Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Nyt ei ole aikaa lukea kirjoituksia, mutta täällä siis kotiuduttiin jotain iltapäivänkahvin aikaan eilen. Takana siis kuusi yötä sairaalassa. Väärin oli tuo syntymäpaino lipsahtanut, oikea siis 3720 g.

Mitähän tässä nyt järkeilisi ajatuksia. Iivari olisi ollut päivää ennen minua valmis kotiutumaan, lastenlääkäri teki tarkastuksen. Multa odotetettiin sit vielä hemoglobiini seuraavalta aamulta sekä crp tulehdusarvo. Iivarilta tulehdusarvo otettiin kantapäästä, joka oli aina ok ( alle 10 ). Mulla se oli sektion jälkeen 67, mikä kuuluma johtuu itse leikkauksesta ja on normaali, mutta lähti nousuun yli sataan jonnekkin. sitten aloitettiin kanyylista se antibiootti suoraan suoneen. crp oli siis eilen kun meidät kotiin päästettiin alle 30 ja hempat alle 90.

mulla oli kivunlievityksenä avautumisvaiheessa aqua rakkulat, niistä ei ollu apua. suihkussa kävin kahdesti ja jumppapallon päällä pompin että iivari laskeutuisi muutaman kerran. oksensin kahdesti, kylläkin vähän, kun erehdyin yrittämään juomaan supistusten välillä. ne sit tuli ylös. sen takia laitettiin vähän nestettä tipan kautta. epiduraali laitettiin kun olin 4-5 cm auki, ja auttoi hyvin. ilokaasua otin myös.

sitten sektiossa laitettiin toinen epiduraali, joka meni toispuoleiseksi. puudutetta lisää, niin vasenkin puoli oli ok ja leikkaus voitiin aloittaa. sen jälkeen kipupumpun kautta piti säännöllisesti mennä kipulääkettä selkäytimeen, mutta tästä ei siis ollut apua. se otettiin pois käytöstä ja sain pistoksia suoraan reiteen. jossakin välissä " kipu jäi päälle", tunnin välein ei edes auttanut että sai lievitystä. mutta olo helpotti.... kipukynnys vissiin ylittyi, vaikka yritin aina ajoissa pyytää. hoitajat sanoivatkin, että todennäköisesti pari päivää on taaksepäin muisteltuna aika usvaista.....

mitähän sitten. imetys lähti jotenkuten sujumaan, kun alkuun käänsin yläkroppaa niin, että iivari pääsi tissille. sängystä minusta ei siis olllut nousemaan, katetri oli ja katseltiin kattoa. sitten pikkuhiljaa virkosin, ja oli ihana tunne käydä ekaa kertaa suihkussa. kun pääsin enemmän jalkeille ja kävelemään, opeteltiin myös vaipan vaihtoa ja kylvettämistä. koska minulla oli kanyyli koko ajan kädessä, oikeaa kättä ei saanut kastella, niin oli vähän tekemistä oikea kätisenä pyllyn pesut ym. selkä oli myös tosi kipeä, varmaan johtuen kahdesta epiduraalista. kiva oli myös tunne, kun ilmaa oli ylävatsa täysi, onneksi se laukesi sitten ja röyhtäilinkin........ kakkosella käynti kesti ja kesti, suoli tyhjeni ennen synnytystä keskiviikon puolella ja seuraavan kerran vasta maanantain puolella. eli siis jotain viis vuorokautta jumitti....... tulin kotiin, niin 24 h aikana paino putosi 3,5 kg... kauhea määrä lääkkeitä mitä pumpattu, ja se selällään olo. ja kun ei pääse kunnolla liikkumaan. onneksi ei sentään veritulppaa tullu, oli vaan se rekkamiehen tulppa :LOL: sain ulostetta pehmentävää jauhetta, jota laitoin veteen. viimein sitten luumunektari toimi. AAAAAHHHHHHHHHH!!!!!

verenhukka sektiossa oli 800 ml. Iivarin lähtöpaino laitokselta 3680 g, eli vain 400 g vähemmän mitä syntymäpaino. Istukan paino 670 g.

synnytys käytiin läpi kätilön kanssa, siitä ei jäänyt epäselvyyksiä. eikä mitään kammoa, mä en vaan ole semmonen ihminen. oon jo oikeestaan jo vähän unohtanu koko reissun, tänään tulee viikko siitä kun vedet meni. mitä sitä muistelemaan. nyt mulla on ihana tuhiseva poika tuolla, joka nukkuu meidän sängyssä massu täynnä maitoa. kotiteollisuus body päällä :p

vielä kätilön tekstit iivarista

" hyvävointinen, virkeä vauva. äidin vierihoidossa ollut. paino lähtenyt noususuuntaan. hyvä imuote, alkuun tarvitsee apua. iho siisti. äidillä infektio, joten vauvalta tulehdusarvoja seurattu. crp normaali"

ja minusta

" toipunut hyvin sektiosta. jälkivuoto normaalia. vauvaa vierihoitanut ja imettänyt. imetyksessä alkuun apua tarvinnut, nyt lähtenyt sujumaan. maitoa hyvin lähtenyt tulemaan. äidillä ollut infektio, i.v. ab hoiyo loppunut 12.9. crp lähtöpäivänä 26. rautalääkettä ( hb 89 ) ohjattu syömään. hyvää jatkoa! "

nyt miehen kainaloon, kun pikkumies vielä nukkuu

laura ja iivar joka täyttää torstain puolella viikon :heart:
 
Onnea Tuikku83 tytöstä :)

Osaako kukaan sanoa, meinaako tuo kanavaa 1cm ja 3cm auki vielä mitään...? Ei ainakaan suurempia tuntemuksia ole tullut. Ja auttaako se "rajumpi sisätutkimus ja kalvojen pyöräytys" mitään mitenkä pian...?

Kyselee epätoivoinen...
 
onnittelut kaikille vauvan saaneille,nimiä en ala luetteleen ettei vaan unohu joku mainita!

Kiipputestituloksia odotellessa,onko enteroa?onko vauvalle mitään vaaraa ku eikö se ainaki alkuraskaudessa ole...?

Zophie hyvältä kyllä kuulostaa tuo tilanne!toivotaan et jotain pian tapahtuu,mutta varaudu et voi vielä mennakin aikaa..

Navan vieressä sellanen kohta et tuntuu et olis mustelma ja joku sitä painais,tuntuu lähinnä ylhäällä ollessa,esikoisesta muistan samaa mut tuli jo aikaisemmin,onneks nyt ei ole viel tarvinu siitä kärsiä.päivän sumplinu loppuvkn pojan hoidot yms ja hitto jos mulla on aamul joku kuspää lekuri joka ei ala käynnistään.väsyttä,kiukuttaa jne mut toivottavasti tästä olotilsta huomenna pääsis.nyt saunomaan ja sit odotteleen illan bb antia ja sit unille...jännättää huominen joten saa nähä miten yön nukkuu!nyt on taas 2aamua hypitty puol 5aikaan ylös,harjoitusta ;D
aa juu mies sano yks pv et hitto ku olis hokassu aikasemmin niin olis turmion kätilöiden paidan tilannu synnytykseen,olis vaan hokassu ajoissa!
Mutta pitäkäähän peukkuja,ilmoittelen tilannetta =)
 
Jiimiille hurjasti tsemppiä huomiselle, toivottavasti nyt vihdoin saisit pikkuisen jo putkahtamaan mailmaan!! :heart:

Kaikille vauvan saaneille tosi, tosi paljon onnea ja ihanaa vauvantuoksuista arkea!! :heart:

Viikunalle kuitenkin erityishalit, toivottavasti kaikki kääntyisi kuitenkin hyväksi!

Nyt tulee vaan pikainen kirjoitus, kun täytyy mennä vielä koiran kanssa iltapisulle ja saunakin on lämpimänä :) Mutta neuvolassa kävin tänään ja paineet olivat onneksi laskeneet eilisestä hiukan ja olivat nyt 140/82, pissassa proteiinit lievästi yhdellä plussalla, joten ei hätää vielä tässä vaiheessa :)
Kuka kyseli, että onko jollain proteiinit enemmän koholla iltaisin kuin aamuisin? Mulla nimittäin on just näin, eikä neuvolatätikään oikein osannut sanoa, että mistä johtuu??

Vaniljainen ja "Peppi" 38+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Muffi, tsemppiä ja parempaa onnea käynnistykseen, kuin mitä itselläni oli. bd

(((((MioMio)))))) Taitaa kuulua kuvioon tässä tilanteessa. Koita muistaa se ja jaksaa synnäriin asti :hug:

O&O, mulla käynnistetyt synnärit ollu paljon nopeempia ja helpompia ku luonnostaan käynnistynyt esikko :kieh: . Siks en todellakaan odota että tää lähtee omineen. Tietty tää on eri ku esikko, mutta silti! Mulla toka oli reilu 6h ja kolmas reilu 4h. Kivut..hmm...voisin melkein sanoo että neki oli pahemmat esikosta, vaikka toki pitkittyny synnäri varmaan vaikutti siihen. Jos pitäs pisteyttää niin ehkä 1. 10, 2. 6½ ja 3. 8½. :hug: Elä pelkää, en mie täältä mihinkään lähe! Kulumallakaan, prkle...:LOL: . Täytyyhän se viis kiloa saada rikki ensin :p

Marja, voinnista huonoja uutisia, mutta hyviä hoitsulta! Toivottavasti nla:n jälkeen pääset tositoimiin, jos vielä paineet koholla bd ! Tsemppiä hurjasti!

Zophie, toivottavasti ottavat kuuleviin korviinsa! Meinasin ekaks jo kirjottaa, että turhaa siellä mitään valitat, ei niitä kiinnosta! Mäki viime viikolla valitin, että kun ei pysty istumaan edes enää noiden peräpukamien takia yms niin laitto vaan ylös mitä valitin ja sit käski heittää housut pois ja hypätä lavetille. Joo....empatiaa....jotain syötävää?
Hei, käyntihän kuulosti ihan hyvältä! Toivottavasti olis jotain iloa roplauksesta ja sais synnärin käyntiin.

Marsa, Parempaa onnea polille! Onko sulla käynnistys "vaan" ison koon takia vai muitakin syitä? Mulle kun eivät enää edes uutta aikaa antaneet. Tai joo, yliaikaiskontrolliin 41+5, mut sillonki vaan katellaan että jee jee...viittäkiloa pukkaa hyvin menee :mad: .

Viikuna, Voi hyvänen aika sentään. NYt tuntuu meillä syyskuisilla olevan erityisen huono karma, niin paljon ikävää on sattunut. Todella pahoillani olen puolestanne. Toivottavasti poika toipuu niin hyvin kuin mahdollista ja koko perheelle voimia tulevaan! Suosittelen myös, että käytät poikaa vyöhyketerapiassa. Tiedän monen saaneen apua myös vastaavanlaisissa tapauksissa. Auttaa aivoja (aivojen välisiä hermoratoja/kytköksiä) kehittymään stimuloimalla niiden kasvualueita jne. Eikä varmasti ko. hoidoista ole haittaa vaikka ei juuri aivovaurioon apua saisikaan. :hug:
Onnittelut kuitenkin pojasta :heart:

Riikka ja Springrose Onnittelut nyyteistä :heart:

Mayah, siis EI OO TOTTA :D Luehan mun oma napa :eek: !

Tömpsis, täälähän mää. Vetelin aamulla...no en sikeitä, mutta jotain horrosta kuitenki niin pitkään, että piti lähteä sinne vyöhyyn, sit kelaan ja sitte juoruumaan meidän kirjastotädin kanssa. Kotona on sit istuttu kuumassa suihkussa saunan sijasta ja yritetty miehen voimalla käynnistellä :LOL: . Hah, kuulosti niin tutulle tuo jalkapallon peluu ensin- juttu. "kuule rakas, kun on niin hyvä ilma niin nyt on pakko lähtee kalaan, et nyt ei oikein sopis synnytellä" ja lätkätreenit...Ne on vielä pahemmat kun kestää puoltoista tuntia, eikä mitenkään voi pitää puhelinta mukana! Täytyy vaan toivoo että lähtee yöllä niin ei pääse miehet karkuun :LOL: .

Maximilian, Onnea prinsessasta :heart:

Tuikku Onnea täysikuu prinsessasta :D

Arvasinhan mää, että niitä täyskuuvauvoja tulee pari ainaki!

Jiimii
, yritähän rentoutua ja saada yö nukuttua kunnolla! Tsemppiä ja peukkuja bd huomiselle!!!

( . ): Joo, täällä tosiaan herättyä lähin aamupalan jälkeen vyöhyketerapiaan. Melko kevyesti otti mielestäni, toisaalta joskus sillä saa enemmän aikaiseks kuin kovalla runnomisella. Kaks päiväähän tuon vaikutus on, että saa nähä lähteekö nyt sitten käyntiin.
Viime yönä heräsin puol neljän aikaa julmettuun vääntelyyn ja kääntelyyn, kun Tepsukka pisti taas napanuoran kanssa sellasta painia, että HUHUH! Siitä sitten tuli muutamia todella napakoita ja kipeitä, selkään ja peräsuoleen asti ulottuvia supistuksia. No, eihän ne sit jatkunu, joten eiku unta palloon vaan.
Voi hitto ton ukon kanssa!!! Yritän tässä nyt sitten keskittyä kirjottamiseen, kun laulaa tossa vieressä ties mitä...virsistä lastenlauluihin ja maakuntalauluja...osa omalla sanotuksella...elefanttimarssit ja pienet sammakot kääntyy lyllertävällä eukolla joka lähtis synnyttämään ja muutenkin sanotusten teema on tätä...:LOL:
Joo, mihis mää jäin...ei tästä tuu mitään! Nyt se laulaa mulle päivänsädettä ja menninkäistä..."katselivat toisiansa Hassel tunsi rinnansa kovaa kiukkua, sanoi painu silmistäni..." :LOL: Kaheli ukko!!!

No yritetääs nyt kuitenki...Näin siis unta viime yönä! Ja oli niin elävän tuntunen että! Synnytin POJAN! Paino 4674g ja 55,5cm, synnäri kesti 2h11minsaa :O ! En ehtiny edes kunnolla ponnistaa kun poika syöksy ulos melkein itestään vesien kanssa! Oon aikanaan nähny vastaavanlaisia unia ja ne jotka on toteutunu on aina tapahtunu unesta kahden vuorokauden sisällä, joten TODELLA mielenkiinnolla odotan, että toteutuuko tämä! Ja siis MAYAH vielä nähny samanlaista unta! Sattumaa vai onko meissä ennustajan vikaa ;) ? Aikasemminkin oon nähny unta, että synnytän, mutta sukupuoli ei ole selvinny. Ja siis mehän ei tiedetä kumpi tulossa.
Lisää jännitystä tähän loppu metreille!
Nyt on ainaki kaikki konstit kokeiltu ja unet nähty ja täysikuut ja kaikki! On se nyt kumma jos ei ala jo tapahtua!!!!

Hassel ja Tepsukka 40+4
 
Marja, kuulostaa samalta kun meikäläisellä. Viikossa kilo lisää. Ketä tässä pitäis uskoo? Ja nyt aamulla käynnistys päälle bd !!! Hyvä että ottivat kuitenki osastolle. Lyö niille luu kurkkuun!!!!
 
Kuka kyseli, että onko jollain proteiinit enemmän koholla iltaisin kuin aamuisin?, Vaniljainen, minähän se :) Hyvä, että sullakin tilanne parempi nyt!!

Hassel, joo, tää lääkäri oli ihmeen mukava. Sama ku viimeks. Tosin, mä vähän luulen et se mun psyyke pettää joskus torstaina ;) Olin kyllä niin kyllästyneen oloinen vastaannotolla, et tais tajuta että muhun tosiaan sattuu ja tää käden toimimattomuus ei enää kiinnostais....Ei vaan, salaa toivon että niissä labroissa olis jotain ja huomenna soittaisivat että tuu käynnistykseen. Turha luulo, mutta toivoa sopii :D

marja, huhhuh. Tekisivät nyt vihdoin jotain, eli käynnistäis!

Jiimii, toivotaan että auttoi...mitään ei ainakaan oo vielä tapahtunu mikä poikkeais normaalista... Tsemppiä huomiselle, toivottavasti vihdoin käynnistävät :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Onnea uusista pienistä!

(.) Labroissa oli kaikki erinomaisesti ja enterorokoksi tämä mun olotila on neuvolan osalta diagnosoitu. Aamupäivällä on vielä lääkärille aika. Neuvolassa sanottiin, että rokosta ei ole pienelle minkäänlaista haittaa missään vaiheessa raskautta (en tosin kysynyt, että mitäs jos tässä taudissa pitää synnyttämään lähteä..). Ja virukseenhan ei ole myöskään hoitokeinoa, eli lähinnä erilaisilla rasvoilla ja vedellä oon oireita yrittänyt rauhoittaa.. Mutta tuskaa tää on, ei pysty tosiaan kävelemään, kun tuntuu et astelis puukonterillä ja mihinkään ei voi tarttua samasta syystä. Hyvä kun aamull apääsin sinne labraan, kun ratti otti niin kipeää käsiin. Anteeksi valitus. Kyllä tää tästä (viikossa pitäis olla ohi). Toivottavasti pieni nauttii vesipuistossaan vielä hetken :) Meidän esikoisneiti kävi tänään puhaltelemassa mun varpaita vähän väliä, ja sanoi "ei hätää äiti, nyt on paremmin, kaikki hyvin". Nuo pienet ihmiset on niin ihkuja!!!!

Suppareita jakoon ;)
Kiippu & kj (38+0)
 
Onnea vauvautuneille! Teitähän oli tullut monta sitten päivän :)

Toivottavasti marjalla nyt jo käynnistäisivät!

Toivotaan että Zophienkaaan ei tarvitse kauaa odotella. Mä muistan miten mulla särki esikoista odottaessa käsiä ja jalkoja ja niillä mitään voinut tehdä turvotuksien vuoksi! Nyt ei ole onneksi vielä siinä pisteessä..

Niin ja kuorsaamisesta, täällä myös! Ja itse todellakin herää siihen hirveeseen korahteluun :LOL: Mieskin kyllä niin herkkä uninen, sitten tökkii että lopeta jo, mutta minkäs teet..

Täällä tänään siivottu, ja se sai aikaan vaan kipeän selän ja puhtaan kodin :) Kylppärin jos kuurais vielä viikonloppuna :whistle: Huomenna on miehen synttärit, aamulla pääsee siis kakun tekoon esikoisen kanssa, anoppi ja appi uhkasivat tulla käymään. Mietin että jos kysyis anopilta haluisko olla ensi viikolla tytön kanssa pari päivää, kun lomailee. Saisi tämä äitikin vähän huilia välillä. Esikoinen viimein lopetti kuumeilun, mutta tosi karseen kuuloinen, kuiva yskä jäi jäljelle :( Viime yön jo sitä kuuntelin...

nessu ja pieni 37+5
 
Nyt ootellaan Hassel sun pienokaista entistä suuremmalla jännityksellä - onkohan meissä ennustajan vikaa?! :D Unessa olit yllättynyt, kun tämä YLI NELIKILOINEN vauva ei ollutkaan tyttö ;) Jännää tosiaan!

JiiMiille tsemppiä!

Kiipulle paranemisia!
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Huomenet täältä sairaalan hiljasiltä käytäviltä! Olo on niin levoton ja väsyttäs mutta nukuttua ei saa..
Tosaan eilen kävin neuvolassa iltapvällä ja sielä verenpaineet oli niin koholla vaikka 4 kertaa mittasi eri aikoihin, että laittoi tänne. No käyrillä maatessa kuulin mun lääkärikauhun äänen ja ajattelin, että voi paska taas mun säkääni. No olikin lähtemässä kotio ja päivystäjä vaihtui. Päivystäjä sanoi heti, että näillä paineilla ei kotio lähdetä ja että osastonlääkäri tekee käynnistyspäätöksen aamulla. Hän ei voi päivystäjänä sitä tehdä, mutta sanoi, että parempi että syntyisi. Teki sitten oikein kunnon ronkkimistutkimuksen ja repi kalvoja. Ultras tarkkaan ja näytti kandille mm. sukupuolta ja miten sen näkee ja tosiaan painoarvio tuon 3,8kg..sano vielä käsin kokeilemalla, että voi olla hiukan pienenmpi tai suurempi. Sano sitten myöskin, että saattaa olla että verenpainelääkitystä pitää isontaa...No illalla paineita ottaessa oli eka alapaine 116 ja sit saivat sen 106 seuraavalla mittauksella. Tuplasivat lääkkeen ja tulivat mittaamaan paineen vajaan 2 tunnin sängyssä olon jälkeen ja alapaine edelleen 101..Mulla kyllä riemu repee jos vitkuttavat käynnistystä! Tänne en jää makaa se on ihan saletti..
Marja ja maha-asukki 37+6 (huomenna 38 :) )
 
Onnea tuikku ja maximillian!

Pikaiset kuulumiset sairaalasta. Eilen otettiin kohonneiden paineiden takia yliaikaiskontrollista osastolle käynnistykseen. neuvolan kätilö oli kattonut kohdunkaulan kypsyyden ihab väärin ja tilanne olikin vielä ihan epäkypsä, kanavaa pari senttiä ja suu vain vähän pehmeä. Eiliset kaksi cytotecia tekivät vain harkkasuppareita, ei niitä kunnollisia joten homma jatkuu tänään. kuitenkin jatkuu, se pääasia. :)

Tsemppiä kaikille!

Pirpana 41+4
 
Huomenta!

Jiimii onnea matkaan,vihdoinin....;)

Onnittelut tytöistä maxilmilin ja tuikku83:flower:

Myöhästyneet synttärionnittelut kaneli!!:flower:

Zophie mulla oli kans eilen kasvukontrolliultra,eilen siis viikot tasan 38 ja vauvan painoarvio 2.7kiloa. Meille ihan normaalinkokonen vauva mutta toivon silti että pikkunen pysyisi masussa vielä sen viikko-kaks että kasvais pikkasen vielä... senki takia,ku mulla olo edelleen mainio,ei mitään hätää.

Nyt olis kyllä mukava käydä neuvolassa,ku yli kaks viikkoa sitten ollu viimeksi. Ihan hb:n takia ja muutenni mukava jutustella th:n kans...

Pikkulikka herätti mut puol 6 ja nyt mua alkaa väsyttään itellä ihan hirviästi,mutta mitenkäs tässä nyt nukkumaan rupeaa ku yhellä alkaa koulu 8lta,toisella 9:ltä ja kahella seuraavalla 10:ltä:D noo.sitte päikkärit.....

Mukava kuulla teidän jo synnyttäneiden kuulumisia:)

Pai ja tyttö 38+1:heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! nyt niitä sit tulee rytinällä!

Hassel Hetken jo luulin että olit jättänyt mut ihan yksin kasvattaa jättiläistä.. Koskahan se ois meijän vuoro?

Viime yö meni 4 kertaa herätessä ja 1 kerran heräsin outoon huonoon oloon oli pakko pompata ylös että meni sitte hetken kuluttua ohi..
Tänään siis neuvolaan paine ja virtsa tarkastuttaa..
Ihmettelen ku maanantaisen poli käynnin jälkee joka päivä päätä särkeny :O mutta maanantaina kaikki oli kyllä ok. No katotaa mitä paineet sanoo tänään.. Mä olisin kyllä jo aika valmis tän poitsun ulos häätöön :)
Eilis aamun kramppi jätti pohkeen ki niin kipeeks että liikkuminen senkun vaikeutuu.. No onneks menee esikoinen tänää päiväksi mummillensa ni pääsen hetkeks hengähtää..

O&O + pikku jäppinen 40+4
 
Täällä ei ole odotettavissa muuta kuin neuvolareissu huomenna... Mä alan olemaan aika pulassa näiden käsieni kanssa, jos vielä parikin viikkoa menee! :mad:

Tsemppiä vauvanhakuun tämän päivän onnekkaille! :D

M :heart: 39+5
 
Hassel, käynnistysharkinta siis toisaalta "vain" vauvan ison koon takia. Isoon painoarvioon kun liittää ison pään, oman yli viiden kilon syntymäpainon laskettuna päivänä, minun synnytyspelon ja epävarmuuden siitä mahtuuko tulemaan ulos ison pään takia niin toivon, että asia otetaan tosissaan... Kai ne kattoo näitä juttuja aina niin tapauskohtaisesti, että koskaan ei tiedä mitä tekevät!
 
Tuikulle onnittelut tytöstä!

Marsa: Toivottavasti pääset käynnistykseen! Yritä olla tiukkana siellä ja vedota kaikkiin faktoihin.

JiiMii: Hienoa, että pääset vihdoin tositoimiin!

Nukuin alkuyön huonosti, kun supisteli ja oli tosi paha olo. Mieskään ei saanut unta, kun kuunteli mun ähinää ja odotteli, että tuleeko lähtö. Mutta ei... Vauva on ilmeisesti kuitenkin laskeutunut, koska vessassa pitää käydä jatkuvasti ja sitten pissaa tulee kuitenkin vain muutama tippa. Esikoisen hoitajat ovat päättäneet taas viettää viikonlopun mökillä (kiva, kiva), joten jos vauva meinaa syntyä tällä viikolla, paras olisi syntyä viimeistään huomenna.

Onko muita joiden nenä on ihan tukossa? En oikein edes pysty hengittämään nenän kautta, kun limakalvot ovat niin turvonneet! En muista tällaista ollenkaan esikoisesta..

Tänään olen menossa kuitenkin jalkahoitoon. :) Näissä kintuissa riittääkin hoidettavaa!

Kurpitsainen ja mörrimöykky 40+0 (jee jee! :))

ja taas supistelee..
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Nopeasti vain ilmoitan, että poikamme syntyi Kätilöopiston sairaalassa (Haikaranpesään ei päästy kun ei ollut tilaa) 12.9. klo 9.25 raskausviikolla 39+2. Synnytys kesti ekasta supistuksesta 6 tuntia, ponnistusvaihe 5 min joten aika nopeasti mentiin... Hyvin voidaan ja eilen jo kotiuduttiin.

Mittoina ihanuudella oli syntyessään 49 cm ja 3285 g. Poika on ollut toistaiseksi tosi helppo, syö vain ja nukkuu. Saa nähdä, millaiseksi vauva-arki muodostuu ja miten isoveli tottuu tulokkaaseen, vielä eivät ole ehtineet kauheasti tutustua. Lisää infoa jahka ehdin kahlata viestejä läpi... Ai niin, pääsin synnyttämään Relaxbirth-synnytystuella, se oli melkoinen vekotin! :)

Ja onnea muille jakautuneille!

-Jerika
 

Yhteistyössä