Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

klematis kiva kun kaipailet :hug:Yhtenä kappaleena täällä edelleen ollaan, eikä tietoakaan mistään supistuksista sen perjantaisen jälkeen |O
Hyih, ampiaiset on kamalia! Voin vaan kuvitella miten pinkoat masu pystyssä niitä karkuun :D Onneksi selvisit pistoitta :)

RaisulleOikein suuret onnittelut prinsessasta!!
Olisi kiva kuulla miksi pääsyttiin sektioon, joten jos jaksat niin olisi kiva kuulla synnytyskertomusta! :heart:

MioMio
Voimia ja tsemppiä, toivottavasti pääsisit pian tositoimiin!!

tömpsis Oliskohan se menoa nyt? :)
Tsemppiä jos supistukset jatkuvat!

Jiimii:ashamed: Eihän se sulla ollutkaan mitään seksikieltoa, vaan se olikin tömpsis jolle nännihieronta aiheutti panetusta :D
Kylläpäs se Jiimiin vauveli viihtyy siellä masussa, onhan siellä tietysti mukavan pimeetä ja lämmintä, mutta terveiset vauvalle, että ihan mukavaa se on täällä toisellakin puolella! :)

Marja Siis ei voi olla totta!!
Siis herranjumala sentään, eihän toi voi olla mahdollista..Oon oikeesti ihan sanaton!!

NessuMä myös otan viikon päästä sen nännihieronnan avuksi, jollei kohta ala tapahtua!

Mayah En ole huomannut aikaisemmin, että kyselit tuosta paineentunteesta, mutta kyllä täällä ainakin on ihan valtavaa paineentunnetta ja varsinkin kävellessä! Välillä tuntuu, että pää pullahtaa ulos haarovälistä :D On ihan normaalia kun vauva on laskeutunut alas.

Omaa napaa Olenkin jo avautunut tästä ongelmasta facebookin puolella, mutta avaudun nyt vielä täälläkin, eli huomasin tänään kun kotona tikuttelin pissaa, että valkuainen on nyt kohonnut yhteen plussaan. Verenpaine on ollut pari viikkoa koholla, viimeksi torstaina se oli 140/82, mutta ei kuulemma ole vielä hälyyttävän korkea.
Pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, että käynkö mittaamassa taas paineet vai mitä tehdään..Turvotusta on vähän, mitään päänsärkyä tai huonoa oloa ei ole erityisemmin ollut, muutaman iltana viime viikon lopulla särki pää, mutta se helpotti ilman lääkkeitä.

Supistuksista ei ole ollut sitten minkäänlaista tietoa perjantain jälkeen, vauva liikkuu vaan tosi kipeästi, ihan kuten Hipsunen sanoikin, välillä meinaa tuskanhiki tulla kun niin inhottavalta tuntuu.

Ps. Täälläkin on sohvalla yksi pelikonsoliinsa melkein kiinni kasvanut mies
Noh, eiköhän se pelaaminen kohta vähene!

Vaniljainen ja "Peppi" JEEE, täällä poksuttiin viikolle 38+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea raisulle prinsessan syntymän johdosta! :flower:
Mikä tuohon hätäsektioon oli syynä? Toivottavasti pikkusella kaikki hyvin ja äidille pikaista paranemista haavan kanssa...

Ihme touhua marjalla siellä sairaalassa :O


Just ku kerkesin sanoa ettei joko, joko kyselyitä ole tullu niin johan niitä on saanu kolmesti sai kuulla tänään... Ihme touhua ku poikaki synty sen verran paljon yli lasketunajan kuitenki...

Talvicci ja Torsti rv.38+2 :heart:
 
Kovasti paljon ONNEA kaikille vauvan saaneille =) :hug: <3 <3 <3!!!

Marjan tilannetta ei voi kun ihmetellä :hug: koita jaksaa ...mitähän ihmettä tossa nyt sitten tavotellaan; enemmän ongelmia vai -huoh???

