**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Roona kyllä mulla ainakin viime seksisession jälkeen supisteli ja jomotteli pitkin päivää. Luulen että miehen eritteet jotenki aiheuttaa herkistymistä kohdunsuulla. Ja jos on muuten herkk supistelemaan niin pelkkä aktikin voi mun mielestä saada suppareita aikaan.

Niin ku tuossa aiemmin jo kirjoitin niin pelkkä kiihottuminen sai mulla aikaan supistelua :/
 
Mulla on ny tänään ollu aika herkän tuntunen toi alavatsa... Siis, ei nyt kipee, mut sillain herkkä, ja vähän kova välillä. Sillain nipistelee... Mietin just, et jos noit kipeitä suppareita tulee vielä, ja noin iso sarja, pitää varmaan soittaa sinne äippäpolille. Eipä tästä meiltä aja sinne kun 10min jos ne käskee käydä tarkistuttaan... että ei siitä ny itelle niin vaivaa oo. Tuntuu vaan niin hössöttämniseltä mennä sinne, jos ei ookkaa mitään. Vaik ainahan on parempi katsoa kuin katua!!! ***KELE ku ei vaan jaksais nyt tällasta...
-Naksos: On mullakin välillä seksin aikana tullut niitä suppareita, mutta tosiaan aina vaan seksin aikana, tai heti jälkeen... ja ikinä ei oo ollu kipeitä! Yleensä viel ne on tullu silloin, jos oon saanu, mut nykyään pidättelen tarkotuksella ku en haluu että supistaa... En oo kyl mistään kuullu, et sperma sellasta tekis? Noh, täytyy sielt äippäpolilta tosiaan kysästä...

Tänään piti siivoilla ym. ja käydä kierteleen kauppoja. Taitaa jäädä väliin. En nyt oikeen tiiä mtä pitäs tehä. Ottaa päähän ihan hulluna, ku vklp ja mieskään ei tee töitä tänä vklp koneella, niin vois yhdessä tehdä jotain. Mut tee nyt sit tässä kun pitäs vaan varmaan levätä!! :'( :headwall: '

*muoks* ...niin, no jos jotain vielä noista supisteluista: sai viime yönä ainakin suolen toimimaan! ja tänään tossa aamulla kun tein aamupalaa, tuli pieni suppari, ja samantien piti mennä vessaan... Luomu-ulostuslääke?
Outoo! :eek:
 
Huomenta!

Karoliina tervetuloa!
Voi Roona :hug:
Fiksulle voimia :hug: ihme touhua siellä teilläpäin..Mä ymmärtäisin jos viikkoja olisi alle 20, niin mitään ei voida tehdä.

Käytiin äitini kanssa torille, mukaan tarttui uusia perunoita ja raparperia. Aattelin tehdä piirakan ja kiisselin, saa poika sitten välipalaksi kiisseliä.
Meillä alkoi oikeastaan eilen esikon tutin vieroitus, on ollut tänään tosi hyvällä tuulella. (viimeiset 2pv huutanutkin melkein kurkku suorana). Eilen laitettiin nukkumaan ilman tuttia ja hyvin onnistui. Jos ehtisi hän sitten unohtamaan tutin, ennen kuin tämä kakkonen syntyy. Saas nähdä miten onnistuu päiväunille meno nyt ilman tuttia.

Vauva jakselee masussa hyvin, siihen ei erikoista :heart:
 
suppareista miul oli yks aamu 4 kovaa vatsakramppia, kesti suht pitkään. 2:n jälkeen tuli mieleen, et voisko olla suppareita ja kellotin niin seuraavat 2 tuli 15min välein. Yhteensä siis 4 kertaa ja noin tunnin sisään. Sit vessaan!!! Ja sen jälkeen ei oo ollu mitään! Tuli vaan mieleen kun roona mainitsi ton suolen toiminnan! Eli voiko se liittyä asiaan? Olikohan ne suppareita vai joku vatsapöpö? vessakäyntikin oli ainut laatuaan, eka kerta vatsa löysällä raskauden aikana.. mut kun se loppu sit ihan seinään? Ei tarvinnu toista kertaa käydä vessassa... että vatsapöpöks aika outo, kun oli ihan kertaluontonen..

ja voikohan kovat kylkikivut olla suppareita? Sattuu niin kovaa että ei voi kun itkeä. Ja niitä kylkikramppeja tulee yleensä vaan istuessa.. Onneks ens viikolla neuvola, pääsen kyseleen.. mut miun tiedonjanoa saa kyl sammuttaa tän palstankin kautta! Kun en malttais odotella ens viikkoon...
 
hei! kiitos kaikille myötätunnosta! :hug:
sain kun sainkin yön nukuttua rauhassa ja ilman suppareita! =)
makasinkin tuolla sängyn pohjalla aikasta myöhään, ja nyt jännään miten tää päivä menee.
aion kyl ihan maata ja ottaa rennosti, että selvittäis ens viikolle.
(potuttaa vaan kun kämppä kaoksen jäljiltä, mut saa luvan olla tiistaihin asti!)
mä niin toivon et tua pikkunen pysyy tualla sisällä vielä ainakin 10 viikkoa!
sitten oltas jo voiton puolella reilusti!
harmi vaan kun näihin asioihin ei aina pysty itse vaikuttaa. :/

mut otan ny viikonlopun relax ja toivon että supparit pysyis kaukana poissa minusta!
selän puolella on sellanen kolotus, mut se mahtaa ehkä olla ihan normaaliakin????

eikö täällä muillakin ollu alaselässä särkyä?

ja kait mä vien maanantaina pissanäytteen tuohon neuvolaan, ettei virtsatietulehdusta oo, sehän selittäs nää supistukset!???

fiksu ja brutus 24+2
 
tää on vaan niin kurjaa elää koko ajan pelko persuuksis, kun tiätää että seinäjoen sairaanhoitopiirissä ei sitä asianmukaista hoitoa saa.
pitäs olla nimeä ja paljon valuuttaa, niin vois ehkä saada erilaista kohtelua!
täällä on siis niin kaikki perseestä, säästötoimenpiteitä!

jos täs jotain ongelmia tulee, niin voi olla seinäjoen sairaala varma että asiaa en siihen jätä, ja saavat negatiivistä julkisuutta ja paljon!
:kieh:

fiksu ja brutus 24+2
 
Hep!
Mii26, kyllä nuo yöllä tulleet oli ihan kunnon supistuksia! Mullakin on aikasemmin tullut vatsakramppeja joiden jälkeen vetäny ihan ripulille. Mut siis nyt ei oo ollu ees vatsa löysällä... Sai vaan noi supparit suolen liikkeelle... Et kyllä mä erotan ne vatsakrampit ja supparit. Vatsakramppi on yleensä vaan tossa ylävatsalla ja siis vatsalaukkua vääntää. Suppari tuntuu ylhäältä alaspäin, ja koko kohtu vetää ihan kovaks, ja syyhkii oudosti, ja supistus vetää myös alapään oudoksi ja supistelevaksi, siis emättimen ja peräaukon, jos oikeilla termeillä puhutaan.

Ja noi kylkikivut mitä mainitsit, ne on niitä kohdun kasvukipuja varmaan, mitä mullakin ollut viime viikolla. Näillä viikoilla vissiin nuo nökeröt vetää kasvuspurttia tuolla masussa. Mulla Tahvo tykkää maata vielä sivuttain aika usein ja potkia... Sattuu just kylkiin ja napaan! Maha venyy ja paukkuu.. hyi.

Kai tässä nyt vaan siis lepuutteleen. Ja voihan se tosiaan siitä spermasta johtua... eh... tuntuu kyllä oudolta et se aiheuttas tollasta... eikä missään virallisissa jutuissa oo siitä lukenu, enkä luota ihan tohon netin ihmemaailmaan näissä asioissa, kaikkea ei pidä uskoa mitä lukke. Mutta... you never know.

