Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Onnea kaikille vauvan saaneille!!! =)

On: Mulla ei onneksi vieläkään ole pahemmin supistellut, niinkuin ei aiemmissakaan raskauksissa kunnes synnytys on alkanut. Minua sitten taas kiusaavat vatsakrampit edelleen.
Toivon että oma aikani on vasta lähempänä laskettua aikaa, sillä en ole vielä oikein mitään saanut valmiiksi laitettua vauvaa varten, juup, kiire alkaa tulla, ja lisäksi flunssakin iski. :snotty:

Ruokahalu on mulla aikaste ennallaan, mitä nyt kaiken maailman herkut maistuneet paremmin.

Kiukkuisuutta löytyy, ikävä kyllä. Välillä tuntuu et ihan just oli kaikki hyvin ja seuraavassa hetkessä ärtymys sadassa.

Onko kukaan ollut kääntöyrityksessä, miten meni? Mulla ois tuo ajankohtaista maanantaina mikäli asukki vieläkin väärinpäin, en tosin tiedä suostunko kääntämiseen vai en.

Hassuli 36+3
 
Viimeksi muokattu:
uusinta unien jälkeen täällä taas: /:wave:
tunteista ne kyllä heittelee ja v***tus aika yleinen nykypäivinä:ashamed: eikä sille näy mahtavan mitään. ja tympii kaikki tekeminen ja oleminen,mikään ei innosta:| haluisin vaavin jo syliin,pääsis ulkoilemaan kunnolla vaavin kanssa jne.jotenkin vain tuntuu että olen jumissa omassa kropassani:'(
toki ymmärrän senkin että vain lyhyen aikaa enää:) mutta ei vain jaksa odottaa..... anteeksi tämä uikutus taas.
huomenna olisi taas neuvola,tympeetä ravata sielläkin,vaikka tärkeetä,tiedän.
ruokahalusta nyt tunnen nälkää,muttei ole mitään mitä haluisin syödä.:confused:
huoh,|O taidan lähtee käveleksimään pihalle,josko sais suppareita aikaan:wave:

typy ja mie 39+2:heart:
 
Heipä hei! :wave:

Onnea tosi paljon Ponille poitsusta!! :flower:

Hyvä huomata että muitakin tympäännyttää tää loppuraskaus. Mulla on jo pari viikkoa ollu tunne että ulos sieltä ja heti! Ei sen takia että en malttaisi odottaa saada vauvaa kainaloon, vaan mulla on niin iso k***ä keskellä ottaa tän mun olotilan kanssa.
Esikoista odottaessa nautin loppuraskaudesta ja aattelin sillon kun käynnistettiin että tähänkö tää ihanuus loppu, nyt oon jo pitkään ollu ihan kypsänä. Tuntuu et häpyluu halkeis ja joku taivuttas väkisin häntäluuta väärään suuntaan, vihloo joka yö molempiin alakylkiin kun kääntää kylkeä ja uni on tosi katkonaista.
Oon siis erittäin väsynyt ja kiukkuinen nainen nyt! (onnea vaan tuolle miehelle!!) :p Sit mies tekee nyt vielä kahta vuoroa niin on tosi pitkiä ja väsyttäviä nää sen iltavuorot. Esikoinen on vielä aika vauhdikas 1v 7kk niin on kiva yrittää puistossakin lyllertää sen perässä.
Onneks ei oo "enää" kun 12 päivää kokoarvioon ja lääkäri jo ennakkoon käski ottaa sairaalakassin mukaan, että toivottavasti sit käynnisteltäs tätä sitten.
Olipas mutinaa taas kerrakseen, sori! :D

terkuin minä ja rosinarusina 35+4 (la 25.9)
 
Soitin maanantaina neuvolaan kun vihloi alapäätä niin paljon, ettei kävellä pystynyt kunnolla. Katsoi kohdunsuun tilanteen ja oli 3cm auki ja kanavaa ei tosiaan jäljellä niin kuin ei ollut enää neljä päivää aikaisemminkaan. Terkkari käski meidän lähteä lähemmäs sairaalaa (jonne siis matkaa 250km) koska synnyttäisin kuulemma ihan koska vaan :O
Ooh, todella jännät paikat!! Tsemppiä hurjasti, sulla varmasti nyt pätee sanonta että odottavan aika on pitkä, kun paikat on jo noin paljon kypsyny mut silti ei mitään rupee tapahtumaan. :hug: Puhaltelen täältä supistustuulia, toivottavasti pääset pian tositoimiin!

Pikaista paranemista kaikille flunssaisille!
 
Hiukkasen itseäkin tämä loppuraskaus kyllä jo kypsyttää. Eniten ärsyttää kun ei tiedä milloin se lähtö nyt oikeasti tulee.
Samanlaisia ajatuksia on kuin rosinarusinalla tuon esikoisen perässä lyllertämisen suhteen. Hän on aina lähdössä karkuun leikkipaikalta ja rakastaa yli kaiken eettä häntä jahdataan :| en vaan enää pysy perässä... muutenkin päivät tuntuu kestävän ikuisuuden ennen kuin mies tulee kotiin, ja sittenkin usein on hänellä menoa että on vaan hetken kotosalla ennen lähtöä.
Onneksi kohta on taas viikonloppu!
 
Hassuli08 Mulle tehtiin ulkokäännös pariviikkoa sitten. Ei ollut mitenkään kivulias toimenpide lähinnä hiukan epämukava. Vauva saatiin kääntymään ja on pysynyt sen jälkeen rt:ssä. Mulla supisteli jonkin verran sen jälkeen sehän saattaa vauhdittaa synnytyksen alkua mutta eipä saanu meidän lapsukaista pihalle.
Täällä on aika monella flunssa ja mä toivon etten joudu synnyttää omani kanssa vaikka olo onkin kypsä odotukseen jo.
terkuin cinnamo ja rv 39+4
 
Höh..koitin kok aamupäivän päästä tänne ja nyt vasta pääsin...mikä mahtaa tökkiä:mad:!!!
PONILLE kiitos synnäri kertomuksesta ja oikein paljon jaksamaista pikku käärön kanssa!!!

KIIRA; Mulla sillon ainakin se raskausmyrkytyspäänsärky oli vaan erilaista...vähän kun migreeni olis...särkylääke ei auta kunnolla tai vaan pienen hetken ja ei kunnolla hellittänyt missään vaiheessa.

MaybeSomeday; no siellä päästään kohta sitten tositoimiin...tsemppiä

RUOKAHALUSTA: MUlla kanssa ruokahalu selkeesti huonompaa...täytyy oikeen tarkkaan miettiä mitä sais kurkusta alas!!Herkut kyllä maistuu, mutta ruoka ei normaalisti!

KETUTUSTA; Kyllä oikeesti ottaa päähän kun kärvistelee näitten suppareitten kanssa ja hitto mitään ei sitte tapahdu....no kyllä se sieltä sitte taas leikkauksella tulee, mutta kunhan nyt turhauttaa!!!Nyt odottelen sitte kutsua vammalasta synnytystapa arvioon!!!

lennilokinpoika 35+5
 
MaybeSomeday, supparipuhureita puhaltelen minäkin täältä, ettet joutuisi kovin pitkään vierailla mailla odottelemaan. :whistle:

Nyt se mun malttamattomana odottamani aika synnytystapa-arvioon tuli... Yli kahden viikon päähän! Kyllä rupes ärsyttämään, kun alusta asti on puhuttu, että se on rv36. :headwall: :kieh: Ihan niiden kiusaksi toivon, että tämä syntyy ennen sitä. Mitäs sitten tekevät, kun ei kellään ole hajuakaan, miten päin tämä täällä möllöttää?!

No, onneksi ei sentään ihan yhtä pitkälle venyttäneet aikaa kuin äitiH:lla! :LOL:

Nyt meni päivä pilalle. Taidan mennä päiväunille, josko sille tielleen jäisi taas ketutuskin. : /


Epeti edelleen 36+2 (LA 20.9.)
 
Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!!:heart::hug:

Ja kaikille,joita ärsyttää,sattuu,ketuttaa,on kremppoja... yhteishali:hug:

Mä pikasesti vaan laitan tänä päivän neuvolakuulumisia:
Vauva todennäköisesti on kääntynyt raivotarjontaan!Jee!!=) Tarkistetaan vielä perjantaina ultralla.Kohdun kaulakanava lyhentynyt 2cm:iin ja pehmentynyt.Pissassa oli proteiinia yhdellä plussalla,paineet koholla ja turvotuksia vähän,paino noussut 2 vko:ssa 2,5kg.:kieh: Nyt sain sitten mittarin kotiin,pissanäyte pitää huomenna viedä labraan ja lepoa ja juomista suositeltiin.Mulla oli kuopukselta sama homma ja sain ajankin äippäpolille,mutta poika synty sitten sitä ennen.Kattellaan siis tilannetta!
Tää uusittu palsta on ihan p:stä!:headwall:
Ruokahalu tallella vähän liiankin hyvin.Tosin närästää tosi helposta.
Kiukutusta täälläkin esiintyy ja väsymystä,mitään ei jaksais tehdä.:headwall:
Mutta nyt tarvii mennä,heipat ja hyvää vointia kaikille!!:wave:

Heppuli ja Kerttu 35+3 (LA 26.9 )
 
Viimeksi muokattu:
kyllä kätilöä tänään puhelimenpäässä nauratti kun soitin ja sanoin että olen saanut yliaikaiskontrolliajan. sanoi että niillähän menis kaikki päivät aikojen lähettämiseen jos ruvettais jo ennen laskettua-aikaa aikoja varaileen:D eli kontrollit peruttu ja synntystapa-arvio viikon päästä perjantaina, sillon viikkoja on 37+5. oli kyllä niin ystävällinen ja ihanalta kuulostava kätilö toivotteli vaan että oikein lämpimästi tervetuloa meille synnyttämään milloin vain:) onneksi tuli valittua vammala!

voi että mullakin heittelee MIELIALAT ihan nollasta sataan, hyvästä tuulesta itkupotkuraivariin! väsymystäkin tietenkin on kun viime yökin meni kipeiden supistusten kanssa pyöriessä...ja mä en vaan jaksaisi olla enää näin kömpelö!!:vampire:

nyt on kaikki varmaankin jo viimein ja vihdoin vauvalle valmiina. enää oikeastaan muutama eväs puuttuu sairaalakassista =suklaata:$

äitiH ja Nemo 35+3 la 19.9
 
kyllä kätilöä tänään puhelimenpäässä nauratti kun soitin ja sanoin että olen saanut yliaikaiskontrolliajan. sanoi että niillähän menis kaikki päivät aikojen lähettämiseen jos ruvettais jo ennen laskettua-aikaa aikoja varaileen:D eli kontrollit peruttu ja synntystapa-arvio viikon päästä perjantaina, sillon viikkoja on 37+5. oli kyllä niin ystävällinen ja ihanalta kuulostava kätilö toivotteli vaan että oikein lämpimästi tervetuloa meille synnyttämään milloin vain:) onneksi tuli valittua vammala!

voi että mullakin heittelee MIELIALAT ihan nollasta sataan, hyvästä tuulesta itkupotkuraivariin! väsymystäkin tietenkin on kun viime yökin meni kipeiden supistusten kanssa pyöriessä...ja mä en vaan jaksaisi olla enää näin kömpelö!!:vampire:

nyt on kaikki varmaankin jo viimein ja vihdoin vauvalle valmiina. enää oikeastaan muutama eväs puuttuu sairaalakassista =suklaata:$

äitiH ja Nemo 36+3 la 19.9
 
Onnea vauvautuneille!:flower:

Ruokahalu on itselläni lähinnä napostelu nälkää. Välillä tulee sellaisia tankkaus päiviä jolloin voisin syödä vaikka hevosen. En toisaalta ihmettele ruokahalun niukkuutta kun ummetus on ollut kaverini koko raskausajan :ashamed:

Kiukkuisuutta on tullut loppuraskautta kohti enemmän ja muutenkin tunteiden heilahtelu vaivaa minua nyt olan takaa. Aiemmin ollut ihan hyvä fiilis, mutta viimeisen viikon aikana olen itkenyt enemmän kuin koko raskausaikana yhteensä.

Liitoskivut ovat vieneet minut vuodelepoon. Häpyluu ja nivuset ovat niin kipeinä ettei jalkani liiku. En kykene kävelemään ilman tukea kun kotona pieniä hetkiä. Tämä on niin turhauttavaa ja masentavaa. Pari päivää mennyt sängyssä lähes kokonaan. Pahinta tässä on se, ettei kohta 5v esikoistani voi viedä tarhaan kun mieheni työvuorot ovat joko niin aikaisin ettei hän voisi viedä tai niin myöhään ettei voisi hakea tarhasta. Näin ollen hän kärsii tekemisen puutteesta kotona ja saa vielä passata minua :( Alan todella toivoa pikaista synnytystä tänne.

Viikko sitten kun kävin lääkärineuvolassa, olivat paikat vielä kiinni, kiinteät ja 3cm kanavaa jäljellä ja pää ei ole kiinnittynyt! Taidan liittyä siihen joukkoon jotka ovat täällä vielä lokakuussakin :kieh: Ei välttämättä siis näy missään vaikka olisi uudelleensynnyttäjä. Noh, esikoinen syntyi 39+6 ja paikat olivat samassa kunnossa kun minulla nyt vielä rv38 :O Katselin tuossa vanhaa neuvolakorttia juuri.

Tämän viikon neuvolassa kaikki ok Hb 123 verenpaine 97/77 ja painoa tullut n. 400g/vko, nyt yhteensä n.13kg. En ole sen kummemmin huolissani koska en usko että enää kerkeän tästä kauheasti paisua ja edellisen kanssa tulleet 20kg lähti 1-2kk.

Pakko vielä mainita ettei tämä uusi palsta ole oikeen minunkaan makuun, mutta ehkäpä tähän tottuu :)

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille ja tulevaan koitokseen!

MC 36+6 (LA 16.9)
 
Neuvolakuulumisia...
Vauvan painoksi saatiin tällä kertaa 2800g-3000g kasvaa alakäyrällä. Ei kuulemma tule olemaan mun masussa laskettuun aikaan asti. Toivottavasti täti on oikeassa :D Kohdunsuu on auki pari senttiä, kanavaa jäljellä reunat ja kohdunsuu on pehmentynyt selvästi entisestään. Suppareilla on siis selvästi ollut jotain vaikutusta :D

Mulla piti olla aika terveydenhoitajalle, mutta siellä oli samaan aikaan lääkäri paikalla ja sanoi sitten, että voisi vilkaista paikkoja samalla. Nyt vaan odotellaan lisää suppareita, että edistyisi tilanne entisestään.

meripihka ja rosinarusina mulla kans samoja ajatuksia:wave: Tuntuu oikeesti välillä siltä, että mä olisin joku norsu joka yrittää saada kiinni jotain tosi vikkelästi liikkuvaa otusta, kun juoksen ulkona noiden kahden perässä :LOL: Mahtaa sivullisilla olla aina puistossa hauskaa, kun mä löntystän niiden ohi lasten perään, kun karkailevat vähän väliä jonnekin. Meillä on selvästikin keksitty se, että nyt kun äiti ei voi pysyä perässä niin hyvin, niin pitää uhallaankin juoksennella jossain :LOL:

Vielä kaikille suppareista kärsiville paljon :hug:

smur-ffi ja papu 37+0
 
Hei kaikille,

Raitahippo ja Rusina täällä kirjoittelee piiiiitkästä aikaa! On muuttanut koko kroppa muotoa sitten viimenäkemän ja maha alkaa olla todella täysi. Olen kyllä lueskellut teidän kuulumisianne hymyillen - kovin näyttää olevan samoja vaivoja ja iloja :heart:

Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille :heart: ...missä se puska on... :flower:

voi jestas mikä uudistus...ihan pihalla...mutta jotain hyvääkin; en ole päässyt kirjautumaan pariin kuukauteen - sitten maastamuuttoni - ja nyt onnistui...Tosin, tää on ihan järkyttävän hidas, enkä tajua mistä voi lähettää yksärin.. :headwall:

Voisitko Lahopää-Liisa laittaa mulle tyttölupauksen :heart: Siis kunhan vaan ehdit ja tämä suostuu päivittämään...tainnut olla hiukka ongelmia silläkin saralla.. Kiitos tuhannesti! :flower:

Raitahippo ja Rusina 35+6
 
Onnea Ponille pienestä pojasta :flower: Kiva, että kaikki meni hyvin, vaikkakin nopeesti..

Flunssaa täällä tuntuu olevan liikkeellä muillakin.. :( Mie sain kans pojilta tartunnan.. kurkku kipee ja nenä ihan tukossa, ja voimat pois... Kunpa vaan ei tulis yskää... Mullahan oli viikoilla 28-30 ihan järkyttävä yskä. Nytki oon oksentanu kolmena aamuna, toivottavasti johtuu vaan flunssasta ettei tosiaan jatkuis synnytykseen asti.

Olipa muuten tosi vaikea päästä tänne kirjottaan mitään, kun ei millään suostunu kirjautuun :headwall:

Tänään oli sit viimenen ( toinen ) neuvolalääkäri. Sen piti ultrataki mut ei sit kuitenkaan ultrannu, no ei se mua haittaa..
Mutta mies oli mukana niin se häädettiin pois ku tehtiin sisätutkimus... :O
Paikat oli kiinni, pehmeät, ja mittaa 2,5 cm. Pää tuntu alakautta, mutta liikkuu vielä..
Hemoglobiini oli noussu itestään 116:sta 128:aan... Hyvä juttu, kun ei oo flunssan takia tehny mieli syyä mitään rautajuttuja.. Muuta ei tällä kertaa katottu kun ens viikolla on sit neuvola.

Mutta ei siis vielä oo vauva syntymässä. Onneks, kun miehellä on ne reissuhommat. Aattelin ottaa vielä rauhallisesti, että se saa kaukasimmat tehtyä, ja sit alan riehuun :LOL:

Voimia supistelijoille ja flunssaisille, ja muillekin.

Hyväsetti 36+0 Onko se tosi että enää 4 viikkoa LA:aan???
 
Onnea Ponille vauvasta!

En eilen päässyt kirjoautumaan millään, ei käyneet salasanat eikä nimimerkit... Ajattelin jo et san kokonaan uuden nimimerkin keksiä ym... Suoraan sieltä ja syvältä nää sivut on nyt, ja kamalan hitaat, että hermot menee...:kieh:

Meillä vanhimman muksun kans on juostu sunnuntaista asti keskussairaalalla tutkimuksissa kun on käsinyt ihan järkyttävästä päänsärystä... :( Onneksi tänään ei ole enää pääkipua ollut mutta huomenna mennään taas verikokeisiin, että tulevaisuudessa olisi jotain apua jostakin lääkkeestä, ja joku syykin löytyisi... 11 vuotiaalle 1g panadolia ja 600mg ibusalia kolme kertaa päivässä oli oinoa joka vähän pojan oloa helpotti... Mut onneks nyt näyttää paremmalta:)

itse kävin tänään tarkastuksessa lääkärillä;
sentin kohdunkaula auki, kaulaa jäljellä ja painoarvio oli 3300g joten nelikiloinen olis luvassa sitten kunhan paikat ensin kypsyy, eli yli varmaankin mennään niinkuin muidenkin kohdalla. Tossa lauantai iltana oli pari tuntia pienen pieniä supistuksia 10 min välein, jotka sitten oli saanut tuon kohdunsuun aukeamaan hiukan, mutta se nyt voi uudelleensynnyttäjällä olla jo muutenkin kun paikat niin väljät;)
Ja tosiaan se vauva ei välttämättä kiinnity ollenkaan, ennenkuin H-hetki koittaa. Mulla ei edes ekalla kerralla poika ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt. Sektioon päättyi silloin, mutta ei nämä tyttäretkään ole laskeutuneet saatikka kiinnittyneet ennenkuin vasta synnytyssalissa.

mirkkuli ja vaavi 38+3 (la 5.9)
 
Ihanan nopean ja helpon kuuloinen synnytys Ponilla ollut. Hieno juttu, että kaikki lähtenyt hyvin sujumaan vauvan kanssa.

MaybeSomeday Näinköhän olet seuraava, joka pääsee synnyttämään. Toivottelen oikein kovia supistuksia sinulle sinnepäin:D

Itse olin tänään synnytystapa-arviossa. Paikat visusti kiinni ja kanavaa jäjellä upeat 3cm. Että kyllä minäkin täällä vielä lokakuussa odottajien puolella kirjoittelen :headwall: Onneksi meitä on muutama muukin :D
Viime synnytyksessä minulla murtui häntäluu ponnistaessa, ja jouduttiin käyttämään imukuppia. Nyt häntäluu on ilmeisesti luutunut vieläkin huonompaan asentoon, joten lääkäri rupesi epäilemään, pystynkö synnyttämään ollenkaan alakautta. Justiinsa äsken tulin magneettikuvauksesta, jonne lääkäri minut passitti päivystysajalla. Siitä selviää mahtuuko vauva ulos vai ei. Jos ei mahdu, niin ainoa vaihtoehto on sektio. En yhtään tykkää koko ajatuksesta, mutta niinhän se on tehtävä, miten vauvalle on turvallisinta. Saan uuden ajan synnytystapa-arvioon lähipäivinä. Toivottavasti ajan saisi jo loppuviikolle ettei tarvi viikonlopun yli jännittää!
Harmittaa ihan vietävästi, jos en saa alakautta synnyttää :(

Aplo ja Einari 36+1 la 21.9
 
Tämä sivuston ilmeen uudistus on IHAN KARMEA!! Hetken jo luulin että tässä mun koneessa on jotain häikkää ja kyl tää kohta korjaantuu, mutta ei.... No, pakko totutella tähän!

Onnea Ponille !!!:heart: Hienoa että niinkin hyvin sujui sulla synnytys :)

Tääälläkin kärvistellään ja malttamattomana odotellaan että alkais tapahtumaan. LA 8.9. Mutta silti oisin jo NIIN valmis lähtemään. Supistuksia tulee ihan liian harvoin. Limatulppaa ei oo laisinkaan viel lähteny irtoomaan, toisin kuin esikoisesta lähti pikkuhiljaa. Ja joka yö mä toivon että tulis lähtö... esikoisesta kävi sillai että aamuyöstä viiden aikaan meni vedet ja sit aamupäivästä olin jo päivystyksessä ja supistuskäyriä ihmettelemässä.. Niitä saikin ihmetellä silloin iltaan saakka.
No, ei voi muuta kuin odotella. Perjantaina ois aamulla neuvola. En jaksais mennä taas kuuntelemaan terkan saarnoja siitä että paino noussut tms..
Tsemppiä kaikille odotteluun!!!
 
Neuvolalääkärillä käyty ja kuten arvelinkin, niin piiiitkä odotus on varmaan vielä edessä :headwall: Kanavaa 3cm jäljellä, hiukan pehmeä kohdunsuu kuten yleensä synnyttäneillä on ja muuten paikat ihan epäkypsät. Eli toista yliaikakäynnistystä täällä alettiin odottamaan : /

Tänään olen muutenkin ollut todella kiukkuinen. Esikoinen on muutosta asti (eli 4 viikkoa) roikkunut minussa koko ajan. Itku pääsee jos pitäisi muiden kun äidin kanssa jotain tehdä. Mummi tuli tänään hoitamaan tyttöä, että pääsin lääkäriin ja kauhean itkun kanssa sain pahoilla mielin kotoa lähteä. Sen jälkeen koko päivä meni niin, että mummi kanssa ei tehty mitään vaan äidin piti tehdä kaikki. Olin odottanut, että olisin saanut hieman omaa aikaa, mutta se ei nyt onnistunut. Ymmärrän kyllä pienen ihmisen tarpeet, mutta välillä pitäisi itsekin hiukan saada hengähtää.

Ruokahalu on ollut ihan hyvä läpi raskauden, mitään muutosta en ole huomannut. Lähinnä voisin syödä isompia annoksia ja herkutella jatkuvasti :D

Tiinuliini ja Vompatti 36+1
 
Ponille isot onnittelut vauvan johdosta :) ja kiitos synnytyskertomuksesta.

Ruokahalu pysynyt ennallaan, koko ajan on enemmän tai vähemmän nälkä. Pitäis yrittää syödä terveellisesti, mutta kaikki makea himottaa hirveästi :p

Flunssaa kyllä näköjään liikkeellä : / täällä jo vähän helpottamaan päin. Paranemisia kaikille nuhanenille.

Täällä mitään lähestyvään synnytykseen viittavaa ei ole havaittu. Välillä jotain pieniä tuntemuksia ja mahan kovettumisia, mutta alakerrassaki paikat varmaa vielä '3cm ja kiinteä', niinkuin 2 viikkoa sitten. Lohduttavaa on, että kyllä se ulos tulee kuitenki syyskuun aikana, vaikka sitten käynnistyksellä rv 42. (Ei-ei, kyllä se saa syntyä viimeistään lasketun ajan tienoilla, en jaksa odottaa niin kauan.)

Tsemppiä kaikille syysmasuille, viikon päästä ollaan jo viimeisessä pinossa :wave:

sadie ja nasu 37+3
 
Taas niin paljon tekstiä yhden päivän aikana kertynyt ..että meni hetki lukiessa.

Mekin käytiin IKEAssa tänään, ja mp tais puhuukin siitä, että se saa supparit aikaan.. :) Mulla se sai aikaan megaväsymyksen ja häpyluun kipeäksi. Mä vihaan tota kipua, kun tuntuu välillä, että vain jalat yhdessä pystyy esim. kääntymään tms. Tänään vauva on myös painanut tosi paljon peräsuolta :D Jesh.. oikee kunnon vihlasuja tulee! Mut missä ne SUPPARIT on??

Aplo inhottavalta kuulostaa että häntäluu on MURTUNUT synnytyksessä! Mulla on kerran lapsena se murtunut, ja muistan vieläkin sen KIVUN ku ei pystynyt kävelee.. Miten sä selvisit sit kaikesta vauvan hoidosta jne? Ja jos se luutui väärään asentoon, niin onko se vaikuttanut sun elämään jotenkin, nyt noiden raskauksien välillä? Onko selkään särkenyt tms.? Toivotaan nyt että voit silti synnyttää alakautta! Mutta toki se vauvan turvallisuus on tärkeintä.. Pääasia että ulos tulee :)

Mukava kuulla, että monella muullakin on kohdunkaulaa vielä 3cm jäljellä jne. ei olo ole niin "yksinäinen" :D Vaikka tottakai koko ajan toivotaan, että se siitä lyhenis meillä kaikilla hyvinkin pian!! Voiko muuten Synnytys käynnistyä, vaikka sitä oiskin noin paljón vielä jäljellä? Vai pitääkö sen eka lyhentyä, jotta synnytys voi käynnistyä?? Hmm.. anteeksi vaan jos kuulostan idarilta.. :D Mä epätoivosesti koitan luoda itelleni toivoa, että ei se kohdunkaulan pituus mitään tarkota, hahahaha.. :D

Huomenna on pakko siivota, kun pidän pikkujuhlat lauantaina.. se tietää kipeetä selkää ja vielä kipeempää häpyluuta.. Mut mies ei nyt ehdi auttaa, kun on töissä nii paljon. Panadolia vaan naamariin ni hyvin se menee ;) Mul on ihan selkee "pesänrakennusvietti" päällä ku koko ajan tekee mieli jotain tehdä kotona, jos ei väsytä (HUOM!) ja ruoan laitto alkanut kiinnostaa yhtäkkiä =) Miekkonen ainaki diggaa! Mut jos minua väsyttää, niin päiväunet vie heti voiton! :D Väsyneenä musta tulee flegmaattinen valittaja kiukuttelija :saint: Silloin miekkonen Ei diggaa...

Huomaa, että kello on n. 12 yöllä, kun vauva on vauhdissa ;)
Välillä mies sanookin,että joskus jopa SE herää siihen, ku vauveli potkii niin että koko sänky tärisee :LOL: Aktiivinen yöeläin meillä ilmeisesti tulossa..

Jees, ei mulla muuta tästä päivästä ja oloista.. Jaksamishaleja vaan kaikille!!! :hug:

Lätäkkö + mussukka 36+4
 
Onnea syntyneiden vauvojen johdosta!!! Perässä tullaan, toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin :D

Tänään olis taas neuvola, jotenkin väsyttää mennä sinne, kun se neuvolan "tätsy" on ehkä hätäseen 24-vuotias eikä tiedä mistään mitään. Mitä tahansa siltä kysyy, se sanoo "En tiedä" ja alkaa plärätä oppaitaan. Tuntuu, että itse tiedän paremmin kaikesta ja että ihan turha mitään kysyä. Neuvolakortinkin osaisin varmaan täyttää itse ihan yhtä hyvin. Lisäks se huolestuu ihan suunnattomasti mun mielestä ihan triviaaleista asioista, ja sen sijaan sitä ei huoleta pätkääkään sellaiset asiat, jotka mun mielestä taas vaatisi tarkempaa seurantaa.

Esim. kun olin sokerirasituksessa, oli tunnin arvo 10.1 ja raja-arvo 10.0, niin tää oli lähes hysteerinen ja tiukkasi kauhean tarkkaan mun ruokavaliosta. Etenkin rasvojen käytöstä se piti pitkän saarnan (ja rasvat liittyy verensokeriin olennaisesti miten???), maidon pitää olla EHDOTTOMASTI rasvatonta, muuten hukka perii. Mun vakaa käsitykseni on kuitenkin se, että nopeat ja huonolaatuiset hiilarithan ne lähinnä siihen verensokeriin eniten vaikuttaa negatiivisesti. En sit hirveesti viitsinyt inttää tädille vastaan. Ruokailutottumuksiani (tällä hetkellä löysähkö hyväkarppaus) en sit muuttanut yhtään ja kun kotona olen seurannut arvoja, niin ovat erinomaiset. Kotimittarin sain siis neuvolasta, mutta sormenpäästä otettavien näytteiden raja-arvoja täti ei sit osannutkaan sanoa. Tiesi vaan ne sokerirasituksen raja-arvot, jotka on tietty aivan eri.

Sitten siihen kohdun sf-mitan kasvun pysähtymiseen se ei reagoinut mitenkään. Sehän nyt selvisi, että mukelo voi ihan hyvin tuolla, mutta kyllä mun mielestä pitäis hiukan ihmetyttää, jos 5 viikkoa on sf-mitta ihan sama. Sainhan mä sit lähetteen naikkarille, kun vaan vaadin, mutta oma-aloitteisesti se ei olis sitä laittanut.

Olen kyllä huomannut, että nää jatkuvat kivut ja epämukava olo tekee mut todella huonotuuliseksi. Reppana esikoinen ja ukko, koiratkin joutuvat kärsimään tällaisesta hirveästä noita-akasta. yritän muistaa halia niitä usein ja sanoa, ettei mun huono tuuli ole niiden syytä, mutta eipä se varmaan kauheasti auta. Esikoinenkin niin toivoisi, että leikkisin sen kanssa ja touhuaisin kaikkea, mutta kun kivuilta ei oikein voi. Ääneen lukeminenkin on vaikeaa, kun tuntuu, ettei keuhkoilla ole ollenkaan tilaa ja alkaa hengästyttää hetkessä.

Taidan alkaa väsätä aamupalaa. Nyt on ruisleipä maksamakkaralla -himo meneillään, ja olen kyllä ihan estoitta syönyt sitä maksamakkaraa. uskon että tää kausi liittyy siihen, että hemoglobiini oli niin matala, elimistö itse kyllä osaa himoita sitä, mistä sillä on puutetta. Suupieletkin aukeili hieman ennen tämän ruisleipähimon tuloa, eli eiköhän siinäkin ole B-vitamiinin puutoksesta kyse. Sikäli jännää, että kuitenkin syön (sikäli mikäli muistan) monivitamiinitabletteja ja rautalisää (ja kalsiumia ja d-vitamiinia). Ilmeisesti niistä ei kuitenkaan imeydy niin hyvin kuin ravinnosta saatavat vitamiinit.

 
Huomenia kaikille :wave:

Lähete oli ilmeisesti laitettu kiireellisenä menemään, kun eilen aamulla jo soittelivat LKS:stä, huomenna 10ltä pitäisi mennä sairaalaan. Apua, käskivät varmuuden varalta ottaa kassin jo mukaan, jos pitää sille reissulle jäädä :O Toisaalta on niiin kiva päästä kunnon lääkärille, että saa itsekin tietää missä mennään; täällä meillähän ei puhuta kohdunkaulasta tms. yhtään mitään... Eli niiden suhteen olen ihan täysin pimennossa, että mikä on tilanne. Huomenapa se selviää..

Mie oon alkanu kuorsaamaan ihan kunnolla :ashamed: En oo ikinä kuorsannu, mutta nyt mies ei oo saanu kahteen yöhön nukuttua kun pidän kuulemma ihan hirveetä ääntä.. Kävin eilen ostaan sille korvatulpat, en vaan aamulla ehtiny kysyä, että onko saanu nukuttua :whistle:

Kiira + asukki 38+4 (la 5.9)
 
APLO: Tuosta häntäluusta kysyisin. Miten todettiin että murtui? Mulla ilmeisesti kanssa murtui ekassa synnytyksessä vaikka sitä ei mitenkään tutkittu mutta niin sanottiin ja KYLLÄ OLI KIPEÄ. Resepti särkylääkkeillä elin kotona pari viikkoa ja kaikki liikkuminen sattui. Lopulta kun pystyi istumaan niin ei meinannut ylös päästä ym. Karmeaa. Mistä nyt sitten tiedän tämän toisen vauvelin kanssa että onko oikeassa kohtaa tuo häntäluuni?

Tänään olis neuvola. Ensi viikolla lääkäri.

VATSAVIIVASTA: miten teillä muilla näkyy tuo vatsan viiva? Onko ollut eroja kun on ollut tyttö tai poikamaha? Mulla ekassa oli tosi selkeä ja samoin tässä vaikka mitään tietoaa ei ole kumpi tulee.

RUOKAHALUon ennallaan ja MAKEAA ETENKIN SUKLAATA tekee mieli koko ajan. Siis ihan koko ajan:p

KRAMPIT: vetääkö teillä muilla välillä tuolta polvitaipeesta pehvaan sellainen kauhee veto niin ettei pääse kävelemään? Kaikenlaisia vaivoja sitä ilmenee.......

Ihan hyvin täällä on jakseltu. Iltaisin tosin ei enää tunnu tietävän missä asennossa olisi kun jokainen asento on epämukava........Eilen tuli kivuttomia suppareita pitkin päivää ja tuo alakerran vihlonta on rajua välillä.

Ninnananna ja Sintti 36+0 (LA 23.9)
 
Lohdutuksen sanoja teille, joilla ei vielä ole mitään muutoksia alapäässä tapahtunut: Mulla oli viime raskaudessa tilanne täysin alkutekijöissään, kiinteä ja 4cm, rv36 lääkärissä. Kuitenkin vedet meni 39+5 ja poika syntyi 40+0, eli ei mennyt yli eikä tarvinnut käynnistellä :) Jaksamista vaan kaikille, kyllä ne viimeiset viikot vaan on niiiiin ärsyttäviä!! Varsinkin, kun "eikö vieläkään mitään?!"-puheluita ja viestejä alkaa tulla siinä 39+0 paikkeilla monta päivässä :headwall:

Vatsaviivasta Muistaakseni mulla viimeksi oli havaittava linea negra, ei mitenkään älyttömän vahva, mutta näkyvä kuitenkin. Poika tuli silloin. Nyt ei ole havaittavissa minkäänlaista viivaa ja tyttö tulossa :) Mahan muodon erosta en osaa oikein sanoa, kun viimeksi tuli tuplaten kiloja, niin sekin varmasti vaikuttaa mahan muotoon :whistle:

Nyt poitsun kanssa ulkoilemaan...

-dask ja typy 36+0, jee! la 23.9
 

Yhteistyössä