Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Jiimiille onnea ihanasta pojanpallerosta! :heart: Toivottavasti kaikki meni hyvin! :)

marsalle tsemppiä!!
Toivottavasti supistukset löytävät pian tiensä sinne!! Mä olen niin kateellinen teille kun jo saatte omia nyyttejä maailmaan! :heart:

Zophie Kuulostaa kyllä varsin harmittavalta vaivalta tuo käsiongelma! Eihän ihmistä nyt voi käskeä elämään ilman toimivia käsiä :D Tiesitkö muuten, että meillä on yhteisiä tuttuja? ;) Tai siis tarkemmin sanottuna, meidän molempien lähisukulaiset on samassa työpaikassa..Ehkä tiesitkin?

Hasselia käy ihan tosissaan sääliksi! Siis toihan on oikees
ti ihan kamalan kuuloinen vaiva!! :O Miten ne ihan oikeasti kuvittelee, että sä pystyt ponnistamaan? Kai tommoseen nyt on jotain lääkettä saatava, ettei tule vauvan lisäksi muutama ylimääräinen suolenpätkäkin pöydälle! Ihan oikeasti! Ymmärrän ihan täysin, että alkaa jo kiukuttamaan ja pelottamaan ja vaikka mitä!! :hug:

Marjalle toivon todellakin käynnistystä huomiseksi! :Hug:

Yanis Paljon onnea maailman ihanimmasta asiasta myös sinne!! :heart:

Meidän vauva on saanut alkunsa todennäköisesti uudenvuodenyönä! :heart: Meillä oli takana puolitoistavuotta yritystä ennen kuin tärppäsi.
Kyseisenä kiertona en enää ovulaatiota jaksanut testailla, mutta aiempien, aina säännöllisten kiertojen mukaan ovulaatio olisi ollut uutenavuotena! :)
Tosin vauva on alusta asti ollut neljä-viisi päivää isompi, mitä kuukautisista laskettuna, joten en tiedä ovuloinko sitten kuitenkin aiemmin vai mitä..Mutta ainakin tuntuu, että 21.9 on todennäköisempi laskettu, kuin tuo kuukautisista laskettu 25.9.

Olin tänään neuvolassa taas tarkistamassa pissan proteiineja ja verenpainetta ja edelleen protskut yhdellä plussalla. Paineet 134/82..Korkeahkot, mutta ei vielä hälyttävät. Mutta neuvolatäti huolestui kun mulla on eilisestä illasta asti ollut päänsärkyä, ei kamalan kovaa, mutta häiritsevää. Nyt se onneksi on mennyt pois, mutta pitkälle tähän päivään sitä kesti..
Huomenna aamulla käyn antamassa pissanäytteen, josta tehdään joku tarkempi pikaviljely ja jos siinä on proteiinit plussalla niin sitten saan lähetteen äitiysklinikalle..
Neuvolatätikin sanoi, että vauva saisi tulla jo..Eilen valvoin taas pari tuntia, kun ei typsykkä meinannut millään rauhoittua, mutta loppuyön nukuin onneksi ihan hyvin, jos ei oteta huomioon seitsemää vessassakäynti kertaa ;)

Nivusia vihloo ja alapäässä tuntuu tosi kovaa paineentunnetta...Mutta ne samperit supistukset..Hohoii...Missä ootte??

Vaniljainen ja "Peppi" 38+4 :heart:
 
Jiimiille onnittelut pojasta! :heart:

Mayah sitä vadelmanlehtiteetä voi ostaa luontaistuotekaupasta, taitaa olla ihan nimellä vadelmanlehtiä, täällä oli ainakin kahdessa luontaistuotekaupassa mammateen ym. vieressä. Mutta myyjäkin varmasti osaa auttaa kun kysyt! :) mutta varo, se on oikeesti ihan hirveen makusta :x ja joku kirjoitti lukeneensa siitä että vaan pehmittää paikkoja, en tiedä siitä sitten mutta mullahan oli paikat pehmeenä ja auki jo 33-34 viikolta asti ja silti mahdollisesti käynnisti synnytyksen... mutta mene ja tiedä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Mayah, joo luontaistuotekaupasta vattuteetä. Hö, oonko mä ihan outo...musta se oli ihan hyvää se tee! Auttaa nimittäin myös maidontuloon muistaakseni. Esikon aikaan sitä join...

Kiitos lohduttaneille. Kipu on pahentunu tän päivän aikana enkä pysty olemaan mitenkäänpäin, mutta johtunee ehkä siitä että...

( . ): Viiden aikaan vaihdoin sängyllä asentoa ja jotain lorahti pöksyyn niin että ne oli ihan märät. No, juoksutti samantien vessaan, joten en tiiä menikö pönttöön jotain lisää, mutta ei ole sen jälkeen kyllä tullu lisää. Suppailut kuitenki alko 8minsan välein. Välillä ollu muutama pidempi väli, mutta sillon on väli ollu tuskanen menkkajomotuksen ja selkäkivun kanssa, eli selänpuolein suppariko sitten kyseessä?
Hetki sitten juoksutti vessaan uudestaan ja JES ainaki osa limatulppaa, kirkasta liukasta verensekaista limaa paperilla! Nam nam...mitkä jutut :LOL: . Ainut huonopuoli on, että peräpukamat on nyt TODELLA kipeet enkä pysty istumaan oikeestaan ollenkaan.

Kunpa nää nyt vaan jatkuis....*rukoilee jo kaikkia korkeampia voimia*

Jäämme siis odottelemaan :popcorn:
 
Pirpanalle ja Jiimiille kovasti onnea :)

Vaniljainen, en kyllä yhtään tiedä...Valaise mua!!!

Mulla hajoaa pää. Mies ei tajua paskan vertaa mun olotilaa ja ottaa nokkiinsa jos olen hiukan äreä. Sattuu ja päivät tylsistyy kotona yksikseen niin kiva olis kun toinen tulee kotiin tehdä jotain eikä vaan kuunnella kun ukko on koneella tai lukee lehtiä. Voi V****. Ja anteeksi kiroilu. Yritin saada sänkyynkin mutta oli niin paskamainen että ei siitä tullut mulle kuin iso itku ja paha mieli. Luuleekohan se että musta on kiva olla iso ja kömpelö ja tässä tilassa enää hiton sekuntiakaan!!!!!
 
Meillä nyt sit samat vaivat ilmeisesti Hassel menossa...tosta peräpukamajutusta en tykkää, koska täällä kärvistelen saman vaivan kanssa...SÄrkylääkkeellä ja rasvalla vähän helpottanut...kauhulla odotan peräruisketta :( Niin ja sairaalassa sano ohjeena, että vessassa kannattaa viileellä vedellä huljuttaa ja yrittää varovasti työntää takas peräsuoleen pukamaa, niin helpottaa...tosin kuulemma tekee helvetin kipeetä...Mä varovasti yritin ja hiukan sainkin menemään, mutta sit se pullahtaa takas...
Mä sit palaan asiaan huomenna!
 
marsa onnea matkaan tätäkin kautta! Lisääkö ne sitä cytotecia? mulle kun sanoivat että ellei 4 tuntiin ole tapahtuntu niin lisäävät... Tosin mulla tilanne oli kyllä eri...
Tampereella alotetaan 1/4 tbl. suun kautta ja lisää saa jos ei ole supistuksia. Näitä annetaan 3 krt. Seuraavanapvänä 1/2 tbl. kolme kertaa jos ei supistuksia ja kolmantena 1tbl. Ja klo 20.00 jälkeen ei enään anneta pillereitä lisää...
 
pikaisesti kuulumisia täältä. pieni mies iivari täytti tänään viikon. neuvolan kotikäynti oli tänään, paino on tullut pojalle lisää 250 g siitä kun maanantaina päästiin sairaalasta kotiin. Painoa oli yli 3800 g siis. Napaan laitettiin jotain "mustaa ainetta" joka vauhdittaa irtoamista.

Mutta yöt tämä jätkä kyllä valvottaa! pitää yrittää kääntää rytmiä. kolme yötä on nyt menny ihan torkkuessa, siitä maanantaista asti. päivällä nukkuu varmaan 4-5 tuntiakin putkeen, en oo ollu kello kaulassa. mutta on meillä miehen kanssa molemmilla aika kauniit silmäpussit. alemmat kassit tuo ukkokulta tosin tais päästä onnekseen jo tyhjentämään :vampire:

tänään käytiin miehen kanssa vaunuilemassa ekaa kertaa, sateista kyllä on. koirat oli mukana myös. ensi viikon mies on vielä isyyslomalla, sit koittaa töihin paluu. sen yhen viikon pitää sit myöhemmin joskus.

viikon päästä neuvolasta tullaan myös kotikäynnille. oikeestaa ihan hyvä, että näkevät meitä ihan kotioloissa alkuun.

kovasti jaksuja kaikille jotka vielä nyyttiä odottelevat! sektiohaava on mulla onneks parantunu hyvin. peitto heilu tänään myös ekaa kertaa, viikon verran siis parantunu tuo haava niin uskalti jo hyvin eikä sattunut. pitäkää hulluna, mutta näin meillä :rolleyes: mutta siis esim. kauppakasseja en saa kannella, n. kuus viikkoa pitää nostella vaan iivaria, jos haluaa habaa nousuun. tai no, onhan tossa nuo käsipainotkin :cool:

jutteleeko täällä vauvalliset jo kerhon puolella? pitänee laittaa tää viesti myös sinne.