Turvottaako kellään kasvot??? Jalat mulla on ollu valtavat räpylät jo useemman viikon (ilman tukisukkia en tulis toimeen =s) ...mutta nyt on aamusin nassu aivan karmee, eikä se paljoo kohene päivän mittaankaan; voi pläääh ...eipä tee mieli ihmistenilmoille tällasena.

Mun täytyy kehua K-HKSn ä-polin toimintaa =). Nlantäti laitto lähetettä (1-7pvn kiireyslklla, verenpaineen ponnahtamisen alapaine 95 ja vauvan liikkeiden vähentymisen takia ) niin sieltä soitettiinkin heti seuraavana pnä klo 15 käyrille ja oli hitsin mukava setä tutkimassa ja ultraamassa vaikka ilta jo olikin. Kaikki (virtaukset) vaikutti olevan ok, niin sain uuden ajan viikon päähän.
Kuitenkin jotenkin huolestuttaa, kun kyllä tää ipana on huomattavasti hiljasempi kun vaikka viikko sitten =(.

Hitsi kun nää viimeviikot vielä kunnialla selviäis =) ...välillä meinaa uskonpuute iskee =s.
Kiitos vertaistuesta =) -ihan parasta lueskella näitä juttuja! Jaksuja kaikille enemmän ja vähemmän supisteleville =)!!!!!

Mysan ja baby 38+6
 
Onnea raisulle neitistä! :flower:

Marja
n tilannetta ei voi kyllä käsittää!! Hullua hommaa.. Voimia!

Vaniljainen
ainakin puhui valkuaisesta pissassa. Itsellä viime neuvolassa oli hieman valkuaista ja sain tikkuja kotiin. Sitä nyt seuraillu ja yhdellä plussalla pysyny.. Kysyin milloin pitää ottaa yhteyttä, niin kuulemma jos kahdelle plussalle menee. Samalla seurailen verenpaineita, jotka ollu nyt hieman koholla eli luokkaa 130-140/83-90. Oloa käskivät seurailla muutenkin. Mutta valkuaisen osalta yhteyttä kun kahdella plussalla.

Mutta nyt sänkyä kohti....

Miranna- ja möykky 39+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu
Mulla supistelee pienesti, mutta sitäkin isommin iski hetki sitten sappikohtaus! Ei ois pitänyt syödä ruispuuroa ja kurkkua iltapalaksi : / Voisi kyllä alkaa supistelemaankin kunnolla!

Joko?-kyselyitä ei pahemmin ole vieläkään kuulunut. Anoppi tosin kyselee aina soittaessaan, että onko merkkejä :) Ymmärrettävää, on valmiudessa meille tuloa varten ja matkaa on useampi sata kilometriä. Huvittavaa on se, että oma äitini on harventanut puheluitaan, etten luulis sen utelevan :D
 
Hei onkos kellään näin viime metreillä alkanut kutina ja kiristys kämmenissä ja jalkapohjissa?

Mulla ei normaalisti oo kuiva iho, tai muutenkaan kutise tai kiristy, enkä käytä mitään rasvojakaan.. Niin tietty pistää huolestuttamaan, kun tänään pikkuhiljaa alkoi (varsinkin) sormitaipeita ihan huolella"kirvelemään"... Muuteskin kun on ollut lämpöä, päänsärkyä, silmien kirvelyä ja kurkkukipua torstaista asti (kaikkien muiden normivaivojen lisäksi), niin on toi pääkopankin puoli hieman koetuksella : /

No nyt kun kirjoitin vaivoistani, niin huomennahan oon täysin elämäni voimissa :)

Tsemppiä kaikille omiin kamppailuihinsa!
Kiippu & pk (37+5)
 
Jännää, Hipsunen :) tsemppiä!!

Pissan stixeistä, aamuisin nega, iltaisin yhdellä plussalla. Muilla samaa ilmiötä? En ole soitellut siitä mihinkään kumminkaan, RR pysynyt ok ja päätäkin kivistelee vain vähänlaisesti ja harvoin. Tiistaina on äitiyspoliaika anyway...ajattelin siellä aloittaa ihan tautisen valitusvirren, vaikka tuskin se mitään auttaa...
Pikkulenssuakin tuntuis pukkaavan kun nenä tukkeutuu... :/
Meinasin muuten tuossa että joko lorahti vettä, kun valkovuotoa tuli niin että housuista tuli läpi sohvalle :ashamed: mutta kyllä se ihan valkkaria vaan oli. Blaah.

