Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Mä kans haluisin tietää, että onko synnytys lähellä jos vauvan pää tuntuu selvästi alhaalla ja sisätutkimuksessa lääkäri sanoi, et selvästi tuntuu pää kun sormilla kokeilee. Lara oli tuolla aiemmin jo kysellytkin siitä. Itse en uskalla alkaa ropeltamaan ja kokeilemaan, että onko tosiaan ihan sormilla tunnusteltavissa :D Kauheeta miten sitä unohtaa parissa vuodessa kaiken mahdollisen odottamisesta :O
 
Smur-ffi, siitä että vauvan pää tuntuu, ei voi päätellä mitään. Mulla on tuntunut nyt vissiin kolme viikkoa se. En oo itekään uskaltanut alkaa sitä itse räpeltelemään, mut lääkäri kokeili.
 
Hieno juttu, että seawind ja vauva ovat kotiutuneet! :heart:

Olikin hyvä, että tuli täällä puheeksi baby blues. Mulla ei ole raskauden aikanakaan juuri minkäänlaisia hormonimyrskyjä ollut, joten en ole edes ajatellut, että synnytyksen jälkeen voi tuntea ahdistusta ja alakuloa (vaikka tietysti baby bluesista oon kuullut). Hyvä kuitenkin tietää etukäteen, että semmoistakin voi tulla ja osaa sitten varautua siihen. On ilmeisesti aika yleistä?

Kävin tänään polilla, jossa ultrattiin ja katsottiin lapsiveden määrä. Oli ihan normaalisti vettä, mutta vauva on melko pienikokoinen, joten sain kontrolliajan viikon päähän.. Mikäli ei sitten sitä ennen päätä syntyä :)

Lenaki 38+4 (la 9.9.)
 
Smur-ffi, Lara , pään kiinnittyminen ei välttämättä tarkoita että synnytys lähellä, mulla ollut pää kiinnittynyt jo ainakin 5 viikkoa eikä se ole aiheuttanut muuta tuntemusta kun sen että joutuu vessassa ravaamaan useammin. Ihan normaalisti voin liikkua ym. edelleen. Lääkäri sanoi että pää painaisi ja terkan mukaan saattaa enteillä nopeaa tuloa sitten kun on tullakseen, mutta enpä tiedä noista. Näkee sitten kuka oli oikeessa =)

Mirot 39+2
 
Otinpas minäkin kuvan sisun kotiintulo vaatteista ennen laukkuun laittamista , tälläisiin ajattelin pikkuisen pukea ,lisäksi tulee viel sukkahousut ja sitten pakkaan viel villa-asun jos ilma oikein viilenee !


unikeiju + sisu 37+2 :heart:
 
Aplo: Baby bluesiin liittyen: mul kävi tuon esikoisen kanssa sillai että viel synnärillä oli tosi hyvä fiilis ja kaikki ok. mut sit ku päästiin kotiin niin alkoi se ahdistus, muistan just kuinka illat oli pahimmat. oli viel syksy sillonki (syyskuun lopulla syntyi), ja pimeet illat. Olin tosi ahdistunut ja sit tulikin synnytyksen jälkeinen masennus, josta en uskaltanu neuvolassa pahemmin puhua. Ja jälkikäteen aaateltuna ois vaan pitäy ottaa puheeks. Kyllähän sen vauvakin sit aistii äidin mielialat.. En tiedä johtuiko siitä sitten että tuo esikoinen oli koko ekan vuoden kaikkee muuta kuin aurinoinen, ei pahemmin hymyilly, itkeskeli ja nukkui huonosti. Olin kateellinen kavereiden vauvoista jotka hymyili ja oli niin ilopillereitä ja kuinka niiden äidit sai siitä niin paljon energiaa ja puhtia. Mä koin itseni aika epäonnistuneeksi ja huonoksi äidiksi. Vasta reilun vuoden ikäisenä ja siin vaihees kun likka oppi kävelemään alkoi hän olemaan enempi iloisempi. Nyt mä oon viimeisen puolen vuoden ajan puhellu paljon niistä tuntemuksista neuvolassa ja päässy ihan psykologin kanssa juttelemaan että ois ennaltaehkäsevää siis, ja jos nyt tämänkin lapsen syntymän jälkeen alkaa masennus niin saan siihen sit heti hoitoa.

Ja tähän raskauteen: nyt ois kaiketi 38 + 5. Tänään ollu pieniä suppareita, ja yksi vähän isompi ja kipeempi, mut siihen se sit jäi. Laittoi lähinnä vaan vatsan sekaisin. Limatulppaa ei oo vielkää alkanu tulemaan. No... jos tää menee samal taval ku esikoinen ni vasta viikonloppuna tulee lähtö synnärille.
Tsemppiä kaikille odotteluun!! Ja jotka ootte kipeinä - pikaista paranemista!
 
homeopatiaa ja luontaistuotteita
olen aina käyttänyt luontaistuotteita((vitamiinit,epat ym lapsille ja koko perheelle) nyt vain tulin kysyneeksi että onko apuja ja rohtoja maidon nousuun ja eritykseen.ekaa kertaa siis mulla kokeilussa nämä tuotteet.
tee on tosiaan mamma-teen nimellä ja löytynee life luontaistuotekaupoista,niinkuin pulsatillakin.mamma-tee sisältää anista,fenkolia,kuminaa ja nokkosta.
toinen tuote minkä otin on se pulsatilla.ne on sellaisia pieniä kuulia,joita sain ohjeeksi ottaa nyt 1/pvä ja kun vaavi syntyy 5kpl/pvä.
toki pulsatillalla oli niin monia muitakin alueita,missä vaikuttaa,luki piiiitkän litanian mutten muista enää mitä kaikkea.siitä olen varma ettei ainakaan pahenna asiaa jos niitä syö:)
oli meinaan kauhia rääkki nänneille aiemmin kun imetin.. jos nyt sitten sujuisi paremmin,toivotaan.

tänään olen kipuillut alaselkää ja kävellessä häpyluuhun koskee:| ja tonne alas,keskelle ja p aukon suunnalla on sellanen polttava tunne ollu koko päivän..jokohan nyt alkaa tapahtumaan...:confused:

mie ja typy 40+ :heart:
 
Oon lukenut paljon ja kuullut kavereiltakin, että rakkaus lapseen ei välttämättä tule heti.. Että sitä hoitaa velvollisuudesta jne, mutta saattaa mennä viikkojakin, että rakastuu lapseensa. Onko täällä jo synnyttäneillä sellaisia kokemuksia? Mun työkaveri sanoi, että sillä meni puol vuotta ennen ku tajus, että rakastaa lastaan ja että se on oikeesti heidän oma pienokaisensa..

Mulla on huomenna neuvola.. en usko, että mitään ihmeellistä siellä tulee oleen. Oon alkanu venaa muutenki rv 42 että tää käynnistetään :D

Heppuli todella hurjalta kuulosti tuo siskosi surullinen tarina :'( Tässä vaiheessa sitä kuitenkin uskoo että kaikki on hyvin.. toki välillä saattaa pieni huoli nostaa päätään synnytyksestä, että lapselle ei tapahdu mitään.

Seksin harrastuksesta me käytetään joka kerta liukkaria.. ja mua joka kerta vähä sattuu ja yhden kerran jälkeen ei kyl taas muutamaan päivään huvita, kun paikat on niin arat. Mut sit taas iskee into ;)

Hih, varmaan moni meistä tulee ikävöimään tätä ihanan kamalaa raskausaikaa ja vatsaa ja potkuja :) On tää naisen elämä välillä niin monimutkasta :D

Selän väsymistä ja häpyluu kipua täälläkin joka päivä.. Se on tylsää, koska se määrittää päivän jaksamiset ja liikkumiset jne.

Mut nyt en jaksa kirjotella enempää.. kohta kympin uutiset.. ja mieskin tulee kotiin :heart:

Lätäkkö + vauva 37+2 (la 18.9)
 
Hei vaan!

Onnea kaikille jo jakautuneille!

