Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*






***SYYSKUUSSA 2011 SYNTYVÄT JOULUKUUSSA***

La & nick..............mones.................sairaala.........tyttö-/poikaolo

Laskettu aika ???

Miuski00......................3................................................
Viikuna........................3...................................................
Pakkastyttö..................2?................................................
Piipura.............................................................................
Odottava ja onnellinen..2......................................................
Eijukeiju......................3...............EKKS....................................
Äippää........................2........................................................
Miranna....................................................................................
Elämän Ilo.................5...............................................................
Ullis82.......................2...............................................................
Piiper75.....................................................................................
Suffi..........................2...........................................................
Mustikka83................2...................................................Tyttöolo Liinukka81................................................................................

24.8
Maitsu83....................3.................OAS....................................

26.8
Jeeni........................1.................TAYS..................................

29.8
Räpä.........................................................................poikaolo
vauva-10....................2............VAS/TYKS...........................

30.8

31.8
Leo81.........................3............SeKS............................poikaolo
heinäneito...................1............PHKS............................tyttöolo
Hillatar......................................EKKS.....................................
Miimi10...............................................................................

1.9
innoM..........................1.............PHKS.........................

2.9
minttumi......................2.....................................................
helmi76.......................1.............Jorvi..................................

3.9
koiksa-79.....................3.............OYS...................................
Noopu.........................1..............HYS............................poikaolo
Katie8..........................2...............OYS..............................
Raisu...........................2................K-SKS............................

4.9
punkku........................3.............Jorvi...............................
Lunea.........................1.............Jorvi?....................poikaolo

5.9
Arminen......................1..............Kät.....................tyttöolo
Riikka086....................2.............PHKS..........................
Noppispoppis..............3................VKS..................................
R-M............................1...............K-SKS..............................

6.9
Tömpsis.....................1.................LS.....................tyttöolo
Lauraelina...................2...............PHKS...............................
Sandemar....................3.............P-KKS............................
Tehilla................................................................................
Muffi...........................1.......................................................

7.9
Huldasharks.................3.............K-HKS..............................

8.9
Memelisa.....................1...............JORVI?............. tyttöolo
Ruutinen.....................2...............KAKS.................poikaolo
Maximilian..................4................SATKS.............................
-Laura-.................................................................................

9.9
Jiimii82......................2...............LKS..........................tyttöolo
Raphaella.....................2..................KOKS..............................

10.9

11.9
Springrose..................2........... ......TAYS.....................



12.9

13.9
Kerran vielä..............3.......................JORVI..............
Sariar......................8...............................................

14.9
Raksalainen................................................................

15.9
Javelia......................3........................OYS...................
Miirikki.....................2........................NKL.....................poikaolo
Cracotte.............................................SATKS.............................
Miau!........................2..........................................................

16.9
Miimau.....................1..................................................
Mädchen...................3..................................................
Hipsunen..................4............................HYS...................Tyttöolo
17.9

18.9

19.9

20.9
Carlotta....................3.............................TAYS.................poikaolo
Straycat....................3.............................KYS.............

21.9
Marsa......................1..............................EKKS..............
Mopotyttö.................2..............................TYKS.................

22.9
Tinke '......................3....................................................
Horrorpop..................1..................KYS......................................

23.9
Elmiju.....................1.....................................................Tyttöolo
Yöperhonen.............1.......................................................
Zophie.....................1......................TYKS....................................

24.9
Kaneli87...................3......................................................

25.9
Satzuu....................1........................TYKS..............................
Mayah.....................2.......................NKL..............................Tyttöolo
Mammaz85................2................................................................
Anazu.................................................................................Tyttöolo

26.9

27.9

28.9
Vaniljainen................1........................K-SKS.......................Poikaolo

29.9

30.9
Santtu81...............3............................KOS............................

1.10
Branwen................2.............................SEKS..................


:heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:

Vanhat pinot:

Ensimmäiset löpinät Täällä


Suuren surun kohdanneet :hug:
Jennae
Koiksa-79
Dijana
Svatje
ReNu
Zouzou
Irmeli74
Meelia
 
Viimeksi muokattu:
Joo, joku osaa taas. Kirjottelimpa sit pitkät pätkät ja totesin pian et oonki hävittäny tän sivun ku käytin googlee... no mikään ei tule yksinään :/

Elikkäs tuolla toisaalla kyseltiin raskausoireista. Välillä oon oikeesti niin oireeton etten edes tietäs et oon raskaana, jos testiä en ois tehny. Eilen oli pakko tehdä uus raskaustesti et mieli vähän rauhottuu ku ei ollu koko päivänä mitää oireita, no eiköhän niitä sit testin teon jälkeen heti ilmennyt :D Alla listaa millasia oireita mulla tähän mennessä on ollu.

