Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Helou.

Mulla tosiaan toi saunassakäynti on ollu tota heikotusta ja satunnaista huimaamista jo ennen ku tulin raskaaks! Nyt sen jälkeen en oo käyny kertaakaan saunassa, joten en tiiä miten käy... Mut sen näkee vklp. Taidan varmuuden vuoks istua alalauteella vesipullon kera :p Pakko se on saunaan päästä ku mökille mennään!!!

Btw. Piti mainostaa jo aiemmin, mut unohtu.. Eli oon nyt 2pv pitäny päällä tollasta tukivyötä tms mikä ny onkaan... Mahan päälle ja alaselkää tukeva hommeli. Makso yli 40?, mutta on kyllä ollut jotenkin tosi mukava päällä... Nyt kun tuo massu alkanut oikeesti oleen jo kunnon iso vauvamaha, ja noi selkäkivut ikäviä... Niin vähän tukee tota alaselkää edes. Tuntuu hyvältä! Ei harmita yhtään että ostin!

Ja työt loppuu sitten 2 päivän päästä!!! Siitä alkaakin piiiiiitkä piiiiiitkä kesäloma, ja sit jatkuukin työt, hieman eri merkeissä tosin - työksi tuota lapsenkasvatusta kai kuuluu sanoa? Veikkaisin, että työltä se tuntuu, kokopäivätyöltä. Pientä kyselyä muuten,

Kuinka pitkään ootte ollu kotona lapsen kanssa, tai varsinkin samassa tilanteessa olevat ku minä, eli ensimmäistä odottavat: mikä on "pitkäaikaissuunnitelma"? Eli kuinka kauan aiotte olla kotona?? Mä oon miettiny ihan, että jos vaan taloudellisesti mahdollista, haluaisin olla sen 3 vuotta lapsen kanssa. Se on kuitenkin sitä parasta aikaa, ja ihaninta ja mielenkiintoisinta aikaa seurata oman lapsen kehitystä ja tottakai kasvattaa itse omaa lastaan. Nykypäivänä se ei aina ole kaikille mahdollista, olen nähnyt kyllä sivusta kuinka rankkaa on olla esim yh ja yrittää kituutella niillä tuilla mitä saa... Että ihan ymmärrettävää että ne menee töihin keiden on pakko. Mutta ite koen kyllä sen niin, että itselle tulee perhe ennen uraa (mitä uraa sitäpaitsi? haha...) Tottakai siinä sivussa kotiäitinä varmasti keksin kaikkea pientä välillä, varsinkin noita oman alan käsitöitä ja koruja ym tulee tehtyä varmasti jos sen kolmekin vuotta oon kotona... Mutta sen näkee sitten :) Ja voihan se olla, ja varmaan onkin niin, että pikkusiskoa tai veljeä yritetään sitten jossain vaiheessa :D

Olipas pitkä teksti. Herättelin vähän kerhon keskustelupalstaa uudella aiheella ;)
Ja uus kuva pötsistä ilmestyy sinne kans...

21+1
 
Black Panther: ihania ultra kuulumisia. :)


Mekin käytiin tänään rakenneultrassa.
Pikkuinen liikkui aktiivisesti ja ultraaja sanoikin, että kun hän lähtee koko aikaa pois mittauksen alta. :D Mutta saatiin mitattua ja pikkuinen vastasi viikkoja. Painoa 422g. :)
Kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa, ei näkynyt mitään poikkeavaa. Sydämessä kaikki kammiot, aivot hyvin kehittyneet, ei huulihalkion merkkejä, ei kampurajalan merkkejä (en tiennyt ennen, että molemmin puolinen kampura saattaa viitata kromosomihäiriöön), selkäranka kokonaisuudessaan normaali jne. :) Pienet varpaat ja sormet. :heart:

Ja iso ylläri!! Olen kaikille kertonut miten meille tulee hyvin varmasti poika, kun on ollut niin vahva poika olo. Noo, sitä jalkoväliä sitten ultrattiin oikein urakalla ja täti kyseli, että miten sinulle sellainen olo on tullut jne.. Ei siellä kyllä mitään näkynyt, häpyluut ja häpyhuulet kuulemma ja kuulemma vielä niin selkeästi, ettei sen selkeämmin voi näkyä ja näin kyllä itsekin. Nimikin oli pojalle valmiina! :D Noo, ei se äidinvaisto aina voi oikeaan osua. :LOL:
Tärkeintä kuitenkin, että minimalistinen voi hyvin ja näyttää terveeltä.

