Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Niin joo tosiaan. Oon 24-vuotias opiskelija ja ensimmäinen raskaus. Tuntuu ettei edes vielä uskalla puhua koko asiasta ettei se vaan katoa !

viikkoja laskurien mukaan 5+1 ja la 24.9 aikoihin. en oo vielä edes minnekään neuvoloihin soitellu, enkä oikein tiedä et mitä pitäis ensimmäinen tehdä.. :)


Onko täällä muita suurinpiirtein samanikäisiä ensimmäistä odottavaa?
 
Tervetuloa taas uusille :flower:
Joukkomme vaan kasvaa, ihanaa syys synnyttäjiä on paljon :heart:

Mullaei onneksi väsymys ole ihan mahdotonta, mun hb on normisti 162 eli tuskinpa lasku voi paljoa alkaa näillä lukemilla väsyttää.. esikosta tippu pahimmillaan 138 et sekään ei ole huono =)
Mutta etominen, se vasta on rasittavaa ja kamalaa, sen takia haluaisin olla vaan vaaka asennossa :x
Aamut vielä sujuu mutta iltapäivällä se alkaa, onneks oon meijän töissä ainut joka tykkää aamuvuoroista niin saankin niitä sitten kiitettävästi =)

Sit oli puhetta synnytysten kestoista, mulla kesti esikon synnytys reilu 2pv |O
eli jouduin sairaalaan maanantai yönä kun oli käynnistynyt mutta eipä edennyt kunnolla vaan neiti syntyi vasta torstai aamuna. eli se avautuminen oli tuskallista ja se kipu |O mä sanoin sen synnytyksen jälkeen etten enään yhtäkään synnytä mutta toivottavasti tää nyt ois helpompi jos sinne asti päästään.

Ja painon noususta, esikosta tuli vain 4-5 kg painoa, mulla tippu ensimmäisen 18 rv:n aikana 5kg niin ne tietty tuli myös takasin mutta ylimääräistä vain tuon verran. Oli silloinkin järkyttävän paha olo ja mun ravinto oli ainoastaan itse puristettu appelsiini mehu. Että näin..

Näin painajaista että aloin vuotaa mutta mitään ei onneksi ole tullut, mutta nyt koko ajan käyn tarkastelee ja sitkun oltiin tänään uimassa niin oli ihan sellainen olo et nyt alkaa vuotaa mutta ei ONNEKSI! :heart:

TiiuHti + asukki 7+2
 
Tää uskaltautuu kans joukkoon.. Ensimmäinen raskaus aluillaan, la 9.9. Ikää minulla helmikuussa 32-v. Olo on ihan epätodellinen. Perjantaina kirjoitin alle vakituisen työsopimuksen ja huomenna ajattelin kertoa raskaudestani työnjohdolle sillä työni sisältää säteilytyötä. Miehen lisäksi kukaan muu ei vielä tiedä. Väsyttää, palelee ja öklöttää mutta silti B) :heart:
 
Hei!
Kiitos Siiri S kun lisäsit minut tuonne listaan.
Olen 31-vuotias viidennen lapsen odottaja, isommat lapsukaiset on syntyneet -97, -00, -04 ja -07. Työssä hoitoalalla, mikä vähän huolestuttaa nyt. Aikaisemmilla kerroilla ei ole mitään ongelmia ollut, mutta viime kesänä loukkasin työssä selkäni ja tuloksena välilevyn pullistuma joka välillä oireilee edelleen. Massun kasvaessa selkä on muutenkin kovilla joten nyt työn suhteen vain toivotaan parasta mutta pelätään pahinta.
Mukava tehdä tätä matkaa kanssanne kohti syyskuuta! =)
 
Jee paljon tullu taas uusia!!! TERVETULOA!!! :wave:

Täällä tänään oikeen megaväsy päivä, mitään en oo saanu aikaseks enkä tehtyy... tää on ihan kauheeta! Pahoinvointi on hiukan niinku vaihtunu tähän kokoaikaiseen väsymykseen! Oon sellanen kävelevä haukotus!

