Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Zophie en minäkään sinne muuten menis, mutta edellisestä käynnistä jo kaksi viikkoa. Saapahan edes mielenrauhan, kun käy pissan ja paineet kattoo (ei ole omaa mittaria) ja sydänäänet kuuntelemassa. Onneksi sitten lastenneuvolan puolella on eri ihminen!
 
Synnytyskertomusta pukkais :)

Elikäs tiistai aamuna kun heräsin, niin selässä tuntu semmosta menkka jomotusta. Sitten aamun supisteli puolen tunnin välein ja siitä sitten välit lyheni päivän mittaan ja kipu koveni. Isosiskot vietiin illalla klo.18.30 mummolaan. Rullakebabit käytiin kotimatkalla ostamassa, päätin että Salkkarit katon ja sit synnärille :D Mies käväs pikku lenkillä siinä välissä, miuta supisteli jo 10min. välein. Kun tuli lenkiltä niin sanoin että käy nopsaan suihkussa, niin sit lähetään. Ei kerenny ihan Salkkarit loppua kun oli jo aika tuskasia supistuksia, lähettiin sit kohti synnäriä.
Olinkin jo 6cm auki. Pääsin ammeeseen "rentoutumaan", en mie siellä kärsiny olla kun puol tuntia, supisteli 5min välein. Kontillaan olin ammeessa kun miestä pyysin aina supistuksen tullessa hieromaan selkää, se auttoi tosi kivasti.
Sitten päästiinkin jo synnytys saliin, olin sitten jo 8cm auki. Kätilö läksi pyytää anestesialääkäriä laittamaan spinaalipuudutuksen, mie ilokaasua imppailin. Ihme aine se ilokaasu, aivan ihana! :)
Sain sen spinaalipuudutuksen klo.22.40. Auttoi kyllä tosi nopsaan. Siinä makoilin jotai puol tuntia ja kätilö rupes valmistelee että puhkasis kalvot. Kurkkas sitten peiton alle ja sanoi että lapsivettähän on tullu jo. Käännyin selälleen, niin posahti kaikki veset sitte pois. Ja olinki sitte jo täysin auki. Siinä ooteltiin ponnistamisen tarvetta jokunen minuuttu ja sitten 4min. ponnistuksilla syntyi meijän kolmas tyttönen. 5036g ja 54,3cm. Klo.00.12. Ja mitään kipua en tuntenu kun tytön ulos puskin, ihana spinaalipuudutus! :)
Jeps, ihana synnytys oli, vois vielä uusikskin ottaa ;)

eijukeiju ja "pikku-Alli" 5vrk:heart:
 
Iltapäivää vaan... en ihan huomenia ehtiny toivottaa =)

suffille onnittelut vauvasta!:flower: mukavalta kuulosti synnytys.

Minä en nt varmaankaa ihan pian täältä ilmottele vauvan syntymistä ku ei mittää tapahtunu. Mutta jospa se tään uun puolella... toivossahyvää elää....

aamu ollu aika hässäkkää. siivoillu,puistossa ,kaupassa käyty ja nyt puurot ja kaffet naamaan ja taas eteenpäin... ekaluokkalainen halus että tullaan sitä vastaan 2lta ku kouusta päästään.vois kirppisreissun samalla tehä.

sen verran että kävely tuntuu aika raskaalta jo kipujen kans,mutta mikä mulle tuli,voiko peräpukama tulla vain ihan yhtäkkiä? SIIS persuuksiin tullu sellanen kipiä pallo,luulin loukannenni sen lenkkireissun pisutauolla ku pisti joku persuuksiin jasen jälkeen ollu kipiä tuo perä....:whistle: elekäähän naurako,tämä on inhottava vaiva ku kutiaa ja kipuilee tuo perä... niinku ei muta kipua olis.... uuh.... mutta on sielä sellanen rupiki tullu... ööh ei varmaan kettää kiinnosta tämmönen henkkotasjudu mut mulla ku ei oo ollu peräpukamaa niin en tiiä,mitä seon... teillä jollai se oli,muistaakseni nyt =)ootusaikana....

huhhui,olo on jo pikkasen kääntymässä luovuttamisen puolelle. Huomenna olis laskettuaika...

