**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Raskausarvista. Mahaan ei ole tullut yhtään, mutta rintojen alareunaan tai siis alaosaan on tullut muutama. Ja taitaa tulla sitten lisää kun maito nousee :/ Ei oo kivaa. Mutta harva mua kuitenkaan tulee ilman liivejä näkemään, joten ei haittaa.

Karviaiset
on muuten aivan liian hyviä. Mä oon syönyt niitä jo pari litraa tänään. Ihme ettei ole maha tullut vielä kipeäksi.

Helinä 37+0
 
Tääl on tullu muutamia raskausarpia tässä raskaudessa mutta ei ne mua haittaa, oon yrittäny kaikin keinoin niit ehkästä mut ei oo ollunna hyötyä :D

Mulla koskee ihan sikana sisäreisiin :/ ei kiva, mistähä se kipu johtuu, siit iskiaksesta?! |O

Helinä: karviaiset on ihan sika hyvii, en oo kyll ainakaan pariin vuoteen niit saanu :(

zeny
 
Micade: Minullahan on synnynnäinen paha lonkkaluksaatio, joka siis vaivaa nyt pahemmin. Siksi lonkat ei kestä enää ja vetelevät viimeisiään. Normi lonkatkin kovilla, niin sitten tällaiset, joista ei normaaleja saa tekemälläkään.

En siis pystynyt enää makaamaan vasemmalla kyljelläni. Helvetinmoinen kipu lonkassa. Voi vittujen kevät ja eivät neuvolasta aikoneet laittaa eteenpäin. Toivottavasti saan jotain apuja tiistaina. Oikealla kyljellänikö koitan nukkua sitten loppuviikot? Ei :kieh: Pitää vain toivoa, että tuo jalka toipuu jonkin verran.

Nukkuminen on niin tuskaa! Valivalivalivalivalivalivali..

Tänään oli kaunis päivä. Lämmin ja mukava muutenkin. :) Jotain hyvääkin siis.
 
zeny mulla ainakin supistukset välillä säteilee tonne sisäreisiin.
Ei mitenkään ihanan tuntuista.

Tsemppiä täältäkin käynnistyksessä oleville.
Roona taitaa jo olla "tositoimissa" kun ei ole mitään kuulunut :D

Mulla oli tänään 3 tuntia supistuksia, 20 min. välein. Nyt alkaa jo oikeasti jännittämään!!!
Tää voi tulla ihan koska vaan... mutta saa nähdä. Mulla kun noita ennakoivia supistuksia
oli viimeksikin ja syntyi vasta 41+2 :LOL:
No helpottaa vaan itse hommaa....

Mulla jotenkin masentunut/ärsyyntynyt olo
Tuntuu että kaikki ottaa päähän :headwall: :kieh:
Johtuu varmaan siitä että kaksi lapsista flussassa. Itsellä supistuksia.
Mies kaukana ja vali vali valia.... :ashamed: :ashamed:

No kait tämä taas tästä.

Bebes & Salamatkustaja 37+5 :heart::heart:
 
Yliopistosairaalasta on siirrytty tänään keskussairaalaan =) Matka lyheni siis 100km:sta 30km:iin =) Edistystä! Voi kun vielä päästäis vauvan kanssa kotiinkin..

Sektion kokeneet Kertokaa haavan hoidosta!!!! Tiiän et 1kk:een en saa nostaa mitään vauvaa painavempaa ja suihkuttelu on paras hoito, mut muuta? Milloin saa saunoa? Voiko haavaa rasvata tai putsata muuten kun suihkuttelemalla? Onko muita rajoituksia? Tai suosituksia? Jostain syystä olen jäänyt vaille "ohjeita" enkä oikein netistäkään löytänyt..
 
:wave: muitakin yövalvojia! No mut täähän on vaan hyvää harjoitusta...
Eilen käytiin synnytystapa-arviossa. lääkäri ultras ja käsikopelolla kokeili lantion --> ei muuten ollu mikään miellyttävin toimenpide :whistle: Samalla oli meidän viimeinen virallinen ultra, lääkäri ei puhunut MITÄÄN koko ultrauksen aikana. Toki kätilölle saneli latinaksi, mutta eipä meille jäänyt oikein mitään "käteen". Mieskin oli aika pettynyt. Kun kysyin vauvan mitoista siinä ultrauksen aikana vastaus oli: "en ole ehtinyt muuta ottaa kuin päänmitat". jep. No johan sitä siinäkin oli tietoa. Ja itse piti kysyä, onko mulla paikat auki kiinni vai mitä.. Tais joku muukin mainita samasta asiasta, et lääkäri ei kertonut mitään, jos ei kysynyt! :kieh:

Tärkeintä on tietty et vauva voi hyvin :heart: Mulla on siis viikkoja nyt 37+3 ja painoarvioksi sai 2420g ja viime perjantain liikehälytyksessä 2320g eli pientä kasvua olis arvion mukaan havaittavissa. Kaikilta mitoiltaan on kuulemma siro vauva.

Aika hurjaa, miten se aika käy vähiin..! Tuntuu ihan hassulta, et kuukauden sisällä meille tulee nyytti kotiin :)

Mukavaa vkoloppua kaikille!
 
J84
Täällä kans yks kukkuja |O

Kuopus heräs huutaan joskus yhen kahen välillä ja sen jälkeen en ole nukkunut. Ukon kanssa saatiin hyvä riita siinä samalla aikaiseksi vähän kaikesta...rassaa toi pojan yöheräily ja raivarit päälle meitä molempia. Noi alkoi ihan yhtäkkiä ja nyt olo on aika neuvoton et miten itkuraivarit saa loppumaan. Tiedä sitten et aavistaako se jotenkin jotain, kun tutti otettiin pois ja hän siirtyi omaan huoneeseen, et tollaisella käytöksellä pääsee äidin ja isin viereen, kun kumpikaan ei jaksa laittaa yöllä vastaan lisä unen toivossa. En edes muista milloin olisin nukkunut läpi yön. Siihen sit kun lisää uuden vauvan yöheräilyt niin jo ajatuskin hirvittää tulevista öistä ja päivistä, kun ukko ei meinaa jäädä isyyslomalle ollenkaan.
 
Huomenta :wave:

Aamu alotettu kahvilla..

Eilen vaavi työns itteään oikeen urakalla virtsarakon ja häpyluun suuntaan ja ai piru kun yhtäkkiä otti selkkään kipeesti, ihan kun ois saanu kunnon sähköiskun..

Muutenkin eilen oli vaavi taas yli aktiivinen tuntu että paikat hajoo.. Illalla/yöllä vessa käyntien jälkeen rupes aina supistaa onko muilla samaa? :whistle: Oli muutenkin yöllä hankalaa saada unen päästä kiinni kun oli koko ajan sellanen ahdistava olo. Ei oikein löytyny hyvää asentoo nukkuu ja sitte ku sai unta ni heräs melkeen samantien vessaan..

O&O 37+5:heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa täällä.
Mii: haavan hoidosta, itse sain viimeksi ohjeeksi suihkutella paljon haavaa ja antaa sille ilmakylpyjä. Haava lähtikin tosi pian paranemaan ja oliskohan ollut 3päivän jälkeen en tarvinnut enää särkylääkettä. Ei se muutenkaan juuri kipeä edes ollut. Pieniä kotihommia tein kyllä alusta lähtien, ja taisin jo parin viikon jälkeen elää ihan normaali elämää.

ON: Vauva oli tuossa välissä perätilassa mutta nyt taas oikein päin :).Synnytystä lähdetään taas kokeilemaan alakautta. Lapsivettä on edelleen paljon mutta onneksi sen syntyminen on tasaantunut muutamaan viikkoon nähden. Sf-mitta huitelee silti 40:ssä..

Onnittelut jo vauvautuneille!!

Jenni ja TiiviTaavi 36+1
 
Rekkumaaria, mukava kuulla, että kaikki hyvin! :) Nyt vaan nautit loppuodotuksesta! Meillä oli kans tuo kontrolliultra aiemmin munuaisaltaan laajentuman takia eikä se lääkäri tosiaan sitä vauvaa enää mitenkään esitellyt, vaan äkkiä otti vaan ne tarvittavat mitat ja that's it. Tännekin siroa vauvaa povattu sekä ultrissa, että lääkärineuvolassa, mutta sen näkee sitten synnytyksen jälkeen, mitä sieltä tuli. :D

Raskausarpia ei ole (vielä ainakaan) tullut yhtään. Mä sain teininä aikamoiset raskausarvet lantiolle ja arvelin saavani raskausaikana samanlaiset mahaan, mutta tuo masu on pysynyt niin pienenä, ettei ole iho vielä repeillyt. Napakin on vielä kuopalla eikä pullahtanut pihalle, joskaan ei enää yhtä syvä kuin ennen. Korukin siinä vielä killuu, kun näin yli 10 vuoden jälkeen maha näyttää omasta mielestä ihan hassulta ilman sitä. Ultriin ja neuvolakäynneille oon sen ottanut pois.

Mulla on kyllä vointi ja fiilis tosi hyviä. :) Ilmakin ulkona on mitä hienoin, mukava päivä tulossa.

Hauskaa lauantaita mammoille!

Rosehip ja pampula 37+3
 
Raskausarpia ei ole tännekään vielä tullut. Olen rasvaillut ahkerasti, mutta tuskimpa auttaa, jos ne on tullakseen. Napa on minullakin "sisällä" vielä - on toki ihan erilainen kun ennen. Mies sano, että nyt minulla on normaali napa ja normaalisti minulla on erikoinen :D

odottava ja onnellinen Minä käyn kerran yössä vessassa, mutta oikeastaan aina sen reissun jälkeen kovettuu vatsa ja on jonkun aikaa tukala olo. Ihme juttu!

Minulla on alkanut olemaan noita vihlomisia/"iskuja" tuolla nivusissa. Menkkajomotuksia ja kovettumisia edelleen myös. Kaikenlaista vaivaa alkanut tulemaan, mutta silti ei ole mikään kiire päästä vatsasta eroon - masokistiko?! :) Ärsytystä on alkanut aiheuttamaan oma isä, joka soittelee (tänäänkin klo 8 kun vielä nukuin :kieh: ) ja ensimmäisenä kysyy "Etkö vieläkään oo synnyttämässä?". Voi prkle!!!!!! En kai mä nyt vielä ole... hitto että ärsyttää. Aina valitan, kun kirjotan tänne, mukavaa varmasti lukea :D Nyt syömään jotain, kun maha kurnii!

uneksija85 ja papu 35+5
 
Täällä kanssa valvottu viime yönä... Tyttö 2wee kärsii tosta flunssassata ja oli työn ja tuskan takana että nukahti taas yöllä :snotty:
Onneksi sain itse nukuttua muutaman tunnin.
Siinäkin ajassa heräsin monen monta kertaa supistuksiin. :kieh:
Noh, ehkä tämä yö menee jo paremmin...

Bebes & Salamatkustaja 37+6 :heart::heart:

Niin ja Jellona84 olisiko teillä mahdollista laittaa poika vaikka pariksi päivää hoitoon?
Se on nimittäin raskasta teille kummallekkin jos lapsi heräilee ja kiukuttelee pitkin öitä.
Ja kohta kumminkin on se vauvakin siinä niin saisitte vähän ladattua akkuja ja oltua keskenään miehenkin kanssa.
Ei ole helppoa tiedän :hug: Koittakaa jaksaa :hug:
 
J84
bebes, kyl varmaan olis mahdollista yheks yöks antaa poika ukon siskolle, mut sekin aika aiheuttaa ikävää, kun ajattelenkin pojan olevan siellä. Tällä naisella, kun on tapana ladella sääntöjä milloin voi tulla hakemaan jne. ja en oikein muutenkaan enään pidä hänestä, koska hän on maailman pahin patologinen valehtelija :/ Ukon äitikään ei halua olla lapsenvahtina paria tuntia enempää, vaikka on vasta 56v...joten asia tuli ekalla kerralla hyvin selväksi, ettei kannata ees kysyä. Muut sukulaiset asuu jo kauempana tai ovat ylittäneet sen 60 vuotta ja heitä en viitsi vaivata. Pakko vain jaksaa vielä tovin, josko yöt kuopuksen kohdalla helpottaisivat..pakkohan se on, vai? Täytyy joku yö varmaan vetäytyä toiseen kerrokseen nukkumaan ja jättää ukko poikaa kaitsemaan, sillä ylösnousut ja sänkyyn takaisin mönkiminen ei ole enään mitään herkkua ja se tuntuu mahassa inhottavalle :(

Nytkin jäin poikien kanssa yksin kotiin, kun ukko häipyi ajeleen nurmea mun porukoille :/

Roonalle on muuten syntynyt eilen illalla klo.22.11 2960g ja 47cm poika..luin tuolta FB:n sivuilta :D
TUHANNESTI ONNEA ROONALLE PIENESTÄ PRINSSISTÄ :heart: :heart: :heart: :heart:

J84 35+1
 
Huomenta,

Mii: Haavan hoidosta suihkuttele lämpimällä vedellä 3-4 krt päivässä. Ei saa laittaa rasvaa ja yritä pitää mahdollisimman rentoja vaatteita. Tiedän kun äidiltäni on leikattu kohtu ja toinenkin leikkaus tehty ku tuli kiinnikkeitä niin paljon.

Joo multa kokeiltiin kans tuo lantio pari viikkoo sitten ja ei se kyl kivaa ollu ku oaineli aika raisusti et saa otteen. Mul oli Tyksis nai lääkäri ja oli kyl tosi mukava.

Raskausarvista. masuun ei ol etullut mut resien yläosaan ja sivuille hiukan. Masuun ei ole tullut mitään. Napaskin on pysynyt toisataiseksi sisällä :LOL:

Joo mua kans välillä ärsyttää tuo ylihuolehtiminen ja jatkuva kysely voinnista, vaikka eihän nuo sillä mitään pahaa tarkoita.

Melkoiset jumpat oli taas eilen kun ajaltiin Espoosta Poriin. heräilee päivällä ja sitten Möykky nukkuukinja herää joskus seitsemän aikoihin. lapsi raukka ei saa yölläkään nukuttua ku äidin täytyy jatkuvasti ravata vessassa. Muuten olo on tosi hyvä, mitänyt nuo jalat edelleen kipeät mut onneks se on ohimenevää.

Mitähän Roonalle kuuluu?

Täytyy lähteä mökille kahvin keittoon. Appiukko rakentaa uutta saunaa ja pitäis saada paikat kuntoon jouluksi.

Jooseppi & Möykky 37+3 :heart:
 
Mulla olisi kaksi poikavauvan vaatepakettia myynnissä.

Toisessa paketissa on mm:ensivaatteita50cm hyväkuntoisia,62/68cm UUSI toppahaalari(rinnuksissa pääkallon kuvat),uusi marimekon body,vendin 'isäntä'potkupuku uusi sekin ym..

Toinen paketti on 68/74cm(80cm)paljon hyväkuntoista vaatetta mm:me&i paita(pääkallo logo edessä),idaT body,bamse bodeja(uudenveroisia) ymm...

Jos herätti kiinnostusta niin laittakaa yv:tä niin laitan kuvia ja voitte itsekkin ehdottaa sopivaa hintaa paketeille :) :attn:
 
Onnea kovasti Roonalle ja perheelle!! Vaikkei varmaan palstaa hetkeen luekaan :)

Mii: Samat ohjeet mäkin sain vuosi sitten sektion jälkeen. Suihkuttelua ohjeistettiin 2x päivässä ja ilmakylpyjä aina kuin mahdollista (esim. nukkuu yöt väljäs paidas eikä housuja lainkaan ). Samoin illat istuskelin ilman housuja kotona :D Mitään rasvoja ei saanut missään nimes laittaa. Mullakin haava parani tosi hyvin ja nopsaan ihan noilla konsteilla.

O&O: Mullakin supistelee öisten vessakäyntien jälkeen. Ihme hommaa...

Viime yönä supisteli muutenkin enemmän kuin aiemmin. Aavistuksen jopa tuntuivat. Meilläkin esikoinen 1v3kk heräili jostain syystä huutelemaan 3 kertaa, mikä on paljon, koska yleensä nukkuu läpi yön. Sit kun siihen lisää pari vessakäyntiä ja heräämisen klo 7, niin väsy oli. Nyt oon taas piristynyt, joten eikun neulomaan vauvan peittoa kun esikko nukkuu :wave:
 
Roonalle onnittelut :flower:

Itselläni hirmu flunssa, ei onneksi possunuha, kun ei kuumetta ole. Mutta kyllä tää silti on rankkaa olla flunssassa tässä tilassa, mitään ei jaksa eikä kykene tehdä.

Mulla on raskausarpia rinnoissa ja lantiossa takapuolella. Masussa ei oo yhtään ja napakin on edelleen sisäänpäin. Napakorun otin pois, kun nahka rupes olee niin venyny. Ajattelin että jos jää koru johonkin kiinni, niin repee koko nahka. Nyt vaan näkyy rumasti endometrioosi leikkauksesta tullu arpi, kun se on tehty tähystysleikkauksesssa navan kautta. Koko napa on ihan vinksallaan.

Nykyään selkäänkin särkee 24/7, ei kiva. Odottelen vaan loppua..... täällä häntäpäässä....

VK + rinsessa 35+1
 
Paljon onnea Roonalle pikkuprinssistä!!! :flower: :hug:

Täällä tylsistytään kotona.. mies töissä ja mä en pääse sairaalalle vauvaa kattomaan, ku meidän 1-v neiti on flunssainen enkä saa sille hoitajaa, eikä sitä viiti sairaana viedä sinne tartuttamaan tautia keskosiin.. :/ :/ Kamala ikävä pientä.. :heart:

Pitänee alakaa ruuan tekoon, ku sain lapset päikyille..
 

Yhteistyössä