Nöttiäinen: ollaaks me oltu jollain samalla puolella tuol vauvakuume osastos?

mama rv 7+5
 
Tänä aamuna sain testiin kauan kaivatut kaksi punaista viivaa! :heart: joten uskaltaiskohan sitä jo tännekin puolelle tulla kurkkimaan?!? saisiko siis liityä mukaan? Ensimmäistä lasta ootellaan,ja laskettuaika on nettilaskurin mukaan 18.9. :heart:

hensku rv 6+0
 
Tervetuloa Hensku00.

Huomasin muuten että ainakin Jellona84 ja Hensku00 niinkuin minäkin ollaan päivitetty tuolla vauvakuumeisten puolella listoja... ja ainakin35+ listalla on päivittäjällä ollut aina plussaonnea... tämä taitaa todellakin pitää paikkansa :D :D

-Siiri S ja "Tuntematon sotilas" 6+0
 
Heissan, pääsekös mukaan? :) Plussasin perjantaina ja uudelleen lauantaiaamuna (ihan tarkistusmielessä ;) ja pakko kai se on uskoa :D Maanantaina olisi tarkoitus soitella neuvolaan ja maanantaina on itseasiassa jo kauan sitten varattu gyneaika jollon ehkä saa jotain varmistusta tälle...? Laskurin mukaan rv 5+6, mutta minun järkeeni ei tuo laskutapa mene...tai siis ne ensimmäiset kaksi "hukkaviikoa" ennen hedelmöitymistä lasketaan mukaan?? no, muutenkaan en varma viikoista ole kun rytmit sekaisin, edelliset kuukautiset tuli marraskuun puolivälissä, toiset heti perään 2,5viikkoa sen jälkeen...(ja oli ihan OIKEAT semmoiset mielestäni) Jaa, no eiköhän sekin selviä.

Hauskinta tässä vielä on että ehdin tehdä jo vaikka ja kuinka monta negatestiä kunnes luovutin, siitä noin viikko etiäpäin, minulle ilmoitti kaksi ihmistä (rosenterapeutti & työkaveri) että tiesinkös olevani raskaana, näkee kuulemma naamasta!! :D pakko oli vielä yksi testi hakea, ja tämä siis oli se PLUSSA... että salaile siinä sitten.
 
Siiri S kiitos tervetulotoivotuksista! :) Joo, päivittelin listaa tuolla kuumeilu puolella :) menikin vähän aikaa, ennen kun hokasin missä tuo lista meistä syyskuun odottajista on, mutta se olikin ihan ekalla sivulla :D vähän tuossa selailin sivuja, täytyy tarkemmin vielä koittaa lukea, että pääsis tutuksi teidän kanssa! :) Mulle voi laittaa listaan synnytyssairaalaksi keski-suomen keskussairaala, mikä se lyhenne sitten onkaan? Ikää minulla on 25 vuotta, naimisissa onnellisesti olen :) sellasia alkutietoja nyt minusta. Täytyykin alkaa nyt lueskelemaan teidän aiemminpia kirjotuksia :) Tuossa vähän mietin että pitäisiköhän minunkin mennä siihen alkuraskauden ultraan...yksityisellähän nuo ultrat vissiin tehään? Minkähän hintasia ovat olleet? Millon siihen kuuluu mennä? Mä en ihan tarkkaan tiedä paljon mulla on viikkoja, vauvalehden nettilaskurin mukaan kuudes viikko menossa.

hensku rv 6+0
 
Tervetuloa uusille! :)


Tänään on taas ollut kauhea päivä. Oksennus kurkussa, huono-olo. Hyi. Kamalaa. Väsymyskin. Kauhistuttaa huominen työpäivä ja pelottaa ultra. Mutta sitten tietää enemmän.

Kaksi edellistä raskautta olen selvinnyt ilman minkäänlaista pahaa oloa ja nyt tällainen. Toivottavasti loppuisi pian tämä oloilu. Olen niin pahalla tuulellakin koko aikaa, kun koko aikaa oksettaa ja on kamala olla.
 
Tervetuloa uusille ja onnea paljon!! :wave:

Oireista,,, mulle tuli VOIMAKKAAT oireet vasta tuossa rv 7+, joten nou hätä, kerkee ne tulla myöhemminkin teille.
Nyt niitä oireita onkin vaikka muille jakaa, yrjöttää 24/7! Hyi että... vaikee olla ees koneella, kun jos jutuissa on jotain ällöö, niin vessaan pitää juosta. Tosi hankalaa, kun tuo esikoinenkin on vielä pieni..

härvis rv 8+5

ps. mites, kun kävin ultrassa ja sain la:n sieltä 26.8. ja sanoivat rv:t, heidän mukaansa tänään 8+5. Vau:n sivuilla antaa tälle päivälle tuolla lasketulla ajalla rv 8+4. Kumpaa uskon? Tosin vaun sivulla annetaan esim äitiysloman alkamispäivä väärin, Kelan sivuilla annetaan oikea ja varmaan se Kelan laskuri on luotettavampi kuitenkin...

 
J84
Siiri S, mä oon huomannu ihan saman. Tuossa päivittämisessä on jotain taikaa :p Tänään oon huomannu uuden "oireen" tänään..tai nooh ukko sen huomas :D mun köyhän miehen rukkaset ovat saaneet lisää täytettä. Oireita ei oikeastaan ihmeemmin ole..vielä. Mitä nyt pissattaa jatkuvalla syötöllä, jos menee lasinkin juomaan vettä sit on jotenkin nuutunut olo, mut kaippa noita vielä kerkiää tulemaan. Ekassa raskaudessa oksensin rv7 rv16 asti 24/7, se oli kamalaa ja silloin oli vielä oikein kunnon inkkarikesä :$ Edellisessä raskaudessa etominen alkoi rv7-8 ja kahvia ei pystynyt juomaan ja jouduin jatkuvasti vaihtamaan dödöä, kun tuntui, et kaikki hajut oksettaa..oli pakko tyytyä doven rolliniin, kun se ei pöllähtänyt nökkaan niin voimakkaasti.

nöttiäinen, mulla on kans tuo LA 25.9, kun neuvola laskee sen aina tuon kp28 mukaan niin meen sillä eteenpäin :D

Jellona84 ja papana 4+2
 
Iltaa. Mä varovaisesti liittyisin seuraan. Perjantaina tehty plussa, mutta varmisteltu vielä eilen ja tänään. En meinannu uskoa millään, niin pakko oli varmistella.

Olen 25v ja esikoinen olis tulossa. Yk 4 ja tärppäs. Olen maailman onnellisin.
La olis 27.9.

-VK+vauva 4+2~
 
mama-84 Saatetaan ollakkin oltu.. Oon ollu keskenmenon jälkeen kuumeileivissa ja pikkukakkosta kuumeleivissa. Ainakin sut bongasin jo tuolta pikkukakkosta odottavista. =)

Jellona84 Totta, näillä LA:lla mennään kunnes ultra toisin kertoo. Mulla ainakin tulee siirtymään pari kolme pvää sen mukaan mitä ovista testailin. No, se muuttuu sitten aikanaa. =)

nöttis & kirppu rv 4
 
vauvakuume, onneksi olkoon ja hyvä la sinulla :) Esikoiseni on syntynyt tuolloin omana vuonnaan :D

Juhlin! Nyt EI ole huono-olo! :LOL: Klo 20.30 huomasin, että helpottaa. Jihuu. Ja aamulla alusta :x . No, onhan se hyvä ettei ihan 24/7 jatku. Odotan kyllä sitä päivää, milloin on oksennettava. Ja niin kauhistuttavaa lähteä töihin huomenna, onneksi siellä tiedetään tilanne jo.
 
iltoja!

Eilen juhlittiin sitten kavereiden kanssa mun synttäreitä.. Istuttiin iltaa ja pelattiin vanhan Nintendon pelejä, muistellen "nuoruutta"... :)
Muut sit otti sidukkaa ja minä limpparia..Oli kyl kiva kun baarissa oltiin, niin ei tänään ollut krappista...Vaan jaksoi hyvin nousta ylös...mut nukutti kyl hyvin kun 4 asti oli siel baarissa.
Nyt väsyttäs sitten ihan sikana...kait se tästä...

Jännittää huomenna on eka neuvola... :D

esmeralda- + öttiäinen 7+6
 

Yhteistyössä