***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Huomenta kaikille :wave:

Se olis sitten SYYSKUU :D Ja nyt kaikille kovasti tsemppiä tässä kuussa tulee monta vauvaa :p

!!!Asioita joita kaipaan ennen mahaa
*vanhat vaatteet, uusien ostelu.
*Punaviinin ja juustojen nautiskelu illat ystävien kanssa.

Ilmeisesti tyydyn vähään kun muuta ei mieleen tule :snotty:


O&O 39+0
 
odottava ja onnellinen oon niin kateellinen siun unista!!! Mie nukuin viime yönäki vajaa 2 h vaan,ei vaan saa unen päästä kiinni.Ja seitsemältä joka aamu eka laittamaan kouluun,tänää onneks kaikki meni samaan aikaan,eilen 1 kaheksaan,2 yheksään ja 2 kymmeneen,aamut yhtä aamupalan laittoa...
Miulle tullu alkuraskauden vaiva takasii;ikenistä vuotaa verta ihan solkenaan :ashamed: tosi ikävää.
Huomenna poksus sit 39 ja ois neuvola.
Mie kaipaan ajasta ennen odotusta enne kaikkee sitä unta,olutta(en tykkää yhtään noist alkoholittomista,nikolai ainut mitä pystyy tölkin juomaan,muut maistuu hernekeitolle),sitä ettei kurkussa oo jatkuvaa poltetta närästyksestä...mitähä vielä...farkkuja kai =)

Tepa75 38+6
 
Ihanaa, vihdoin!!!!!!! Viimeisiä viedään :D ....

Kiitos Roonalle tästäkin pinosta!!

Tässä alkaa olla jännitystä ilmassa kun ei tiedä minä hetkenä joutuu tosi toimiin, huhheijaa....
Pelottaa iha sikana.....en tiedä miksi ...jotenkin sitä miettii että kestänkö sitä kipua vielä....

Eilen illalla oli aivan uskomaton olo kun mies jalkapohjillaan ja varpaillaan paineli mun jännittynyttä selkää sillee sievästi ja tasaisesti... en muistakaan milloin olis ollut niin rentoutunut olo :heart: :heart: ....oikeasti olisin voinut nukahtaa siihen paikkaan. Ja uni tuli niin helposti että aaaah. Unikin oli vielä niin suloinen....hmh. Mahtava herätä sellaisen illan ja yön jälkeen, vaikka nyt tuntuu taas että on tulossa päänsärky....
Yhtä S:ää nyt testailtu tässä ja pitäis kai kokeilla ne pari muutakin.... jos se tästä innostuu käynnistymään =)

Raskausaikana olen alkanut kaivata normaali liikkumista, siis että esim. voi telmiä ilman varovaisuutta lasten kanssa, normi kokoisia vaatteita, etenki lantiofarkkuja!!! ja tiukkoja paitoja. Tanssimista on ikävä!!!! Ja sitä normi S:ää.........
Mutta eiköhän ne saa pian takasin.

Mut nyt mittaan verenpaine ja sitten lenkille!!!

Naksos& Miina 39+5
 
Synnytysvalmennusta ei täällä järjestetty, joten en käynyt. En ole kyllä käynyt missään valmennuksessa :whistle: mutta eiköhän sitä silti vauvan kanssa selvitä.

Tänään oli neuvolalääkäri. Hemppa oli lähtenyt nousuun, nyt jo 118, mutta matkaa on vielä alkuperäiseen lukemaan paljon (136). Painoa ei ole tullut kuin 200 g viimeisen 4 viikon aikana, ja sitä edellisellä kerrallakaan ei painoa ollut tullut yhtään. Mutta 10 kg on siis kuitenkin painoa tullut yhteensä. Kohdunsuu pehmentynyt, kanava lyhentynyt ja vauva hyvin laskeutunut. Se fundusmittta oli sama kuin 4 viikkoa sitten. Mutta verenpaineen alapaine oli aika hurja eli 94/115, kun normaalisti alapaine alle 75 ja reilustikin. No mutta pissa oli puhdas ja ei turvota, joten ei kai raskausmyrkystäkään ole tulossa. Paine taisi johtua siitä, että kuulin aamulla, että kaveri oli joutunut keskeyttämään raskautensa noin rv 20 kromosomien takia ja siitä tuli mieleen oma viime syksy. Joten eiköhän ne paineet sillä selity. Onneksi on mittari kotona, niin voi tarkkailla paineita.

