SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

tervetuloa Branwen :flower:

Ajatelkaas... Ekat joulukuiset on varmasti jo plussanneet... Mutta eivät ole vielä pinoa laittaneet pystyyn... 1.12 la olisi tänään 3+6. Mua jännittää muiden puolesta :D


H ja pikkusiskoveli 16+3
 
Huldasharks, siellä taitaa jo joulukuiset aloitella pinoa. ;)

Noniin, tuli sitten päivystykseen lähdettyä kun alko kunnon selkäpolttelu ja vihlovat kivut. Totesin siinä sitten vanhemmalle mieslääkärille että kahden vuoden takaa mulla on ollut tosi kova hiivasienitulehdus joka aiheutti samaa vihlomista. Alkoi sitten pelotella mua streptokokilla, mistä mulla ei oo oikeen muuta tietoa kuin kuulopuheet.. Suorasti sitten sanoi että "Yleensä tässä vaiheessa raskaus päätyy keskenmenoon". Että tulikin lohduttava olo. Nyt sitten saakin piinailla niitä tuloksia. :kieh:

Onko jollain täällä todettu streptokokkia joskus?
 
Kyllä mä nautin! :D Ette uskokkaan, kuinka hyvälle ruoka voi maistua tuon 12vk pahoinvoinnin jälkeen! :D

Talvicci, just sellainen H&M:n nallepuku on tulossa tässä joku päivä koossa 56 :) Meinasin, että se ois hyvä puku syksyyn/alkusyksyyn riippuen tietysti ilmoista.

Räpä, oon huomannut ihan saman :) Masu "tärähtelee", kun makaa selällään. Dopplerillakin kuunneltaessa liikkeet kuulee todella selkeesti :) Parina kertana olen tainnut saada pienen potkunkin dopplerin viereen :heart:

Ihanaa, joululahjoja tulossa :) Kyllä menee viikot ja kuukaudet nopeesti!

Aamuinen esikoismasu 17+0. Kyllä se kasvaa viikko viikolta, vaikka ei noista kuvista sitä välttämättä huomaa ;) -5kg "enää" lähtöpainosta :D



innoM + Pulla 17+0 :heart:
 
Räpä Minulla oli esikoisen aikana streptokokki. Supistelu alkoi jo toisen kolmanneksen alussa, mitään ei pystynyt tekemään, ei edes kävelemään yhtään reippaammin, kun jo supisti. Ei kipeästi, mutta kohtu kuitenkin tuntui selvästi kovana. Välillä oli sen verran timakoita, että kävin käyrilläkin. Paikat eivät kypsyneet, mutta sitkeän valituksen jälkeen joskus rv 28 lääkäri otti lopulta streptokokkinäytteen, joka oli positiivinen. Sain antibiootin, ja olo muuttui ihan radikaalisti :) Synnyttämään lähtiessä (meni yliaikaiseksi) piti itse sanoa sairaalassa, että on streptokokki b positiivinen, jolloin laittoivat minulle heti antibioottitipan kun totesivat, että synnytys on käynnistynyt. Voi tosiaan aiheuttaa ennenaikaisuutta, ja vaikka hoidetaan, voi tulla herkästi takaisin. Synnytyksen yhteydessä voi tarttua lapseen, siksi antibioottitippa. Meillä tavoitteena oli päästä tuon rv 30 yli, sitten eivät olisi lääkinneet enää. Nyt tässä raskaudessa on ollut kanssa supistuksia ja selittämätöntä verenvuotoa, maanantaina on neuvolalääkäri, niin ajattelin kinuta näytteen. Vaadi vaan antibiootti, olisiko ollut ihan penisilliini, millä hoitui... tuloksissa ei onneksi mennyt kovinkaan kauan.

Branwen ja sissi 12+5/13+0
 
Moi!

