Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Vihdoin kotona ja koneen äärellä!

21.9.2011 meille syntyi maailman suloisin pieni tyttö 3005g ja 50cm!!! :heart:
Loppujen lopuksi kaikki hyvin vaikka kiireelliseen sektioon (minäkin) jouduin. Kerron kaiken kunhan kerkeän naputella pitkän tarinan :)

Onnea kaikille muillekin tällä aikaa synnyttäneille, toivottavasti ehdin pian lueskelemaan :)

Miten paljon voikaan pientä ihmistä rakastaa
miten paljon voikaan suloista naamaa ihmetellä
miten paljon voikaan ihminen itkeä ihmeen nähdessään
miten paljon voikaan onnea tuo tuoda tullessaan

Super-onnellinen Tömpsis ja Super-suloinen Super pian 6vrk :heart:
 
tömpsis, paljon onnea tytöstä :)

Mä täällä aina itkeä tihrustan teidän syntymä-jutuille ja noi aamupäivien vauvaohjelmat joita nelonen ja liv syytää, ei auta yhtään asiaa kun parun vauvoja katsellessa :D

Vauvojen liikkeistä näin loppuraskaudessa piti kysymäni, onko teillä kanssasisarilla hiljaisemmat vauvat jo ja te jotka olette omanne jo saaneet, olivatko lopussa hiljaisempia? Mietin vaan että missä kohtaa kuuluu huolestua...? Liikelaskentaa en ole tehnyt, kun tämä möyrii silloin tällöin, mutta tunnissa ei varmaan sitä kymmentä tulisi edes täyteen... Doppler on ja sillä edellispäivän iltana kuuntelin sykkeen, mutta mietin vain että missä kohtaa sitä kannattaa soitella ä-polille tms? Toki, normaalia se lienee tässä kohtaa, kun tilaa on vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis Onnea!


Zophie
Täällä ainakin vauva ollut jo jonkun viikon vaisumpi, ehkä eilen ja tänään vielä vaisumpi. Väliin kyllä tuntuu liikkeet, hikkakin tuntui hetki sitten. Liikelaskentaahan neuvotaan tekemään, tunnissa se 10 liikettä. Jos ei tule, niin sitten vähän syötävää ja juotavaa ja uudelleen laskea liikkeet. Synnäriin voi olla yhteyksissä jos huolettaa, käyrille luultavasti käskevät. Tilaa ei kyllä masussa enää varmasti liikaa ole!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli vauva tosi paljon hiljaisempi just ennen sektiota... Sehän tehtiin jo 39+3 suunnitellusti. Herättelin sitä ja tuntu silti etten tunne liikkeitä juurikaan. Jos ei ois ollu seuraavana aamuna sektioaikaa niin olisin lähteny sillo edellisenä iltana näytille... Mut mulla oli aiemminkin sellasia aikoja et tunsin liikkeitä huonommin, ilmeisesti vauvan asento oli vaan välillä sellanen (pt kun oli niin vaihteli asentoa ja istukka oli edessä).

Mä tekisin liikelaskentaa ja jos se hälyyttää niin menisin näytille varulta!

Tömpsikselle onnea <3
 
Onnea tömpsis pienestä tytöstä!

Liikkeistä: Mulla oli vauva hiljaisempi viimeiset viikot, mutta kyllä silti se 10 liikettä tunnissa pitäisi tulla. Kotidopleriin ei saa liikaa luottaa vaan jos liikelaskennassa ei saa niitä kymmentä tunnissa, niin soittele päivystykseen. Parempi turha käynti siellä kuin murehtia kotona.

Ja täälläkin itkeä pillitetään jatkuvasti. ;)
 
Tömpsikselle onnea!
Täällä edelleen ollaan. En eilen lähteny käymään synnärillä kun tihuutus väheni. Nettikeskusteluja lukeneena en osaa päättää onko tää lapsivettä vai ei:)
Voiko se vähentyä ja jatkua taas seuraavana päivänä, vai pitääkö sen jatkua kaiken aikaa..
Aikas hiljasta mahassa tuntuu olevan, ei paljon syömisetkään auta mutta oon vissiin liika huoleton kun en oo laskeskellu.. Jos huolestun niin kohta tuntuu taas vähän liikettä niin tuudittaudun ajatukseen että kaikki on hyvin. Kun millä se siellä paljon liikkuis kerta sitä tilaa on niin vähän!
Eliiisa ja beibi 40+2
 
Liikkeistä
Sanoisin että jos vähänkään mietityttää niin yhteyttä synnärille!! Mitenkään huolestuttamatta, mutta mulla vaan tämä oma täällä mielessä jyllää...

Mitenköhän mä selviin ensi kerralla kun jo teitäkin mietin näin :(
 
On ihan ymmärrettävää että mietit kaikkea mahdollisesti aika neuroottisestikin seuraavassa raskaudessasi, tekis kyllä hyvää mm. mullekin huolehtia enemmän. Miten sitä löytäisi sellasen kultasen keskitien?!
Tunnen itteni niin tyhmäks jos nyt lähen ajelee noinki pitkää matkaa pelkän valkovuodon tai nukkuvan sikiön takia. Mietin vielä hetken:)
 
Ihanaa Tömpsis ja onnea! :flower:

mukava kuulla ku kummiski kokoajan jossai päin synnytetään vauvoja....

Nlassa kävin.verenpaine 130/90 ,pikkasen noussu,
SF oli noussu puoli cm,nyt 31cm
vauvalla hyvä syke,mun paino laskenu puoi kiloa viikossa. ostimpa sen kunniaksi nameja.... :p toivottavasti se ei saa verenainetta nousemaan enempää....

Mutta terkka sanoettä en kuulemmaensviikolla enää tuuneuvolaaan. jahas saapa nähä... vauva oli lähtökuopissa. ja pukamiahan mulla: / surkia,neki vielä,hain apteekista salvaa....

kauppareissu tehty. selkää vähän särkee,muutenni aika laiska fiilis...

pai ja tyty 40:heart:
 
Meen nyt käymään sitte siellä, Täällä ei ollu enää lääkäreitä eikä neuvolatätiä paikalla jotta olisivat voineet kattoa kohdunsuuta. Luultavasti pistävät kyllä takasin mutta onpahan tarkistettu tilanne.
 
Kyllä tuo nyt tuntuu hiukan enemmän taas liikkuneen...
Hermo on kyllä kireällä. Miehen kanssa soittelin, niin tänään illalla menee kalaan, huomenna harrastuksiinsa...joka päivä tulee muutenkin vasta 17 jälkeen töistä, koko päivän oon yksin niin mitäs muutakaan sitä tekis illatkin ku olis yksin tän hiton mammuttikropan vankina!!!!!! Ja mieshän ei tätä ymmärrä, että ehkä toinenkin kaipaisi seuraa kun ei pääse perhana soikoon edes omia touhujaan enää normaalisti tekemään kun ähisee jo siitä että sohvalta nousee! :mad:
 
Tömpsikselle onnea!

Liikkeet on mulla ainakin taas lisääntynyt... Et jos niitten kuuluis vähetä ennen synnytystä niin saan varmaan odottaa jouluun...

Hyvä eliisa et päätit lähteä näytille, parempi se kuitenkin on tilanne tarkistaa. Tietty harmittaahan se turhaan tuollaista matkaa ajellakin.

Neuvolassa käyty
, kaikki ennallaan. SF oli kasvanut sentillä, tosin viimeiset kolme viikkoa se onkin ollut sitä ennen sama. Komiat sydänäänet kuulu möhkiksellä. Terkkariki antoi vaan ajan viikon päähän et kattellaan sitten taas uudestaan... Täytyis vaan olla onnellinen kun kaikki on hyvin ja mitään suurempaa vaiva ei ole (siis ainoat vaivat tällä hetkellä lievä turvotus ja nivuskipu...). Vois tää silti alkaa jo kömpii pihalle päin, mun päänuppini hajoilee :D kävin äsken kävelyllä purtsilla ja kiersin kaikki mahdolliset mäet, epätoivoinen... Mut ihana syysilma siellä oli :heart:

Ainii, meinasin unohtaa, luulen et mulla oli eilen illalla yksi oikea supistus! Voi tätä onnea :LOL: tai sitten se oli muuten vain joku kokovartalokramppi... Mut ehkä mullaki on toivoa :)

sanzilla ja möhkis 39+4
 
Moi taas pitkästä aikaa. Täällä vielä kans yks odottaja, tänään 40+5 ja loppua ei tunnu näkyvän..Muussa kun omassa kärsivällisyydessä.

Zophie sä kyselit noista liikkeistä. Musta on tuntunut että ne on viime aikoina vaihdellut tosi paljon. Välillä ihan mahdotonta mukeltamista ja sit taas pitempiä taukoja. Neuvolatäti sanoi että tässä vaiheessa ne sikiön unetkin ovat jo pitkiä. Mutta tiedä sitten..Varmasti parempi käydä käyrillä jos olo on yhtään epävarma.

Onnea jälleen kaikille oman nyytin saaneille :flower: Olen kirjoittanut viimeksi niin pitkä aika sitten että onnittelen kaikkia kerralla. Vähän kateellisena mutta iloisena teidän puolesta :heart: Uskomatonta miten kaukaiselta ajatukselta oma synnytys voikaan tuntua kun juuri mitään merkkejä ei vain näy. Perjantaina supisteli jo pari tuntia ihan kunnolla, mutta siitäpä ne sitten lopahti ja ei oo uusia näkyny. Tuntuu et alkaa jo ite olemaan niin huonolla tuulella ettei huvita tehdä mitään muuta ku odottaa vaan sitä H-hetkeä. Ihan ku se peukaloiden pyörittäminen sitä yhtään nopeuttas :D Mut olo on kyllä tosi epäsosiaalinen :/

Pitää tästä lähteä käymään neuvolassa voivottelemassa tätä odottamista..Ehkä se vielä joskus loppuu ja vauva-arki alkaa.

Joku puhuikin että tällä palstalla on paljon taustailijoita. Ootteko huomannu, että tätä syyskuun ketjua on luettu jotain yli 80 000 kertaa!!! Oon kans käyny sitä kerhoa kattelemassa, mutta se tuntuu jotenki epäselvältä tähän verrattuna :) Pystyisitkö Santtu siis lisäämään mutkin FB-ryhmään jos lähetän sulle yv. tiedot?

T: Sabrin ja pieni (40+5)
 
Ei ole aikaa enää täälläkään käydä,poitsu tietää kyllä tasan tarkkaan kun äiti on tietokoneella ;D täällä kasvetaan hyvin,ainaki siltä tuntuu,alussa kaikki vaatteet tuntu niin isoilta vauvan päälle mutta pikkuhiljaa alkaa olla nippanappa kokoja nuo 50cm vaatteet..torstaina olis sit poju 2vk ja sillo olis neuvolatäti tulossa käymään joten totuus kasvustaki tulee ilmi =) kiltti poika on,mitä nyt oli kolmisen vaikeaa yötä mut viime yö meni hyvin puol11 nukahti viimein tissien+pumpatun maidon+korvikkeen jälkeen ja kerran ehin jo sänkyyn laittaa ku hälytti takas et viel luultavasti lohutustissiä,sit herättiin 3aikaan ja sit 6aikaan ja 8 aikaan sit alettiin aamutissille taas ja herättiin..et parilla syötöllä meni,ja aamulla sen tisseissä tunsi!yhen illan oli vatsaväänteet,tunnin huudon kera,mutta itelläki oli maha niin sekasin valkosipulipotuista et en ihmettele ku vauvallaki mahassa kiersi!kiitos miehen ku teki niin loistavat kotiintulosapuskat =P ja poika on ihan isänsä näköinen <3
Mutta tsemppiä teille joilla synnytys on vielä edessä ja isot onnittelut kaikille jo nyytin syliinsä saaneille!!
ja tosiaan iteki tuota facebookia enemmän käytän vaikka en ole sinnekään nyt joka pv päässy,välillä pyörähtämäs ehtiny..
JiiMii ja poju 12pv <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Zophie: Täälläkin vauva oli välillä parikin päivää aika unelias, pieniä muljahduksia vain tuntui ja huolestuinkin. Sitten taas menikin pari päivää ihan hirveällä meiningilla :D Tänään on ollut taas hissumpi päivä, kuitenkin liikkuu tarpeeksi pitääkseen äidin tyytyväisenä. Mutta jos yhtään mietityttää, niin makeaa mehua juomaan ja liikelaskentaa suorittamaan ja jos vielä huolettaa, niin soittoa synnärille. Mutta monesti vauvat rauhoittuvat hieman ennen syntymää.
 
Kävin synnärillä eikä siellä naurettu mulle niin ku pelkäsin:D
Sydänkäyrä oli mainio, liikkeitä piirtyi tosi hyvin ja muutama pikku supistus kans. Lapsivettä oli kohdus hyvin, ja vuoto oli luultavasti vaan valkovuotoa, mutta oon tosi ilonen että käytiin. Helpotti. Poimin siis miehen matkalta kun tuli töistä kimppakyydillä vastaan niin ei tarvinnu yksin mennä.
Niin joo, kohdunkaula oli lyhentyny viime kertasesta tarkistuksesta ja suukin vissiin enemmän auki!
Hain vaunuihin makuupussin jossa oli lampaantalja pohjana ja muut osat untuvaa. Saan nakata vauvan hattu päässä sinne sisävaatteis niin sitte mulle ei jää puetettavaa enää kun ne koirat ja itteni. (sitä pukemisrumbaa kun joku aika sitten harmittelin)
Nyt mulla on sellanen olo että olkohon mahas vaikka vielä kaks viikkoa, ehdin sairastaa tän alkavan flunssan ennen synnytystä pois, mutta huomenna oon varmaan taas ihan täynnä tätä vattaa ja haluun siitä eroon:)
Eliiisa ja beibi 40+2
 

Yhteistyössä