***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

En usko että perätilaan olisi kääntynyt,mutta jotenkin tuntuu erillaiselle olo.Punkee pyllyä puolelta toiselle ja se sattuu kans.Laskeutunut oli,mutta ei kiinnittynyt.Hikka tuntuu alapäässä.
Kai sillä on iso pää ja se painaa :LOL: edellisellä pipo oli 37.8cm niin kai tää on joku isopäisempi tyyppi vielä :whistle:
muoks.Niin sitä mietin,että tunteeko ne sen kopeloimalla päältä,että jos se pää on eripäin?En nyt muista että millä nimikkeellä se kulkee :whistle:
 
vauvakuume83: Tuosta limatulpasta... Mulla se irtos sunnuntaina päivällä, ja seuraavana päivänä..suurinpiirtein 24h:n kuluttua valahti lapsivedet lattialle..Siitä saiki sitte lähtiä lasareettiin. Tosin tapauskohtastahan se on kuinka kauan siihen menee sitte että synnytys alkaa.. En itekkään oottanu että että jo seuraavana iltana tulis lähtö :D

Niin joo ja mainittakoon,että n viikkoa ennen synnytystä lapsi "rauhoittui" masussa... kerkesin jo ajatella ekana pnä et onko se ees elossa enää ku ei liiku??!! mut terkkariki tuumas et eikö ne ruukaa rauhottua (ainaki joillaki) ennen syntymää.. ja näin sano isosiskoki.

Jatkan siis luontevasti synnytystapahtumilla...:
Polttojahan mulla ei ollu juuri ollenkaan nuina kahtena päivänä..Maanantai-iltana siis menin sairaalaan ja jäin sinne. Tiistai-iltana sitten rupes tulemaan polttoja ja ti-ke välinen yö oli yhtä tuskaa...eka 10 min välein muutaman tunnin ajan..sitte 5 min välein.. No sitte oliki aamupala-aika.. yritin syyä leipää..eka haukku ja tuli yökkäys.. kävin sylkeen sen pönttöön. sitte aattelin että pakko on yrittää syyä sitä (yök!) vesikaurapuuroa..no, sain pari lusikallista alas. sitte tuliki armoton poltto ja oli pakko lyyä kenttään siihen sängylle (selälleen) ja polton aikaan alko yököttään ja niinhän se laatta lensi kaaressa pitkin sänkyä ja pöytää :D ei muutako soittaa hoitaja paikalle ja se totes minun olevan jo 7cm auki! Siitä lähettiinki sitte valmisteluihin...
Kysyivät puudutuksesta..sanoin että haluan epiduraalin. kätilö sano ettei kerkiä laittaa,että täytyy tyytyä ilokaasuun ja spinaaliin...kovasti vaan tinkasin vastaan,että se epiduraalihan laitetaan!! ja niin minä sen sain :D
sitte olinki aika lailla unessa tms koska ponnistamaan aloin vasta n klo 11. ja 11:26 tyttö oli pihalla... :heart: :heart: :D eli kaikenkaikkiaan synnytyksen kesto oli jotain 5 ja puoli h. ja täytyy sanoa että ennemmin ottaisin ponnistusvaiheen uusinnan,mitä poltot!! se oli niin hirveää! ja kun ei mitään kipulääkettä saanu sillon yöllä. :kieh:

Joo mutta tässäpä oli nyt tärkeimmät..näin meni minulla... ja nyt on ihana pieni tytsy sylissä :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Synnytysstooria;

Elikkäs ma 14.9 mentiin käynnistykseen ja meidän harmiksi laittoivat vaan yhden pillerinmurusen kohdunsuulle josta ei sinä päivänä paljon iloa ollut..joten mies kotiin yöksi ja äiti valvontaan..15.9 aamulla kuuden aikaan käyrälle ja uusi pillerinmurunen seiskalta rööriin..joitakin yksittäisiä suppareita joita käytiin sitten tehostamassa kävelylenkeillä, tuloksetta..puoli 11 palattiin osastolle ja sitten rupesi tapahtumaan...olin varautunut että koko päivä menee siinä seuraavaa pilleriä odottaessa kunnes kohdallemme osui nuori asiallinen naislääkäri joka sisätutkimuksen tehdessään tokaisi että parille sormelle auki, siirrytään synnytyssaliin kalvojen puhkaisuun..johon minä että "HÄH" ja leguri vaan että eikös tänne olla synnyttämään tultu ja mies tuuletti vieressä..
Siirryin saliin sitten klo 11 ja heti kalvot puhkaistiin ja rupesi samantein supistelemaan 4 min. välein..jonkun aikaa kärvistelin ilokaasun voimalla ja sitten sainkin jo pyynnöstä epiduraalin..joka oli kuin taivas taas kerran
Puoli kaksi olin jo täysin auki ja valmis aloittamaan ponnistamisen jota hieman arkailin..tein kuitenkin työtä käskettyä ja saimme pienen prinsessan syliimme klo 14.15..noin kolmen tunnin kuluttua itse säännöllisistä suppareista..elikkäs aika rajua ja nopeaa toimintaa..onneksi kaikki meni sitten hyvin vaikka vauvalle onkin solisluun murtuma oikeassa kädessä kun ei muuten meinanut isoine hartioineen mahtua tulemaan..
En revennyt sitten lainkaan josta olen tosi tyytyväinen..pääsin heti kävelemään ja suihkuun..

Äippä35v ja Nuppuliini 8 vrk
 
Eilinen laskettu päivä oli ja meni. Tänäin kävin neuvolassa ja kyl se vaavi siellä lähtökuopissa jo on. Muutamana päivänä ollut menkkakipuja ja eilen suppareita. Limatulppaa ei ole irronnut, mutta viikon verran tullut paljon enempi limaa kuin yleensä joten kait se irtoo pikkuhiljaa...Kyllä näistä norsun jaloista jo haluais eroon ja että olis vähän kevyempi olo !
 
J84
Tänään taas neuvolaan..tylsäää :( Onneks mun TH laittaa tänään lähetteen TAYSsiin käynnistystä varten, et saa sit jonkun päätepisteen tälle odottamiselle, ellei poitsu tälläkin kertaa päätä sittenkin tulla ilman apuja ulos :D TAYSsissa on kuulemma ihan kamalat ruuhkat ja ne mielellään lähtee käynnisteleen sen jälkeen, kun 40 on täynnä. Kuopuksesta sovittiin aikoinaan käynnistys keskiviikolle rv41+0, mut poitsu päättikin tulla sunnuntaina 40+4, kun aika oli lyöty lukkoon perjantaina.

meen tästä taas...

J84 39+6
 
Taas kerran käyty neuvolassa. Toivottavasti viimeisen kerran mahan kanssa :whistle: :kieh:

rv 39+3 (38+3)
paino +600g (+1000g) yht. 14,4kg
RR 118/77 (122/77)
turvotus + (+)
sf 33cm (32cm)
sykkeet +150 (+140)
rt (rt) ja ihan alhaalla on, pää ei tunnu

Samaa siis kuuluu kuin jo monella edellisellä viikolla, turhalta tuntuu siellä ravaaminen edelleen. Vointi kun on hyvä kuitenkin =) Sanoin neukkutädille, etten enää ensi viikolla haluaisi tulla, mutta aika varattiin ensi torstaiksi.

Hiljaiselta vaikuttaa tämä odotuspino jo, taitaa olla uusia jakutuneita joka päivälle :D Omaa vuoroa odotellessa...
 
Neuvolakuulumisia<3 toivottavasti viimeisen kerran:)

vko 39+3
Painonmuutos 1000g/vko Ohoh, on tullut vähän syötyä:p yht. 11kg
Rr 119/80
Pissa puhdas
turvotus +
Liikkeet ++
Sydämensyke 140
Sf 34cm
Tarjonta rt
Vaavi laskeutunut ja kiinnittynyt:D Jee!

Kävinkin nyt eri terkan luona kun oma terkka oli kipeä. Kaik oli siis kunnossa, ja vaavi siis jo lähtökuopissaan.
Eilen illalla ja oikeestaan jo päivällä juili ilkeästi masusta, ei ollut supistuksia mutta sellasta kolotusta.
Niin ja terkka toivotteli vaan onnea synnytykseen!:)
Seuraava käynti ens ke 30.9 Kättärillä ja sille tiellä aijon jäädä!
Noh, ihan salee laittaa vielä kotiin kasvattelemaan vauvasta nelikilosta.
 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena!