Pai ja tyty 39+6:heart:
 
Olipas Eijukeijulla iso vauva! :O

Onnittelut taas kaikista uusista pienokaisista!

Käyn täällä aina lueskelemassa teidän juttuja, mutta kirjoittelen harvemmin, kun ei ole juuri kommentoitavaa.

Meillä menee hyvin. Poika nukkuu ja syö. Aina kun alkaa kitistä, pelkään että nyt se koliikki iskee, mutta toistaiseksi tissi on hiljentänyt kaikki kitinät. :)

Paljon tsemppiä kaikille odottaville! Odottaminen on tuskallisen hidasta! Mun pää ei olisi kyllä kestänyt, jos olisin vielä yhä ison mahan kanssa.

Kurpitsainen ja poika 11vrk
 
Mä haluun tollasen eijukeijusynnytyksen!!! Tässä odotellessa kun on alkanut myös aikalailla jännittämään tuleva koitos... Mä oon tosi turhautunut tähän tylsyyteen, ois niin kiva tehä jotain muutakin, kuin pötköttää sohvalla ja ruokkia tuota esikoista.. Olispa ees hyvä olo, niin aika kuluis odottaessa. Eli eipä mulla kummempaa asiaa ollut :|

Mä haluisin edes istuttaa mun tulppaaneiden sipulit saa..na :mad: =)
Kiippu & kj (39+6)
 
Kirjoittelin tossa aikani kuluksi, mutta kaikki katosi..

Täällä osastolla odotellaan yhä niitä surullisen kuuluisia supistuksia, on niitä jo vähän, mut ei tarpeeksi.

Mun kroppa ja tää vauva on päättänyt kääntyä mua vastaan ja tuskinpa tänään tätä itse vauva itsepäisyyttä saadaan pois.

Paljon on synnyttäjiä liikkeellä, kättärillä kuulemma sulku päällä ja täällä nkl:llakin iha täyttä.

Ilmaannun taas varmaan myöhemmin aikaa tappamaan tänne teidan pariin...
 
Toivottavasti MioMion supparit vahvistuvat pian ja vauva pääsee onnellisesti masun ulkopuolelle! :hug:

Ihana synnytys Eijukeijulla! Mulle kans!!! :D

( . ) Lupaavia supistuksia, jotka kyllä lähinnä pisti vain puuskuttamaan sen takia, että veti hengityksen vaikeaksi. Innokkaana laitoin jo siskolle viestin, että on valmiudessa hoitamaan esikoista tarvittaessa. Mentiin sitte oikein kunnon reippaalle tunnin lenkille ja KAIKKI KATOSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OIKEESTI?!?!?!?!?!? Reilua??? Vääntäydyn siis hikisenä suihkuun ja alan asennoitua illan TV-tarjontaan. Onneksi tulee sentäs pari hyvää ohjelmaa :p

Mayah ja Pupu 40+4 :heart:
 
Minkäslaisia kokemuksia teillä olikaan lapsivesien menosta?
On jo puolesta päivästä asti ollu alushousut märkänä ja oon pari kertaa ne vaihtanu. Valkosis pöksyis tavara näytti vähän kellertävältä, mustissa ei näkyny mitään edes housujen kuivettua.
Synnärille kun soitin käski laittaa siteen ja palan vessapaperia housuihin ja jos ne kastuu kunnolla tulis lähtiä sinne ajeleen. Ei kuulemma tarvi jäädä odotteleen kipeitä suppareita. nyt siteen laiton jälkeen ei oo tullu ihan niin paljon, vartis kaks teelusikallista ehkä. En millään viittis lähtiä vetisen valkkarin takia ajeleen sitä 50kilsaa..
Kunnollinen jötkäle eijukeijulla ja mukavan kuulonen synnytys jos niin voi synnytyksestä sanoa! Onnea kovasti!
 