Ulkovaatetuksen päättäminen on aina jotenkin vaikeeta, aina miettii et tuleeko sen nyt kylmä tai kuuma, ja pitäiskö laittaa vielä toinen paita tai housut ja jos laittaa villasukat, onko liikaa... Nyt kun esikoinen 1v4kk aloitti päivähoidon tällä viikolla, ja isänsä vie hoitoon joka toinen viikko, kun olen itse aamuvuorossa, mun pitää katsoa vaatteet valmiiksi jo edellisenä iltana, niin vaikea tähän aikaan vuodesta tietää millainen keli on seuraavana päivänä.. Jos on muuten lämmin, niin saattaa tuulla kylmää jne.. Onneksi isänsä osaa myös käyttää järkeä ja jos on lämmin niin jättää sit villavälivaatteet pois jne. Ja välillä sit ajattelee et ei siinä nyt mitään suurta vahinkoa tapahdu jos toisen tulee vähän kylmä tai kuuma! Mut tosiaan syksy ja kevät on kaikkein vaikeimpia aikoja pukeutumisen suhteen, itellekki :D

Mulla on kans niitä "venymiskipuja", samoin ku esikoisen aikanakin, jos liikkuu yhtäkkiä nopeesti, nousee seisomaan, niin vihloo ja hetken pitää hengittää syvään.
Mut nyt on sitten ollut kipuja seksin jälkeen, esikoisen odotusaikana ei ollut.. Ottaa alamahaan niin kipeetä et pitää kans oikeen ajatuksella hengitellä, ja vesi tulee silmistä, mietinkin et voisko se olla supistelua? Noin kipeitä supistuksia ei kyllä oo ennen ollu, mut siitä ajattelin ku kohtu on vielä kuitenki aika alhaalla ja alamahaan sattuu... Onko muilla tällaisia kipuja? En oo nyt sit uskaltanu harrastaa seksiä ollenkaan...

Sokerirasitukseen ollaan kans menossa viikon päästä, viime raskaudessa tais paastoarvo pompsahtaa just raja-arvon yli. Nyt pitääkin käydä sit vielä toisenki kerran, jos ens viikon rasitukses on arvot ok.

Pitääpi taasen mennä töitä jatkamaan... :O

eleana + ? 14+2
 
Hei taas pitkästä aikaa. Kävin äsken nt-uä:ssä ja kaikki näytti olevan hyvin. Vastasi viikkoja eli 12+6. Jännitin kovastu ultraa, koska raskaus on ollut melkeinpä oireeton. Nyt onkin vielä 3vk neuvolaan sekä sokerirasitukseen. Tietääkö muutes kukaan, millä viikoilla ei saisi enää lentää?
 
Onnea Straycat ihanista ultrauutisista :)

Hei toi streptokokkiasia on kiinnostanu muakin kauan! Mistä voi tietää onko se mulla? tai joskus ollut? eli tutkitaanko sitä/näkyykö se esim. normaaleissa papa-testeissä tai emätintulehduksen yhteydessä otetusta näytteestä? vai oiskos sen tutkiminen pitänyt pyytää joskus erikseen?

tömpsis ja super 16+0
 
Hei taas pitkästä aikaa. Kävin äsken nt-uä:ssä ja kaikki näytti olevan hyvin. Vastasi viikkoja eli 12+6. Jännitin kovastu ultraa, koska raskaus on ollut melkeinpä oireeton. Nyt onkin vielä 3vk neuvolaan sekä sokerirasitukseen. Tietääkö muutes kukaan, millä viikoilla ei saisi enää lentää?
Oliskos niin, että rv 28 jälkeen eräät lentoyhtiöt vaativat lääkärintodistuksen, että päästävät koneeseen.
 
Blaah, mä oon saanut nyt vasta tän pahan olon :x
ei tee mieli syödä, ja sitten kun ei syö niin alkaa huimaamaan..
lääkärineuvola oli tuossa alkuviikosta, siellä katsoivat kohdun tilannetta ilmeisesti ja lääkäri meinasi, että mulla on kohtu aika taaksepäin kallellaan kun sydänääniäkin oli vaikea saada kuulumaan.
Mutta kyllä ne äänet sieltä sitten kuului :heart:

apua, rv14 lähti jo käyntiin, minne tää aika menee..

elmiju + murunen 13+0 :heart:
 
