***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower: =)
Tsemppiä vauvan hakureissulle lähteville! :hug: =)

Nyt muuttui vähän tilanne täälläkin eli pääsen jo perjantaina äitiyspolille yliaikaistarkastukseen. En siis itse edes ehtinyt ajasta soittelemaan. Täytyy perua perjantainen neuvolakäynti, sillä enpä molemmissa ehdi käymään eikä se olisi järkevääkään. Katsotaan sitten perjantaina mitä keksivät mun pään menoksi.

Tänään on ollut kipeitä supistuksia ja menkkamaista särkyä aamusta asti lakkaamatta. Mun tuurilla laantuvat kuitenkin taas iltaa kohden mentäessä.

Ihanan aurinkoinen sää! Täytyypä mennä pihalle nuuskimaan syksyisiä tuoksuja! =)

Muffa 40+6
 
Ensiksi Miimumaijalle jo onnea, siellä taitaa olla jo vaavi sylissä :heart:

Täällä ei tapahdu mittään, käytiin pojan kanssa aamulla puistoilemassa ja kävely saa vain pientä paineen tunnetta. Missä ne supistukset on joita tuli aikasemmin :/
Mut joo olo siis tosi hyvä, mitä nyt öisin särkee lonkkia, päivällä ei onneksi sitäkään.

Odottelenkin jo innolla seuraavaa käyntiä Kättärille joka on 30.9 eli parin viikon päästä:D

Inka Ja Maisa 38+1 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Ensiksi Miimumaijalle jo onnea, siellä taitaa olla jo vaavi sylissä :heart:

Täällä ei tapahdu mittään, käytiin pojan kanssa aamulla puistoilemassa ja kävely saa vain pientä paineen tunnetta. Missä ne supistukset on joita tuli aikasemmin :/
Mut joo olo siis tosi hyvä, mitä nyt öisin särkee lonkkia, päivällä ei onneksi sitäkään.

Odottelenkin jo innolla seuraavaa käyntiä Kättärille joka on 30.9 eli parin viikon päästä:D

Inka Ja Maisa 38+1 :heart: :heart:
Apua, mitä käyntiä? Miks ei mulla ole mitään käyntejä kättärillä? Neuvolassa vaan? Huomenna neuvola. Perkeleestä kun muutettiin stadiin nyt ihan viime metreillä vaikka itse halusinkin niin, että ennen synnytystä tänne.
 
Neuvolakuulumisia

VK 38+4 (37+5)
Pissa puhdas (niin kuin aina)
Paino + 465g, kokonaispainoa tullu 16.7kg, huoh....
RR: 147/80
Turvotus + (+)
Tarjonta RT (rt) ei saanut enää vaavin päästä kiinni
Syke 156-160, vaavi sekos kun neukkutäti herätti sen kesken unien =)
Liikkeet ++, potkas jopa tätiä moneen kertaan mittauksen aikana...
Sf-mitta 32cm (31.5cm)

Ja siinähän nuo tais olla. Ei mitään ihmeellistä. Neukkutäti kehotti kävelemään portaita ja lähtemään lenkille, koska rinsessa on jo niin tuloillaan, supistukset kuulemma vaan puuttuu :D Täti mietti myös että nähdäänköhän enää ens viikolla. Mutta kyllä mä lähtiessäni sanoin "ensi viikkoon".
Täytyy perjantaina ruveta kävelemään noita rappuja, aikasemmin en viitti, kun miehen olis tärkeetä olla töissä perjantaina. Mutta jos nyt sattuu sitä ennen synnytys käynnistymään, niin toki saa tulla <3

VK + rinsessa 38+4
 
Onnea vauvan saaneille! Ja pitkää pinnaa vielä omaansa odottaville. Täällä on ollut niin paljon hässäkkää yms ettei ole paljon ehtinyt kirjoitella. Ehkä sitä taas jossain vaiheessa taas ehtii.

olkkis ja Pikku-A 5vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Ensiksi Miimumaijalle jo onnea, siellä taitaa olla jo vaavi sylissä :heart:

Täällä ei tapahdu mittään, käytiin pojan kanssa aamulla puistoilemassa ja kävely saa vain pientä paineen tunnetta. Missä ne supistukset on joita tuli aikasemmin :/
Mut joo olo siis tosi hyvä, mitä nyt öisin särkee lonkkia, päivällä ei onneksi sitäkään.

Odottelenkin jo innolla seuraavaa käyntiä Kättärille joka on 30.9 eli parin viikon päästä:D

Inka Ja Maisa 38+1 :heart: :heart:
Apua, mitä käyntiä? Miks ei mulla ole mitään käyntejä kättärillä? Neuvolassa vaan? Huomenna neuvola. Perkeleestä kun muutettiin stadiin nyt ihan viime metreillä vaikka itse halusinkin niin, että ennen synnytystä tänne.

Siis mulla oli pari viikkoo sitten synnytystapa-arvio kun mun esikoinen syntyi sektiolla ja oli tosi iso kokoinen. Nyt sain uuden ajan sen takia että tätä lapsosta ei päästetä kasvamaan yhtä isoksi, joten tehdään taas painoarvio ultralla..
 
Onnea MN-82 :flower: :heart:

Mä niin tykkään lukea noita synnytystarinoita =) Kiva lukea myös jo vauvan saaneiden kuulumisia, hyvin vaikuttaa vauva-arki pääsääntöisesti alkaneen :heart:

Sitten valitusta, ei kannata lukea, kunhan puran pahaa oloani :ashamed: Appivanhemmat olisi änkeämässä meille nyt viikonlopuksi. Asuvat siis n.300km päässä joten viipyvät aina yön tai pari tullessaan. Mies oli sopinut jo porukoidensa kanssa vaikka mitä, kunnes nyt vasta ilmoitti mulle, että ovat muuten tulossa vkl :kieh: Mä en ihan oikeasti jaksaisi passata ketään enää! Ja olen nähnyt hirmuisesti vaivaa viime viikkoina saadakseni kotia kuntoon vauvaa varten enkä todellakaan halua tänne ketään enää sekottamaan. Miehen vanhemmat kun ovat sellaista sorttia etteivät siisteydestä piittaa ja aina joudun päivän tai pari jynssäämään ja järjestelemään paikkoja heidän vierailunsa jäljiltä :kieh: Enkä todellakaan "uskalla" jättää heitä meidän kotiin, jos lähtö synnärille tulee vaikka niiden täällä olon aikana :eek: Puhumattakaan siitä, että poikaa ei saa kunnolla nukkumaan, kun appivanhemmat ei pysy hiljaa loitolla, vaan hösäävät välissä (nyt kun on menossa vaihe, että poika karkaa illalla useamman kerran sängystään ja meidän periaate on se, että kaikessa hiljaisuudessa ilman suurempaa numerontekoa poika vaan kannetaan takaisin ja tämä on nyt jo hyvin toiminut, tänään tuli vain kerran pois). Jotenkin tuntuu hirveän vaikealta, että mun pitäs soittaa ja sanoa, etten halua heitä tänne. Mun mielestä se ois miehen tehtävä ilmoittaa, koska hänen porukkansa eivät ymmärrä antaa meille omaa rauhaa! Kaiken kukkuraksi miehellä on vielä pelejä molempina päivinä, joten minä joutuisin kirjaimellisesti viihdyttämään ja passaamaan niitä täällä :kieh:

Anteeksi pyydellen, nipottava Kristelle 38+1 :ashamed:
 
Kristelle: Mä ainakin ymmärrän sua oikein hyvin.Mä en ianakaan jaksais passata yhtään ainoota ihmistä tän oman perheen lisäksi.Jotenkin nyt kun voimat alkaa olla vähissä muutenkin,haluaa olla rauhassa ilman mitään ylimääräsiä... Olisk yllä voinut mihes kysäistä sinunkin jaksamistasi/mielipidettäsi ennen kuin tollasia asioita menee sopimaan...
Jaksamisia sinulle! :hug:

ärtynyt virtahepo rv 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Virtahepo:
Kristelle: Mä ainakin ymmärrän sua oikein hyvin.Mä en ianakaan jaksais passata yhtään ainoota ihmistä tän oman perheen lisäksi.Jotenkin nyt kun voimat alkaa olla vähissä muutenkin,haluaa olla rauhassa ilman mitään ylimääräsiä... Olisk yllä voinut mihes kysäistä sinunkin jaksamistasi/mielipidettäsi ennen kuin tollasia asioita menee sopimaan...
Jaksamisia sinulle! :hug:

ärtynyt virtahepo rv 39+2
Kiitos ymmärryksestä =) Täytyy keskustella vielä miehen kanssa asiasta kunhan se kotiutuu, lähtiessään kun ilmoitti ihan kuin jostain pikkuasiasta ois vaan ohimennen maininnut :kieh: On mulla tuon 1,7veen kanssa ihan riittävästi päivissä tohinaa muutenkin ja mielelläni nauttisin näistä viimeisistä päivistä (tai viikoista :whistle: ) ilman ylimääräistä rasitetta :/ Mua lannistaa jo pelkkä ajatuskin ruokien tekemisestä ja tiskaamisesta parille ylimääräiselle...pari lisäkoneellista lakanapyykkiä..pari läpivalvottavaa yötä..jne.. Huoh! :( Häivyn stressaamaan sängynpohjalle :wave:
 
Jaahas, kipeitä suistuksia ollut aamusta asti ja nyt tulevat tasaiseen, tihenevään tahtiin. Supistusten väli on nyt 8min. Kipeitä ovat, hikeä pukkaa. Seurailen vielä vähän aikaa tilannetta ja sitten käyn herättämässä miehen. Toivottavasti ei ole väärä hälytys.

Muffa 41+0 =)
 
J84
MillionNights-82 paljon Onnea vauvasta :)

Onnea synnytykseen Muffa

Täällä on tänä aamuna lähtenyt veristä limatulppaa irti joka vessakäynnillä ja jos vanhalla kaavalla mentäis niin perjantaina alkais synnytys ja sehän sopis mulle oikein hyvin :p

Saas nähä mitä päivät tuo tullessaan...

J84 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Jaahas, kipeitä suistuksia ollut aamusta asti ja nyt tulevat tasaiseen, tihenevään tahtiin. Supistusten väli on nyt 8min. Kipeitä ovat, hikeä pukkaa. Seurailen vielä vähän aikaa tilannetta ja sitten käyn herättämässä miehen. Toivottavasti ei ole väärä hälytys.

Muffa 41+0 =)
Jee, pääsetkös synnyttämään!

Tänään neuvola ja 38+0 Syntyykö se jo prkl! Meijän "löylykauhamme" vatsassa ei oikein tykännyt kun tatuoin (ensimmäistä kertaa elämässäni) miestä eilen maha kippurassa vaan potki aina kun käsi piti olla vakaa.
 
Huh huh,kiirettä pitää kun täälläkään ei kerkee enää käymään :) Juu niiku aiemin kirjotin ni me saatiin tyttö 6.9. Supistuksilla alko la-su yönä ja synnytys kesti 1h 45 min ja ponnistusvaihe oli 4 min eli nopeesti.Oli helppo synnytys niinku aikasemmatki,ilman kivunlievitystä mentiin .Tyttö sai 3x 10 pistettä.Kotiintulotarkastuksessa lääkäri kuuli sydämestä sivuäänen ja käytiin sitten EKG:ssä ja ultrassa,jossa selveni että noita rytmihäiriöitä tuli tosi tiheesti.Kotiinlähtölupaa ei tullu vaan tyttö siiirrettiin lasten teho ja valvontaosastolle ja oli siellä 2 vrk.Itku pääsi kun näytti niin hauraalta siellä.Kävin tietyin kellon ajoin siellä syöttämässä ja ite makoilin synnyttäneiden osastolla.1 vrk oli Holter-seurantaa ja sinä aikana to-yönä rytmihäiriöt väheni ja sit aamulla niitä ei ollu enää ollenkaa.Syytä ei selvinny mistä johtui,ehkä nopeesta synnytyksestä.Nyt kotona tarkkaillaan jos tulee jotai oireita,sit pitää heti viedä EKG:hen.6 viikon päästä on uusi ultraus ja 1 vrk Holter-seuranta kotona onneks.Maanantaina käytiin lonkkakontrollissa kun vasemmasta kuuluu naksumista.Ei onneks tarvinnu lastaan laittaa,siitäkin on 6 viikon päästä ultraus vielä.Kotiin kun päästiin ni sit viime sunnuntaina jouduin jo viemää tytön päivystykseen kun sai silmätulehduksen :| Pikkasen takkuinen alku meillä,mutta nyt kaikki hyvin.Neiti on hurmannu kaikki! Viihtyy sylissä,täytyy hankkia kantoliina et pystyy jotai sit tekemääki ku ukko lähtee töihi.Nyt vaan oon ollu ja nauttinu,mies on niin ihana ku tekee kaikkee :heart: Yöt tyttö nukkuu parilla syömisellä mei vieressä ku sänkyyn jos laittaa ni alkaa heti itkemään,vieressä ei kitise ollenkaan!

Sellaista meillä,onnea kaikille jotka synnyttäny myös ja tsemppiä odottaville =)

Tepa75 ja tyttö 10 pvää
 
Hui, viestejä ropisee... Mä oon vaan ihan hämilläni, et kuka haluaa nimensä mihinkin listaan! :ashamed: Kun täällä odottavien pinossa on nimet ja vaavit merkattu vähän erilailla, eli on strategisia mittoja ym. syntyneistä. Tuolla uudessa ajattelin et laitetaan vähän rennommin ne sinne?!
 
41+0 :whistle: huomenna olis äippäpolilla ultra (kasvukontrolli)... toivottavasti rupeis jotain tapahtumaan (käynnistystä?).. tänään on ollu navan alapuolella tosi outo tunne. ihan ku jotain olis repeämässä nahan alta... en oikein tiiä onko se kipee vai enemmän "ärsyttävän" tuntunen.. onko muilla tullu?
viimesessä neuvolassa kävin eilen (hui!) ja seuraavan kerran pitää neuvolaan olla yhteydessä, kun kotiudutaan laitokselta kotiin. tosi nopeeta jotenki menny aika.. ku vasta tuntuu, et kävi 1. neuvolassa ja nyt jo viikkoja 41...
 
ONNEA MN-82!! :heart:

Lueskelin pinoa eiliseltä pikaisesti läpi.. Täälä vietän päivää kuumeisen eskarilaisen kanssa ja vaikka kuinka tuskastunut olenkin tähän olotilaani, niin toivon ettei nyt syntyis.. Ei ois kiva olla pois kotoa, ku lapsi täälä kipeenä.. :( Noh, jos tuo päättää tulla, niin eihän sitä enää estellä millään.. Menkkajomoa ja alaselän polttelua kyllä löytyy nytkin parasta aikaa, mutta niitä on nyt ollu jo kuukauden päivät ja aina häviävät kuitenkin.. Olenkin ahkeroinut tällä viikolla. Makuuhuone ja olohuone on siivottu perusteellisesti ja uudet verhot ym. sisustusta laiteltu. Tänään leivoin pikkuleipiä ja nyt pitäis vielä pestä keittiön lattia ja vaihtaa sinnekkin verhot. Tuli sitten pestyä nuo ikkunatkin sisäpuolelta :whistle:

Muffa olikin nähtävästi päässyt tositoimiin yöllä ja Miimumaijallakin jo vauva eilisen sektion jälkeen, onnittelut molemmille!!

Synnytystarinoita on tosi kiva lukea vaikka itse vielä täälä kärvisteleekin eikä tietoakaan synnytyksestä =)

Huomenna neuvola.. Kätilö lupasi viime viikolla, että tarkistaa tällä kertaa kohdunsuun tilanteen oisko jotakin edistystä tapahtunut.. Jänskättää!!!

Micade 37+4
 
Olinpa tänään neuvolassa. 38+0. Neuvolatäti veikkasi kanssa, että yli menee ja reippaasti. Luultavasti käynnistykseen, mutta koskaan ei tiedä jospa se nyt päättäisi syntyäkin etukäteen. Kaikki merkit kyllä vaikuttaa siltä, että ei ole syntymässä kuin käynnistyksellä. "Periytyvää" suvussa :) Eli pitkät 4 vkoa vielä tiedossa... PERKELE!
 

Yhteistyössä