-Flunssaa alkuviikko, nyt alkaa helpottaa
-Palelua iltaisin
-Ruoka maittaa paremmin ku normaalisti
-Vessassa tulee ravattua 1-2h välein ja öisin käyn kans 1-2 kertaa vessassa
-Toisinaan jollottavaa päänsärkyä, josta en tosiaan oo koskaan aikasemmin kärsiny

Eipä niitä kai muita oo ollu...

Memelisa & 4+0
 
Kotidopplerista kyselin toisessa ketjussa, joten siis aiotteko hankkia? Itselläni se löytyy jo ja käyttöön tulee varmasti, jos sinne asti päästään :)

(.) Koko päivän ollut huono olo. Hampaita pestessä yökittää nyt joka kerta. Nukuin just 2h päiväunet, joten hetken jaksaa taas olla pirteä.
 
innoM: Mulla on myös valmiina esikoisen raskaudesta. Aion käyttää tässäkin raskaudessa. Sitten kun liikkeet alkoi tuntumaan niin harvemmin enään tuli kuunneltua.

(.) mä oon ollu tänään ihan tajuttoman väsyny. Silmäluomet tuntuu painavan tonneja. Päikkäreitä en oo pystyny nukkuu joten tänään kyllä aikasin nukkumaan. Zzzzz..Zz..
 
Ooo... hieno uusi pino, kiitokset siitä! :)

Vai oireista on kyselty, en nyt käynytkään niitä edellisen pinon juttuja lukemassa. Täällä on välillä myös käväissyt huoli mielessä, kun niin vähän mitään oireita on ollut, mutta onhan niitä sitten, kun oikein alkaa miettimään.
-mahoton nuha-flunssa oli joulunpyhien aikaan monta päivää
-mahan nippailua/ juilintaa silloin tällöin
-väymys on alkanut oikeastaan vasta tässä pari päivää sitten, koko illan saa pitää silmiä väkisin auki
-tissit oli arat silloin ennen kuin menkkojen olis pitäny alkaa ja sit se väheni ja tänään on nyt ollu taas arat
-nälkä!
-pissalla saa ravata, viime yönä 2 kertaa heräsin

Tuota doppleria en oo oikeastaan edes ehtinyt miettiä, katsotaan nyt sitten, miltä alkaa vaikuttaa.

Saas nähdä jaksaako tämä mamma pysyä huomenna hereillä nähdäkseen raketteja. Töihin pitäis mennä klo 5.30 jo, joten päikkärit on varmaan pakko ottaa. Toivon mukaan jossain välissä on niille aikaa. Ihan rauhallisissa merkeissä muutenkin aiotaan olla. Vielä ei ole ihan varmaa tietoa ollaanko miehen kanssa kahdestaan vai tuleeko ystävä pariskunta mukaan, katsotaan nyt.
heinäneito 5+1
 
Hiii, meidän oma pino! Kiitos. :)

Meille tulee satavarmasti doppleri, mieson niin nörtti ja rakastaa kaikkia vempaimia.. Ja toki sitä itsekin tahtoo kuulla pienen sydämenlyönnit, kun sen aika on.

Oireita:
-Mulla on tänään ollut ihan lievää etovaa oloa. Verrattavissa lievään matkapahoinvointiin, tai sellaiseen yliväsymys huonoon oloon, mitä ainakin mulla on toisinaan kun kroppa vielä uinuu huonosti nukutun yön jälkeen. Hajut ei edelleenkään häiritse.
-Tissit on vähän arat jos niitä sillai hytkyttää, ei muuten, joten olen hytkyttelemättä. :D
-Masua nipistelee edelleen aika ajoin, ei mitään ihmeellistä.
-Tänään tuli taas kaks finniä, mut ihmekö tuo kun eilen maiskuttelin suklaata siihen tahtiin..
-Just heräilin päikkäreiltä kun nukahdin kesken leffan, mutta mä olen aina/hyyyyvin usein nukkunut pitkiä päikkäreitä duunin jälkeen, varsinkin nyt pimeän aikaan. Päivisin sen sijaan olen hyvinki pirteä ja herään aamulla virkeänä.
-Pissalla mäkin ravaan 1-2h välein ja jano yllättää useammin. Yleensä mulle ei ihan varsinaista janon tunnetta tule kuin krapulassa. Onneks yöllä ei o viel tarvinnu herätä sen kummemmin janoon ku vessaankaan. Yskään sen sijaan kyllä..
-Posket on terveen punaiset.
-Välillä paleltaa, välillä on tosi lämmin, mutta voiko sellaista nyt oireeksi luokitella..

Jaha, mies saapui kotiin, lopetanpa lätinät tällä erää. :)
 
Kiitos Memelisa uudesta pinosta! :flower: Ihanaa kun joku ahkera jaksaa ottaa tämän päivittettäväksi. Mä pidin vuoden vauvapinoa, enkä oikein ole innoissani päivittäjän roolista. Hyvä, että sä olet :kiss:

Dopplerista: Kuumeiluaikana halusin ehdottomasti, mutta nyt en osaa vielä sanoa. Eiköhän meille sellainen kuitenkin eksy, jos sopuhintaan jostain löytyy. Voisikin käytettyä katsella huutiksesta tai sitten uutta vaikka ebaysta.
 
Apua... mulla huomenna perjantaina 5+0 ja tänään illalla tuli ruskeaa vuotoa. Alaselkä ja vatsakipuja mulla on lievää jomotusta ollut päivittäin mutta se on kestänyt jo 3 pvä ennen plussaa ja ja jatkunut vaan, ohimenevää. Lähinnä tuosta ruskeasta vuodosta olen huolissani! Voiko tämä raskaus jatkua? Mulla on ihan hirveä pelko, kun tiedän että ilman hedelmöityshoitoja mahdoton raskautua ja nyt oon näitten lapsettomuushoitojen jälkeen ollut niin onnellinen tästä pienestä elämän alusta... Nyt on kamala huoli!
 
Kiitos Memelisa!
Perehdyn tähän huomenna tarkemmin, kunhan pääsen takas vähälumisemmile kotiseuduille...

Mimmosissa hinnoissa noi Dopplerit pyörii? Ei oo itellä ollu, mut vois olla kiva...

Ihanaisen onnellista uuttavuotta kaikille jos en huomenna ehdi tänne... :)
 
Voi ei jennae... Vuotaako niin paljon? :hug:

Mä olen kans tänään vähän huolissani. Onko ihan normaalia, että kramppaa koko lantionseutu useaksi minuutiksi, kuten kuukautisten alkaessa? Viikonloppuna heräsin siihen keskellä yötä, samoin la tai su päivälläkin. Viime yönä tuli ihan samanlainen tunne alavatsaan ja selkään, kuin sillä hetkellä kun menkat yleensä alkavat. Endometrioosin takia mulla se puristus on todella voimakas, toisinaan vie ihan jalat alta. No, lämmöt oli edelleen ylhäällä, eikä verta ole tullut, joten koitan olla huolehtimatta. Mutta onko muillakin tämmöstä?
 
Hei kaikille!:wave:

Taidan minäkin liittyä tähän pinoon. Olen myös elokuisessa, koska la 31.8. neuvolan laskujen mukaan. Itse olen sitä mieltä, että pitkän kierron vuoksi saattaa siirtyä syyskuulle. Mutta sen näkee sitten ultrassa. Esikoinenkin syntyi aikoinaan 42+, joten luultavasti tämäkin tulee menemään joka tapauksessa syyskuulle.

Toinen lapsi siis tulossa ja olemme ihan onnesta soikeena :heart: Esikoinen on 6v. Synnäri tulee olemaan EKKS. Ei ole vielä tyttö- eikä poikaoloa. Oireitakin vielä todella vähän.

Lunea minullakin on ollut menkkamaista jomotusta alaselässä, mutta ei varmaan noin voimakasta kuin sinulla. Mielestäni on ihan normaalia, että alkuraskaudessa on menkkatuntemuksia. Joten toivottavasti huolesi on turha :hug:

Jennae :hug:

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

hillatar 5+2
 
Kiitos memelisalle ketjusta! ja voimia :hug: jennae

minttumi: meilläkin on varattuna varhaisultra Femedaan 17.1. Laskettuaika on myös sama :)

Meillä oli tarkoitus viettää uutta vuotta kotona, mutta nyt mennäänkin kyläilemään. Ehkä ois helpointa kertoa iloinen uutinen, niin ei tarvii keksiä tekosyitä nollalinjaan. Alkoholiton kuohari vaan mukaan. Yllättävän hyviä alkoholittomia on alkon valikoimissa.