Alavatsakipuja on miullakin. Eilen kävin ylimääräisen käynnin neuvolassa, kun pikkasen huolestutti nuo kivut, ja että onko vauvalla kaikki ok. Vihloo niin kovin kun kävelee, laittaa kenkiä jalkaa jne.
Kohdunkasvukipuja taitaa olla, mutta taitaa välillä olla kyllä ihan supistuksiakin, kun menee maha sillai kovaksi.
Terkkari kirjotti miulle loppuviikon huililomaa. PLV-näytteen vein tänää labraa, niin katotaan että olisko mahollisesti pissatulehdus, kun se saattaa raskaana ollessa oireilla noin.
Vauvalla oli kaikki ok, sydänsykki 160 ja kovasti liikkui :)

Mitäs muuta tääl olikaan kirjoteltu, no meillä mies tulee mukaan synnytykseen ja osallistuu vauvan hoitoon ihan muuten tasavertaisesti, mutta imetys jää miun hoijettavaksi :D

Meillä on semmonen nalle-ulkoilupuku vauvalle syksyksi. Anoppi osti sen mein esikoiselle, mutta jäi hältä käyttämättä, kun joutu ekat kuukaudet viettää sairaalassa. Tokalla se oli kovassa käytössä.

eijukeiju ja myllertäjä 16+0:heart: niin se aika vaan rientää :)
 
tömpsis Mä sain ihan erikseen lähetteen siihen näytteeseen, ainakaan täällä päin sitä ei oteta rutiinijuttuna kaikilta.

Se mua jäi mietityttämään että onkos se yhteydessä jotenkin hiivasienitulehduksiin? Mulla oli pari vuotta sitten paha kierre minkä hoito vei puolivuotta ennen ku saatiin se hiiteen..
 
Täällä toinen neuvolakäynti takana. Kaikki oli hyvin, verenpaine vaan yläpaineen osalta vähän koholla ( 144/79 ), mutta luulen että tuo kotona mitattuna olisi ihan kunnossa. Ranneverenpainemittari meille tulossa, että pääsee kohta mittailemaan kotonakin. Pikkuisen sydän sykki välillä 146-155 ja liikkeet kuuluivat selvästi kunnon tumahduksina. Itse en niitä vielä tunne, mutta terkkari naureskeli, että siellä se heittää kunnon kuperkeikkaa. Leukosyyttejä virtsassa oli, johtuu kuulumma siitä kun seassa on valkovuotoa. Paino oli noussut viiden viikon aikana 700 g.

Rakenneultra on meillä 21.4, raskausviikkoja silloin 20+1. Alavatsa on täälläkin kipuillut toisinaan, ainakin jos tekee jonkun äkkinäisemmän liikkeen niin saattaa vihlaista kunnolla.

Vielä ens viikko töitä, sit olis viikon talviloma. Sitä odotellessa =) Hyviä vointeja kaikille!

Laura ja pikkukaveri 16+1
 
Tässä olisi tälle päivälle aamuinen masukuva.
Kolmonen rv 12+6



Töissä pelkäävät ja kuinka iso musta tuleekaan, mutta jos kakksoen kanssa lopussa vyötärön ympärys oli 137cm, niin ei siitä paljon voi paremmaksi mennä... Tiedän siis mitä odottaa eikä masun kasvaminen pahemmin mietitytä.

Meillä esikoinen syntyi lokakuussa ja käytössä oli koko toppakauden 62cm Tutan haalari. Silloin jo saatiin 68 myös, mutta se oli liian iso ja nyt toivonkin sille käyttöä (on vaaleanpunainen) :heart:

Jaahas, meillä on huomenna kehittämispivä ja pitäis kääretorttua alkaa leipomaan. Toki kotiinkin piptää leipoa oma, ei tästä herkkunälästä muuten pääse eroon :D

Santtu ja Pikkunen 12+6
 
InnoM ja Santtu hienoja masukuvia :D

Streptokokista Mulla oli keskimmäisestä muksusta vihreä lapsivesi. Se huomattiin tietysti vasta kun vedet meni ja olin synnärillä. Jotenkin se vihreä lapsivesi liittyi siihen Streptokokkiin kun multa (ja en muista otettiinko muksultakin) verikoe synnytyksen jälkeen. Mutta kuitenkin tulos oli muistaakseni negatiivinen.

