Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Onnea Emulialle pojasta! :flower:

Lara tsemppiä, koita vielä pysyä kasassa vähän aikaa.

Pinon jatkosta, mun mielestä olis kiva jos pinoa jatkettaisiin tuolla syntyneiden puolella sitten kun vauvoja alkaa olemaan useampi tullut. Tietty ne ketä on Fb:ssa voi sinnekin perustaa oman ryhmän, itse en ole Fb:sta oikein innostunut eikä ehkä kaikki muutkaan ole siellä, niin olisi kiva jos täälläkin pysyisi vielä porukkaa jatkossakin.

Rintapumpun hankin jo etukäteen, mulle yks kaveri sitä suositteli, sanoi ettei kannata hankkia halvinta mallia, jotkut niistä voi kuulemma olla tosi huonoja käytössä. Luulen että pumpulle varmaan tulee käyttöä jonkin verran, näkee sitten. Mulla kans Avent -merkkinen.

Laskeutumisesta, eilen oli neuvola ja täti kokeili vauvaa ja sanoi että pää on jo hyvin alhaalla. Mun mielestä maha on jo ollut usean viikon laskeutunut. Olenkin joutunut ramppaamaan öisin enempi vessassa ja välillä on enempi painontunnetta alhaalla. Just oltiin kaupassa ja tuli semmonen inhottava paineen tunne, se meni sit kyllä onneksi ohi kun päästiin kotiin. En sitten tiedä enteileekö jotain vai onko vaan vauva päättänyt ajoissa mennä asemiin =)

Painoarviosta, ei ole annettu kun vasta eilen eka kerta kun kysyin. Mä saan sen tietää tarkemmin ensi viikon lääkärikäynnillä ja synnytystapa arvio tehdään silloin kanssa. Eilen neuvolassa veikattiin tälle hetkelle jotain 2,2 kiloa, ei varmaan mikään kovin iso vauva siis tule, sf mitta oli nyt 31 cm.

Sairaalan etäisyys, meille tulee matkaa about 12 km, ei siis paha eikä tarvitse stressata siitä. Mutta meillä on sellainen "ongelma" että miehellä ei ajokorttia, eli taksi on otettava ja paluumatkalle kanssa. Mietin sitä, että voihan taksin tilata kotimatkalle niin että sanoo että vauva mukana ja sinne saa kaukalon sitten laitettua? ajattelin että mies saa sen tuoda kotoa etukäteen jos en saa ketään muuta hakemaan meitä autolla.
Sairaalakassia en ole pakannut vielä, uskon että sen ehtii kyllä tehdä myöhemminkin. Yritän ottaa vaan ihan perustavaraa, pesutarvikkeita, jotain pientä syötävää, esim. myslipatukoita, keksejä, hedelmiä, mehua, kamera, joku pieni vaate johon voi tartuttaa vauvan tuoksua koiria varten ja kuulokkeet puhelinta varten jos olen samassa huoneessa muiden kanssa. Mies voi sitten tuoda mun ja vauvan kotiintulovaatteet perästä. En usko että syyskuun alussa vielä kovin paksusti vaatetta tarvii, body ja sukkikset/housut, joku fleece tms. kevytpuku siihen päälle ja pipo, tumput ja sukat, se varmaan riittää tolle lyhkäselle matkalle. Pakkaan ne johonkin etukäteen valmiiksi miehelle mukaan otettavaksi omien vaatteiden lisäksi.

Hankinnat on nyt aikalailla tehty, vielä imetysliivit pitää hommata. Se onkin sitten hankalampi tietää minkä kokoiset pitäisi ostaa =)

Nyt sitten saa taas helteistä " nauttia" koko viikonlopun, koittakaa kestää, heippa :wave:

Mirot 35+6 :heart:
 
Huh, jopas oli tullut tekstiä parissa päivässä kun olin itse nettipimennossa - mutta hyvä niin, munkin mielestä tää meidän pino on kyllä aivan mainio, mahtavaa porukkaa :heart: ja on tosi kiva lueskella teidän kaikkien kuulumisia ja jakaa kokemuksia. Tervetuloa uusillekin mukaan!

Nyt kun vielä muistais mitä piti kommentoida... Ainakin Emulialle isot onnittelut pojasta! :flower: Kirjoittelehan teidänkin perheen kuulumisia kunhan ehdit. Ponilla tais olla kans hyviä uutisia, hienoa :heart: ja Laralle isot tsemppihalitukset :hug: :heart: , toivottavasti poika malttais kasvaa yksiössään vielä ainakin pari viikkoa! Tsemppiä muillekin supistelijoille.

Omanapaiset jutut kirjoittelen huomenna, nyt tarvii taas nostaa jalat kohti kattoa ja sit unille, voimat ihan finaalissa..