Ihanaa vuoden viimeistä päivää teille kaikille!! Ja mitä ihaninta uutta vuotta 2011. Uuden vuoden toivotuksia vastaanottaessani olen hymyillyt ja mielessäni aatellut, että eivät toivottajat tiedäkään miten onnellinen uusi vuosi näyttää olevan tulossa. Näin esikoista odottavalle se tulee olemaan aivan erityinen vuosi.
 
Heippa taas kaikille!
Tää tuli ihan vaan pikasesti kertomaan et aikoo tehä seuraavan päivityksen lauantaina. Nyt kiirus bussiin ja töihin ja uuden vuoden viettoon kaverin luokse, kuskina seikkaillaan ;)

Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille. Uusi vuosi tuo meille tullessaan paljon ihanaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voimia kaikille kivuista ja tuhruista kärsiville :hug: Ei ne aina sitä pahinta tarkoita, vaikka omalla kohdallani onkin tarkoittanut. Jos varhaisultrassa todetaan kkm, km, tm, ku tms niin elämä jatkuu ja tiedän, että parhaani yritin. Kuitenkin niin "moni" raskaus ikävä kyllä päättyy keskenmenoon varhaisessa vaiheessa. (nimimerkillä rv 5 ja rv 8 keskenmenot kokenut)

Doppleri maksoi alle 30€ Ebayn kautta(uutena), mutta kyllähän niitä taitaa saada tohon hintaan jo esim. huuto.netistä käytettynä.

Hyvää Uutta Vuotta ihanaisille! :heart:
 
Memelisalle kiitos pinosta!

Jennaelle ja Dijanalle :hug::hug: Dijana, peukkuja hirmuisesti että vuoto loppuu! Ja toivotaan myös että Lunean krampit kuuluu asiaan. Itselläni ei ole ollut kovin voimakkaita kipuja mutta olen lukenut että monilla on ihan menkkakipuihin verrattavia kramppeja ja raskaus on edennyt ihan normaalisti.

Mä jouduin taas eilen kertomaan yhdelle ihmiselle. Mikä siinä on että minne tahansa meneekin kyläilemään niin tarjolla on juuri niitä mitä ei voi nyt syödä tai juoda: viiniä, homejuustoa, keskeltä punaista paahtopaistia (vieläkin nousee sylki suuhun kun se näytti niin herkulliselta...)!

Oikein ihanaa vuodenvaihdetta kaikille! :heart:
 
:hug: jennae:lle ja muillekkin joilla vuotelee!

Mä olen ollut nyt hieman huolissani eilisestä saakka. Mä olen aika varma, että ovuloin oikealta puolelta tässä plussakierrossa ja aika ajoin ilmeisesti keltarauhanen kipullut. Nyt eilisestä saakka tullut sellaisia kipukramppeja oikealle muniksen kohdalle. Välillä tuntuu, että oikea yläreisi on jonkun kiristävän vanteen ympärillä. Aivan kuin supistuksissa. Tämä on siis vain oikealla. Millainen se kohdunulkoinen raskaus on oireiltaan? Onko kenelläkään kokemusta?
 
Kiitos Memelisa uudesta ketjusta! Mä ilmoitan LA:n, kun se on varmistettu eli olkoon siihen asti vielä ?? :) Ensi viikolla pitäis selvitä....

dopplerista: Sellainen on täällä jo. Löytyi ok-hintaan käytettynä. Voitteko kuvitella, että mä silleen varovaisesti otin asiaa esille miehen kanssa, kun viime raskaudessa sellaista havittelin, mutta ei löytynyt käytettynä ja sitten jo olikin toi megaliikkuva ipana niin iso, että liikkeistä sai katsottua ja asia jäi. Niin siis asiaan eli mies lopetti mun ehdottavan lauseen toteamalla, että joo osta pois se jos haluat! Siis SE haluaa sitä sitten päästä käyttämään :D No nyt siis tuolla laatikossa on kaunis pieni angelsounds-merkkinen. Leikin sillä muuten vaan, laitoin geelin tilalle ihan aloeverageeliä jota muutenkin käytän kutisevaan ihoon ja kuuntelin ihan omaa sykettäni. Muutaman viikon päästä voi alkaa etsimään sitten ötökästä äänimerkkiä... jännää :) Niin ja ohjeissa lukee, että ihan vesi käy uä-geelin tilalla :O ja myyjä selitti, että tavan ihorasvakin...

Huldis: Kaveri koki ennen kuopustaa KU:n ja kertoi silloin, että hänellä oli pahin kipu selän puolella silloin. Mulla on ihme kipuilua ollut alusta asti. Lämmin hyvätyyny ja lepo on ollut parasta hoitoa. Tottakai nä käännyt lääkärin puoleen jos huolettaa!! Älä ihmeessä jää miettimään päätäsi tahkojuustoksi asti! Toivon koko sydämestäni, että kyse on vain kasvukivuista!!! :hug:

Oma napuli: Huono olo, selkä kipeä, takareisi kipeä(revähti muutama pv sitten) ja pää särkee eli aika normi aamu ;) Vuotoa ei ole näkynyt. Ärsyttää, kun olen niin aikaisilla viikoilla, että sydänääniä ei voi vielä kuulla niin ei silläkään saa mitään mielenrauhaa asiasta, että onko tuolla mitään...
 
Doppleriin sopii myös hyvin rasva+vesi sekoitus. Ensin rasvaa masulle ja vedellä "laimentaa sitä". Ei tarvitse sitä geeliä hommata :)

(.) Joo, oli ihan pakko (vaikka kyllä sanoin, että en testaa :D ). Maanantaina piti kyllä testailla, mutta nyt voin ainakin "levollisin" mielin viettää uuttavuotta, että tietää ainakin, että edennyt on, vaikka siellä ei sitten mitään elämää oliskaan. (21.12 tuli 1-2)



 
Voi ei jennae... Vuotaako niin paljon? :hug:

Mä olen kans tänään vähän huolissani. Onko ihan normaalia, että kramppaa koko lantionseutu useaksi minuutiksi, kuten kuukautisten alkaessa? Viikonloppuna heräsin siihen keskellä yötä, samoin la tai su päivälläkin. Viime yönä tuli ihan samanlainen tunne alavatsaan ja selkään, kuin sillä hetkellä kun menkat yleensä alkavat. Endometrioosin takia mulla se puristus on todella voimakas, toisinaan vie ihan jalat alta. No, lämmöt oli edelleen ylhäällä, eikä verta ole tullut, joten koitan olla huolehtimatta. Mutta onko muillakin tämmöstä?
No mulla ollut ihan samallaisia kipuja, kunnes sitten eilen alkoi menkkamainen vuoto ja jatkuu edelleen tänään. Alavatsa ja alaselkä tosi kipeenä, eiköhän tää nyt kesken mennyt. Soitin naistenklinikallekkin ja ne käski seurailla kotona, kun ei sille oikein mitään voi tehdäkään. :'(
Tää on nyt sit mun neljäs km, luulis et pääsen nyt niihin tutkimuksiin...
 
Jennaelle Pahoittelut. :( :hug:

Dijanalle tsempityksiä vuodon kanssa! Toivotaan ettei ole mitään pahempaa. :hug:
Noi vuotelut on niin pelottavia.

hillatar: Tervetuloa mukaan!! :wave: ja ONNEA! :heart:

helmi76: Oi kiva! :) Meettekö mihin aikaan päivästä? Me mennään iltapäivällä/illalla.

muoks: innoM Hieno viiva ja toi digi :heart:

Omassa navassa ei nyt raportoitavaa. :p


Kaikille ihanaa vuodenvaihdetta!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Täällä yksi epävarma äiti, kun testit näyttää koko ajan niin haaleeta plussaa, että ollaanko sitä vai eikö olla raskaana. No, menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut ja pieniä oireitakin on ollut. Kolmas olisi siis tulossa. Edellisistä testit on näyttänyt tosi vahvaa plussaa heti ja oksentelukin on alkanut ennen saman tien. Nyt ei oo mitään oireita, että katotaan nyt miten. Ostin silti illaksi alkoholittoman siiderin:)

viikuna
 

Yhteistyössä