Fiksu: Onneksi sullakin rauhoittui! Ja käy ihmeessä pissimässä! Voisko se olla hiivaa tai sit joku emätintulehduskin? Koska sulla on lääkäriä vai onko? Mä oon käsittäny, et alaselkäkivut liittyy just supistuksiin, ja ne voi liittyä muuteen siihen pissatulehdukseenkin!

Mut eiköhän nyt sit lepäillä, onneks ei ainakaan täällä oo mikään hyvä ilma, et ulos hinkuis. Eli mies saa hakee lisää leffoja illaks, ja tänään jätetään se seksikin pois ohjelmistosta. :/
 
Vivid
Missä meidän kesä on??? :wave:

Meillä on tänään asukastoimikunnan talkoot ja grillibileet. Käytiin just kaupassa ostaan hirveet määrät ruokaa ja juomaa. Pitää toivoo, että ilma ees vähän lämpiäis, että joku uskaltas mennä pihalle grillaan ne kaikki ostetut ruuat...

Eilen tuli postissa eka Vauva-lehti! Taidan mennä lukeen sitä viltin alle, jos vaikka tulis vähän lämpösempi olo ennen kun lähen tonne talkoohommiin.

Vivid ja Hippu 28+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Et kyllä mä erotan ne vatsakrampit ja supparit.

Ja noi kylkikivut mitä mainitsit, ne on niitä kohdun kasvukipuja varmaan, mitä mullakin ollut viime viikolla. Näillä viikoilla vissiin nuo nökeröt vetää kasvuspurttia tuolla masussa. Mulla Tahvo tykkää maata vielä sivuttain aika usein ja potkia... Sattuu just kylkiin ja napaan! Maha venyy ja paukkuu.. hyi.
Eiku mie tarkotin, et mahtokohan ne miun vattahommelit olla suppareita vai jotain ihan muuta? Kipu tuntu lähinnä alavatsalla ja ehkä hivenen myös alaselässä. Ja aika kova kipu olikin! Mut saattaa olla ettei miula oo kertaakaan ollut supistusta. Onkohan se ihan normaalia? Tuntuu et kaikilla niitä on enemmän tai vähemmän.. ja 26+3 (kai) jo meneillään..

Kyljet on kyl niin v-mäisen kipeet! Mut on ollu jo pitkään.. miul taitaa olla vaan piukeet kyljet jotka järkyttyy normaalia enemmän kohdun kasvusta :LOL:

 
Fiksu: Paljon voimia sinne, toivottavasti supistukset helpottaa ja pieni pysyy massussa vielä pitkään :hug:

Sohvin
tilannetta oon minäki miettiny, mitähän heille kuuluu? Toivottavasti on sekä äidillä että pikku-neidillä kaikki hyvin!! :hug:

Tarvikkeista
: Mä ostin käytettynä esikolle ihan normi philipsin itkuhälyttimet ja on ollu kovassa käytösä, ku pienet on nukkuneet ulkona! Rintapumppuna mulla on ihan Ainun käsikäyttöinen malli ja se on mulle riittänyt, kun ei oo tuota maitoa niin hirveesti tullut! Vauvanvaatteista: Mulla on ollu vauvoille aina muutama 50cm vaate ja sit enemmän 56cm. Ei nuo 50cm tosiaan kauaa mahu, mut meillä nuo vauvat on ollu sellasia just ja just 3kg:n kokoisia, ni on ollu kiva ku on ollu sopivia vaatteita eikä kaikki ihan yli-isoja!:) Mut tosiaan, muutamalla ihan pienellä bodylla&potkareilla pärjää ja sit enemmän kannattaa ostaa 56cm kokosia!!

Ilmat on tosiaan jäähtyny, täällä hurjat 4 astetta lämmintä..hrr... mut nyt meen mustikkasopan keittoon että saa jtn välipalaa :)

Anrika & Tepi
 
Mii26, joo kyl mä käsitin. Yritän täs vaan itellekin järkeillä et mikä on mitä, ja erotella vähän et miltä mulla ne vatsakrampit tuntunu, ja miltä supparit tuntuu - jos et oo ihan varma! On tää niin vaikee näitä olotiloja miettii ku ekaa kertaa tässä tilassa. Niinkö silloin joskus lääkäri kysy multa että onko supistellu... No hitto ku en ees tienny miltä sen supistuksen pitäs tuntuu! :kieh:

Nyt on ikävä kyllä tullu huomattuu miltä tuntuu, kivuttomat JA kivuliaat supistukset. Mä oon täs ihan kahen vaiheilla et soittasko sinne äitiyspolille... Kun nyt ei supista, mut toi koko vatsa edelleen vähän herkän tuntunen kokoajan. Ja tää ei nyt todellakaan johdu mun miehen spermasta. Se nyt on ihan varma! :LOL:

Kai mä voisin soittaa ja selittää sen yöllisen homman, miltä nyt tuntuu, ja mitä jos jatkuu... Eikai siin ny mitään. Ei voi neuvolaankaan soittaa nyt. Ku siel äitiyspolilla nyt on toi päivystys raskaana oleville.... Tyhmää vaan, ku tiistaina olis se lääkäri siellä. Jos ne käskee nyt näytille.. Mut... Äh. Täytyy ny kattoo.
 
Soitin ny sinne äitiyspolin päivystykseen. Hyvä minä B)
Kätilö kehoitti nyt vaan lepäämään ja syömään panadolia tohon vatsan aristukseen, kun ei enää kerta supistele... Ja kun en "vuoda mitään ylimääräistä"! Ei siis tuu verta tai lapsivettä, eli hyvä näin nyt... Ja sanoi, että varmaan jos kävisin maanantaiana neuvolassa pissanäytteen antaan, että kattoo siellä samantien onko tulehdusta. Ja kun tiistaina on se lääkäri siellä äitiyspolilla niin ne tutkii sit... Mietin vaan, että mitä jos tulee taas niitä kipeitä supistuksia jossain vaiheessa? Panadolia vaan? En tajunnu sitä kysyy et mitä jos uusii.. Noh, ei kai siinä mitään jos ne loppuu taas tollain niinku eilen yöllä... Huoh.

Nyt menee viel hermo, kun mies alko siivoon ja touhottaan jollain ihme AD/HD-vaihteella, ja kun ite ei viittis tehä mitään. Alko melkein itkettään kun ottaa niin aivoon!!! :kieh:
 
Roona toivottavasti helpottaa! Miultakin lääkäri kysyi kerran et supisteleeko.. sanoin vaan et ei. Täytyy ens kerral kysellä kaikkee mahollista.. saas nähä häätävätkö miut pihalle sieltä ettei muut joudu odottaan :p

neuvolan pissanäyte: katotaanks se tulehdusjuttu ihan tikuilla vai toimitetaanko se näyte labraan? aattelin vaan kun tääl on sellaiset tikut jotka näyttää glukoosin, proteiinin ja sit jonkun muun mis lukee vaan veri. et mikähän toi veri-vaihtoehto on? näkeeks siitä jos on tulehdusta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Roona toivottavasti helpottaa! Miultakin lääkäri kysyi kerran et supisteleeko.. sanoin vaan et ei. Täytyy ens kerral kysellä kaikkee mahollista.. saas nähä häätävätkö miut pihalle sieltä ettei muut joudu odottaan :p

neuvolan pissanäyte: katotaanks se tulehdusjuttu ihan tikuilla vai toimitetaanko se näyte labraan? aattelin vaan kun tääl on sellaiset tikut jotka näyttää glukoosin, proteiinin ja sit jonkun muun mis lukee vaan veri. et mikähän toi veri-vaihtoehto on? näkeeks siitä jos on tulehdusta?

Meidän neuvolassa ainakin nillä on pitkä ja lyhyt tikku...? Tai siis viime kerralla kun kävin ku oli ollu se VTI, sano hoitaja että "katsoin pidemmällä liuskalla sun pissan kun näky koneelta että oli ollut tulehdusta, kaikki näytti olevan kunnossa"... Eli siis sellanen pikatesti niillä on mistä näkee tulehduksetkin vissiin!?
 
mulla neuvolalääkäri aika olis vasta 25.6, mut soitan maanantaina ja aikaistan sitä!
vähän olis sit paras saada ens viikolle se aika!
tietty ne neuvolas sanoo et ajat täynnä, et mee äitipolille, sit mä kyl kimpaannun tosissaan!
onneks ainakin vielä tämä päivä sujunut ilman suurempia suppareita, ainoastaan tota selän kolotusta, ja pientä kovettumista on havaittavissa!
ja positiivista se et brutus myllää tuolla masus koko ajan!
hei, ja tiedättekö mitä..... täällä on outo valo ilmiö....... aurinko! B)
toivotaan et kaikki oireet ny katoaa, ja onnellinen odotus jatkuu!
mä olen kans miettinyt et mitä sohville ja tyttärelle kuuluu?
onko kaikki hyvin?

fiksu ja brutus 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
*muoks* ...niin, no jos jotain vielä noista supisteluista: sai viime yönä ainakin suolen toimimaan! ja tänään tossa aamulla kun tein aamupalaa, tuli pieni suppari, ja samantien piti mennä vessaan... Luomu-ulostuslääke?
Outoo! :eek:
Tuota, tytöltä ku alkoi synnytys niin supparit sai aikaan kyl sen että sain ravata veskis *p...alla* ja pojalta kans ennen synnytystä (pojalta sit myöhemmin käynnistettiin) tuli kovia suppareita ja maha kyl toimi ja reippaasti. Kuulemma joillakin automaattisesti ns. tyhjentää suolen synnytystä varten ettei kurat lentäs siihen pöydälle tai lattialle tai mis lie sit synnyttääkin. Toivottavasti sul kuitenni tilanne ny rauhottuu.

Menipäs aikaa ku lueskelin noit juttui. Taitaa noit supistuksia olla vähän siellä ja täällä. Eihän ne kivoi kyllä ole. Naksosko se kirjoitteli et pelkkä kiihottuminen aiheuttanu supistuksia?!? Minul ihtel vähä sama homma mut ku ei viel oo sitä seksiä kielletty niin ollaan annettu mennä.

spermasta siin tosiaan on jotain "aineosia" :LOL: jotka voi käynnistääkin jopa synnytyksen loppuajoista. Mä olin esikolta sairaalassa raskausmyrkytysoireiden vuoksi, sit koittivat sisätutkimuksilla käynnistää synnytyksen, sit käskivät lähtä käymää (ennen käynnistyspäivää) kotona ja naureskelivat et muistakaa käyttää hyödyksi miehen oma käynnistysaine. :kieh:

Tuleeko muil masu täyteen todella helposti?? Ku musta tuntuu ihtestä et nykyää ei enää mahdu kovinkaa paljon kerralla evästä mahaan. Tänään kaupunnil käydes oli muka karmaseva nälkä, huimas ja oksetti ja kädet tärisi. Aattlin sit ottaa muka aterian ja viel pienimmän mahdollisen, niin niihä siin kävi et hampparin jälkeen ei enää mahtunu ranskikset. Ja nekin hesen normi hampparit - ei oo kovin isoja.

Ja tosiaan, minne on menny kesä?? Hahaa, tääl oli maa hetken ihan valkoisena ku satoi rakeita niin paljon. Ei kyl todella tunnu kesältä.
 
Hyvää lauantaita kaikille!

Tarvikkeista: Meillä on Philipsin itkuhälyttimet, ollut kohta siis käytössä 2v joka päivä ja tosin hyvin on toimineet:) saa luvan kestää vielä tämän seuraavan jos hää tykää kans nukkua ulkona niinkuin veljensä vieläkin:)
Rintapumppuna mulla on kans ihan tavis Ainun käsikäyttönen, hyvin pelas mun suihkutissien kanssa :LOL:

Vaatteista: Mulla oli esikoisella muutama 50cm vaate, pääasiassa 56cm. Hän oli syntyessään 4548g ja 54cm joten onneks ei noita aivan pieniä ollut paljoa. 56cm meni kyllä ainakin ekan kuukauden ajan. Nyt oon ostanut jonkin verran jo vaatteita, pieniä en vielä kauheasti. Odotan että kauppoihin tulee syysvaatteet :D
Meni nyt sit koko vaatekaapin sisältö uusiks kun tulee tyttö! Mä tykkään meinaan vaaleenpunasesta :D

Oma napa: Liikkeet on voimistuneet tosi paljon, nyt jo kunnon muljahduksia. Tosin edelleen liikkeet tuntuu tuolla alhaalla ja osa oikealla alakyljessä.
Joten perätilassa se typy siellä taitaa olla. Vajaan 2vkon päästä on neuvolalääkäri joten silloin varmaan kokeilevat miten päin siellä masussa ollaan.
Mulla on tullut jo pari kipeetä supistusta rasituksessa. Esikoisesta en tuntenut yhtään ennen käynnistystä vkolla 41+6:D

Mutta nyt pitää jatkaa kutomista:)

Inka ja rinsessa 23+5 :heart: :heart:
 
Meillä oli esikolle jonkin verran kirpparilta hankittuja 50cm vaatteita ja menihän ne kuukauden päivät. Oli jopa pari 48cm vaatetta ja nekin meni pari viikkoa. Poika oli mitoiltaan 3190g ja 49cm. Mutta 56cm vaatteet meni kyllä pidempään ja musta ne oli ihan käytännöllisiä. Meillä esikoinen on poika ja nyt mahdollisesti tulossa tyttö, mutta samoja vaatteita aion käyttää. Ehkä jotain tyttömäisempää ostan jossain välissä, mutta ei meillä mitään ns. poikavaatteita olekaan ikinä ollut. En tykkää niistä. Punaista, ruskeaa, vihreää ja valkoista on paljon ja sopinee myös tytölle tarvittaessa :)

Sitterinä meillä on ollut Baby Björnin sitteri, jota vauva voi jaloillaan itse heiluttaa ja on kyllä ollut ihan mahtava! Moni on sitä kehunut, kun vauvat viihtyy siinä niin hyvin.

Itkuhälyttimenä
meillä kans Phillipsin häly. Tosin sellanen kalliimman puoleinen, mutta toiminut niin hyvin ja häiriöttömästi, etten ikinä vaihtais toiseen! Gigantista löydettiin vähän edullisemmin kuin lastentarvikeliikkeistä.

Rintapumppu on mulla Aventin käsikäyttöinen ja on kyllä tosi näppärä. Meillä myös aventin tuttipulloja ja on kyllä ollut hyvä systeemi. Samalla linjalla jatketaan nytkin.

Täällä pikkuinen potkii ihan hurjasti KOKO ajan! esikoinen oli paljon rauhallisempi, joten tää tuntuu ihan hassulta, kun toinen reagoi ihan kaikkeen potkimalla :D

rimpulakissa 27+1
 
Eipä sitä näköjää osaa olla ihan täysin levossa... tänään olen pyykänny ja vaihtanu lakanoita ja imuroinu sekä pyyhkiny pölyt.... Sitte mies saiki luvan mopata lattiat kun alkoi taas aika tiuhaan tuntua mahassa. Nyttenki tuntuu koko ajan täsä istuessa. Liekö sauna vielä osaksi vaikuttanu nyt.

Kun uskaltais mennä vällyjen väliin tuon ukkelin kans vaan vähän hirvittää......

Naksos 27+2
 
ElämänIlo3 mulla oon ainakin tuota nopeasti täyttymisen tunnetta, ollut nyt kolmisen kuukautta.. Pitää ainakin verensokerin tasaisena kun syö suht vähän ja parin tunnin välein.. Ihan hassua, yleensä mulla on ollut suht pohjaton maha :LOL:

täällä herättiin aamulehden tuloaikaan purun hikkaan..kyllä nauratti - hän on ihana :heart: (meneekö vähän tunteelliseks kun jopa toisen hikka laittaa liikuttuun)

kerttuneiti&puru 25+4
 

Yhteistyössä