Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Miomio, komppaan sun oloja täysillä. Soitin aamulla svo:llekin kun verenpaine oli koholla, päätä särki ja protskujakin näky yhdellä plussalla pissassa. Nyt vielä ilmestynyt kipeä paise häpykarvoiruksen yläosaan. Argh. Panadolia vaan käskivät syömään ja lepäämään. Tiidtaina onneksi äitipolille aika. toivottavasti käynnistävät sitten....
jaksuja kaikille. Yritetään kestää nämä viimeiset päivät!

Pirpana 41+1
 
Zophie ja o&o: mulla on alapäässä YÖK ja reisissä ainakin näppylää, mikä kutisee ihan hulluna!!! ei se ilmeisesti oo siis hiivaa se mun kutina, mut rasvaaminen pahentaa sitä aivan tajuttomasti, eli nyt sit saa iho kuivua vaan... :confused:

Eilen tuli tunnin ajan kipeitä suppareita kun oltiin ostoksilla, ihan 4 minuutin välein. Nyt ne alko tossa puoli tuntia sitten, 5 minuutin välein ja kipeetä tekee! auts! mutta nyt vähän helpotti kyllä... ensin oli pitkään toinen puoli selästä ja reisi ihan jumissa, ja yhtäkkiä iski hirvee suppari joka sai oikeasti kyyneleet silmiin. no katellaan mitä tapahtuu...

onpas teillä ollut villi viime yö :LOL: Mä vaan nukuin, ja nukuinkin harvinaisen pitkään. Johtuiskohan siitä, että mies nukahti sohvalle ;) Oli kunnolla tilaa möyriä :)

Nyt luen mitä muuta täällä on tapahtunut, palataan asiaan, kun jotain kommentoitavaa löytyy tai jotain tapahtuu :D Nyt ei ainakaan supista yhtään.

suppareita niitä toivoville! :heart:
tömpsis ja super 40+3

muoks: en mä pysty nyt keskittymään lukemiseen. nousin hetkeksi ylös ja taas tuli niin kipeetä supparia, että morjens. tässä istuminen helpottaa, mutta ei vaan pysty lukemaan... anteeksi, kommentoin kun taas pystyn :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Päivää arvon leidit!

Täällähän on ollut villi yö takana :D

Tömpsis elelee jänniä hetkiä, toivotaan nyt kovasti supistuksia sinne!!!

( . ) Kylläpä oli ihana nukkua kunnolla ja vielä pitkään! :D Sisko oli tyttönsä kanssa yötä ja keitti lapsille aamupuurot ja me saatiin miehen kans nukkua! Aivan huippua! :) Ja mehän nukuttiin puoli kymmeneen :heart:

Siitä paineen tunteesta ei oo kukaan kommentoinu, oonko yksin tuntemuksen kanssa vai onko jollain muullakin semmosta? Mulla on ainakin maha laskeutunu selkeästi ja ens viikon neuvolaa odotan innolla, josko pieni olis kiinnittyny :heart:

Neuvolakäyntejä on muuten tosi harvoin täälläkin, viimeksi oon käyny neljä viikkoa sitten :O Esikoisen kohdalla neuvolakortissa on tuplasti enemmän visiittejä sinne. Ihan mielellään kävis kyllä paineet ja pissan ym. tarkistamassa näin loppuajasta vähän useammin, mutta kaupunki säästää... :whistle:

Toiveet synnytyksen käynnistymisestä ennen laskettua aikaa alkaa olla haudattu, turhaan odottaa joka päivä jotain tapahtuvaksi ja masentuu vaan. Pakko yrittää kestää ja ottaa jotenkin hyöty irti tästä ajasta. Kuukauden päästä pitäis olla vauvan syntyny joka tapauksessa. Mä taas yritän psyykata itteeni, yleensä huonolla menestyksellä : /

Aurinkoista päivää!

Mayah ja Pupu 38+3 :heart:
 
Eilinen rehkintä toi tullessaan...tididdidiiiiii: 11 tunnin ihanat unoset :p No joo, kävin kahdesti vessassa ja sitten nukkua pössötin yli yhdentoista. Aamulla venytellessä tuntui oikeassa nivusessa kunnon repäisykipu ja sitten alkoi pienet hartiat(?) kaivautumaan samaan paikkaan. Muutenkin tuntuu että vauva on aika hyvin lähtökuopissa. Ensi yönä olisi kuu täysi... ;) Katotaan vaan, niin täällä sitä keikutaan vielä ensi viikollakin :D

Tömpsikselle tsemppii, kuulostaa olot jo aika tukalilta :) Lisää puhtia suppareihin!!!

M :heart: 39+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Pikainen imoitus vain, että meille syntyi eilen (rv 41+0) 10.9.2011 (n. klo 13 maissa, tarkkaa aikaakaan en tiedä) pitkän synnytyksen päätteksi hätäsektiolla tyttö. Painoa tytöllä oli 3860 g, muita mittoja ei olla vielä saatu. Tyttö on vastasyntyneiden teho-osastolla, joten olen nähnytkin hänet vasta kaksi kertaa. Vointi meillä molemmilla on kuitenkin ihan hyvä, joten eiköhän tämä tästä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea raisu ja stemppiä pienelle toivottavasti pääsee pian äidin kainaloon :heart:

Täällä pitää Reppukansalainen sellasia jumppa bileitä, että sais nyt vaan tunkee vaikka kalvot rikki niin pääsis tästä tuskasta!! Itku on liki ja poikakin jo kyseli et joko se syntyy ku pääsee pari valittua sanaa ku sattuu niin pirusti!!!
 
Ihan ilmoituksena näin suuren vitutuksen keskeltä, että verenpaineiden hoito jatkuu kotona nyt! Äitiyspoliajankin tämä vittumainen lääkäri sitten päätti siirtää torstailta vasta seuraavalle viikolle. (kyseessä jälleen käännöksen tenhyt lääkäri) Ja aikaa en saanut, koska aikoja ei ollut. Tulee kuulemma perässä. Ja huvittavinta oli, että lääkäri ei suostunut minua edes tapaamaan ja oli sitä mieltä, että kohonneet sokeriarvot ovat vaan sairaalaruoan syytä ja verenpaineella ei ole merkitystä, vaikka olisi alapaine 95-100 lääkityksestä huolimatta....Kätilöltä kysyin, että miten korkea verenpaine vaikuttaa sikiöön, niin kertoi ystävällisesti, että se vaikuttaa istukan toimintaan ja sitä kautta sikiön hapensaantiin...että näin. Synnytysvastaanotolle on lupa mennä jos oireet pahenevat TODELLA paljon...no kyllähän kätilökin osastolla hiukan pudisteli päätään...
 
Raisulle onnea!

Marjan tilannetta ei voi kuin ihmetellä!! Ihan älytöntä toimintaa, kenen parasta tuossa enää ajatellaan..:mad:

On täällä ollut villi ilta eilen :D Meilläkin muuten löytyy tuo pleikka 3, miies osti sen silloin kun käytiin aikanaan esikoiselle ostaa vaunut, sen jälkeen se painu giganttiin :headwall: Vaihtelevasti pelailee, välillä kyllä vaihtaa pelikoneelta toiselle, siis pleikalta tietokoneelle, miehet :stick:

Täällä kotiuduttu viikonlopun reissulta, kotiin tulomatka sai aikaan muutamia supistuksia taas. Mutta eipä niillä tuskin mitään vaikutusta ole. Parin viikon päästä varmaan rupeen siihen nännihierontaan ;) Viime yö meni kyllä taas niin huonosti, särki käsiä ja jalkoja, turvotusta täälläkin esiintyy ja sitten särkee. Esikoinen yhä edelleen kipeä, tänään 5. päivä kuumeilua, onneksi on tänään ollut matalalla, ja vointi kuitenkin virkeä, niin en taida päivystykseen lähteä. Huomenna lääkärille jos vielä kuumeilee. Yskiikin kovasti raukka :( Olisi halunnut jäädä mummolaan, ei millään olisi kotiin lähtenyt. Anopille vihjailin, kun se nyt lomalla että jos vaikka ensi viikonloppuna haluaa neidin sinne seurakseen, saisi itse huilia vähän.

nessu ja pieni 37+3
 
Mayah mulla on sitä samaa painnen tunnetta alamahassa oikeastaan kokoajan vähäsen, ennenkaikkea sillon ku kävelylllä oon.

Onnea raisu vauvasta:flower:

Mulla yöt katkonaisia,mutta ihan hyvin saan nukuttua muuten. Eilen supisteli ihan kivasti,siis kivuttomia. Harjotuksia vaan...

Hyvin pyyhkii,vauva liikkuu paljo.

Koittakaa kestää te joilla yliajalle menny ja marjalle ku joutuu paineiden kans taisteleen...

Pai ja tyttö 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;24606975:
Santtu: juuri koitin kuvaasi kommentoida, muttei mennyt jostain syystä läpi...
Joo mä yritin kans lisää siihne tekstin kommentoimalla niin ei ota sitä...

Laitoin kerhoon uuden aloituksen kuvakommenteille.. Jos muitakin kuvia tulee niin niitäkin voisi siihen kommentoida. Kummallista kun suoraan kuvaan ei voi...
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkin koittaa ottaa koirat mukaan vauvanhoitoon, just jotain rättien kuljetusta tai jotain:) Eiköhän asiat niiden kanssa lutviudu kunhan tottuvat vauvaan.
Täytyy kaupassa kattoa millasia ne kissasuojat on jos sellaisen sais tuo mies tehtyä itekin. Mukavaa että löytyy noin hoivaviettisiäkin eläimiä kuin Kiipun lapsuudenkodissa aikoinaan!
 
Tää ei anna tummentaa tekstejä eikä tää näytä mitää muutakaan hymiöitä tms siis et voisin lisätä tähän höh =/

Marja siis ei voinu ku suu pyreenä lukee tota sun tekstii,hitto mitä toimintaa!!!!!!raivostuttaa tollanen!!!!!!toivottavasti vauvalla on kuite kaikki hyvin ja tietty äidilläkin!

Raisu onnittelut!!!!!!!!!

Joo täälläki serkku menny laitokselle aamulla ja viestii odottelen...vois tietty tääki tulla ulos ja lähtee pikkuserkkuu tapaamaan!!ja huomenna olis sit toisen serkun syntymäpäivä...
 
Onnea Raisulle:heart:

Voi huomenna loppuu miehen kesäloma ja saa taas itse alkaa arkihärdellistä vastaamaan..viedä lapset ja hakea lapset,tehdä kaikki ruuat,puunata ja pestä ja palvella poikakööriä...huoh,mitähän verenpaineet tykkää?!!? Nyt kun on saanut hetkeksi oikaista sohvalle ja jopa torkahtaa:p. Verenpainelääkkeet ovat tepsineet,mutta olo on aina aloittaessa hutera ja tuntuu tosiaan kuinka pulssi hidastuu ja jopa lyö välillä tyhjää:eek:

Marjan kohtelu saa täälläkin pulssin nousemaan:stick: Pommitat äitipolia jos vähänkin olo huononee,niin minäkin jouduin kolmannen kohdalla kun paineet vaan nousi ja lääkitys ei riittänyt. Puhelinkonsultaationa sitten aluksi neuvoivat,kunnes kihahdin että minä en yksin ota vastuuta miten vauva voi kun paineet vaan kohoaa. No sitten rampatiin taas polilla mutta sentään näki vauvan voinnin...kunnes viikolla 39+5 sanoivat että no nythän sen voisi jo sitten käynnistää:mad:

Halkohommissa taas huhkittu ja palkkiona vain selkäkipua ja raitista ulkoilmaa! Yhden supistuksen sain, kun ampiaiset olivat pesän tehneet liiteriin ja yhtäkkiä huomasin sen ja säihkähdin ja kirmasin niin ketterään kun tällä olemuksella voi niin pakoon:D ja se oli näky se,miehenkin mielestä! No ampiasiet suuttuivat todella siitä tärähtelystä mitä halkojen heitto liiteriin sai ja yksi kävi pistämässä miestä päähän,joten siihen loppui minun halkohommat. Ei kiitos enää lisäturvotusta tähän kroppaan:LOL:

Missä Vaniljainen? Joko siellä ollaan tositoimissa?

Täysikuun tuomia supparituulia kaikillle kärvistelijöille! Toivottavasti tuo komea kuutamo ei aiheuta levottomia/unettomia öitä muille!

Klematis ja POKS rv 38
 
marjan kohtelu raivostuttaa!!! :mad: eihän noin voi toimia.... : /

lemmikeistä: eräs entinen kätilö neuvo miulle et kissa/koira tottuu vauvan hajuun, ku kantaa synnäriltä kakkavaippoja lemmikin haisteltavaks enneku kotiutuu?! :LOL: on siis varmaan ihan tosiasia, mut eipä tuu ihan ekaks mieleen... Mieskii sano et jos ei kissa muuten sopeudu, ni sit saa olla sopeutumatta :D itse ainakin tunnen oman kissani parhaiten ja tiedän et tod.näkösesti pelkää, eikä ihan äkkiä tuu lähellekään... on sen verran arka tapaus :whistle:

( . ) kaikki saamarin oireet hävinny, ei tuu mitään... : / EI JAKSA ENÄÄ!!! syötiin miehen kanssa tossa viiden jälkeen ja sanoin et nyt pienet unet ja sit lenkille, ite heräsin tunti sitte ja mies nukkuu vieläkii :D nukkukoot aamuun asti jos nukuttaa, toinen ollu niin flunssanen, et josko tuo sit auttais. tai sit sillä menee vaan unirytmit sekasin, ku aamulla pitäs kumminki herätä töihin?! :whistle: Jäi vaan iltalenkki sit tekemättä, mut ei voi mitään, huomenna uusiks :saint:
tissiä kutittaa edelleen ja hikoiluttaa niin maan perkeleesti!!! :kieh: ärrrrsyttävää!!

tiikkonen ja "JD" 38+2
 

Yhteistyössä