Kiippu mulla on tuota kutinaa ollut ja labroissa uraat kohonnut 408 (viitearvon yläraja 350), joka on yksi raskausmyrkytyslabroista ainakin. Kannattanee soitella neuvolaan ja pyytää labrat...

Vaniljainen, kipeesti liikkuu tääkin, välillä oikein tuskaista kun sattuu tuonne rintojen alle kun punkee punkee rintalastasta läpi, ja jos on rintsikat silloin päällä(kaarituet), ai että miten kivuliasta :(

Mayah, paineentunnetta täälläkin alamahalla, liikkuessa ja öisin kun tarttee vessaan nousta. Tosi ikävän tuntuista...

Jospa sitä sitten menis nukkumaan, huomenna taas uusi päivä, uudet kujeet eikä mitään uutta omassa navassa, arvaan mä :D
 
Tiikkonen, rollaattoreille vois tulla äkkiä tarvetta jos lähtis näillä muumi-muodoilla joraamaan. Jätetään se siis myöhempiin, notkeempiin aikoihin :D
Täällä muuten kans on alkanu napsuilla. Vois kyllä napsuilla tuolta alhaalta eikä tosta navan yläpuolelta...Mä kans laitan nyt odotukset tohon täyskuuhun. Käytiin sitä kuvaamassaki matkalla kun tultiin sienestämästä. Hmm..mitähän sieniä olis pitäny poimii, että niillä sais potkua tähän touhuun? :LOL:
KISSAT/KOIRAT, meillä tehtiin aikanaa niin, että otettiin laitokselle harsoliina joka sitten oli vauvan sängyssä ottamassa hajua ja se vietiin sitte koirille nuuskittavaks jo ennen kotiutumista. Kakkavaippakin toki tehokas, mutta kai toi liinakin riittää niin ei tarttis autossa käytettyjä vaippoja kuletella...

O&O, mulla ihan sama! Jotenki noi nikamat jotka on löystyny selästä niin painautuu kylellä ollessa väärään asentoon ja aiheuttaa puutumisen ja kivun. Sit kun käännät tuskan kanssa kylkeä niin mulla ainaki kuuluu ihan kuinka paukahtaa taas paikalleen ja kipu helpottaa....hetkeks. Mulla nääs nimittäin tulee sama kipu molemmilla kyljillä, joten joudun kääntämään kylkeä parin tunnin välein että kipu helpottaa. Mahan ja selän alle/tueks voi kokeilla laittaa tyynyn kulmaa ja polvien väliin kans tyynyn niin mulla ainakin vähän helpottaa, mutta ei missään nimessä kyllä kokonaan. Mulla on tullu yhteen arpeen kans joku ihme näppylä jota oon luullu ajat sitte hyttysenpuremaks, mut on ollu jo muutaman kuukauden. Kans kutis ihan hitokseen. Selkä oli kans täys näppyjä jotka kutis, mutta ne on nyt hävinny, mutta nyt kutisee joka hiton paikasta muuten vaan :eek: . Iltasin on tosi kiva käydä nukkumaan, kun ekat 20minsaa menee raapiessa sieltä sun täältä...

Hiiipsuneen, teretulemas "mattimyöhäsiin" :LOL: . Ja niihin joilla ei tapahdu yyyyhtään mitään. Voidaan kohta perustaa oma kotiloituneiden kerho...Kah, heti kun moista ehin ehottaa niin seuraavassa viestissä sitä jo supistellaan siellä täysillä! bd että siitä innostuisivat vielä oikein kunnolla! Ja tosiaan sit kun oot jo vauhdissa niin pliiiiis lähetä se käynnistysnappula tänne!!!! Tsemppiiii!!!!