Nyt rv 21+1.
 
Hei piiiitkästä aikaa! :flower:

Kukaan taida minua edes muistaa, mutta koitan roikkua mukana kuitenkin B) Aika menee vain niin täysin tuon kävelemään opettelevan 1-v.n kanssa, että hyvä kun tuolla "toisella puolen" palstaa ehtii käydä kyselemässä tyhmiä lapsenhoidosta ja -kehityksestä :D

Meillä menossa nyt 18+4 ja perjantaina alkoi viimein liikkeetkin tuntumaan :heart: Ja muuten melkein 4 vkoa myöhemmin kuin esikoisesta :eek: Ei ole paljon aikaa päivisin istuskella ja kuullostella liikkeitä kuten esikoisesta, mutta pääasia, että alkoivat nyt tuntumaan! Ehti jo pelko iskea persuksiin :ashamed:

Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista - meillä on rakenneultra 13.5. eli pari viikkoa koitan vielä malttaa! Onko täällä muuten muita turkulaisia/TYKS:ssä kävijöitä? Ajattelin vain, että mikä täällä päin mahtaa olla tilanne sukupuolen selvittämisen suhteen rakenneultrassa, kun niin kauheasti haluaisimme tietää saako Nea pikkusiskon vai -veljen B) Naistenklinikalla ainakin kertoivat auliisti.

Mutta nyt laittamaan nuhaista tyttöä yöpuulle - kuullaan taas! :wave:
 
Huomenna on neuvola ja viikkokin vaihtuu taas. Tämä raskaus tuntuu menevän paljon nopeammin kuin esikoista odottaessa. Ainoana ongelmana on noi pirulliset liitoskivut. Välillä alapää on ihan tulessa. :x

Kaksi kuukautta töitä ja sitten sekin vaihtuu kesä- ja äitiyslomaan. Valmiiksi on jo haikea olo. :( Täytyneen alkaa tekemään keikkaa heti, kun vaan kykenee. :)

Lomasta, pihahommista ja keväästä nauttien,
Muffa 20+6 =)
 
Poika poika poika :heart:
Ultra kerto että meille tulee 90% varmasti poika :) hienot kilkuttimet roikku haaro välistä :D
Kaikki oli hyvin, rakenteet,sydän,kierrot ym... :) :heart:
Tyyppi potki ihan tuhottomasti koko tutkimuksen ajan :) ihanalle tuntu kun ennen se ei ole nuin kovasti ja innokkaasti potkiutunut.
Paino arvio pienellä oli 330g :heart:

zeny 20+4
 
moikka,

Carmen mä olen käyny viime viikon torstaina ultrassa tuolla Luolavuorentiellä ja kyllä he siellä sanoivat sukupuolen. Unohdinkin viimeksi mainita ku tänne kirjoittelin et meille olisi tulossa pienen pieni prinsessa. En tiedä kuinka varmaa tuo nyt on mutta sukupuoli selvinee lopullisesti kolmen viikon päästä olevassa 4d utrassa.

Carmen missä neuvolassa käyt Turussa ja missä olit ekassa ultrassasi?

Olo on ollut tosi hyvä. Töissä huomaa kun pitkään seisoo ja ei pidä riittävästi taukoja Möykky ilmoittaa et olis aika pitää se tauko ja hieman huilata. Tosi paljon hän jaksaa tuolla liikuskella ja välillä tuntuu ettei jaksa yhtään olla paikallaan :LOL:

Mä olen ajatellut olla kotona nyt ainakin aluksi vuoden. katotaan nyt mihin nuo rahatkin sitten riittävät. Olen määräaikaisessa työsuhteessa ja nyt tarvis tehdä mahdollisimman paljon töitä jotta saisi tuon äitiysrhan mahd. korkeaksi.

Ollaan loppukesästä muuttamassa espooseen ku mies sai sieltä töitä. Onko täällä ketään Espoon suunnalta? pitäis auntoa etsiä sieltä suunnalta ja ei oikein tunne noit alueita.

Huomenna taasen töihin ja sitten pitkä vloppu vapaa :D

ihanaa kevään alkua kaikille ja toivotaan et vapusta tulee oikein lämmin.

Jooseppi & Möykky 20+6
ja huomenna poksuu 21+0
 
Moikka!
Meillä tänään rakenneultra :heart: Toivottavasti tulee hyviä uutisia. Mä toisaalta haluaisin tietää kumpi masussa möyrii, mutta mies haluaa jatkaa linjalla ylläri säilytetään loppuun asti. Taitaa siis jäädä kysymättä. Meillä kaksi tyttöä ennestään ja tyttöolo on nytkin.
Kotona olemisesta: Meillä olen rahatilanteen vuoksi aina joutunut menemään töihin kun vauva on vuoden :ashamed: ja nyt näyttää siltä, että jos saan säästettyä rahaa niin voisin olla kotona 1,5v. Saa nyt nähdä, kun tässä lomautellaan, että kuinka hyvin rahan säästäminen onnistuu. Mutta ehdottomasti, jos vaan rahatilanne antaa myöden ja oma pää kestää, kannattaa nauttia lapsen kanssa kotona olosta. Neljä viisi vuotias alkaa jo kaivata muutakin seuraa kuin oma äiti. Ja kyllä ne lapset ehtii käydä kodin ulkopuolella hoidossa ja koulussa.

Swiss ja Hugo 20+1
 
Black Panther
Eihän mun tarvitse kirjoittaa tänne itse mitään, kun kaikki on tullut jo sanottua :LOL: Meinasin Roona82:lle ehdottaa tukivyön ostoa, mutta ehdit ihan itse ensin :p Viikonloppuisen selkäkivun jälkeen tajusin kaivaa edellisen raskauden aikana lähes 24/7 käyttämäni Anita tukivyön, ja jotenkin se vaan auttaa.

Vaikken ensisynnyttäjä olekaan, niin kommentoin tuota lastenhoito-suunnitelmaa. Minä aion olla kotona kotihoidontuella siihen asti että lapsi täyttää kolme, kuten ensimmäisen kanssakin. Silloin tosin oli työpaikka johon palata, nyt ei ole.

Mä tein aika radikaalin ratkaisun oltuani vuoden verran töissä hoitovapaan jälkeen ja jätin työpaikkani. Olin suht johtavassa asemassa, ja vastuuta oli paljon, samoin stressiä jne. Me puhuttiin paljon mieheni kanssa ja päädyttiin siihen että vaikka meidän taloudellinen tilanne tulee romahtamaan, niin irtisanoudun töistä jotta voisin olla meille niin rakkaan lapsen kanssa enemmän. Mun työhöni kuului siis pitkien päivien lisäksi matkustelua yms. Henkisesti voin nyt paljon paremmin, enkä ole katunut päivääkään, vaikka välillä ollaan tämän ratkaisuni takia eletty kädestä suuhun ja syöty kaurapuuroa päivälliseksi!
 
No nythän mä innoistuin kirjoittamaan, kun ensiksi en millään ehtinyt mukamas koneelle B)

jooseppi Neuvolassa käyn Brahenkadulla ja eka ultra oli samassa paikassa kuin sinullakin. Sellanen "tehokkaan oloinen", tummahiuksinen mieslääkäri ultrasi ainakin np-ultrassa ja pidin hänestä kyllä kovasti! Tosi asiantuntevalta vaikutti.
Ja hei; me taas muutettiin juuri muutama kuukausi sitten Espoosta päin tänne Turkuun joten voin helposti auttaa kertomalla Espoon alueista, palveluista yms. :D
 
Taidampa minäkin tänne pitkästä aikaa kirjotella! On jäänyt tosi vähiin kirjottelu, mutta päivittäin oon käynyt teidän juttuja lukemassa! :) Täällä on ollut paljon ihania ultrakuulumisia! Meillä on rakenneultra ensiviikolla, 6 päivä, kovasti jo sitä odotan!! :) Tietenkin myös jännittää, että onko kaikki ok. Vointi täällä on kyllä ollut hyvä. En ihan sata varma ole, että tunneko liikkeitä vielä, ensiodottaja kun olen, mutta vahvat epäilyt on, että nuo pulputukset ja ajoittaiset muljahdukset ois vauvan liikkeitä! :) Painoa ei ole tullut yhtään tähän mennessä, ehkä vähän miinuksella mennään. Mutta hyvä näin! :) Ainoa oikeastaan vaiva mulla on se, että lenkkeilyt on hankaloituneet tosi paljon, ei pääse kun puolentunnin lenkkejä menemään, kun jo puolessa välissä rakkoa painaa niin tajuttomasti! Siis alkaa pissattaan, ja paineen tunne rakossa on tosi kova. Tää on vähän kurjaa, kun tykkäisin lenkkeillä ja pitäs koittaa pitää fyysisestä kunnosta hyvää huolta.

Täällä oli keskustelua siitä, miten kauan olla kotona lapsen kanssa. Mä aion olla niin kauan kun vaan voin. Nytkin olen työttämä ollut jo pitkään, mies on töissä, ja ihan hyvin ollaan pärjätty näinkin asuntolainojen ja muitten menojen kanssa, ompa rahaa jäänyt myös matkusteluun. Joten siis kotona olen varmaan lasten kouluikään saakka, ellei sitä ennen tule pakottavaa tarvetta mennä töihin, tai siis jos taloudellinen tilanne huononee. Mutta tällähetkellä tehdään näin.

Näyttää siltä että ihanat vappukelit on tulossa, joten toivottelen kaikille oikein mukavaa ja aurinkoista vappua!! :D

Hensku 19+1 :heart:
 
Dada, normaalia on juu tuo esimaidon tulo. Esikon aikana en myöskään ollut IKINÄ kuullutkaan koko esimaidosta mitään.. Kaveripiirissänikin aika harvalla sitä on tullut, joten olen pitänyt itseäni vähän "kummajaisena" siinä suhteessa.. Kunnes päädyin tänne palstailemaan =) Ja kun maanantai-iltana olin jo liki huolissani kun ei tässä raskaudessa ole maitoa tullut, niin tiistai-aamu peilin edessä yöpaita päällä paljasti totuuden, tulee entiseen malliin :whistle:

Zenylle ja Joosepille, onnittelut poikakuulumisista ja Hiljaisuudelle tytöstä. Olen helpottunut kuullessani, että ennakkoaavistukset eivät aina välttämättä pidä paikkaansa :) Vaikka tässä raskaudessa mulle ei ole, ainakaan vielä, tullut poika- tai tyttöoloa.. Tuntuu, että ne vaihtelevat ajoittain. Tällä hetkellä olen kallistunut sille kannalle, että kysyn rakenneultrassa sukupuolen, jos mahdollista.. Kahden pojan jälkeen kyllä mekot houkuttelevat kovastikin!! Tytöt ovat hieman kirineet listalla jonkun päivän takaiseen tilanteeseen verrattuna :)

Ihanaa, aurinko alkaa näyttäytyä pilvien välistä parin sateisen päivän jälkeen. Työpäivän jälkeen ulkoilemaan siis!

Lämmintä ja aurinkoista vappua kaikille!
Micade + ipana 17+5
 
Mukavaa lueskella raskauskuulumisianne, nyt kun tämän palstan löysin. Itse olen aika "yksin" raskaana. Tuttavapiirissäni ei ole kohtalotovereita tällä hetkellä.

Kirjoitin pari päivää sitten hiljaisuudesta vatsassa ja ehdin jo olla ihan paniikissa. No, kyllähön siinä onneksi niin kävi, kuten minua täällä lohduteltiinkin, että sieltähän ne liikkeet alkoivat taas tuntua :) :heart: Onneksi!!! Merkillisen hiljaista vaan oli pari päivää, en tuntenut kyllä yhtikäs mitään ja siksi hätäänyin.

Olisi mukava lukea erilaisista raskausoireistanne tai -merkeistä. Onko teillä ilmestynyt jo viiva mahaan? Minulla esikoista = tyttöä odottaessa oli viiva (en muista milloin se ilmestyi), mutta nyt ei vielä ole näkynyt. Tällä kertaa ylähuuleni yläpuolelle on ilmestynyt pigmenttiviiva, aivan kuin ylähuuleni olisi rajattu tatuoinnilla. Satuin juuri kiinnittämään huomiota tällaiseen viivaan puolituttuni ylähuulessa, hän synnytti pojan tammikuussa, ja kuvittelin sitä vaalentuneeksi huulenrajaustatuoinniksi tms. Kunnes muutaman päivän kuluttua siitä huomasin omassa ylähuulessa samanlaisen viivan :LOL: Taitaa siis liittyä raskauteen ja hormooneihin? Onko teillä kokemusta tällaisesta tai muista merkillisyyksistä?

hanjuu :heart: vauva 18+6
 
Hieman kateellisena luen teidän ultrakokemuksianne, täällä kun ei ole ku se np-ultra... :kieh: :ashamed: Ois niin ihana päästä kattomaan masuun että miten pieni voi :heart: Mut ihana että kaikilla on tullu hyviä ultrakuulumisia :hug:

Kotona olemisesta vauvan syntymän jälkeen oli puhetta.. mä oon ollu viimeset 2,5v kotona, siis siitä asti ku esikoinen syntyi ja aion olla kyllä vauvan syntymän jälkeenkin mahdollisimman pitkään!! Kuitenki tuo vauva-aika ja lapsuus on niin lyhyt, että haluan olla sen ajan heille mahollisimman läsnä.. :) Mut ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluavat/joutuvat menemään töihin esim.rahallisista syistä tms. EIkä kaikki vaan ole kotiäiti-tyyppisiä ja viihtyvät paremmin töissä, se on ihan normaalia se! :) Meilläki tosin on kitkuteltu melko tiukilla rahallisesti, ku mies opiskelee ja ite oon saanu koko ajan minimi-äippärahaa/kh-tukea, mut vielä on hengissä selvitty..pääasia et saa ruuan pöytään, ylimääräsiin ei oo paljo totuttu!! Mut nää on sellasia asioita et kukin tekee niinkuin omassa tilanteessaan parhaakseen näkee, mä arvostan sekä kotiäitejä että työssäkäyviä äitejä ihan samallailla :)

Pitäs ruveta kohta munkkitaikinan tekoon... sais muutaman vappumunkin :)

Anrika & Tepi (on muuten miehen keksimä nimi, niinku varmaan huomaa :LOL: ) 18+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Panther:
Vaikken ensisynnyttäjä olekaan, niin kommentoin tuota lastenhoito-suunnitelmaa. Minä aion olla kotona kotihoidontuella siihen asti että lapsi täyttää kolme, kuten ensimmäisen kanssakin. Silloin tosin oli työpaikka johon palata, nyt ei ole.

Mä tein aika radikaalin ratkaisun oltuani vuoden verran töissä hoitovapaan jälkeen ja jätin työpaikkani. Olin suht johtavassa asemassa, ja vastuuta oli paljon, samoin stressiä jne. Me puhuttiin paljon mieheni kanssa ja päädyttiin siihen että vaikka meidän taloudellinen tilanne tulee romahtamaan, niin irtisanoudun töistä jotta voisin olla meille niin rakkaan lapsen kanssa enemmän. Mun työhöni kuului siis pitkien päivien lisäksi matkustelua yms. Henkisesti voin nyt paljon paremmin, enkä ole katunut päivääkään, vaikka välillä ollaan tämän ratkaisuni takia eletty kädestä suuhun ja syöty kaurapuuroa päivälliseksi!
Rohkea ja kunnioitettava ratkaisu! Aivan mielettömän ihanaa, että nykypäivänä viellä tuollaista uskaltaa joku tehdä... ja haluaa! Todellista sydämmellisyyttä, rohkeutta, rakkautta, ja aitoa itsetutkiskelua tuo... Hienoa! Koska sitten on niitä uraa luovia jotka laittaa lapsen päivähoitoon heti äitiysloman jälkeen ja "muut" kasvattaa omaa lasta! Mun mielestä alle vuoden ikäisen paikka on kyllä vielä äidin kanssa... Mutta siis... Se on vaan yksi mielipide.
Sitä mä en vaan... ite kykenis tekeen. Siis tottakai mä haen töitä jossain vaiheessa, jos talous niin vaatii... Mutta onnekseni mulla on mies jolla hyvä koulutus ja työ, eikä välitä siitä vaikka joutuukin perheen ainoa elättäjä olemaan,.... Koska hänenkin mielestään paras vaihtoehto lapselle kasvattajaksi ja hoitajaksi on oma äiti!
Eikä me tarvita hienoja tila-autoja ja city-maastureita tai kalliita lomamatkoja.... Yhdellä vanhalla Nissan Almeralla pärjätään niin kauan kun menee katsastuksista läpi.
:LOL: Mulle, melkein koko ikäni pk-seudulla asuneelle tarpeeks eksoottinen lomamatka on joka kesäinen Lapin reissu, kun tulevaisuudessa viedään poikaa Rovaniemelle mummolaan,, ja mies pääsee kunnon kala-apajille :)

Heh... Johan aukes tekstiä taas... En muista enää mitä muuta piti kirjoittaa :D Huomenna vois avaa uuden pinon!! Perjantaina en varmaan kerkee koneella käymään kun lähdetään heti aamusta mökille :heart:

21+3
 
Voi kun pystyisi itsekin jäämään pitkälle "vapaalle" lasta hoitamaan. Pitää vaan saada tuo koulu loppuun. Suunnitelmana on aloittaa työharjoittelu, kun lapsi on noin vuoden vanha. Unelmahan olisi viettää edes pari vuotta lapsen kanssa, mutta tilanne ei oikein salli. Ehkä sitten seuraavan kanssa :)

Ihana ilma taas ulkona. On vaan edelleen niin kauhea nuha ettei viitsi lähteä lenkkeilemään ja nauttimaan auringosta.

uneksija85 ja papu 19+2
 
Siis kävellessä...tehdessä jotain esim. kantaessa nuorinta tyttöä !?
Onko teillä muilla ahdistusta... ? Siis että henkeä ahdistaa ja vaikka yrittää vetää henkeä niin tuntuu että sitä ei saa :x
Ymmärtäisin jos tulisi joskus viikoilla 30+ tälläinen mutta jo nyt ?
Johtuuko ahdistus sitten jostain muusta ?
Pitänee maanantaina kysäistä lääkäriltä !! Niin ja mulla ollut 10 vuotta sitten viimeksi astma piippu käytössä !! Mulla oli rasitus astma ! Mutta voiko se uusia ?

Hengästynyt Bebes & Salamatkustaja 21+3 :heart:
 
bebes: mulla on tota hengen ahdistusta ollu jo kauan, se on todella raivostuttavaa!!!! Onneks huomen taas lääkäri, ni voi marmattaa siitäki!!!!!

Tänään taas supistellu oikee olan takaa, ku oon vähä koittanu siivot... ei tuu mitää!!!!!

mama ja kääpiäinenn 22+1
 
Ny sit käyty rakenneultrassa. "Rinsessa" =) liikkui niin paljon että kesti kauan et sai mitattua kaiken. Välii makoili poikittain ja hetkess taas pää alhaalla, sit oli jo pää ylhäällä jne. Kasvoja ei kunnolla edes suostunut näyttämään. Painoarvio oli 327g, samoin suunnilleen on menny edellisetkin näillä viikoilla. Aivoista löytyi kaksi kystaa, mut koska muuten kaikki oli ok, sanoi ettei huolta ja että yleensä ne poistuvat ittekseen. Ihan kuin täältä tai jostai muualta oisin just lukenu tosta. En sit muista.

Mut pääasia et kaikki tärkeet rakenteet oli ok meiä pikku typysellä. =) :heart:

Tosin, tyttöä olin epäillytkin koska pahoinvointi ei ole ollut niin kamalaa ku pojalta ja ku toi perä on levinny niin kamalasti. :LOL: Ihan samoin mennään sit ny ku tyttöä oottaes. Tosin, pahoinvointi jatkui tytöltä yli 30 rv, ny toivon että loppus kuiten vähän aijemmin.
 
Heippa vaan kaikille,

Kolme työpäivää takana ja ihan puhki ja tosi väsynyt. Nyt tekis mieli vaan panna pää tyynyyn ja nukkua.

Mulla on kans nuo kyljet ollu kipeet ja varsinkin jos nukun kyljellään. Mulle ei ole tullut tuota viivaa vatsalle, jonkin verran sellaista ihan vaalea nukkumaista karvoitusta kylläkin.

Carmen: Joo olisin tosi iloinen, jos kertoisit hieman mistä asuntoa kannattaa katsella. mukava kuulla et olet pitänyt tästä mies lääkäristä. itselläni tuo eka ultra ei ollut kovin miellyttävä juuri siitä syystä ku pidin häntä hieman liiankin tehokkaana.
Onko sulla muita lapsia? Mietin vaan tossa et missä kannattaa synnyttää pääkaupunkiseudulla?

Multa ei ole tullut ainakan vielä tuota esimaitoa, mutta en kyl uskalla puristaakaan noita rintoja :LOL:

Voi vitsit kumpa itsekin voisi jäädä kotiin, mutta tuo pääkapunkiseudulta asunnon hankkiminen taitaa estää sen. tulee tota asuntovelkaa varmasti sen verran.

Miltä nuo vauvan liikkeet teistä tuntuu? mulla eka raskaus ja en oikein tiedä miltä ne pitäis tuntua tai miltä ne tuntuu. kun olen ollut pitkään samassa asennossa enkä juurikaan kävellyt niin alavatsassa tuntuu aika hassulta. liekö möykky sitten potkinut alavatsaa??


No mut huomenna viettämään vappua kera hyvien ystävien, joten täällä tulee käytyä ehkä sitten vasta toukokuussa.

Hyvää vappua kaikille!

Jooseppi & Möykky 21+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Aivoista löytyi kaksi kystaa, mut koska muuten kaikki oli ok, sanoi ettei huolta ja että yleensä ne poistuvat ittekseen. Ihan kuin täältä tai jostai muualta oisin just lukenu tosta.
Mie ainakin kirjotin tosta. Ite oon niin kovapäinen, etten kaikenmaailman lääkärien puheita suoralta kädeltä usko :LOL: joten surffasin lisäks netin läpi ja kaikki mitä löyty (etenkin verneri-sivut oli tosi hyvät!) puolsi lääkärin puheita. Eli nou hätä, ne nesterakkulat on normaalia kehitysvaihetta ja katoaa kyllä itestään. Ihan yleinen "löydös" rakenneultrassa. Sit vasta jos niiden lisäks löytyis jotain muuta hurjaa, esim. sydänvikaa, laajentuneita munuaisaltaita tms. niin tutkittaisiin tarkemmin, onko kyseessä kromosomihäiriö. Yksinään kystasta ei tarvii välittää :)

 
edelliseen viestiin viitaten: tietenkin netti on luotettavampi tietolähde kun erikoislääkäri + kätilö :LOL: :LOL: :LOL: no, oli vaan pakko katsoa että jossain muuallakin ollaan samaa mieltä, ettei miule vaan kaunisteltu asioita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
edelliseen viestiin viitaten: tietenkin netti on luotettavampi tietolähde kun erikoislääkäri + kätilö :LOL: :LOL: :LOL: no, oli vaan pakko katsoa että jossain muuallakin ollaan samaa mieltä, ettei miule vaan kaunisteltu asioita :D
Jep, mä koitan uskoa että ei ole mitään hätää ku niin sanottiin. Toisaalta välil mieles käy epävarmuun mutta tosiaan, sit ihtekin ehtiin netistä ja luin et on kuulemma aika yleisiä kuiten, ja poistuvat josai vaihees, sit luin viel läpi sellasen lapun joka neuvolasta joskus annettii niin siinkin kerrottii noista kystistä et häviävät josai vaihees sit, et niit menee ja tulee, mut ovat vaarattomia yleensä jos ei jotai vikaa löydy kuten säkin sanoit.

Ny koitan vain nauttia "neitokaisesta" =) (toisaalta uskon vasta sit tytöksi ku näen ihte omin silmin ja sylis vauvaa pitäen et se tyttö on. =) )
 

Yhteistyössä