Syyskuun Sydäntenmurskaajat

Heisku moikka vaan :wave: Eipä oo paljon MKS:ssä synnyttäneitä millään listoilla täällä näkynytkään. Siellä sitten syyskuussa toivon mukaan ponnistellaan :D

Tänään on ollu eka päivä jolloin känkkäränkkä alko jo menemään pois, on ollu tosi positiivinen mieli koko ajan :) Koulussakin jopa, vaikka otettiin verta toisiltamme ja neulatyynynä sai olla :D
 
minulla vois olla tuosta arianrhordin ja tepan välimaastosta toi masu ;) . Nimeltämainitulla on aika siro vielä mun mittakaavassa, mut huomaan pömppiksen. Onko teillä hyviä ehdotuksia miten voisi sähköpostilla tai tekstarilla kertoa uuden vauvan tulosta. Onko hyviä värssyjä tai muita tiedossa?
 
Hips!

Tämä on ollut etovuus-tauolla eikä ole jaksanut tehdä mitään ylimäärästä.. :( Oksentanu oon vaan kerran, mutta ihan jatkuvasti melkein aamusta iltaan on etova olo. Tosi monet hajut etoo ja kuvottaa ja moni ruoka ei menis alas millään. Ei esikosta ollu tällasta! Silloin söin innolla hedelmiä ja kaikkea terveellistä ja nyt tekis mieli vaan roskaruokaa; suolasta ja rasvasta. Kiva... Ei varmaan kerry kiloja yhtään tätä menoa :D

Raskauden tärppäämisestä: Meilläkin tärppäs heti ekasta yrityksestä. Samoin kävi esikon kanssakin. Siks tää onkin vähän epätodellista jotenkin. Sama fiilis ku joku muukin kirjotteli, et voiko kaks raskautta näin lähekkäin mennä yhtä hyvin... No, toivottavasti.

Mulla on neuvola maanantaina. Hassua :) Parin viikon päästä on varattuna aika yksityiselle, mut lähinnä mun yhtä lääkitystä varten. Sitä pitäs nyt raskauden aikana vähän rukata. Mutta tiedän kyllä, et siellä saattaa olla mahdollisuus samalla myös ultraan... Viimeks otin sit ultrankin samalla, mut nyt en tiedä. Tietty jos siellä ei enää olekaan sitä ultralaitetta, niin sit ei oo ongelmaa :D

Muksaa viikonloppua kaikille!!
 
Kiva värssy arianrhord =)
Mä en oikein osaa päättää haluanko kertoa vielä ihan kaikille. Muutamalle kaverille olen sanonut, joista tiedän etteivät möläyttele tietoa eteenpäin. Mä en oikein tiedä haluanko kertoa vai en...... Olin jo tänään puhelimessa lyselemässä yhdeltä että alkaako se mulle personal traineriksi, kun pitäis saada pysymään masu timminä tulevaisuudessa...onneksi se ei tajunnu ja sitten samalla hetkellä jo peruinkin aikomukseni kertoa...sanoin vain harkitsevani jumppapallon ostoa niin kuin hän kehoitti :LOL: :whistle: ...aikamoinen jänishousu :D . On se kumma kun aiemmin olen ollut heti suunapäänä kertomassa kaikille, mutta en tajua mikä nyt pistää vastaan =)

Kaikkein pahin kommentti on kyllä jo kuultu enkä enää odota useammin kuulevanikaan...mun äiti päätti kysyä töksäyttää ett oliko vahinko ja että tuo kolmonenhan piti olla teidän viimeinen...oletteko nyt ajatelleet ihan loppuun asti tätä hommaa, miten työt ja talolainat...??? Oli tippa linssissä, mutta vanhankansan ihmiseltä osasin jotenki odottaa tuota. Silti tuntu aluksi pahalta. Kyllä se onneksi alkujärkytyksen jälkeen oli silti ihan iloinen.
Mikä on pahinta mitä teille on sanottu?

Naksos 7+1
 
iltoja...

Naksos minä vasta odotan pahimpia sanoja... Miesystäväni on minua muutaman vuoden nuorempi ja kun aloimme seurustelemaan ja minulla oli entuudestaan lapsi, Saimme kuulla hänen suvultaan kommenttia.. Meitä iha pelottaa edes kertoa raskaudesta hänen suvulleen...
Hänen isänsä käski minut jättämäänkin seurustelun alussa, kun isän mielestä ikä eromme on liian suuri, ja elämäntilanteemme liian erilaiset... Et kammolla odotellaan....

esmeralda- + öttiäinen 7+4
 
Tepa: eiks sul oo enempää tullu painoo...??? Jessus, itellä tuli ekasta reilut 20kg... tosi kivat tälleen lyhyelle ihmiselle! :LOL:

Tänään nyt sit oli se eka neuvola... jee!!! LA on neuvolan laskureitten mukaan nyt sitten 1.9. eli tänään onkin sitten jo 7+3!!! Ultra mulla onkin sitten 11.2. reilut kolme ja puoli viikkoa pitäs jaksaa oottaa! (huoh)!!!
 
mama-84 joo,ei tullu enempää! Ekalta tuli se 7kg,eka synnytys oli muute perätila,kesti alusta loppuun 1h 30 min...toisesta raskaudesta tuli 5,5kg,kesti 2h ja viimesestä tuli vaan vajaa 5kg ja seki oli 1h30 min jälk ohi.Et vähän hirvittää sairaalaan kerkeeminen sit,matkaa 60 km :| Pieniä nuo tytöt on ollu,molemmat alle 3kg.Poika oli 3,3kg.
 
Tepa mullakin ollut nopeita synnytyksiä nää kaks ja kans hirvittää tän kolmannen? kanssa et ehditäänkö vai pitäiskö suosiolla tilata ambulanssi niin ei tarvis mihen toimia kätilönä.

tärppäys kaikki kolme? ekasta kierrosta

paino ekasta +20kg ja toisesta 7,5kg

aikaa kuluttelen ja oireita odottelen.
 
meillä tärppäs esikoinen ekasta kierrosta, ja kakkonen toisesta kierrosta =) (kolmonen sitten varmaan kolmannesta jne.. :LOL: )

Mullakin alkoi synnytys nopeasti ja voimakkaasti kerralla, sanoivat että seuraavalla kerralla samantien hospitaaliin pitää mennä, että seuraavat tulee YLEENSÄ edeltäjiään nopeammin. Hui. Mun kaveri synnytti vähän ennen sairaalaa olevalla rampilla, kun ei ihan kerenny... toivottavasti mulle ei käy samoin.

Painoa tuli esikoisen raskausaikana n. 15 kg, joista ekat 10 kg lähti ekan viikon sisällä synnytyksestä ( oli siis nestettä ja turvotusta iso osa) ja loput viisi seuraavan kuukauden aikana. Alkupainosta lähti vielä n.7 kg imettämällä jotka tuli takaisin heti kun lopetin imetyksen.. :/ Eli siis nyt ollaan taas samassa painossa, missä olin kun aloin esikkoa odottamaan. Tosin kroppa on muuttanut muotoaan melko radikaalisti, maha roikkuu, tissit roikkuu, kaikki roikkuu.. :kieh: :$ ja löllyy ja raskausarpia täynnä... Imetin vielä esikoista vuoden ikään asti. Ihanaa! Mutta oli se sen arvoista kaikkineen :heart:

Täällä taas (yllä,yllä) oksuolo ja salmiakkihimo. Joo, ne on yhtäaikaa..

härvis 8+4
 
Esikoinen tärppäsi ilman yritystä (e-pillerit käytössä tuolloin), kakkonen tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä ja kolmonen tokasta tjot-kierrosta.

Esikoista odottaessa painoa tuli 30kg (joo-o :ashamed: ) ja jäi tiukkaan kiinni. Kakkosta odottaessa paino laski 5-6kg. Nyt en tiedä vielä miten käy, mutta en kyllä ainakaan aio päästää painoa nousemaan.

Niin juu, eka synnytys kesti 8h, toisen kestoksi merkittiin 1h 20min.

Ihania pömppöjä kaikilla =)


Shaken & salamatkaaja 5+3
 
J84
Iltapäivää kaikille :wave:

Jaahas..yritän päästä vähän perille, et mistä täällä jutskaillaan ;)

Elikkäs puhetta on vissii ollu tärpeistä, synnytyksen kestoista, raskauskiloista..kö?

Mulla tuo esikko sai alkunsa "vahingossa" teinivuosien aikana -00 ja sitten olikin hiljaiseloa kaksistaan esikon kanssa, kunnes 4 vuotta sitten löysin uuden ukon. Meni kaksi vuotta, että kuopus ilmoitti tulostaan ja hän syntyi 12/07. Tuosta meni 9kk, kun oli uudelleen raskaana, mutta se meni kesken 10/08, kun oli tuulimuna. Nyt tämän raskauden alkuun saattamiseksi meni 3kk ja toivottavasti pysyy matkassa.

Esikon synnytys kesti 5h40min, oli iso poika 4480g ja 55cm. Kuopus tuli 10h4min jälkeen maailmaan, kokoa herralta löytyi 3780g ja 50cm.

Sitten tuo paino homma...hmm..esikosta tuli n.30kg :ashamed: ja kilot jäi roikkumaan sinne sun tänne eli en saanut/viitsinyt/jaksanut tiputettua kaikkia. Kuopuksesta tuli 16kg ja kaikki lähti, ylimääräistäkin hieman :D

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille :)
 
elikkäs painosta..

Esikoisen aikaan sai sen joku pikkasen vajaa 20kg.. Ja ne kaikki kyllä sain lähtemäänkin..
Tuossa sitten aloitin esikoisen jälkeen polttamaan tupakkaa.. ja nyt lopetin sen ennen kuin tulin raskaaksi.. niin painoa tuli jo sen lopettamisen jälkeen n, reilu 5kg....
Ja nyt sit noi raskaus kilot viel päälle...aaargh! No jospa sitä vain katsos mitä suuhunsa laittaa..
Paljon oli kyllä minullakin nestettä kertynyt raskauden aikana...
 
J84
shaken, ja nyt ollaan samaan aikaan samassa pinossa odottamassa saman ikäisiä vauvoja ja TAYS on molemmilla ;) Mä muuten olin 15,5v, kun esikko syntyi :eek: Mutsi oli "hieman" järkyttyny, kun kerroin olevani raskaana. Hän ehdotti heti aborttia, mutta sit, kun poitsu syntyi hän oli oikein hyvillä mielin, et kerrankin en häntä totellut. Hän sanoi vielä, et näin myöhemmin ajatellen hän ei ehkä koskaan voisi antaa itselleen anteeksi, et olis pakottanu mut aborttiin varsinkin jos siitä olisi aiheutunut jotain vahinkoa tulevaisuuteen.

Kuopuksesta hän oli päivän jokseenkin outo, mut jo heti seuraavana päivänä hän kailotti muille sukulaisille, et siitä tulee taas mummi. Tästä kolmosesta ajateltiin kertoa ultrakuvalla mun porukoille, sillä lokakuun km oli kova paikka äidillekkin, kun vauvaa ei tullutkaan.
 
Tääki päivä sit kuta kuinkin jo meni... kauhee, ku aika kuuluu nopeesti!!! Saiski kyl kuluu nyt ku oottaa sitä ultraa (kolme ja puol viikkoo)!!!

Meillä tärppäs kahden vuoden yrityksen jälkeen ja mulla oli laparoskopia lokakuussa, et sen ansiosta varmaan nyt ollaan täs tilantees!!!
Eka synnytys oli karmee... just tol ekal neuvolakerral eilen sitäkin puitiin. Oli käynnistetty TODELLA kivulias ja nopee. Vaavin sydänäänet romahti ja kätilöt tappeli (hätäsektio vai väkisin revitään)! No väkisin repivät imukupilla ja jo oli sit jälkikin sen näköstä, eli paikat tosi repaleisena. Epparihaava tulehtu ja vuorokauden kotona olon jälkeen kaikki tikit petti... siinä ei sit pariin kuukauteen istuttu eikä muutakaa sillä avohaavalla alapäässä... oli tosi nastaa!!! Hiukan on joo ehkä pelkotiloja!!!
 
Olikos se tää pino, kun joku kyseli et onko kellään sukkapuikko-oireita? Luulen et ymmärrän mitä tuolla tarkoitetaan.. eli on täällä ainakin!!! Se tuntuu miusta siltä kun papassa rapsutellaan sitä näytettä :D Unohdetaan siis se kauhea metallitörpön työntö sisuksiin ja skipataan siihen näytteenottovaiheeseen.. sellainen tuntu tällä aina välillä.. Ei siis tee kipeetä, lähinnä kutittelee tai jotain sinnepäin.. Mitähän se mahtaa olla?
 
Mulla ei pahemmin oireita vielä ole ja itse asiassa olen ihan tyytyväinen. Tulevat oksut pelottavat sen verran, että jokainen päivä ilman pahaa oloa on onnea =)

Muutama oire on tosin havaittavissa ja ne ovat hassuja. On iskenyt ihan hirmuinen siivousvimma. Pitää päästä järjestämään kaikkea ja kaikkialla. Tänäänkin jynssäsin keittiötä kuin viimeistä päivää. Yleensä meillä siivouspuuhat ovat miehen heiniä.

Ja jumpassa olin ihan ylienerginen. Jaksoin hyppiä ja pomppia koko ajan ja tuntui, että olisin voinut vielä jatkaakin. Mistä ihmeestä nämä energiapuuskat kumpuavat? Tosin, jos oireet ovat tällaisia niin saa niitä tulla enemmänkin :LOL: Onko kellään muulla vastaavia oireita?

4+5
 

Yhteistyössä