Zophie, :LOL: Agrimarkettiin! Laskuvarjokauppa vois olla toinen vaihtoehto, niissä olis enemmän värivaihtoehtoja :D . Sieltä vois saada sellasen toppimallisenki. ;)

MioMio
, höpsis mitään anteeks pyytelemään! Säästä multa vaivan :D . Voisin kopioida sanasta sanaan sun tekstin! Täällä menny kaks päivää itkun kanssa kun hermojaki jo kiristää niin ettei miehen tarvii sanoo ku "kissa" niin kamelin selkä katkeaa :O

Pirpana, mulla muutama viikko sitte oli monta vessa reissua pikkareissa verta ja ihmettelin kun en löytäny syytä, että mistä tulee, kun pyyhkiessä ei mitään jääny paperiin. Lopulta pyysin miestä tutkimaan, niin löysi kans jonku "paiseen" tai mikä lie sellasen pikkusormenpään kokosen veripatin :O . Eka pelästyttiin kyllä että onko punkki, kun oli ihan verisenmusta. Pienellä operaatiolla mies onneks sai sen tyhjäks ja parani muutamassa päivässä. Että ihan kivaa olla raskaana juuu-uh! Mä oikeesti varmaan tirvasen sitä joka seuraavan kerran ehdottaa että SYÖ PANADOOOOLIA!!!! :kieh: Aaargh!

Tömpsis, mä ostin sellasta intiimirasvaa jossa jotain maitohappopöpöjä ja ph:n säätöä niin se on vähän hellittäny tota kutinaa. Ja sit tohon karvotuksen alueelle pantoenia vai mitä lie. Muut ei täälläkään auta. Näppyjä ei oo mutta kutina on rrrraivostuttava!!!!
Se on se TÄYSIKUUUUU, anna mennä vaan! Supistelee supistelee! Laita se laukasinnappi tulemaan tännekki ni pääsen bileisiin mukaan :cool:

Raisu
, ONNEA PRINSESSASTA! Millä ihmeen konstilla sait sen tulemaan ulos? Heti kertomaan meillekki! Ja kunhan jaksat ja ehdit niin synnäriä täällä taitaa moni odotella kuumeisesti. Jaksuja ja pikaista toipumista!

Marja, joo, kato ne lääkkeet! Ne tekee niin hyvää, samoin ku noi paineet, vauvalle ja sulle. Sä et nyt vaan ymmärrä kun toiset tarkottaa sun parasta :kieh: . Vi**u mä en tajua näitä lääkäreitä ihan oikeesti! Missä se kohtuullisuuden raja oikein menee? Mä oon tässä miettiny näitä juttuja mitä meille niin monelle on käyny ja tulin siihen tulokseen, että onko oikeesti kilpailu sairaaloiden välillä tilastoissa niin kova, että siellä mennään jo riskirajoilla meidän ja vauvojen terveyden ja jopa hengen kustannuksella? Niin paljon kuitenki kuulee kätilöiden ja lääkäreiden puhuvan ja jopa mainostavan ylpeenä, kuinka TÄSSÄ sairaalassa tehdään NIIN paljon vähemmän sektioita, käytetään epiduraalia, käynnistetään jne, kuin muissa sairaaloissa. Ja ne jotka ei ole kärjessä niin varmasti pyrkivät kipuamaan sinne. Näitä tilastoja ja tosiaan 5synnärisairaalaa ja niiden henkilökuntaa kohdanneena tosiaan tullut tähän tulokseen.

Klematis
, täällä pakoiltu hirvikärpäsiä tää ilta sienimetässä. Onneks et saanu enää lisäturvotusta! Meidän mamma (miehenäit) löysi kans kesällä ampparipesän räystäänsä alta. No tämä mamma meni, otti muovipussin, tunki sen pesän ympärille, veti pussin suun kiinni, irrotti, heitti pussin maahan ja tallo pesän rikki ja pörriäiset hengiltä :eek: .Voin sanoo, ettei olis meikäläiseltä onnistunu, vaikka amppareiden kanssa tuunki juttuun ihan kivasti. Yritähän saada hyvällä omallatunnolla kuitenki levättyä ja jätä kaikki ei-pakollinen hyysääminen suosiolla välistä ettei paineet karkaa kattoon.

