Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Liityn omaksi yllätyksekseni supistelijoiden kerhoon :wave: Tänään supisteli pitkästä aikaa paljon ja muutaman kerran jo todella napakasti. Vauva liikkui hurjasti aina supistusten välillä, mutta rauhoittui heti kun noin kolme tuntia kestänyt supistusmaratooni loppui. Esikoisesta tällaista ei ollut. Olen ihan ihmeissäni :O

Epeti hyvä, että kaikki oli kunnossa. Esikoisen kohdalla jouduin käymään Kättärin päivystyksessä kahdesti vähäisten liikkeiden vuoksi. Ensin rv36 ja sitten rv39. En vain tuntenut liikkeitä, vaikka käyrällä kaikki sitten olikin hyvin. Aina on hyvä käydä tilanne tarkistamassa!

Kapalo vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kapaloimme esikoista ihan vauvan peittoon, eikä syksyvauvalla tuntunut ainakaan liian kuume siinä tulevan. Näin ollen flanellinenkin varmaan syksyllä vauvalle menisi. Itse ajattelin taas turvautua aluksi peittoon kapalona ja myöhemmnin käyttää Ruskovillan unipussia, joka on huippuihana ja hyvä vauvalle :heart:

Jaksamista kaikille flunssaisille, pahoinvoiville ja väsyneille :hug: Enää muutama viikko...

Minä lähden huomenna yksin shoppailemaan. Ostoslistalla on ainakin P.O.P:n talvihaalari esikoiselle, imetysliivit itselle ja lisää kestovaippoja vauvalle. En ole ollut poissa kotoa moneen viikkoon, joten todella odotan sitä, että saan olla ensin yksin kaupoissa ja sitten käydä lounaalla rauhassa ystävien kanssa.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille tasapuoleisesti!

Tiinuliini ja Vompatti 36+3
 
En kyllä saanut kovin selvää vastausta tuohon, että miten ne nuita sykkeitä seuraa.. Kun laitettiin käyrään, niin hoitsu sano, että vaihtelee välillä 110-170. Vähän aikaa meni melko tasasesti 120, sitten tippu 100:n ja siinä pysyi jonkin aikaa, sitten laski 90 ja siitä vielä 80. Kun kuva piirtyi paperille, niin ihan selvästi portaittain laski. Meinas jo hätä tulla, kun hoitaja kävi kiireen vilkkaa hakemassa kätilön paikalle ja yhdessä tutkivat sitä käyrää melko pitkään :| Mutta siitä sitten rupesi nousemaan, eikä enää laskenut alle 100:n.

Kapaloista on ollut puhetta, mie en aatellu siihen tarkotukseen ostaa mitään erityistä, pussilakanaa arvelin käyttää nyt ja sitten kylmemmillä keleillä normi fleecevilttiä.

Tänään tuli Manduca, nyt on siis kaikki pakolliset hankinnat tehtynä!

Mie oon jännässä seurannu netistä kun mies on koiran kanssa karhumetsällä, että mitäs siellä oikein tapahtuu :popcorn: Koira on näkyy mennyt jo 40km, hyvin näkyy kunto riittävän vaikka arveltiin että ei olla tarpeeksi ehditty reenauttaa ennen jahtikauden alkua :D Mulla olis tiistaina metsästyskortin koe, saas nähdä olenko silloin vielä ehjänä, pääsenkö menemään ollenkaan.. Toivottavasti, muuten siirtyy kortin saanti ensi keväälle.

Kiira + asukki 38+5 (la 5.9)
 
Onko Laralle tullut lähtö vauvan hakuun vai missäs hän luuraa?

-eeva- ja pikkutyyppi 36+5
En ole jaksanu kirjotella... Mieli on ollu vähän maassa, kun olen ihan kyllästyny tähän yksinäisyyteen... Ja olotilaan myös... Olo on iso ja kömpelö, yöt on ihan tuskaa, kun heräilee millon mihinkin... Täytyy toivoa, että menis ohi tämmönen negatiivinen olo pian!

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Lara- ja Väkkärä rv36+1 (LA 23.09.)
 
Terveisiä sairaalasta! Meille syntyi tyttö illansuussa, 3210g ja 48cm.
Synnytys sujui hienosti ja oma olo on erinomainen! Vauva joutui tarkkailuun alhaisen verensokerin takia, joten se vähän varjostaa tätä vaalenpunaista huurua....

-Seawind
 
Onneksi olkoon Seawind :flower:

Tsempit vaan kaikille teille kenellä lähtö lähestyy, täällä ei vieläkään mitään uutta. |O Olenkin nyt ajatellut että ei tarvis vauvan tullakaan elokuun puolella, olisi kiva jos kuitenkin saisi syyskuun puolelle syntymäpäivän niin ei kaikki meidän perheessä oltais elokuisia.

Mulla on nyt tökkinyt vähän kaikki nyt pari päivää, ei vaan jaksa taas tehdä mitään, siivouksetkin tältä päivältä jäi tekemättä vaikka kovasti piti aloittaa ja olla tehokas :p

Kapaloista noi Swaddle me -kapalot on aika kivan oloisia. Luulen että me kokeillaan eka omaa kapalointia vilttiin tai lakanaan. Unipussin olen hommannut, en tiedä onko niistä mitään iloa mutta kokeillaan. Mietin tuota sängyn petausta ja alkuajan nukkumissysteemejä muutenkin, kannattaako pedata ollenkaan peittoa sinne vielä jos vauvaa kuitenkin kapaloitu tai käyttää sitä unipussia niin eikö peitto siinä alla tee sängyn turhan kuumaksi ja upottavaksi. Peittoon siirtyminen sitten vasta myöhemmässä vaiheessa vai? kaikki on niin uutta ja outoa että välillä tuntuu että miettii ihan hölmöjä, mutta kai se pää tästä on pehmentynyt sen verran kun kotona kökkinyt tarpeeksi kauan jo :rolleyes:

Mirot 38+6 (ihan kohta poksuu..) la 4.9.
 
seawindille onnittelut vaavista. :heart:

Täällä ollaan taas hereillä jomotusten ja liitos- ja sukkapuikkokipujen kanssa, nukkumisesta ei tule yhtään mitään. |O Ja eilen illalla oli vielä järkyttävä riitakin lapsen isän kanssa ja se pyörii mielessä, nyt pitäisi kuitenkin asioiden olla ok. Saas nähdä kuinka tehokkaasti sitä jaksaa tänään siivoilla näillä yöunilla.

mt & poika 36+5
 
Huomenta. Ja ONNEA SEAWIND !!! :heart:
Täälläkin yö mennyt valvoessa... oli pitkän pitkä supistus, tai siis kohtu oli tosi kova varmaan 10 minuuttia. Ja oli ihme väänteitä, vauva liikkui kovasti. Sitten meni ohi. Väsyttikin silloin niin hirmuisesti että nukahdin viimein.
Esikoinen herätteli ekan kerran kuuden kieppeillä, nukahdin, kuten varmaan likkakin, ja sitten hivenen ennen seiskaa herättiin.
Tsemppiä kaikille kärvistelyyn!!
 
Onnea Seawind! :flower:

Täällä ollaan vielä yhdessä paketissa. Pari päivää vietin flunssan kourissa, eikä jaksanut tulla edes tänne lueskelemaan tai kirjoittelemaan. Nyt alkaa elämä voittaa :) Pikaista paranemista muillekin flunssaisille, teitä taisikin olla aika paljon!

Linea Negra löytyy täältäkin, tosin ei se musta ole, vaan vaaleanpunainen :D Ensin tuli vatsaan kaksi valkoista raitaa, joiden sisälle muutamassa viikossa tuli tuo vaaleanpunainen, ja sitten ne valkoiset raidat hävisivät. Oiskohan koko prosessiin mennyt yhteensä melkein pari kuukautta, ja nyt on viiva näyttänyt samalta ehkä kolme - neljä viikkoa.

Kapalointia aijotaan suosia mekin. Meillä on ainakin yksi sopivan kokoinen fleece-peitto, ja voihan sitä tarvittaessa käyttää vaikka jotain pinniksen lakanaa, kun taittaa vaikka ensin kaksinkerroin.

Ponille kiitos synnytyskertomuksesta. Toivottavasti rustailen pian omaani... :D

Nyt alkaa siis taas olla sellainen olo, että vois lähteä synnyttää. Pari päivää olin ihan kauhuissani ajatuksesta, että joutuisin pusaamaan kuumeessa ja räkäisenä. Mut niinä päivinä kyllä supistelikin vähän vähemmän, joten kai mun kroppa tiesi, että nyt ei paranis vielä lähtä synnyttää.

Laralle ja menninkäistytölle paljon :hug: Oikeastaan kaikille teille paljon :hug: Taitaa jo olla melkein jokaisella sellaiset viikot/vaivat/huolet, että haleja tarvitaan.

Sauna ei muuten mun kohdalla toimi poppaskonstina. Se vie supparit pois! Seksi se sitten toimii senkin edestä, ja eilen illalla oli jo sen verran terve olo, että uskalsi taas sitäkin harrastella. Vaikka päällimmäisenä mielessä ei kyllä ollu ajatus synnyttämään lähtemisestä. Mulla on jo monta päivää ollu vaan ihan hirveä halu..! Välillä meinaa järki lähteä, kun tuntuu ettei muuta osaa ajatellakaan... Pannaan hormonien piikkiin :LOL:


Veristä limatulppaa
tuli toissa aamuna ja eilen aamulla. Eli kai tässä enää päiviä lasketaan synnytykseen.

Nytpä tuli vissiin (sekavassa järjestyksessä) kaikki tärkeimmät kuulumiset.

Shuri ja Onni-Ilona 38+6
 
Paljon Onnea Seawindille! Voi kun pääsis vauvanhakuun itsekin..
Miten tää aika on mennytkin muuten tosi nopeesti, mutta nyt lopussa päivät oikein matelee. Mulla sit taas viime yö oikein hyvin nukuttu. Pari supistusta tuli yhentoist mais kymmenen minuutin välein, mut siihenpä jäi.

Linea negrasta ollut myös puhetta. Mulla se tuli esikoisesta, joka on siis tyttö. Koska raskauksien välillä niinkin vähän aikaa, niin se ei kerinnyt edes lähteä kokonaan pois. Mutta nyt oon huomannut, että navasta ylöspäin tullut selkeemmin esiin. Tosin aika hailakka viiru, mutta kumminkin on. Ja tyttöähän tässä on taas lupailtu. Tosin mulle tullut jotenkin poikatunne nyt loppuraskaudessa. Sykkeet on olleet aina paljon matalammat kun tytöllä oli sillon. Muutenkin olen yrittänyt olla liikaa luottamatta tuohon veikkaukseen, jos meneekin pieleen. No, okei, oon mä parit vaaleenpunaset pöksyt ostanut :D...

Mulla muuten tyttö syntyi 39+4 eli huomenna koittaa tuo rajapyykki. On kyllä vahva tunne, että tää ei vielä oo tulossa , vaikka jo vähän harjotellutkin on. Mutta kun aina ne supistukset vaan loppuu, niin eiköhän tää vielä jonkun hetken masus viihdy kasvamassa. Mä varmaan kasvatan tän pinon jättiläistä! :D,. Nyt on vielä tullu herkuteltuakin kaiken lisäksi aivan liikaa!:(

primrose 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Seawind Paljon Onnea pikku prinsessasta:heart:. Toivottavasti saat pian pikkuisen viereesi!

Rauhallinen kahvitauko. Tytöt katsoo piirrettyjä ja vauva nukkuu. Meillä on tänään esioisen 4-v synttärit , joten hulinaa tiedossa. Onneksi mummot pitävät huolen siitä, että tarjottavaa riittää pöydässä. :D.

Vauvan kanssa menee todella mukavasti . Hän vain syö ja nukkuun. Pari kertaa päivässä on hereillä ½-1h. Syönnin jälkeen saattaa vähän kätistä, jos röykky ei heti tule. Maitoa mulla tulee niin paljon, että oma olo on hieman tukala. Molemmat rinnanpäät on rikki, joten imetys on vähän tuskallisen tuntoista aluksi. Yöt on vähän haastellisia olleet, kun keskimmäinen tyttö heräilee paljon. Sitten saa jossain vaiheessa myös esikoisen hereille. Onneksi mies isyyslomalla, joten hän ottaa sitten vauvan nukkumaan hänen kanssa olohuoneeseen, jotta nukutan tytöt uudelleen. Muuten tytöt ovat haltioissaa uudesta veljestään.
-Poni ja prissirauhallisuus 4pv
 
Onnea Seawind prinsessasta :flower: Toivottavasti sokerit pian tasoittuu :)

Epeti Hyvä, että kaikki oli vauvalla hyvin! Illalla unohin käydä kattomassa olitko jotain laittanu tänne niin sitten yöllä yskiessä mietin, että toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Laralle voimia yksinäisyyteen.... :hug: On varmaan kamalaa tässä vaiheessa olla niin paljon yksin...

Tiinuliinille mukavaa shoppailupäivää :) Mie ajattelin ens viikolla lähteä ostamaan kaikki mitä vielä puuttuu.. eli tutit ja vaipat sun muurt.. Ja taidanpa samalla vielä kattoa löytyiskö hienot kotiintulovaatteet kun en näistä meiän nykyisistä osaa valita :p

Voimia kaikille, joilla synnytys jo lähellä.. (vaikka kaikillahan se alkaa jo aika lähellä olla )

Hyväsetti 36+3
 
Onnea seawind:flower::heart:!

Minulla ollut rauhaiseloa sen limatulpan irtoamisen jälkeen, että se niistä merkeistä, kun kuvittelin että synnytys on lähellä. Toisaalta onhan se lähellä=)!

Nyt on tosiaan kuin tyyntä myrskyn edellä, hyvä rauhallinen olo, ei supistele, tekee mieli terveellisiä ruokia, nukuttaa makeasti, vatsa toimii ym. Tosin iltaisin närästää, eikä öisin tahdo löytää hyvää asentoa, mutta se on pientä, kun muistelee alkuraskauden vaivoja. Ehkä nyt olisi hyvä vaan levätä, että jaksaa sitten vauvan kanssa, jos sattuu olemaan valvottajatyyppiä;)

Roosamaria ja nuppunen 37+2
 
Paljon Onnea Seawind ja koko perhe:flower::flower::flower:

Oma olo hiukkasen tukala........

Ninnananna ja Sintti 36+2 (LA 23.9)
 
Hurjasti ONNEA Seawindille pikkuisesta tytöstä!!:heart:
Omasta navasta ei tälläkertaa mitään kun tuntuu että vaan v*****aa kaikki :D, mutta toi kapalointi ja swaddle mekiinnostais muakin kovasti ja mietinkin että onko se fleecekapalo kuitenkaan liian kuuma kun paras kapalointi aika on koko piiiiitkän talven? Meillä on ainakin kotona niin kylmä talvisin, about 18-max 20 astetta sisälämpötila niin menisköhän toi fleece, mitäs sanotte? :) Mä en näköjään vaan osaa päättää kumpi ois parempi, puuvillainen vai toi fleece jos ois alla yökkäri, sit kapalo ja lisäks vielä peitto pitäs olla varsinkin jos tilaa ton puuvillaisen, AUTTAKKEEE, en osaa päättää!!! :D:D:D

möhömahis 37+2
 
Onnea seawind ja koko perhe!! :flower:

Täällä on nukuttu yö hyvin... Supistukset ärsyttää, kun ei ne mitään tee... Viimeyönä unissani tuli veristä limatulppaa, toivotaan, että oli enneuni :LOL:

Kiitos tsempeistä :heart: Tää on mulle kyllä sellanen muutoksien vuosi ollut, vauva laitettiin alulle 31.12. eli koko vuoden olen ollut raskaana ja mies lähti suorittamaan palvelusta 11.1., työt multa loppu 3.1... Eli on tätä yksinäisyyttä jo kestettykkin, palvelusajasta 362 onneksi tänään jäljellä 132 :)
Odotan taas tänään vauvaa kauhealla innolla, taidan käyttää positiivisen energian siivoiluun, imuri siis heilumaan :)

Voimia kaikille viime metreille, kyllä me kaikki se ihana palkinto sieltä saadaan ennemmin tai myöhemmin!!! :hug::heart:

Lara- ja Väkkärä rv36+2 (LA 23.09.)
 
IHANAA VAUVOJA LISÄÄ....eli SEAWINDILLE VAALEANPUNAISET ONNITTELUT:heart:

APLO; kyselit miksi mut on leikattu/leikataan. Eli mulla on molemmat synnytykset käynnistynyt suht normaalisti, mutta pysähtyneet sitten 5cm kohdalla jolloin myös molemmilla kerroilla vauvan sydän äänet ovat ruvenneet laskemaan...synnytykset kestäneet siis yli 20tuntia molemmat. Siitä sitten lähdetty leikkaussaliin. vauvan sain rinnalle molemmilla kerroilla hetkeksi imemään, osastolle mentäessä ja isän lähdettyä nukkumaan ottivat vauvan sinne vauvvalaan sillä ite olin niin pihalla lääkkeissä/väsyksissä etten olisi vauvan kanssa pärjännyt, toivat sitten pari kertaa rinnalle.
Noin vrk.n kuluttua leikkauksesta nousin ylös(joka oli aika tuskaista) ja käväsin hiukan pesulla. Seuraavaksi yöksi sainkin sitten jo vauvan viereen kun sanoin että soitan jos tarvitten apua. Imetys oli hiukan hankalaa kun tuo leikkaus haava oli sen verran kipeä etten ainakaan minä päässyt kyljelleni vaan piti yrittää imettää selältään. lisämaitoa tarvitsin myös molempien synnytyksien jälkeen sillä maidoneritys oli tosi hidasta ton leikkauksen jälkeen, mikä on kuulemma yleistä. TAYSSISSÄ olen molemmat lapset synnyttänyt aikasemmin ja molemmista kerroista jääny hiukan sellanen omanonnennojassa olo.
Ekalla kertaa oli muistaakseni 4vrk sairaalassa toisesta olin vaan muistaakseni 2 kun sanoin että nyt lähden kotio, terkka kävi sitte kotona kattomassa että kaikki on ok.
Eksta sectiosta toivuin huonommin kuin toisesta....ekassa haava alko oikkuilee ja hiukan märkimään ja olin aika kipeä. toisen jälkeen toivuin ihan mukavasti kesti varmaan noin 2-3viikkoa että ei ollut enää niin kivuliasta sen haavan kanssa olla. Nyt mielenkiinnolla odotan miten tämä suunniteltu sectio sitten menee.
Mutta ei kannata ottaa mitään paineita tuosta leikkauksesta ...mun muutamat ystävät on leikattu ja toinen toipu ihan mielettömän hyvin ja nopeesti sektiosta eli on tosi ihmiskohtasta.

KAPALOSTA: Multa löytyy toi swaddle me fleesenä. ostin sen ystävältäni joka olis just synnyttäny näin syksyllä kanssa ja sano ettei heillä ainakaan liian kuuma ollut, mutta saas nähdä sitte käytössä:D...näppärältä vaikuttaa!

lennilokinpoika 36+1
 
Seawind Oikein paljon onnea tytöstä! Toivottavasti saat vauvan pian osastolle kanssasi!
Tiedän kokemuksesta, että on tosi kurjaa, kun vauvaa ei saa pitää vierellään osastolla. Esikoinen joutui kahdeksi päiväksi sokeritippaan ja itselläni oli tosi kurja olo sen vuoksi. Jaksamisia :hug:

lennilokinpoika Kiitokset vastauksesta! Yritän olla pahemmin miettimättä tuota leikkausta. Eihän sitä tosiaan voi tietää, kuinka hyvin siitä parantuu sun muuta, niin turha sitä on näin etukäteen murehtia.

Toivottelen kaikille oikein paljon supistuksia, että saadaan lisää vauvoja meidän pinoon :D

Aplo ja Einari 36+4/39+0
 
Täällä on tänään puunattu koko kämppä lattiasta kattoon huonosti nukutusta yöstä huolimatta. Katsellaan saako tuo riehuminen tänään vielä aikaiseksi supistuksia, selän sain ainakin ihan helllvetin kipeäksi.
Nyt oon niin väsy, että meinaa järki lähteä mutta unta en äsken saanut vaikka yritin kovasti päikkäreille mennä. Ei meinaa siis nukkumisesta tulla enää mitään päivälläkään - yöt nyt on olleet ihan tuskaa jo pitkän aikaa. Huoh. Huomenna ajattelin lähteä äitin "hoiviin" muutamaksi päiväksi, jotenkin ei nyt jaksa eikä halua istua yksin kotona.
Jos sitä vetäis taas vaihteeksi särkylääkettä (mulla menee nykyään varmaan kaks pakettia Panadolia viikossa) ja kokeilis sen voimin saada unen päästä kiinni.

Jaksuja kaikille vaivaisille. :hug:

mt & poika 36+5
 
Kiitokset onnitteluista:heart:!

Tyttö on edelleen tipassa, eikä tietoa pois pääsystä vielä ole. Itse lähden kohta yöksi kotiin nukkumaan. Mielummin tietysti hoitelisin vauvaa täällä, jos se olisi vaihtoehto :|.

Haluaisin tsempata kaikkia supistusten ja muiden vaivojen kanssa kärsiviä jaksamaan, vaikka haluaisi vauvan jo ulos. Meillä neiti syntyi rv 38+1, mutta tuolla ostastolla ovat arvelleet, että vauva on saattanut olla vähän nuorempi (la ei olisi siis ollut ihan oikein), ja sokerihäikän osasyy saattaa olla vähäiset viikot. Vauvalle paras on siis syntyä lähellä laskettua aikaa.

Onnellista loppuodotusta kaikille :hug:

-Seawind
 

Yhteistyössä