Neuvolassa just kävin, sielä ei muutoksia entisiin lukemiin, paitsi paino oli pudonnut maanantaista 300g!! Se oli hyvä merkki, kun kuitenkin turvotuksia on jonkin verran ja valkuaista jälleen pissassa. Verenpaineet nyt kuitenkin ihan ok. Lähtökuopissa vauva on ja kätilö oli ollut ihan varma, että mä en ilmesty vo:lle tänään :D

Aavalan tyttö, mulle kätilö sanoi neuvolassa muutama viikko sitten, että uudelleen synnyttäjällä ei vauva välttämättä kiinnity ollenkaan.. Että voi laskeutuakin vasta synnytyksen alettua! Mulla myös vauva on laskeutunu, mutta tosta kiinnittymisestä ei sen koommin puhunu kätilö mitää. Mulla ei oo kanavaa jäljellä yhtään ja kohdunsuu on kahdelle sormelle auki, mutta mitään ei vaan tapahdu!! :kieh: Kipeitä supistuksia on, mutta niin harvakseltaan ettei niillä mitään synnytetä.. :kieh:

Dada, mulla huomenna aika äitipolille ja kätilö neuvolassa oli sitä mieltä, että eivät sieltä enää mua kotiin laita, joten sama jännitys täällä!! :D Ite oon vähä pessimistisempi, kun viikonloppu tulossa, että alkavatko tekemään mitään, mutta kätilö kovasti tsemppas, että kyllä ne voi huomennakin käynnistää.. Täälä kuulemma kokeillaan uudelleensynnyttäjille jotain "pallokäynnistystä", jossa laitetaan jonkinlainen katetri kohdunsuulle ja täytetään katetrissa oleva pallo venyttämään kohdunsuuta.. Sen kanssa voi kuulemma päästä kotiinkin odottelemaan synnytyksen käynnistymistä.. Toisaalta mua "houkuttaa" ajatus lääkkeettömästä käynnistyksestä, mutta jää nähtäväksi tapahtuuko huomenna mitään! Toivon kovasti, että herra 6v:llä olis ennustajan kykyjä, kun hän sanoi tänä aamuna, että "tänä iltana meen nukkumaan, niin oon pikkuveli, mutta huomenna kun herään niin oon isoveli!" =)

Kohtahan tämä syyskuu on eletty ja alkaa olla vauvat tähän pinoon saatettuna maailmaan! Tsempit muillekin loppumetreillä kärvisteleville!! :hug: Voihan se olla, että minäkin jatkan kärvistelyä vielä huomisen jälkeenkin..

Micade 38+5
 
J84
Neuvolasta myös paltattu :)

rv 39+6 (38+4)
paino +300g (+400g) yht. 14,5kg
RR 109/65 (100/60)
turvotus - (-/+)
sf 36cm (35,5cm)
sykkeet +
rt (rt)

Ei se TH sit laittanutkaan vielä lähetettä menemään, kun näytän voivan erinomaisesti :D Viikon päähän antoi sit vielä uuden neukku ajan, jonne ei toivon mukaan tarvis mennä, sit se ainakin lupas laittaa sen pirun lähetteen josta se puhui jo viimeks. En tiä oliks tos ihmistenilmoilla käymisessä jotain taikaa, kun nyt on parin tunnin ajan tullu aikas kipeähköjä supistuksia, koko alakroppa tuntuu olevan tulessa sen aikaa...alku viikon kun möllötin vain kotona ja kävin vaunuilemassa lähistöllä niin ei oikein mitään tapahtunut :/ Josko meille tulis täsmällinen kaveri ja syntyis vaik huomenna..toive ajattelua kuiteski :D
 
Eilen oli neuvola, eikä muuta otettu kuin verenpaine 134/81, sf-mitta 35, syke 137. Masu ei ollu kasvanu enää ja oli lasketunut ja vaavi kiinnittynyt,jee ! Eiköhän se nyt viimestään viikonloppuna ala syntymään. Eilen oli menkkakipuja ,nyt on niin vaikee kävellä jo että pakaroihinkin säteilee...
Onnea taas vauvan jo saaneille :flower: :hug:
40+2
 
Heippa
meidän kolmas tyttönen syntyi 7.9.2009 klo 22.34 Vammalassa. Painoi 3600g ja oli 49cm pitkä. Syntyi rv:ll 38+6 ja yllätti kaikki, koska isosiskot on menneet yli lasketun ajan. =)
Terveisin Swiss ja Lilli 17pv ja muu perhe
 
J84
Tämä mamma saa nyt kärvistellä kunnon supistuksilla. Taitaa nää nyt sit vissii enteillä jotain...tullu 3-10min väleillä pari tuntia ja juma että sattuu!! en muistanutkaan kuinka kipeää supistus voi tehdä, lantio aivan tulessa kun supistus on päällänsä..nyt vain sormet ristiin et näiden seurauksena pääsen laitokselle synnyttään eikä taas lopahda kuin lehmän häntä...ovat muuten aivan eri luokkaa kuin silloin sunnuntaina :D
 
Onnea Idella :flower:
Jellona84 Nyt toivotaan että olet päässyt tosi hommiin :D

Näkyy olevan hiljaista,onko kaikki jo vauvaa hakemassa :whistle:

Huomenna kaupunkiin oven ostoon ja illalla vyöhyketerapiaan vielä.Tylsää,onneksi alkaa Ratula ja sitten BB.Nauhalla sinkkuelämää ja tessin tarina,että ilta kuluu rattoisasti.
 
Onnea Millukka ja Idella tytöistä:) :heart:

Dada tsemppiä huomiselle, kohta siulla jo vaavi sylissä :heart:

Micade toivotaan että pääset huomenna jo tosi toimiin:)

Omaan oloon ei mitään muutosta, käytiin reilun tunnin kävelyllä ja tuli tosi kovaa painetta mahaan ja vauva painaa tuonne alas hirmusesti.
Mutta helpottaa kun istuskelee tässä sohvalla..

Inka ja Maisa 39+3 :heart: :heart:
 
J84
Täällä ollaan TAYSsin osastolla poika kainalossa :heart: Eilen supistuksia rupesi tulemaan 2-3min välein klo.19 jälkeen, kestin ottaa niitä vastaan 21.30, jolloin soitin tädin paikalle "lastenvahdiks". 21.50 lähettiin tänne ja sisällä oltiin 22.20. Vaatteet pois ja tutkimus pöydälle, vedet valahti välittömästi tutkimuksen jälkeen, tuloksena 4cm auki, supistuksia edelleen 3min välein. Meidät vietiin saliin 22.45 jossa TV-julkku Eeva-Maria otti meidät vastaan, oli muuten ihana kätilö. Sisätutkimus ja 5cm auki, halusin käydä kuumassa suihkussa jossa paineen tunne tulikin n.10-15min olon jälkeen. Pakko oli tulla pois, kun supisteli todella paljon, kätilö kävi muualla hetken verran ja kun hän tuli takaisin niin mun oli pakko saada ponnistaa. Kätilö sai juuri ja juuri kädet vastaan, kun pää oli jo pihalla, yksi hoitaja kerkesi paikalle auttamaan ja 2min ponnistuksen jälkeen poika syntyi klo.23.20 mitoin 3645g ja 50cm, rv 39+6 :heart: Mulle ei keritty laittaan tippaa käteen eikä mitään muutakaan sen vaivaisen tunnin aikana mitä kerkisin paikalla olemaan, paikatkaan eivät revenneet ja olo on onnellinen. Tissi maistuu pojalle ja minä en meinaa malttaa nukkua enään, pakko katsella tuota ihanuutta :D

Kiitos kaikille pinosta ja onnea vielä vuoroaan odottaville, oli ilo jakaa odotus kanssanne :)

Ikionnellinen J84 ja rakas poika reilu 8h
 
J84
p.s. Toi mun vieruskaveri kuorsaa kuin mies, ihan kuin ois kotona, aivan järjetön korina :LOL: onneks olin yöllä tarpeeks väsy et sain nukuttua ja sen vauva oli muualla koko yön et senkään suhteen ei tarvinnut valvoa.
 

Yhteistyössä