Endotar & poitsu 34+4
:heart:
 
tervehdes täältä laatikoiden seasta.
muutto ohi,mutta tavarat etsivät paikkojaan..ei jjaksa joka päiväkän laitella..

turvotusta on,ihan niveliä pakottaa,öisin puutuu olkapäät,lonkat ja kädet. :( vähillä unilla mennään. :|
suppareita ei ole edelleenkään,ei taida syntyä lainkaan,,?vilskettä typyllä tuntuu kyllä olevan.. verenpaineet ,pissa,ym ok.
sf mitta 36
9.8 mennään ÄP kurkkimaan typyä,toivon todellakin,että silloin olisi jo "aika",tahtoo vaavin jo sylkkyyn.

onnea emulialle :flower: osuiko kenelläkään ekan vauvan syntymäpäivä "ennustus"oikein?

mie ja typy 36+4 :heart:
 
Näinköhän tulee tänään lähtö synnärille... Supistaa ja jomottaa aika hurjasti! Otin just 1g panadolia ja vetäsin takasin makuuasentoon. Saa nähdä helpottaako! Varmaan ainakin soittelen synnärille, jos iltapäivällä vielä sama olo. Toivottavasti ei ihan vielä syntyisi :/

Jaksamista kuumaan viikonloppuun!

-dask ja typy 33+2
 
DASK :hug: Tsemppiä!! Toivotaan että helpottaa!

UUDESTA PINOSTA vielä, että mä olen kanssa tämän kaksplussan puolella.. Vaikka tykkäänkin käydä fb:ssa, niin silti haluaisin täällä jutella näistä asioista ihan erikseen. On muutenkin mukavempaa olla nimimerkillä. Mä jaan täällä kuitenkin NIIN HENK.KOHT asioita teidän kanssa, että olo olisi vaivautunut jos joku mut tunnistais. Kun yleensä aina joku tuntee jonkun.. :)


Mulla särkenyt päätä oikealta puolelta nyt kohta viikon.. tuntuu että on jumissa toi oikea puoli, mutta en sit tiiä.. meen hierontaan tiistaina. Katotaan auttaako. Panadol EI auta yhtään. Lääkäri sanoi että voi ottaa panacodia, mutta se on vaan sellanen juttu että jos sitä ottaa lähellä synnytystä niin voi aiheuttaa vauvalle vierotusoireita :eek: Hui! Mistä mä tiiän kuinka LÄHELLÄ olen synnytystä...ja miten monta päivää pitäs olla panacodin otolla ja synnytyksellä väliä, että vierotusoireita ei tule!? Raskauden alussa se oli ainoa lääke, joka helpotti migreeneissä.. ei tämä nyt migreeniä vielä ole, mutta kun se on aika jatkuvaa.
Tämän takia nyt fiilikset vähän maassa, kun ei ole kiva tunne tuo särky..

Eli ehkäpä vetäydyn nyt pois ja tulen paremmalla ajalla tänne :)

Lätäkkö + pieni 34+0 POOOOOOOKSSSSSSS!!!! :heart:
 
Onnea Emulialle ja kaikkea hyvää sinulle & perheellesi!! :flower:
Lara ja Dask - toivotaan, että kaikki sujuu teillä niin hyvin kuin vain voi ... eli sitten kun H-hetki koitaa, vauvat ja äidit olisi jo mahdollisimman 'valmiita' :hug: !

Kommentoitavaa olisi päivittäinr niin paljon, ettei tämä mun vanha pääni jaksa kaikkea muistaa :eek: ...

Pitäisi varmaan olla aktiivisempi kirjoittelija - luen kyllä innolla näitä juttuja monta kertaa päiväkin aikana =) . Tänään saa taas juhlia TASAVIIKKOJA!!!

Hildamiini 36+0
 
Onnea Emulialle ja kaikkea hyvää sinulle & perheellesi!! :flower:
Lara ja Dask - toivotaan, että kaikki sujuu teillä niin hyvin kuin vain voi ... eli sitten kun H-hetki koitaa, vauvat ja äidit olisi jo mahdollisimman 'valmiita' :hug: !

Kommentoitavaa olisi päivittäinr niin paljon, ettei tämä mun vanha pääni jaksa kaikkea muistaa :eek: ...

Pitäisi varmaan olla aktiivisempi kirjoittelija - luen kyllä innolla näitä juttuja monta kertaa päiväkin aikana =) . Tänään saa taas juhlia TASAVIIKKOJA!!!

Hildamiini 36+0
 
Täältäkin onnittelut Emulialle ensimmäisestä syyskuun vauvasta. :heart: :flower:

Parilla muullakin taitaa olla lähtö jo lähellä, tsemppiä vaan tulevaan ja toivottavasti vielä vauvat vähän aikaa masussa pysyisivät.