Helinä

 
Kiitoksia Roonalle uudesta pinosta näin alkuun. Tänään käyty neuvolassa ja joudun sit ens viikon tiistaina TAAS vaihteeks äippäpolille jollen ole posahtanu ennen sitä. Oli laittanu viestiä se Lappeenrannan äippäpolin lääkäri et jos en oo posahtanu ennen laskettua aikaa ni kontrollikäynti Imatran äippäpolille, joten sinne sit seuraavaks jollen posahda ennen sitä.
Neuvolakuulumiset:
Viikot: 39+1
Paino: 63 (61) koko raskauden aikana tullu painoo n. 8 kiloo
Turvotusta pikkasen
RR: 133/95 ja toisella mittauksella 132/80
Pissa: puhdas (puhdas)
Tarjonta: rt eikä vieläkään täysin laskeutunut

Pikkasen jo alkanu toivoo et tää syntyis pian. Just nauroin äidille puhelimes et huomisest alkaen mie en muuta teekään ko ravaan noit portaita ylös alas et lähtis synnytys käyntiin. Huomista ootan toisin sanoen innolla et näkee äidin pitkästä aikaa ja voi olla rauhallisin mielin ei tarvii stressaa sil et millä menee sairaalaan jos synnytys käynnistyy...
 
Kiitos Roonalle pinosta!! :flower:

Esikon odotusaikana 1,5v sitten käytiin niin monessa synnytys-/perhevalmennuksessa, että meinas pää seota :) Niitä oli sekä neuvolan että Kättärin toimesta. Nyt ei tarjottu yhtään, mutta en kyllä kaivannutkaan, kun suurin piirtein muistin mistä puhuttiin ja kaikki materiaalikin on vielä tallella. Tosin en oo kyllä ees lukenut, et milloin pitäs sairaalaan lähteä :D Ei muka ole ehtinyt...

Mitä kaipaan ajalta ilman masua:
- valkoviiniä ja kuivaa omppusiideriä :)
- kunnon matalia farkkuja!!
- mätiä blinien kanssa (ainoa ruoka-aine jota oikeasti en ole syönyt tänä aikana kertaakaan... )

Eipä muuta. Syönyt oon juustoja sun muuta ihan normaalisti, jos on eteen tullut ja kun maha on aika pieni, niin ei se liikkumista / kumartumistakaan oikeastaan haittaa. Mut viini ja vaatteet ;)

Mutta nyt päiväunille, kun poikakin vielä nukkuu :wave:
 
Kiitoksia Roonalle pinkasta :flower: :flower:

Tänä aamuna oli sormet ekaa kertaa niin turvoksissa et sattui ku puristi ne nyrkkiin, ei ne vieläkään kyl normaalit ole..Kiva taas sit huomen neuvolassa nähä paljon painoa tullut lisää :/

Asioita joita kaipaan on ratsastus, hyvät yöunet ja energia (ettei aina vaan laiskoittais) ja ehkä sauna siiderikin olis joskus kiva :D :D

Ihanaa kun on syyskuu, tätä on niin odotettu :heart: :heart:

Heissu 37+6
 
Ajalta ennen masua kaipaan juoksulenkkejä ja sitä kevyttä liikkumista ja kivuttomuutta sekä oloa ilman pahoinvointia.

Onko muil muuten itkuherkkyyttä ilmassa? Musta tuntuu et lähestulkoot mikä vain voi saada aikaan itku kohtauksen.
Eilen mies tuli kotio ja sanoi että "tämä laulu on nii just sulle" ja alkoi laulaa nii purskahdin oikei kunnon itkuun. Mies kahtoi vähä pitkään ja rupes nauramaan ja tuli halimaan. Itseasias, se laulu oli nii ihana, tai ne sanat siinnä et se sai aikaan kauheen tunnemyrskyn. :D
Ruokapöydäs sanoi että olipas hyvää ruokaa nii tuntui nii kivalta et taas tuli itku. :kieh:

Mut ny piakkoin valmistautuu neuvolaan menoon.
 
Tulikin tosta turvotuksesta mieleen että en oo juonu muutamaan päivään paljon mitään nestettä, ei ihme että on ollu outo olo.. Pitää tänään tankata.

Huomenna neuvolaan johon neuvolatäti veikkas etten pääse tulemaan mutta kovasti näyttäisin olevan menossa.. no mutta ei enää kauaa kellään ni on nyytti sylissä.. :heart:
Pitäs taas olla syömättä 12 tuntii ku kattovat sormesta paastoarvon sokereista..

Huomaa kyllä etten kotoota saa liikkua ja oon nukkunu hyvin kun oon tänne kirjotellu tänään jo muutamaan otteeseen :LOL: Ei mulla suinkaan tylsää ole :p
 
ElämänIlo3 Joo nyt loppuvaiheilla on tullu tuo itkuherkkyys aijemmin sitä oli myös mutta se oli todella lievä.. Nyt melkein kaikki ihana ja surullinen itkettää mikä tulee telkkarista tai tapahtuu omassa elässä.. Oon kattellu noita vauva ohjelmia missä synnytetään niin ku vauva syntyy niin tulee itku ja on muitakin jotain ihan hölmöjä juttujaki mistä tulee tippalinssii.. Saas nähä kui sitä pillittää ku saa oman vauvan syliin.. ;)
 
Ihanaa Syyskuuta kaikille :heart: !!!

En tiedä johtuuko viimeviikonlopun rapujuhlista vai mistä, mutta järkyttävä turvotus taas palannut. Kävin eilen illalla vaa´alla, paino 99, 1 kg !! Aamulla onneksi VAIN 96 :ashamed: Painoa tullut yli 20 kg ! Järkkyä, ja edelleen nousee sellasta 1,5 - 2 kg / vikko. Huh :O

Tänään TASAN kaksi viikkoa vauvan tuloon :heart: :heart:

Miimu ja Masu 37+3
 
Neuvolakuulumisia 37+3

Neuvolantäti oli sitä mieltä että ei tässä tosiaa enää kauaa mee ku poksahdan.. Limatulpan meno, supistelut ja mun mahasta sano että se on niin laskenu että näyttää ihan tosissaan nyt punkeevan vauva pihalle :D Ja koko se aika kun olin siellä niin supisteli jälleen.. Se oli tulostanu mulle tietoja vammalasta ja Tayssista ja lupas soittaa mulle ens viikoks ajan Parkanon neuvolaan, mutta hoki koko ajan että jos nyt sattuu niin että et ole vielä ensi viikkoon mennessä synnyttäny niin menet sinne.. Heti ekana se sano maksusitoomuksesta että sellasta kannattas hakee pirkanmaan alueen sairaalaan niin sitte mua ei käännytetä missää nimes omalle paikkakunnalle jos on se sitoomus.. Meinas eka että teen sen ite kotona ja postitan mutta ku se alko epäileen että kauanko enää oon kasassa niin tehtiinki se heti ja faxas sen samantie ylilääkärille :D Juteltii aika kauan kaikesta, mun entisestä elämästä ja sillee nii naurettiin että tää on aika lailla niinku tyylii kauniit ja rohkeet ollu mun elämä joskus :DD haha :D
Painoo ei katottu, hemo oli tosi hyvä 135, sf 35 (viimeks34), paineet oli hyvät.. Kaikki okei :)
Sitä se varmisteli että millä menen parkanoon ku mun ei pitäis enää ite ajaa ku saatan poksahtaa sillä matkalla :D Sanoin että mutsi tulee huomenna hakee nii sano että et sä kyllä pakosti pääsekkää enää mihinkää :D En mä aatellu vie lähtee mihkää, huomiseen yritän pysyä kasas ja sit vois mun puolesta tossa matkan varrella pysähtyy vaikka Tayssii :) hehe :D
 
miimumaija: Voi hurja tuota sun turvotusta! Onneks lähtee sitten synnytyksen jälkeen nopsaan pois nuo nesteet. Rankkaa varmaan kun tulee tuota vauhtia kiloja. Me just viikonloppuna mietittiin miehen kanssa, et miten erilainen vauvan hakureissu nyt on tulossa verrattuna siihen esikon sektioon :) Siitä reissusta huokui rauha, kun ei ollut mihinkään kiirus ja kaikki sujui niin "tyynesti". Nyt saa jänskätä harva se päivä, et joko nyt olis aika :D

Otin torkut ja hyvää teki :)
 
Voihan voi!! Vm viikolla lekurineuvolassa (olikohan se vm vk) =) sanoivat et mul olis hiiva. Oireita ei siihen kyl ole ollut muuta ku toi valkovuoto joka ollu koko raskausajan outoa. Nyt sitten neuvolas käydes, ku puhuin taas tuosta valkovuodosta, rupes miettimään koko mun raskausaikaa ja tuli siihen tulokseen, että otetaan näyte siit streptokokki b:stä. Ei oikein ollu kiva epäily mut ku sanoi et sil selvenis myöskin mun koko raskauden aikaset supistelut ja verenvuodot alkuraskausaikana. Sanoi sitten vain että "toivottavasti et ennen tulosten tuloa (n. vk menee siin) et lähe synnyttään että toi osataan hoitaa heti siellä laitoksella sitten. Ihte kyl aattelin että jos synnärille lähtö tulisi ennen sitä niin sanoisin kyl siellä heti siittä et epäili että olis toi kokki. Jos ottasivat siellä sit pikanäytteen että sais heti antibiootit. Vauvallehan se voipi olla vaarallinen joten ei kiva.. :(

Muuten kaikki oli ok, mut ei paljon lohduta.
 
Mulla on ollu toi b-streptokokki, se hoidettiin antibiooteilla ja lähti poikkeen, mutta voi kuulemma uusiutua ennen synnytystä, kiva :/ . Nyt täs oon miettiny et varmaan aika herkkään lähen synnärille tai soitan sinne jos epäilen et alkaa lapsi tulemaan et kerkiivät varuilta laittaa antibiootin ennen ku o liian myöhästä. Terkka siis sano mulle et sano siel synnärillä et on ollu kokki että ne varautuu asiaan.

zeny
 
Heissu mulla on kanssa sormet ollu ihan samanlaiset jo muutaman viikon. Aamuisin en saa edes limupullonkorkkia auki. Päivän mittaan rupeen samaan sormet kunnolla nyrkkiin (ilman kipua), mutta en saa kuitenkaan kaikkia purkkeja ja rasioita auki.

Kaipaan:

* ratsastus / oman hevosen hoito esim. kavioiden putsaus ei onnistu
* varpaankynsien leikkuu
* että saa sukat ja housut helposti jalkaan
* alapäänkarvojen ajo, niin että näkis ilman peiliäkin
* että pääsis lattialta ylös ilman jeesiä/että saa jostain tukea
* kenkiä jossa on korot
* kävelyä yms. ilman puuskutusta
* että olis energinen taas
* paljon maksamakkaraa leivän päälle
* ettei selkää särkis
* ja viimeisenä ja ei niin oleellisena ni voisin kyllä saunalonkeron ottaa.

Listaa vois jatkaa varmaan loputtomiin, mutta tossa nyt ne jotka ekana tuli mieleen.

Huomenna on neuvola, tosin en odota mitään ihmeellistä, kun mitään ei ole tapahtunut, eikä mitään kysyttävääkään ole. Verenpaineen on nyt mitannu himassa ja vaakakin löytyy. Joten ei sillain oo mitään.... Ja kun koko raskaudenajan neuvolakäynnit on ollu hyviä, mitään ihmeellisistähän tässä ei oo vaavilla ollu. Omaolo onkin sitten täysin toinen juttu.

Kiitos Roonalle taas uudesta pinosta. Tosin mä epäilen, että tartten vielä sitten sen lokakuunkin =)
Ihme ja kumma, oon saanu nukuttua nyt öisin aikasta kohtuu hyvin. Monena yönä ei ole tarvinnu edes vessaan herätä ja unta on riittänyt putkella (jos ei oteta kääntymisheräämisiä mukaan) ni 6-8h yössä.
No mutta eipä kummempia taas täällä päin.

VK + rinsessa 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Mulla on ollu toi b-streptokokki, se hoidettiin antibiooteilla ja lähti poikkeen, mutta voi kuulemma uusiutua ennen synnytystä, kiva :/ . Nyt täs oon miettiny et varmaan aika herkkään lähen synnärille tai soitan sinne jos epäilen et alkaa lapsi tulemaan et kerkiivät varuilta laittaa antibiootin ennen ku o liian myöhästä. Terkka siis sano mulle et sano siel synnärillä et on ollu kokki että ne varautuu asiaan.

zeny
Ai nih, muistelinkin et oisko sul ollu se raskausaikana. Mä ihte soitin äippäpolille ja kysyin että miten toimin jos tuliskin lähtö ennen ku tieän et mikä on tulos, ku tota kokkia epäilty. Sanoivat vain että sit sanoa siin ku tulee synnärille et sitä on epäilty ja oireista nii laittavat kuulemma varuilta sen antibiootin sitten synnytykseen mukaan. Ettei kuulemma oteta riskiä. Jotenkin helpotti tuo ihtee. Mut toivon mukaan ei olis ny kuiten se.

Samoi neuvolas sanoivat mulle että vaikka se olis ollu ja huomattu aijemmin nii silti kannattas sanoo ku synnärille menee. Elikkä just kuten sä sanoit että aijot sanoo. =)
 
Nopeasti ilmottelen, että meän tyttö näki päivänvalon 27.8. Pituutta on 51cm ja painoa 3690g. Tänään päästiin kotiin ja opetellaan elämään nelihenkisenä perheenä. :)

Ollaan näköjään oltu Hiljaisuuden kanssa samaan aikaan osastolla. :)
 

Yhteistyössä