Syyskuun tulokkaat 2010 **** Lokakuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Huh, nostan kyllä hattua kaikille teille kellä useampi muksu, kun jaksatte hoitaa koko konkkaronkkaa ja huushollia vaikka isommatkin lapset aikas vaativia ja pieni vauva vielä siinä samassa. Moni vielä pyörittää sitä paljolti yksinään kun miehet työmatkoilla yms.

Ennie mulla sama tilanne sikäli et äitiä kun ei enää ole, niin moni asia kun on mietityttänyt niin ei ole keltä kysyä miten aikanaan meni hänellä nää jutut.:( Täti elää, mutta ei ole lapsia joten ei ole sitä vertaistukea satavilla häneltä. Käsittääkseni äitini kyllä kaikki lapsensa on imettänyt, ja mulla mennyt hyvin tähän saakka.

Vauvan rytmistä, en usko tähän mennessä koetun perusteella että voitaisiin rytmistä vielä puhua, se kyllä heittelee niin päivästä toiseen. Katotaan vuoden päästä, sitten se on kai jo muotoutunut toivottavasti :D
Välillä on ihan helppoja päiviä jolloin tyttö nukkuu usean tunnin päikkärit ja yönkin siihen perään yhdellä- max. kahdella syötöllä (yks. yö meni 5,5 h uni ennen ekaa syöttöä) Välillä ei millään malta nukkua (kuten eilen, valvo puoli kahteen ja eka herätys jo kolmelta ja sitten kuudelta, puolikasilta jne.) päivällä ei myöskään nukkunut kun pikkutorkkuja. Aika raato olin tänäaamuna |O Voi kyllä olla että osittain menee vatsavaivojen piikkiin kun kärttyilee ja valvoo, mutta kun ei ole kuitenkaan mikään huutaja sinänsä niin kai se on sellaista yleistä kärttyisyyttä tai yliväsymystä usein.

Ristiäiset, päivä on nyt varattu marraskuun lopulle ja paikkaa kävin kanssa kattomassa, ihan kiva tila tässä lähellä missä asutaan. Tilataan se pitopalvelu sinne niin ei tarvitse itse kokkailla. Täytyis alkaa kutsuja askarrella pikkuhiljaa ja se nimi päättää.

Nyt tyttö vihdoin alko unille, jospa sais vähän omaa aikaa :)

Mirot ja tysty 1+ kk
 
m a r z a Kiitos vastauksestasi... Niin mäkin maalaisjärkisesti ajattelin, että tuskin nyt pitää menkkoja odotella, kun tosiaan voi mennä vaikka se vuosikin.. mutta halusin kuitenkin kuulla vielä mitä teille on sanottu!:)

lennilokinpoika ehkäpä ne sitten vaan sanoi mulle sairaalassa niin "varmuuden vuoks"... tms. jos kerta muille ei mitään tarkkoja ohjeistuksia siitä uudesta raskaudesta oo sanottu... aika outoa kyllä, että niin eri lailla sanotaan... mutta sellastahan se on, että toinen on toista mieltä ja toinen toista...

Shuri meillä se sinkkivoide silloin pahensi vaan vaippaihottumaa ja se oli Natusanin sinkkivoidetta. Siis mun mielestä se sillai kuivatti liikaa jo ärtynyttä ihoa, kun ihottuma oli pahimmillaan. Meillä vaippaihottuma lähti perunajauholla ja Pepanthenilla, joita laitoin vuorokerroin. Ja ilmakylpyjä kans annoin... nyt iho on aivan täydellinen vaippa-alueella... laitan pari kertaa päivässä perunajauhoja varmuuden vuoksi kuitenkin!:)

Mun on kans vaikee saada herumaan maitoa pumpulle. Pumpannut olen tarvittaessa siis sen jälkeen kun vauva on syönyt toisesta tissistä (syö aina kerralla vaan yhdestä), niin toisen tissin... mutta on vaikea saada se heruminen uudelleen käyntiin.. työllä ja tuskalla saan n. 60 ml kasaan.. no eipä sitä enempää varmaan tarvikkaan tähän hätään, kun ajattelin vain hätävaraksi pumppailla, että pääsee ite salille jne.

Nyt alan selailemaan kiitoskorttivaihtoehtoja netistä... jos sais tilattua kerrankin ajoissa!;)

Nasunaskali ja Olivia 7 vko 1 pvä
 
Pikaisesti meidän kuulumisia.. en oo ehtinyt kirjoittamaan tänne vielä kertaakaan, vaikka tyttö syntyi 10.9. Nämä kaksi lasta pitävät hieman kiireisenä :D

Meillä taistellaan masuvaivojen kans. Vyöhyketerapiassa on käyty jo kolmesti, toivottavasti auttais. Alkaa olla usko koetuksella omaan osaamiseen lapsen hoidossa, kun esikoinenkin oli todella itkuinen vauvana. Ja meille moni sanoi, ettei toinen lapsi voi olla samanlainen huutaja. Pahalta näyttää... Eilinen oli taas huonompi päivä. Neit aloitti huudon iltapäivällä kolmelta ja saatiin se rauhoittumaan illalla yhdentoista aikaan. Välissä oli hiljaiset hetket, kun hän oli tissillä. Joten menninkäistyttö, täältä sulle suuri hali ja jaksamista, tiedän todella miltä sinusta tuntuu! Kahden huutaja-lapsen kokemuksella...

Jaa, nyt tytsy heräilee, lähdetään valmistautumaan taas vyöhyketerapiaan.
 
Pikaisesti neuvolakuulumisia 6vko neuvolälääkäristä, sulussa syntymämitat

Paino 5910g (3470)
pituus 58,6cm (50)
pipo 40cm (35)

Lääkärin mukaan poika kannattelee päätään kuin nelikuiset :D On muutenkin potra ja jäntevä poika. Kaikki oli kunnossa, ei mitään huomautettavaa.

Nyt ei ehdi muuta kirjoitella, kiropraktikolle mars...

Endotar & pikku-ukkeli 6 vko 2 pv
 
Meillä kävi tänään th kotikäynnillä taas punnittemassa 2-viikkosen poitsun.. Painoa oli tullu viikossa taas 400 g, ja poika painaa jo 4580 g, kun syntymäpaino oli 4095 g.
Th naureskeli, että vaikea aatella, et poika on vastasyntyny, kun on niin iso ja virkeä :)
Sanoin, et eihän se ookaan vastasyntyny enää :D

Pikkusen pojalla on nenä tukossa, mutta ei se varmaan flunssaa oo, kun ei muita oireita ole.. Täytyy yrittää kostuttaa huoneilmaa jos se auttais.

