Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Pikaisesti kuulumisia päivystyksestä.

Normaalisti täysiä tykittävä Onni-Ilona oli aamupäivän yllättävän vaisu, yhden tunnin seurasin liikkeitä ja niitä oli vain kolme! Mentiin sit päivystykseen ja ajettiin käyrää. Pikkuinen vilkastuikin siinä sitten :heart: Lopuksi lääkäri sanoi, että prima käyrä, ei vois olla parempi! :heart: Nyt minä sitten olen siitä saakka vain hymyillyt maailmalle, kun jäi nuo sanat soimaan päässä :D

Tehtiin myös ultra, jossa painoarvio 2700g vastasi hyvin viikkoja. Kohdunkaula on kokonaan hävinnyt ja sormelle auki.

Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Ehkäpä Onni-Ilona nyt vain viimeinkin päätti ottaa elämänsä ensimmäiset nokkaunet... Nyt on taas ollut masussa rauhallisempaa kun kotiin pääsin, mutta suuri huoli on minulta pois. Käskettiin kyllä varuiksi tehdä pari liikkeenlaskentaa vielä kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Shuri ja Onni-Ilona 36+6
 
Shurille: Hienoa, et kaikki oli kunnossa. Olen sulle hieman kateellinen, koska mennään melkein samoissa viikkojen suhteen, mutta vauvelit on kyllä aivan eri kokoluokkaa. Eilen annettiin sen hetkinen painoarvio 3600 g. Ja kohdunkaula kokonaan jäljellä ja sentin auki :'( Pikkasen alkaa pelottamaan tuo tuleva synnytys... Jos vauvan annetaan rauhassa kasvaa vielä se kolme viikkoa, niin todellakin haluaisin sen peruutusnappulan tälle koko hommalle!

Kaikesta huolimatta, hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Täälläkin on veto ihan pois ja ottaa päähän, ku ei saa sen takia mitään aikaiseksi. Pesänrakennus ihan kesken ja valmista ei kyllä näillä oloilla tuu ennen vauvan syntymää. Eli meikä oksentelee edelleen. Tää on niin älyttömän perseestä. |O Onneks öisin on nyt saanu nukuttua paremmin, en tiedä onko vauvan pää sitten siirtyny alemmas niin ettei se enää paina virtsarakkoa niin paljon vai mistä johtuu, mutta nyt pissalle ei tarvii herätä enää ku kolmisen kertaa yössä ku aiemmin siellä piti rampata parhaimmillaan seitsemänkin kertaa yön aikana. Ja saan nukuttua paljon pitempään, tänäänkin heräsin vasta yhdeksän maissa. Tosin noi pitemmät unipätkät kostautuu kyllä sitten kipuina, häpyluuta ja lonkkia särkee aamuisin ihan mielettömästi, hyvä ku kykenee sängystä nousemaan.

Poitsulla oli eilen paljon hiljaisempi päivä ku aiemmin, ei juuri liikkunut ellen tökkinyt kunnolla, mutta en ottanu asiasta suurempaa stressiä. Kyllä sitä välillä tarttee levätäkin, ku yleensä siellä möyrytään melkein jatkuvasti. :D Tänään on taas liikkunut tosi aktiivisesti. Eilen myös supisteli kipeästi ekaa kertaa pitkään aikaan, mutta menivät kyllä melko nopeasti ohi. Sais toi pari viikkoa mennä nyt nopeasti, niin pääsis poppaskonsteja toteuttamaan.

mt & poika 34+5 (LA 20.9.)
 
Mä odotan kun kuuta nousevaa parin viikon päästä olevaa neuvolalääkäriä, että sais kans jonkunmoisen kokoarvion...tosin täällä päin se tehdään vaan ihan käsikopelolla, joten neuvolassa sanoivatkin, että se nyt yleensä voi heittääkin aika paljon... Lisäks kiinnostaa tietää mikä on kohdunkaulan tilanne!!!

Viimekshän neuvolassa ei viime viikolla enää melkein tuntunut pää, kun vauva on jo niin porautunut tonne alas...ja siltä kyllä tuntuukin!!! Viime yönä olin varma, että se kaivautuu yhtäkkiä ulos tuolta! Huh! Kävelykin on hankalaa, kun on niin paljon tavaraa tuolla jalkovälissä...tuntuu, et tekis mieli työntää vauvaa syvemmälle, ettei se tipu! Välillä tuntuu, kun joku koputtelis oikein kunnolla kohdunsuuta ja peräsuolta...välillä tekis mieli hypähtää ilmaan... Onko muilla samoja tuntemuksia?