Kiippu, tuo kiristely kuulostaa turvotuksen oireilta. Mä huomaan heti jo oon syöny enemmän suolasta, että kämmenissä kiristää ja sormetki tuntuu jäykiltä, siis ihosta. Kokeile laskea kylmää vettä käsiin. Jos helpottaa niin on hyvin todennäkösesti turvotusta, jos taas rasva auttaa niin sit kyse kuivasta ihosta.

( . ): Tosiaan tänään tuli tarvottua todella kivikkoisessa maastossa puoltoistatuntia sienimetässä. Hirvikärpästen ilona...yöks! Sen jälkeen ajettiinki kunnon rallipolkua ihan huvikseen tutustumassa maisemiin, missä ei ennen ollu tullut käytyä. Eli tuli toteutettua mitä loppu viikosta lupailin :D . Noh, eihän tuosta suppareita tietenkään sen enempää tullu kuin varmaan olis tullu muutenki, mutta tulipahan nyt sitte ämpärillinen mustiatorvisieniä ja kanttarelleja. Ja toinen ämpärillinen hirvikärpäsen raatoja. Hmmm...Kiinalaisethan tekee kaikenmoisia rohtoja ties mistä häränpalleista ja lepakonsiivistä vaivaan ku vaivaan. Oliskohan sellasia sieniä joista sais hyvää synnärin käynnistys muhennosta? Entäs hirvikärpäsenraatosoppaa? Jos sitä vaikka voiteeks tekis ja tunkis vaikka anaa.....no joo...ehkei sentään. Mut ku kaikki muu on jo kokeiltu :whistle:!
Ja tää yks sai tässä kirjotellessa sellasen hepulin, ettei taas oo vähään aikaan nähty! Nyt sentään tajus kiitettävästi tunkee tonne alakertaanpäin myös, mutta kyllä ne jalat meinas tulla navan yläpuolelta ulos. On taas väännelly itteensä niin, että jalkaa tulee millon mistäki!
Voi mä niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pistän mun kaikki pelimerkit nyt tohon täyskuuhun!!!! Hyvältähän tää jo vaikuttaa kun Hipsunen matkalla ja pientä toivoa parilla muullakin! Ei muuta ku peukkuja, että täyskuu valvottaa nyt kaikkia yliajalla olevia suppareilla eikä levottomilla unilla (niinku mua yleensä)!

Hassel the yöhilluja & äitiinsä tuleva Tepsukkainen 40+3
 
Huomenet täältä päänsäryn keskeltä! Mä tulin siihen tulokseen, että taidan yrittää sinnitellä niin kauan olojeni kanssa, kun se seuraava aika tulee, ellei sitten mene niin pahaksi, että vauva ei liikkuisi tai muuta...soitan diabeteshoitajalleni ja sanon, että kyseiselle lääkärille en mene...mulla kun on semmonen mutu tuntuma, että haluaa mut sen vastaanotolle, niin voi jatkaa kiusaamista...
Tekis mieli kyllä heittää insuliinit ja muut kamppeet nurkkaan ja iskee hanskat tiskiin, mutta ei uskalla, kun kyse ei ole palkästään meikäläisestä!

Meillä lapset eilen vaan hoki mulle, että äiti nyt vaan saunaa, seksiä ja siivousta..isäntä naureskeli puseroonsa... Sitten annon isännälle ukaasin, että ainakin 2 krt/pvässä sitten rynkyttää niin, että sattuu..saunaa ja lenkkiä koirien kanssa...tosin vähän jäskättää kun toi vika synnytys oli niin nopee, että jos vedet menee, niin kauaa ei voi aikailla:) Nyt kumminkin sitä kaulakanavaa ei ole ollenkaa ja sen 2 cm oli auki keskiviikkona!
Sit oli hauska, että naapuripetille tuli samoilla vkoilla oleva mamma, jolla ruokavaliohoitoinen diabetes. Maksa-arvot oli hiukan koholla, niin ottivat polilta samantien hänet käynnistykseen...(eri lääkäri) kun taas toisella mammalla arvot huiteli toista tuhatta ja ei mitään...seurataan, seurataan..
No nyt pitää yrittää vaivojensa kanssa olla ja pääasia, että kotona saa olla...Osastolle en enään mene, kun sitten kun vauveli tulee...
 
Hipsunen tsemppiä!! :flower: Ilmotteles sitten kun nyytti on kainalossa :)


Hassel Tää yöllinen kyljen vaihto tekee mut hulluks nyt taas kivut vaan pahentunu! viime yönä jouduin tiputtautumaan sängystä että pääsin edes ylös :'(
Mahaan vaan lisääntyny näpyt jotka alkaa kutiaa yöllä ja nekin kiusaa :(
No onneks on tänään neuvola niin pääsee sinne valittaa..
Tää alkaa olee jo niin tukalaa ettei pysty mitää kohta tekee.. hyvä ku pääsee edes kävelee :ashamed: Toivottavasti päästää pian synnyttää!

Tiikkonen Ai sullakaan ei edisty.. prkl.. no pidän peukkuja että tositoimet ois ihan ovella :)

Supisteluja tuli muutamat eilen illalla mutta ne taas tyssäs :/ Tää on tainnu kirjaimellisesti jäädä tänne asumaan..


O&O + pikku jäbä 40+2
 
Kiippu olisin yhteydessä neuvolaan tuon kutinan takia,sitä ovat ainaki täällä sanonu et tarkkailla et jos sellasta ilmenee ja ottaa yhteyttä,joten ottaisin kyllä yhteyttä!!

Mayah tuo kasvojen turvotuski voi olla merkki r.myrkytyksestä,varsinki jos muitaki oireita on,neuvolatätiki sano yhteen väliin et jostain huomaa myrkytyksen jo ku tulevat käynnille,naaman perusteella..

onkohan Hipsusella synnytys sit käynnistyny ja joko on beibi sylissä =)

5jälkeen herätty,yn nukuttu niin et ku kylkee on kääntäny niin sit on supistanu ja menny hetki et uni on taas tullu,huoh..sanoin kyl miehelle viimeks seksin jälkeen et nyt riitti,piän jalat ristissä synnytykseen asti ku turhia supistuksia,sama ku tosta nännien hieronnasta,kipeitä supistuksia kyllä tulee mutta ne lopahtaa sitte...ja aamulla taas tuli tulppaa,siis kuinka hitosti sitä tulee,eihän tässä ole ku viikon tullu ja yleensä kyllä noiden supisteluiden jälkeen...esikoinen synty sit tällä rv:lla tasan eli nyt taidetaan mennä ohi siitä,jos tää onkii sitte oikeesti tyttö =O,no en mie usko...mutta mulla alkaa jo pelottaa et minkäkokoinen mötkylä täältä pihalle tulee!!!!pitää tänään kysästä neuvolatätiltä et miltä se käsikopelolla vaikuttaa..hieman kade olen ku serkkusein sai yöllä tytön jonka paino 2,8kg ja LA olis ollu 16.9. ja mitäkhän sitä tänään sitte tekis...poika tulee isältään tänään taas kotiin viikoks,ja olin niin jo suunnitellu et oltais vauvan kans jo kotona nyt mut mitä sitä paskaa!!onneks ukko sai työhommat sovittua niin et jos lähtö tällä vklla tulee niin hän voi mennä hieman myöhemmin töihin et saa poitsun vietyä hoitoon,hänen isältään kun on ihan turha kysyä,ei ole todellakaa mikää helppo ihminen!!aina s eon ite vailla apua et katon pvn sieltä ja täältä,mut sit ku mie pyydän jotain niin ei ilman et katon taas jonku pvn,joten nyt oon päättäny et mennään täysin sopimuksen mukaan!
lähtis lämmittämään eilen aamulla tehtyä riisipuuroa =P ja edelleen mie en ymmärrä missä on mun tekstivahvistukset!!!!missä hymiöt??missä tummennukset??ne on vaan hävinny tästä...
jiimii&poju(??) 41+1
 
Onnittelut taas vauvaantuneille! :flower: Ja kiitos noista synnytyskertomuksista, niitä on kiva lukea :)

Jokojoko-kyselyt ovat meillä siirtyneet miehelle :D Olen ilmeisesti saanut tehtyä selväksi, että minä en niitä jaksa. Nyt sitten sukulaiset soittelevat hänelle :D Kyllä tällainen ulkoistaminen sopii minulle ;)

Marja ei voi ymmärtää noita lääkäreitä : / Soittaisin varmaan jo jollekin potilasasiamiehelle, varsinkin, kun muillakin tuntuu olevan epätasaista kohtelua : /

(.) Meinasin jo innostua eilen illalla, kun supistuksia tuli kolme tuntia sellaisen 8 minuutin välein ja samalla vuoteli limatulppaa. Olivat ihan napakoita – joskaan eivät kyllä vielä läheskään kunnolla kipeitä – ja jatkuivat, vaikka touhuilin muuta. Mutta ei, sopivasti iltapalan aikaan meno rauhottui :D No, josko se vähitellen siitä… Jännä kyllä, että koko eilisen päivän ja tänäänkin on ollut sellaista tosi tympeää oloa. Ei okseta eikä mitään, vaan sellainen tympeä fiilis, mikä lie... Samaa on yleensä juuri ennen menkkoja…

Branwen ja Sissi 37+4
 
Kiitos kutinakommenteista! Turvotusta ei ole lainkaan, ja iho ei ole kuiva, kutisee ja kiristelee silti :O Niinpä odottelen tässä neuvolan soittoaikaa...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Tän viikon lopulla on ihan salettiin monta uutta pientä maailmassa, jei =)

Kiippu & kj (37+6)
 
kateellinen olen, hipsunen hyvin todennäkösesti tositoimissa, JEE! :popcorn:

kiippu kämmenten ja jalkapohjien kutina viittaa raskaushepatoosiin, eli soitto neuvolaan ehdottomasti!!

( . ) viime yö oli niiiiiin hankala, pitkästä aikaa. mahaa pisteli koko yön, ravasin vessassa varmaan tunnin välein ja sain kunnolla nukuttua vasta kun mies läks töihin. ja nukuin siihen asti kunnes tuli viesti koulukaverilta: "JOKO?!" teki mieli jättää vastaamatta, mut laitoin sit vaan et kyl mie sit ilmotan, ku jotain ilmottamisen aihetta on.... :stick: tänään ois sit se täysikuu, supistuksia odotellessa ;) jos kävis tässä päivällä kävelemässä itekseen pienen lenkin ja sit illal viel miehen kans =)

tiikkonen ja "JD" 38+3
 
Raisulle isot onnittelut vauvelista! :flower:

Hassel, Panadooli tuntuu olevan kyllä ihmelääke raskaanaolevalle, kun joka vaivaan tarjotaan!! :LOL:
Täällä paise edelleen voimissaan eikä suositelleet sitä puristelemaan. Oon sit desannu ja laittanu sibicortia... Onneks on kuiten siinä karvoituksen yläosassa eikä häppäreissä tai syvemmällä. No huomena saa lekuri vilkaista äitipolilla.

Täällä koettu viimeyönä ensimmäinen ihan OIKEA supistus. Heräsin järkyttävään tuskaan selässä, kyljissä ja alamahalla. Hiki tuli pintaan ja kamala paine tuonne alapäähän. Samantien unohtui ajatus luomusynnytyksestä... :LOL:
Ajattelin että jos nää on näitä ja vielä pahempia niin en kyllä kestä vaan haluan kyllä kaikki mahdolliset kipulääkitykset! :D
No, se tuska kesti minuutin ja jäin odottamaan lisää. Olin varma että nyt se on menoa. Huoh. Mutta EI!!! Siihen se sitten jäi.

Huomenna siis äitipolille. Toivottavasti alkavat käynnistelemään, Oys:sta käskivät varautua siihen, että ottavat sisälle jos tilanne on kypsä. Mutta täytyy kai varautua siihenkin etteivät ota. Kuullostaa hurjalta kyllä tuo Marjan tilanne etteivät käynnistä tommosilla oireilla. Huhhuh. Voimia sinne!!

Jiimii, kyllä se pikkunen lähtee ihan pian tulemaan sieltä, kun kerran tulppaakin on tullut jo pidempään. Täällä en oo mitään sen kummempia limoja havainnut.

Branwen, ootpa onnenmyyrä, kun jo näillä viikoilla alkaa tapahtua!

O&O, täälä myös semmonen olo että vauveli on päättänyt kasvaa koululaiseksi tuolla masussa! :p Plaaah...

Pirpana 41+2
 
Jokojoko-kyselyjä ei vielä ole ollut. Mutta ehtiihän nuo vielä..

Kävin aamulla neuvolassa. Ei mitään erikoista, hb oli puolestaan noussut, 134 oli ja ilman rautaa! Tässä raskaudessa ei ole vielä tarvinnut yhtään rautaa popsia. Paino olikin ottanut kivat nousut, +1160g/vko |O Turvottaa, turvottaa... Sain viimein synnärin esitietolomakkeen! Ja seuraava aika kahden viikon päästä, uskomatonta! Yritin että jos ensi viikolla, niin kaikki kuulemma hienosti ja jos huolettaa liikkeiden puolesta, niin soitan tarvittaessa :stick: Tympeä täti..

Miehelle tuumasin eilen että nyt saa sitten peitot heilua ahkeraan, jos sillä mitään vaikutusta olisi. Tuskinpa.

Esikoiselle nousi yöllä vielä kuumetta, mutta en mä lääkäriä tälle päivälle saanut, kun ei päässyt keskuksesta läpi :kieh: V****u! Toinen jo kuudetta päivää kuumeessa, onneksi on sentään virkeävointinen. Mutta sais nyt antaa jo jonkin kuurin että lähtis pöpöt, huomenna taas uudelleen soitto arvauskeskukseen!

Tympääntynyt nessu ja pieni 37+4
 
Huoh. Lisää valitusta kerhoonne luvassa :D :D
KUORSAUS!!!! Miten hulluksi se vielä meneekään. Itsekin herään siihen jo kun ääntelen kuin sika ja viime yönä mies joutui menemään sohvalle nukkumaan kun kuorsasin niin. Ja sittenhän minä en saanut nukuttua, kun en osaa oikein ilman miestä nukkua... :ashamed:
Mikä auttaisi??? Nenätipat? Tuskin ne kuorsauslaastarit ainakaan. Korvatulppia haen miehelle apteekista ainakin...

Täällä ei myöskään mitään tapahdu, ei tuosta lapsesta ainakaan suunnistajaa tule... ei todellakaan. Mä haluan jo tapahtumia, tapahtumia, tapahtumia!!!!!!! Huomenna äitipoli, enkä suostu enää ainoatakaan aikaa sinne ottamaan. Joko saavat alkaa tehdä jotain tai sitten odotellaan ja ihmetellään. Mielenkiinnolla odotan sanovatko tuosta uraatistakaan mitään. Joka tapauksessa mä alan olemaan niin kypsä, että kovasti suunnittelen sanovani kovia sanoja ja olevani tiukka, ja lopulta taidan olla ihan nynny itseni...

Oikea käsi menee vaan pahemmaksi, senkin varmaan pitää tippua irti ennen kuin mitään tehtäisiin ;)

marja, ei voi kuin ihmetellä. Sinuna kyllä asian ottaisin jossain puheeksi ja tiukkaan sävyn, ihan selkeää v*ttuilua tuollainen :O

Nyt alan valmistautumaan kirpparille lähtöön ja illalla taas tallille touhuamaan ja ikeaan ja ja ja... ja huomenna vaan kipeet kintut eikä muita tapahtumia :kieh:

Zophie+murunen 38+6
 

Yhteistyössä