, mut paineet sit mitä oli ja tää päänsärky. Lääkäri oli ihana, mutta asia on eri mitö osaston lääkäri sanoo kierrolla...Niin ja juu alapaine 110. Illalla oli vaan 100...
Mun säkällä katselevat taas, ellei satu olemaan eilinen lääkäri. Täällä oli oikein lappu, että tällävkolla pulaa lääkäreistä synnärin ja polin puolella. Eli mä en ainakaan tänään vielä synnytä :( Mulla on muitten käynnistys kestänyt 3-6pvää, joten odotella saa..
Onnea vauvaantuneille ja käynnistykseen meneville!

Marja ja 37 POKS!
 
Hassel Juu kyllä täältä sullekki koira löytyy :LOL: Vähän on joutunu miettimään kenestä luovun, jos en saa arkea pyörimään... Onneks toi vanhin on yhtä nyt käyttäny, ku sil on saamarin nartulla vielä juoksu ja aijaijai noit meiän urhoit ku ollaan sekasin ku seinäkellot!!
Nyt sanot sil lääkäril tänään et pää kyllä kestäis, mut kroppa ei!! Täällä kanssa toi Reppukansalainen tuuppaa vaan perhana alemmas ja alemmas, et kai sekin suolet kaulassa vielä syntyyy!! Onnea matkaan!!!!

Oli vielä muitakin kenelle piti onnea toivotella tälle päivää, mut piru ku on tää dementtia....eli onnee käynnistyksiin ja leikkauksiin ja meille kaikille =)

Täällä sitten tuli vähän nukuttua... nukahdin soffalle salkkareitten jäljeen, heräsin 22,30, käytin koirat ja evästin sit takas nukkumaan 00,00 aikaan... aamulla totesin nukkuneeni pommiin ja heräsin 6,40!!! Tosin pysähdyksittä ei tämäkään yö mennyt eli keskimäärin kerran tunnissa oon ainakin vessassa käyny!!

Se pitäs alkaa varmaan raatamaan taas tämän perheen eteen että saan noi lapset kouluun!!

Hipsunen ja Reppukansalainen 39+4 :heart: (ja niin se taas LA lähenee ja kohta se jää taakse...MURRRR)
 
Huomenta!

Täällä nukuttu todella huonosti viime yö.. |O
Lantio särkeny ja häpyluu on tajuttoman kipee taas.. supistuksia ei oo taaskaan.. Tuntuu että tää on päättäny jäädä asumaan tonne yksiöönsä pidemmäkski aikaa..
Alkaa olee olo jo todella kypsä.. ei vaan enää pysty tekee mitää ku paikat on niin kipeinä..

Tsemppiä kaikille supistelijoille ja käynistykseen pääseville ja tietty kaikille muillekin!

O&O + pikku jäppinen 39+5
 
Marjalle jaksamisia, toivottavaste käynnistävät, ei tommosilla paineilla ja ololla oikeen viittis kenenkään antaa olla.

:heart: Tänään on jännä päivä monella, onnea kaikille ketkä leikataan tai käynnistetään :) ja tietenkin niille, jotka synnyttävät ihan perinteisesti, jos joku nyt sattuu tänään alkaa jakutumaan :D :heart:

( . ) Kannatti käydä täällä eilen illalla avautumassa siitä että mun pikkukaveri liikkuu kehnosti, oli sit sen jälkeen pienet pirskeet illalla ja yöllä! Kaveri on siis vain laiska ja kaikenlisäks pirullinen :D Eli ei mun sit tarvinnutkaan alkaa soittelee nyt minnekkään, jee :) seuraillaan...

Varoitus, nyt tulee hullua juttua, mut sais varmaan pistää johonkin hoitoon... Tiettekö sen "Leipuri Hiiva" -lastenlaulun? Se soi mulla yöllä päässä kun pöhkin varmaan pari tuntia valveilla. Mut siis eihän se mistään leipureista kerro, vaan raskaana olevista! Pullat työnnetään uuniin ja sit ku ne on sen 9 kk muhinut nii vedetään valmiina takasin. Leipuri asuu Kumputiellä, ja aikamoista kumpua tässä onkin havaittavissa. Ja piipustakin kohoaa savua, ainakin mun korvista voi semmosen myös nähdä nousevan aika usein :D Juu olen sekaisin. Tarttiskohan yöllä klo 4 vaikka nukkua eikä lauleskella mitään leipuri hiivaa :headwall:
 
Jes, kerrankin mullakin on jotain kerrottavaa.. :D Lähes 41 viikkoa selvittiin siis tässä raskaudessa oikeastaan ilman yhtäkään supistusta. Eilen illalla alkoi sit klo 20.30 maissa supistella säännöllisesti ja kivuliaasti (ei kuitenkaan tarpeeksi). Aamulla aina klo 6 asti supisteli 8-10 min. välein, mutta siihenhän ne sitten hyytyi. Nukuttua ei juurikaan tullut, mut eipä se mitään. No, lupaava alku oli. Jospa se tästä vielä uudelleen urkenisi. Tänään sit neuvolaan ja eihän tässä enää voi mennä kuin max reilu viikko, joten kai sen jaksaa jotenkin kitkutella..

Tsemppiä kaikille, joilla koitos edessä tänään tai lähipäivinä!

Lähden nyt käymään töissä siinä toivossa, että se saisi lisätuntemuksia aikaan. :)

Raisu 40+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Casanna ja Kiippu
Huomenta kaikille!
Täällä yks mattimyöhänen ilmoittautuu mukaan. Esikoisen aikaan kirjottelin elokuisissa 2009 ja nyt olen tässä viime viikon ajan lukenut teidän tekstejä, kun oma olo käynyt tukalaksi. Huuuuoh. Vertaistuki - paras tuki. Viikkoja kasassa nyt 39+5 ja ulosulosulosulosulosulosulosulos!!!! ei vain jaksa enää. Supistuksia ollut jo monta viikkoa ja kerran jo kättärillä käynyt (viikolla 35), mutta ei sillon onneksi vielä käynnistynyt. Siitä asti kuitenkin joka ilta miettinyt, että tuleekohan lähtö yöllä.
Supistusten lisäksi mulla on jotain outoja viiltokipuja (ehkä kuitenkin supistuksia??) mitkä siis tuntuu siltä, kun puukkoa väännettäisiin ympäri tuolla kohdun/emättimen tienoilla. Niitä tuli säännöllisesti viime yönä ja ovat siis tosi kipeitä, kestoltaan kuitenkin vain n.10sek kerrallaan. Sit mietinkin, että voisko nää olla jonkinsortin suppareita, kun niin säännöllisesti tulevat ja ovat kipeitä. Esikoisen ajalta ei mitään tällaista ollut.

Esikoinen on kaksi vee ja alkanut uhmaamaan tosissaan. Itsellä on "huono äiti" fiilis, kun oma pinna katkeaa jo ensimmäiseen kiukkuvinkunaan joka tulee n. muutaman minuutin päästä heräämisestä. Oma pinna on joo hieman kireällä. Hirvittävä väsymys vaivannut koko raskauden ajan, mun on pakko nukkua päikkärit esikon kanssa, muuten en jaksa millään koko päivää. Sit sitä omaa aikaahan ei muuten ole, kun käyttää sen päikkäriajan nukkumiseen. Mut pakko mikä pakko.

Raskaus sujunut muuten ihan hyvin, ei kummempaa vaivaa. Selkäkipu lähinnä nostanut päätään nyt viime viikkoina varsinkin. Painoa ei ole tullut kuin 5kg, esikoisesta tuli 8kg, eli voi jäädä jopa siitä. Tytöstä (?) povataan pientä ja siroa, tosi pitkä saattaa olla, maha edelleen ihan ylhäällä, pylly ihan kiinni kylkiluissa ja pää alhaalla, eli käyttää koko kohtua hyödykseen.

Eilen vauva piti ihan mielettömän jumppasession illalla mahassa ja mulla tuli mieleen, että sekin etsii nyt reittiä ulos. Varmaan ahdistaa sielläkin aika paljon :D toivotaan että reitti löytyisi pian......

Yanis+neiti 39+5 (esikko syntyi 39+6, toiveet siis korkealla..)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille kärsimättömille kanssaodottajille!

Raisu, lupaavalta kuullostaa. :) Samoissa viikoissa mennään. Täällä suppaillu jo kolme viikkoa napakastikin välillä. Harkkareita ovat kuitenkin eikä niitä oikeita ilmeisesti kun eivät kovene eivätkä säännöllisty. Tuntuu ettei tää vauva synny IKINÄ! :) Mut niinku sanoit, viikko vielä korkeintaan. Sen kestää miten vaan!

Marjalle tsemppiä! Toivottavasti pääset tositoimiin. Hurjan kuuloset olot!

Jiimii, tuolla aiemmin ehdottelit että pitäs käydä näytillä, kun suppareita on kokoajan... Itse oon aatellu samaa. Huomenna neuvolassa pyydän jos joku vois kokeilla kohdunsuun ja kaulan tilanteen, et ovatko supparit tehneet mitään. Viimeksi tilanne tutkittu 36+2 ja tuolloin kohdunsuu oli pehmenny ja kaulaa pari senttiä jäljellä.
Eilen oli sellaista paineen tunnetta tuolla peräsuolessa ja emättimessä supistusten aikana mutta meni sitten ohi. Kerran tunsin sellaista viiltävää kovaa kipua kohdunsuulla mutta sekin meni sitten ohi... Ehkäpä siellä kuitenkin jotain tapahtuu ja sitten kun varsinainen toiminta alkaa, on tilanne jo kypsä ja homma etenee nopeasti. Toivotaan näin.

Jaksuja ja kärsivällisyyttä kaikille! :heart:

Pirpana 40+5
 
Jemmiksi: Sektion jälkeen jälkivuoto Ekan sektion jälkeen tuli enemmän ja kesti mulla 6 viikkoa. Ehkä hieman vähemmän kuin alatiesynnytyksen jälkeen. Toisen sektion jälkeen mielestäni niukkaa vuotoa, ehkä normaalien mekkojen verran. Mulla runsaat menkat ja tää oli siis vähäisempää vuotoa. Kestänyt taas kohta sen 6 viikkoa....

Kaiken kaikkiaan taitaa olla aika paljonkin niukempaa tai lähes samanlaista :)
 
Puuh, kyllä täälläkin kai jotain tapahtuu! Supistelee välillä napakastikin ja muksu punkee koko ajan alemmas.

Neuvolassa kävin aamutuimaan ja kaikki sinänsä ok.
Pissa ok, paino +700g/vko hiukan siis turvottaa!
Hb 126, täytyy kai ottaa välillä rautaa kun viimeks oli vielä 130.
Sf 36, eli alemmas on tullut, pääsin takaisin käyrälle ;)
RR 132/92, eli hiukan on kohonnut näin loppua kohti.
Kävelin kotiin ja auta armias miten tuskallinen matka! Tosin mä vaan oon tyytyväinen :D Jotain tapahtuu! :D

Kovasti tsemppiä kaikille! :heart:

Mädchen :heart: 38+6
 
Hassel Voi apua mun kanssani!! :D:ashamed::ashamed: Ethän sä tosiaan ollut mihinkään sektioon mennossa vaan kalvojen puhkaisuun! Ääh..Nyt nolottaa!!
Toivottavasti asia on jo hyvällä mallilla etenemässä ja saat nyytin nopeasti maailmaan :heart:

Meillä on vierailut sairaalassa myös niin, että isä saa olla aamusta iltakahdeksaan ja muut vierailijat sitten kello 17-19. Ja tuo on tosi hyvä munkin mielestä, että saa myös levätä, eikä tarvitse koko ajan katsoa sukulaisia ;)

Toivottavasti Marja saa käynnistyksen tänään! Onpas meinaa aika sykkeet :O

Zophie Hyvältä kuulostaa! :) Lisää supistuksia ja tuntemuksia toivottelen sinne! :heart:

tömpsis Just tollasia puristavia kipuja, jotka vetää kokonaan mutkalle, on ollut mullakin! Ja kysyin niistä eilen neuvolassa niin ovat kuulemma supistuksia, mutta eivät vielä synnytystä käynnistäviä! Hyvältä kuulostaa kuitenkin :)

Tervetuloa Yanis! :)

Täällä on ollut ihan kaamea yö |O Peppi on touhunut koko yön ihan hulluna ja pitänyt mua ihan koko ajan valveilla! Koitin heilutella itseäni, jotta saisin vauvan nukahtamaan, mutta nukahdin aina itse ensin, kunnes taas vartin päästä heräsin potkuihin :D
Yöllä tuli muutama supistuksen oloinen tosi vähän aikaa kestävä kipu selkään, mutta muuten ei mitään. Mutta heti kun aamulla nousin, niin puristavat supistukset alkoivat tuntumaan alavatsassa. Nämä on nyt ihan selkeästi kipeämpiä mitä pari päivää sitten, joskaan ei vielä tarpeeksi kipeitä..Mutta ehkä ne tästä pikkuhiljaa! :)

Vaniljainen ja Peppi 37+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Huomasin uutena asiana että nyt synnärillä saa vierailla vain isät ja lapset ja mielestäni se on tosi hyvä. Kun kaikki ei ymmärrä että yhteishuoneisiin ei oo kiva juoksuttaa koko sukua ja kaveripiiriä kun muut yrittää siellä toipua ja nukkua. Sitten eniten ärsyttää se kun jengi tulee suoraan tupakalta sinne huoneeseen tai ravaa savuilla vähän väliä ja koko huone haisee. Kuitenkin sairaalassa ollaan nykyään niin lyhyt aika että eiköhän kaikki kestä sen ilman kauheeta viihdytysjoukkuetta ja puhelimet on keksitty.

Marja Aika vatkaamista tuntuu olevan sun käynnistämisen kanssa. Siis eikö ne oikeesti osaa päättää, ei ne taida ymmärtää kuinka inhottavaa tommonen vetkaaminen on äidille.

Hassel Eipä taida auttaa mun ponnistaa kun ei oo supistuksiakaan, saa vaan turhaan peräpukamia :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel

Yhteistyössä