Vauvan liikkeistä sen verran, että itekkin kyllä huomaan välillä päiviä, kun vauva liikkuu huomattavasti vähemmän. Yleensä noin pari rauahallisempaa päivää viikossa. Sanoin asiasta neuvolassakin ja ne sanoi, että sikiöillä on usein sellaisia kasvupäiviä, jolloin ne on rauhallisempia!! Niinhän se on vastasyntyneilläkin...silloin kun ne nukkuu, ne kasvaa! Kerran oon tehnyt liikelaskentaa ja silloin kyllä sain yli sen 10 liikettä... istukka on etuseinässä ja oon ihan vakuuttunut, että se vaikuttaa tooosi paljon liikkeiden tuntuun! Nyt nimittäin, kun vauva tosiaan on porautunut tonne alas, niin liikkeitä tuntuu paljon enemmän...varmasti, koska nyt ne erottaa niin paljon paremmin, kun on herkät alueet kyseessä. Välillä tuntuu, että nukkuuko se ollenkaan?! Ja näin on ollut siis tän viimesen viikon ajan nyt.

Mutta tosiaan nyt otan neuvolan kehotuksesta rauhassa sinne lääkäriin saakka ja toivotaan, että siihen mennessä kohdunkaulalla olis jo tapahtunut paljonkin, koska sittenhän meidän rakas sais jo oikeestaan tullakin!:D :heart:

Tekonimi on meillä ollut valmiina jo varmaan vuoden ennen kun edes ruvettiin lasta hankkimaan!:) Ja oikeestaan kavereiden ja vanhempien yms. kuullen sitä nimeä jo käytetäänkin ja se vauvalle sitten tuleekin..jos siis on tyttö! Jotenkaan en osaisi muuta nimeä enää kuvitellakkaan!:)

Nasunaskali ja Nasu rv 34+6 (LA 19.9)
 
Pikkuvintiön äipän kanssa samoja ajatuksia myös täällä! Meilläkin ilmeisesti tulossa iso vauva, 37+0 senhetkinen painoarvi0 3300 g. Esikoinenkin kuitenkin sen 4 kiloa, niin pelottaa hirmuisesti jos tästä tulee vielä isompi. Esikoinen synty muutaman päivän etuajassa. Ja nyt oisin ton koon puolesta valmis vastaanottaman tän vauvan jo vaikka heti. En tosiaan haluaisi revetä koon takia yhtään ylimäärästä! Lääkärillekin puhuin, että kuinkas ton painon kanssa, kun pelottaa.. Ei oikein ollu samoilla linjoilla mun kanssa. Sanoi vaan, että jos nelikilonen tullu helposti, niin tulee pikkasen isompikin.. tosi lohduttavaa... Ja äippäpolille ai enää tarvitse painon takia mennä.sitten jos menee 40+3 ni voin kuulemma alkaa varailee aikaa sinne. oon kotona sanonutkin, et meen vaikka väkisin synnyttämään viimestään 1.9! Noh, ihan kuin se noin meniskin.:D mua ei kuitenkaan otettais vakavissaan siel.

Pahoinvointi myös täällä pahentunut taas. Koskaanhan tässä raskaudessa en ole siitä täysin päässyt eroon. Mutta nyt taas voi sanoo, et oon melkeen joka aamu oksentanu täl viikol jossain vaiheessa. Ei edes auta, vaikka olis syöny ihan tuhdinki aamupalan. tai sitten mä en vaan osaa syödä tarpeeksi aamulla, kun mä vaan olen niitä ihmisiä, keillä ei ole nälkä aamuisin.

Selkä on heittäytynyt kipeäksi. Jännityksel oon oottanut, että oisko merkki jo. Mut eipä taida olla. Viimeks vaan synnytys oikeestaan alko edellisenä päivänä selkäsäryllä. mutta muistelisin tuon kivun olleen kuitenkin paljon kovempaa ja erilaista kuin nyt...

Tämmösiä kuulumisia täältä. Haluis jo niin kovasti vauvan syliin :)...

primrose 37+3 (LA 1.9)
 
Voi hurja mitä vauhtia tänne tulee viestejä! Siis tosi kiva, mutta kun ei oikein pysty nyt pitkiä aikoja olla koneella, eikä usein käydä, niin meinaa tippua kärryiltä... Taas saatiin kaverilta vähän virtaa koneeseen, keskiviikkona pitäis tulla uus piuha meille, että toimii taas kone normaalisti. On tää kyllä tosi outoa, kun on tottunut, että koneelle voi mennä aina, kun siltä tuntuu.

Täällä supistukset vähentyneet, oikeastaan loppuneet kokonaan :) Yöt oon saanut nukuttua paljon paremmin, kun ei supistele. Esikoinen oli eilisen illan ja viime yön hoidossa, käytiin miehen kanssa syömässä ja istuttiin iltaa kaveripariskunnalla :) Oli mukavaa vaihtelua! Esikoinen oli siis ekaa kertaa yökylässä koko elämänsä (1v4kk) aikana...

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille! Kohta niitä vauvoja alkaa sadella meidänkin pinoon :)

-dask ja typy 34+2 (la 23.9)
 
Yvi
Katselin noita Glamourmomin imetystoppeja ja näyttivät sen verran hyville, että ostin semmoisen huuto.netistä. Imetysliivejä en ajatellut hankkia etukäteen mutta ajattelin, että on hyvä että on jonkinlainen imetysvaate odottamassa. Toihan on siitä kätevä että siinä on samassa liivit että toppi. Tukee kuulemma hyvin isompiakin rintoja ja paljastaa imettäessä vain pienen osan joten voi hyvin ujompikin imettää julkisesti. Jee!

Kaikilla muilla tuntuu olevan supistuksia jo ihan kunnolla, itsellä ei meinaa tuntua mitään vaikka siivoan ahkeraan ja lenkitän koiria... Voi, alkaispa jo tulemaan jotain merkkejä jotka enteilisivät synnytystä! Olo on niin tukala. Toisaalta täytyy kai olla vaan tyytyväinen ettei kivuliaat supistukset kiusaa kaiken muun lisäksi. Mutta sain keinutuolin, jossa on aivan taivaallista keinutella, ja varmaan mukava sitten lastakin nukuttaa. :)

yvi 36+3 (la 8.9)
 
Pakko oli nousta, kun menin sitten nukkumaan kolmen tunnin pätkän ja heräsin ihan kamaliin liitoskipuihin ja kylkikin oli ihan tulessa. Se on, kun ei enää tulee unessa automaattisesti vaihdettua kylkeä vaan sitä nukkuu sillä samalla puolella niin kauan, kun herää vessaan ja vasta sitten kääntää puolta. Täytyykö tässä ruveta laittamaan kello herättämään parin tunnin välein että tulis kääntyiltyä. Perkule. Supisteleekin jonkin verran. Jotenkin ehti jo unohtaa, että miltä se suppailu tuntuu, kun oli niiden suhteen niin rauhallista parisen viikkoa. Mutta nyt en jaksa niistä enää ottaa stressiäkään, kun ollaan jo pitkällä. Saa mun puolesta supistella ihan vapaasti. :D Oli niitä jo melkein ikäväkin, kun ajattelin että katosivat kokonaan ja että niitä ei ole mitään toivoa saada aikaiseksi nyt, kun viikkoja alkaa pikkuhiljaa olla riittävästi.
Jotenkin hassua, miten tuo suhtautuminen noihin suppareihin on nyt muuttunut. Nyt niitä alkaa jo kaipailla ja toivoa, kun vielä jokin aika sitten ne oli kamala päänvaiva ja kuukausi-pari sitten melkein itku kurkussa olin, kun tuli niitä kivuliaita paljon ja toivoin vaan että loppuisivat. Ja että otti päähän se että piti niiden takia olla levossa ja rauhassa, nyt taas kohtapuoliin niiden aikana tarviikin ruveta liikkumaan ja yrittää saada niitä aikaseksi.

Nasunaskali, täällä tuntuu samanmoisia koputteluja ja välillä on semmoinen meloni pepussa -fiilis. :LOL: Aika ihmeellisiä tuntemuksia kaikinpuolin tuolla alaosastossa ollu lähiaikoina. Ja tuntuu että kaikkia mahdollisia tuntemuksia, mitä vaan voi tuntea. Enää ei ylläty mistään. :D

mt & poika 34+6 (LA 20.9.)
 
Liikkeistä, mäkin vähän säikähdin, kun toissapäivänä perillinen oli hiljaksiin. Liikelaskentaa tein ja sain aina parissakymmenessä minsassa sen kymmenen liikettä kumminkin mutta silti huoletti, koska tyyppi liikkui silti selkeästi vähemmän, laiskemmin ja vaisummin kuin ennen. Ajattelin katsoa kumminkin seuraavaan päivään, kun liikkui kumminkin aina tarvittavan määrän ja reippaasti ylikin. Jännä, miten sitä huolestuu tosi äkkiä. Kun se liikkuu paljon ja kipeästi, miettii, että liikkuispa vähemmän ja sit kun se liikkuu vähemmän, miettii, että onks kaikki ok. No, eilen se mulasi taas tuon lepopäivän edestäkin ja antoi taas kyytiä sisuskaluilleni, varmaan oli just tommonen kasvupäivä. Kai sitä joskus pitää vähän enemmän levätäkin :D

Minkäänlaisia meloni pepussa-fiiliksiä ei esiinny täällä, koska perillinen ei selkeästikään ole vielä raivotarjonnassa mutta kaikissa muissa mahdollisissa asennoissa kyllä. Mä alan jo henkisesti valmistautua siihen, ettei tuo tajua mennäkään oikeaan asentoon, mitä sitä turhaan stressaamaan. Pois se sieltä tulee jokatapauksessa, tavalla tai toisella, oli sitten missä asennossa tahansa.

Mutta siis joskus on vähän kade siitä, että niin monella supistelee/on meloni pepussa/vihloo tai mitä vaan, koska itellä ei oo oikein mitään viitteitä siihen, että tää syntyiskin joskus :D Eikö oo ihan hullua, että toivoo melkeenpä itselleen ilkeää oloa ja on kateellinen toisille siitä, että niillä on kaikki vaivoja? Raskaus tekee ihmisestä tosi kummallisen ;) Tai no siis, mua supistaa ehkä kerran viikossa ja maha toki painaa välillä mutta aikamoinen duracell-pupu tässä on oltu ja jaksan melkeen paremmin kuin normaalitilassa.

Töissäkin kehuivat, et tahtini on vaan kiihtynyt loppua kohden :D Nyt onkin viimeinen työpäivä ja äitiysloma alkaa. Ihana fiilis! Taidan sit äippäloman keskittyä vaan taikomaan itselleni niitä supistuksia ja oloja jostakin. Voisin ottaa eniten kipuilevilta vähän vaivoja pois, laittakaas tänne :D

Sannimarja 35+0
 
Ihan pikaisesti vielä kirjoittelen kun unohin eilen illalla kirjotella tästä asiasta. Eli onko muut havainnu tällästä hassua asiaa kun mahan "naksuminen"? Mulla on nyt sillon tällöin n. viikosta 30 eteenpäin kuulunu masusta ihan selkeitä naksahduksia! Vähän kuin vaikka polvi naksuis , mut se tulee ihan selkeesti mahasta..etenki ku vauva liikkuu. Ääni on myös aika lailla samanlainen kun sillon kun lapsivedet menee, mutta paljon hiljasempi. Eikä tää oo mun korvien välis pelkästään, kun mieski monta kertaa kuullu kun ollaa ruvettu nukkumaan. terkkarilta kysyin, eikä osannu sanoo syytä. Sano sentään joskus kuulleensa muilta samaa. Käski kysyy äippäpolin lääkäriltä. Kun kysyin ni tää suurinpiirtein vaan nauro, eikä ollut edes kuullut että kukaan ois sanonu vastaavaa. Oonko mä ihan yksin naksumisineni? :D Ei mullakaan esikoisen odotuksessa ollut koskaan vastaavaa...

prinrose 37+4 (1.9)
 
PRIMROSEOi hei meillä maha napsuu kanssa!!! Se ääni on semmonen kun sormella öisi kämmeneen, eiks joo? Semmonen napakka napsaus. Kumma juttu sekin......

Ninnananna ja Sintti 34+3 LA 23.9
 
primrose Eikös tuo ole kalvojen napsumista? Mulla on myös tuota ollut. Se tuntuu vähän häijylle, kuin kalvot puhkeaisi, mutta tosiaan vaimeampi tunne. Mulla viimeksi puhkesi kalvot oiken sillei kunnolla napsahtaen ja se tunne on niin ihmeellinen, että jäi kyllä mieleen.

Täällä eletään erilaisten kipujen kanssa. Kaikki mahdolliset vaivat löytyy, mutta pitää vaan kestää. Ihanaa, kun ei tarvi enää maata pötköttää. Kipuja ja suppareita on ihan samalla tavalla oliko sitä rauhassa tai liikkeessä. Eilen leikkasin enää kertaa koko kesänä nurmikkoa. Oli ihanaa, mutta sain kyllä selän ihan sairaan kipeäksi.
-Poni 35+5
 
ninnananna on joo, tosiaan verrattavissa kuin löisi sormella kämmeneen! :D. Poni06:joo, mä muistan kans kun vedet meni, niin ensin kuulu vaan poks ja sit alkoikin vettä lorisemaan.. Tää on vaan vaimeampaa. Mutta ei tuo nyt ainakaan synnytystä ole enteillyt kun kerran jo seitsämisen viikkoo napsunut :D...

Hassuu vaan, kun oon kyselly kavereiltakin niin kellään ei ole moista ollut. Mutta ihanaa, et on kohtalotovereita ;).
 
Täälläkin muutaman kerran masu napsahtanut. Samanlainen käsitys mullakin asiasta kuin Ponilla ja käsittääkseni on ihan normaalia. =)

Kertokaahan nyt vielä mulle noista liikelaskennoista, että kauanko sitä sitten pitäisi odotella, että pieni herää liikkumaan? Musta tuntuu, että tämän masun asukin liikehdintä on vähentynyt viime aikoina todella radikaalisti. Eilen esimerkiksi en koko päivänä rekisteröinyt hirmuisesti liikkeitä, mutta myöhään illalla alkoi sitten sellainen jumppaaminen ja hikkaaminen, että ihan hirvitti. Tosin söin useamman viipaleen valkosipulipatonkia siinä rakkautta&rimakauhua katsellessani. Valkosipuli oli myös kaksosraskaudessa ainoa varma tapa saada mahan asukit jumppaamaan. ;)

Huomenna poksuu sellainen raja, että pääsen omaan aluesairaalaan synnyttämään. Sen kunniaksi mennään sinne tutustumiskäynnille. Keskiviikkona pitkään odotettu neuvola ja sitä kautta lähete synnytystapa-arvioon. :D


Epeti 34+6
 
Noista vauvan liikkeistä vielä, mulle sanoi neuvolantäti juuri viime tiistaina että älä huolestu jos vauva alkaa rauhoittua ja liikkeet vähentyä, että se on ihan normaalia loppua kohden. Eli tuonkin takia en nyt ole jaksanut ottaa stressiä noista vaavin rauhallisemmista päivistä, varmasti ovat juuri tuommoisia kasvupäiviä ja masussa kun tila alkaa loppua niin ei jaksa enää riehua koko ajan samaan tapaan kuin aiemmin. Sitten mä ehkä huolestuisin jos pari päivää olisi tosi hiljaksiin, mutta tällä poitsulla on ainakin tapana olla se yks päivä rauhallisemmin ja sitten taas seuraavana päivänä heilutaan niin, että äitin kylkiluut saa kyytiä. :D Ja aina mä tän pojan saan viimeistään tökkimällä ja sen peppua heiluttamalla liikkeelle.

Mulla ollu myös tuollaista naksumista! Ihmetellytkin että mitä se on, mutta varmastikin just tuota kalvojen napsumista. :)

mt & poika 34+6 (LA 20.9.)
 
mulla ei ole kyllä yhdestäkään lapsesta massu napsunut, mutta olen kyllä kuullut että joillakin napsuu ja on ihan normaali ilmiö =) !

VAUVAN LIIKKEET on täälläkin selkeesti hidastuneet...liikkeitä on mutta kyllä ihan eritavalla täytyy kanssa aina välillä pysähtyä miettimään onko liikkunut millon viimeksi.

huomenna olis sitte taas neuvola ja toivottavasti saan hiukan lisäinfoa vammalan synnytys mahdollisuudesta!!!

lennilokinpoika 34+2 ( la 24.9)
 
Tällaiset ohjeet olen saanut:

Sikiön ei periaatteessa tarvitse liikkua joka tunti. Sikiöiden unijaksot ovat tyypillisesti 20-40min, ja sen lisäksi ne voivat vain joskus olla laiskemmalla päällä. Jos äidistä jossain vaiheessa päivää alkaa tuntua, että tänään vauva on liikkunut tosi vähän tai tosi vaisusti tai ei ollenkaan, on hyvä tehdä liikelaskenta. Silloin mentävä mieluusti vasemmalle kyljelle makaamaan ja laskettava liikkeitä puolen tunnin (pitäisi tuntea väh. 5 liikettä ) tai mieluiten tunnin ajan (10 liikettä ). Jos raja-arvo ei ylity, on jaloiteltava hetken ja syötävä jotain makeaa tai juotava vaikka mehua. Tämän jälkeen lasketaan toinen tunti, jälleen kylkimakuulla. Jos raja-arvo ei vieläkään ylity, on otettava yhteyttä neuvolaan tai äippäpolille tai lähdettävä vaikka suoraan päivystykseen.

Shuri ja Onni-Ilona 37+0 *POKS* (LA 5.9.2010)
 
^Seuraavia asioita en hoksannut kysyä: lasketaanko hikka liikkeeksi (netissä tästä ollaan kahta mieltä...) ja niputetaanko "sarjatulet" yhdeksi liikkeeksi. Eli niistä en osaa sanoa mitään ohjetta.
 
Naksumista on kuulunut masusta täälläkin jo pitkään, mutta en tiennytkään, että se tulee kalvoista. Niitä ääniä kuuluu siis monta kertaa päivässä, ja varsinkin silloin, kun vauva oikein jyllää tai itse nousen esim. kyykystä. Esikoisesta en muista tuollaisia ääniä kuulleeni, tai ainakaan näin usein, ja viime kerralla piti neuvolassa asiasta kysyäkin, mutta unohdin. Kiva tietää, että muillakin samanlaista.

Torstaina on synnytystapa-arvio äitipolilla ja perjantaina esikoisen 2v synttärit, joten ensi viikosta on tulossa kiireinen ja touhuntäyteinen :)

Jonspe ja Lilliputti 35+5 (LA 14.9.)
 
Kiitos paljon Shuri noista liikelaskentaohjeista! :flower:

( . ) Täällä supistaa ja kipiästi. :eek: Makaamisesta ei tule mitään eikä tämä istuminenkaan kauhean kivalta tunnu. Steppailen siis ympäri kämppää muiden nukkuessa ja odotan, että parasetamoli tekisi tehtävänsä. :whistle:


Epeti 34+6 (LA 20.9.)
 
:wave: täälläkin on masunapsuja :wave: olen myös asiaa ihmetellyt ja mulla napsumista esiintyy varsinkin öisin, tai sitten vaan kiinnitän siihen enemmän huomiota. Joka yö olen jo lähdössä synnyttämään :LOL:

turvotus on täällä nyt jo aika kamala. Mulla turpoo siis naama, aamulla on kuin turpaan saanut. Illalla taas nilkat ja jalat ku norsulla. Kammolla odotan kyllä ensi viikon neuvolaa ja vaa´an lukemia... Olisin vielä kysynyt teiltä joilla on turvotusta, kutiseeko teillä turvottavat kohdat?

Kaikenlaisia tuntemuksia on täälläkin kyllä alaosastossa.. meloni pyllyssä joka päivä ja pissalla käynnit on täälläkin öisin vähentyneet. Limatulppaa taisi eilen tulla pikkasen, en ole ihan satavarma. Viimeksi se oli kyllä vetisempää ja sitä tuli paljon, siitä 2vrk myöhemmin oli vaavi maailmassa.
Sisko menee vielä ensi viikolla naimisiin, ja sen jälkeen voisinkin jo olla valmista kauraa synnyttämään ;)
Lonkat puutuu muuten täälläkin ja kyljen kääntäminen on työn ja tuskan takana, sitä pitäisi vielä aika usein tehdä juuri kun nuo lonkat herkästi puutuu.

Nyt nukkumaan, aina tulee valvottua ihan liian myöhään...

mp ja kirppunen 36+3 (LA 9.9.)
 
Iltaa ystäväiset!

On menny muutama päivä, kun en ole tullut kirjottelemaan ja kyllä kului aikaakin tuossa lueskellessa juttuja! :)

KIITOS kun otitte kantaa mun avautumiseen ja kun luin teidän juttuja, niin aloin tuntea itseni normaaliksi :D Sitä vaan aina kuvittelee, että on maailman AINOAIN ihminen, joka pelkää eri asioita, ja kukaan muu ei ajattele samoin jne jne. Mä olin tosi ahistunut taas tossa illalla ja nyt kun luin teidän juttuja samoista fiiliksistä, tajusin, että ne voi olla normaaleja.. eikä Mitään PAHAA todellakaan tapahdu itsestään ainakaan, vaan itse voi vaikuttaa asioihin.. Mä en meinaa vaan uskaltaa sanoo mun ajatuksia etenkään parisuhteeseen liittyen ÄÄNEEN, ku mua vaan pelottaa ne mun omat ajatukset niin paljon. Oon välillä miehelleni puhunut että mitä se ajattelee tulevasta ja se sanoo tuttuun tyyliinsä, että kaikki menee hyvin ja me selvitään kaikesta. Sen positiivinen asenne KAIKKEEN on ihan uskomatonta. Mutta siinä on vaan sit se että mä en välttämättä ihan uskalla sille puhua kaikesta mitä ajattelen, koska en halua sitä satuttaa (tai mä pelkään että satutan) mun tyhmillä hormonien täyttämillä ajatuksilla.. Vois kyllä auttaa asiaa, koska se että tänne kirjotan päätäni tyhjäksi, AUTTAA niin paljon. Tai uskallan puhua kaikesta muusta paitsi mikä liittyy meiän suhteeseen.. Mä (taaskin) pelkään vaan että sit ne muuttuu todellisiksi, jos sanon ne sille ääneen.. :ashamed: Mulla on tällainen "juuttunut" ajatusmalli päässä.. en tiiä mistä mä oon sen keksinyt.. Mutta luonne on murehtijan luonne. Voi laps parkaa, se kulkee valjaissa vielä 18vuotiaanakin, koska jotainhan voi sattua.. ;)

Nasunaskali mulla kans välillä painaa peräsuoleen.. ja se on viiltävää kipua. Tulee just semmonen "ilmahyppy" fiilis :LOL: Se oli hyvin havainnollinen ilmaisu :D Kuivattuja luumuja TODELLAKIN pitää ottaa mukaan sairaalaan.. olipa hyvä idea!! :) Täytyy syödä niitä jo vähän aikasemmin, että suoli olisi mahdollisimman tyhjänä (yököttää ajatus peräruiskeesta). Mua inhottaa kaikki minkä tiedän sattuvan.. tai siis LUULEN sattuvan. Ei ole koskaa ruiskettaa perään annettu :whistle:

Supisteluita taas pikkasen esiintynyt tuossa.. mutta ei mitään kauheen ihmeellistä. Päänsärkyyn syön 1-2g panadolia päivässä :/ Välillä tuntuu että vaikuttaa jopa kuuloonkin, kun tuossa korvan päällä asti kipuilee.

Ihon herkkyydestä mulla on ollut tosi herkkä kohta toi navan seutu jo kk ajan ainaki. Tuntuu todella ällöltä ku se muljahtaa tossa navan alueella. Nyt sen uusin vimma on venytellä yhtäkkisesti pitkin vatsaa ja seki tuntuu inhalta :D

Raskaudesta nauttimisesta Joo sitä kuulee KOKO ajan, että nauti nyt vielä jne. Välillä on vaikea nauttia, kun v*******aa tämä kumpu, kun se on raskas ja tiellä (kolhin sitä muuten aika usein oviin tms, kun en tajua miten kaukana mun pitäs seistä) :D Nyt muistelen keskiraskautta haikeudella, kun olin vielä niin energinen ja vatsa oli sopivan kokoinen (silloinkin oli toki huonoja aikoja), mutta nyt VÄSYMYSTÄ on täälläkin ja nukun aika paljon.. Miekkonen tykkää ;) Yleensä oon niin aikasi hereillä ja yritän sitäkin saada nousemaan :p No kohta mulla on seuraa.. voi vaan olla että sitten tämä äiti taas toivoisi saavansa nukkua iskän vieressä ;) No mutta se on sen ajan murhe! :)

Kävin pe neuvolassa ja kaikki hyvin, tosin hg 115, että suositteli syömään joka päivä rautaa ja kysyin itseasiassa siltä tämän raudan syömisestä ja sanoi, että voi huoletta vetää loppuun asti rautakuuria.. sit pitää ruveta himmailee, jos hg olis jotain 160! :whistle: Sit vois kuulemma vaikuttaa vauvaan. No mennään näillä ohjeilla..
Juttelin myös tosi pitkään sen kanssa synnytyksestä.. ja sekin taas kerran helpotti oloa. Mä vaan huomaan, että oon tosi hermostunut ja peloissani, että koko ajan pitäs saada puhua kaikesta. Aina vaan uudestaan ja uudestaan käydä läpi..kaikkea.. Joten FORGIVE ME, jos jauhan täällä yhtenään näistä mua vaivaavista ajatuksista.. :snotty:
Täytyy olla tarkkana sitten että tuleeko masennusta synnytyksen jälkeen.. mä en ihmettelis toisaalta, kun oon niin vaativa itelleni.. ja saan tosi nopeesti itelleni epäonnistumisen tunteen, ja "muserrun" sen alle.. :| Onneks mun äiti asuu niin lähellä, että saan sen apua hoitamisessa jos tuntuu siltä.. (toki mieski auttaa, mutta omalla äitillä on sentään kokemusta lastenhoidosta, että jos menee vaikeeks) :p

Jooh.. olikohan tämä tässä tällä kertaa..
Mulla on muuten nyt NIIN ällö olo, ku vedin överit karkkien kanssa :x Ihan hullu himo syödä niitä.. ja käytiin parit leffat vuokraamassa.
Pidän taas pikku tauon herkkujen kanssa..aina taas seuraavaan kertaan ku himo iskee ja sehän voi iskeä ihan millon vaan! ;)
Huomenna onneks kaveri lähtee mukaan salille, niin tulee mentyä varmasti.. ihan vaan kuntopyöräilemään varovasti :) Saa virtaa tähän "ruhoon".. =) Viikonloppu meni niin lungisti ottaen, joka on hyväkin asia.

Jep, mutta nyt mä lähden tästä pohtimaan joko menis nukkumaan (illalla vedin pikku torkut, joten tässä tulos..EI väsytä) :headwall: :D

Hyvää yötä kaikille!

Lätäkkö + pikkuruinen mönkijä 35+1 (eilen poksu, jee!) :) (muoks LA 18.9)
 
Tule pihalle jo :LOL: Mä olen ihan kypsä olemaan raskaana. Odotan öitä, että kyljen voi kääntää heräämättä ja , että äkkinäiset liikkeet ei tunnu siltä kun häpyluu repeäisi kahtia. Muuten on kyllä loistava olo. Pitäisi raahautua neuvolaan ja jos tämä nyt olisi se viimeinen neuvola mutta mulla on toisaalta jotenkin sellainen olo, että +40 viikoille mennään.
cinnamo rv 38+2 la 28.8
 
uusi viikko ja uudet kujeet, eli jokohan tällä viikolla syntyy seuraava syyskuinen?

lätäkkökommentoin KAIKISTA tärkeintä asiaa kirjoituksessasi :LOL: :mun kokemuksen mukaan peräruiske ei sattunut...halusin sen ehdottomasti. sisko on terveydenhoitaja ja kertoi että nykyään peräruiskeita ei välttämättä tarjota niin herkästi, koska se voi hidastaa vauvan laskeutumista.

mäkin törmäilen tän mahan kanssa välillä (luulen ilmeisesti olevani pienempi :whistle: ) mutta nyt on alkanut kyllä ÄRSYTTÄÄ tämä valaana oleminen!!! ehkä osaksi siksi että kuulen siitä paljon kommenttia miten iso olen ja maha on valtava...kattelin haikeudella normivaatteitani, noh..mulla menee ihan samaa rataa ajatukset kun esikoisesta: loppuraskaudesta olin jo niin valmis pääsemään eroon tästä olosta että lupasin terkalle juosta marathonin seuraavana kesänä :D

meillä on tänään esikoisen 3-v. neuvola. mua jännittää se, koska neiti on tosi arka..saadaan varmaan lähetettä ties minne kun ei suostu puhumaan varmaankaan mitään....

luulen että mulla on tullut parina aamuna limatulppaa..ainakin sellasta keltasta limaa on tullut paljon. esikoisesta en bongannut mitään tuollaisia niin oon vähän epävarma..voiko valkovuoto olla keltaista ja tulla erityisesti aamuisin toooosi paljon?

ihanaa kun on vähän viileämpää, silti meikä hikoilee KOKO ajan kuin pieni possu, mutta silti!!pitänee touhuta jotain, tää aamu on parasta aikaa kun voi ja jaksaa jotain tehdä..

äitiH 35+1 (19.9)
 

Yhteistyössä