**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Mua v....taa ja rankasti. Turhempaa lääkärikäyntiä ei olis voinut olla kuin tää mun tämän päiväinen. Ei ollut se ihana lääkäri vaan ihan ihmenainen joka oli kaikesta ihan toista mieltä mitä se päivystyslääkäri. Ei ruvennut sitten edes keskustelemaan siitä käynnistämismahdollisuudesta mistä se toinen lääkäri sanoi ettei missään nimessä päästetä yli la:n. Seuraava polikäynti on sitten rv39+5 ihan kuulemma vaan mun mielenrauhan takia... Toivottavasti Ötzki on siihen mennessä omatoimisesti tullut tähän maailmaan niin ei tarvii sitten tapella.

Nuppu09: Tottahan se kyllä on mitä sanoit mutta sun sanomana tuo kuulostaa oudolta. Sullahan on tulossa käynnistetty synnytys vai muistanko ihan väärin? Eli ei kannattais kritisoida toisten malttamattomuutta tai muuta syytä miksi toivoisi lasta syliin hyvissä ajoin... En halua riidellä mutta kannattais hieman miettiä ennen kuin kritisoi muita.

Olkkis ja Ötzki
 
olkkis: Ei nähty sitten ;) Mäkin olisin ollut mustissa.

Mullakin oli AIVAN turha käynti siellä äippäpolilla! Ensinnäkin oli myöhässä vaik kuin paljon ja sit lääkäri vaan totes, et joo ei näitä tällasia käyntejä enää pitäs edes tehdä (kun siis sektio takana ), kun ei näihin mitään riskiä liity jos edellisellä kerralla on menny kaikki ok ja vasta yks sektio takana :eek: No, perhana, ihan kuin se olis ollu mun vika, et se kutsu oli tullu synnytystapa-arvioon |O No, käynti kesti vissiin vajaan vartin... Ultrattiin kyllä ja painoarvio oli nyt rv 36+3 2500g eli sama kuin esikoisella aikoinaan noilla viikoilla. Ei siis varmaan mikään jätti. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja vauva oli niin alhaalla, että lääkäri sai koputeltua sitä :D Oli siis lähtökuopissa pää jo. Lääkäri totes nyt jo raskauden olevan täysiaikainen ja sanoi, et tulee kun on tullakseen. Neuvola on onneks perjantaina, niin saa vähän muitakin mittoja itselle.

Joo, mä oon ihan varma, että tätä vauva odotetaan vielä kauan lasketun ajan jälkeen :D Todennäköisempää taitaa kuitenkin olla, et menee yli kuin et syntyis ns. etuajassa. Enkä mä nyt ihan vielä toisen toivoisikaan syntyvän. Jokainen viikko on tärkeä.

Musta toi painon vahtaus neuvolassa suuntaan tai toiseen on niin rasittavaa. Kun ihmisille kertyy kiloja niin eri tavalla ja niin eri paikkoihin! Toki jos on syytä huoleen, niin hyvä, että selvitetään, mutta muuten ärsyttävää jos kommentoidaan joka kerta. Mulla on painoa tullut nyt yht. 10kg tän raskauden aikana ja viimeks neuvolakäynnillä oli tullut jopa 2kg kahdes viikos! Nyt sit taas ei ole ainakaan kotivaa'an mukaan tullu grammaakaan kolmes viikos, päinvastoin, lähtenyt vähän. Saattaa jopa täs raskaudes tulla vähemmän kiloja kuin esikon, koska ei ole sitä turvotusta samalla lailla.

Ny keksien kimppuun :wave:
 
Nuppu, oikeassa olet, ei tässä auta muu kuin odottaa. Oma odotus tuntuu vielä niin pitkältä kun muilla vaan viikot poksuu :) Mutta eiköhän sitä kuitenkin tule itse sitten kokeiltua kolmea S:sää ja hirmuista chilin syöntiä :ashamed:

Tänään saadaan vauvalle pinnis ja sit jos rupeais tohon pyykki ja silitys rumbaan. Silityksestä muuten, olen alusta asti kummastellut, että miksi vauvan vaatteet silitetään? Että ne olisivat pehmeämpiä vai? Viime viikolla synnärillä käydessä katselin niitä sairaalan vauvan vaatteita ja ne olivat ainakin aika "korppuja", siellä tuskin paljoa silitellään?

