Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Huomenta! On ollut välillä suonenvetoa, mutta ei onneksi pahasti. Runsas vedenjuontikin kuulemaa auttaisi siihen vaivaan.

Mulla on vaivana jälleen nuo tissit... niitä kutittaa ihan älyttämästi varsinki nännejä. Pelottaa että raavin ne yöllä unissaan verille. Ne on aikas kovat ja ihan turvoksissa, ihan niin ku silloin kun maito alkaa synytyksen jälkeen nousemaan. Se on varmaan yhtä tuskaa sitten taas :eek: :eek: . Pitänee ostaa säkillinen kaalia varastoon valmiiksi :LOL:

Sitten, miten päin teidän pikkuiset mahassa myllertää? Mulla vaivaa ja ärsyttääkin kun tää on aina vaan poikittain tuolla. Makoilee tuolla ihan alhaalla ja sitte venyttää kipeästi paikkoja :/ . Siis toki se välillä vaihtaa vähän asentoa mutta pääsääntöisesti on poikittain.

Nuorimmainenki oli poikittain tosi pitkään ja loppujen lopuksi pyörähti sitte just perätilaan. Onneksi saatiin ulkokäännöksellä se oikeinpäin ettei tarvinnu leikata. Nyt pelotta jo etukäteen että onko tää samanlainen tapaus...

Naksos 19+3
 
Naksos mie tunnen liikkeet lähinnä sellaisina muljahduksina (alkuun oli pientä "kutittelua" mutta enää ei sitä ). En kyllä pysty mitenkään sanomaan missä asennossa vauva milläkin hetkellä on. Sen tietysti, että joskus muljahdukset kohdistuu alakertaa kohden ja joskus taas kylkiin :) Joskus myös vähän napaa kohden, mikä miusta tuntuu aika ällöltä. Peilikuvasta huomaa myös että vauva on eri asennossa, koska vatta on välillä eri kokoisen/muotoisen oloinen.. Mut kuin sie tiedät miten päin hyypiö siel on? Vai johtuuko se siitä että siula on enempi viikkoja? Miul olis ny 18+4 :heart:
 
Mii26 Mulla on tuntunut tosi selvästi -sieltä saakka kun kohtu nous häpyluun yläpuolelle- sikiö tuolla masussa. Lääkäri sanoi sen johtuvan siitä että kun on monta raskautta takana niin kohtu on ohentunut ja sen vuoksi tuntuu selvemmin. Siis se tuntuu sellaisena kovana möykkynä ja sit vaan käsillä tunnustelen sen ääriviivoja että mitenkäs päin se nyt onkaan. Ja liikkeet on tietty yks mittari.

Mulla liikkeet tuntuu molemmissa sivuissa alhaalla pienenä tökkimisenä, pari kertaa on tossa navan kohdalla tuntunut jotain. Kiva nähdä sitte rakenneultrassa että mitenpäin siellä ollaan :heart:
 
Moro :wave:

Täällä pääsiäinen menee osittain kanssa sairastaessa, flunssa mulla ja miehellä. Pojalla yskää ja nenä vähän vuotaa vielä. Mua itseeni alkaa jo helpottaan, mutta täysin kunnossa en vielä ole.
Mulle ei tehtykään sitä 4d-ultraa, kun se kuvaus oli silloin peruttu, no eipä haittaa.

Vointi on hyvä, yökytykset ovat nyt olleent ainakin viikon verran kokonaan poissa, ellei jo kaksikin viikkoa, en mä pysy perässä, mutta pääasia, ettei enää kuvota :)
Painoa ei tännekään kyllä varmaankaan ole kertynyt kuin 1-2 kiloa :whistle:
Mutta saapa juosta pojan kanssa ulkona ja kuitenkaan ei samalla tavalla ehdi syömään.
Neuvolassa kaikki on ollut hyvin, verenpaine aika matalalla 96/57, ja kyllä huimaakin välillä.
Liikkeitä tuntuu, ainoa vaan, että en kiinnitä niihin huomiota, tai siis en koko aikaa odota, että nytkö, välillä havahtuu, että jaahas, siellä liikutaan..Tarkotan siis samalla tavalla kuin esikoisesta tuli tarkkailtua ehkä liikaakin..tais mennä sekavaksi
:LOL:
Parin viikon päästä onkin sitten jo rakenneultra :) ei olla vielä päätetty kysytäänkö vai ei kumpi tuolla majailee..

Hyvät pääsiäisen jatkot vaan kaikille :)

Tyttönen ja kakkosnyytti 17+5


 
Myös täällä flunssaa, mulla ja tytöllä. Ei kiva ko pää ihan tukossa.

Pikkunen tuntuu olevan aamusin aina poikittain, mutta ilmeisesti kääntyy päivän aikana enemmän tuonne oikealle puolelle. On sellasta vääntämistä ja kääntämistä välillä, että huh. Alkais liikkeetki tuntua mahan päältä, ei oo vaan mies vielä kerenny kokkeileen.

Hemppu 19+2
 
piti tulla kiva pääsiäinen, mut toisin kävi! raskaudessa kaikki hyvin, mut mieli maassa. meillä oli miehen kolmikymppis bileet eilen, ja yllättäen anoppi alko haukkua, yhdessä miehen kummitädin kanssa mua koko suvun edessä! ne haukku mut aivan lyttyyn.....mä oon kerta kaikkisesti huano äiti, huano vaimo, ja huano kodin hengetär, enkä passaa miestäni tarpeeksi! anopin mielestä meidän koti on kauhea, haisee pahalle, ja mitä vielä? kaikkia mahdollista! anoppi ja miehen kummitäti alkoivat suunnittelemaan jopa remonttia meidän huusholliin! mä oon siis niin puhki, ja alamais, et en tiiä mitä tehdä? meillä neljä alle 12 vuotiasta lasta, ja siis viides tulos, miten kaikki paikat voi siis olla tän kokosen perheen huushollis aina niin tiptop, kun on kahden aikuisen kodissa? pelkään et saan vielä keskenmenon tän mieli pahan takia! jopa mun äiti alkoi itkeä sielä juhlissa, ja lähti kesken pois, kun kuunteli miten mua kohdeltiin, ja miten mua nöyryytettiin! soittivat molemmat äiti ja isä myöhemmin vielä ja kyselivät mun vointia?! koska romahdin täysin! ja ihmettelivät anopin käytöstä? tälänen viikonoppu mulla! jep jep!

fiksu ja brutus 16+3
 
mama-84 kiitos myötätunnosta! tuo on niin sellanen asia, mitä ei osaa edes näin sanoin kirjoittaa, et miten rumasti ne mulle laittoi! äitini oli kertonut mummullenikin kyseisestä selkkauksesta, ja kertonut miten on edes sanoin vaikee kuvailla sitä moitteen laatua ja määrää! sen tietää vain ne ihmiset jotka paikalla oli, et kuinka rumaa ja nöyryyttävää se oli! lapsetkin ihmettelee kun äiti itkee vähäv väliä pahaa oloaan!
 
Vivid
fiksu Todella karu juttu. Pistää kyllä vihaks, kun tollasia kuulee... :/

Me käytiin tänään taas pitkästä aikaa kirppariostoksilla. Löytyi iso pino taas kaikkea Hipulle. 56 ja 62 kokojen body-kiintiö alkaa olla jo täynnä ;) Tänään annoin ekan kerran itselleni luvan ostella poikien vaatteita rakenneultran tuloksesta innostuneena. Musta aina tuntuu, että tytöille on kaikkee suloista puettavaa, mutta kyllä pojillekin kaikkee ihanaa löytyy :heart:

Eilen illalla Hipulla oli taas kunnon karate-reenit. Alavatsalla tuntui meinaan kovimmat iskut ever. Mutta kivaahan se on. Pitää aina hälyttää mies paikalle kätensä kanssa, että sekin saa tuntea osansa iskuista.

Nyt on pojallekin nimi valmiina. Katotaan sitten syksyllä, että onko nimi vielä sama :p

Vivid ja Hippu 20+2
 
Karmee yö taas takana, en saanu nukuttua...taaskaan!! Henkee ahdisti nii tolkuttomasti ja supistuksiaki taas oli!!!! Ku ny ei vaa syntyis ennen aikojaan!!! Tulis jo torstai, että pääsis sinne lääkäriin, olis kiva tietää ettei vaan oo paikat ruvennu pehmenee/aukeen!!!! Paniikki päällä!!!! Tänään edessä taas touhun täyteinen päivä---> varaston raivaus ja siivous!!!

mama ja kääpiäinen 19+6
 
Huomenta.

Täällä hoidellaan sairasta poikaa, joka tosin nukkuu nyt. Aamulla nous kuume ja oksensi kaikki maidot. Hedelmäsose onneksi pysyi sisällä, saa ainakin hetken nukuttua..

Oma olo on hyvä, huomenna ois neuvola,jee,pääsee kuulemaan sydämenäänet
:heart:
Vähän jännittää miten painoa on tullut, kun ruoka on alkanut taas maistumaan
:p

Mulla ei ollu esikoisen aikana ainuttakaan supistusta, siis koko odotusaikana. Vasta käynnistyksessä alkoivat lääkkeillä. Joten toivon mama-84 että sulla ei oo vielä tapahtunut mitään..

Inka ja Taika 15+6 :heart: :heart:
 
fiksu: Ikävää tommonen käytös :kieh: Meillä kanssa appiukko on haukkunu mut moneen kertaan koko suvun edessä |O Meidän häiden jälkeisenä päivänä se haukkui siskonsa kanssa mut ja koko meidän suvun aivan pää punasena! Tiedän just miltä susta tuntuu :hug: Sit kun tälläsissä tilanteissa menee aina niin lukkoon, ettei saa suutensa auki. Ainakin mä oon todella huono sanomaan vastaan. Ja appiukko on sitä luokkaa, että yltyis vaan jos vastaan sanois |O

Meillä on kanssa viides tulossa ja vanhin 9v. Meidän koti ei koskaan tunnu olevan tiptop, ei koskaan, vaikka kuinka siivoaa :ashamed: Se on ikuisuusprojekti, tuo siivoaminen. Tästäkin oon saanut appivanhemmilta kuulla. Onneksi ne käy niin harvoin, mutta tekee yleensä ylläri visiittejä, just pahimmallla kaaoshetkellä :whistle: Nyt kun olo alkaa pikkuhiljaa helpottaa, ja kevät tekee tuloaan, alkaa taas siivousinspis näyttää päätään :D Pyykkivuoren kimppuun aloin viimeviikonloppuna sillä siisti ohjelman inspiroimana. Puolen vuoden päästä meillä olis tilanne ollu aivan sama. Kauhee mikä vuori voi kertyä parin oksukuukauden aikana. Tuo 3v vaihtaa 4-9 kertaa päivässä vaatteet omasta tai siskojen kaapista |O Jokakerta on myös kaapin sisältö lattialla :kieh:

Nyt oon ollu reilun viikon oksentamatta :saint: Jospa se tästä lähtis :D Maha on kyllä kasvanu aivan älyttömästi tuona aikana. Ei uskalla puntarilla käydä :whistle:

Hyvää pääsiäisen loppua!

MillionNights ja vaavi 17+4
 
Kamalaa tommonen haukkuminen :'( voimia teille sen kokeneille :hug:

Me justiisa palattiin kotiin pääsiäisen vietosta.. Sai kerrankii rentoutuu kauemmin ku vaan viikonlopun yli :) ihanaa..

Mulla on tuntunu nyt 3 päivää liikkeet tosi hienosti, en muistanukkaan kui ihanalle se tuntuu ku pikkuinen myllertää vattassa :heart: :heart:
Eilen jopa tuntu niin kova potku että oli ihan pakko kattoo osuko mulla joku lelu mahaan, ei se ollu lelu vaan se VAUVA!
:eek: :heart:

Keskiviikkona ois sitten taas neuvola.. Oon nyut edellisen neuvolakäynnin jälkeen käyny 2 ketaa kuuntelee vauvan sydän äänet neuvolassa :) Kun liikkeitä ei viellä tuntunut niin pakko oli tarkastaa ihan oman mielenvoinnin takia asia kun alan nykysin panikoimaan niin herkästi.

tällästä tällä ketaa :) zeny ja pikkuinen 18+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rekkumaaria:
hei kuulkaa.. tietääkö joku miksi käy näin: lisäsin noin viikko takaperin profiliin kuvan. poistin sen ja latasin uuden kuvan tilalle , mutta profiiliin latautuu se sama vanha kuva.. ?
No ompa kumma, minä tas en saa oike mitään kuvaa tänne laitettuun :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Miten päin teidän pikkuiset mahassa myllertää? Mulla vaivaa ja ärsyttääkin kun tää on aina vaan poikittain tuolla. Makoilee tuolla ihan alhaalla ja sitte venyttää kipeästi paikkoja :/ . Siis toki se välillä vaihtaa vähän asentoa mutta pääsääntöisesti on poikittain.
Meillä ötzki viihtyy myös poikittain todella paljon. Enemmän se potkii ja kutittelee vasempaan kylkeen mutta joskus, tosi harvoin tosin, vasemmallekin. Mä en esikoisesta muista yhtään mitään tästä asiasta mutta tää tuntuu menevän koko ajan samalla kaavalla. :D

Olkkis ja ötzki 19+1

 
MillionNights-82, "kiva" kuulla, (tai ei voi sanoa et on kiva, mut kuitenkin) kuulla, et jolla kulla samanainen elämän tilanne kun mulla! meillä kans tuota pyykkiä, ja sotkua piisaa, mut teen kotihommia minkä kerkiän ja jaksan, ja silti se ei riitä. liikaa sotkijoita suhteutettuna siivoojien määrään!
mut tää on meidän koti ja asumisen jälki näkyy, suurperhe kun ollaan! siinä turha kahden aikuisen asuttaman asunnon puhtaustasoa vertaamaan meidän omaan!
mä ny oon vaan ollu tuon suvun silmätikku alusta asti eli 15 vuotta!
ja tosiaan kaiken huippu oli se et anoppi ei syöny tuola meidän järjestämis syntymäpäivä bileis mitään mun tekemää! sillä oli omat makkarat ja salaatti mukana! ei kevannu mun täytekakut, ei suolasen pöydän salaatit, eikä meitin makkarat, jopa omat limpsat oli mukana! pelkäs varmaan mun sapuskois olevan arsenikkia! :LOL:
meitä on moneen junaan, juu-u....!
en halua olla enää missään tekemisis, nää oli viimeiset nöyryytykset! :ashamed:

fiksu ja brutus 16+4
 
Heippa!

Täällä aletaan olemaan huolissaan. Torstaina oli neuvola ja sydänäänet kuului hyvin samoin liikkeet tuntui koko päivän jo aika hyvinkin. Lauantain jälkeen en ole tuntenut yhtään liikettä ja eilen kun oli pyöräilemässä tuli aika kipeä supistus. Tässä mietin pitäisikö jonnekin soittaa, vai odottelenko vielä. Mitenkään säännöllisesti en liikkeitä vielä ollutkaan tuntenut... Ja tietysti neuvolantäti on tämän viikon lomalla.... :|
Idella ja Hugo 18+0
 
Black Panther
Idella, älä ole huolissasi, jookosta? :saint: Mulla on täsmälleen samat viikot menossa kuin sulla, enkä tunne liikkeitä läheskään päivittäin! Meillä on tuo kotidoppleri, jolla olen tarkistanut että pikkuinen on kuitenkin hengissä. :heart: Ensimmäiset liikkeet tunsin vissiinkin jo rv14, mutta sen jälkeen liikkeet tuntuneet hyvin epäsäännöllisesti. Dopplerin mukaan pikkuinen liikkuu kuitenkin kovasti.

Olen aivan äimän käkenä lukenut muiden juttuja siitä kuinka vauvan liikkeet näkyy vatsan päältäkin :eek: Mulla tosin on taaksepäin kallistunut kohtu, joten pikkuisella on tilaa mennä hyvinkin syvälle selkään päin.

BP + skidi 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Panther:


Olen aivan äimän käkenä lukenut muiden juttuja siitä kuinka vauvan liikkeet näkyy vatsan päältäkin :eek: Mulla tosin on taaksepäin kallistunut kohtu, joten pikkuisella on tilaa mennä hyvinkin syvälle selkään päin.

BP + skidi 18+0


=) Joo, tuo varmasti vaikuttaa et jos kohtu on taaksepäin kallistunut ja toisaalta myös jos istukka on etuseinämäs niin sekin taas himmentää niit liikkeitä. Mul ihtel ny vm perjantaista on vatsanläpi näkynytkin jo liikkeet. Se on jotenni söpön näköistä kun jostai kohdasta tönäistään masua (ja ku viel noi liikkeet on nii söpöi, mut sit taas loppu vaihes ku ne alkaa sattua) =) niin että pikku kohouma käväsee siin. Ihtel istukka etuseinäs mut kohtu eteenpäin kallistunut.

Onko muita joil on vielki tota pahoinvointia läpi vuorokauden?? Ihtee välil masentaa ja itkettää ku koko ajan etoo ja enemmän ku touhuu olo ihan karmaseva...tai heti aamusta aamupalan jälkeen lentää kaikki ulos. Ei lainkaan hauskaa.
 
moikka!

Täällä käytiin rakenne ultrassa tänään ja valtakunnassa kaek hyvin =)
Roona82: saapi laittaa etusivulle et meille tuloo poeka :D

tyttö jo onkin, niin on kyllä ihan kiva juttu :flower:

esmeralda- + öttiäinen 20+1
 
Heips!

Ihana lomailu läppärin ääreltä :D Vaik eipä tänne kyllä ole kamalasti muiltakaan tekstiä tullut!!!
Loma meni kaverin luona makoillessa, meidän piti viedä kummityttöä Sea Lifeen ja vaikka mitä, mut siellä olikin vatsatauti: tyttö yrjös koko vklp, nyt jo viidettä päivää kuulemma menossa... Taitaa olla joku viirus varmaan :( Raasu-parka! Kiva kuunnella kun 2,5v oksentaa pitkin yötä ja itkee välillä "äiti ei jakka (jaksa) enää" Toivottavasti menee pian ohi. Ja onneksi ei näköjään ole aikuisiin tarttuvaa sorttia tuo tauti!!

Mulla ei ole mitään käsitystä missä tai miten päin tuo Tahvetti tuolla masussa oikein myllertää. Välillä tuntuu oikealla, välillä vasemmalla, ja nykyään aika usein myös keskellä, navan alapuolella... Taitaa vetää aikamoista kuperkeikkaa siellä! Potkut tuntuvat jo päivittäin säännöllisesti... Aina ruuan jälkeen varsinkin pisimmät myllerrykset ja jumpat - taitaa olla iloinen kun äiskä syö hyvää ruokaa :LOL:

Suonenvetoja ei ole pahemmin ollut, normaalia enempää siis... Mutta mulla tuo nukkuminen on ihan kamalaa välillä!!! A) Lihasnykimiset! Onko ne ny jotenki "levottomat jalat" vai mitä, mutta normaalia useammin ja häiritsevämmin ja kovempaa mun koko koivet sätkii aina kun on siinä unten rajamailla... että varmasti herään kun kummatkin jalat nytkähtää yhtä aikaa! Saattaa mennä yli tuntikin, ennenkuin pystyy nukahtamaan... Ja sitten B) Outo heräily?! Eli siis jos vaikka klo 21 maissa menny sänkyyn, tsägällä nukahtanu klo 22... Niin sitten siinä aamuyöllä vaikka 1-2 välissä saatan herää ihan yhtäkkiä. Enkä saa enää millään unta vaikka kuinka paljon väsyttäis... Mikään asento ei tunnu hyvältä.. Ja siinä sit pyörin klo 5 asti kunnes kello soi. Ihan s**tanan ärsyttävää!! Ei mikään ihme että oon näin puolikuollu! Ja lisäks viel ku toi härveli tuolla masussa varmaan käyttää kokoajan enemmän ja enemmän energiaa, kun potkiikin jo noin kovaa...

Siinä tämän päivän valitukset :D

19+1

***Alle viikon päästä ultraan!!! :heart: ***
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
Täällä käytiin rakenne ultrassa tänään ja valtakunnassa kaek hyvin =)
Roona82: saapi laittaa etusivulle et meille tuloo poeka :D
Laitoin tiedon Yritän värjäillä noita tekstejä tässä joku päivä, kunhan keksin mitä koodia siihen pitää laittaa että saa väriä!

Onnea pojasta! Nyt siel on niitä jo kaks listalla!!


:heart:

**muoks*
I DID IT!! Elikkäs tästä lähtien ne jotka on ilmoittanu saavansa pojan, on listalla sinisenä, ne joille tulee tyttö, olkoot punasella. Näin perinteisin värikoodein ilmaistuna. Tulee vähän liian sekavaa jos kirjottaa liikaa infoo listalle. Onneks mies on koodari ni ei tarvii omia aivoja liikaa vaivata noilla asioilla :D
 

Yhteistyössä