Mulla itellä haava on vähän kipee.. ei punanen, mutta haavan päältä vähän turvonnu, ja kosketusarka, vaikka samalla turta=tunnoton... Ei kiva, kun kuitenki vauvaa pitää kantaa ja imetettäessäkin vauva on yleensä haavan päällä :| Toivottavasti paranee nopeesti eikä pahene tai tulehdu tai mitään muutakaan : /

Sinkkivoiteesta täällä on ollu puhetta.. Liberon sinkkivoide ei ainakaan tehoa ollenkaan.. Oonki käyttäny bebanthenia..

Hyväsetti ja poika 17 päivää
 
Huh, viime yö olikin sitten tähänastisista villein! Siis yleensä Olivia kyllä nukkuu suht hyvin ja syö kolmen tunnin välein, mutta eilinen päivä oli alusta asti aika kamala... ensinnäkin oli kaks kertaa ihan mielettömät tissiraivarit! Mä olin jo ihan valmis heittään hanskat tiskiin ja lopettaan suutuspäissäni koko imetyksen! En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta mikä tulee, kun vauva ei yhtäkkiä huolikkaan tissiä!:( Raivoo vaan.. no kuitenkin aina loppujen lopuksi taisteluiden jälkeen se söi sitten... No illalla alkoi huutokonsertti... mikään ei auttanut ja appajees, kun menin viel tarjoon tissiä..huhhuh.. kaikki päättyi siihen, että puoli 2 pakattiin tyttö autoon ja lähdettiin ajelulle... sinne nukahti ja heräs kyl, kun tultiin kotiin, mutta oli sitten rauhoittunut. Sen jälkeen loppuyön imetykset meni hyvin ja nukkuikin hyvin. Tänään oon jännittänyt aamulla ihan sikana niitä imetyksiä, mutta onneksi kaikki on tänään mennytkin toooooooosi hyvin. Eli tiedä sitten oliko Olivialla eilen esim. masuvaivaa tms. vai oliko sitten tosiaan vaan ihan puhdasta rintaraivaria, joita voi tulla ja mennä. Toivotaan. Ainakin tosiaan tänään kaikki sujunut kuin ajatus vaan!:) (kröhöm..iltahan on toki vielä nuori, joten mitä tahansa ehtii tapahtua...;)).

Mä en vielä jaksa innostua vaikka Olivialla välillä tuntuiskin olevan jotain rytmiä. Tuntuu, että ne vaihtelee kuitenkin just kun on ehtinyt tottua johonkin!;)

Hyväsetti kyllä se haava paranee! Mä pelkäsin kans, et se tulehtuu tms. ja ihan neuroottisena seurailin koko ajan sitä.. Jotenkin kun oli niin "järkyttynyt" siit leikkauksesta, niin kauhukuvissa se haava tulehtui ja koko maha revittiin uudelleen auki jne....:( Mutta tosiaan harvoinhan ne tulehtuu... muistat vaan suihkutella ja antaa ilmakylpyjä!:) Ja mulla myös tuli "turvotusta" siihen haavan yläpuolelle... mutta se on kuulemma normaalia... ja maha oli siis toooooosi kosketusarka silloin aluksi! Siis jos siihen vain hipaisikin niin sattui tosi paljon..ei olis tullu mieleenkään laittaa esim. farkkuja tms.! Ja se haavan alue on tunnoton ja on oikeestaan edelleenkin osaksi. Lääkäri sanoi, että voi mennä kuukausia jopa vuosia, että tunto palaa normaaliksi. Mutta mieti...nyt siitä leikkauksesta on mulla 7 vkoa ja jo pari viikkoa olen pystynyt käyttämään niitä farkkuja, nukkumaan mahalla ja tehä vaikka mitä! Sen lisäksi saan aloittaa urheilemaan..aionkin täl viikolla koittaa spinningiä!:) Eli oikeesti, usko vaan se helpottaa! Ja mulla se kosketusarkuus lähti ihan yhtäkkiä pois! Toki siis vieläkin on sellainen "arka", etten mä nyt siihen huvikseni halua käpälöidä, mutta lähinnä sitä vois kuvata sana epämukava.

Nasunaskali ja Olivia 7 vko 2 pvä
 
Tissiraivareita täälläkin :wave:
Nyt on noin viikon ajan aina iltaisin Islalla vähän mopo karannut käsistä.. Ei oikein osaa rinnalle rauhoittua, huitoo ja tooosi herkästä raivostuu. Päivisin ei mitään ongelmaa onneksi. Nyt on parina iltana rauhoittunut vasta siihen, kun kävelen ja imetän yhtäaikaa. Että semmoista täällä :whistle:
Mutta eiköhän tämä tästä, sääliksi vaan käy pientä, kun paha mieli toisella.

Vastapainona raivareille tyttö on iloinen kuin aurinko aina päivisin :D Hymyilee ja juttelee, jopa pientä hihkumista on saanut aikaiseksi. Hyväntuulinen pimu, ja tissikin silloin kelpaa mainiosti.

Jaahas, ja nyt taas typyllä nälkä kurnii, joten syöttämään. Josko tänä iltana selvittäisiinkin ilman raivareita.. :D

Nipistys ja Isla 1kk 11pv
 
Ihmeellinen rauha talossa ollut jo hetken aikaa. Kaikki lapsukaiset nukkuu.

Meillä oli eilen ja tänäänkin vielä kunnon masuvaivat oikeastaan eka kertaa. Syynä on se korvatulehdukseen menevä ab-kuuri. Relatippoja ollaan annettu, mutta silti massu reagoi. Eilen kyllä illasta sai kakattua ja rupsuteltua siihen malliin, että kun klo 23.30 nukahti niin nukkui puol viiteen asti. Ei ole ikinä meidän poitsu noin kauaa yhteen menoon nukkunut. Oli itsekin ihan pirteä, kun heräsin syöttämään. Tänäänkin massu vielä vaivannut, mutta nytkin nukkuu tyytyväisenä taas. Torstaina on 2kk neuvolalääkäri niin hän katsoo korvat uudelleen ja muutenkin saa tutkailla. Inhottavaa, kun flussa ja räkäisyys vaan jatkuu, vaikka kuuri päällä. On kyllä Amorion, josta ei tytöilläkään ole ikinä korvatulehdus parantunut.

Nyt tällaista omanapaista turinaa..parasta mennä nukkumaan..
-Poni ja poju pian 2kk
 
Moikka!

Meillä on vähän samanlainen, vapaa elämäntyyli kun ponilla. Meillä ei kauheesti ole mitään rutiineja, enkä ota siitä mitään stressiä. Mekin liikutaan tosi paljon lasten kanssa, joskus päikkärit nukutaan vieraiden luona, joskus autossa, joskus kaupungilla vaunuissa. Mua ahdistais jos olisin niin sidottu kotiin, etä pitäis aina tiettyyn aikaan olla kotona. Siksi ollaan opettu lapset nukkumaan pienessä metelissä eikä meidän lapset herää vaikka niitä siirtelee unissaan esim. autosta omaan sänkyyn. =) Meidän perheelle sopii tämmöinen tyyli, mutta ymmärrän myös niitä jotka haluavat rutiineja ja säännöllistä elämää.

Neuvolassa käytiin vauvan kanssa alkuviikosta. Mitat oli 3945g (syntymäpaino 3480g) ja 53 cm (syntymäpituus 48cm). painoa oli tullut keskimäärin 170 g viikossa, mikä on kuulemma niukin naukin onko tarpeeksi. Siksi saatiin kontrolliaika kahden viikon päähän. Muutoin kaikki oli kunnossa.

Jälkivuodon luulin jo loppuneen kun lähes viiteen päivään ei tullut mitään, mutta tänään se sitten alkoi uudestaan. Ja bongasin tänään myös aika ison verihyytymän vessareissulla. Pitäisköhän sitä huolestua...

Riittämättömyyden tunnetta muistan minäkin tunteneeni kun sain kakkosen, mutta en enää. Nyt nuo kaksi isompaa leikkii sen verran jo yhdessä, ettei mun tarvitse pitää seuraa eism. imetyksen aikana. Toki välillä tulee niitäkin hetkiä, kun kakkonen haluaa syliin juuri silloin kun hoidan vauvaa, mutta aika nopeasti tyttö huomaa etten nyt voi ottaa häntä syliin ja menee isoveljensä kanssa leikkimään. Ainakin toistaiseksi meillä vauva ja kakkonen ovat nukkuneet päikkärit samaan aikaan, joten silloin mulla on hetki aikaa olla ihan vaan esikoisen kanssa.

Ristiäispaikkaa pitäis alkaa metsästämään. Luultavasti vietetään ne jossain seurakunnan tiloissa marraskuun lopulla.

marza ja onni, tänään 3 vkoa :heart:
 
Heips!

Täälläkin käytiin maanantaina neuvolassa. Painoa neidillä oli 5035 g (3497 g) ja pituutta 54 cm (50 cm) eli ihan mukavasti meillä tissimaidolla kasvellaan. Muutenkin kaikki oli ok ja seuraava käynti onkin sit 2 kk lääkäri. Rotarokotetta ei meidän neidille nyt sitten oteta ollenkaan, kun asiaa pohdiskelin tarpeeksi.

Tänään käytiin ekan kerran vyöhyketerapiassakin. Nyt vaan katsellaan että oliko apua noihin masuvaivoihin, maanantaina vielä olisi uusi käynti jos ei auttanut ekalla kerralla.
Kun mentiin tuonne ja hoito alkoi niin Nuppu huusi vaan suoraa huutoa. Sitten sanoi että nyt tuntuu että pehmenee nuo suoliston alueet niin sitten tyttönen nukahtikin ja sai painella huoletta reilumminkin. Heti kun löytyi aristava kohta niin heräsi ja alkoi itkemään että kyllä tuosta kai jotain hyötyä oli. :) Toivottavasti vaan pitempi aikaista.
Sain myös vinkin että kannattaa nuo gefilus- ja relatipat korvata Bioteekin Probiootti Baby valmisteella, kun kuulemma on monipuolisemmat maitohappobakteerit tuossa. Meinasin sitä nyt kokeilla kunhan pääsen luontaistuotekaupassa käymään.

Rytmiä ei meilläkään ole, tai no öisin on nyt ollut muutama yö samanlaisia, eli nukkumaan mennään siinä 22-23 ja herätään syömään 2-3 maissa ja sit 6-7 maissa. Päivät onkin sitten yleensä aika sekalaisia. Nuppu nukkuu sellasia pieniä pätkiä ja ehkä yhdet vähän pitemmät unet jos jaksaa sitterissä heiluttaa. Kantoliinassa kyllä nukkuu ihan hyviä uni pätkiä, mutta siinäkään kun ei voi koko ajan kantaa.

AngelEyes ja Nuppu 5vko
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys täältä!

Meilläkin nukutaan yöt pääosin yhdellä syötöllä. Viime yönä oli kahdella, mutta arvelinkin näin olevan, ettei jakseta pitkää pätkää nukkua, kun ei ollutkaan illlalla sellasia normaaleja tissimaratoneja. Ennätyspätkä olikin tossa maanantaina 8,5 h! En ollut uskoa kyllä silmiäni kun heräsin. Siinä sai jo itsekin nukkua tosi kivan pätkän. Niskat mulla on ollu nyt vähän kipeenä kun likka nukkuu sit sen viimesen pätkän vieressä ja sit en osaa nukkua rennosti.

Jälkivuoto ollu täälläkin vähän outoa. On ollut pitkiä pätkiä, ettei mitään vuotoa ja sitten tulee taas kirkkaampaa vertakin. Toivottavasti nyt lopullisesti ohi!

Onko kellään alkaneet jo menkat? Mä jännityksel odotan kuin nyt käy, kun esikoisen syntymän jälkeen 3kk:n päästä tuli jo ekat, vaikka täysimetyksel mentiinkin.

Hassua, että täälläkin vauvakuume nostaa päätään. Mä olin niin vannonut, että kaksi riittää. Ja oon siis edelleenki sitä mieltä, mutta niin se vaan haikeus on nyt iskenyt, että koenko tän vauva-ajan nyt viimestä kertaa. On se ihmismieli kumma. Reilu kuukausi sitten olin niiiiin täynnä koko mahaa ja raskautta ja jo nyt katselen ihaillen ja haikeudella mahoja! :D. Mutta kyllä tässä nyt täytyy jäitä hattuun laittaa kun nää on kuitenkin pienellä ikäerolla ja vipinää riittää jo muutenkin. Mies tosin nyt on muuttanut kantaansa, hän haluaisikin kolmannen kans samaa syssyyn :D. On nää vauvat kyl jänniä tapauksia, sitä jotenki ajattelee tosiaan, että kun tääkin on niin ihana, niin mä haluan näitä lisää!

nyt taitaa olla ruokailuhetken aika!

primrose ja neiti perjantaina 6 viikkoa
 
Meillä nää rintaraivarit ja itkuiset illat jatkuu! Alan olla oikeesti tooooosi rikki ton imetyksen kanssa. Se on NIIIIN turhauttavaa, kun tissi ei kelpaa ja tulee itelle todella huono fiilis, kun toinen vaan karjuu naama punaisena! Olen aivan neuvoton, että mitä tehdä, koska tuntuu että kaikkea on jo kokeiltu..:( En tiedä onko kyse sitten siitä, että tuputan sitä rintaa liikaa. Ennen tyttö söi 2-3h välein ja nyt menee jopa 5-6 tuntiakin yöllä, että syö... ja se ei tarkoita, että vauva nukkuisi tyytyväisenä tuon ajan..vaan heräilee ja itkee! Sitten luulen tietenkin, että sen on nälkä ja tarjoan tissiä ja siitä se raivoaminen vasta alkaakin... lopulta nukahtaa sitten hyssytellen syliin.

Kolme yötä on nyt ollut tällästä enemmän ja vähemmän.. välillä kyllä joku syöttö voi mennä ihan hyvinkin. Sitten mietin, että saako vauva noilla harvennetuilla imemiskerroillaan tarpeeksi maitoa?? Vai voinko luottaa siihen, että "nälkäinen vauva kyllä syö"!?

Tää on sikäli outoa, että yleensähän rintaraivarilaiset suostuu nimenomaan syömään yöllä/puoliunissaan, mutta meillä tuntuu just olevan päinvastoin. Ja just yöllä onkin niin raivostuttavaa se huuto, kuten varmasti tiedätte!:(:(:(

On niin tehnyt mieli antaa pullosta pumpattua maitoa tms. mutta se varmasti vaan pahentaisi tilannetta...

Millaisia kokemuksia teillä on näistä raivareista? Olis niin ihana saada vertaistukea!:'(

Päivisin vauva syö n. 3-5h välein ja on tyytyväinen ja hymyileväinen ja nukkuu PALJON. Illalla sitten tosiaan alkaa se raivoaminen... voisko olla niinkin, että tytöllä on yöllä päivä ja päivällä yö ja sen takia iltaisin raivoaa? Vai oisko sitä yliväsymystä?

Menispä nää pian ohi!:'( On niin hajottavaa, kun toinen vaan huutaa ja huutaa eikä tiedä mikä sillä on!:(:(

Nasunaskali ja Olivia kohta 8 vko
 
nasunaskali ensin kiitos taas haavan paranemiskannustuksesta :)
ja sit rintaraivareista.. meillä on samankuulosta. mutta niin päin, että poika syö hyvin just heränneenä eli yöllä... mutta päivällä ennen nukahtamista ( ja illalla) ei malta tai jaksa syyä ja sit raivoaa... siis kuitenki haluais tissiä mut ei kuitenkaan halua. siitä alkaa kauhea huuto joka loppuu kun poika nukahtaa.. oon siis ite aatellu et on yliväsyny eikä siks syö ja huutaaki sen takia..
nytkin poika huutaa ja yrittää syödä, mut kohta varmmaan nukahtaa..

mulle on varmaan tullu pissatulehdus takas :mad: täytyy aamulla käydä tk:ssa..
ja pojalla on tukkonen nenä.. ei siis varmaan flunssaa kun ei muita oireita ja tää on kestäny jo useemman päivän.. miten te ootte helpottanu tukkosen vauvan oloa ? ja mistähän vois johtua tää tukkosuus? th meinas et maito menee nenään.. en tiiä.. mut poika nukkuis varmaan yöllä pitempiä pätkiä jos ei heräis siihen et nenä on tukossa |O

ja nyt tää jo nukahti, eli oli vaan väsyny taas..

illat ja yökantamiset on mulle vaikeita. kun haava ja maha (ja nyt taas pissatulehus ) vaivaa ja mies tekee pitkää päivää et yölläkään ei saa hoitoapua.. itkin sille eilen, et en oikeestaan saa toivuttua leikkauksesta kun ei oo täällä hirveesti apua.. plus että on alkanu masentaa koko synnytys ja leikkaus.. siis se kun ei onnistunu niinku ois toivonu :'( ja nyt sen leikkauksen takia kaikki on niin vaikeaa...
anteeks tää valitus....

hyväsetti ja poitsu 19 päivää
 
Heippa kaikille!

Mä voisin suudella Disflatylin keksijän jalkoja! Viime lauantaina vaihdoin Cuplikset siihen ja tuntuu kuin tuo poika olis aivan eri ihminen, nukkuu ilman suurempia ähinöitä ja hereillä ollessaan on tyytyväinen ja iloinen vesseli, meillä on siis alettu nyt hymyilläkin! Lisäksi Aaron on alkanut myös "jutella" eli pitää kaikenmoisia ihme äännähdyksiä, kun seurustellaan. Oon vaan niin onnellinen, että löytyi apu toisen masunväänteisiin eikä ollut koliikista kyse. Nytkin pikkuinen nukkua ynisee tyytyväisenä tuossa sitterissä.

Rytmistä, meillä edelleen herätään 1,5-2 tunnin välein syömään. Eipä tässä auta kuin vaan odotella, että rytmi aikanaan muuttuu vähän "äitiystävällisemmäksi". :stick: Hehe.

Hyväsetti kyseli vauvan tukkoisuuden helpottamisesta. Aaronilla on välillä nenä ollut vähän tukossa, meillä on ainakin auttaneet apteekista saatavat keittosuolatipat (niitä tiputtelen kaverin nenään tarpeen mukaan) ja se, että nostan pinnasängyn pääpuolta esimerkiksi kirjojen avulla vähän ylemmäs.

Tänään käytiin 1-kuukautisneuvolassa. Äitin "pikkunen" painaa jo huimat 5545 grammaa ja on 57,5 senttiä pitkä eli aikamoinen jötikkä. Neuvolantäti naureskelikin, että äiti tarvii kohta fysioterapiaa, ku tuommoista pötköä nostelee ja kanniskelee päivät pitkät. Hyvin poika ottaa myös katsekontaktia ja helistintä seuraili hienosti, kun kokeiltiin. Vastasyntyneen refleksit ovat alkaneet kadota. Parin viikon päästä onkin sitten lääkäri ja poika saa ekan satsin rotarokotetta.

Oma olo on hyvä, jälkivuotoa ei ole tullut enää moneen päivään ja kun vaa'alla kävin tänään niin kaikki raskauskilot ovat jo lähteneet, nyt sitten vaan toivotaan että alkaisivat tippua myös ne ennen raskauttakin tulleet ylimääräiset.

Mutta nyt meen keittämään kahvit ja syömään jotain ennen kuin tuo murunen tuosta heräilee. Tsempit kaikille! :hug:

mt & Aaron 1 kk
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tänään 2kk lääkärinneuvola. Tässäpä mitat, suluissa syntymämitat:
5770g (3030g )
54.6 cm (46cm )
39 cm (33cm )
Kasvu siis hyvää, etenkin tuo paino puoli:).

Muutoinkin kaikki hyvin. Korvat eivät enää punoita ja tärykalvot liikkuivat hyvin, joten antibiootti saadaan lopettaa. Tämä lääkäri kyllä kyseenalaisti koko kuurin, koska kuurin määrännyt lääkäri ei ollut tarkistanut tärykalvojen liikkuvuutta. Korvatulehduksistahan n. 80% on virusperäisiä, mutta kuuri kuitenkin helpotti limaisuutta. Toisaalta aiheutti masukipuja, joten hyvä sinäänsä että saatiin lupa lopettaa. Edelleen vauva on limainen, mutta keuhkot siistit. Lääkäri sanoi, että flussa voi pieniläkin jatkua pitkää ilman huolta. Meillä alkaa kyllä koko poppoo olemaan parempaan suuntaa menossa flunssan suhtee niin jospa se tästä suttaantuisi. Alkaa vaan väliin oma jaksaminen olemaan koetuksella kolmen flunssamuksun kanssa nukkuessa ja itekkin edelleen hieman puolikuntoinen. Mies töissä niin ei hällekkään voi öitä nakittaa.

Vauvan tukkoisuutta olen helpottanut juuri nostamalla pääpuolta ylös (tyynyjä petarin alle, kun perhepedissä ollaan ). Keittosuolatippoja tarpeen mukaan 2-5xpv ja sen jälkeen imut nenä-friidalla , jota ihan loisto vekotin. Tuli vasta tälle kolmelle hankittua, kun muita niistetty pikkuniistäjällä, joka ihan surkea. Sipulia pilkottuna harson sisään ja sänkyyn. Lääkäri neuvoi laittamaan vauvan nenään rintamaitoa, mutta tätä en ole kokeillut miten toimii käytännössä.

Hyväsetti
Mulla oli melko lailla samoihin aikoihin juuri samanlaisia tuntemuksia jaksamisen suhteen kuin sulla, vaikka takana sujuva alatiesynnytys. Jotenkin jäi väsymys päälle ja tuo tunne ettei siitä alkuajan väsymyksestä pääse yli. Pian alkoi kyllä helpottamaan. Varmaan oma fyysinen kunto alkoi nousta tai jotain. Mutta jos tuo jatkuu niin kannattaa puhua asiasta neuvolassa viimeistään jälkitarkistuksessa. Siinähän käydään tarvittaessa vielä synnytystä läpi. Mulle ne tyrkytti neuvolasta perhetyöntekijää ihan kysymättä hoitamaan isompia lapsia, jotta olisin voinnut hoitaa vauvaa rauhassa ja nukkua sen kanssa päikkyjä. En kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi ottaa. Niin ja kiinnitä huomiota syömisiin ja vitamiineihin sekä jaksamisen mukaan ulkoilua kirpeässä syyssäässä.

Nyt petiin, jotta ehtii nukkua ennen seuraavaa herätystä, joka ollut viimeaikoina melko tarkkaan klo 2.
-Poni ja pikkumies pian 2kk
 
Huh, viime yö meni täällä vähän paremmin ja rintaraivareiltakin vältyttiin! Onneksi! Huomenna on nimittäin ristiäiset ja tuli niin tarpeeseen huudoton yö!:)

Kokeilin muuten eilen kapalointia uniliinalla! Aluksi Olivia nukahti siihen heti..mutta sitten noin vartin kuluttua heräs ja alkoi hirvee huuto ja protestointi...hetken yritin hyssytellä jne. mutta sitten luovutin ja otin pois...ja se nukahti heti... Mutta aion kyllä uudelleen koittaa sitä! Olivia nimittäin viuhtoo niin paljon unissaan ja liikkuu myös sängyssä, joten toivon että kapaloinnilla se sais nukuttuu paremmin!

Hyväsetti mua masensi kans tooooosi paljon se, että joutuikin leikkaukseen ja että mikään ei mennyt niin kuin oli ajatellut.:( Tuntuu vieläkin, että en oo synnyttänyt, vaan että oon ollut leikkauksessa. Pikkuhiljaa kuitenkin olen siitäkin päässyt yli. En tiedä syötkö vielä särkylääkkeitä, mutta mulle ainakin sanottiin, että niitä voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä, eikä kannata kärvistellä sissinä! Eli sillai saat varmasti sitä kipua pienemmäksi ja voit paremmin puuhastella. Usko tai älä niin yhtäkkiä huomaat, että sul onkin paljon parempi olo!

Komppaan Poni06a Nenä-Frida on ykkönen! Meidän Olivialla usein myös öisin kuivuu räkää nenään ja nenä "vinkuu". Aamulla sitten tiputan muutaman tipan keittosuolaliostippoja nenuun ja imaisen krookut Fridalla pois ja taas on hyvä!:) Oikeestaan teen ton joka aamu! Ei siis ole kyse mistään flunssasta, vaan uskon että just maitoa kuivuu sinne nenään tms. Varmasti ilmankostutinkin voisi auttaa. Tyttö kyllä inhoaa henkeen ja vereen tuota laitetta, mutta äkkiähän se on ohi!:)

Tänään ohjelmassa leivontaa ja papin treffausta, huomenna on ristiäiset!
Aurinko paistaa ja mieli on pirteä hyvin nukutun yön jäljiltä!:)
Mukavaa perjantaita myös teille kaikille!:D

Nasunaskali ja Olivia kohta 8vko
 
Hyväsetti: Ootko syönyt jo useamman antibioottikuurin? Mä oon syöny jo kaks antibioottikuuria (nitrofur ja selexid) ja silti taas uusi pissatulehdus. :mad: Nyt sain kefexin kuurin ja toista päivää sitä nyt syön ja nyt jo tuntuu että olo alkaa helpottaa. Tuon selexidin aikana ei missään vaiheessa edes tuntunut että ois tehonnut. Ärsyttävintä tässä on se että vauvan mahaa kipristelee, ilmavaivoja on paljon ja ruohonvihreää kakkaa on joka ikisessä vaipassa. Toinen reppana joutuu kärsimään mun vaivojen takia! : /

Meidän neiti on kyllä muuten tosi kiltti mutta varsinkin iltaisella nuo masuvaivat pahenee. Nukkuu kyllä öisin 4-6h pätkiä ja onneksi ei silloin tirise masuvaivoja. Kasvanutkin on omissa silmissä kovasti, ja posket on ruvennut pullistumaan. :) Ensi viikolla oisi sitten 1kk neuvola.

Sain ihmeekseni aikaiseksi varata seurakuntakodin ja papinkin. Ristiäiset oisi nyt sitten 21.11. ja nimikin on saatu neidille päätettyä.

terkuin minä ja Rosinarusina 3vko+2pv
 
Mä olen selättänyt kaikki pissatulehdukset karpalo c-vitamiinilla. Kuukausi sitten kun sairaalasta kotiuduin niin pari päivää sen jälkeen alkoi pissatulehduksen oireet, niin ei kun karpalo c-vitamiinia vain hakemaan sekä karpalomehua, niin tulehduksen sain taltutettua! Alkuun vielä kun ottaa tupla-annoksen sitä C:tä niin se vaikuttaa bakteerien kasvualustaan epäsuotuisasti. Nyt sitten olen edelleen syönyt karpalo C-vitamiinia ja päivittäin juonut karpalomehua. Niin on tulehdukset pysyneet poissa.:)

Mirot kyllähän sitä olisi ollut mukava äidin kanssa keskustella raskausaikana näistä asioista ja vaikka tädin kanssa suht läheisiä ollaankin niin ei se kuitenkaan ole sama asia kuin oma äiti. Mutta minkäs tälle voi. Harmittaa tietenkin, että äiti ei ikinä nähnyt hänen lapsenlastaan.:(

Meillä yöunet on nyt selvästi pidentyneet, kun aluksi neiti heräsi kahden tunnin välein syömään. Viime yönäkin olisi saanut nukkua kuuden tunnin yöunet, mutta kahden aikaan herätti koira, kun haukkui tarhassa jotain ja kolmen aikaan herättiin siihen kun keittiössä on hiiri loukussa ja räpisteli menemään. Niin miehen piti nousta listimään se. Saas nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan...

Ristiäiset meillä on viikon päästä viikonloppuna. Itse pääsen niiden suhteen tosi helpolla, kun ne järjestetään tätini luona ja he hoitavat kaikkin järjestelyt.=) Meidän perheen ei tarvitse muuta kuin ilmestyä paikalle. Kastemaljaa tässä mietiskelin ja soitin isälleni ja kysyin onko hänellä ehdotusta siihen, niin hän ilmoitti että vaavi saa kristallisen kastemaljan jonka pohjaan kaiverretaan kastepäivä ja myöhemmin sitten vielä nimi.:heart: Sekä pohjaan mahtuu myös lisää kaiverruksia eli jos tulisi vaikka sisaruksia tai sitten joskus tytön omien lasten kastepäivät ja nimet.

Kastemekkona meillä on minun vanha kastemekko, jonka äitini on tehnyt. Eli mekolla on tunnearvoa.:heart:

Nyt taitaa olla neidillä taas nälkä joten pitänee lähteä avaamaan maitobaari.:D

ennie ja tyttö melkein 5 viikkoa
 
Täällä näyttäis rintaraivarit jatkuvan illasta toiseen, eikä mikään tunnu oikein auttavan :| Mulla on itsellä aika avuton olo, kun ei meidän aiemmilla lapsilla koskaan näitä ollut. Todella kurjaa, kun en osaa pientä rauhoittaa. Onneks näitä on vain iltaisin 2 viimeisellä syötöllä, muuten tissi kelpaa ihan ilman mitään ongelmia :) Yölläkin tyttö syö ilman mukinoita, yleensä hän ei kyllä ehdi ihan täysin edes herätä, kun tissi on jo suussa.. Unipätkät menee nykyään 4h+2h+3h, joten ihan hyvin saan itsekin nukuttua. Päivällä tyttö nukkuu yhdet pitkät päikkärit (~4h) vaunuissa ulkona ja parit lyhyet sisällä. Ja mun on pakko lenkkeillä joka päivä, muuten Isla ei nukahda vaunuihin niin hyvään uneen, että jaksais sen 4 tuntia yhteen syssyyn posottaa :D Mutta toivottavasti noi rintaraivarit alkais pikku hiljaa helpottaa, ja kiva jos nasunaskalin Olivia ois nyt ne raivarit kokonaan unohtanut. Onko teillä vielä niitä ollut? Kaikille muillekin raivareiden kanssa painiville :hug: Josko nää pienet jossain vaiheessa tajuais, että se raivoaminen on ihan humpuukia :D

Meillä on myös noi keittosuolatipat käytössä, mutta frida on vielä ostamatta. Ikinä en sitä muista, kun on kylillä käyntiä :) Sitä on niiiin paljon kehuttu, että pitää itselle myös se hankkia.

Ja meidän neiti on vihdoin ja viimein tajunnut, että tutti ei ole sen pahin vihollinen ja että sitä on ihan kiva silloin tällöin lutkuttaa. Vaunu-unille olen saanut sen tutin salakavalasti hivutettua suuhun imuun, ja on sitten sen verran varmaan jo tottunut, että kelpaa jo muulloinkin :D Meillä tuo kakkonen ei missään vaiheessa huolinu tuttia, ja mun mielestä se hankaloitti jonkin verran noita rauhoittumisia, joten ihanaa jos tämä suostuu sitä syömään.

Rintamaito tuntuis riittävän, ainakin noista lisääntyneistä pyllymakkaroista ja kolmoisleuasta päätellen :LOL:

Nipistys ja Isla 1kk 2vk
 
Heippa!

Täällä päivät sujuu hyvin. Vauva on edelleen tyytväinen eikä turhia kitise. Nukkuu vaunuissa jopa viiden tunnin päikkäreitä ja öisin pärjätään yhdellä syötöllä. Iltaisin vauva on aika pitkään hereillä, mutta muutoin nukkuu oikeastaan vaan. Eilen sain vauvalta ekan hymyn. :heart: ja se kyllä pelastaa pahimmankin päivän.

Tsemppihalit kaikille joita vauva valvottaa. :hug:

nasunaskali, voisko tiedän vauvalla olla lievää koliikkia? Vai huutaako vauva vaan tissillä? Meidän kakkosella oli lievä koliikki, mitä en itse tajunnut ennen kun neuvolassa kerroin vauvan käyttäytymisestä. Vauva huusi aina iltaisin ja huuto alkoi tissiltä. Huudot alkoi vauvan ollessa 2kk ja jatkui noin kuukauden verran. Vauva huusi joka ilta noin 2-4 tuntia eikä mikään ei auttanut itkuun. Ei tutti, tissi eikä syli. Lopulta vauva oli varmaan niin väsynyt huutamiseen että lopulta nukahti ja nukkui ihan hyvin yönsä.

Ehkäisystä vielä kysyisin teiltä, eli ootteko nyt käyttäneet jotain ehkäisyä vaan uskallatteko luottaa täysimetyksen ehkysytehoon tai siihen ettei menkat ole alkaneet? Me ollaan kahden edellisen synnytyksen jälkeen oltu ilman ehkäisyä jälkitarkastukseen asti, eli noin 2 kk synnytyksen jälkeen ja mä olen luottanut siihen etten tule raskaaksi kun menkatkaan ei ole alkaneet. Nyt kuitenkin vähän pelottaa jos tulisinkin raskaaksi, vaikka kai se aika epätodennäköistä on. Kondomin käyttö ei ole meillä vaihtoehto, koska siihen tunnelma lässähtää heti. :(:O Toisaalta neljäs vauva ei olis maailmanloppu, mutta se muutais tosi paljon käytännössä.

Vauvan nenän tukkoisuuden helpottamiseen mäkin liputan tuon nenä-friidan puolesta. Se on loisto keksintö. Meilläkin oli esikoisella käytössä pikku-niistäjä, ja sillä saa kyllä heittää vesilintua. :LOL: Lisäks mäkin olen käyttänyt suolatippoja ja ne saa kyllä isommat klöntit hyvin tulemaan ulos.

Mukavaa viikonloppua!

marza ja onni
 
Kiitos Lahopää-Liisa tästä pinosta!!Voisitko pliis laittaa minutkin listalle,eli miita1969-kolmas-41v-TYKS-rv.39+4-3330g ja 48cm ja poika!!Pojan paino on nyt kuukauden ikäisenä 4380g!!TäälTackTack voidaan muuten ihan hyvin ja minäkin toipunut nopeasti tästä LUOMUSYÖKSYsynnytyksestä!!

miita1969 ja Walter 1kk3pvä.
 
Unikeiju synnyttää !

Eli josko sitä ehtisi jonkinmoisen stoorin väsätä !
Torstai 30.9 oli ihan kuin mikä tahansa päivä en aavistanutkaan että se kauan odotettu tapahtuma olisi jo lähellä :) ainoa poikkeus päivässä oli se että nukuin miehen "käskystä" päiväunet jotka venyivät 2,5 h mittaisiksi. Iltaruoan jälkeen menin sohvalle istumaan ...mies ja lapset lähtivät harrastuksiinsa.

Kello 18.00 aikaan lorahti housuihin jotain ja lähdin vessaan tarkistus reissulle no siinä kävellessä sitä jotain vain valui ja valui ,josta sitten jo aavistelinkin sen olevan lapsivettä...
soitin lasten hoitajalle ja miehelle sekä synnytysvastaanottoon josta pyysivät tulemaan illan aikana käymään... mies ja lapset tuli kotiin n.19.45... käytiin pesulla ja n.21.00 lähdettiin ajamaan kohti Tamperetta... matkalla alkoi supistella ja niitä tuli 4-7 min välein .
Veimme lapset hoitoon Ylöjärvelle.

Taysissa olimme 22.15... pääsin käyrille ja sen jälkeen tehtiin tutkimus oli 3cm auki ronkkiminen sai supistukset yltymään ... menin suihkuun joka aluksi helpotti mutta aika pian jouduin antamaan periksi ja pyysin päästä saliin... voi sitä tuskaa mikä oli odotella saliin pääsyä... kello oli 23.30. ajattelin etten kyllä selviä ikinä hengissä.
00.04 sain geelipussin selkään se auttoi hetken... pyysin epiduraalia mutta kätilö sanoi ettei usko sen ehtivän enään vaikuttaa joten ehdotti spinaalia, myönnyin siihen. Tutkimuksessa olinkin auki jo 6-7 cm eli en ihmettele niitä kipuja mitkä oli.
00.40 sain sitten sen spinaalin ja kivut hävis kyllä heti... siinä ehti tovin sitten nauttimaan taas touhusta ... 01.35 alkoi jälleen supistukset tuntumaan mahassa onneksi selkäkivut ei palanneet... 01.45 alkoi ponnistaminen ja 02.02 oli poika syntynyt ....
Synnytyksestä jäi ihan hyvä fiilis loppujenlopuksi ja kummasti ne kivut sitten jälkeenpäin unohtuu... vaikka siinä saliin mennessä olin varma että lapset on nyt tässä niin enpä enään oo niin varma :p
Poitsun mitat siis oli 4380g ja 52 cm, py37cm... kätilö joutui imemään pikkuisen kaksikertaa kun oli niin tukkoinen.
2.10 poitsu joutui lastenosastolle antibioottiin ...kiitos yöhoitajan joka oli määrännyt poitsun tukkoisuuden takia aamuksi labrat... se oli kamala päivä...kaikki tapahtui niin nopeasti ja epätietoisuus oli raastavaa... poitsusta otettiin selkäydinnäyte,keuhkokuvat,verenkuva,pissanäyte.... syytä tulehdusarvojen korkeaan nousuun ei saatu selville... antibiootti auttoi kuitenkin hyvin ja 6.10 sairaalassa ramppaamiset päättyivät kun poitsu pääsi kotiin.

Kotona on sujunut hyvin ...poitsu nukkuu yöt hyvin herää 1-2 kertaa päivällä tankataan sitten tiuhempaan. Ihana tapaus :heart:

Siinäpä sitä tarinaa ...
Sisu 2 tuntia


Sisu 2vko


Kuulumisiin

Unikeiju+sisu 3vko
 
Sainpas luettua teidän parin päivän kuulumiset =) Voimia kaikille rintaraivareiden, masuvaivojen, iltaitkujen ja muidenkin vaivojen kanssa painiville :hug: Meillä ei ole vähään aikaan rintaraivareita ollut, mutta silloin kun oli, niin juurikin öisin puoliunisena/yliväsyneenä.

Oltiin pari päivää mun isän luona. Tarkoitus oli mennä sinne, että saisin vähän apua lapsen ja koiran hoitamiseen kun mies oli su-pe poissa kotoa. Reissu vaan olikin sitten ihan kauhea, eikä apu ollut ollenkaan sellaista kuin olin toivonut. Äitipuolen mielestä imetän lastani liikaa, kannan häntä väärin, enkä oikeastaan muutenkaan tee juuri mitään oikein, ja kaiken kukkuraksi laiminlyön koiraani... :'( Nyt on aika paskat (anteeksi kiroilu) fiilikset. Sitä yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta välillä vähän vaikeaa.

Menninkäistyttö, kauanko teillä meni, ennenkuin disflatyl alkoi vaikuttaa? Me aloitettiin lääkkeen antaminen tänään. Välillä jo näytti, että vatsavaivat loppuivat, mutta tulivatkin sitten takaisin entistä pahempina. Kun sitten näin kaverin viikon vanhemman muksun niin tyytyväisenä hihkuvan samalla kun piereskeli, niin päätin ehdottomasti aloittaa tuon lääkkeen antamisen. Meillä kun parhaimmillaankin pierrään naama kurtussa ja yleenä vähintään äkinän kera ja aika usein ihan kunnon parun kanssa :| Mut jospa tuo disflatyl auttais.

Automatka isän luo oli n. 200 km, josta menomatkalla tyttö nukkui ensimmäiset 40 km ja loput itki. Kotimatka meni hällä kokonaan nukkuessa yhtä evästaukoa lukuunottamatta. Eli ei sentään meillä taida olla autoilua inhoava napero, niin kuin ehdin pelätä.

En tiedä osaako tyttö varsinaisesti vierastaa (no opas kirjojen mukaan ei noin nuorena osaa), mutta kyllä hän isäni ja äitipuoleni sylissä aina itki enempi kuin minun sylissäni, ja monesti rauhoittui heti kun vain näkikin minut. Ylipäänsä itkeskeli kylässä paljon enempi ja ilmoitti kaikista tarpeisttan heti kunnon huudolla, ihan kuin ei olisi luottanut siihen, että kyllä hänestä pidetään huolta.

Meillä ei ole toistaiseksi ollut kovinkaan tuota tukkoisen nenän ongelmaa. Maitoa kyllä nenuun aina joskus nousee, välillä tulee puklutkin puoliksi nenän kautta ulos, mutta hyvin on röörit kuitenkin pysynyt auki.

Nipistys, kiva että teillä on tutti alkanut maistumaan! Tuli tutista mieleen sekin, että joskus kun lapsi tuntuu vain kaipaavan turvaa, niin otan hänet rinnalleni kuin alkaisin imettämään, mutta laitankin vain tutin suuhun. Tämä on meillä auttanut jonkin verran masuvaivojenkin aikana. Että jos tutti maistuu ja lapsi vain itkee (muuta kuin nälkäänsä), niin kannattaa ehkä kokeilla ;)

Tais tulla vähän sekavassa järjestyksessä kaikki teksti. Sitä se väsymys teettää... Vaan etteköhän te ymmärrä :flower:

Shuri ja pieni reipas Päivänsäde pian 2 kk
 
Eilen oli ristiäiset ja tosi hyvin meni! Olivia Mila Elisabeth tuli nimeksi ja hienosti jaksoi neiti koko juhlan ajan! Ei itkun itkua!:)

Nipistys meillä on nyt ne rintaraivarit loppu! (kopkopkop) Eli niitä oli viime viikolla enemmän tai vähemmän kolmen päivän aikana, mutta sitten yhtäkkiä loppuivat ja loppui myös iltaitkut ja huonot yöt samalla. Kuka sitä tietää mikä niiden taustalla sitten oli... olisko ollut masuvaivoja tms. tai sitten vaan semmosia rintaraivareita mitä nyt välillä voi olla ja mennä...eli joku sellanen vaihe vaan (olen lukenut sieltä Imetystukisivuilta). Eli m a r z a ei siis ole koliikkia... Onneksi!:) Ja muutenhan Olivia on siis aina tosi tyytyväinen ja yleensä siis ei itkekkään... ne oli nuo kolme iltaa viime viikolla, kun oli niitä iltaitkuja ja sit tietty satunnaisesti joskus yliväsyneenä. Ja tietenkin huonoja öitä tulee tulevaisuudessakin varmasti niin kuin kaikilla vauvoilla joskus!:) Onneksi nyt on tosiaan mennyt vanhaan hyvään malliin taas kolme viimeistä yötä ja uskotaan nyt siihen, että tää taas jatkuu!:) Sillon, kun oli nuo huonot illat/yöt niin pahintahan on se, kun ei tiedä kauanko ne jatkuu!

Nipistys hyvä, että tutti maistuu siellä!:D

Unikeiju onpas Sisulla paljon tukkaa! Ja muutenkin suloinen poika!:heart:

Shuri en usko, että näin pienet osaa vielä varsinaisesti "vierastaa", mutta kyllä varmaan sillä tavalla kuitenkin, että todellakin tuntevat olonsa turvallisimmaksi äidin sylissä! Äidissä on turvallinen tuoksu, maitokin tuoksuu ja tutut sydämenlyönnit jne. mitä muissa syleissä ei ole!:) Eli kai se sitten tavallaan on vierastamistakin...:D

Laitanpas tänne vielä pari kuvaa meidän Oliviasta!:)

[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]

Nasunaskali ja Olivia 2kk
 
Shuri, kyllä siinä ainakin kolmisen päivää meni, että tuo Disflatyl alkoi kunnolla toimia. Ekana yönä sen aloittamisen jälkeen tuntui, että masuvaivat olisivat vain pahentuneet, mutta sitten alkoi helpottaa ja nyt poika paukuttelee ja röyhtäilee paljon enemmän ja sujuvammin kuin aiemmin. Meillä kanssa aiemmin piereskelykin tuotti tuskaa, mutta nyt pikku jäbä päästelee ilmat pihalle ihan huomaamattaan ilman ongelmia. Toivottavasti Disflatyl tepsisi teilläkin! Mä jouduin ainakin vähän testailemaan sitä sopivaa annostusta. Alkuun annoin 15 tippaa aamuisin ja iltaisin, mutta huomasin että se ei ihan riitä, joten nyt oon antanut myös 10 tippaa päivällä.

Mulle kanssa jotkut sukulaiset tuputtaneet neuvojaan, kannattaa vaan yrittää päästää ne toisesta korvasta pihalle. Mä luotan siihen, että mä tunnen oman lapseni parhaiten ja tiedän (ainakin useimmiten) mikä hälle on parasta.

Mä liputan kanssa tuon Nenä-Friidan nimeen! :wave: Aaronille iski meinaan nuha tässä viikonlopun aikana ja tosi näppärästi on räkä tullut pihalle, kun on ensin tipauttanut noita suolatippoja nenään ja sitten imenyt Friidalla. Poika vaan vihaa tuota vekotinta sydämensä kyllyydestä, itkee ja huutaa kuin syötävä. Hehe. Mutta tyytyväiseltä vaikuttaa aina, kunhan homma on ohi eli pakkohan sen on toimia. Kuumetta ei ole onneksi ollut, mutta kovin tukkoinen tuo pikku heppu välillä on. Toivottavasti helpottaisi toisen olo pian.

Huomenna piti mennä ekaa kertaa tän alueen perheryhmään, mutta en mä taida voida tuota flunssaista poitsua sinne viedä. : / Huomenna on myös isyyden tunnustus vihdoin.

Se on muuten jännä mitenkä noihin vähäisiin uniin ja väsymykseen tottuu. Pari viikkoa sitten olin aivan loppu ja ajattelin, että kuinka helvetissä mä jaksan, mutta nytkin, vaikka Aaron on flunssassa ja edelleen yöt ja päivät syödään parin tunnin välein, niin silti sitä kuitenkin on yllättävänkin virkeä ja jaksaa lähteä vaunulenkeille ja siivoilla ja touhuta. Kyllä me naiset vaan ollaan ihmeellisiä ja kestäviä otuksia. ;)

mt & Aaron 1 kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä