Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

ÄitiH:lle onnittelut! Melkoisen vauhdikkaan kuuloinen tarina :)

Kiiralle, miitalle, Mousselle ja nipistykselle tsemppaukset täältä kanssa! Jännittää kovasti teidän puolesta, kun omassa olotilassa ei tunnu mitään tapahtuvan...

Mieliteoista - niitä ei ole ollut oikeastaan koko raskausaikana, mutta viime viikkoina ruokakaupassa on aina ollut pakko pysähtyä sipuleiden kohdalle tuoksuttelemaan, jostain syystä niiden haju on kovin puoleensavetävän tuntuinen. Viimeksi melkein teki mieli ottaa iso haukku kuorineen päivineen.
Ja muutoinhan en siis sipulista ole lainkaan välittänyt.

Sitten vielä omien vähäisten kuulumisten päivitystä: Neuvolasta lähti tänään lähete äitiyspolille, ilmeisesti sinne pääsen sitten ensi viikon alussa tai puolivälissä. Vauvalla alkaa olla massaa jo sen verran (tämänpäiväisen arvion mukaan 3600g), että kannattaa kuulemma varautua sillä reissulla jo sairaalaan jäämään, kun paikatkin ovat suht hyvin pehmenneet. Olishan se kyllä ihan kiva jos noin onnistuis, ei tarvis ihan niin kovasti ehkä pelätä 5-kiloiseksi ehtineen vauvan synnyttämistä :D

Pärämätsi 40+2
 
Paljon onnea äitiH:lle ja perheelle!

Tsempit teille, jotka toivottavasti olette nyt tai kohta olette tositoimissa!

Mä käyn täällä kans kyttäämässä ihan liian usein mutten jaksa vaan kirjautua :D Mutta kirjotelkaa vaan joo paljon ni on sit kiva lukea :D

Mielitekoja on enemmän kuin tarpeeks ja siis enemmän kuin tarpeeks maistuukin kaikki, ihan kaikki. Hampurilaisiin mulla on kestomieliteko ollut koko raskauden. Olisin aivan tyytyväinen, jos voisin syödä pelkkiä hesen tai mäkin juustohamppareita. Jostain kumman syystä en niin kuitenkaan tee :D Viime viikolla tunsin vahvaa paloa ja halua oikein veriseen pihviin ja punaviiniin enkä mä edes pidä punaviinistä :D En vaan saanut päästä sitä ajatusta, että saisin narskuttaa menemään kunnon pihviä ja huuhdella sen alas oikein ISOLLA lasillisella punaviiniä. Mutta en sitten kuitenkaan oo tuota mielitekoa toteuttanut...jostain kumman syystä. Musta ois kyllä kiva tuntea mielitekoja porkkanoihin ja vaikka sipuliin kuin hampurilaisiin, pullaan ja irtokarkkeihin, jotka on nyt top-listallani mutta vauvan kans ollaan selkeesti herkkupeppuja kumpikin :D

Neuvolassa kävin, ei mitään uutta siellä eikä omassa olossakaan. Tositoimiin en pääse varmaan hetkeen vielä mutta todennäköistä lienee, että kyse on enää muutamista viikoista joka tapauksessa :)

Sannimarja 38+3 (la 19.9)
 
Onnittelut äitiH:lle prinsessasta! Ja tsemppiä kaikille, ketkä ovat vauvanhakureissulle lähdössä, tai jo ehtineetkin :)

Täällä ei tapahdu mitään :headwall: Paitsi että vatsanahka antoi täälläkin periksi muutamalle arvelle näin loppumetreillä :( Aina vällillä olen kuvittelevinani, että nyt tuntuu siltä, ja sitten taas tältä, ja joka aamu herään yhdessä kappaleessa, ja päivät menee samaan tahtiin kuin muutenkin :) Turhauttavaa tässä on se, että tosiaan jo kuukauden verran on paikat ollut kypsät ja auki, ja koko ajan kaikki sanoo, että sehän syntyy justiinsa! Ainakaan minun kohdalla ei näköjään merkkaa mitään se että kohdunkanava häviää ja paikat aukeaa kuukautta etukäteen.

No, on sen vauvan sieltä joskus tultava. Perjantaina kontrollikäynti lapsiveden niukkuuden vuoksi, josko sieltä saisi jo jotain deadlinea vaavin maailmaantuloon. Toivossa on hyvä elää :)

Kiitos myös synnytyskertomuksista, etenkin näin ensikertalaisena niitä on kiva lueskella!

Täytyy tarttua imuriin, josko se vaikka vauhdittaisi synnytyksen alkamista!

Katrin ja mini 39+5
 
Täällä vaan poltot jatkuu, epäsäännöllisinä mutta jatkuupa kuitenkin. Menin kahdelta nukkumaan päikkäreitä kun alkoi tuntua siltä että suppailut laantuu, näin unta synnytyksestä ja sitten kolmen maissa heräsinkin oikeasti aika napakkaan supistukseen. :D Ovat nyt siis hieman kipeämpiä mutta edelleen tosi epäsäännöllisiä. Jatkuis nyt vaan ja vahvistuis ja tihentyis jajajaja...

mt & poika 38+2
 
Neuvolassa käyty.. kaikki ok. Vauva ei oo hirveesti laskeutunu, vaikka siltä kyllä tuntuu...
Nytkin on hirvee paine ja tuska alapäässä ...
Kaikista huvittavinta on, että mies pesi ikkunat, niin mulla alko supistaan :LOL:
Ens tiistaina seuraava neuvola ja yliaikaislähetteen saa vasta vko 41...
Toivottavasti en sinne asti joudu :(

Onnea äitih:lle :flower:

Ja tsemppiä Kiiralle, Miitalle, Mousselle ja Nipistykselle ainakin......

Hyväsetti 38+0
 
Vauvauutisia :) Ihan äskettäin kotiuduttiin sairaalasta - meille syntyi ihana pieni poikavauva sunnuntaina 5.9.2010 klo 17.55 (rv 38+6) :heart:
Pikkuprinssin mitat 3470g ja 50cm, pipo 35cm.

Synnytystarinaa voin kirjoitella myöhemmin vähän tarkemmin, mut vedet meni la-su yönä klo 2.30, säännölliset supistukset alkoi aamukahdeksalta, klo 12 oltiin sairaalassa ja poika syntyi siis vähän ennen kuutta. Ammeessa lilluminen helpotti vähän kipuja avautumisvaiheessa, ja Oxanest-piikki rentoutti sen verran hyvin että avauduin 3 sentistä 10 senttiin vähän päälle tunnissa. Pudenduspuudutus ehdittiin laittaa just ennen ponnistamista, mutta en tiedä ehtikö se ollenkaan vaikuttaa. Ponnistusvaihe kesti 20min, ja oli minusta helpoin vaihe koko synnytyksessä. Kaikenkaikkiaan synnytyksestä jäi todella hyvä fiilis, vaikkea kipeäähän se teki. Mutta palkinto on sen verran mahtava että voisin synnyttää vaikka huomenna uudestaan! Sain pienen nirhauman emättimen suulle, johon laitettiin 2 tikkiä.

Olen vielä aika sekaisin kaikesta, tietenkin onnesta pääasiassa, ja nyt kun alkaa maito nousta ja hormonit käy kierroksilla niin järki ei kyllä yhtään toimi :D Kirjoittelen siis myöhemmin lisää kuulumisia. Poika voi mainiosti, samoin onnelliset äiti ja isä =)
 
äitiH Paljon Onnea vauveliinista:flower:

Jännät on paikat monella..tsemppiä ja supparituulia!!

rintapumpusta Ostin eilen Aventin Isis pumpun ja hyvä on (marketissa 49€ ). Ainun pumpulla olen kahdelta lapselta maitoa jyystänyt. Eilen aloitin työt niin pumpulle käyttöä. Hyvin oli poika isiltä pullosta maitoa ottanut minun ollessa töissä 2h. Tänään olenkin jo kolme tuntia, mikä on tyypillinen työaika.

Th kävi maanantaina. Paino oli hyvin noussut. Nyt oli yli syntymäpainon eli 3150g. Muutenkin kaikki on edelleen vauvan osalta oikein mukavasti. Itsekin olen jo täysin toipunut rintatulehduksesta. Väsyttää edelleen vaan ärsyttävän paljon. Yöt on resuisia, kun kaikki kolme heräävät vuoron perään. Onneksi mies vielä tämän viikon kotona. Sitten kyllä lähtee työ komennukselle ja on pois viikot:kieh:

Vauvautuneet tulkaahan tuonne vauvapuolelle kirjoittlemaan:wave:
-Poni ja pikku-pomo reilu 2 vko
 
Endotar Paljon onnentoivotuksia vauvelista!! :heart:

MT se "kolmas ässä" voi nopeuttaa synnytyksen alkamista ;) Vaikka ei ehkä päällimmäisenä mielessä varsinkin jos supistelee.. :) Mutta kuulostaa kyllä, että pikkuhiljaa ne sullakin vaan kovenee ihan noin muutenkin.. Oiskohan ens yönä sulla lähtö??

Täällä tuntuu välillä painetta ja pienen pientä menkkajomoa.. Eli ei mitään uutta eikä ihmeellistä! :D

Lätäkkö ja vauva 38+4 (la 18.9)
 
ENDOTTARELLE oikein paljon onnea pojasta:hug:!

Kiva kuulla PONinkin kuulumisia!!

RINTAPUMPUSTA; mulla oli ekasta toi ainun käsikäyttönen joka oli musta aika surkee, toisen kanssa oli AVENTIN pumppu ja aivan eri luokkaa eli sitä kyllä suosittelen!!!

kovasti täälläkin o llut nyt tota menkkajomotusta ja paineen tunnetta tuolla suolenpuolella...mutta ei muuta uutta =)!

lennilokinpoika
 
Endotar onnea kovasti koko perheelle! Kuulosti ihanan positiiviselta sun synnytys! :heart:

Poni Hienoa, että rintatulehdus on selätetty! Osaisitko vertailla noita kahta pumppua? Itse ostin vähän käytetyn Ainun Harmonyn, kun sain niin edullisesti... Aventin olisin halunnut kyllä! Onko pumpuilla suurikin ero?

( * ) : Tänään vähän siivoskelin ja heti sain aivan järkyttävän selkäkivun ja joitakin supistuksia... Tuntuu, että mitään ei voi enää tehdä ilman, että tulee todella kipeäksi jostain kohtaa... Onneks tää olo on pian ohi!

Suppareita kaikille niitä kaipaaville!! :) Mä voisin synnyttää vaikka perjantaina, kun mies taas lomilla... :D (tai seuraavan viikon... :D ) Kuhan osuis viikonlopulle ni ois juuust passeli. :)

Lara- ja Väkkärä rv37+6 (23.09.)
 
ÄitiH:lle ja Endottarelle isot onnittelut molemmille! :)

Meikäläinen sitten lähetettiin kotia vielä. Ihan pikkasen harmittaa. Viikon päästä sitten käynnistysaika! Viikko! tuntuu ihan mielettömän pitkältä ajalta, vaikka tiedänhän mä ettei se oo....:D
Tän lekurin mukaa vauva ei oiskaan kun 3,6 kg ja se oli muka jo kuukausi sitten 3,3. Ketä täs nyt sit uskois. Toki toivon, että tän päivänen on ihan todenmukainen...

no, mikäs täs on ollessa jos ei kerran vaavilla mitään hätää..Jotenkin mä en vaan jaksa uskoa, että vauva syntyis omineen...

primrose 41+0
 
Endottarelle isot onnitelut pikkunyytistä. :heart:

Primrose Jaksuja viimeiselle viikolle. :)

Täällä on taasen juostu puolipäivää vessassa, suoli ainakin tyhjeni tehokkaasti. Otin tuossa Panadolia ja lepäilin niin olo vähän helpotti. En tiiä oikein että onko maha sekaisin supistuksista vai jostain muusta ja se aiheuttaa supistuksia. No nyt kuitenkin selkään jäi tuollanen jomotus ja koko masu on ihan pinkeä ja arka.
Siskolle tuossa soittelin että pääseekö vahdiksi jos tulee lähtö, kohta saunaan ja sitten katsellaan että pääseekö tästä nukkumaan vai mitä tapahtuu.
Inhottavaa kyllä tää tällänen, aikasemmat on vaan syntyneet eikä kiusanneet tällein. :D
 
Kiitän onnitteluista ja onnittelut myös muille vauvansa saaneille! :heart: Ja tsemppiä vielä omaa nyyttiään odottaville, supistustuulia teille kaikille! :hug:

Palailen siis asiaan kunhan aivot toimii vähän paremmin :D
 
:flower: ÄihtiH:lle hurjasti onnea pikku prinsessasta! :flower:

:flower: Endottarelle paljona onnea pikku prinssistä! :flower:

Joku kysyi, auttoiko epiduraali ponnistusvaiheessa. Kyllä se vähän auttoi. Suurin apu oli, että pystyin jonkin verran rentoutumaan supistusten välissä. Ja itse supistuksistakin se kaikkein terävin kärki vähän lieveni, että silloinkin pää välillä pelasi ja pystyi ainakin yrittämään keskittyä siihen oikealla tavalla ponnistamiseen. Eli oman kokemukseni nojalla suosittelen...

Tuosta magnesium-jutusta en oo kuullutkaan, ettei saisi loppuraskaudessa syödä. Itse olen kyllä sitä mieltä, että sen synnytyksen saa tavalla tai toisella etenemään, mutta ne suonenvedot ponnistusvaiheessa ei ole mikään leikin asia, jos estävät vauvan maailmaantuloa. Siinä on vaara vauvan terveydenkin puolesta, jos jää pahasti puristuksiin pitkän aikaa junnaamaan.

Kuulosti vähän siltä, että moni ois taas lähtenyt jo vauvan hakuun. Toivottavasti kaikilla menee hyvin ja saadaan taas pian ihania vauvauutisia =)

Shuri ja Päivänsäde 8 pv
 
Tsemppiä kaikille supistelijoille. Nämä viimeiset viikot/päivät ovat kyllä tuskastuttavia. Toisaalta pitäisi osata nauttia mutta kyllä sitä jo tositoimiin haluaisi.
Mulla oli neuvola ja painoa tulee nyt ihan ropisemalla kun aiemmin on ollut maltillista. Luulen että turvotuksella varautuu elimistö synnytykseen. Verenpaineet hyvät 110/69 ja vauva vihdoin kiinnittynyt! Nyt vain odotetaan milloin lähtö koittaa...
Akupunktiosta ei ole tässä asiassa kokemusta.
Minäkin toivon ettei ensi viikon neuvolaa tarvita...
Sanzibar 39+1
 
Mä oon NIIIN kypsä!!! Ketuttaa niin tämän päiväinen kontrollikäynti... Nimittäin tänään siis 40+0.
Ja kontrolliaika ihan sen takia että kun tiedetään että iso vauva tulossa, että kuinka iso on nyt, että mitä tehdään. Ja se lääkäri ei kyl yhtään osannu valaista tätä tilannetta. Mä vasta jälkikäteen aloin viel pähkäämään että yks vaihtoehto jäi kokonaan esittämättä. Nimittäin kokoarvioksi saatiin nyt 4,2-4,3 kg, joka on mielestäni aika paljon. Esikoinen oli 3,425 kg ja syntyi 39+4. Ja imukupilla, eli siitä johtui kolmannen asteen repeäminen, mutta SILTI. Nyt vaan passitti kotiin. Sanoi että ei sen vauvan nyt enää pitäisi isommaksi tässä kasvaa. Ja kun olin sitä mieltä että halauisin kuitenkin alateitse viel synnyttää. Mutta sit vasta kotiin päästyäni aloin miettimään että miks ei mitään maininnu käynnistyksestä!! Että jos tän nyt käynnistäis, ois kuitenki ees hivenen pienempi punnerrettava kuin joskus 2 viikon kuluttua... Kertokaa mulle mitä meiltä olette. Mä oon vaan niin kypsänä täällä.. Huomenna soitan kyllä sinne synnärille ja pyydän että voisin sen lääkärin kanssa viel keskustella. Oli jotenki niin kiireinen se lääkäri siellä, että en mä siinä hässäkässä sitten saanu mieleeni tuota käynnistysasiaa...:headwall:
 
lätäkkö, mä en sitä yhtä ässää voi oikein harrastella kun ei tosiaan miestä ole. Muutoin olis varmasti kokeiltu se jo tänään moneen kertaan. Hehe. :p

primroselle täältä kanssa tsempit viimeisen viikon kärvistelyyn!

Ja Angel Eyesille edelleen supparituulia! Toivottavasti edes sä pääset synnyttämään lähipäivinä. Mä oon niin skeptinen näitten omien polttojeni kanssa, että oon ihan varma edelleen että nää vielä laantuu tässä.

Tosiaan, edelleen polttoja tulee epäsäännöllisesti. Ja maitoa alkoi tulla tuossa pari tuntia sitten ihan niin, että paitakin kastui yhtäkkiä. Mulla on aiemmin tullut vaan muutamia pieniä tippoja. Ilmeisesti hormonit alkanu siis jyllätä noitten supistusten ansiosta tässä tänään ihan kunnolla.

Täytyis varmaan yrittää mennä unille. Vaikkakin kyllä melkein toivon, että supistukset pitäis mua hereillä. :p Tuun sitten yöllä yksikseni tänne terrorisoimaan palstaa, jossei nukkumisesta tuu mitään. Hyvää yötä ja jaksuja kaikille!

mt & poika 38+2
 
Viimeksi muokattu:
:heart: Endottarelle suurenmoiset onnittelut pikku-prinssistä! :heart:


Kovasti jaksuja primroselle ja Annmarille odotteluun! :hug:

Täällä tulee pyyhkiessä vaaleaa kellertävän rusehtavaa kamaa, lienee seurausta tuosta vähän ronskimmasta sisätutkimuksesta eikä muuta. Tasaisen epäsäännöllisen laimeasti edelleen supistelee, mutta tuskin tässä lähtöä vielä tehdään. Ei siis hätää, lennilokinpoika! ;)

Sänky kutsuu. Oli kohtuullisen rankka päivä kahden lääkärikäynnin ansiosta. Makasin siis vielä iltapäivästä melkein tunnin hammaslääkärin tuolissa porattavana. Eipähän ollut sekään järin mukavaa puuhaa, hyvä että pääsin sen jälkeen siitä tuolista enää ylös, saatika etenemään.
Lisäksi lääkäri ei viitsinyt pikkureikien paikkaamiseksi puuduttaa koko alaleukaa ja voi jösses, että teki kipiää. Huomasin vasta toimenpiteen jälkeen, kuinka olin jännittänyt koko kropan melkein kramppiin asti. Jes, tietää hyvää sitä seuraavaa kipeää ponnistusta ajatellen...



Epeti edelleen 38+2 (LA 20.9.)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä