***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Poika syntyi :heart:

17.9 rivakalla tahdilla klo 22.11 - pituus komeat 53cm ja paino 3560g ja luomuna mentiin.. :eek: kirjotellaan tarinaa tuonne toiselle puolelle sitten kun ehditään ja kotiudutaan.

onnea muillekin jotka vauvan ovat vihdoin saaneet ja jaksamisia odottaville.. :wave:
Jeah, nyt on sit kaikki meidän kerhosta poksahtanu! Sissin kuulumisia vielä odotellaan... Mut ONNEA vielä!!! Meidän jäpikät syntyny sit tasan tarkkaan samaan kellonaikaan! Hassuu...
tiedätkö mulle tuli ihan sama mieleen.. heh =)

Aurinko73 mulla oli kans esikoinen nyt joka syntyi ja synnytyksen kesto 4h50min. mä oon vesimies horoskoopiltani =)
 
Tulinpa merkkailemaan, kun harvoin käyn..
Onnea vauvautuneille!!!!!!! :heart:
itselläni tänään tuli 39+0 täyteen, ja enää päiviä vauvautumiseen, perjantaina olis sektio perätilan vuoksi.
Muita menossa sektioon?



Dada 39+0
 
vauvakuume83: Mulla huomattiin perätila vasta viikko sitten, kun neukka oli aiemmin sitä mieltä että siellä on luinen peppu joka huomattiinkin sitten pääksi..Synnärillä kaikki suunnitellun sektion ajat oli sitten varattuja tohon ens Perjantaihin asti.
Jännää tämä kyllä on ollut, varsinkin kun mulla huomattiin silloin viikko sitten samaisella käynnillä synnärillä että kohdunkaula oli lyhentynyt puoleen ja kohdunsuu pehmennyt viikossa..
ja pari päivää sitten (eli melkein vk kuluttua tästä käynnistä ) tuli limatulpaksi tunnistettavaa osa ja suppareita..ne supparit onneksi meni ohi ihan itsekseen, mutta jännäilen elelen sairaalakassi pakattuna :LOL:
Alunperin ajan sektioon piti käsittääkseni olla 38+ loppuviikolla, mutta kätilö oli sitä mieltä että keuhkojen pitää kehittyä ja olisi kuitenkin antanut ajan jo 39+1 jos olis ollut :headwall:



Dada
 
J84
Huomenta!

Täällä näköjään jatketaan sittenkin kärvistelyä sillä luulin kaiken loppuneen yön aikana. Olin jo suppareista niin väsynyt et nukahdin sänkyyn jomotuksen kera. Aamulla herätessä oli pientä vitutusta ilmassa, "iloksi" kuitenkin sain kokea et eipä vain mikään loppunutkaan vaan jäätävä olo jatkuu. Veskissä kun kävin niin nyt tuli kunnolla veristä limaa ja suppareita tulee 3-5min välein mut kestän tän kivun vielä. Jos tästä yltyy, mikä olis todella suotavaa niin miehelle ja tädille soittoa, et josko tulisivat kotiin. Olo on muuten aikas oksettava, muutenkin on viime päivinä ruokahalu ollut kadoksissa ja paino on tippunut.

J84 39+3
 
Onnea jälleen vauvan saaneille :flower: Jellonalle tsemppiä synnytysreissulle, kyllä se pian syntyy jo :D

Täällä takana erittäin raskas viikonloppu appivanhempien passailun ja pojan sairastumisen vuoksi. Edellisyönä en nukkunut silmällistäkään, kun valvoin kipeän pojan kanssa. Laryngiitti iski jälleen, nyt onneksi vaan enää norminuhainen jäbä ja viime yönä heräiltiin "vain" vajaan tunnin välein :whistle: Jotenkin tämä valvominen, vielä muutenkin kun omien vaivojen vuoksi, on tosi kuluttavaa. Olo on jotenkin sekava ja päätä särkee silkasta väsymyksestä. Voisin yhden yön vaikka nukkua vielä ennen synnytystä, sitten se valvominen kaiketi alkaa jälleen :D

Muutamia hiukan kipeitä supistuksiakin on ollut ja limaa irtoillut edelleen, mutta kaiketi tässä vielä kolmisen viikkoa odotellaan :whistle:

Kristelle *POKS* 39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristelle:
Täällä takana erittäin raskas viikonloppu appivanhempien passailun ja pojan sairastumisen vuoksi. Edellisyönä en nukkunut silmällistäkään, kun valvoin kipeän pojan kanssa. Laryngiitti iski jälleen, nyt onneksi vaan enää norminuhainen jäbä ja viime yönä heräiltiin "vain" vajaan tunnin välein :whistle: Jotenkin tämä valvominen, vielä muutenkin kun omien vaivojen vuoksi, on tosi kuluttavaa. Olo on jotenkin sekava ja päätä särkee silkasta väsymyksestä. Voisin yhden yön vaikka nukkua vielä ennen synnytystä, sitten se valvominen kaiketi alkaa jälleen :D
Täälä sama tilanne, lapset sairastaa.. :( Nyt vuorossa vanhempi poika, joka onneksi kuumeesta huolimatta nukkuu yönsä lääkittynä melko hyvin.. Mutta viime viikolla sairasti nuorempi, joka on astmaatikko ja jolla kuume tekee aina sen, että tahtoo öisin ahdistaa henkeä tosi herkästi.. Siinä sitten sumuteltiin pari yötä.. Siis NIIIN tiedän sun fiilikset!!

Valitusten jälkeen vauvaonnitteluja pinoon: kerttu, Kerttuneiti, Miimumaija, Heissu ja ElämänIlo3, onnittelu :hug: :flower:

Mulla tänään ylimääräinen neuvola iltapäivällä, kun viime viikolla oli valkuaista pissassa ja verenpaineet lievästi koholla.. Ja aika äitipolille vasta perjantaina.. Kätilö lupaili, että jos nyt arvot pielessä, niin soittaa sinne, josko saisin mennä päivystyksenä tänään.. Vähän jännittää!! Jos en palaa illansuussa neukkukuulumisten kera, niin tiedätte mille reissulle olen päätynyt :D

Aurinko73, olen horoskoopiltani härkä ja mulla nopeat synnytykset mielestäni. Eka 5h50min. ja toinen 1h30min.

Alaselkäjomotuksen kera painelen pehkuihin hetkeksi, väsy-väsy-väsy..
Micade 38+2
 
Laskettu oli, laskettu tuli ja laskettu meni mutta vauva ja minä viellä yhdessä nipussa :kieh:

Kuinka moni täällä on vielä samassa tilanteessa eli odottaa vielä vauvaa.. Ja milloinka on laskettu? Tuntuu että hurjasti ilmaantuu vauvauutisia ja yksin täällä enään odottelen. Kai siellä oli viellä pari muutakin..
Täällä ei sitten supista eikä mitään vähän ollut menkkamaista jomotusta mutta siinä kaikki. Taitaa olla niin että luulot osoittautuvat toteen ja käynnistykseen mennään vaikka voihan se synnytys lähteä ihan tostavaan käyntiin. Saapa nähdä on tässä vielä käynnistykseen matkaa.. Odotellaan

Dindei + mini 40+1
 
Mulla on huomenna laskettu päivä ;)
Mutta veikkaampa että täällä mennään muutaman päivän yli. Viimeks perjantaina-iltana oli kolme supparia, kun ol pakko päästä kaupunkiin syyskenkiä ostamaan :p Mulla on useemman viikon tullu suppareita jos olen kävellyt enempi.
Mutta viikonloppuna alko vauva jotenkin vielä enempi painamaan tonne alapäähän, että kyl se aika alkaa lähenemään..
 
Ja mullahan on perjantaina laskettuaika ja täällä ollaan varmaan vielä pitkään. Mitään ei tapahdu. Päivä päivältä vaan elämä käy raskaammaksi. Vauva painaa todella paljon tuonne alas ja kävely on toisinaan todella kivuliasta, että askel kerrallaan pääsee eteenpäin. Öisin ei tuu enää nukuttua juuri mitään. Viime yönäkin vaan 2½h. Päivällä sitten nukuin tässä pari tuntia lisää.

Mutta odotellaan ja odotellaan.

Ainiin, täytyykin kertoa kun viime yönä näin unta. Synnytin ihan normaalisti tyttövauvan. Kätilöillä ja hoitajilla oli kiire, synnyttäjiä oli niin paljon. Ei missään vaiheessa kerennyt tuomaan rinsessaa mulle tissille, eikä muutenkaan edes näytille. Pääsin seuraavana päivänä kotiin ja en ollut vauvaa imettänyt, oli saanut pullosta ruokansa, en myöskään ollut vaippaa vaihtanut, enkä kylvettänyt pikkusta. Olin ihan kauhuissani kotiin päästyäni, kun en tiennyt mitä tehdä. En siis osannut imettää, enkä ollut päässyt koko tyttöä koskemaan edes sairaalassa ollessani. Kun koetin imettää niin rinnoistakin tuli pelkkää vettä pari tippaa. Hui.... Ehkä nyt kuitenkin saan sairaalassa perusohjeita :D Mutta ihaninta unessa oli se, että mulla oli todella hiljainen ja rauhallinen pikkunen tyttö, joka katteli vaan hyvin ihmeissään kun mamma väänsi vaippaa miten päin sattuu ja koetti syöttää tissimaitoa :D

VK + rinsessa 39+3
 
on täälä sentään vielä muitakin jotka ovat yhdessä paketissa! :)
mä jo aloin luulee, että olen ainut.... :whistle:
tuntuu jo niin turhauttavalta, että..... :headwall:
eilen kävin vetäsee 4 km lenkin supistusten toivos, mutta mitä? ei mitään ihmeellistä!
tänään vein tytön kerhoon kävellen n. 1,5 km....tuskaa, kun alapäähän sattu, mutta missä supistukset?
joo-o täällä mä yksin kykin vielä kahden viikon päästä! :headwall: :'(
mä en ala! :(
tahtoo jo tosi hommiin, ja vauvan kainaloon!
huamenna neuvola.......... ja sit varmaan otetaan taas uutta aikaa....ja sit lähetettä yliaikaiskontrolliin!
kiasus, että mä oon malttamaton! :kieh:

fiksu ja brutus 39+4
 
:flower: :flower: :heart: :heart: niin, ja onnea kaikille vauvan saaneille, teitä tullu jo taas niin monta ilmoittanutta, et en muista nimiä, mut kaikille onnittelut tasapuolisesti! :flower: :flower: :heart: :heart:

fiksu ja brutus 39+4
 
Tulin pikaisesti ilmoittamaan että meille syntyi 16.9 rv 39+5 poika klo 5.52, 3200g ja 47cm.
Synnytys ei taaskaaan sujunut ja lopulta tehtiin kiireellinen sektio.Nyt toivutaan ja esikoinen pitää päivät kiireisenä vaikka vauva nukkuukin.
 
Älkää nyt mua unohtako, jolla pinon VIIMENEN la!! :D

Ei siis tullu päivystyslähetettä äitipolille, kun kaikki neuvolassa ok vaihteeksi..
Rv 38+2 (37+5)
RR 118/80 (123/83)
pissa puhdas (prot+)
hb 132 (ei mitattu)
vauva rt:ssä edelleen
sf-mittaa ei nyt katottu
pikkuisen syke 140 luokkaa, kuten ennenkin

Siinähän ne tärkeimmät, kotona siis ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Aamuinen alaselkäjomots senkun jatkuu, muuta tuntemusta suuntaan tai toiseen ei oo. Perjantaina on sitten aika äitipolille, mutta neuvolan kätilö oli mun kanssa samaa mieltä, että sillon eivät ala tekemään mitään.. Ja kyllä mä toivonkin, että tämä tulis itellään.. Vaikka enne perjantaitakin!!

Ai niin, onnittelut pojista jenniS ja merbau!! :flower: :heart:
 
ihanan lohduttavaa että täällä on viellä muitakin yhtenä kappaleena.. Tietenkin toivoo että kaikki sais nopsaa pienen pakettinsa kainaloonsa mutta kukapa tahtoo olla viimeinen :LOL: :LOL:
Jotenkin kovasti epäilyttää että tää itestään lähtisi syntymään kun olo on kaikesta huolimatta niinkin hyvä mutta paha mennä sanomaan kun ensimmäistä odottaa. Ei ole yhtään kivuliaita supistuksia eikä liioin muitakaan tuntemuksia mikä olis poikennu raskauden puoliväliltä lähtien. Paitsi aamusin on välillä alkanu yrjöttää..
Voi voi kun tässä nyt jo pikkuhiljaa alkaisi tapahtumaan ettei tarttis käynnistellä.. puuh!!

Tsemppiä ja voimia kaikille viellä kanssa kärvisteleville :flower:

Dinzu 40+1
 
Onnea, onnea kaikille maaliin päässeille ja vauvansa saaneille! Meinaa kyllä käydä kateeksi... :)

Täällä on nimittäin myös yksi kärvistelijä :wave: Meinaa rehellisesti sanottuna tuskastuttaa, vaikka laskettuaika on vasta torstaina, eli nyt on 39+5 (tiistain puolella ollaan). Esikoista lähdin synnyttämään 39+2 ja hän syntyi yöllä kahden aikaan 39+3:n puolella. Tietenkin nyt sitten olen koko ajan toivonut, että tämä syntyisi kutakuinkin samoihin aikoihin - vaikka olen muistutellut itselleni, että on jopa todennäköistä, että nyt menee pidemmälle.

Mullahan vauva kääntyi vasta 35+ viikolla oikeaan asentoon, joten laskeutuminen on alkanut vasta silloin. Supisteluja on tullut tasaisesti 24+ viikoilta, ihan kipeitä ja pitkiäkin, mutta lääkäriystäväni osasi varoittaa, ettei supistukset todennäköisesti kypsytä paikkoja, kun lapsi on poikittain/viistossa. Ja niinhän siinä on tainnut käydä :headwall:

Tilanne on nyt se, että kun vielä viime viikolla keskiviikkona supisteli koko päivän 20-30 minuutin välein, loppuviikosta tilanne rauhoittui niin, että sunnuntainakaan ei tullut kuin muutama laiska supistus. Kivut on kadonneet, tytärtä koulusta hakiessa askel on reipas (voisi vaikka juoksuksi pistää), eikä supistuksia kuulu!!!

Mutta aivan hirveä väsymys on päällä, ei meinaa ruokaa jaksaa tehdä. Koko ajan tekisi mieli vain makoilla sängyllä ja ottaa päikkäreitä. Ja tuntuu, ettei meinaa mitenkään jaksaa, jos tämä menee kaksi viikkoa yli... :'( Tänäänkin on ihan itkua pukannut, kun niin väsyttää, turhauttaa tämä pysähtynyt tilanne, kyllästyttää kömpelö ja raskas olemus jne. jne. jne. jne. You know :ashamed: Verenpaineetkin huitelee välillä lähellä satasta alapaine (mutta sitten laskee 85 kieppeille, kuten tänään neuvolassa), eli kai sekin vaikuttaa oloon.

Ja tietty pelottaa, että kuinka isoksi vauva kasvaakaan... Kokoarvio on ollut reilu 3kg (esikoinen oli 3220g), mutta mun sf-mitta vaan kasvaa ja kasvaa. Tänään oli neuvola ja mitta oli siis kasvanut, nyt 36cm!!!! B)

No, eiköhän se lapsi aikanaan ulos tule ja onneksi viikko-pari on tässä yhdeksän kuukauden mittakaavassa lyhyt aika!

hanjuu :heart: vauva 39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanjuu:
Mutta aivan hirveä väsymys on päällä, ei meinaa ruokaa jaksaa tehdä. Koko ajan tekisi mieli vain makoilla sängyllä ja ottaa päikkäreitä. Ja tuntuu, ettei meinaa mitenkään jaksaa, jos tämä menee kaksi viikkoa yli... :'( Tänäänkin on ihan itkua pukannut, kun niin väsyttää, turhauttaa tämä pysähtynyt tilanne, kyllästyttää kömpelö ja raskas olemus jne. jne. jne. jne. You know :ashamed:


hanjuu :heart: vauva 39+5
Tuo on kun mun suusta.... Ihan sama olo jatkuvasti.
Pari viikkoa mun mittakaavassa tässä vaiheessa on pitkäaika. Niin sitä toivois että lähtis syntymään.
Sairaala ohjelmassa tänään oli synnyttäjä ja mä itkin koko sen ajan kattellessani ohjelmaa. Ihan vaan sen takia, että pelottaa koko synnytys niin paljon. Toisaalta taas, niinku ukollenikin sanoin, niin haluan ihan hirveesti jo sitä että rinsessa olis sylissä.

Uni ei täällä taas muuten maita (niinku huomaa varmaan kelloajasta)...
Kai sitä vois koettaa punkea itteesä sängyn puolelle.

VK + rinsessa 39+4
 
selkäjomotusta ja menkkamaista kipua. Mies laittoi mut eilen tekemään kyykkyjä ja saunomaan :D Huutelee vatsaan kokoajan "noniin, saa tulla ulos, iskä odottaa täällä" "iskä haluaa sut jo syliin, tule ulooooos" "Noniin, me menemme nyt kiinni ja kaikkien pitää poistua" "kohdehenkilö poistetaan muuten voimakeinoja käyttäen"
:LOL:
Mutta ei se vaan usko. Tiukasti aikoo pysyä tuolla yksiössään!
Huomenna neuvola ja edelleen ärsyttävä neuvolatätönen.
Huomenna 39+0 JA EI MERKKEJÄ MISTÄÄN!
 
Onpas "kiva" lukea, kuinka meitä loppupääläisiä on täällä vielä samoissa fiiliksissä kuitenkin aika monta odottelemassa jotain tapahtuvaksi :D Pahasti pelkään, että mä jään tänne viimeiseksi odottajaksi :whistle: Eilen mulle tuli ekaa kertaa todella sellainen olo, että saisi jo syntyä. Mun kaveri sai nimittäin eilen vauvansa jo syliin ja LA ois ollu vasta mun jälkeen =) Hiukan kyllä pisti kateeksi, kun ajattelee, että itellä vielä 3vko kuitenkin :kieh: On se silti hienoa kuulla, että yhtäkkiä yllättäen synnytykset lähtee käyntiin, joten voihan se omallekin kohdalle sattua, vaikkei kummempia merkkejä olekaan *toiveajattelua jälleen* :whistle: Eilen illalla saunan jälkeen kyllä supisteli kivasti. Oli sitä ennen kyllä tullut siivoiltua ja shoppailtuakin :D Miehelle koitin tänään vihjailla, että se yksi, kenties tehokkain S, jäi vielä uupumaan :saint: Sillä saralla kun on jo hetkisen ollut hiljaisempaa :/

Mä olen nyt kehitellyt taas kaikenmaailman menoja tälle viikolle, että aika kuluisi nopsaan, mutta silti varsinkin nämä aamut tuntuvat järjettömän pitkiltä |O Nytkin heräämisestä jo reilut 4h ja olevinaan vieläkin on aamu :kieh:

Päiväkahvit taidan jo keitellä ja josko sitä tuon nuhanenän kanssa sitten ulkona kävisi..

39+1
 

Yhteistyössä