Miimu ja Masu 34+2
 
Olkkis ja mähän en voi asialle mtn jos eivät sulle käynnistä ja mulle luvattu..(että jos se on se miks sun pinnan alla kiehuu..) saan mielestäni yrittää näitä ensikertalaisia vähän toppuutella (mielestäni se ei ole kritisointia!!) ettei sitten tulisi kauhealla järkytyksellä se jos ja kun menee yliaikaiseksi.. :|
 
miimumaija: Mä en ole kuullut mitään sellaista et vauvan vaatteet yms. pitäis silittää. Ei silitetä muutenkaan mitään ylimäärästä eikä paljon pakollistakaan, joten en oo silittänyt esikon vaatteita ikinä. Enkä kyl silitä vauvankaan... :) Rummussa käy osa meidän vaatteista ja niistä tulee ihanan pehmeitä siellä. Nyt kesällä kuivatan ulkona enkä silittele.

Mäkin tuossa yks päivä kirjoittelin, et kun kaikki haluis vauvan jo nyt heti, et saattaa mennä vielä tovi ennen ku oman vauvan aika koittaa. Tosiaan kun laskettu aika on vaan näennäinen päivämäärä ja lapsi voi syntyä oikea-aikaisena +-2vk tuosta. Toki ymmärrän nuo tilanteet, jos meinaa kasvaa liian isoksi tai on muita epäilyjä, et aiemmin vaan ulos siinä tapauksessa. Mut noin normaalitilanteessa saattaa tosiaan mennä itselläkin vielä vaik 5,5-6vk ennen kuin vauva syntyy :eek: Vaik laskettu aika onkin 4.9. Ken tietää ;) Siivousta ollaan kyllä just ulkoistamassa, joten kolmesta ässästä jää se nyt pian pois :LOL:
 
Se ois sitten vauvalehden mukaan vauva valmis syntymään. Eli rv 36+0 tänään!

Saisi kyllä tullakin, niin samoja tuntemuksia kuin monella muulla. Lisäksi sitten eilen meinasin saada tuon terveemmän lonkan sijoiltaan, sattui kivasti. Ja yöt on tuskaa kun lonkat on tosiaan tulessa, eivät tahtoisi kestää painoa enää. Normaalisti nukun todella vähän kyljelläni lonkkien vuoksi muutenkin.

Miille isot onnittelut. Uskon ja toivon, että siellä on kaikki mennyt hyvin ja nyt ihastellaan tulokasta! :heart:

Mie ajattelin tuossa loppuviikosta, kunhan ensimmäinen äippäraha on tullut niin lähteä kauppaan ostamaan rintapumput ja pullot jnejne.. Sitten taitaisi olla tärkeimmät kasassa, kun vielä osaisi sijoitella ne oikein.
Tänään saapui vauvan tutit, jos ne lopulta käy :LOL:

Me tuossa ElämänIlon kanssa tultiin siihen tulokseen, että tuon kolme S:ää on keksinyt joku rakkaansa raskauteen kyllästynyt mies. Siis siihen, ettei koti ole ollut kunnossa eikä seksiäkään ole saanut, saunassakaan ole voinut viihtyä oluen kanssa. :D Eli siis kerrotaan emännälle, että hei, kyllä tuo muksu syntyy kun harrastetaan vähän seksiä ja sit siivous on hei tosi hyvä juttu ja mennäänhän hei saunaankin vielä ja minäpä otan tämän sauna oluen matkaan! :LOL:

Itse meinasin kokeilla jalkahierontaa/vyöhyketerapiaa. En kyllä usko, että niistäkään on apua, jos ei ole tarpeeksi kypsä tilanne. Omat supistukset on lähes loppuneet (kah kummaa!!). Mutta noilla kuulemma saa hyvät supistukset aikaan, jotka jopa jotain tekevät kohdunsuulla. Näin oli ainakin ystävän kohdalla. Kunhan löydän jonkun, joka tekee. Pitäisi soitella ensi viikolle vaikka aikaa jostain suuntaa.

Ja isomman hoitopaikasta oli kerran puhetta. Meillä kävi sitten niin, että tuo 5-vuotias jatkaa tuossa vanhassa tarhassaan tutussa ympäristössä e-sopimuksella, eli 10pv/kk. Vaihtoehtona olisi ollut 3pv/vk ollut pikkukoulu, mutta siinä ei olisi samanikäistä ollut ja taas olisi tullut uudet tätit ja kaverit ja kaikki. Tuntui itsestä paremmalta, että maksan puolet enemmän tuosta vanhasta paikasta tutussa ympäristössä.

Sellaista. Voispa unohtaa täysin raskauden ja tämän synnytyksen odottamisen, niin ehkä se sitten käynnistyisi. :D Mutta jostain syystä pää ei tottele!!
 
:flower: Onnittelut vauvan jo saaneille ja tervetuloa uusille!

Kyllähän tämä odottelu kärsivällisyyttä kysyy varsinkin näillä helteillä, mutta kyllä se sieltä tulee kun aika koittaa ja valmista on. Siihen minä ainakin luotan =)

Vauvapyykkiä on taas koneessa. Jos ne ois nyt vaikka ne kotiitulovaatteet, en oo vielä päättäny..

Pesettekö/keitättekö te jo nyt valmiiksi tuttipullot, tutit, yms.? Tai siis mitä niille yleensäkkin pitää tehdä?! Tutti tarvis varmaan ottaa mukaan jo synnärille, mutta missä sen säilyttää siihen suuhunpano hetkeen niin että se on vielä puhdas? Mulla ei oo hajuakaan tämmösistä asioista joten jos joku laittas vähän vinkkiä..

Lonkkia jomottelee täälläkin ihan kiitettävästi samoin häntäluuta. Muitapa erikoisempia tuntemuksia ei sitten ookkaan. Vauva liikkuu kovasti masussa :heart:
Huomenna alkaa meilläkin sitten perhevalmennus ja torstaina on taas neuvola.

-Usvatähti rv 36+4-
 
Neuvolassa käyty. Kaikki edelleen juuri niinkuin pitääkin. Ainoostaan neuvolatäti sano että pää on jo todella alhaalla. Ei vielä tulossa, mutta normaalia alempana viikkoihin nähden.

Paino +1050g (viimeksi -170g)
Hemoglobiini 126 (viimeksi ei otettu ja rautaa oon syöny jo puol vuotta, laski heti hb)
Pissa puhdas (niin viimeksikin/aina)
Turvotus + (ei oo ollu aikasemmin)
Sf-mitta 31cm (28cm)
Syke 140 (138)
Verenpaine 126/75 (125/69)

Ens kerralla kahden viikon päästä sitten viimeinen lääkärikäynti. Mutta tosiaan kaikki hyvin täällä.

Tsemiä muille tän kuumuuden kestämiseen.

VK + rinsessa 33+3
 
Nuppu09 ja kaikki muutkin jotka hyssyttelee ja naureskelee tälle malttamattomuudelle: ...Mulla on itellä ainakin realiteetit hyvin tiedossa: Ensikertalaisilla menee keskimäärin vissiin useimmiten yli lasketun ajan. Ja oon melko varma, että vaikka kuinka paljon mitään lenkkeilisin tms, TIEDÄN: vauva tulee sitten kun on tullakseen. Ja mun tuurilla se menee yli.
Mutta tää perkeleen tuskainen olo; kivuliaat supistukset; liitoskivut; mieletön hikoilu; issiasvaivat - selkä ja pakarat ihan paskana ja jumissa; tää VITUNMOINEN turvotus joka vaan KIPEYTTÄÄ aina raajoja iltaa kohden - mulla ei mene mitkään kengät edes jalkaan! ; myös mun keskivartalo (oon siis alle 155cm) on niin täynnä tätä lasta, etten taivu enää mihinkään päin tän mahani kanssa... ja jotkut poimii vielä mustikoita rv 39+? Ja tänään huomioin - lantion löystyminen,,, eli se on alkanut "lonksumaan" ikävästi kun kävelee.... ja hmm... mitäs muuta... tarviiks jotain muuta? Se, että on vaan niin kokovartalopaska-olo, ettei mitään rajaa ja tekis vaan mieli itkeä... KAIKKI nää saa mut vitsailemaan siivoilulla ja lenkkeilyllä, että vauva tulis pian ulos.

Valivalivali. Mä valitan täällä ku en jaksa miehellekkään valittaa kokoajan kuin paska olo mulla on. Tarpeeks monet illat aina itken sen kainalossa sohvalla ku on niin kamala olla.

Ja mä tiedän: tää saattaa jatkua vielä viikkoja. Vittu JEE.
 
Malttamattomuudesta: Mä ainakin henk. koht. uskon että vauva voi tulla noilla 3s.llä yms. uskon muutenkin aina kaikkeen hömppään eikä se ole musta väärin että uskoo. Musta ainakin tuntuu lyhyemmältä odotus kun tietää et joillain viikoil voi ns. edes auttaa tätä tukalaa oloa loppumaan. Neidin synnytyksen sain käyntiin ravaamalla pitkiä rappusia, tosin sain pohkeetkin todella kipeiksi :LOL:

TiiuHti 35+6
 
Roona, tuo malttamattomuus on ihan tuttua varmasti kaikille. :)
Itsekin kokeillut kaikki mahdolliset ja tulen kyllä kokeilemaan nytkin, vaikka tietääkin, ettei niistä apua varmasti ole. Mutta jotenkin se auttaa itseä, saa mielenrauhaa mukamas. :D Ostin jopa jalkakylvyn, koska sitä ei saa käyttää raskaana ollessa, se kun SAATTAA aiheuttaa supistuksia. Ei ole aiheuttanut, mutta rentouttaa kyllä. Ja auttaa jalkojen turvotukseen itsellä.

Aion ostaa ananaksen ja syödä sen ja kokeilla varmasti noita kolmea S:ääkin. Niistä se seksi taitaa olla omalla järjellä ajateltuna tehokkain keino. Ärsyttää kohdunsuuta! Ja onhan se pakko hakea ja miettiä ja hakea, että mikä voisi auttaa. Ainoa, mitä en suostu kokeilemaan on se risiiniöljy! Siitä sain kuulla ensimmäistä odottaessa, että on vaarallinen.

Pitäisi unohtaa tämä olo (tosiaan kysyn, että miten se on mahdollista) ja rentoutua! Sekin nimittäin saattaa auttaa asiaan. :D
 
Ladies, ladies, rauha maahan! :wave: Ollaan kaikki jo niin loppuvaiheessa raskautta, että itse kullakin voi hermo tukalan olon, hyppivien hormonien ja vaikka minkä muun takia kärvähtää helposti, mutta koitetaan jaksaa itseämme ja toisiamme. :heart: Kyllä ne vaavit sieltä syntyvät ennen pitkää. Mahaan ei oo kuulemma jäänyt yksikään! ;)

Ja täällä saa ihan rauhassa valittaa tuskaista oloa!

Ja toivottavasti ketään ei haittaa myöskään se, jos hyvin jakselevat fiilistelevät vointiaan. :)
 
Nuppu ja Olkkis hyvät.... Jos jätetään toisten olojen ym. henkilökohtaisuuksiin menevä kommentointi vaik yksäripuolelle... Jokainen keho ja raskaus on erilainen, samoin synnytys ja siihen valmistautuminen. Toiset jaksaa nauttia raskaudesta loppuun asti vailla mitään pahempia vaivoja; toisille tuntuu tulevan kaikki paska niskaan, ja hormonit vaan saavat olon vielä kurjemmaksi. Se ei auta asiaa, että muut sitten pätevät silllä kuin monta raskautta takana ja miten meni mikäkin. Kun se on silti kaikilla niin eri asia miten sen kokee.

Ärsytti suunnattomasti tuolla yhdessä ketjussa kun mun juttua joku vierailija kommentoi tuolla mitä nyt-palstalla tyyliin "tässä sen näkee kuin ekakertalainen yrittää pätee eikä tiedä mistään mitään" Blääh: Ei se "viideskertalainenkaan" voi tietää kenenkään muun raskaudesta yhtään sen enempää. Ainoo mitä kukaan voi sanoa, on kirjoittaa omia kokemuksia. ja niitä on tasan yhtä monta erilaista kuin on raskauttakin.

Jos ny vaan kirjotellaan vaikka vauvanvaatteista välillä.

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Ladies, ladies, rauha maahan! :wave: Ollaan kaikki jo niin loppuvaiheessa raskautta, että itse kullakin voi hermo tukalan olon, hyppivien hormonien ja vaikka minkä muun takia kärvähtää helposti, mutta koitetaan jaksaa itseämme ja toisiamme. :heart: Kyllä ne vaavit sieltä syntyvät ennen pitkää. Mahaan ei oo kuulemma jäänyt yksikään! ;)

Ja täällä saa ihan rauhassa valittaa tuskaista oloa!

Ja toivottavasti ketään ei haittaa myöskään se, jos hyvin jakselevat fiilistelevät vointiaan. :)
Näin juuri! Ja tottakai on hyvä, jos toisilla on hyvä vointi. Musta se olis perin iikävää, jos joku motkottais siitä kun toisella on hyvä olla?! :) Ihanaa, jos joku pystyy täysillä nauttimaan raskaudesta. Luo uskoa/toivoa siihen, että itellä seuraava raskaus, jos sellainen mulle vielä joskus suodaan, olisi myöskin helpompi! Mun mielestä hyvä vaan, jos joku hehkuttaa hyvää oloa ja hyvää mieltä. Mä oon tällanen "negatiivisuus luo negatiivisuutta, positiivisuus positiivisuutta"- hörhö. Ja harmittaa kun ite oon niin negatiivinen kokoajan.

Mut yritän parhaani jos vaikka välillä kirjoittas jotain positiivistakin! Esim. Mun kummityttö on parantunut keuhkokuumeesta, ja pääs 5pv sairaalassaolon jälkeen silloin viime viikolla kotiin. Ens sunnuntaina mennään sen 3-vuotissynttäreille... Ja mä niin liikutuin viimeks puhelimessa kun juttelin hänen kanssaan, ja neiti tokas äidilleen, että koska he tulee meidän kotiin kun haluu nähä mua! Se oli aika ihanaa... Enkä jaksa oottaa että nään sitä pikkuneitiä sunnuntaina!!! :heart:

Ja mä oon todella onnellinen, että tää lapsi on pysynyt mun vatsassa näin pitkään. Edellämainittu kummityttö kun siis syntyi rv 24+ ja sen takia varmaan saa noita sairaalajaksoja aiheuttavia keuhkokuumeita ym flunssan yhteydessä. Että kyllä tässä saa onnellinenkin odottaja olla!

Nyt meen lepuuttaan, perse puutuu tässä penkillä.
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Vivid, siis miten ne mittas tuon, että miten iso vauva mahtuu alakautta syntymään?! Tyhmä ekakertalainen kyselee. :D
Siis ihan vaan käsikopelolla tarkastuksen yhdessä arvio vähän lantion kokoa ja väljyttää. Sanoi vaan, että ensikertalainen kun oon, niin paikat on vielä "timmissä" kunnossa, joten mitään supervauvaa sieltä ei mahdu kunnolla, mutta ihan normikokosen vauvan voin synnyttää.

 
J84
Itsekkin kuulun tuohon malttamattomien joukkoon, vaikka kolmatta odotan :p Mua ei ole luotu odottamaan ja olemaan kärsivällinen..se osa on tainnut porukoilla tekovaiheessa valua lakanalle :D Mutta se mitä toiset toivoo tai ajattelee omasta raskaudestaan, sen kulusta ja siihen liittyvistä asioista niin ei ole multa pois, mitä minä muita kritisoimaan ja tuomitsemaan olivat he ensikertalaisia tai jo viidettä odottavia...siihen ei minulla varmasti varaa ole, kun en ketään henk.kohtaisesti tunne. Minusta on ihanaa kirjoittaa tänne omista tuntemuksista juurikin sen takia, koska voin tehdä sen vapaasti ja niin kuin ajattelen...valittaen tai sitten hyvästä olosta kertoen :)
 
Asialinjalla: "raskauden oikkuja"
Mikä ihme saa mun lantion/alaselän lonksumaan? Siis naksahtelee samalla tavalla kuin esim polvi, olkapää tai joku muu isompi nivel välillä tekee... mikä nyt kelläkin. Tosi friikin tuntuista kun se muljahtelee kävellessä. Tai naksahtaa, en tiedä kumpi olisi sopivampi sana sitä kuvaamaan. Onko kellään ollut sitä "lantion löystymistä", voisko tää olla sitä? Mut ku ei toi kuitenkaan satu - tuntuu vaan perin omituiselta...
Aikaisemminkin välillä vähän tuntunut hassulta kun on paljon kävellyt, mutta tänään siis alkoi toi kunnon naksuminen ja lonksuminen! Hih, kohta tippuu yläkroppa lantiolta kokonaan... Tai se jää jumiin kun kumartaa? hehe, kauhukuvia taas maalailen päässäni...
 
Roona82 Minulla on tuota naksumista ollut melkein alusta asti, eikä neuvolassa siitä ainakaan mitään ihmeitä sanottu - paikat muovautuu tms. Mulla yöllä poksuu monesti alaselkä, kun vaihdan asentoa ja lonkat taas, kun nouset esim. sängyltä. Oon niin tottunut siihen, että en kauheasti huomioi missä poksuu ja naksuu millonkin :) Nilkat ja polvet mulla naksuu ilman raskauttakin.. Taidan olla aika äänekäs :D

Usvatähti
Minä innoissani olen pessyt sekä keittänyt pullot ja aion myös tehdä tuteille ja rintapumpun osille saman pian. Ostin tutipaketin (2 kpl) ja siinä on sellanen säilytyslaatikko (muovinen rasia) jossa tutien pitäisi ohjeen mukaan pysyä steriilinä. Pitää varmaan keittää se rasiakin, että kaikki on varmasti puti puhdasta :) Äiti mulle naureskelee, kun kaikki on niin puhdistettu ja sterilisoitu jo valmiiksi :D Mutta mitäpä muutakaan täällä kotona tekis?! :)

uneksija85 ja papu 34+0 :heart:
 
Usvatähti: Nuo pullot ja tutit kannattaa keitellä käyttökuntoon sitten vasta kun aika koittaa. Kun se sterilointihan ei "kestä" päiviä, saati viikkoja vaikka kuinka pitäisi sitten pulloja suljettuna kaapissa / rasiassa. Esikon aikaan, kun paljon pulloja käytettiin, niin alkuun keitettiin muutama pullo kerralla ja vähän ajan päästä aina vuorokauden tarpeet kerralla ja sit pullot kiinni. Kätilöopistolla ei tuttia edes saa vauvalle antaa sairaala-aikana, joten otetaan se sitten vasta kotona jossain vaiheessa käyttöön. Esikko tais olla 1-2vk vanha. Tutistahan sanotaan, et olis hyvä antaa vasta sitten, kun imetys on lähtenyt kunnolla käyntiin ja sujuu itseltä ja vauvalta hyvin. Tutti voi kai heikentää oikean imuotteen löytämistä. Tai jotain tuollaista olen lukenut.

Kyllä raskauden aikaiset vaivat on niin raskauskohtaisia ettei tosikaan. Ei kukaan muu voi tietää miltä toisesta tuntuu tai miten edes itsellä menee eri raskaudet. Mullakin oli eka raskaus superhelppo ja nyt on tuo selkä vaivannut, vaikkei esikon aikana vaivannut yhtään.

rosehip: Ah, niin mielelläni, niin mielelläni!! :LOL: Mikäs sen mukavampaa kuin antaa muiden siivota ja lähteä itse shoppailemaan :D

rimpulakissa rv 36+3
 
Kiitos kaikille vielä onnitteluista :hug: Ja Mii:lle myös isot onnittelut vauvan syntymän johdosta, toivottavasti kaikki on hyvin!!! :flower: :heart:

Meillä pikkuinen voi sairaalassa ihan hyvin.. en päässyt tänään häntä katsomaan, mut mies oli siellä töitten jälkeen käynyt ja kertoi että vauvalle oli eka kertaa annettu pullosta maitoa ja hyvin oli imenyt! :) Pääosinhan siis ravinto menee vielä nenämahaletkusta,mut pikkuhiljaa alkavat totuttamaan poikaa pullolle! Vauvalla on kuulemma ollut sykkeenlaskuja,minkä takia on aloitettu siihen lääkitys, mutta tämäkin on keskosilla yleinen vaiva. itehhän sitä kyllä aina pelkää pahinta,mut onneksi vauva on hyvässä hoidossa.. :) Huomenna pääsen taas häntä ihailemaan sairaalalle,ikävä on :heart:

Laitan vielä toissapäivänä sairaalassa otetun kuvan pikkumiehestä :heart:

Anrika & Tepi 6pv.

Ps. Eihän ketään haittaa jos edelleen jatkan tässä syyskuisten pinossa, vaikka vauva päättikin syntyä jo elokuussa? Ei vaan osaa enää vaihtaa tuonne elokuisten pinoon kun olen teidän seurassanne ollut? :)
 

Yhteistyössä