Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

äitiyspakkauksesta:
ei taideta täälläkään ottaa on tosiaan ankeat värit!
Eikä kevyt sitä vanu pukua...kun syntyy vauva semmoseen aikaan, et sitä ois hyvä just käyttää..
meilläkin tallessa lakana, peitto, makuupussi...yms muita tavaroita pakkauksesta. Niin taidetaan ottaa rahana, ja ostaa vaik kirpparilta kaikkea mukavaa!

esmerada- + kamu 18+5
 
Huomenta!

Mä ajattelin ottaa pakkauksen vaikka kakkonen onkin tulossa. Vaikka on aika neutraalit ja tylsät värit niin eipähän tuolla 140?:lla saa juuri mitään varsinkaan jos joutuu uutena ostamaan. Mulla on esikoinen jo niin "vanha" ettei oo enää mitään tallessa.

Hitto kun oon taas huolissani tuosta ötzkistä kun vähäisetkin liikkeet on vähentyneet tosi paljon. Neuvola olis kiirastorstaina joten jos muutaman päivän vielä jaksais odottaa niin ei tarvii edes takaisin juosta. Toisaalta, eihän näillä viikoilla (17+6) taida ihan kaikki liikkeet vielä tuntua joten silleen en ole kovin huolissani.

Olkkis ja ötzki 17+6
 
Huomenta!!!

Äitiyspakkaus
..... kyl mä aattelin ottaa. Ihan vaan siitäki syystä, et sitä on kiva kähjätä!!! :LOL:

Onpas elämä nyt yhtään juhlaa, eilen juhlittii pojan nimppareita ja tänään on meijän 1v. hääpäivä!!! Jihuuuu!!!! Mennään ulos syömään ja kaikkee kivaa! :heart:

mama ja kääpiäinen 18+4
 
Hitsi miten mukava olo kun ei oo enää koko ajan väsyny..niin ne taitaa pahimmat ajat olla jo ohi. :)
Mitenkäs muilla noitten oireiden kanssa?

Laitoin tänään ekaa kertaa mun mini-masusta kuvan profiiliin.
Ei siel kauheesti näy, mut ite näen :heart: :LOL:

14+6
 
dada: Mulla oli alkuraskaudessa väsyä tosi paljon, sitten muutama viikko virkeää aikaa kun taas tuossa rv16 tienoilla rupes taas väsyttämään tosi paljon. Ja oon nyt kärsinyt väsymyksestä siitä lähtien ihan jatkuvalla syötöllä. Tuota väsymystä pahentaa vielä se että olen ruvennut heräilemään öisin eli jatkuvaa virkistävää yöunta ei tule tarpeeksi.

Olkkis ja ötzki-pötzki 17+6
 
Vivid
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: Oon tässä pari viikkoa lomaillut ja en oo koneella ehtinyt/päässyt käymään. Mutta kivaa olla taas täällä :)

Oon ollut nyt kaks viikkoa kovassa flunssassa ja yskässä. Kävin ennen lomaa lääkärissä ja tuloksena paha korvatulehdus, johon sain antibiootit. Tauti kuitenkin jatkuu ja korvat on ollut kolme viikkoa lukossa. Pitää maanantaina mennä uudestaan lääkäriin...

Liikkeet tuntuu edelleen päivittäin ja eilen tuntui ekat kunnon potkut. Istuskelin eka koneella ja sit sohvalla ja tuli oikein useampi isku mahaa vasten.

Äitiyspakkaus Hmm.. En oikein tiiä, kumpi on kivempi 2008- vai 2009-pakkaus. Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Pelkät kestovaipat on ihan ok, mutta se on vähän tylsää, että vanupuku on poistettu ja tilalla tullut se villahaalari. Mulla on meinaan just täällä tekeillä villahaalari...