laura ja pieni rakas iivari 1 viikkoa
 
Onnea Pirpana!! :flower: :heart: Onneksi kaikki on nyt hyvin :)

Zophie Sain jokunen päivä sitten tietää yhteensattumien kautta, että mun äiti ja sun veli ovat samassa työpaikassa :D Veljesi oli kertonut mun äidille, että sä kirjottelet jossain foorumilla ja sitten Santun tapahtuman kautta osasin yhdistää sut tänne, kun olitte siitä jutelleet. Mutta nou hätä, mä en tunne sun veljeä yhtään, että en siis tunne suakaan! :)

Hassel Jee, jee, kuulostaa oikein hyvältä!! Toivottavasti supistukset jatkuisivat!! :)

tiikkonen Oih, uudenvuodenyössä on taikaa!! :heart:

Vauvan tuleva kummitäti oli lähettänyt tänään aamulla kahdeksalta viestin, että hänellä on ihan semmoinen tunne, että ensi yönä tulee meillä lähtö sairaalaan..Voi, kunpa se olisi oikeassa! Mutta täällä ei kyllä ole merkkejäkään supistuksista..Nyt saunaan! ;)
 
Tampereella alotetaan 1/4 tbl. suun kautta ja lisää saa jos ei ole supistuksia. Näitä annetaan 3 krt. Seuraavanapvänä 1/2 tbl. kolme kertaa jos ei supistuksia ja kolmantena 1tbl. Ja klo 20.00 jälkeen ei enään anneta pillereitä lisää...
Mulla laitettiin suorana kohdunsuulle... Onkohan silleen tehokkaampaa?

Kuulin muuten tänään ettei nämä mun kohdalla olleet neuvolasäästöt ole kaikkialla Helsingissä samat. Meidän neuvolassa vaan on niin monelta alueelta ja laajalta ettei niillä ole antaa aikoja useammin :O No tämä on kyllä ensikerralla niin vaikea asiakas että aikoo vierailla siellä kerran kuussa!! Ja tänään neuvolan lääkäri antoi siihen luvan :) Siis siihen vaatimiseen ja vaikeaksi asiakkaaksi heittätymiseen :D No jos ensi vuonna..
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa ja tömpsis
Zophie Toi miehen käytös kuulostaa NIIIN tutulta! Argh.. ite kiroillu tota omaa ukkoa tässä vaikka kuinka kun se luulee että m' pystyn täällä kaiken hoitaa yksinäni kun se on töissä eikä siltä paljon apua tipu!

Hassel Kääk! Tsemppiä! Toivottavasti lähtö tulee!! täällä kovasti odottelen että jotain tapahtuis, mutta ei...

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!! :flower::heart:

En onneks oo teille yhtään kateellinen joilla jo on vauvat sylissä tai teille joilla alkaa olee kuumat paikat..

Täällä mä jatkan pään särkyjen ja kipujen kanssa varmaa ihan tappiin.. blaah.. Noh ehkä se joskus meijänki aika koittaa... :whistle:
 
Santtu: sain kans suoraan kohdunsuulle, määrää en tosin tiedä. Lisää en saanut, kun paikat periaatteessa kypsät, kaulaa oli vain hieman jäljellä, joten tuon yhden sain sitä lyhentämään. Olin 3 senttiä auki, joten aamulla sit kalvot puhki. Näin illalla, kun ne ei tee mitään.
 
Santtu: sain kans suoraan kohdunsuulle, määrää en tosin tiedä. Lisää en saanut, kun paikat periaatteessa kypsät, kaulaa oli vain hieman jäljellä, joten tuon yhden sain sitä lyhentämään. Olin 3 senttiä auki, joten aamulla sit kalvot puhki. Näin illalla, kun ne ei tee mitään.
Tsemppiä huomiselle! Mulla ainakin kalvojen puhkasu sai supistuksiin kunnolla vauhtia! Epiduraalin onneksi sain ennen sitä ;)
 
tiikkonen ja o&o, lohduttavaa kuulla että muillakin on samanlaisia pönttöjä miehinä! Ja kuulemma minä saisin nyt hiukan miettiä mitä suustani päästän. No, tuli sanottua rumastikin, mutta miettis nyt vaikka ihan itse! melkein toivon että katkaisis kinttunsa, en paljon auttaisi ja katsottaisiin sitten miten herralla hermo kestäisi kun kotona vaan olisi ja koettaisi saada ajan kulumaan ja tehtyä tarpeelliset hommat.
Lähtisin juoksemaan, jos pystyisin....

Vaniljainen, mielenkiintoista! Ootko ko. paikkakunnalta lähtöisin itse?
 
Käynnistyksestä: Mullekin pistettiin esikoisen aikaan suoraan kohdunsuulle cytoteciä ja sai laittaa useamman kerran, ennen kuin vedet meni oikein kunnolla sitten. Näköjään eri systeemit eri paikoissa, tää siis Naistenklinikalla rv 42+1.

Tiikkosella lupaavia merkkejä, jee jee! :D

Onnea Hipsunen! :flower:

Santtu: No taatusti saat vaatia seuraavassa raskaudessa ylimääräisiä neuvola- ja lääkärikäyntejä! Onneksi siihen on jo virallinenkin "lupa". Tsemppiä! :hug:

Voimia kipujen ja hankalien miesten kanssa kärvisteleville! :hug:

( . ) Täällä taas kotikonstein yritetty käynnistää synnytystä ;) Joopa joo. Illan oon heilunu tuossa jumppapallon päällä kaiken lisäksi, epätoivo on kiva kaveri :stick: No, kaikki ajallaan...

Jaksuja! :hug:

Mayah ja Pupu 39+0 :heart:
 
Pirpanalle ja Jiimiille kovasti onnea!!

Hasselilla kuulostaa nyt oikein hyvältä siellä, tsemppiä ja toivottavasti pääset pian synnyttää, kuulemma paras apu peräpukamiin on saada se muksu pois sieltä painamasta :)

Vadelmatee oli mun mielestä ihan hyvän makuista. Join sitä kannullisen ja tuli kyllä vähän huono olo :) Ostin sitä luontaistuotekaupasta.

Mä en tajua, mulla taas supisteli aamulla ja päivällä, mutta sitten söin enemmän ja vielä vähän lisää ja sen seurauksena kaikki katos...eli pitäis lopettaa se syöminen, mutta en mitenkään haluais...onko kenelläkään muulla sellaista?

Kävin illalla vielä kävelyllä ja laitoin sitten autoon turvakaukalon ja muut valmiiks, josko sitte voisi tulla lähdön merkkejä, mutta epäilen... Tänään kyllä ehkä bongasin vähän limatulppaa...mutta sitä tuli niiiiiin vähän, että lisää odotellessa.

MioMio ja pikkujättiläinen 40+4
 
kiitoksia tiedon toimittamisesta tännekin=)
eli poika syntyi rv 41+4,klo15.23(mun syntymäaika 15.20,lähelle meni!) pituus 49.5,paino 3190g.pään ymp ei tietoo =O

lyhkäisesti;9 aamulla tehtiin tutkimus ja kohdunkaulan riekaleita jälel ja auki 2cm,tippalupa joka aloitettiin sit 10 synnytyssaliin siirryttäes,halusin oottaa et mies eka tulee.supistukset alko 7min välein ja ilokaasu auttoi hyvin,nostettiin tipan annosta puol 12aikaan ja sit alko tapahtua 3min välein ja 12aikaan kuulu poks jolloin kivut meni ihan järkyttäviks,sain suun kautta otettavan lihaspuudutteen tj sellasen josta ei ollu mitää hyötyy,sit sain spinaalipuudutuksen(4cmauki) joka auttoi aivan mahtavasti!ainut mikä siinä oli miinus oli hillitön kutina!sit tuntu ponnitustarvetta jolloin tarkisti tilanteen ja sano et auki ollaan et eiku ponnisteleen pikkuhiljaa,kunhan on vaan tavarat eka laitettu paikoilleen,et hetki piti pietellä,aukes sen verta nopeesti nuo loput niin eivät olleet ehtineet varautua. ponnistus alkoi sit 3,siinäki spinaali oli hieman huono ku en tienny millo pitäis ponnistaa mut auttoi kipuihin,pääasia!ja 15.23 oli poika maailmas,sylissä käytti ja mie panikoin koko ajan ku haukko happee et onhan ok ja normaalii sellanen ku sinertävä oli,kaikki ok 8/9p. Väristä varmaan toi 1-.poika on sikeäuninen ja kova uneksimaan,äidin silmät ja isän suu.imetys lähti hyvin,kait sieltä jotain tulee,ainaki poika puol tuntia kummastaki tissistä imeneenä alkoi hyvin nukkuun,ja maitoa alko tuleen heti salissa ja nythän se vasta alkaaki..jälkisupistukset on viheliäitä mut kestettävä on!nyt unille,pojan eka syötön pitävät ja sit tuovat mulle=)

ja hassel,tota limaista vesivuotoo oli mulla koko ajan,mulla oli ihan kirkasta koko ajan,tuo verensekainen on merkki siitä että kohdunsuulla tapahtuu,tsemppiä synnytykseen ja sinuna menisin viim aamulla sairaalaan,parempi kattoo onko lapsivettä siinä ku on infektioriski ku kalvo auki..
 

Yhteistyössä