Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

vaniljainen: just meinasin kirjottaa, että pakko kai munkin on myöntää, että supistuksia noi kivut on. vaikka aina sanon, että ei ne silleen "supista" kuhan vaan sattuu :p varsinkin kun seison, alavatsaa kivistää ja sattuu aika kovin. tulen sitten makoilemaan tai istumaan niin menee ohi. mä taidan toimia päinvastoin kuin muut :D :D

on niitä kipuja aika monta kertaa nyt vuorokaudessa ollut. erityisesti vessakäynnin jälkeen. mies käski yöllä jo katsomaan kelloa, mutta en mä viitsinyt kun kipua kesti ja kesti ja kesti, kunnes istuin alas niin meni ohi - ei siinä paljon kelloteltavaa ole :p

jännittääköhän miestä kovin, se nukkui viime yönä ihan pätkissä, tosi outoa kun heräsi niin monta kertaa. minä luin sängyssä lehteä niin yhtäkkiä se käänsi kylkeä ja sammutti valon, tekiköhän sen unissaan vai meniköhän sillä hermot kun valo tillitti silmään :D no, menin sitten muualle lukemaan kun valo vietiin :D

taas mielessä pyörii monta asiaa mitä pitäisi tehdä... mutta ehkä nyt koitan nukkuakin taas vaihteeksi...

voikaa hyvin!
tömpsis ja super-potkija 40+0
 
Sanzilla kiitoksia aamun nauruista :LOL: ja aika hyvin hokasit että raskaana olevistahan tuo laulu kertoo!!!

Yanis Tervetuloa!!!!

Siis ihan epäreiluu et tossi monessa paikassa on niin et isä saa olla ihan aamusta asti!!!no toisaalta tuossa on se lääkärikäynti oon aamuisin,et ei tarvii niillä olla hätystelemässä ketää ulos,mut vois toi 12 mikä täällä on olla hieman aikasempi!!onhan se kuite lapsen isä!ilman sitä ei mitää lasta olis..joilla tapaamisajat isälle on noin pitkät niin olkaa onnellisii =)

Marjalle tsemppiä paineiden kanssa ja toivotaan että rauhoittuisivat tai sitten tosiaan tekisivät jotain,saavutithan juuri täysiaikaisuuden,vaikka parempihan olisi mahassa vielä hetki pysyä,vai oliko sulla tuon koon kanssakin jotain,muistanko väärin..??

Raisullesäännöllisiä ja aikaansaavia suppareita täältä lähettelen!!!odotus alkaa vasta kun LA on mennyt yli,kyllä me jaksetaan kiukkuilla tää loppuaika!!

Täällä seksi sai aikaan taas makeita(kipeitä) supistuksia ja kuulostelin niitä pari tuntia,nukahin sitte,ajattelinki et turhaan mä polille lähen ku ne kuite lopahtaa jossai vaihees,odottelin lähinnä et jos menis oikeen kipeiks ja napakoiks..mut herätty on aamulla,eikä enää mitää..miehestä alkaa jo tuntua että hän on mun leikkikalu:popcorn:,no pakko myöntää et nyt on välillä seksin tarve ollu lähinnä tuon takia et sais ne kunnon supistukset alkamaan ku niitä saa kuite aikaan,ei kuite joka krt,mut jos sattuu ajoittaan hyvin ;) ja onneksi hän ei kuite pakosta joudu,kyllä taitaa olla kuite tyytyväinen että seksiä saa,olen sanonutki et mieti aikaa kun vauva syntyy niin mie en kykene heti mihinkään ja aikaa ei enää ole ihan niin vaan harrastaa ;D
tänään kävelylenkki taas maastoon,jos ei muuta niin saa ainaki raitista ilmaa!!päänsärky jatkuu,pissa oli puhas.eilen illalla pukkas taas ihan sikahuonon olon,se yleensä iskee aina illalla..no josko ensi yönä pääsis lähtee(huoh...joka pv samat toiveet..) olis sit hyvä syndepv 9911,ja poika tulee taas ma kotiin niin sitää ennen olis hyvä tuo reissu tehä!!!muuten sit pitää taas suunnitella hoitaja yövaralle ja miehelläki ku työt 5 niin miten hoito ku ei ole vielä auki siihen aikaan..pitää alkaa nuo asiat miettimään valmiiksi vkloppuna..
jiimii&poju 40+4
 
maximilian: Lohjalla oli näköjään sellanen "vierailualue" jossa fiksut ihmiset käy kattomassa vauvaa, tosi tökeröä mennä yhteiseen huoneeseen meukkaamaan, kun siellä on muitakin äitejä ja vauvoja. pliiiis saanhan mä sen perhehuoneen...
 
Aamu alkoi labroilla kun yön kutisi taas hulluna...ja sen jälkeen vihreällä teellä ja ananasmehulla...Ihanaa tää loppuaika :D

Mädchen, sullahan on muhun verrattuna vähäiset turvotukset ;) Mulla on tullu turvotuksista 1,5kg viikossa...Nice.

Hasselin jutut luin jo yöllä kännykällä kun uni katkesi, kiitos taas hauskuutuksesta :D
sanzillalle myös ;)

Vaniljaisella myös lupaavia oireita, tsemppiä :) Samaten tömpsikselle ja raisulla, siitä se lähtee :)

Santulle, olet ajatuksissa :heart:

Oli kans hankala yö, huoh. Oikea nivunen ja alamaha sikakipeenä ja selkää jomottaa ja lihakset jumissa... Mitäs sitten...jos alkais taas tallille suuntaamaan ja siellä touhuais kovasti niin tuliskohan tää jo.... :D Tuskinpa, ei oo tähänkään asti ottanut tulta alleen vaikka oon hevosen kanssa kuljeskellut ympäri pihoja ja mantuja.

Pirun turvonnut ja ryhävalaaksi itsensä tunteva Zophie+murunen 38+2
 
Yllättäen oli viimevkolla käännöksen tehnyt lääkäri kierrolla...ja voihan vittu! Joo verenpainelääkitystä ei kannata jatkaa, kun on viikkoja näin paljon, mutta silti ei suostu vielä käynnistämään, koska diabeetikkojen vauvojen keuhkot ei ole kypsyneet tarpeeksi, kuten normi äitien...no sanoin siihen, että olenhan saanut kortisoonit...meni hiljaseks ja sano, että huomiseen makaan osastolla, siiten viikonlopuksi kotio ja maanantaina takas, että saadaan lisää raskauspäiviä...Sit sanoin sille, että on mulla muutkin käynnistetty 37+0, 37+4 ja 38 ja ihmetteli, että miksi...voi vittu samasta syystä, minkä takia makaan täällä nytkin..Alapaine on nyt ollut tasasesti 100 ja yläpaine 150 hujakoilla...eilinen lääkäri olisi ollut valmis käynnistämään vaikka heti...ihme touhua! Toivon totisesti, että huomenna lääkäri olisi toinen...
 
Voi vee, mikä lekuri Marjalle osui! Eikö äidin hyvinvoinnilla oo enää mitään väliä? :O :hug:

Hasselille tsemppiä, pidä pintas :D

Mulla supistelee aika kivasti tässä... Ei vielä mitään lähdönmerkkejä, mutta kiva tietää että jotain tapahtuu. Jos vaikka viikonloppuna pääsis tositoimiin ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi ja Casanna
eilen oli neuvola ja täti sanoi että tunsi vauvan pään ja että on todella alhaalla. ilkeästi painaakin kyllä kohdun suuta. vihloo ja nipistelee. ajoittain joitan suppareitakin mutta eivät kai mitään tee kun on vielä aika kivutttomia. jos vertaa oikeisiin kunnon suppareihin. hermot välillä tosi kireät ja koko perhe siis kärsii. toivotaan ettei pitkään kestä enää tää odotus vaan pääsis synnyttämään.

onnea kaikille vauvan saaneille!!!!!

paino oli muuten tippunut viikkoon 900g eli 8,6kg tullut vaan yhteensä ku edellisissä 18kg ja 15kg

marjalle tsempit ja muille kans jotka vaivojen kanssa kamppailee.

kaneli ja pieni 37+5
 
Hassel lähtee haastamaan rollaattorimummuja! Tsemppiä sinne =)

Tömpsis, oli pakko kysyä tutulta, että millanen käytäntö vierailijoista sillä oli kun Lohjalla synnytti, niin sanoi vaan että hoitajille kun sanoo siitä ketkä voi tulla ja mihin aikaan, ni pitävät kyllä kiinni. Itse meinaan stressaan pienesti ihan samaa, kun tän loppukaksiviikkoa tässä Lohjalla oleilen äidin luona. Kiva sitten jos "joutuu" Lohjalle synnärille ja puoli sukua plus miehen kaheli äiti vastassa :D
Mut aika huoletta saat siis kyllä olla :)

Siinä missä muilla on synnytystoivelistaa, on mulla tehty valmiiksi vierastoivelista. Siinä on hyvin selkeästi nimet ja sukulaissuhteet niistä, ketkä ovat tervetulleita VIERAILUAIKANA, yhtenä päivänä. Se on myöski sairaalakassiin pakattuna, ettei tarvii sitte joka kerta selittää erikseen.

Huonosti nukuttu enemmän tai vähemmän täälläkin. Nyt on taas saanut juosta vessassa minkä ehtii! Ja joku sanoikin, että kun aiemmin avautui siitä että vauva ei liiku tarpeeksi ja yöllä sitten senkin edestä, ni sanotaan vaikka että tiedän tunteen :D Tai mun kylkiluut tietää.
Hasselin [.] omanapa oli aika osuva, tästä meijän pikkuihmisestä ei kans oikein tiedä et mistä se pyrkii ulos.

Raskausarvista, onko muille tullut? Ite oon ainakin tähän asti vielä säästynyt pahimmilta, navan ympärille tullut muutama ja napakorujen rei'istä menee lävitse tuollainen pidempi arpi. Navan ylä- ja alapuolella kun on ollut korut, niin se arpi näyttää vähän sellaselta "leikkaa tästä" -kohdalta :D

Huldis, kiitti tosta jälkivuotoinfosta ! ^^

Marjalle tsempitykset, toivottavasti ei todellakaan tarvis tolkuttomia aikoja enää juosta ympäriinsä, vaan ottaisivat ja käynnistävät!


Nyt päänsärkyilemään taas sohvalle 8)

Jemmiksi&Omppu joka ei todellakaan ymmärrä että mistä päästä pääsee ulos.
 
Marjalle kovasti tsemppiä sinne lääkäreiden kanssa tappeluun!! Kumma kyllä kun tolleen venyttävät. Tässä varsinkin oma kokemus kun on niin en ymmärrä ollenkaan tollasta vetkuttelua. Vaikka siis mulla ei mistään vetkuttelusta ollut kyse, vaikka noita neuvoloita onkin karsittu aivna minimiin...
 
Tervehdys!

No olipa Marjalla huono tuuri lääkärin suhteen! Höh! Toivottavasti asiat järjestyy ja lapsi saadaan ulos pian ja voitte molemmat hyvin. Jaksamista! :hug:

Hasselille tsemppiä ja samoin kaikille, joilla jotain jännää tapahtuu! :D

( . ) Luin eilen HUSin nettisivuilta ja muualtakin kaikkea synnytykseen liittyvää ja jotenkin alkoi mietityttää synnytyskipu. En ole sitä edes ajatellut, kun vaan odotan niin kovasti, että jotain tapahtuisi. Ponnistusvaiheen kipua en ole koskaan kokenut, mutta supistuksia senkin edestä esikoisen kohdalla. Ja olihan ne aivan kamalia, ei sitä tietenkään muuten muista, muuta kuin että ajatteli silloin kivun olevan pahinta mitä voi kuvitella. Miten te suhtaudutte synnytyskipuun?

Eilen käytiin pojan kanssa lenkillä ja voi äly, että sitä pitää olla raihnaisessa kunnossa! Huh huh! Sai lyllertää etanan lailla ja alaselkään koski, maha oli kestosupistuksesta kivikova ja alavatsaan sattui ihan hulluna taas. Sen jälkeen piti käydä vielä asioilla ja ruokakaupassa ym., ja minä olin ihan rätti! Kyllä vois tietysti kohta jo ajatella, että lapsi syntyis, ku eihän tästä tule oikein mitään. Tänään rakennettiin maja pojan kanssa olohuoneeseen ja siellä könyäminen ei kyllä ole ihan mun juttu just nyt :LOL:

Mahasta kuuluu ihmeellistä kuplintaa, ihan niinku veden alla voi kuulla. Mietin vaan, oliko ihan vatsalaukusta kuuluvaa vai kenties lapsiveden loisketta...? En tiedä - toisaalta ei varmastikaan tarkoita mitään kumminkaan, joten samapa tuo ;)

Hauskaa päivää ja supistuksia toivottelee Mayah ja Pupu 38+0 *POKS* :heart:
 
Moikka!

Mayah kyseli tuossa synnytyskivusta ja näin ensikertalaisena olisikin kiva kuulla muiden ajatuksia ja ihan näin viime tinkaan mitä te aiemmin synnyttäneet haluaisitte sanoa ensikertalaisille kivusta ja muusta synnytykseen liittyvästä? Nyt kun la aika lähestyy, sitä alkaa olla aika kypsä, eikä pelota kuin aiemmin, mutta olisi ehkä hyvä olla jotain itsensä tsempitysjuttuja mielessä... Olen ajatellut mennä hetki kerrallaan, koska kipuhan yltyy pikkuhiljaa....

Täällä pikkasen syö voimia alkanut flunssa, ei kiva herätä yöllä yskimään kun vatsalihakset on nyt mitä on...

Kseena + tyyppi 38 + 3
 
Mayah: Mulla oli eilen ihan tollasta samanlaista loiskintaa, mutta vaikka tuntui kuuluvan kohdusta, niin päättelin että vatsalaukusta oli kuuluttava :) Vauva vaan punkee sisäelimet niin eri paikkoihin kuin normaalisti, että ääniä on hankala paikantaa.

Raskausarpia mulle ei tässä raskaudessa ole juuri tullut, mutta ensimmäinen hoiti sen puolen jo kuntoon!

Synnytyskipua on kyllä hankala kuvailla, se on jotain niin hirveää, että en ollut ikinä aiemmin kokenut mitään vastaavaa, mutta sitten kun vauva on maailmassa, niin samalla sekunnilla se kipu poistuu ja unohtuu. Vaan jotenkin sen läpi pääsee, kun tietää että se loppuu kun vaan sinnittelee.
Näin siis mä olen sen kokenut :)
 
Ei oo tainnu pariin päivää syntyä uusia vauvoja?

Sairaalassa vierailijoista että ihan samaa mieltä olen että riittää että ne sisarukset ja isä ovat "salliituja" vierailijoita,koska täälläpäin ainaski huoneessa saattaa olla 4:ki äitiä vauvan kanssa ja se kyllä häiritsee muita äitejä jos monella on vieraana suurinpiirtein oko suk ja meteli on aika kova,ei siinä nukkua pysty,ku tosi väsyny kummiski on synnytyksestä. Toisaalta ymmärrän niitä isovanhempia joita tämä sääntö ärsyttää,ku tottahan heki vauvan haluaisi nähdä,mutta kauaahan siellä sairaalassa ei yleensä tarvi olla,että malttas nyt oottaa sen muutaman päivän että äiti kotiutuu.

Supistuskivusta, Minä ainaki oottelen niitä tohkeissani ja yleensä sen puudutteen saa aikalailla sillon ku sen haluaa ja tarvii,että ei tarvi kärsimällä kärsiä niistä kivuista.

Vauvan liikkeista olin huolissani tuossa pari päivää sittenku tuntu vaan sellasia muljahteluja ja kovasti yritin herätellä vauvaa että tuntisin ihan kunnollisia potkuja,mutta ei.Nyt sitte vauva on liikkunu seni eestä,mahotonta menoa,kunnon zempalot pystyssä vähän väliä:D ihana....:heart:

Marja on kyllä joutunu melekosesti "kärsimään", voimia sulle ja tsempit että ne tajuais oikeasti että jotai ratkasuja tekisivät,onhan tuo ihan rasittavaa oottamista...

Itestä ei oo oikeen mitää kertomista.. ei uutta ,samaa rataamennään....

Pai ja tyty 37+2
 
Raskausarpia Esikoisesta ei tullut yhtään mutta tässä raskaudessa tullut vatsan täydeltä :O

Pai-30 Mulla oli toi liike pelko kanssa tossa pari päivää sitten mutta nyt on ollu 2 päivää ihme bileitä tuolla masussa.. enteiliskö se jotain??

Mies tossa soitteli töistä ja ilmotti että mä synnytän tänään tai huomenna koska sillä särkee hammasta muistaa kuinka esikoista odottaessa sillä alkoi hammas särky joka loppu vauvan synnyttyä joten nyt on sitte ilmeisesti synnytettävä :D
Rupesin kyllä vaa nauraa puhelimessa kun ei nää merkit ainakaa viittaa siihen että olisin ihan heti lähdössä kun alkaa ja loppuu ja jopa katoo supistelut, säryt yms..
 
O&O, ihana toi miehes kommentti! :D Voi ku nää pienet ymmärtäiski syntyä tollee vaa.

Pai, mietin ihan samaa, että jos/kun huoneessa on useampi vastasynnyttänyt äiti ja vauvat vierihoidossa, on kyllä varmaan todella palkitsevaa jos vähän väliä jonkun suku juoksee sängynvierestä :stick:

Mädchen ja Mayah, mäki haluan loiskintaa! :< Mulla kuuluu vaan NAKSPOKS -ääniä :D

(.) lisäilen tähän vielä yhden pienen masukuvan. Tuntuu että ollaan tosta kuvanottamisesta jo roikahdettu kiitettävästi alaspäin. Eikä kuvastakaan oo ku.. No joku kuukausi :D



Jemmiksi& Omppu
 
Synnytyskivuista: ekassa synnytyksessä, joka käynnistettiin, en ehtinyt saada kivunlievitystä, kun olin ponnistusvaiheeseen asti osastolla (salissa ei tilaa). Avautuminen kesti vajaa 4h ja kipu oli ihan sanoinkuvaamatonta.. ..silti täti osastolla kävi sanomassa, että kyllä ne kivut siitä vielä kovenee, et älä huuda niin kovaa!!! Eipä koventunu ku oli kestosupistus kyseessä. Silti odotan sitä kipua saapuvan uudestaan :D Mutta sen vajaan neljän tunnin supistuksen myötä itse ponnistus ei tuntunut yhtään miltään, tuntu oikeestaan ihanalta kun kipu siirtyi vähän eri paikkaan ja helpottui hetkessä.

Raskausarvet ja turvotus: Raskauteni ihanin asia, niiltä olen välttynyt kokonaan! Jei!

Kuumeinen Kiippu & kj (37+2)
 
Synnytyskivuista: Mun eka synnytys oli helppo. Mun mielestä kivut olivat koko ajan kestettävissä, eivät siis mitään ihan kamalaa. Sain epiduraalin jossain vaiheessa, jonka jälkeen vain nukuin. ;) Sanoin jo synnytyssalissa, että voisin tehdä tämän uusiksi vaikka heti, joten kyse ei ole pelkästään siitä, että aika kultaisi muistot. Ei ne kivut siis todellakaan mitään miellyttäviä olleet, mutta ihan kestettäviä. Kaikki kokee ne ihan eri tavalla, mutta etukäteen ei kannata kuitenkaan pelätä. Minä en koe olevani mitenkään erityisen korkean kipukynnyksen omaava. Hammaslääkäriäkin pelkään, kun siellä aina sattuu ja pyydän kaikki puudutteet aina.

Esikoiselle on noussut kuume. :( Ei ole muita flunssaoireita. Toivottavasti ei ole ainakaan vesirokko, jota on ollut täälläpäin liikkeellä...

Kurpitsainen ja mörrimöykky 39+1
 
Heips!

Täältä tulee pikaista synnytyskertomusta pikaisesta synnytyksestä :)

Kuten täälläkin olen kirjoitellut olin ihan varma et raskaus menee yliajalle ja komeasti! Nukuin yöni suht hyvin eikä suurempia kolotuksia tai ylipäätään mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä ollut.

La-Su välisenä yönä koin sitten elämäni ensimmäiset tunnistettavat supistukset. Ajattelimme miehen kanssa, että ehkä toivoa Wövvin syntymisestä parin viikon sisällä sittenkin on. Lähdimme sitten päivällä autokaupoille ja kävimme koeajamassa muutamaa autoakin. Välillä suppaili, mutta ei mitenkään pahasti. Kotiin päästyämme supistelut tihenivät ja kipeytyivät. Soitinkin jo sairaalaan että pitäisikö tulla näytille. Sanoivat, että ensi synnyttäjänä tuskin on vielä ikään kiire ja olisi parempi odotella kotona, mutta käymäänkin saa tulla jos haluaa... Jäätiin sitten vielä kotiin. Aloin kuitenkin pakkailla supistusten välissä sairaalakassia varmuuden vuoksi...

Suihkujen ja kuumapussien jälkeen sanoin miehelle n. kahdeksan aikaan illalla että nyt lähdetään näytille. Mies koitti vielä puhua, että ottaisin Panadolia ja yrittäisin pärjätä vielä huomiseen kotona. Päätimme kuitenkin lähteä näytille, vaikka lähdimmekin sillä asenteella että todennäköisesti kotiuttavat vielä kun asutaan niin lähellä sairaalaakin.

Jorviin päästyämme ihmestys oli suuri kun kätilö totesi kohdun suun olevan neljä senttiä auki ja synnytksen käynnissä! Kyllä siinä miehelläkin loksahti suu auki ja minua alkoi jännittää kauheasti! Nytkö se sitten tapahtuu?!? Pääsin samantien synnytyssaliin ja kalvoni puhkaistiin.Supistelut olivat todella voimakkaita! Pian lääkäri tuli laittamaan epiduraali puudutuksen, jonka jälkeen olo vähän helpottui. Seuraavalla tutkimuskerralla kätilö tostesi kalvojen hävinneen ja sanoi että saan aloittaa ponnitusvaiheen. Vajaan puolen tunnin ponnistuksen jälkeen tyttö oli onnellisesti maailmassa. Kerkesimme siis olla sairaalassa kolme ja puoli tuntia ennen tytön syntymää. Hyvä etten jäänyt kotiin syömään panadolia :LOL:

Huomasin, että olin näpytellyt aikaisemmin kännykällä painon väärin. Eli tyttömme oli syntyessään 51cm pitkä ja 3495g painava, ei suinkaan 2... Eli ihan normaalipainoinen oli!

Tulipas sekavaa teksitiä, mutta lukee ken jaksaa. Itse olen kyllä lueskellut teidän juttuja, mutta pää on vielä uudesta tilanteesta niin sekaisin, että en muista kuka on kirjoittanut ja mitä. Jotkut muutkin oli tehneet talokauppoja! Täällä myös talokauppojen allekirjoitus ensiviikolla ja muutto siitä viikon päästä! Ei käy tylsäksi tämä elämä, vielä kun itse pysyisi perässä :LOL:

Freundin ja pieni tyttönen 4 pv
 
Onnea kaikille pikkukäärön saaneille ja odottaville voimia viime metreille!!!:heart: Tässä on tpahtunut kaikenlaista ja en ole hetkeen koneelle päässyt. Kaikki alkaa kuitenkin olla mallillaan. Kerron tarkemmin lisää kun pääsen kotiin rauhassa kirjoittamaan. Nyt olen käymässä vanhempien luona. Sen veerran vauvan kuulumisia voisin kertoa, että 4vko ikäisenä painoa on 5,2kg ja pituutta 55,5cm. Hyvin lähti alun painon pudotuksen jälkeen paino nousuun ja kolmessa viikossa reilu kilo tullut. Hyvin riittää maito kaikesta vastoinkäymisestä huolimatta:wave:.
 
Jiimii, 9.9. olis tosi hyvä synnytyspäivä! :) Toivotaan huomiselle monta uutta vauvaa pinoon :heart:

Raskausarvista kyseltiin. Ei yhden ainutta arpea vatsalla vaikka painoa on tullut 14 kiloa ja maha on valtava. Ihotyypistä ilmeisesti johtuu tuleeko vai ei?

Onnea Freundin tytöstä :flower: Hienoa että ensisynnyttäjäkin voi synnyttää noin nopeasti. Tuo toivoa itsellekin siihen että kaikki menisi ainakin kohtuuajassa...

Täällä tänään huonoa oloa ja päänsärkyä. Yllättäin verenpainekin koholla 145/97. Pääsin neuvolaan päivää aiemmin kontrolliin. Onneksi pissassa oli vain hieman proteiinia. Paino ei ollut onneksi noussut ja turvotus vähäistä. Seurantalinjalle jäätiin proteiinien ja verenpaineen suhteen ja tehtiin lähete yliaikaiskontrolliin.

Mutta mikä tärkeintä; sain puhuttua neuvolan kätilön tarkistamaan vauvan kokoa ja kohdunsuun tilannetta. Olen pelännyt, että vauveli on kasvanut viisikiloiseksi mutta onneksi kokoarvio oli kuitenkin kohtuullinen. Yli kolmi- ja puolikíloinen on muttei lähelläkään viittä kiloa :)
Supparit ovat tehneet hyvää valmistelutyötä synnytystä ajatellen. Kohdunkaulaa oli jäljellä enää puoli senttiä ja kohdunsuu jo sormelle auki. Pehmeää höttöä koko värkki kuulemma. Vauvan pää tuntui alhaalla hyvissä asemissa. Jeeeeee!
Jospa tässä pääsis pian tositoimiin. Jatkuvasti supistelee muttei vielä kovin kipeästi joten odotellaan vain.... Helpotti mieltä kun tilannetta tarkisteltiin eikä ainakaan tarvitse ihan täysin epäkypsästä alkaa käynnistelemään ensi viikolla jos sinne asti menee.

Pirpana 40+5
 

Yhteistyössä