Oma olo on sellainen että vielä kestää kauan ennenkuin meidän vauva maailmaan putkahtaa. Olo on mitä mainioin, välillä ei edes muista että on raskaana. :D

AngelEyes ja Säihkis 34+1
 
Taas vaan hellettä pukkaa..lääh..

Viime yönä jouduin valvomaan supparien takia, mutta onneksi helpottivat. Nyt illasta taas tosi kehno olo. Maakuulta ei niin kipuja ole, mutta muuten koko alamahaa polttaa ja vihloo. On sellainen kestosuppari päällä. Oudon tuntoista kipua. :eek: . Tämä lämpö saa aikaa myös turvotusta ja pahaa oloa. Kamalaa valitusta, mutta ei nyt oikein muuta voi.

Pienimmän 2v synskät olisi maanataina, joten pitää koittaa pysyä yhdessä paketissa. Mies onneksi siivosi koko taloa ja mummot leipoo kaikki
:)
-Poni 34+4
 
Joo, tää kuumuus on yhtä helvettiä. Tää päivä mennyt tuulettimen edessä makoillessa. Mulle pukkaa heti pahoinvoinnit päälle, kun on hellettä. Tänäänkin ollu pari kertaa pöntön halailut lähellä. Ja huomenna pitäis olla vieläkin enemmän asteita. |O Onneks maanantaina pitäis viiletä taas. Sais ne kirpeet syysilmat tulla jo!
Täälläkin kärsittiin yöllä suppareista, alapäätä ja lonkkia myös särkee ihan kamalasti nykyään aamuyöstä ja sängyssä kääntyminen aiheuttaa ihan kammottavia vihlaisukipuja, niiden jälkeen on melkein vedet silmissä ku sattuu niin paljon. Painontunnetta ja menkkamaista jomotusta on ollut koko päivän, limatulppaa en kuitenkaan oo eilisen jälkeen pöksyistä bongannut.
Poitsusta on kasvanut kunnon voimamies, kylkiluut rutisee kun toinen monottaa niitä kantapäillään ja silloin, kun makaan kyljelläni niin tää kaveri oikein ottaa vauhtia sohvasta tai sängystä jaloillansa ja pomppii masussa ylös ja alas. :D Pojasta varmaan oikein kiva leikki, mutta äiti saa kyllä irvistellä kivusta ja juosta pissalle, ku tuntuu että rakko repee.

Mä en oo ajatellut rintapumppua hankkia etukäteen, kun ei voi olla satavarma tarviiko sitä. Tuossa Yliopiston apteekissa näytti olevan Aventin pumppuja myynnissä, niin käyn sieltä sitten semmoisen ostamassa synnytyksen jälkeen jos tarvetta on.

Sairaalakassin pakkailua oon alkanut pikkuhiljaa tässä suunnitella, muutenkin alkanut nyt miettiä ja jännätä synnytystä jotenkin enemmän. Vissiin se eilinen limatulpan tuleminen sai mussa aikaan jonkin sortin pikku paniikin. :LOL: Lapsen isäkin käski mun rauhoittua, ku sille avauduin ja vouhkasin noista asioista tänään. :D

Poni, täytyy pitää peukut pystyssä että pysyisit yhdessä kasassa ainakin siihen maanantaihin saakka. =)

Onkohan daskilla muuten suppailut laantuneet vai oikeasti tullut lähtö synnärille?

mt & poitsu 33+5
 
Nyt täytyy sanoa etten tiiä yhtään miltä teistä helteet tuntuu.. meillä ei nimittäin oo ollu ku yks hellepäivä koko kesänä :headwall:
tietenki siinä mielessä varmaan helpompaa, ku on viileempää.. mutta lapset ei oo hirveesti päässy uimaan.. :| ja iteki oisin kyllä tykänny uida, mut ei oo niiiiin lämmintä ollu et mua ois veteen saanu kahlaamista syvemmälle... jospa ens kesä ois täälläki sit parempi..

Toivottavasti Poni, Lara ja Dask ainaki pysyy hetken vielä kasassa, että vauvat vielä hetken kasvais masun suojissa..

Pojan tiistainen leikkaus jännittää mua kauheesti.. onneks mulla on sentään sillon neuvola niin on jotain muuta mietittävää, ja saa siellä vaikka purkaa tuntojaan.. Ja saan tänne esikoisen seuraksi "hoitajan" jos musta ei oo mihinkään sillon.. Vähän luulen et parun koko päivän.. :'(

Viime yö meni valvoen.. vauva potki ja mylläs niin hirveesti et piti tunnin välein juosta vessassa, ja muutenki tuntu et se oli koko yön hereillä.. No jospa nukkuis sit ens yön...
Potkut tai mitkä lie sattuu aika lailla välillä, ja tuntuu et puskis itteään tonne alaspäin..

Viimenen lääkärineuvola on joskus 2 viikon päästä niin sit vihdoin katotaan kohdunsuun tilanne.. vaikka eipä tää nyt vielä oo mihinkään tulossa..

Jaksamisia kaikille helteissä ja muutenkin :hug:

Hyväsetti 33+3

Muoks Onnea Emulialle :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shuri:

Laskeutumisesta.
Meijän napero ei ole missään vaiheessa ylhäällä ollutkaan. Mut ei taida vielä olla kiinnittynyt, vaikka alhaalla onkin. Vauvan hikka tuntuu mulla tosiaan pyllyssä ja joskus liikkeet muutenkin, joten voin jo aika hyvin ajatella sitä "keilapallo pyllyssä" -aikaa... :x Ja supistaessa tuntuu kyllä aina jotain puskeutuvan tosi alas.
Enpä tajunnu tuota kirjoitellessani, että mullahan tosiaan on jo alkanut tuo keilapalloaika :eek: Vajaan viikon olen tässä ihmetellyt outoa ummetustani, kun koko ajan on vähän sellainen ummetusolo ja tuntuu et tarvis päästä isommalle hädälle, ja sit kuitenki vatsa toimii pari kertaa päivässä ihan normaalista. Mut se taitaakin vain olla mun oma pikku keilapallo, mikä tuolla painaa... :LOL: Sanotaan tätä nyt vaikka appelsiiniksi :D Toden puhuen ei ole kyllä yhtään kiva tunne. Joskus ei pysty istumaan ihan vain ton mökkylän takia.

Hermosärkyä on myös jaloissa, mut enpä tiiä enteileekö se nyt synnytystä. Taitaa vaan olla lonkat niin jumissa, että on hermot painuksissa. Ja voi kai nuo lonkat mennä jumiin jo kauankin ennen synnytystä.

Menninkäistyttö, mulla irtos isompi klöntsä limatulppaa rv30, ja vielä oon yhdessä kasassa =) Senkin jälkeen on tullut muutaman kerran, nyt ei kyllä varmaan yli viikkoon. Just sellaista kellertävää.

Poni, kiva tietää, että meilläkin vielä on toivoa =) Että ei tästä laspsesta ehkä ihan mahoton ylivilkkauden huippu tule, vaikka masussa meno onkin taukoamatonta. Kai tämä vain sätkii unissaankin. Niin ja toivottavasti saatte järjestettyä tytölle kivat 2v-synttärit ja pääset sinäkin niihin yhtenä kappaleena ja hyvissä voimin osallistumaan!

Hui, dask, kylläpä jännityksellä odotan, millaisia uutisia tänne seuraavan kerran kirjoittelet! :eek: Toivottavasti hyviä, olivatpa sitten vauvauutisia tai ei =)

Määkin muuten kannatan kaksplussassa jatkamista enemmän kuin fb:tä. Lahopää-Liisahan kyllä suunnittelikin jo pistävänsä meille uuden pinon syntyneisiin. Tietty jos Lahopää-Liisa haluaa välillä pois "vetovastuusta", niin voin minäkin sen sinne vaikka rustata. Mut sitten varmaan vasta syyskuun alussa..?

Eilen oli tosiaan tentti ja häiden juhlintaa. Olin ihan poikki illalla, piti ihan itkua tihrustaa kun vaan niin väsytti. Sit sainki nukuttua tosi hyvin, ainakin noin neljään saakka. Mut elimistö taiskin todeta, että se on sitten tarpeeksi. Suppailujen, jomotusten, lonkka- ja kylkikipujen, vihlomisen, vauvan möyrimisen yms. takia on niin monena yönä jäänyt unet niin vähäiselle, ettei vaan osaa enää nukkua pitempään... Ja päivisin on jotenki niin yliväsyny, ette saa edes nukuttua päikkäreitä. Vähän huonot lähtökohdat vauva-arkeen, mut minkäs teet.

Monilla meistä tuntuu olevan vaivoja jos jonkinlaisia. Tsemppailut kaikille! :flower:

Shuri ja Onni-Ilona 36+0 *POKS* :D
 
( . ) Neuvolassa käyty taas, kaikki kunnossa. Verenpaine hyvä, pissa puhdas, sf 33cm, liikkeet ++, vauvan syke 142-150, paino noussut taas mutta terkkarin mielestä ei liikaa :D Kaiken kaikkiaan painoa tullut 14kg. Ja vaivoja riittää juuh. Viimeisimpänä on ilmaantunut aivan järkyttävä iskiaskipu toiseen pakaraan, on liikkuminen pikkusen tuskaa kun tuntuu kuin sais sähköiskuja/puukolla viiltäis toiseen kankkuun. Kokeilin et jos rauhallinen liikunta auttais, kävin puolen tunnin rauhallisella kävelylenkillä jonka päätteeksi pääsi itku, kun koski niin paljon. Lenkin jälkeen suoli tyhjeni aivan täysin, kaipa tää sit on vaan merkki siitä että vauva alkaa laskeutua alemmas...

Turvotus alkaa onneksi jo helpottaa, toivottavasti nää helteet loppuu justnytheti!

Tallinnan reissu meni tosi kivasti, käytiin kasvo/jalkahoidoissa ja nautiskeltiin laatuajasta ihan kahdestaan :)

Sairaalakassia en oo vielä päässyt pakkaamaan kun ollaan edelleen reissun päällä, mut ehkä tuossa viikon päästä laitan jo kamat valmiiksi. Todella toivon että pikkumies syntyisi lähellä laskettua aikaa tai sitä ennen...

Endotar & poitsu 34+6 :heart:
 
No jos minä ensi kuun alusta teen pinon tänne, sekä sitten tuonne "Vauvat 0-12kk"-puolelle.:)

Mutta pistetään gallupia pystyyn tästäkin, kuka haluaisi pinon jatkavan täällä, kuka taas Facebookissa?
Itse kannatan tätä Kaksplussaa, Facebookissa mulla tuskin tulisi siihen ryhmään liityttyä.

Täällä olo ollut oikein hyvä, aivan liian kuuma vaan taas.:( Odotan niin kovasti jo niitä kirpeitä syysilmoja! Perjantaina neuvola ja saa sitten vähän selvyyttä että miten päin tuo pieni tuolla majailee, välillä on poikittain ja välillä jotenkin muuten, en osaa enää yhtään sanoa miten päin milloinkin.

Minäkin jännityksellä odotan Daskin uutisia, toivottavasti hänellä ja pienellä kaikki hyvin!:)

Nyt makaronivelliä keittelemään aamupalaksi.:p Hyvää sunnuntaita kaikille!

Lahopää ja Tuhto 34+0 POKS!
 
Mie oon sitä mieltä, että jatketaan täällä! Vaikka fb:ssä olenkin, niin veikkaan, että siellä jää keskustelut käymättä ainakin mulla.

En näköjään ole ainoa, joka alkaa olla jo kuolemanväsynyt.. Viimeinen 1½ viikkoa on tullut nukuttua max. 4h/yö, sekin niin, että välissä on pitänyt vessassa käydä. Päivällä saan nukuttua maksimissaan tunnin kerrallaan vaikka väsymys painaa. Itkettyä tulee todella paljon, mutta johtuu kyllä ihan puhtaasti tästä väsymyksestä. Viime yönä sain yhtäkkiä nukuttua 7h, ja vain kahdella vessaherätyksellä, nyt onkin ihan maailmanvalloittaja olo :LOL: Aloin luutuamaan lattioita, mutta nyt oli pakko pitää tauko ennen jatkamista.

Eipä ole täälläkään niitä hellepäiviä kovin montaa ollut, onneksi. Mulla kun on ihan oma helle ja ahdistus joka päivä, vaikka olis millanen keli :kieh: Oon vesisateella mennyt ulos t-paita ja sortsit päällä, kun se niin mukavasti helpottaa oloa :D Mie varmaan olisin ihan kuolemankielissä, jos täälläkin olis ihan oikea helle |O

Huomenna olisi neuvola, mie niin toivon, että vauva olisi jo kiinnittynyt... Rt:ssä on ollut ihan kokoajan, mutta vielä viime viikolla ei ollut kiinnittynyt.

En muista oliko tuolla synnytys- vai millä puolella tehty listaa siitä, mitä on hyvä olla valmiina kotona synnytyksen jälkeen. Mielenkiinnolla ketjua luin, ja ajattelin tänään kaupassa siihen malliin katella, että jotain jemmaan kaappeihin valmiiksi. Ei varmaan ihan ensimmäisenä jaksa ajatella kauppaan lähtöä kun kotiutuu.. Mies toki kaupassa käy ennenkuin tulee meidät hakemaan, mutta silti B)
Eilen ostin jo nännivoidetta ja kuumemittarin, sellaista kun ei meillä alunperin ole :whistle: Meillä ei ikinä miehen kanssa ole kuumetta, niin ei ole ollut tarvetta, vaan nytpä on sekin varalta olemassa.

Täytyy kai yrittää jaksaa luututa loppuun, mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :flower:

Kiira POKS 36!
 
