***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

rosehip: Joo, no ei helpota yhtään; esikon pää oli 37cm... :eek: Tosin perätilan vuoksi aika hassun muotoinen, joten ei ehkä oikeasti ollut ihan niin iso. Mut päähän siinä on isossa osassa, samoin tuleeko käsi poskella tai jotain muuta. Toivotaan, et tulee ihan normaalisti :D Tuosta aamusaunasta tuli mieleen, et esikon vauva-aikana kävin välillä aamu-unien aikaan saunassa ja pari kaveria ihmetteli sitä ihan huuli pyöreenä, et ai, silloinkin voi käydä saunassa :) No voihan sitä käydä, koska huvittaa :D Ja mua se itseasiassa rentoutti ja jollain tapaa virkistikin, jos oli ollut rankka yö/aamu.

Täällä saapui just vaavi-sänky :) Taidankin kasata sen samantien! Kunhan ensin saan lihapullat uuniin ja kastikkeen valmiiksi. Että se niistä päiväunista ;)
 
Nonni, ai ei ole sukuvikaa. Meillä meidät kolme sisarusta KÄYNNISTETTY ja mummon kanssa puhuin tänään niin äiti ja sen siskokin on käynnistetty. Eli mitä tästä voimme päätellä! Olisko se suvussa? Onko tästä mitään tietoa?
Saatiin vihdoinkin kaapeli digiboksi, kun meillä oli vanhassa kämpässä antenniversio niin olin myynyt sitä edellisen kämpän kaapeliboksin pois. Nyt voin täyttää päiväni katselemalla LIV:n hömppäohjelmia!
36+6
 
Onnea Joosepille!!! :flower: :hug: :)

Meillä kävi äsken neukkutäti kattomassa onko pikku-ukko kasvanu ja hyvin oli painoa tullut.. eli torstai-iltana ku pääsi kotiin painoi reilut 2,4kg ja nyt oli painoa melkein 2,8kg :) ELi hyvin näköjään riittää rintamaito mistä mä olen niin onnellinen :) Muutenki on kyllä hyvin mennyt, ukkeli nukkuu ja syö ja välillä jaksaa tapittaa nappisilmillään äitiä :heart: Vähän on massuvaivoja ja mietinki että pitäs varmaan hommata relatippoja tms. Ja itekki vois juoda noita rela-juttuja,niin vauva sais sit rintamaidonki kautta niitä...

Tsemppiä kaikille raskaanaolijoille.. pian on teilläki kultamurut maailmassa :hug:
Anrika & Tepi
:heart:
 
Joosepille onnittelut pienokaisen johdosta :flower: :heart:

Rimpulakissa, mulla ihan samanlaisia ajatuksia valvomisesta. Mulle iski väsymys esikoisen ollessa 7kk, vaikka yöimetykset oli jo lopetettu, mutta poika heräili silti öisin aina tuohon 1v3kk ikään ja edelleen satunnaisesti (kuten viime yönä 2 kertaa oli unirätti hukassa, ikää ensi viikolla 1v7kk) |O On alkanut mietityttämään, että miten mä näillä luonnostaan olemattomilla unenlahjoilla mahdan selvitä tulevan vauva-ajan :/ :ashamed: Mut eiköhän se siitä :D Täytyy sitten tinkiä vaikka kodin siisteydestä, että jaksaa =)

Eipä tuosta tiedä vaikka olisi jotenkin periytyvää tuo synnytyksen käynnistyminen :whistle: :/ Mutta ei ainakaan omalta osaltani pidä paikkaansa sillä mun äiti siskoineen ovat kaikki synnyttäneet ennen laskettua aikaa, mutta mulla esikoinen syntyi 40+3, eikä tämä ainakaan vielä näytä merkkejä halustaan tulla tähän maailmaan :whistle: Itselläni onkin vain veljiä.

Mä tykkään myös käydä aamusaunassa, varsinkin kylminä talviaamuina :D Siitä saa ihanan olon päiväksi, vähän kuin aamulenkistä taikka -jumpasta =)

Olen ollut tänään koko päivän jälleen saamaton eli pakko kai ryhtyä hommiin, että saan edes jotain aikaiseksi ennen kuin mies kotiutuu. Illalla lähdenkin kaason hommiin askartelemaan =)

Kristelle 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
olkkis: Senkin ketale ;) Olin jo unohtanut tuon sun käynnistys-jutun...

Vauvan painon noususta LA jälkeen:
Mulle sanoi terkkari, ettei vauvan paino juurikaan nouse lasketun ajan jälkeen. Vähän voi tulla, mutta ei mitään isoja lukuja. Et jos vauvasta on esim. sanottu et olis laskettuna aikana noin 3500g, niin ei tulis kuin ehkä 100g extraa vaikka menis parikin viikkoa ohi. Tiedä sitten. Tuostakin sanoo mun mielestä yks yhtä ja toinen toista.

Meillä esikoinen painoi syntyessään 3190g, joten mun mielessä tuo 3500g:kin on ihan valtava vauva :ashamed: Siis synnytettäväksi. Vaikka suurin osahan nykyään on jo lähempänä neljää kuin kolmea kiloa. Samoissa grammaluvuissa oli tämäkin veljensä kanssa silloin painoarviota tehdessä, mutta ku esikko syntyi viikon etuajassa ja tämä taas LA:n jälkeen, niin isompihan se varmasti on. Ahistaa.

Ahdistaa muutenkin tuo synnytys ihan hulluna. Tuntuu, et se masentaa niin paljon, et ei ole voimia olla tuon esikoisenkaan kanssa täysillä. Jos poika käy kiukuttelemaan, niin muakin käy heti itkettään. Ei kiva.

Niinhän ne tosiaan väittää, että äidin valvomiset loppuraskaudessa valmistais elimistöä tulevaan. Mulla kyllä esikon kanssa ekat 3kk meni ihan pirteästi ja mietinkin jo et miten joku VOI valittaa väsymystä. Nyt oon jo etukäteen niin väsynyt, et mietin, miten joku pienen lapsi vanhempi VOI olla pirteä... :)

Tekis mieli ottaa torkut, mutta odottelen vaavi-sänkyä saapuvaksi klo 13-15 välillä, joten turha toivo.

rimpulakissa rv 40+4
Just tuntui ku omasta suusta nii vauvan painosta ku puhuit kuin toi ettei jaksa edes lasten kanssa olla täysillä ku nii ahistaa et kui isoks pikkuinen kasvaa, ku tosiaan tuosta on kuullu nii paljon ettei muka kasvas enää ku pikkuisen sen LA:n jälkeen ja toiset sanoo et samaa tahtia se siel kasvaa, toisaalta vois ajatella et kylhä se istukka alkaa jo rappeutumaan jne, ettei ehkä nii paljon tosiaan kasvakaan, mutta tiedä sitten tuota.

Tuoki toi sun väsymyksestä mitä sanoit, ihan ku ihtellä. Tuntuu et miten joiden pienten vauvojen äidit voi olla nii ´pirteitä ku ihtestä tuntuu että nyt on jo puoli kuollut väsymyksestä.
 
No niin nyt neuvolassa käyty ja kaikki hyvin...Oli jopa oma paino pudonnut viikossa vähä reilun kilon jippii :D (sitä tullut sen verran paljon raskaus aikana et saa jo vähä rauhoittua toi painonnousu) Ja vaaveli oli laskeutunut hyvin alas sf nyt 33cm(viime viikol 35cm)..Tosin neukkutäti sanoi et lapsivettä viel sen verran reilust et tuskin ainakaan tällä viikolla tulee ulos :p

Ja mäkin katsoin sen liv-dokkarin niistä suurista vauvoista, aika sairasta meininkiä sielläpäin maailmaa... :/

Heissu 38+6
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

Täällä ollaan edelleen yhes koos.. Huomenna ois viimenen neuvola ja siellä sitte varataan yliaikakontrolli. Toivon niin kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei tarviis käynnistää! Onkohan miten paikkakuntakohtasia nuo viikot millon aletaan käynnistelemään? Varmaan tietysti painoarvioki vaikuttaa.. Esikoisen kohdalla yliaikakontrolli varattiin viikolle 42+0 ja siellä painoarvioksi saatiin 4kiloa joten käynnistettiin samana päivänä ja poika synty 42+2. Nyt ois vissiin vähä pienempi tapaus tulossa ni eikai ne silti anna kovin paljo kahta viikkoo yli...?? Mulla on ollu välillä kipeempiä supistuksia ja säännöllisellä välillä mut aina ne loppuu prkl :/ Menkkajomotusta ja kauhee paineen tunne lantiossa on aikaslailla koko aikasta nyt mut ei muuta. Ois mielenkiintosta tietää onko kohdunsuulla tapahtunu muutoksia, viimesin tieto 36+4, kohdunkaula 2,5cm ja kohdunsuu 1cm:n auki. Vauva on kuitenki jo laskeutunu ja kiinnittynytkin onneksi, viimeks ei laskeutunu tarjontavirheen takia ollenkaan.. Jospa tämä nyt kumminki omia aikojaan alkais pyrkimään ulos, toiveikkaana olen. Ja toisaalta turhaan tässä nyt hermoilee ku näin pitkällä jo ollaan, kyllä mulla viimestään kahden viikon kuluttua on vauva maailmassa :heart: Nämä päivät lasketunajan jälkeen on vaan niin pirun pitkiä ja turhauttavia ja niitä on takana vasta kaks!! Esikoisen aikaan ne kaks ylimennyttä viikkoo tuntu suunnilleen pidemmältä ku koko yheksän kuukautta yhteensä :LOL: Ja ne hemmetin kyselyt että eikö vieläkään!???!!! :kieh: no miltä näyttää!!!! No, hyväähän ihmiset vaan tarkottaa mut silti.. Tulipa valitus :ashamed: Ja sitten taas toisaalta, niinku rimpulakissa tais mainita kans, muaki pelottaa tuleva koitos ihan tosi paljon joten sen takia tuntuu että ei tässä nyt vielä kiirettä.. kuitenki olo on niin tukala jo ja tuntuu että vauvan pää on jo jalkojen välissä tulossa niin ei enää sen takia jaksais ja ku tuo esikoinen ressukka ihmeissään ku äiti niin äkänen ja huonolla ja herkällä päällä kokoajan. Jaahas, tuli sitte raamatun mittanen teksti :LOL: pitää purkaa kunnolla kerralla ku saa niin harvoin aikaseks kirjottaa tänne :ashamed:
Ei muutaku odotus jatkukoon! Voimia ja :hug: kaikille niitä tarvitseville!

yo 40+2
 
morjens,6.9 klo 4.34 mei perhe lisäänty neidillä =) tyttö painoi 3002g ja 48 cm pitkä.tääl ollaa sairaalas viel,huomen ehkä kotia!tyttö synty nopeesti alle 2h,ponnistusvaihe 4min,luomuna ku mitää ei kerenny saaha.palailen ku kotiudun =)
 
Mua rupes yhtäkkiä todella hermostuttamaan tuo synnytyksen käynnistys torstaina... En tiedä miksi. Ehkä se on kun ei oo edellisessä synnytyksessä ollut mitään tuollaista eikä tiedä miten homma etenee... Onneksi tapaan lääkärin ennen homman aloittamista, niin voin kysellä..

O&Ö 40+2
 
Onnea Tepa!!! :flower:

"Mukava" kuulla, että muitakin jänskättää. Jossain vaiheessa tuntui, et ketään muuta täällä ei synnytys jännittänyt kuin mua...

Elämänilo: Iso :hug: sinne! Ei nää ole helppoja aikoja kyllä. Onneks on tää palsta niin tietää, ettei ole yksin painimassa vaan on kohtalotovereita.

olkkis: Nyssää paljastit sen päivän ;)
 
Onnea Tepa!! :flower: :flower:

öö..kauheesti päivän aikana tullut tekstiä, en muista mitä piti kommentoida..

tänään oli neuvola ja vauvan päästä ei saatu enää kiinni millään tavalla, ja kuten terkkakin totes, mun maha on tällä hetkellä yhtä vauvaa vaan! se on niin totta, siltä nimittäin tuntuukin =) sykkeet 130 paikkeilla vauvalla. oon kuullut että synnytyksen lähestyessä ne ois vähän matalemmat, onko kukaan kuullut samaa?? ja meillä on ne nyt ollu jo pari viikkoo tota luokkaa. muutenkin oon ärsyyntynyt tänään tosi helposti kaikesta (ihan ilman selitettävää syytä), joka on ilmeisesti myös yksi "merkki". tiedä häntä. suppareita on tullut tänään pitkin päivää ja paljon sekä kipeitä että kivuttomia.

viikko laskettuun aikaan, sanoin terkalle että voin harkita tulevani ens tiistaina taas neuvolaan ;)

kerttuneiti ja puru 39+0 :heart:
 
Onnittelut Tepalle :flower:

Olkkikselle
tsempit käynnistykseen b=)d

Mulla on koko illan ollut nyt sellainen tunne alavatsalla kuin menkat alkaisi :whistle: Josko jotain tapahtuisi kohdunsuullakin (toiveajattelua). Tyyppi on ollut tänään tosi rauhallinen koko päivän masussa, mutta nyt ihan älytön myllerrys kestänyt jo lähes tunnin :eek: :heart:

*Piti kysyä, että vieläkö loppua kohden joidenkin maha naksuu?
Mä oon olevinaan nyt vasta viimeisten parin viikon aikana havainnut napsumista ja nyt muistin kysyä, kun se juuri naksahti vauvan myllertäessä :eek:

Kristelle 37+1
 

Yhteistyössä