Rakenneultra ois ens viikolla. Tuskin maltan odottaa! Toivon niin paljon, että Hipulle saatais sukupuoli. Alkuviikosta oli neuvola ja kaikki ok. Painoa oli tullut jo 4kg, joten sellasta 12kg:n painonnousu-vauhtia mennään tällä hetkellä. Mutta tosiaan se neuvola oli just meiän lomareissun jälkeen ja lomalla tulee syötyä normaalia paremmin :p

Vivid ja Hippu 19+1
 
Me ei oteta äitiyspakkausta ko entinen on vielä tallella. Ei ole niin erikoinen, että haluaisin, vaikka olihan siellä ihan nättejä vaatteita. :)

Liikkeitä tuntuu aina välillä. Hassuilta ne tuntuu, mutta tietääpähän, että sielä joku on. :)

Hemppu 19+1
 
Olin pakkauksen kanssa kahden vaiheilla kunnes näin sen. Mulla on kahdelle ekalle otettu pakkaus ja kaikki muukin kama löytyy varastosta, joten taidan jättää väliin, kun haalari ja muutenkin vaatteet ei olleet nyt mun mieleeni.
Lomautusviikko alkaa olla lusittu ja pitäisi taas alkaa normirytmiin. Vaikeaa vaan on....

Idella ja Heikki 16+4
 
Ehtoota!

Piiiiitkästä aikaa täällä :) Mennyt aika niin tiivisti tuon pikkumiehen kanssa, ettei paljon ole koneelle ehtinyt...

Kättärillä rakenneultra on rv18-20 ja meillä just tuon ajankohdan lopuilla eli 19+5. Vielä olis 1,5 viikkoa odotettavaa, kun ultra on 15.4.

Äitiyspakkausta en ottanut esikoiselle viime vuonna enkä nytkään aio ottaa. Löysin makuupussin, peiton, lakanoita yms. todella edullisesti (ja kuin uusia ) kirppareilta ja kierrätyskeskuksista, jotta tuo 140e riitti kyllä vaikka mihin! Ja sain sitten ostaa ja valita mieleisiäni vaatteita, myös paljon uusia. Tiesin jo etukäteen, et suurin osa olis äp-vaatteista jääny käyttämättä enkä halua haaskata. Oon jotenkin tarkka mitä lapsen päälle puen :ashamed: Polarn O.Pyretin vaatteet on ihania, mutta aika kalliita ja tykkään myös tehdä retrolöytöjä kirppiksiltä. Musta toi vanupuvun vaihto villaiseen oli tosi hyvä veto; meidän poika on nukkunut villahaalarissa läpi talven (tosin mummin neulomassa ) ja mikä parempaa ja lämpimämpää kuin villa! Mut joo, muuten aika tylsän värinen, mut niin oli kyllä 2008:kin. Miksei noissa käytetä kunnolla värejä?? Niinkuin punaista yms.

Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut vaikka neuvolassa syke löytyikin :) Esikosta olin näillä viikoilla jo tuntenut liikkeitä viikon ajan, mutta tämä ny piileksii jossain... Tosin on niin hektisiä päiviäkin, et en varmaan yhtä herkästi edes huomaa, jos siellä masussa joku potkii :( Maha on jo yhtä iso kuin esikosta 2kk myöhemmin :eek: Ties millainen virtahepo musta vielä tulee :LOL:

Nyt unten maille. Täälläkin podetaan flunssaa...

rimpulakissa rv 18+1
 
Huomenta!

Olempahan nyt sitten kärsinyt elämäni ensimmäisestä Migreenistä :kieh:
Eilen illalla alkoi 7aikaan vähän särkemään päätä. Lähdin vielä kaverin kanssa käymään kaffella kun poika meni mummolle yökylään.
Kotiin tulin puol kahentoista aikaan ja pääkipu oli jo aivan sietämätön. Otin panadolin ja yritin käydä nukkumaan, mutta ei mennyt kauaa kun juoksin vessaan ja oksensin..
Mä en oo ikinä kärsinyt toistuvista päänsäryistä, ja tää oli jo 3 päivä kun tän raskauden aikana särkee päätä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? paheneeko tästä vai mitä?
Jos tulee vielä noin kipeeksi kuin eilen niin mä kuolen :ashamed:

Inka ja Taika 14+6 :heart: Huomenna poksuu :D
 
Virvon varvon..... tässä on alkanu noitatohinat. Vitsoja on koristeltu ja niitä meinas pojat illalla käydä kaupittelemassa =) . Itte lähden illaksi töihin joten neiti läksi virpomaan sedän tyttöjen kanssa.

