***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Kristelle älä huoli mulla sama olo. Ja siitä tärkeimmästä S:ssästä on jo aikaa. Ei vaan teemieli tjsp.. Outoa! Itsekin herännyt klo 7 maissa, yleensä vielä aikaiemmin kun mies lähtee töihin ja sitten koko päivänä ei ole mitään tekemistä!
 
J84
Tänne ei tullu lähtöä viäkää. Supistukset taas ylläri pylläri kaikonnu jonnekkin takapajulaan :kieh: Toissa päivänä sain "nauttia" niistä koko päivän, eilen aamulla jomotti, mut ei suppareita ja illalla niitä sit taas tulikin ihan kivasti 2-10min haarukalla, mut menin maate, kun ei kipu yltyny. Yöllä heräsin kaks kertaa supistukseen ja siihen et haukoin henkeä, mut tänä aamuna...EI NIIN MITÄÄN :( Helvata, vois nyt loppua tää juupas-eipäs meiniki :/

Eilen käytiin katsoon kälyn pientä poitsu vauvaa ja voi luoja mikä masennus iski, kun lähettii...määkin haluun!!! :eek: Oli se otus niin suloinen :heart:

J84 39+4
 
Neuvolassa käyty,kaikki hyvin.Liian hyvin,kun synnytyksestä ei hajuakaan :headwall:
Vyöhyke teki sen että supistelee,mutta ei kipeää.Ensi viikolla neuvolaan taas.

Selkä paskana,issias vaivaa,välillä kontataan täällä.Hb oli noussut peräti 99 102:teen,jee hurja nousu.Väsyttää koko ajan,ei jaksa pystyssä olla.
Ukko hermoilee että milloin päästään synnyttään,ei kuulemma jaksa odottaa :LOL:
mitähän se mulla tekee,on niin kivaa tämä loppuaika,että ei tarvisi syntyä ollenkaan :kieh:

Positiivisuus on perseestä päivä tänään :whistle:
39+1
 
täällä oli yöllä ensimmäinen supistus rv 40+2 :LOL: Mieskin oikeen vitsin murjas että "taitaa enteillä synnytystä". Saatiin ainakin hyvät naurut. :D
Joo ei täällä vielä olla minnekkään synnyttämään lähdössä, oltaisiinkin. Aamulla herättyäni katsoin puhelintani ja TAAS 7 puhelua tullut siis "joko on syntynyt tai onko tuntemuksia"-puhelua :kieh: :kieh: Ihmiset kyllä osaa olla ärsyttäviä kun puolet soittavista ei ole pitänyt raskauden myötä minkäänlaista yhteyttä ja nyt yhtäkkiä ovatkin niin kiinnostuneita.. Joo mut taidan tästä hipsiä suihkuun.
Kestämisiä kaikille tasapuolisesti..

Dinzu 40+2
 
Oikein paljon onnea zuttu :heart:

Täällä kans kärvistellään, eilen kokeiltiin S:ä, kaikkia muita paitsi siivoomista kun ei vaan jaksanut :D Eikä supistuksen supistusta :headwall:
Joten odottelu jatkuu..

Inka ja Maisa 39+1 :heart: :heart:
 

MIKÄ YÖ! HUH,HUH! :headwall: :'(
koko yön valvoin supistusten kourissa, odottaen että ne tulevat kunnolla säännöllisiksi, ja tarpeeksi kivuliaiksi, että viittin sairaalaan lähteä, ilman, että käännytetään takasin kotia!
mut ei, samalla volyymillä, ja tiheystasolla ne tuli koko yön, eli ei sit lähetty!
tänään koko ajan ollu kolotus ja vitutus!

no aamulla neuvolassa kuulin uutiset et kanavaa jäljellä enää puolet, eli 1,5 cm, ja kohdun suu auki n. 3 cm.
et en mä turhaan oo kärsiny niitä supistuksia!
:headwall: =)

muutenkin kaikki neuvolassa ok! =)

nyt nukkuu, kun ei ens yöstä tiiä mikä siitä tulee???? :eek: :eek:

fiksu ja brutus 39+5
 
Täällä koitettu vähän siivoilla tänään ja tuloksena on toki siistimpi koti,mutta myös päänsärky,selkäsärky,jalat kipeet ja väsymys... Kannattiko siis,en ole oikein varma...

Ekat talvivaateostokset sitten tehty,käytii poitsulle ostamassa toppapuku,ku satuin tarjouksen pongaamaan.Tarttu sitten taas mukaan muutakin ja satanen ei sitten riittänyt...

Mua on jotenki alkany V***aa ku ei tiedä koska se synnytys oikein alkaa.Jotenki koko ajan ns. varpasillaan ja ei oikein mitän uskalla suunnitella. Olis mielenkiitosta kyllä tietää,mikä tilanne tuolla alapäässä tällä hetkellä on... höh,ei kai täs kuitenkaan auta ku odotella,päivä päivältä ja yö yöltä eteen päin mennään.Kovast ikoittanut ajatella,että ei tässä paria viikkoa kauempaa ainakaan enään mene,mutta sekin tuntuu pitkältä ajalta.Ja käynnistykseen en missään nimessä haluaisi.Jotenki pelottaa,että jos käynnisteltäs,ni sitten koko synnytys kestää ja kestää ja koko "kipuilu" aika tarvis viettää sairaalassa,nou tänks!Mun synnytylset on aika joutusasti aina mennyt ja jotenki kyllä samanlaista odottelisin nytkin...

Äh!

No nyt hetkeks lepuutta selkää,kunnes tarvii likka lähtee viemää jumppaan.

40+2
 
zuttu Onneksi olkoon pikkutytöstä :flower: :flower:

Harmittaa kun niin moni on jo päässy synnyttämään ja moni jopa vähän ennen la:ta *kateellinen*.

Ei tullu viime yönä nukuttua ei niin oikeestaan yhtään. Niin hirvee iskiaskipu ja alaselkä krampissa, että vesi vaan valu silmistä. Muutama (kaksi siis) tosi kipeetä supistustakin tuli, enkä tienny minkä pään olisin ensin pönttöön työntäny. Tosi kiva yö siis takana. Ens yönä kokeillaan täyttää meijän sellanen vieras ilmapatja, jos siinä pystyis nukkumaan. Sängyssä eikä sohvalla ainakaan pysty.

Huomenna neuvolaan itkemään näitä kipuja... Vaikka siitä mitään hyötyä olekkaan.
Ainostaan omaan napaan tällä kertaa taas.

VK + rinsessa 39+4
 
Vauvakuume83, älä jumalauta vaan kokeile ilmapatjaa. Aamulla et pysty edes liikkumaan! Itselläni välilevytyrä leikattu 2 kertaa ja parhaimmaksi nukkumapaikaksi on osoittautunut LATTIA (tai lähinnä pehmeän maton/huovan päällä ). Koita jos et usko!
 
Heippa!

Ihana neitokainen Nupulla:):)

Tänään käytiin taas kävelyllä ja otettiin saunassa oikein kunnon hiki löylyt!
Huomenna ois vuorossa sit imurointi+vessojen pesu ja muu siivous.

Poika oli viime yön yökylässä mummolassa, oli kyllä ihanaa nukkua pitkään, melkein 12h.
Tosin heräsin lonkkakipuihin joku 6krtaa ja aina oli kauhea vessahätä ja piti noista vessaan.
Mutta kivaa oli viettää iltaa pitkästä aikaa kahdestaan, ens viikolla poika menee vielä Papalle yöks kun mulla ke käynti Kättärillä.
Mä muuten ajattelin yrittää vaatia käynnistystä, saas nähdä mitä ovat mieltä.
Mullahan esikoisen oli tosi iso, syntyi 2vko myöhässä ja lopulta vielä sektiolla kun sydänäänet ja happiarvot jo laski. Eli pelkään niin että tääkin kasvaa yllätys isoksi :ashamed:

Mutta nyt telkkua ja sit koisimaan, to ois neuvola:)

Inka ja Maisa 39+1 :heart: :heart:

Jaksamisia kaikille kärvistelijöille :heart:
 
Meille syntyi poika 13.9 :heart: Painoa pikku herralla oli 3740g ja pituutta 52cm. :heart:
Synnytyksestä tulen kertomaan joku toinen kerta tarkemmin.
Meillä ollut pientä kiirettä kun muutettiin sunnuntaina omaan kotiin takaisin ja neljän lapsen kanssa se ei olekkaan niin yksinkertaista :kieh:

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille :heart: :flower: :hug:
Nupulla suloinen vauva :heart:

Bebes & Pikkumies 9vrk :heart: :heart:
 
Kirjottelempa minäkin kun kanssa olen näitä häntäpään odottajia! :) Eilen oli siis laskettuaika, viime yönä taas ollut kipeitä supistuksia, joten toivoa on että pian pääsisi synnyttään! :) Tarttis nyt vaan aamusta viedä kissa elukkalääkärille, että jospa ei nyt sitä ennen alkais syntymään:D Mutta siis toivon nyt että alkais jo tulemaan, ei tässä enää jaksaisi odottaa!!

Tsemppiä kaikille odottajille, ja onnea vauvaantuneille!!! :)

Hensku 40+1
 
Onnea vauvan saaneet :flower:
Eilen oli paha päivä ja ei tullut sitten onniteltua.
Eilinen meni niin että ei paljon jaksanut seisoa,kun heikottaa kokoajan.Raudanpuutos anemia on kyseessä,kun varastorauta oli kanssa finaalissa.Yleensä synnytyksen jälkeen hb nousee 120 ilman rautaa 2kk:ssa.
Lisäksi kilpirauhasen arvoissa oli yhä häikkää,mutta tarkemmin aletaan synnytyksen jälkeen katselemaan,kun hormoonitoiminta on palannut normaaliksi.

Sitten kysymys (tyhmää sorttia),tuntuuko kenelläkään että vauva jotenkin painaisi munasarjoja tai jotakin?Vähän tuonne nivusten alueelle kumminkin.Viime yönä painoi jotenkin pahasti ja oli jonkun hermon päällä.Mietin että onko tämä väärinpäin ettei oo rt tai on leveemmät hartiat tai jotakin.Neuvola korttiin on merkattu rt mutta tuo on tuolla pyllyn asentoa vaihellut että olisiko kieputtanut eripäin ittensä.
Tunteeko ne miten se siellä on,tuosta mahanpäältä kopeloimalla?
 
Onnea zuttu ja bebes!! :flower: :flower:

Täälä ei mitään raportoivaa.. :D Menkkajomotus ja alaselkäpolte ollut maanantaista lähtien, eilen muutama kipeä suppari satunnaisesti ja that's it.. :headwall: Mä kyl haluisin jo tositoimiin.. Vaikka yritän koko ajan tolkuttaa itelleni, että kahdesta aikasemmastakaan kerrasta ei juuri ollut tuntemuksia ennenku vedet meni..

Aavalan tyttö, kyllä mulla ainakin on semmosta paineen tunnetta tonne "alakertaan". Ja jossakin tietyssä asennossa tuntuu just, että ottaa nivusiin kipeetä. Mulla myös iskiasvaivaa oik. lonkassa ja vauvan selkä on masun oik. puolella eli painaa sinne puolelle enemmän. Kyllä ne käsikopelolla tuntee miten päin vauva on, neuvolassakin!! Kai se tietysti mahdollista on, et ois kääntäny ittensä sielä perätilaan, mutta luulisin, et melko harvinaista ihan noin loppusuoralla..

Huomenna taas neuvola ja perjantaina äitipoli.. Jospa tämä tästä kuitenkin..
Micade 38+4
 
yonnazzz Meillä on sellanen kova ilmapatja. Se on sellanen paksu sininen, en osaa selittää. Mutta se oli todellakin kovempi ku sänky tai sohva. Ja mikä parasta sain nukuttua siinä. Heräsin kyllä joku 20 kertaa yön aikana, mutta ainoastaan vaihtamaan kylkeä ja sitten oli toinen käsi puuduksissa vähän väliä. Mutta sain aina heti kääntymisen jälkeen uudelleen unta. Nyt on kyllä aikasta hyvän mieli. Oisin kyllä voinu nukkuu vieläkin enemmän, mutta neukkutäti odottaa 50min päästä.

Aavalan tyttö Mä oon välillä miettiny, että onko mulla munasarjoissa tulehdus tms... Mutta sitten oon tullu siihen tulokseen, että on vaan jotain liitoskipuja tms... Toisinaan särkee ihan samaan paikkaan kun sulla niin että istumaan meno ja nousu on kamalaa ja kävelykin sattuu ihan sairaasti.
Harvemminhan ne enää näillä viikoilla kääntyy ympäri. Mulle neukkutäti sano ainakin ettei edes pääse enää kääntymään ympäri jos on edes vähän laskeutunu.

Eipä kummempia. Kohta tosiaan neuvolaan, tuun sitten kertomaan kuulumisia (joita ei kyllä varmasti sen kummemmin ole)

VK + rinsessa 39+5
 
Aavalan tyttö: mulla pikkuinen on perätilassa ja tuntuu pallean tienoolla ihan selkeä pää, ja liikkeet tuntuu ihan alavatsalla (kaiketi jalat ) sekä semmosena kohoiluna tossa palleassa kun pää liikkuu.
Jos sulle on kuitenkin sanottu että Rt niin tuskin on enää kääntynyt väärinpäiv? :hug:
Voithan kuulostella missä liikkeet tuntuu, ja esim. jos vauvalla on hikkaa ni missä sen tunnet?


Perjantaina olis sektio aamulla, jännittää!!:D :eek:
-Dada 39+3
 
Mä en muuten tunne mitään vaavin hikkaa koskaan. Tai siis en varmaan tiedä miltä sen pitäis tuntua, että ymmärtäisin.

Nyt on neuvolassa käyty. Siellä ei mitään ihmeellistä, joten eipä niitä jaksa edes kirjottaa. Täti vaan sano että supistuksia nyt vaan odotellaan.

Mutta kun kävelin tonne neuvolaan niin rupes sattuu hirmusti hetkeks alamahaan ja kun pääsin neuvolaan ja menin pissalle, niin huomasin että sieltähän tulee limatulppa. Valuu nyt koko ajan sieltä. Ihanaa hyytelöä =) Nyt rupeen kyllä odottaa jännityksellä, josko vaikka rinsessa rupeis syntymään.

Mutta nyt lämmittää eilen ruoka, että saa masun täyteen...

VK + rinsessa 39+5 edelleen =)
 
Nuppu09 Aivan ihana pikkuinen teillä. Onnea kovasti :flower:

Täällä oli tänään neuvola ja neukkis tädin kanssa ihmeteltiin missä asennossa vauva on kun 12vk potkut on tuntunu vaan oikeessa kyljessä ja nyt tuli iskuja molemmin puolin. No selkä mahaa vasten toinen on pikkuhiljaa pyrkimässä tänne maailmaan, vaan koska? Kaikki oli kunnossa ja toivoteltiin ettei tavattaisi ensiviikolla enään mahan kanssa..
Pari päivää täälläkin on ollut nyt "tuntemuksia".. :LOL: olo on vähän kun menkat olis alkamassa joten täälläkin on alettu jo lakanoin liputtamaan että ehkä se lähtö tuliskin..
Mites muilla vielä odottavilla onko tunne että olis lähipäivinä putkahtamassa :whistle:
Niin ja tietysti nyt kun on "ehkä tulee lähtö"-olo niin tippuu taas kumminkin persiilleen ja ensiviikolla löytää itsensä yliaikaskontrollista :headwall:

joo että tämmöstä tänne ja onnea kovasti uusille vauvautuneille

Dindei + pieni 40+3
 
Ei kummosta tänne tänäänkään :/ Nyt alkaa noita joko?-viestejä pukata ärsyttävällä tahdilla :kieh: Kaikille olen vastannut, että lokakuussa sitten vasta ;) Aikaisintaan ensi maanantain lasketun ohi mentyä alan odottamaan jotain tapahtuvaksi.

En oikeastaan tiedä onko tällä menkka-ololla mitään merkitystä, siis paikkojen kypsymiseen tjtn?? Alamahaa myös "särki" yöllä. En osaa kuvailla tunnetta kummemmin, ei siis tullut suppareita, mutta sellaista jatkuvampaa kipua, joka paheni asennon vaihtojen yhteydessä ja tuntui vain ihan alavatsalla. Saattoi olla tätä samaa menkkakipuilua, mutta voimakkaampana :whistle:

Vauvakuume83
, toivotaan, että pääsisit pian tositoimiin b =) d Mä en ole varma tuostakaan, onko se multa pikkuhiljaa jo muutamana päivänä valuillut kirkas paksu lima sitä tulppaa vaiko jotain muuta raskauteen kuuluvaa mönjää :x

Mä olen keskittynyt nyt viime aikoina itseni lihottamiseen eli herkkujen syöntiin :p Ihan tajutonta menoa, toivottavasti pääsen tästä kierteestä pikkasen eroon vauvan synnyttyä. Nytkin olen ihan täynnä suklaata, keksiä ja omppupiirakkaa. Vaihdoin juuri suklaan salmiakkiin ja tässä parin tunnin sisällä odotan vielä kaffetteluseuraakin :p

Mahan lisäksi persusta kasvattava Kristelle 39+2
 

Yhteistyössä