Mulla on nyt töissä ollut vähän murheita kun pomo käyttäytyy mua kohtaa epäasiallisesti tän raskauden takia :kieh::mad: no soviittiin kyllä että otetaan aikalisä ja "rauhoitutaan" mutta silti paska fiilis. Muutenkin sitä on herkempi raskaana ollessa saati sitten kuunnella tommosta rauhaamista. No onneksi osaan pitää puoleni että tälle mamille ei ryttyillä! Ehkä pomo onkin vaan kateellinen mun hienosta mahasta kun sen oma elintasokumpu on kohta pienempi kun mun mahti-maha :LOL::LOL:
Muuten vointi on hyvä, mutta tämä pahoinvointi on sitkeessä ja oksennan yhä edelleen (onneksi en päivittäin).

Maximilian 16+ (en viitsi enään käyttää vauvan nimenä juustonaksua kun sillä on jo kädet ja jalatkin :LOL:)
 
Masusta, että oletteko huomanneet mihinpäin masu kasvaa? Eteenpäin vai sivuilta? Äitini tokaisi yks päivä, ettei tuolta takaapäin katsottuna huomaa, että olisin raskaana. Nyt, kun katselin itseäni peilistä näyttää mielestäni siltä, että masu tosiaan kasvaa eteenpäin. En tiedä sitten leviääkö masu jossain vaiheessa :D

maxi, voihan se olla vaikka vaan naksu ;) vähän niinkuin "raksu", mutta "hellittelynimi" ja tuo mulla kävi myös silloin aiemmin mielessä, että muuttuukohan tuo sun pikkuisen nimi, kun se kasvaa ;)

(.) Edelleen ihan loistava olo :) Energiaa riittää (vaikka yöllä tuleekin sit nukuttua todella hyvin) ja muutenkin kaikki ok! :) En jaksa uskoa, eikä varmaan näin olekkaan, että pahoinvointi tms pysyy kokonaan poissa, joten nyt on nautittava :D

innoM + Pulla 17+1
 
Jos minäkin seurailisin muita tuolta lokakuisista kun np-ultrassa laskettu aika keikahti syyskuun puolelle ja täälläkin olen juttujanne käynyt vakoilemassa :) Eli laskettu aika olisi 28.9., ensimmäistä odotellaan, ikää on 29 ja sairaala OYS..

Masun kasvamisen olen itse huomannut parhaiten aamuisin. Selkeä kupu löytyy jo kun aamuisin makailee selällään. Ja vähäsen kellottaa aina siihen suuntaan kummalla kyljellä on tullut nukuttua :D Musta tuntuu että koko yö pitää nukkua käsi massulla ja mieskin aina aamuisin sitä ensimmäisenä silittelee :) Mutta ei tuo takaapäin paljoa mielestäni näy. Mahan muotoon kai vaikuttaa aika paljon oma rakenne ja istukan paikka. Mulla on pitkä selkä eli mahalla on paljon tilaa kasvaa "korkeutta".

Tuosta lentämisestä raskausaikana, minäkin muistelisin, että rv 28 tienoilla täytyisi olla todistus että on "fit to fly". Eri lentoyhtioillä voi toki olla erilaiset vaatimukset. Meillä on tulossa ulkomaan reissu parin viikon päästä ja enemmänkin mietityttää mitä uskallan siellä syödä. Ruoka kun on koko ajan mielessä tällä hetkellä :ashamed:

:attn: Onko kenelläkään käsitystä Teneriffan hygieniatasosta? EU:ssahan siellä ollaan, mutta uskaltaako esim. salaatteja syödä?

Sedna + toukka (with arms and legs) 13+2
 
Huomenta!

Mä oon kyllä ollu niiiiiin laiska kirjottelemaan, vaikka useemman kerran päivässä täällä käyn lueskelemassa.

Memelisalle oikein paljon voimia ja halauksia. Itku tuli teidän puolesta.

Galluppia:
1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
- Sisaruksia ei ole, yksi eno ja yksi setä, 2 serkkupoikaa. 1 mummi ja 2 pappaa. 2 isomummia ja 1 isopappa.

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
- Ei sitten niin minkäänlaista hajua. Emmaljungan vaunut miellyttää eniten silmää, mutta meille on tulossa Brion turvakaukalo joka ei sitten käsittääkseni käy kuin Brion vaunuihin.
Säädettävä työntöaisa olisi kiva ja sellaset pyörät joilla pääsee eteenpäin soratiellä ja lumessakin. Ja jotenkin kyllä haluisin että vaunuissa sais olla jotain muutakin väriä kuin mustaa/harmaata/tummansinistä.

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
- Nimiä on mietitty joskus kauan sitten, mutta mitään ei oo päätetty. Nyt ei olla oikeestaan raskausaikana edes mitään mietitty.

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
- Näissä vaateasioissa oon niinikään ihan urpo :D Kietasumallisia oon yrittänyt katsella alkuun, mutta mitään en oo ostanut vielä. Yhden äitiyspakkauslaatikollisen sain vanhoja vaatteita, mutta niitäkään en oo kauheesti vielä katsellut. En tykkää sellasesta perinteisesti "pojalle vaaleensinistä, tytölle vaaleenpunasta" tyylistä ainakaan kaikissa vaatteissa.

(.) mä jo ehdin hieman hehkuttaa et pahoinvointi ois ohi, mutta ei... Satunnaisesti tulee kyllä kaikki ulos. Välissä toki hyviäkin päiviä :) Väsymystä on edelleen iltapäivisin ja illalla meen nukkumaan jo yhdeksän jälkeen.
Eilen kävin äippäpolilla diabeteshoitajalla, vaikka sokeriarvot olikin ihan kohillaan. Meillä suvussa on diabetestä ja mulla sen verran ylipainoo et jouduin siellä käymään. Aika turha reissu oli, kun ei mitään uutta oikeestaan tullut (oon ammatiltani terveydenhoitaja). Mutta plussana se, että päästään 1-2 ylimääräseen ultraan viikoilla 30 ja 36 :) Eli en siis valita!

Noopu ja Hipsu 16+5
 
kaz
Onko mahdollista tuntea esikoisesta liikkeitä näinkin aikaisin kuin 14+1?

Olen istunut kohta tunnin tässä koneella ja kun olen kyyryssä eteenpäin, tuntuu sellaista muljahtelua alavatsalla. Melkein kuin elohiiri olisi. Koskaan ei tällaista tunnetta ole ollut. Sitten kun laittaa käden niin että se on kohtua vasten, niin käteenkin tuntuu sellaisia muljahduksia. Vauva saikin kyllä aamupalaksi jääkaapista löytyneet pakastemansikat ja kermavaahtoa :ashamed:

Sedna Lentämisestä puheen ollen muistaakseni esim. Finnairille pitää toimittaa lääkärintodistus 28+0 alkaen, josta ilmenee, että raskaus on edennyt normaalisti, eikä lääkäri näe mitään estettä lentämiselle.

kaz 14+1
 
tömpsis Helsingissä streptokokki b ei ainakaan kuulunut norminäytteisiin. Oireina oli jatkuvaa supistelua, ihan kivuliastakin, mutta ei muuta – ei kuumetta tms. Streptokokki voi olla myös oireettomana, ja sitä on tosi monella naisella (olisiko ollut 25%?) ihan muutenkin elimistössä eikä oireetonta hoideta. Siksi sitä ei tutkita ennen kuin on oireita, jotka voisivat aiheutua streptokokista.

Mahasta eteenpäinhän tuo pallona puskee :) Ei peittele enää millään, ei. Eikös vanhalla kansalla ole joku näkemys siitä, että mahan muoto kertoo, onko tyttö vai poika? Oliko leveä maha poika ja eteenpäin puskeva tyttö vai toisinpäin? Ihania mahakuvia, muuten :heart:

Gallupiin:
1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
- Isosisko on tulokkaalla, ja sukua on ihan mukavasti isoisovanhempiin asti. Tosin asuvat toisella paikkakunnalla : /

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
-Vaunuja ei osteta, esikoiselle ostettiin hyvät emmaljungan vaunut, joissa on 6kk asti menevä koppaosa ja 3v asti menevä ratasosa. Niihin ostetaan seisomalauta esikoiselle. Tarvittaessa sitten laitetaan esikoinen vaunuun ja viedään vauvaa manducalla.

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
- Oikea työnimikin vasta keksittiin :D Eli ei ihmeemmin, toinen nimi on valmis tytölle ja pojalle (tulevat suvusta), mutta kutsumanimeä aletaan miettiä vakavissaan varmaan vasta rakenneultran jälkeen. Toki nimiä seuraillaan ja luetaan ”sillä silmällä” jo nyt.

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
- Reippaita värejä, kirkkaita kuoseja, sellaisia, jotka sopivat pienen päälle. Saa olla nalleja sun muita pienen ihmisen kuvia. Laadukkaita, mutta mahdottomia ei makseta. Myös kirppis-/kaverilta saadut vaatteet käyvät, kunhan ovat ehjiä ja siistikuntoisia.

muoks kaz Esikoisesta tunsin liikkeet sellaisina saippuakuplina rv 13+, tästä toisesta jo pari viikkoa on tuntunut samanlaisia hipaisuja. Istukat ovat molemmista olleet takaseinällä. Eli ihan hyvin on mahdollista :)

(.) Väsymys on vähitellen helpottanut, ja yöllä ei tarvinnut nousta enää vessaan :D Keskiraskauden pieniä iloja, ihan selvästi :)

Branwen ja sissi 12+6/13+1
 
Viimeksi muokattu:
Memelisalle paljon voimia! :hug:

Huldasharks: Kiitos, kiitos, kiitos vinkistä! Toi Kätilöt on tullut nähtyä jo pariin kertaan aikasemmin, mutta pitää taas töllöttää sitä. Huomasin, että sarja alkaa alusta ykkösellä 24.4., mutta tuleeko se nyt joltain kanavalta? FST:ltä tuli ainakin joskus. Mä rakastan norjan kieltä ja tiiraan kaikki mahdolliset norjalaiset ohjelmat muutenkin. (Innostuinkohan liikaa...?) :D

Sitten jos gallupiin vastailisi:

1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
- Isän puolelta on sisko ja veli, mummit asuu 10 km säteellä kuten myös eno. Setä ja ukki asuvat sitten huomattavasti kauempana. Serkkuja ei toistaiseksi ole.

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
- Kaverilta saan ostettua Emmaljungan yhdistelmät. Onneksi ei sitä asiaa tarvitse enempää mietiskellä. :)

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
- Joitain vaihtoehtoja ollaan mielessä pyöritelty, mutta mitään ei olla lyöty lukkoon. Voi kestää kotvasen, että yhteisymmärrykseen päästään.

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
- Laadukkaita ja helppokäyttöisiä. Varmasti melko paljon tulee ostettua kirpparilta ja kavereilta. Lisäksi on tää mun ja mummien yhteinen neuletehdas. Nauroinkin, että kohta alkaa olla neuleita jo rippikouluikään asti. :D

Onko teillä lähipiirissä muita raskaana olevia?
Mulla on siitä kiva tilanne, että omassa kaveripiirissä on 3 muutakin raskaana, joista 2 odottaa esikoista kuten minäkin. LA on meillä peräkkäisinä kuukausina (heinä, elo ja 2 x syys), minä hännänhuippuna. Tuntuu jotenkin lohdulliselta nähdä, miten muutkin käyvät samoja asioita läpi. Toki täältäkin saa paljon vertaistukea, mutta on se aina naamatusten vähän eri juttu. :)

Omat olot ovat heitelleet melkoisesti. Eilen viimein menin työterkkarille juttelemaan tästä väsymyksestä, joka alkaa jo vaikuttaa kaikkeen. Aamulla istuin työpaikan vessassa itkemässä pahaa oloani ja päätin, että nyt tuli raja vastaan. Ei musta ollut töissä hyötyä kenellekään. Nyt sitten lepäilen loppuviikon kotona ja katsotaan maanantaina oloja uudelleen. Tuntuu vaan niin toivottomalta tällä hetkellä. Miten sitä sitten jaksaa vauvan kanssa, kun nyt on jo olevinaan niin puhki... :ashamed:

Mutta kun kaikki hokee, että kyllä se siitä, niin ehkä tämä sitten kuitenkin tästä. :)

Liinukka 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Vanhankansan uskomus on tosiaan, että poikavatsa kasvaa eteenpäin ja tyttö vatsa leveämmin :)
Mullakin on kyllä nyt ihan selkeästi tullut vatsa esille, turvotus on lähtenyt ja tilalla on ihan oikea vauvamasu :heart: Väljemmän paidan alle vielä peittyy, mutta tiukan paidan kanssa ei kyllä peitellä todellakaan :)