Minä olen kyllä jo niin kypsä tähän oloon et toivon kovasti vauvan tulevan ensi viikon aikana, jolloinka kyllä perjantaina on la. Tällä viikolla on viel niin paljon hommia ja ja mies on viimestä työpäivää ens ma niin sen jälkeen vois tulla vaikka tiistaina kiitos :heart:. Ostettiin alkuvuodesta omakotitalo, jota ollaan kauttaltaan rempattu maaliskuun lopusta lähtien ja nyt viikonloppuna alotettiin ulkopuolelta maalaus, jonka haluaisin saattaa loppuun ennen kun syntyy. Se kun ei vaan ole ihan nopeaa kun kaikki apurit ja mies on töissä eikä mun toiminta hirmusen nopeeta, enkä pysty kaikkea tekemäänkään, mut uskosin et viikonloppuna saa mies tehtyä sen mitä minä en pysty. Huomenna tulee mulle ystävä apuriksi niin saadaan julkivsivu vedettyä toiseen kertaan, en uskalla nousta tikkaille ja näin ollen en saa ylälaitoja itse maalattua. Ensi viikolle on tilattu miehet asentamaan sadevesijärjestelmää niin pitäisi siihen mennessä pyrkiä saamaan maalit paikoilleen. Siaätiloissa onkin vielä jäljellä listoittaminen, vierashuoneen pintojen maalaus, erillisen vessan kalusteiden vaihto ja putkimiehelle ja sähkömiehelle pikku hommat, joten kyllä se loppu siellä häämöttää. Taloa ei kyllä enää tunnistaisi samaksi, joka paikka on muuttunut. Alustavan suunitelman mukaan pitäisimme ristiäiset kotona 6.11 ja siihen haluaisin talon olevan valmis, saa nähä kerkiämmekö :D

Minä olen ollut aina suurimman osan päivästä enemmän ja vähemmän liikkellä ja tehdä kaikkea mahdollista, mutta käveleminen on aika vaikeaa ja kaikki jossa pitää jalalla jotain työntää lähes mahdotonta. Esimerkiksi rullalla olevan maton kääntäminen yhdellä jalalla ja paikoilleen vetäminen tekee niin kipeetä, että ennemmin ähisen ja puhisen ja kumarrun tai jätän ruttuun. Kävellessä nivuset vihloo hyvin kipeästi oikeastaan koko ajan ja kävellä pitääkin jalat harallaan. Mies sanoi mun kävelevän kuin äijät.

Vatsa aon valtava ja paljon jo tippunut alaspäin (sf 35cm). Niin kauan kuin vatsa oli yläällä niin se ei musta tuntunut näin häiritsevälle ja valtavalle vaan vielä ihan söpölle. Nyt en kyllä enää tykkää tästä yhtään. Olo on aivan valasmainen ja maha koko ajan tiellä. Eka kerran tuli mullekkin tän raskauden aikana mietittyä, että mihinkä sitä onkaan ryhtynyt. Tuntuu jo niin pitkältä tämä raskaus ja on niin kova ikävä 'itseään', mutta enää ei pitäisi olla pitkä aika edessä, sen viikon tai reilun annan vielä
suosiolla asuinaikaa, mutta sitten minä rupean telepaattisesti savustamaan tota toden teolla pihalle.
En ole itse uskaltanut alkaa kopeloimaan tuntuuko vauvan pääätä, mutta nyt rupesi kyllä kiinostamaan koklata.

Yöt ei mullakaan suju ilman heräilyjä ja kipuja, mutta uni on ollut kumminkin viime aikoina aika hyvää. Viime yö oli kummallinen kun heräsin jokun tunnin nukuttua siihen, että oksetti kauheasti. Kävin vessassa ja hain sankon viereeni, jonka jälkeen valvoin useemman tunnin voiden pahoin. Jossain vaiheessa olin sitten nukahtanut ja aamulla oli vielä jonkun verran paha olo, joka helpotti vasta joskus puolen päivän tienoilla. En siis missään vaiheessa raskautta ole voinut näin pahoin ja mahataudin ja pilaantuneen syöminen ovat epätodennnäköisiä, että mikälie. Vauva oli myös yöllä hyvin hiljainen ja tänäänkin hyvin rauhallinen, mutta välillä kuitenkin ilmoittanut itsestään.

Tsemppiä kaikille!

Felessa ja kääpiö 38+3
 
huomenta kaikille:flower:

flunssa alkaa olla takanapäin,jäljellä pientä yskää.yöllä ollu pakkasta,aika pirtsakka ilma ulkona,aurinkokin paistaa=)

meillä ei muutoksia olossa,suppareita tulee milloin tulee,lohduttavaa on se että niitä tulee joka päivä suhti tasaisesti.joten kaipa siellä alkaa tapahtua,pikkuhiljaa.
minusta tuntuu,etten ole oikein kunnolla"sisäistänyt"että vauva tulee...:confused: toki olen vauvalle kaikki valmiiksi laittanut ja ostanut,mutta silti..jotenkin vain tuntuu vinkeeltä.tai sitten muutamien lasten jälkeen ja tässä iässä se sit vaan on erilaista kuin ennen..mene ja tiedä? onko muilla samoja fiiliksiä?

kunhan laitan lapsoset kouluun,käyn kyllä nukkumaan,täytyy levätä varastoon..;):whistle:

mie ja typy 40+1:heart:
 
Huomenia!

Täällä tilanne todellakin junnaa paikoillaan. Nyt pariin päivään ei merkkiäkään supistuksista! On se kumma, että kun on yhden lapsen jo synnyttänyt niin tietää, mitä se kipu on ja ettei se mitään kivaa ole, niin silti sitä kipua jopa odottaa...:D

Kävin eilen neuvolassa. Kaikki ok. Vauva ei ole laskeutunut edelleenkään. Mutta ei kuulemma uudelleen synnyttäjillä merkkaa mitään synnytyksen kaukaisuudesta. Laskeutuu sitten kun on tulossa. Mä kun jotenkin olen tehnyt itselleni peikon tosta vauvan koosta, niin sain terkan laittamaan lähetettä äitipolille, et ottas mut ees nyt lähiaikoina kontrolliin ja mahdolliseen käynnistämiseen. Mutta voi olla, ettei ne ota mua vastaan kun se venäläinen lääkäri oli viimeks kirjottanu, että koksiin 41+0 jos ei oo syntyny aiemmin. No, saas nähdä. Toikin jännä, et toisaalta ensin pelkäsin et menee käynnistykseen ja nyt jo toivon, et pääsis ees siihen. En vaa haluisi ton vauvan koon takia revetä ylimäärästä. Ja joo, lohduttaa tosi paljon kun kaikki sanoo, et jos sä oot nelikilosenki synnyttänyt, niin kyllä sieltä hieman isompiki tulee...:(

Baby Bluesista: Mä kans huomasin ihan selkeesti alakuloo synnytyksen jälkeen. Jännityksellä odotetaan tuleeko nyt. Silloin se valtava elämänmuutos jotenkin yllätti ja hormonit heitteli, niin itku oli kyl tosi herkässä. Samalla tunti syyllisyyttä kun oli toisaalta tosi onnellinen, mutta silti vaan itketti tosi helposti. Mutta mulla meni onneksi kuitenkin aika nopeesti ohi.

Visitor nro 39 täällä myös yksi äityli, joka ei ole vieläkään ihan täysin sisäistänyt, että meille tulee vauva! Eihän LA olekaan kun huomenna ;). Siis tajuuhan sen, mutta sitten välillä oikein havahtuu,että vitsi meillehän syntyy ihan just pienokainen. Tajuan siis oikein hyvin mitä tarkotat! Mun selostus tosin kuulosti tosi sekavalta :D.

Nyt pitäisi vissiin ryhdistäytyä ja alkaa pikkasen pikasiivousta tekemään kun meille tulee vieraita täs aamupäivällä. On kyl ihan kiitettävästi sopinu kavereita näkeväni täs loppuaikoina. No, parempi niin.. ei kerkee nii stressata ton synnytyksen ja sen merkittömyyden takia :D

primrose 39+6 (LA 1.9)
 
Huomenta vaan kaikille :wave: Neuvolassa käyty tälle aamulle, ja kaikki ok. Mutta mie en tajua, viime vkolla kun käytiin siellä lääkärillä, niin sanoi mun mielestä ihan selvästi, että vauva EI ole vielä kiinnittynyt. Tänään neuvolassa th luki lääkärin epikriisin, ja siellä taas luki, että vauva on kiinnittynyt :confused: Kummallista.
Alan olla jo tosi väsynyt, neuvolassa meinasi itku päästä. Mie en oikiasti päässy sunnuntaina käymään ruokakaupassa tämän turvotuksen takia; sormet oli niin turvonneet, että ei mitään toivoa tarttua auton rattiin ja jalat oli taas siniset ja kävely pelkästään vessaan teki niin kipeää että teki mieli huutaa joka askeleella :mad: Tuntuu siltä, niinkuin verisuonet räjähtäis jalasta kun niille laittaa painoa. Huoh.
Mitenkäs muilla, pitääkö kaikkien miehet isyysvapaan? Meillä ei näillä näkyvin sitä mahdollisuutta ole (onnettomien sattumien summa) ja voi olla, että mies joutuu heti synnytyksen jälkeen töihin.. Työvuorot hällä 12h/pvä 5pvä/vko. Vähän jo valmiiksi hirvittää, että mitä tästä oikein tulee.. Miten ihmeessä sitä oikein jaksaa :O?! Ja kaksivuorotyö hällä, eli aamu tai yövuoro. Saas nähdä..
Ei taas jaksa mikään innostaa.

Kiira + asukki 39+2 (la 5.9)
 
Unikeiju Ihana toi haalari :)

Kiira- Hurjasti tsemppiä sulle, ei kuulosta kivalta toi sun turvotus! Voimia myös sitten vauva-arkeen, kun miehes on töissä! :hug:

Kävin äsken neuvolassa, eipä mitään uutta ollut. Kaikki hyvin, painoa tosin on tullut enemmän, kun olisin halunnut, mutta johtuu todennäköisesti siitä, että oon ottanut niin iisisti sen sairaalavisiitin jälkeen, että varmasti päästään käymään siellä häissä. Nyt sitten voikin taas lenkkeillä ja oikein metsästää supistuksia :) Jospa se painonnousukin siitä hidastuisi taas. Turvotustakin on ainakin tänä aamuna pikkasen, joka onneks vaikuttaa myös painoon...

Voimia kaikille viime metreille!

-dask ja typy 36+5
 
Hei
Meille syntyi pieni tytön tyllerö laskettuna päivänään 28.8. Mitat olivat 3060g ja 49cm. Limatulppahan mulla irtosi viikkoa ennen verisenä. Synnytys oli helppo ja kesti noin 8h tuntia. Kyllä muuten tiesi jo ekasta supistuksesta joka koveni, että nyt se on menoa. On tämä vaan niin ihmeellistä ja ihanaa =)
Onnittelut muillekkin vauvan saaneille.
 
cinnamo Onnea :flower:

Neuvolassa täälläkin käyty. Sokeri yhellä plussalla, muuten kaikki ihan hyvin.
Sf-mitta oli laskenu sentillä mutta ei maininnu siitä mitään..
Vauva edelleen pää alaspäin, vaikka välillä tuntuu et ois miten päin sattuu.
Painoa oli tullu aika reilusti, mutta johtuiskohan siitä ettei oo tän flunssan takia jaksanu liikkua..
Pikkuhiljaa alkaa olo helpottaa, onneks..

Synnytyksestä oli vähän puhetta.. vierailuajoista ym. kun siellä on remonttia niin isovanhemmat 16-18 ja isät 12-18.. omat tutit ja rintakumit pitää ottaa mukaan.. rintakumeja en oo tosin tarvinu..
sit se sano et kaikille tehään suolihuuhtelu :confused:
saattaa kai se olla hyvä juttu, mut ei mulle oo aikasemmin es ehotettu sitä. ihan hyvä et tuli nyt puheeks ettei sit synnytyksessä tarvi ihmetellä...

Nyt heikottaa niin hirveesti et kommentoin teiän juttuja myöhemmin...

Hyväsetti 36+6
 
CINNAMONILLE Oikein paljon onnea pikku niedosta:flower:!

KIIRA;kuulostaa kyllä tosi hurjalle noi sun turvotukses...koitahan jaksaa vielä pieni hetkin niitten kanssa...ei enää ole paljon matkaa kun palkinto on kainalossa:hug:

ON; Kävin pikasesti kaupoilla hakemassa pienemmän neidon 4 vuotis synttäreille kaikkea prinsessa sälää ja tietysti herkkuja, huuomenna pitäis sitte jaksaa varmaan hiukan leivoskella. Tänään tuli sitten muuten kutsu sinne VAMMALAAN äitiyspolille joten josko sillon sitten selviää jo tämän meidän vauvelin viimeinen syntymäpäiväaika...hui:D

lennilokinpoika 36+4
 
Paljon Onnea cinnamo prinsessasta. :flower::heart:

Kiira Kurjaa tuo että miehelläsi ei ole isyyslomaa. Onneksi oma ukkokulta jää samantien sitten lomailemaan, olisi kyllä vähän rankkaa jäädä heti 5 lapsen kanssa yksin. :(

Visitor39 Johtuukohan tosiaan tuosta että on useampi lapsi, kun itselläkin välillä unohtuu että on raskaana ja jotenkin epätodelliselta tuntuu se että kohta on vauva sylissä. Vaikka sitä on laitellutkin vauvalle kaikkea valmiiksi niin tuntuu tosiaan erillaiselta kuin muiden kanssa.

Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellisiä tuntemuksia vielä. Säihkis on vähän rauhallisempi ollut tänään, en tiiä sitten että enteileekö mitään. Huomenna olisi taas neuvola, kuulumisia siitä sitten.

Tässä masukuva tältä päivältä. Saa nähdä onkohan jo viimeinen. :)


AngelEyes ja Säihkis 37+4
 

Yhteistyössä