Tervehdys täältä helteen keskeltä! Täytyy sanoa, että vaikka kesäihminen olenkin, niin nyt rupee jo ahdistaa tää kuumuus. Mitä pidemmälle raskaus menee niin sitä pahemmaks tää menee.. Eilenkin oikein hävetti kun meillä oli pikkasen pihatalkoilua ja mä en jaksanu muuta ku varjossa istuu hikikarpalot naamalla lilluen :D. Ja tää turvotus, josta en tienny aikasemmin mitään , on vaan lisääntynyt. Niin, että siitä rupee jo toisetkin huomauttelemaan.. Aikasemmin oon oikeestaan vaan ite huomannu. Niin, eilen jo anoppikin huomasi, että onpas sulla turvonneet jalat! No, tulipas nyt oikein kunnon vali vali. Mutta, ehkäpä te kanssasisaret ymmärrätte ;).

Just äsken pakkailin sairaalakassia itelle. Merkki siis siitä, että sais jo tulla ;). Vauvalle en vielä oo kerinny. Laitan sille pienen kassin valmiiks turvakaukaloon, ni isä saa napata kotiintulovaatteet siitä sitten mukaan kun päästään poies.

Mä oon nyt opettanu esikoistakin nukahtamaan päiväunille omaan sänkyyn ihan itekseen pari päivää. Kun meillä ei ole ennen nukahettu kuin joko vaunuun tai sitten äipän viekkuun päiväuniaikaan. Sitten rupesin kelaamaan, että hui olkoon , miehän saatan olla pulassa sitten kun vauva syntyy ja tän kaa hirvee show niissä päiväunissa! Ja kun kerran illalla nukahtaa omaan sänkyyn itekseen kun vaa vie ja toivottaa hyvät yöt ja uninalle kainaloon, niin pakkohan se on toimii pienel unikoulul päivälläki. Tänään onnistu jo aika kivuttomasti! Elämän pieniä iloja! :D Tosin, on ollu kyl ihanaa nukkuu itenkin päikkärit siinä vieressä kun oon vaan ollu tosi väsynyt. Hemoglobiinikin oli jo noussut takasin 136 , mut silti väsyttää.. Mulle terkka sano tost raudan syömisest, et voisin syödä joka toinen päivä jatkossa....

Pinon jatkosta: Mulle käy hyvin pino täälläkin, mutta en ole vastaan tota fb:n versiotakaan. Siellä kuitenkin tulee notkuttua päivittäin muutenkin, niin helposti tulis seurattua. Mutta, onhan se ehkä niin, että täällä helpommin nimimerkin suojissa tulisi helpommin kerrottua ihan kaikesta... Mutta mukana ollaan..ihan kumpi vaan käy :)

Meillä oltiin viime viikolla käännytty rt:aan! Toivotaan, vaan että pysyykin siellä. On kuulemma todennäköstä et pysyy, mut on tapauksia kuulemma, jotka kääntyilee viel myöhäänkin... No, jokatapauksessa ens ke meen äippäpolille kontrolliin. ja jännityksellä odotan, että millasia painoarvioita ne nyt saa siel tehä ...

Hieman viileämpiä kelejä odotellessa :)

primrose 36+4
 
Terveisiä PHKS synnäriltä ja vuodeosastolta! :wave: Yhtenä kappaleena onneksi kotiuduin vielä :) :) Eilen siis otin sen Panadolin ja olin ihan levossa. Silti suppareita tuli säännöllisesti 5min välein ja ne oli kipeitä. Soitin synnärille ja ne käski tulla näytille. Suppareita piirtyi sielläkin käyrälle alle 5min välein. Lääkäri ultrasi kohdunkaulan tilanteen, joka oli ihan hyvä, pehmentynyt, mutta kaulaa jäljellä n.3cm. Painoarvionkin sain vihdoin, tällä hetkellä vajaa 1800g. Päästiin sitten perhehuoneeseen, jossa sain lääkkeettömän tipan, kun kuulema helteillä kuivuminen saattaa aiheuttaa supistuksia (muistakaahan juoda!!), tippa kuulema yleensä lopettaa supistukset. No, mullapa se vaan pahensi tilannetta ja tipan jälkeen käyrälle piirtyi supistuksia jo alle 2min välein!! Sain sitten pikapikaa estolääkettä kolmeen otteeseen, jotka lopettivatkin supistukset, mutta nostivat vauvan sykkeet liki 200! Sitten käyriteltiin niitä moneen otteeseen... Yöksi siirryin sitten vuodeosastolle, jossa oli lämmintä varmaan 50° ja sängyssä lakanan alla muovi, ei sitten hikoilulta tullut paljon nukuttua! Tänään supistuksia on tullut ihan yksittäisiä, eikä ne ole olleet kovinkaan kipeitä, vauvan sykkeet on myös nyt normaalit. Nyt siis kotiuduin ohjeena, että pitää välttää täyttä vuodelepoa, mutta myös raskasta rasitusta. Eli normaalia elämää kroppaa kuunnellen :) Torstain jälkeen mulla poksuu 34+0, jonka jälkeen ei sitten synnytystä enää estellä, jos supistuksia taas tulee. Toivon kyllä kovasti, että 37+0:n yli päästäisiin...

Jaksamista taas kaikille tähän helleaaltoon!

-dask ja typy, joka onneksi matkaa vielä äidin kyydissä :heart: 33+3
 
Kannatan KaksPlussan palstaa jatkossakin :wave:

Kuumuus ahdistaa täälläkin, en suostu ulos menemään vaan pysyttelen visusti sisällä ilmalämpöpumpun viilentämässä ilmassa. Ilman tuota aparaattia olisin kuollut tähän kuumuuteen!

mp ja kirppunen 35+3
 
Hyvä että DASK olet vielä yhten kappaleena. Samoin täällä. Yks päivä tuli kyllä lahjakkaita sukkapuikkovihlaisuja joitten kanssa tuskailin......

Meillä tuleva isosisko 3v8kk odottaa hyvin kärsimättömänä vauvaa. Jännä sitten seurata mitä mieltä oikeesti on kun vauva tulee taloon! On luvannut hoitaa kaikki hommat ja hoitaa vauvaa (paitsi kakkavaipat). Saas nähdä kuinka mustasukkainen loppujen lopuksi on.....

Sairaalakassiaolen pakkaillut. Jotakin vielä puuttuu siltä. Olen miettinyt että onko älytön idea pienentää tuota esikoisen vanupukua vauvalle sopivaksi?

Täälläkin kannatetaan jatkossa pysymistä täällä kaksplussan sivuilla. FB en ole edes itse kirjautunut.....

Jaksamista kaikille ja OTETAAN RAUHASSA!!!!!!!!

Ninnananna ja Sintti 33+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa... oiskohan siitä lähemmäs 5 kk kun olen täällä viimeksi notkunut... :$ Kylläpä aika on mennyt nopeasti!!! Esikoista odotellessa olin koko raskausajan päivittäin täällä palstailemassa, mutta nyt kun olen kotosalla tuon 3vuotiaan touhottajan kanssa niin aika ei aina riitä ihan kaikkeen.
Mutta siis: onnittelut ensimmäiselle vauvan saaneelle :heart: :heart:

Yritän hieman lueskella kirjoituksianne, ja muutenkin käydä täällä vähän ahkerammin.
Tsemppiä kaikille odotukseen!!!
Itselläni on synnytystapa-arvio ylihuomenna Kätilöopistolla. Saapi nähdä mitä siellä tuumaavat :).

Annmari, olisko 35+4 (laskettu aika 8.9.)
 
Eipä ole taas tullut kirjoiteltua syyskuisiin vähään aikaan. Tää helle on vaatinut kyllä veronsa ja lisäveronsakin, olo on kuin steariinikynttilällä saunassa... :LOL:

Kauheasti olisi kaikkea tekemistä, lakanoita pitäisi ommella pinnasänkyyn, pinnasänkykin kasata ja ostaa patjaa, rintapumppua, vaunuihin rengassuojia, itkuhälyttimiä ym. ehdottoman välttämätöntä. Pikkuiset vaatteet on nyt onneksi pesty ja viikattu lipastoon kokojärjestykseen, olemassaolevat lakanat on pyykätty ja petivaatteet pyykätty ja tuuletettu.

Kaikkea kivaa touhuilua on kyllä hidastanut helteiden lisäksi hirmuiset liitoskivut ja iskiassärky, joka saattaa viedä jalan alta aivan yllättäen milloin tahansa. Onneksi esikoinen on saanut viettää muutaman viikon maalla mummilassa sekä kesäkuussa että nyt elokuun alussa, reppanalle ei ole juurikaan ollut mitään iloa sohvalla kivuissaan makaavasta äidistä, joka hädin tuskin kykenee vessaan vääntäytymään kivuiltaan. Selkävaivainen sairaseläkkeellä oleva ukkikin on nyt ketterämpi leikkikaveri :D Vaan siellähän se on mökillä kiva esikoisen kirmata ja uida järvessä, kalastella ja ravustaa sekä leikkiä omassa leikkimökissään naapurimökin mukulan kanssa :) Saan minäkin hyvällä omatunnolla maata täällä kotona päivät pääksytysten. :saint:

Muuten on terveys pysynyt hyvin kuosissa. Pelkäämäni raskausmyrkytys ei ole ainakaan vielä nostanut päätään ja stixit ovat viikosta toiseen näyttäneet miinusta (JEE!). Ehkä ne munuaiset tosiaan pysyy ehjinä tällä kertaa. Toivon mukaan. Verenpaineet on pysyneet normaalina, hemoglobiini kävi vähän turhan alhaalla (107), mutta obsidania kun olen ainakin melkein joka aamu muistanut ottaa, oli se perjantaina jo 126. Turvotusta on niin jaloissa kuin käsissäkin, mutta vielä pystyy sormusta pitämään. Painoa on nyt tullut yhteensä 2,5 kg lähtöpainosta, mikä ei ihan ole se mihin pyrin, mutta ok kuitenkin. Tavoitteena siis oli, ettei painoa tulisi ollenkaan.

Vaan yksi asia hieman huolettaa. Nimittäin sf-mitta. Se on nyt kolme viimeisintä neuvolakäyntiä (29+3, 31+6 ja 34+0) kasvanut vain 0,5 cm per kerta, eli oli ensin 28,5 cm sitten 29 cm ja nyt viimeisin mittaus 29,5 cm. Neuvolan täti on joka kerta ollut sama, eli mittaajaerostakaan ei voi olla kyse. Mukula on kuitenkin koko ajan erittäin aktiivinen ja vilkas, eli tuskin kärsii mistään puutteesta ja siksi kasvaisi hitaammin. Mutta pitäisikö tuosta nyt sitten huolestua enemmänkin?

Tuleva synnytyskin hieman hirvittää, ikuisena realistina (siis realistina, ei pessimistinä :kieh: ) huomaan ajattelevani, että koska ensimmäinen synnytys meni nopeasti, helposti ja mukavasti, niin on hyvin todennäköistä, että tämä tulee menemään hitaasti, vaikeasti ja tuskallisesti. Onneksi sain ajan synnytyspelkokeskustelulle naikkarille, sinne menen keskiviikkona.

Gwen 34+2
 
Hei mä kävin eilen sairaalassa näytillä kun en tuntenut liikkeitä. Vauva olikin kääntynyt rt:stä pois ja köllötteli poikittain mahassa sen takia ei potkuja tullut. Tehtiin ulkokäännös ja toivotaan, että pysyisi nyt pääalaspäin loppuun asti. Painoarvio on 2.5kg eli sirpakka vauva tulossa jälleen. Mulla on kontrolli tarjonnasta vielä reilu viikonpäästä.
Terkuin cinnamo rv 37+1
 
Kiva kuulla, että dask voi hyvin! Tunnen suurta "hengenheimolaisuutta", kun meillä sama LA... :)

Pinon jatkosta... Itsehän kirjottelen sekä syys- että lokakuisissa, kun LA hyppi aluksi 5.9.-1.10. väliltä... En ole oikein jaksanut pysyä aktiivina kummassakaan pinossa ja lisäksi olen FB:ssä lokakuisten osalta (luen kyllä joka päivä, mutta en kirveelläkään jaksa kommentoida niin paljon kun asiaa olisi :D )... En tiedä muutenkaan kuinka mielenkiinto riittää palstailuun sitten? Itse ehkä olen enemmän tämän KaksPlussan pinon kannalla, tosin kirjottelisin itse ehkä vähän harvemmin...

Sairaalakassia en ole pakannut, enkä varmaan pakkaakkaan... Siellä niin monta kertaa pyörähtäneenä tämän raskauden tiimoilta tiedän jo mitä sinne haluan mukaan ja ne löytyy nopeastikkin... Vauvalle pakkaan oman kassin erikseen, jonka mies saa sitten tuoda kun mennään kotiin... Omaksi vaatetuksekseni valitsen juuri synttärilahjaksi saamani velour oloasun :heart:

Siitä tulikin mieleeni, Lahopää-Liisa saat laittaa iäksi mulle 22v. :)

( * ): Täällä on tämän päivän kärsitty jonkunnäköistä suolen tyhjentymistä? :eek: Olen käynyt siis useasti vessassa ja ikäänkuin supistuksien omaisesti suoli tyhjentynyt ihankun itsestään ilman "punnaamista"? En osaa sitten sanoa olisko tää "merkki" jostain vai vaan väliaikainen loppu viikon kestäneelle ummetukselle.. Supistuksia tullut sillon tällöin ja menkkajomotusta... Ei mitään suurempaa kuitenkaan...

Saapa nähdä miten tämä odotus tästä kehittyy, itse en uskalla veikata mitään, että tuleeko ajoissa vai ei... Lääkitystä jäljellä 4 tablettia (päivää ) ja sen jälkeen otetaan vastaan mitä tuleman pitää :heart:

Lara- ja Väkkärä 33+3 :heart:
 

Yhteistyössä