Perkeleen liukkaat!! Mä onnistuin sitten kaikesta ylivarovaisuudesta huolimatta kaatumaan edellisiltana, kun olin koiran kanssa lenkillä :( Arvatkaa vaan harmittiko ja huolestuttiko! Soitin sitten päivystävälle kätilölle, joka kuitenkin sai mun mieleni rauhoittumaan (ainakin vähän), että näillä viikoilla ei ole mitään hätää, vauva on niin mun lantion suojassa! Onneksi kaaduin pepulleni, enkä vatsalleni!!
Nyt on vasen puoli selästä ihan jumissa ja lihakset sattuu, mutta onneksi vatsassa ei ole ollut kipuja.

Täällä jo kovasti haluttaisiin tuntea liikkeitä! :) Kaz kaipa se ihan mahdollista on tuntea niitä jo noinkin aikaisin, mulle kätilö silloin np- ultrassa sanoi, että uudelleensynnyttäjät tuntevat vain siksi liikkeet aikaisemmin, että he tietävät miltä ne tuntuvat.
Joten kyllä ensisynnyttäjä voi tuntea liikkeet ihan yhtä aikaisin jos osaa kuulostella oikein :heart:

Mulla ei ole lähipiirissä muita odottavia, se olisikin ihanaa!

Streptokokista ei mulla valitettavasti ole juurikaan kokemusta, kuulostaa kuitenkin tosi inhottavalta!! Toivottavasti Räpä saat pian tulokset! Mutta noi vihlaisut voivat olla kyllä ihan kohdunkasvukipujakin! Toivotaan parasta :heart:

Kohdunkasvukivut ovat täälläkin jatkuneet aina välillä. Vihlomisia tulee kun nousee äkkiä tai just kun laittaa vaikka kengännauhoja. Mutta välillä on ihan semmoista jomotusta molemmin puolin alavatsaa ja nivusissa.

maximilian No voi ei, mimmoinen pomo!! :mad: Nyt pidät vaan pintasi, sulla on oikeus olla raskaana!!

Vaniljainen :heart: 13+ 5
 
Viimeksi muokattu:
Päivää :)

Ja tervetuloa mukaan Sedna:flower:

Sokerirasitus käytynä, ensi viikolla täytyy soitella neuvolasta tuloksia. Pelkään vaan, jos en tällä kertaa selviäkään pelkällä ruokavaliolla.
Reilu viikko vielä seuraavaan neuvolaan, jos kuulisi ne sydänäänet ensimmäistä kertaa. Kahdesti ultrassa olen nähnyt sykkeen, mutta se ihana puksutus on vielä tältä vauvelilta kuulematta

Mulla on kivasti aina joku ystävistä tai sisko ollut suunnilleen yhtäaikaa raskaana, niin nytkin :) Siskon kanssa odotellaan taas, hän pari kuukautta edellä.

Kaatumiset, juuri niiltä mä toivon tällä kertaa välttyväni, meidän pojat ovat molemmat talvivauvoja ja molempien odotusaikana heitin liukkailla hienot voltit! Nyt kun suurin osa odotusta sijoittuu kesäaikaan, niin toivon etten kohella sitten muuten. Siitäkin on kokemusta kyllä :p

Taidanpa mennä taas syömään, tuo paastoaminen on kyllä kurjaa touhua :D

Mädchen :heart: 15+0
 
Heipparallaa! :)

Voi miten olen kateellinen teidän ihanista masuista! Mulla oli aikaisemmin iso pallomaha, joka ehkä näyttikin vauvamahalta, mutta turvotusta se kai oli... maha on nyt muutamana päivänä pienentynyt hurjasti - oiskohan paino tippunut? en ole seurannut painoa tarpeeksi, ja neuvolan vaaka on ihan eri lukemissa aina kuin kotivaaka. Mun maha on vaan löysä reppu, tai ihan ruma verrattuna teihin ja kuvaketjun ihaniin mahoihin.

Liikkeitä olen luullut tuntevani jo monta viikkoa, tollasia kuplan puhkeamisia kättä vasten lähinnä, mutta enpä ole niitä voinut varmasti liikkeiksi tunnistaa. Odotan yhä sellasia mistä ei voi enää erehtyä.