Onnea suffi!

Kyllähän minäkii vielä täällä roikun isovatsaisena... :wave:

Ei mitään uutta auringon alla. Tosin nyt alkaa olla jo kroppa vissiin niin väsynyt että yöt on taas menneet hieman paremmin (ei olis pitänyt kirjoittaa tätä, ensi yönä varmaan valvotaan). Muuten mennään sillä fiiliksellä että "älä sitten tule sieltä koskaan ulos". Täällä uudelleensynnyttäjät pääsevät yliaikaiskontrolliinkin vasta viikolla 42. Että kattellaan sitten ensi kuussa

mopotyttö ja hemmo 40+5
 
POKS 40 Ja niin se vaan tämäkin päivä koitti ISOMAHASENA.... empä olis uskonu pari viikkoa sitte... jotenki sitä usko ja luuli ettäku kaks edellistä on syntyny ennen laskettua aikaa niin tämäkin,mutta pyh! kaveri kelii ja monottaa ihan tohkeissaan tuolla:D

Ja vettä sataa... taitaa tulla sellanen kauppareissukierrospäivä...

Viimeyön nukuin ihanan sikeästi,kerran vaan piti vessassa käydä.

tänään olis neuvola. sieltä siten kuulumisia...

mitähän MIOMIOLLE kuuluu??!!! =)

Pai ja tyty 40:heart:
 
Täällä myös ollaan :wave:

Mites eliisa? Lähditkö eilen?

Paille onnea lasketun ajan saavuttamisesta =)

Mites Mayah? Palasiko supparit takasin?

Täällä peruuntui neuvola, huomiselle siirtyi, pöh. Huomenna vasta sitten kaupunkipäivä. Vettäkin kun sataa kaatamalla, niin ei viiti edes ulos lähtee. Se olis sitten keksittävä tekemistä sisällä. Kävin eilen illasta vähän kävelemässä ja kipeeks vaan sain itseni :( Ei pitäis lähtee, mutta kun mieli tekee lenkille jo! Yö tulikin sitten huonosti nukuttua kun koskee joka paikkaan :kieh:

nessu ja pieni 39+5
 
Huomenta, huomenta :)

40+0 olis meilläkin tänään täynnä... Mä päivystän täällä myös muiden kuulumisia, varsinkin niiden, keillä on jännät paikat ;)

Lapsivesien menosta (eliiisa): Ei oo muunlaisia kokemuksia, kuin että kerralla valahti kaikki käynnistyksen yhteydessä.

Iloa tiistaille!
Kiippu & kj (40+0)
 
Huomenta ja 41+0!

Olihan täällä tosiaan vielä muitakin kuin eilen aamulla luettelemani, ei millään enää muista kaikkia, sori eliisa ja mopotyttö :ashamed:

Mites tosiaan Mayah ja eliisa, mitkä meiningit? Entä MioMio?

Meillä ei mitään meininkiä. Yöllä hetken valvoin puolihorroksessa, muuten nukuin koko yön kuin tukki. Taas. Muksu on ollut hiljaisempi, eilen illalla innostui vasta myöhään touhuamaan ja äsken teki pari möyrähdystä mutta on kyllä selvästi vaisumpi. Kaipa tuo ahtaus tekee omansa. Tulis ulos, meillä olis kotona 75m2 tilaa :D
Mulla mene hermo tähän käteen taas. Kun kirjoittamaan ei kunnolla pysty ku pari riviä, kännykkä tippui yks pvä tosta vaan kädestä ja puutuu tässä näpytellessäkin niin että saa koko ajan ravistella :(

Aurinko paistaa ulkona, josko sitä sitten taas kipeyttäisi paikkansa tallilla iltapäivällä....

Zophie+murunen 41+0.................
 
Huomenta! :wave:

Tulikohan Eliiisalle lähtö? Jokohan MioMiolla on pikkuinen sylissä...? :heart: Jemmiksi ja Tömpsis kyllä mielessä, mikähän lie tilanne? Ei oo fb-ryhmäläisilläkään mitään tietoa?

Tsemppiä käden kanssa Zophie! :hug:

Hyvää laskettua päivää Kiippu ja Pai! Jospa vauvanne olisivat oikein täsmällisiä :D

( . ) Eilen supistukset alkoi kuin alkoikin uudestaan. Olin aivan riemuissani! Kipeämpiä alkoi tulla nukkumaan mennessä ja pari tuntia valvoin niiden kanssa. Yritin rauhoitella itseäni, kun olin niin täpinöissäni, että ei tässä mitään tapahdu vielä. Ei siis ollu mitään "mä kuolen tähän paikkaan" -kipeitä, mutta ihan kunnolla tuntui. Meinasin herättää miehen, että varmaan pitää lähtä hakeen siskoni lapsenvahdiksi. Koitin vielä nukahtaa ja TÄÄLLÄ OLLAAN KOTONA! Just niin. *huokaus* Kai nää jotain tekee tuolla, että synnytys vois vielä itsekseenkin käynnistyä. Eilen sain jo toivoa.

No, jatkan aamukahvin ja Hesarin parissa. Toivotaan tästä päivästä monelle synttäreitä! ;)

Mayah ja Pupu 40+5 :heart:
 
Moikka!

Onnea tosi paljon kaikille vauvan saaneille!!<3 Ja supistustuulia vielä odottaville!!
En ole kerennyt kirjoittelemaan pitkään aikaan, arki lasten kanssa vie kyllä kaiken ajan ja viikonloputkin menee hujauksessa kun on aina vaikka mitä tekemistä!

Meidän poika on jo kuukauden vanha! Kyllä aika tosiaankin menee nopeasti. Hän on kasvanut jo hurjasti ja on jo ihan ison pojan oloinen. Katselee tarkkaavaisesti ympärille mitä tapahtuu ja on pitempiä aikoja valveilla. Maito maistuu hyvin ja täysimetyksellä mennään, tänään punnitsin että poika painaa 4040 g joten luulen että maito riittääkin ihan hyvin. Tänään tulee paikallisesta neuvolasta täti kotikäynnille ja varmaan kanssa punnitsee vauvan ja osaa kertoa tuosta kasvusta. Pojalla on aika paljon mahavaivoja, varsinkin öisin. Ilmaa on paljon vatsassa, en tiedä onko osasyyllisenä mun suihkutissit joista tulvii maitoa paineella...Aamuyöt on rankkoja kun vauva valvoo ja kitisee vatsavaivojen takia, välillä nukahtaa mutta pian taas herää ja puklailee paljon. Aamuisin oon yleensä aika poikki ja iltaisin pitää yrittää mennä aikaisin nukkumaan että saa edes jonkun verran unta. Onneksi ensi viikon lopulla tulee meidän äiti tänne niin saadaan miehen kanssa vähän huilatakin välillä ja käydä yhdessä ulkona syömässä jne. On tuo kahdenkeskinen aika tällä hetkellä aika kortilla (lue, sitä ei ole ollenkaan).

Mua vaivaa joku ihme yskä joka on tosi rasittava. Aamuisin yskin keuhkot melkein pihalle kun lima irtoaa, sitten taas helpottaa yleensä päiväksi ja seuraavana aamuna taas sama juttu. Esikoisella kanssa yskä jo pidemmän aikaa, huomenna viedään lääkäriin että saadaan varmistus ettei oo mitään alkavaa keuhkoputkentulehdusta tms.

Mulla oli toissaviikolla yhden illan ajan 38, 3 astetta kuumetta ja sitä ennen lihaskipuja, pelkäsin että mulla on kohtutulehdus tms. mutta en kuitenkaan käynyt lääkärissä. Eilen mulla oli taas ihme lihaskipuja ja mua palelti ja luulin että kuume nousee taas, mutta ei sitä tullut. Luulen että mulla yliväsymys ja -rasitus tekee aika paljolti tuon olon.
Hassel, oliko sulla muita oireita kun tuo kuume? Mulla sitä kuumetta kesti tosiaan vaan yhden illan. Alamahaa on kyllä välillä nippaillut ja nappaillut jonkun verran. Jälkivuoto on loppunut, muutama tippa verta tulee päivän aikana mutta ihan pikkuhousun suojalla pärjään.

Niskat ja hartiat mulla on ihan jumissa ja se aiheuttaa mulla usein inhottavaa pääkipua. Tuntuu kun ei oo enää raskaana niin mulla on kaikki mahdolliset vaivat. Mut noin mulla yleensä on onkin, raskaana ollessa olen yleensä aikas terve mutta sitten kun vauva on maailmassa niin kaiken maailman vaivat iskee päälle!

Huomenna pojalla on jo ensimmäinen lääkärikäynti ja lonkkaultra! Sitä ennen mennään kävelemään yhden mammakaverin kanssa, meillä pojat syntyivät 4 päivän ikäerolla ja ollaan nyt joka viikko käyty ulkoilemassa ja siinä samalla terassilla istuskelemassa ja jätskiä syömässä kun on ollut vielä tosi lämpimät ilmat!

Kivaa päivää kaikille!

Casanna ja poika 1kk
 
Moi kaikille!

Oma kirjoittelu on jäänyt vähäiseksi, tuo meidän JO KUUKAUDEN ikäinen pieni ukko ja esikoinen on pitänyt kiireisenä :D Ja tietokonekin temppuili... Enkä oikeen osaa enää kirjoittaa tänne, kun on tuo "yksityinen" osasto. Kun tietää et täällä on aikalailla taustailijoita, kivempi ois kirjoitella jossain suljetulla puolella. Missä siis kaikki kirjoittelee nykyisin? Kun tuolla "suljetulla osastollakin" on aika hiljaista :D

Tsemppiä kaikille loppumetreille!! Toivottavasti kaikilla menee hyvin <3
 
merkkari taitaa kaikille vauvat pitää kiireisinä kun tuntuu tosiana hiljaista olevan. Fb ryhmässä on ehkä eniten juttua tällä hetkellä. Pikakysymyksiä jne. Siellä voi myös keskustella "livenä" niidne kanssa jotka ryhmästä paikalla olevat. Ja ryhmän jäsenet eivät siis näe toisistaan sen enempää mitä muutkaan "eikaverit". Vain se kaverina oleva näkee omien asetustesi verran. Tulisitko mukaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
FB-ryhmässä tuntuu olevan jonkin verran elämää. Kerhon puolellekin vaan rohkeasti kirjoitelemaan, niin saadaan eloa sinnekin :D
Vauvan saaneilla taitaa olla kiirus ja me vielä odottavat alamme olla tylsistyneitä tähän olotilaan, ei ole juuri raportoitavaa :p
 
merkkari taitaa kaikille vauvat pitää kiireisinä kun tuntuu tosiana hiljaista olevan. Fb ryhmässä on ehkä eniten juttua tällä hetkellä. Pikakysymyksiä jne. Siellä voi myös keskustella "livenä" niidne kanssa jotka ryhmästä paikalla olevat. Ja ryhmän jäsenet eivät siis näe toisistaan sen enempää mitä muutkaan "eikaverit". Vain se kaverina oleva näkee omien asetustesi verran. Tulisitko mukaan?
Juu, mielelläni tuun! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81

Yhteistyössä