Mulla turvottaaaaaaaa!!!!! Ihan hirveesti! On inho olo kun tuntuu niin läskiltä. Ja sit kun se vielä näkyy kasvoissa ensimmäisenä.
Joku mietti liikkeitä niin eipä mullakaan ole läheskään joka päiväistä että tuntisin selvän potkun tai liikkeen. Eilen tuli sellainen hetkellinen potkujen sarja tohon masun vasemmalle puolelle, mutta sen jälkeen ei mitään. Mutta niin monta kertaa olen nähnyt ja kuullut vauvelin että pakko kai se on uskoa että se tuolla hyörii =)

dada, kyllä sun masun huomaa jo ihan selkeesti =) . Ihana pieni pallero!

Äitiyspakkausta me ei taideta ottaa, kun ollaan jo aiemmin kolmelle otettu ja saadaan lainaksi vaatteita. Pitää varmaan satsata se raha sitte kaukaloon tai vaunuihin, kun olemme myyneet aiemmat pois.
Mitkä olis muuten sellaiset ydistelmät jotka mahtuu oikein pieneen tilaan? Siis kasattuna. Meillä kun on tollanen 7 paikkanen VV Touran niin siinä ei jää tavara tilaa paljon mitään kun nostaa taaimmaisetkin penkit käyttöön.
Olis pitäny laittaa suoraan joku transportter tai muu minibussi että pääsis vähän reissaamaanki tän porukan kans. Tai sitte ostaa suksiboksi katolle...mulla vaan on vaikee laittaa sinne tavaraa ilman korkeaa jakkaraa kun oon tämmöinen 158 senttinen hukkapätkä!
Onko kellään muuten näkynyt hormonimyllerrys kasvoissa..... mulla pukkaa näppylöitä melkein joka päivä uusia vaikka en ole koskaan kärsinyt aknesta... ja kaikkein pahin, muut kommentoivat näppyistä naamaani kysellen että onko mulla jokin allerginen reaktio :kieh: ... No eipä siinä oikein nolona viiti muuta kun sanoa että no ei muuta ole kun vähä hormonit jyllää. Pieni asiahan toi on mutta vois joskus ajatella minkälaista kommenttia toisesta sanoo just tällaisena aikana kun ei muutenkaan ole maailman hehkein olo.

No aikansa kutakin. Mutta nyt menen hiusten pesuun ja valmistautumaan työiltaan joten moikkelis

Naksos& Manu 18+3
 
kevätterveiset täältä Savosta!meillä kuuluu vähän huonoa,vatsatauti jyllää meidän perheessä,minä oli perjantaina,nyt on mies ja kuopus.olo ei ole vieläkään normaali,johtuu varmaan osaksi raskaudesta.toivottavasti maha-asukilla on kaikki kunnossa,kun tauti oli niin voimakas,liikkeitäkään ei ole oikein tuntunut.viime viikolla oli sokerirasitus ja eiköhän taas mennyt paastoarvo vähän yli,5.5 kun olisi saanut olla 5.3.muut arvot oli ok.nyt sitten alkoi taas sokeriseuranta ja tiukempi dieetti.painoa ei ole onneksi tullut kuin 1,5kg.
heisku ja maha-asukki 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Huomenta!

Olempahan nyt sitten kärsinyt elämäni ensimmäisestä Migreenistä :kieh:
Eilen illalla alkoi 7aikaan vähän särkemään päätä. Lähdin vielä kaverin kanssa käymään kaffella kun poika meni mummolle yökylään.
Kotiin tulin puol kahentoista aikaan ja pääkipu oli jo aivan sietämätön. Otin panadolin ja yritin käydä nukkumaan, mutta ei mennyt kauaa kun juoksin vessaan ja oksensin..
Mä en oo ikinä kärsinyt toistuvista päänsäryistä, ja tää oli jo 3 päivä kun tän raskauden aikana särkee päätä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? paheneeko tästä vai mitä?
Jos tulee vielä noin kipeeksi kuin eilen niin mä kuolen :ashamed:

Inka ja Taika 14+6 :heart: Huomenna poksuu :D
Joo, on kokemusta ja paljon pahempia kokemuksia. Mulla on alkanu migreeneitä olemaan 2 vkon välein nyt ja todellakin sillon laatta kans lentää kunnolla. Ne on ne hormoonit jotka heittelee ja jotka saa sen migreenin aikaseks. Muista mainita asiasta neuvolassa seuraavan kerran kun menet, jos kertoisivat vinkkejä. Mä kun kärsin migreenistä ihan ilman raskauttakin ja mulla on siihen lääkitys (tosin en käytä sitä nyt raskaana ollessa) niin aion ottaa asian puheeks ku menen ä-polille. Sitä ennen kärsin ja oksennan ja otan panadolia pakkauksen mukaan ja nukun ja käytän kylmägeelipussia otsalla ja TOIVON että migreenit menis ohi.
Mulla esikoisesta migreenit loppu puoliväliin raskautta, toivotaan että niin kävis nytkin sekä täällä että siellä. Jaksuja!


flunssainen nöttis & kirppu rv 14+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Huomenta!

Olempahan nyt sitten kärsinyt elämäni ensimmäisestä Migreenistä :kieh:
Eilen illalla alkoi 7aikaan vähän särkemään päätä. Lähdin vielä kaverin kanssa käymään kaffella kun poika meni mummolle yökylään.
Kotiin tulin puol kahentoista aikaan ja pääkipu oli jo aivan sietämätön. Otin panadolin ja yritin käydä nukkumaan, mutta ei mennyt kauaa kun juoksin vessaan ja oksensin..
Mä en oo ikinä kärsinyt toistuvista päänsäryistä, ja tää oli jo 3 päivä kun tän raskauden aikana särkee päätä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta? paheneeko tästä vai mitä?
Jos tulee vielä noin kipeeksi kuin eilen niin mä kuolen :ashamed:

Inka ja Taika 14+6 :heart: Huomenna poksuu :D
Joo, on kokemusta ja paljon pahempia kokemuksia. Mulla on alkanu migreeneitä olemaan 2 vkon välein nyt ja todellakin sillon laatta kans lentää kunnolla. Ne on ne hormoonit jotka heittelee ja jotka saa sen migreenin aikaseks. Muista mainita asiasta neuvolassa seuraavan kerran kun menet, jos kertoisivat vinkkejä. Mä kun kärsin migreenistä ihan ilman raskauttakin ja mulla on siihen lääkitys (tosin en käytä sitä nyt raskaana ollessa) niin aion ottaa asian puheeks ku menen ä-polille. Sitä ennen kärsin ja oksennan ja otan panadolia pakkauksen mukaan ja nukun ja käytän kylmägeelipussia otsalla ja TOIVON että migreenit menis ohi.
Mulla esikoisesta migreenit loppu puoliväliin raskautta, toivotaan että niin kävis nytkin sekä täällä että siellä. Jaksuja!


flunssainen nöttis & kirppu rv 14+1 :heart:
Oli niin outoa kun mulla ei muuten särje päätä yleensä ikinä, n. 2kertaa vuodessa. Täytyy tosiaan muistaa sanoa neuvolassa, se on onneks jo reilun viikon päästä :)
Ajattelin vaan että kiva jos iskee kesken työpäivän tai illalla kun oon pojan kanssa kotona kahestaan kun mies on töissä niin miten selviän??
Tänään ollut onneks taas ihan normi päivä, pyörähdin lapsimessuillakin:)

Inka 14+6

:heart: :heart:
 
Moi taas pitkästä aikaa =) Täällä voidaan ihan ok,lukuunottamatta järkyttävää närästystä ja ajoittaista supistelua.Seuraavaan neuvolaan ois vielä pari viikkoa aikaa.Miulla on vatsa kasvanu ja napa alkaa "törötellä" =) Kamppailen taas kerran painon nousun kanssa,miulla siis päinvastoin,oon kilon verran nyt laihtunu parissa viikossa ja edellisessä neuvolassa 5 viikossa oli painoa tullu lisää vaivaset 700g.Syödä saa hyvällä omalla tunnolla.Vauva liikkuu tosi paljon,tuntunu parin viikon ajan.Ihanaa!

Tepa75 17+5 ( Onko muilla niin ettei meinaa muistaa raskausviikkoja ollenkaa,nytki piti laskurista tarkastaa
=) )
 
Vivid
Liikkeet: Oltiin eilen saunassa ja nostin jalat lauteille mahaa vasten ja aattelin, että kylläpä taa maha alkaa oleen jo tiellä.. Ja melkein samantien tuli kova isku mahasta jalkaani kohti. Mies laittoi äkkiä myös oman kätensä mahalle ja sain myös tuntea iskun. Oli aivan täpinöissään :heart: Tänään aamulla sit makoilin sänkyssä ja *MOKS*. Todella voimakas isku ja laitoin käden mahalle ja isku tuntui todella selkeänä. Mies oli vieressä ja laittoi käden heti mahalle. Sieltä seurasikin oikein kunnon iskusarja. Taisi olla Hipulla aamujumpat käynnissä.

Aika ovelia kyllä nuo potkut. Ei niistä voi kyllä sanoa, että ne tuntuisi ihanilta, vaikka sinänsä potkujen tunteminen/kokeminen on mahtavaa. Ehkä nuo sisuskalujen muljunnalta tuntuvat liikkeet kestää sen vuoksi, että tietää, että oma pikkuinen on hengissä..

Miten muut ovat tunteneet liikkeitä/potkuja? Onko tuntunut jo ulospäin?

Sain lääkäriajan iltapäivälle, kun korvat on edelleen lukossa ja tukkoisuus vaivaa. Lisäksi varsinkin aamuisin ja iltaisin tuntuu, että saa yskiä keuhkonsa pihalle... tylsää...

Vakuutuksista: Ootteko miettinyt vakuutuksien ottamista? Me kyllä aiotaan ottaa. Oon jonkin verran lueskellut niistä ja yllätyin, että jos haluaa ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää, pitää olla liikenteessä jopa 3 kk ennen laskettua aikaa. Pitääkin heti ensitilassa alkaa kilpailuttaa vakuutuksia. Mä pidän ainakin ite tärkeänä, että se kattaa tapaturman lisäksi myös sairaanhoito- ja lääkekulut. Ja haluaisin sellaisen vakuutuksen, jossa ei ole sairaanhoito- ja lääkekuluille omavastuuta. Mulla on meinaan itellä sellanen ja se on todella kätevä. Saa mennä sit ihan huoletta yksityisille, jos arvauskeskuksista ei saa aikoja. Oon kyllä nyt ite saanut tosi hyvin TK-aikoja. Ehkä sanalla raskaus on jonkinlainen maaginen vaikutus asiaan :p

Vivid ja Hippu 19+3
 
huomenta :wave:

selkäkipuiset Miula on nyt jo useampana perättäisenä aamuna ollut TOSI kovaa kipua YLÄselässä!? Onko kokemusta moisesta?? Mie tiesin et raskauden aikana olis selkävaivoja odotettavissa, mutta että YLÄselkään??? Toistaiseks ne on helpottanut päivän mittaan, mutta aamulla ylösnoustessa tuntuu tosi kauhealta, hyvä että hengittään pystyy!? Outoa! :attn:

liikkeet alkuun tuntu sillon tällön, ei ees päivittäin. Nyt on tuntunut jo päivittäin.. mutta ihan muutamia kertoja, en todellakaan tunne "joka" liikettä. Ulospäin ei tunnu, tuntuukohan koskaan kun on tota vararavintoa tossa.. vivid eksie ookin suht laiha? ihan kun muistelisin jostain masukuvasta.. josko se vaikuttaa siihen, että potkut tuntuu ulkopuoleltakin? Ei siis mitään tietoa, arvailuja vain..

paino +puoli kiloa! tuli siis jo 3 pv sitten ja edelleen samassa lukemassa, eli sen voi laskea vissiin jo lisääntyneeksi painoksi? yhden päivän paino muutoksiin en reagoi mitenkään, kun seuraavana aamuna voi olla taas ihan toisenlaiset lukemat :D
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
liikkeet alkuun tuntu sillon tällön, ei ees päivittäin. Nyt on tuntunut jo päivittäin.. mutta ihan muutamia kertoja, en todellakaan tunne "joka" liikettä. Ulospäin ei tunnu, tuntuukohan koskaan kun on tota vararavintoa tossa.. vivid eksie ookin suht laiha? ihan kun muistelisin jostain masukuvasta.. josko se vaikuttaa siihen, että potkut tuntuu ulkopuoleltakin? Ei siis mitään tietoa, arvailuja vain..
Joo, eipä mulla oikein mahaa oo ennestään ollut. Juuri kattelin noita ekoja masukuviani ja ne näytti ihan luuranko-kropalta :p Just aamulla ite mietin, että kai ne liikkeet juuri sen takia tuntuu niin selvästi ulospäin, kun ei oo ylimääräsiä nahkoja vaimentamassa iskuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Ajattelin vaan että kiva jos iskee kesken työpäivän tai illalla kun oon pojan kanssa kotona kahestaan kun mies on töissä niin miten selviän??
No, ei siinä auta ku selvitä. Töistähän voi aina lähteä pois jos on niin kamala olo ettei kykene, mutta niin mäkin joudun olemaan esikoisen kanssa kotona kun mies töissä ja potea samalla. Montakin kertaa menny niin että oon oksentanu ja maannu koko pvän ajan ja toinen itkee ja nykii hihasta leikkimään mutta pakko laittaa vaiks dvd pyörimään et saa hetken levätä. Mutta ei siinä auta kun jaksaa. Mutta jos sulla sattuu olemaan lapsen mummot ja papat lähellä ni sit vaan niiltä apua pyytämään. Meillä kun ei onnistu sekään, ne asuu niin kaukana että yksin on jaksettava.

Mutta eiköhän se siitä kun yrittää ottaa hetken kerrallaan. =) Nytkin sellanen olo ettei jaksais mitään, tekis mieli vaan nukkua, niin kamala flunssa päällä mutta ei auta ku toinen haluaa seuraa ni se on äidin vaan pakko jaksaa ja sairastaa vasta sitten kun mies tulee iltapvällä kotia. Mutta jospa tää tästä. =)

nöttis & kirppu rv 14+2 :heart:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
kai ne liikkeet juuri sen takia tuntuu niin selvästi ulospäin, kun ei oo ylimääräsiä nahkoja vaimentamassa iskuja.
Miula ois vaikka muille jakaa :LOL:
Mulle on kyllä tullut painoa jo 3-4kg, että ehkä sit kostautuu kovalla painonnousulla meille hoikemmille, kun en oo joutunut oksenteleenkaan :p Toivon todellakin, että kaikki ois vauvasta johtuvaa painonnousua, ettei sit tarvi hulluna niitä tiputella synnytyksen jälkeen...
 

Yhteistyössä