Dopplerilla on hauska seurata missä Sintti menee. Monena päivänä se oli ihan vasemmalla, ja eilen olikin ihan keskellä navan alla :O Hassua :)

Mulla on niin karmee flunssa, etten saa kunnolla nukuttua tai tehtyä mitään :( Kauhee stressi siihen päälle vielä raha-asioista ja miehen työasioista :( :( :( Tänä viikonloppuna piti nähdä kavereitakin taas pitkästä aikaa, mutta ei näin flunssasena varmaan voi tehdä mitään :headwall:
Pännii!

Sori pelkkä valitus :ashamed: Pysykää te terveinä! :)

tömpsis ja super 16+1
 
Heipat täältäkin pitkästä aikaa. Jutut olen käynyt lukemassa mutta huono olo ja väsymys ovat vieneet voiton kirjoittamiselta :ashamed:

Kyllä niin kurja fiilis tuli Memelisan puolesta, voimia sinne!

Tervetuloa uusille! Sedna, oltiin Teneriffalla reilu kuukausi sitten. Ainakin Americasissa/Los Cristianoksessa oli todella siistiä ja söin hyvillä mielin kaikkea ”sallittua”.

Np-ultrassa kaikki oli ok. Neuvola-aika oli eilen, painoa tullut hiukka yli kolme kiloa. Masu on jo kasvanut aika lailla. Verenpaine oli 92/62 eli osaltaan selittänee varsinkin aamuiset heikotukset ja huipatukset. Salmiakkia ja sipsejä olen kyllä vetänyt kaksin käsin muttei mässäily ole auttanut :D Ensi torstaina sokerirasitukseen. Kuinkahan sinne saa itsensä pyörtymättä :confused:

Hyvää viikonloppua!

mopotyttö ja hemmo 14+2
 
Huomenta!

Tervetuloa taas uudet ja lokakuisista tähän pinoon siirtyneet! :)

Masusta tosiaan sen verran, että esikoista odottaessa masu kasvoi suoraan eteenpäin. Takaapäin katsottuna ei vielä ihan lopussakaan huomannut, että olisin ollut raskaana. Muutenkin maha oli tosi siro viime kerralla. Poikahan sieltä sitten tulikin. Tässä vaiheessa on tietysti hankala sanoa, että mihin suuntaan se alkaa tällä kertaa kasvaa, kun ei kuitenkaan vielä kovin iso ole. :D Sen verran se kuitenkin alkaa näkymään, että useammat ovat jo kyselleet, olenko raskaana.

Jotenkin nyt on pystynyt vähän paremmin nauttimaan tästä raskaudesta, kun sain silloin pari viikkoa sitten kerrottua asiasta töissä, kummasti helpotti. ;)

Maximilian: Tosi kurjaa tuo sun esimiehen suhtautuminen asiaan, inhottavaa. Mut hyvä, et osaat pitää puolesi! :)

Mullakin olis lentomatka tiedossa toukokuun loppupuolella ja silloin viikkoja olisi n. 26. Täytyy nyt kuitenkin varmistaa tuo lentämisasia lentoyhtiöstä, ettei sitten tuu mitään "mukavia" yllätyksiä.

Täällä on kanssa ollut pahoinvointi ollut tosi sitkeessä. Silloin rv 13 se helpotti pariksi viikoksi, mutta tuli takaisin ja välillä on ollut vähän huonompia päiviä ja välillä parempia. Tosin siihen on jo niin tottunut..

Olisi kyllä tosi kiva, kun omassa lähipiirissä olisi muitakin yhtä aikaa raskaana. Mut ei ole. Tai yksi henkilö, suht läheinenkin on, mutta asumme niin kaukana toisistamme, että se vähän rajoittaa yhteydenpito/näkemistä.

Vaniljainen: Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt, kun kaaduit! Nyt on kyllä paikoitellen niin liukasta, että saa ihan tosissaan olla varovainen.

Voi, kun se kevät tulisi jo ihan kunnolla. Täällä on ainakin tällä viikolla lähes joka päivä satanut lisää LUNTA. Olisi kiva nähdä, mitä tuolta lumen alta paljastuu, kun ostimme tämän talon joulukuussa, niin ei yhtään tiedä, miltä piha näyttää. Ties mitä yllätyksiä sieltä paljastuu. :D

Raisu 17+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä