Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

En löytänyt pumppua tuosta (49e) edullisemmin, mut meidän lähikaupungissa toi maksaa kaikissa kaupoissa 69 euroa, ja nyt ei tartte sinne lähteä ajelemaan =) Ja löytyi pulju, jossa oli inhimilliset toimituskulutkin (5e), toisessa oli esim. 8e, ja yhdessä jopa 11e. :O

Viime yön supisteli silleen pikkuilkeästi, ettei oikein saanut nukuttua. Tein sitten parista kauratyynystä vyön selän ja vatsan ympäri, ja heti helpotti :) Eli ei mitään 'tosi kyseessä' -suppareita, mut josko ne vähän ois edistänyt tuota tilannetta ;)

Nipistys ja pallero 40+1 (la 6.9.)
 
Luoja, että menee hermot tämän uuden Kaksplussan kanssa. Kirjoitin just äsken pitkän tekstin ja taas se vaan katosi :mad:

Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Monilla on täällä jo jännät paikat edessä. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin. Supistuksia siis täältä toivottelen :wave:

Rintatulehduksesta Mulla oli esikoisen imetysaikaan kolme rintatulehdusta kuukauden sisään. Se oli kyllä aivan kamala tauti. Kuume nousi korkealle ja olo oli kuin hakatulla :| Kertaakaan en kuitenkaan käynyt lääkärillä hakemassa antibioottia vaan sain tulehduksen taltutettua pitämällä tyttöä tissillä lähes koko ajan ja pitämällä kuumaa tissien päällä. Tulehdus kesti joka kerta 1-3 päivää. Toivottavasti tämän toisen kanssa ei noita tulisi. *koputtaa puuta*

Viime to ja pe minulla oli ihan kamalat liitoskivut. En meinannut päästä kävelemään kun sattui niin kamalasti. Tuntui, että alapään luut poksahtaa rikki, kun otti askeleita. Onneksi lauantaina noita kipuja ei enää ollut. Esikoisesta ei ollut mitään tuonkaltaisia kipuja : /

Perjantaina oli neuvola. Eipä siellä mitään ihmeempää. SF 33, verenpaineet hyvät, hemppä vähän laskenut, joten syön taas rautaa x2/pvä. Vatsa laskeutunut ja vauva kiinnittynyt. Siitä ilmeisesti nuo liitoskivut siis johtui. Esikoinen kun laskeutui vasta synnytyssalissa niin noita kipuja ei kerennyt tulla.
Nyt lauantaista asti on alkanut supistella. Eilen supisteli ihan koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti. Iltaa kohti muuttui vähän napakammiksi, ei ollut kuitenkaan järin kipeitä. 10 minuutin välein noita supistuksia tuli. Tänään on tullut vain muutama supistus. Terkka sanoi, että kannattaa aika herkästi lähteä näytille sairaalaan, että kerkeävät leikata. Saa nähdä, kestänkö kasassa vielä viikon!

Nyt pitääkin mennä kun tyttö heräsi päikkäreiltä :wave:

Aplo ja Einari 38+0. Tasan viikko h-hetkeen :eek:
 
APLO; Joo mulle sanottiin kanssa eilen siellä vammalassa että herkästi sitte soittelet heti jos epäilet että lapsivettä tulee tai että synnytys on muuten käynnissä niin tietävät sitten laitella salia leikkauskuntoon!!!

lennilokinpoika
 
Heippa! supistelutuulia kaikille niitä jo kovasti toivoville, ehkäpä joku meistä pääsee jo tänään vauvanhakuun, eletään jännityksessä :popcorn:

Täällä taas yksi rauhallinen yö/aamu takana ja samoissa fiiliksissä mennään. Vain yksittäisiä supistuksia silloin tällöin. Eilen oli neuvola eikä siellä mitään ihmeempiä ja torstaina sitten taas jos ei mitään tapahdu. Vasta ensi maanantaina voi kuulemma varailla aikaa ya kontrolliin jos ei mitään ole tapahtunut.
Lenkkeilty on hullun lailla pari edellistä päivää mutta ei se mihinkään vaikuta, huoh. Alkaa päivät venyä pitkiksi tän odottelun kanssa, mut eipä auta kun olla maltillinen. Kenellekään ei viitsi soittaa kun tietää et luulevat heti et on erilaista uutista, joten saa aika omissa oloissa olla |O

Mirot 40+3
 
Neuvola käynti takana ja kaikki oli ok ! Pissa puhdas ja verenpainekin hiukan laskenu ,painoa tullu 175g/vko ... sitten kun alettiin sydänääniä kuuntelemaan ja täti paineli masua sisu ei tykänny yhtään vaan alko kauhee potkimissätkimis mellastus syke olikin sitten alkuun 180 :O onneksi kuitenkin laski sinne 160 siinä kun hetki rauhoiteltiin !!!! Ensimmäisen kerran sydänäänet kuului todella vahvasti .... vähän oli SF mitta laskenu ja pää on kuulemma ihan hyvin laskeutunu muttei vissiin kiinnittyny vielä !!! viikonpäästä sitten taas sinne ellei tule lähtö aikaisemmin ...

Kyselin myös yliaikaisuudesta ja kirjotellaan meille lähetettä sitten 40+ viikolla kun meillä tuo toinen on ollu kuitenkin päälle 4,5 kg niin vähän hirvittää jos kamalasti yli menee ... veikkas kyl et olis sellanen 4kg syntyessään tämä mut en haluais kyl venyttää kamalan pitkälle lasketunajan jälkeen synnytystä ....

Viimeyö oli ihan kamala |O ensinnäkin eilen koveni kipu tuolla liitoksissa ,kamala paine eikä voinu oikeen normaalisti kävellä tai istua .... Pissalla sai ravata tasan 2h välein ja noiden pissimisten välillä heräsin montakertaa menkkamaisiin juilintoihin jotka tuntu ihan selässä ja masussa ,sain kuitenkin sitten aina nukuttua ilman mitään lääkkeitä... jospa nuo sitten on tehneet jotain hyödyllistä tuolla alhaalla ainakin tänään mun kävelyvauhti on hidastunu vähintään puolella ja mietoja supistuksia tulee aina kun liikkuu !!!!

että tämmöistä tänne meille kuuluu tänään !

unikeiju+sisu 38+3
 
Kirjoitin jo pari päivää sitten synnytyskertomuksen, mut eiköhän vaan pamahtanut FATAL ERROR ruudulle, ja katos koko teksti sen siliän tien... :kieh:

Noh uusi yritys. Synnytyskertomukseni:
Mua oli suppaillut säännöllisissä 1 - 2 h kestävissä sarjoissa sen n. 1,5 vrk, kunnes lopulta saatiin alle 5 min suppareiden kestoksi sen kahden tunnin ajalta. Oli ne kyllä melkoisen kipeitäkin jo siinä vaiheessa. Automatka sairaalaan oli aikas kamala, kun istuminenhan on pahin asento supistaessa. Onneks ei ollut pitkä matka, vajaa 15 min. Kello oli n. 00.30 kun päästiin sairaalaan.

Sairaalassa saatiin priima-käyrää ja olin vajaa 3 cm auki. Pääsin ammeeseen, joka oli aivan taivaallinen paikka! :attn: Se vei kivut pois lähes kokonaan, ja hyvän asennon hakeminen veden kannattelemana oli helppoa. Ikävä kyllä supparit sitten taas kerran lopppuivat. Pois ammeesta -> alakerran tarkistus -> sama tilanne, mut ärsytys sai supparit taas jatkumaan -> takaisin ammeeseen. Ehdin olla ammeessa pari tuntia, kun supparit loppuivat taas. Jälleen katsottiin alakerran tilanne, eikä edelleenkään ollut edennyt yhtään! :O Kello oli kai jotain 06.00 silloin.

Pienen odottelun jälkeen supistukset alkoivat taas, mutta enää en uskaltanut mennä ammeeseen, kun pelkäsin niiden loppuvan. Kivut olivat melkoiset. Jalat eivät enää kantaneet ja makaaminen supistuksen aikana oli helvettiä. Ilokaasua sain, mutta siitä tuli pää kipeäksi ja paha olo ja hengitystiet kuivi. Välillä en tiennyt, kumpi oli pienempi paha, mutta kyllä minä lopulta taisin sitä ilokaasua siinä hengitellä.

07.00 sain jonkun morfiinijohdannaisen tabletin. Se auttoi vähän kipuihin. Mies lähti tässä vaiheessa kotiin käyttämään koiran aamupisulla. Tunnin päästä hänen tullessaan takaisin katseltiin kohdunsuuta - joka oli auennut ehkä sentin lisää... Siinä vaiheessa meinasi ensimmäisen kerran itku tulla ja usko loppua :eek:

Lääkärin kanssa päätettiin sitten puhkaista kalvot tilanteen edistämiseksi. Siitä se hupi vasta alkoikin. En ollut osannut kuvitellakaan sellaista kipua olevan olemassa..! Halusin epiduraalin, mut lääkäri oli puuduttamassa jotakuta toista. Reilun puolentunnin odottelun jälkeen lääkäri tuli, sit vartti valmisteltiin puudutusta, sit meni kymmenisen minuuttia että sain oman tärinäni sellaiseen hallintaan, että puudutus voitiin laittaa (pelkäsin koko ajan, että halvaantuisin; supistukset tulivat n. minuutin välein, enkä todellakaan pysynyt paikallani niiden aikana, ja niiden välissä tärisin kuin horkassa). Sit meni se 20 minuuttia, että aine alkoi vaikuttaa. Samalla tunsin myös ensimmäisen kerran tarvetta ponnistaa. Kätilö tarkisti tilanteen ja antoi luvan ponnistaa supistuksen tullessa.

Ponnistusvaihe olikin sitten koko kauheuden loppukliimaksi. Sitä vaihetta olin odottanut kuin kuuta nousevaa, kun se kuulemma suurimmalla osalla ei ole yhtä paha kuin avautumisvaihe. Toisin kävi minulla. Epiduraali kyllä vaikutti aluksi sen verran, että uskoin taas selviäväni hengissä, mutta puolen tunnin ponkeamisen jälkeen ei taas enää uskonut siihenkään... Rukoilin sektiota ja imukuppia ja mitä tahansa, että vauva saataisiin ulos minusta. Kun ponnistin, tuli kamalat suonenvedot jalkoihin, niin että vatsalla sitten työnsin vauvaa ulos ja alakropalla takaisin sisään. Onneksi pikkuisen sydänäänet pysyivät koko ajan hyvinä. Lopulta n. 40 min pusaamisen jälkeen näin itse kuinka takaraivo pilkotti jo ulkona, ja sain voimia kahteen viimeiseen ponnistukseen. Niin tyttö sitten syntyi.

Sain vauvan heti rinnalleni. Ensimmäisenä yllätti sen pienuus. Olin ollut varma puskevani ulos ennätysjättiläistä! Sirppana olikin vain 2980g ja päänympärys mitätön 30,8cm! Seuraavaksi koin ehkä helpotusta, että urakka oli viimeinkin takana. Sitten koin suurta vastuuta siitä pienestä nyytistä ja halua varmistaa, että sillä oli kaikki hyvin. Mitään suurta euforiaa en kuitenkaan muista tunteneeni. Kiintymys on kasvanut tässä päivien aikana :heart:

Eli minun vinkkini synnytykseen:
1. Pyytäkää kipulääkkeet ajoissa!
2.Tankatkaa huolellisesti Mg-varastot täyteen, ettette joudu suonenvetokidutukseen ponnistusvaiheessa.
3. Luottakaa itseennee silloinkin kun usko on loppua. Lopulta se vauva kuitenkin tulee ulos!

Loppukaneettina vielä: luojan kiitos kätilö ei suostunut imukuppiin saati sitten sektioon!


Sainpas kirjoitettua :D Sirppana nukkuu niin nätisti :heart: Jatkossa on sit (ehkä) aikaa lukea teidän muidenkin kirjoituksia. Nyt on mennyt ihan luvattoman paljon ohi... Tsemppailut kaikille ja onnea vauvanhakuun ;)

Shuri ja Päivänsäde 1 vko :heart:
 
Kiitos vastauksesta, nipistys! Tilasin minäkin sitten uuden Aventin pumpun nettikaupasta ja samoihin postikuluihin sitten vielä Doomoo Softy -imetystyynyn. Tulihan törsättyä. :ashamed: No, jos nyt sitten olisi kaikki vauvaa varten valmiina. Ja molemmilla tarvikkeilla tuntuu olevan ihan mukava jälleenmyyntiarvo vielä käytettynäkin. =)
 
Kiitos Shuri synnytyskertomuksesta, hurjaa hommaahan se on mutta on se palkintokin sen arvoinen. :heart:
Tuo kalvojen puhkaisu on kyllä ihan kamala vaihe, kolmosen kohdalla tuon jälkeen synnytys eteni niin rajusti että ei itse enää ehtinyt mukaan koko hommaan. Neuvolatäti sanoikin sitten kun käytiin läpi synnytystä että kun kohdun tilavuus muuttuu niin rajusti niin aiheuttaa hirmuiset kivut.

Joo, miulla on ihan tosi tylsää eikä mitään tekemistä, koittakaa kestää. :D

Palstaterroristi AngelEyes
 
Huh, olipas Shurilla synnytys, hyvä kuitenkin että päättyi hyvin eikä sektiota tai imukuppia tarvittu. =) Noi suonenvedot on sitten viheliäitä, niitä ei kyllä toivo muutenkaan saati sitten synnytyksen aikana. Ongelma ton Mg tankkauksen kanssa on ettei sitä vissiin oikein suositella ihan loppuvaiheessa kun saattaa heikentää supistusten tuloa, näin olen kuullut.

Mirot 40+3
 
Kiitos Shuri kertomuksesta! :flower:
Sen verran kumminkin kommentoin, että älkää ihmeessä vetäkö magneesiumia loppuraskaudessa! Se rentouttaa lihaksia eli myös kohtua jolloinka supistukset on laimeita!
 
Hei,

Onnea Shuri ja hienoa että olette kunnossa! Onhan tuo varsinaisen kuulosta puuhaa...huhhuijaa...aika ajoin hieman jännittää synnytys..ja hieman pelottaa :ashamed:

Magnesiumista jo tuonne kirjoittelin aiemmin: mulle sanoi kätilö, että pitää lopettaa magnesiumin ottaminen välittömästi, koska se heikentää muiden lihasten ohella myös kohdun lihaksia ja supistuksia. Kysyttiin kuitenkin vielä lääkäriltäkin asiaa (lopetin magnesiumit ja öiset krampit palasivat) ja lääkärin mielipide oli, että mikäli kramppailee, on pienempi paha ottaa magnesiumia kuin kärsiä krampeista. Vähensin kuitnkin magnesiumin määrää ja nyt on mennyt ihan hyvin, supistelut hieman lisääntyneet mutta krampit pysyneet poissa. Eli kai sitten tilanteen mukaan =)

Voikaahan hyvin koko sakki!

Raitahippo ja Rusina 37+5
 
Olipas Shurilla tarina kerrottavana, onneksi kuitenkin onnellinen loppu ja aika kuultaa muistot (tai sitten ei ;) )

Tuosta magnesiumista täällä jo viikonloppuna keskusteltiinkin eli ei kannata sitä kovin alkaa tankkailemaan jos haluaa niitä supistuksia.

Tänne ei mitään uutta... yllätys yllätys :)

-eeva- ja pikkutyyppi 38+2
 
Shurille Kiitos synnytyskertomuksesta :) Vaikkakin kuulosti kivuliaalta... ja ensikertalaista alkoi taas vähän jänskätä lisempää! ;) No sen näkee sit miten mulla menee.

Tänään tulin niin iloiseksi neuvolassa, kun täti sanoi, että vauva on viikossa laskeutunut jo niin paljon, että päätä ei meinannut tuntea!!! JEEE!! =) Se ehkä sittenkin syntyy tässä joku päivä.. heh. Vähän jopa neuvolan täti uskals sanoa, että ei välttämättä mene edes LA:han asti.. Ja sf-mitta oli laskenut sentin (nyt oli 32,5). Painoa oli tullut viikossa yksi kilo :D Sanoi, että ens viikolla voi olla paino jo miinuksen puolella..
Katotaan tällä ruoka- ja herkkuhalulla :LOL: Nyt taas MAISTUU!! Ja sit kun on väsynyt rikkinäisten öiden takia, niin herkut menee aivan huomaamatta suuhun ;)

Joku ylempänä puhui, että ei viiti soitella oikein kelleen kun heti luullaan että ollaan synnyttämässä tms.
Mulla meni äsken NIIN hermot mun äitiin, ku se toki odottaa innolla että eka lapsenlapsi syntyy, mutta heti jos en vastaa puhelimeen, niin tulee viestiä Missä OLET??? Olin koittanut meinaan aikasemmin soittaa. Katottiin leffaa ja äiti oli 3krt koittanu soittaa sen aikana, mut pidin äänettömällä. Mä Todellakin ilmotan vähintään textarilla sille, kun alkaa tapahtua..ja tuli tunne vaan, että ihan kun mulla ei vois muuta asiaa olla.
Noh, raskaushormonihirviö nosti päätään taas, et ei se toi nyt NIIN kauhea asia ollut, kun mietin näin jälkeenpäin, mutta kun temperamenttinen olen, niin sanon HETI jos menee hermot, enkä valitettavasti osaa laskea 100:aan ennen kuin avaan suuni :ashamed:
Jos menee la:n yli tää syntyminen, niin mä laitan puhelimen kiinni, enkä käy fb:ssa :D Säästän itseäni turhalta energian haaskaukselta ;)

Vähän alkoi menkkamaiset jomotukset, kun th paineli aika kovaa tunteakseen vauvan päätä.. HYVÄ HYVÄ!! Ois vaan painanu vielä kovempaa :p Ne kyl loppu jo, mutta ehkä se aina vie tätä synnytyksen alkamista eteenpäin...

Jees.. täytyy varmaan mennä tästä sisälle nyt kun oon istunut täällä parvekkeella jäähyllä :LOL: Hölmö minä, kun menee hermot niin salamana (onneks lepyn yhtä nopeesti).

Koitetaan jaksaa vielä muutamat päivät/viikot!! :heart:

Ai niin, kannattaa yrittää muistaa aina kopioida teksti, ennen kuin lähettää, jos käy tulee jokin huoltokatko, niin tarvittaessa sen voi liittää odottamaan esim. wordille.. :)

Lätäkkö + vauva lähtökuopissa 38+3 (la18.9)
 
Epeti, mulla myös tuo imetystyynyn hankinta mielessä, ei vaan ollut samassa nettikaupassa sitä mitä tahtoisin.. Meinasin tilata Bobbyn tyynyn sit kun vauva on syntynyt, että jos tuleekin ylläripoika, niin ei tartte vaaleanpunaista alkaa takaisin lähettelemään :LOL:

Tänään on tosiaan supistellut ja limatulppaakin aamusta lähtien tullut, joten toivottavasti nyt parin päivän sisään pieni lähtis syntymään.. Alan olla jo tosi ärtynyt ja väsynytkin, vaikka päikkäreitä on nukuttu ihan reippaasti. =)
Huomenna on onneks käynti äitipolilla kuulemassa kokoarvio, ja jos tekis sitten jonkinlaisen ihmislukon eikä suostuis enää kotiin lähtemään, mitähän ne siel sanois..

Itse myös kopioin tekstin aina ennen lähettämistä, niin ei mene sitten sepustukset harakoille, jos tulee jonniinmoinen error.. :kieh:

Supparituulia kaikille tahtoville, itselle myös, tottakai!

nipistys + pallero 40+1
 
Mä myös kopsaan tekstin aina ennen lähettämistä ettei mee hukkaan, jos palsta sattuu tökkimään.

Shurille kiitos synnytyskertomuksesta, toivottavasti aika kultaa muistot. Tärkeintähän on, että pikkuinen voi hyvin.

Angel Eyes, musta kanssa välillä tuntuu että oon oikee palstahäirikkö ku monta kertaa päivässä käyn täällä jotain rustaamassa. :whistle: On vaan oikeesti aika pirun tylsää tää loppuaika, ku oon yksin kotosalla suurimman osan ajasta ja sitten sitä vaan odottelee jotain tapahtuvaksi. Plaah. Onneksi on olemassa Kaksplus ja Facebook. :p

ON: Mä kävin sitten siivoilujen jälkeen niin rivakalla lenkillä, ku vaan jaloista lähti. Kivasti alkoi loppumatkasta supistellakin, joutui välillä oikein pysähtymään ja kun kotiin pääsin niin tuli jo ihan napakoitakin jonkin aikaa ja sitten (ylläri, ylläri) ne taas laantuivat. :headwall: Perskeles. Oisin lähtenyt toiselle lenkille heti perään, mutta ku ei vaan jalat kanna enää määräänsä enempää tässä tilassa eikä kroppa yksinkertasesti kestä.

Josko yöllä sitten alkais suppailla. :rolleyes: Toivossa on hyvä elää. :LOL: Mä lyllerrän nyt hellvetin turvonneiden jalkojeni kanssa takasi sohvalle ja kattelen Kadonneen jäljillä ja vollotan niin pirusti. Se on niiin itkettävä sarja ilman raskaana olemistakin, että nyt hanat aukee jo melkein pelkän tunnarinkin kuulemisesta.

Voimia kaikille. Ja kovasti unihiekkaa väsyneille! :hug:

mt & hikkaileva poitsu 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taitaa pikkuhiljaa alkaa oikeasti tapahtua.. lapsivettä on nyt tullut jonkinverran, ei mitenkään litroittain mutta kuitenkin :) Pari päivää ollut polttoja ja tänään ollut jotenkin "kumma" olo, ei siis suoranaisesti kipeä mutta outo... Tiskasin kattilat valmiiksi ja laitettiin sauna päälle, pitää saunan jälkeen soittaa synnärille että mitäs tehdään, kun sinnehän meillä on matkaa 130km. Onhan tätä odotettu, mutta nyt kun lähtö alkaa olla oikeasti käsillä niin tulee paniikki että nytkö jo :eek:

Kiira jolla asukki toivottavasti huomenna sylissä 40+2 :heart:
 
Kiitos, Shuri, synnytyskertomuksesta! Epiduraali ei sitten auttanut ponnistusvaiheessa? Parempi kun ei itse kauheasti mieti, mitä kohti ollaan menossa:)

Mulla oli aika monta vuotta vanha imetystyyny, joka oli aika lötkö, tein pienen reiän ja katoin millä oli täytetty. Näytti olevan styrox-palloja, ostin Etolasta muovipussillisen niitä lisää ja kaadoin imetystyynyyn, aika hyvä tuli:) Halvalla saisi imetystyynyn kun ostaisi vain styrox-palloja ja ompelisi kaarevan tyynyn. Miten nää nykyiset imetystyynyt? On varmaan täytetty jollain muulla ja kehittyneempiä?

Tänään 38+2 eikä mitään merkkejä mistään. Vatsa on välillä kova, varmaan supistelee, muttei mitään kivuliasta. Alapäästä ei vuoda mitään, ei limatulppaa, ei verta, ei edes valkovuotoa... hohhoijaa, taitaa olla aika ummessa paikat vielä! :) Tänään tuli imuroitua, nyt on siistiä, lakanat vaihdettu, vauvansänky pedattu, vaunut pesty. Kestovillahousuja pitäisi vielä lanoliinissa liottaa ja harsovaipan taittelu opetella. Sairaalakassikin on jo pakattu... Tytöt on täyttäneet kaikki vauvalle tarkoitetut paikat nalleilla ja nukeilla, jättinalle loikoo vauvankorissa, pinnasängyssä on Babyborn, vaunuissakin jokin karvaturri ja peikko turvakaukalossa - pikku-Liisalle ei nyt näytä olevan oikein tilaa meillä:) Kuopuskin roikkuu tissejä vahtimassa kuin haukka. Milenkiitoista nähdä, mikä show alkaa, kun vauva tulee taloon!

Jaksamisia ja kohtuudella nukuttuja öitä itse kullekin!

Liisa&Liisa 38+2 (19.9.)
 
Mulla oli aika monta vuotta vanha imetystyyny, joka oli aika lötkö, tein pienen reiän ja katoin millä oli täytetty. Näytti olevan styrox-palloja, ostin Etolasta muovipussillisen niitä lisää ja kaadoin imetystyynyyn, aika hyvä tuli:) Halvalla saisi imetystyynyn kun ostaisi vain styrox-palloja ja ompelisi kaarevan tyynyn. Miten nää nykyiset imetystyynyt? On varmaan täytetty jollain muulla ja kehittyneempiä?
Mulla on lainassa kaverilta PikkuPiian imetystyyny, jonka hän saanu uutena lahjaks maaliskuussa.. Ja tuntuis olevan täytetty noilla samoilla styrox palloilla!

Kiira-lle onnea matkaan!!!!
 
KIIRA!! Onnea matkaan! :) :hug: Toden totta varmaan jännittää, kun TIETÄÄ että nyt se on menoa! Ja olethan jo mennyt yli lasketunkin..

MT, mäki käyn täällä YHTÄPERÄÄ samoin siellä fb:ssa :D Elämä on tällä hetkellä tätä.. ja mäki itken Niin herkästi! Ja aina tossa kadonneiden jäljillä-ohjelmassa.. Kyyneleet oli silmissä muuten kun luin SHURIN synnytyskertomustakin :p Mua aina alkaa liikuttaa kaikki synnytyksiin ja vauvoihin liittyvät jutut.. tai siis etenkin nyt kun se koskettaa omaakin elämää :) Miestä huvittaa kun itkeskelen ja liikutun koko ajan jostain :D

Joo, no mä tulin taas vaan kattoo onks tänne ketään kirjotellu mun viimesen kirjotuksen jälkeen (3h sit)..ku en JAKSA KESKITTYÄ tv:hen.. Enkä oikeen mihinkään muuhunkaan :whistle:

Heippa taas!! Ja nyt ehkä oikeesti hyvää yötä.. BB:n jälkeen unta palloon (?!)
 
Toivottavasti Kiiran tilanne etenee. Tsemppiä matkaan! b =) d

nipistys, itse tilasin pumpun Baby Stylen sivuilta ja siellä oli myös noita Boppyn tyynyjä. Itsekin niitä katselin, mutta päädyin sitten pitkän jahkailun jälkeen tuohon Doomoon.
En ole kauhean vakuuttunut siitä, kuinka tarpeellinen kapistus imetystyyny ylipäänsä on, mutta tulihan nyt hommattua. Olen ihan intopiukkana imetyksen kanssa ja teen taatusti kaikkeni sen onnistumiseksi, koska viimeksi homma meni ihan puihin.

Shurille kiitokset minunkin puolestani synnytyskertomuksesta.

Itse olen paljon miettinyt sitä, että miten mahdan toimia, jos/kun oma usko itseen loppuu ja miten saan itseäni tsempattua jatkamaan siinä tilanteessa. Täytynee varmaan alkaa miestä valmentamaan siihen, että osaisi oikealla tavalla kannustaa. Jos tapa on väärä, saattaa miehellä olla synnytyksen jälkeen musta silmä. :D

menninkäistyttö, rupesi ihan naurattamaan, kun luin tuosta lenkistäsi. Itse tein nimittäin illansuussa saman tempun. Lähdin liikkeelle niin rivakasti, että ennen puolta väliä meinasi saapua noutaja, kun alkoi supistella niin rivakasti. Ja koska supistukset saa aina saman ilmiön aikaan (isompi hätä), meinasi tulla paniikki keskellä metsätietä puolen tunnin matkan päässä kotoa. :O :ashamed: Viimeisessä ylämäessä meinasi oikeasti tulla jo kiirus, kun jalat oli ihan makaronia, mutta kun ei housuunkaan kehdannut laskea. Miehelle nauroin jälkeenpäin, että tein uuden aikaennätyksen kyseisellä lenkillä ja tulin loppumatkan kuin Valentin Kononen ikään. Ai että siinä oli taas naapureille hupia, kun rantautunut valas kohkaa kuin viimeistä päivää jalat puoliksi ristissä eteenpäin. :LOL:

Jaa, mitkä palstahäiriköt?! Minäkin täällä tänään vasta kolmatta kertaa (siis kirjoittamassa, lukukerroista ei puhutakaan mitään...). :whistle:

Huomisaamusta sitten ä-polille tsekattavaksi ja iltapäivällä olisi tiedossa tunnin hammaslääkäriaika. Mitenhän sitä tämän mahan kanssa kykenee siinä tuolissa tunnin makaamaan?!


Epeti edelleen 38+1 (LA 20.9.)
 
Viimeksi muokattu:
39+6 ... ja huomenna aamulla kontrollikäynti synnärillä...
Mulla ollut myös ihmeen kuumeinen olo tänään. tuntuu että olisi kipeäksi tulossa, silmät on arat, on tosi lämmin olo koko ajan, ja tuntuu että jotenkin kroppa käy ylikierroksilla. liekö jotain enteilee.. LImatulppaa on taas tullut pitkin päivää. Supistuksia vasta nyt illan aikana. Ei mitään kipeitä. Saas nähdä millainen yö on tulossa. Mutta en usko että tulee yön aikana lähtöä tai että jotain radikaalia tapahtuisi...
Tsempit kaikille odotteluun. Mä painun kyl nukkumaan..
 
Täällä kärsitään unettomuudesta, mikä on äärimmäisen harvinaista minulle. Pitkän aikaa olen nukkunut 10 tunnin yöunia ja välillä päikkäritkin eikä silti ole minkäänlaisia vaikeuksia ollut mennä illalla nukkumaan. Nyt yhdeksän maissa väsytti hirmuisesti, kympiltä käytiin nukkumaan, mutta uni ei sitten vaan tullutkaan, joten hereillä sitten ollaan.:kieh: no josko tässä nyt sitten hetken kirjoittelisi ja tulisko se uni sitten... Vatsasssakin myllätään tällä hetkellä aika kovin... se ei kyllä ole uniin aikaisemminkaan vaikuttanut.

Tänään oli neuvola ja eipä siellä ollut mitään kummallisempaa, kaikki ihan ok. Hemoglobiini oli noussut takaisin normaalilukemiin vaikken mitään sille ole tehnyt sen enempää, kun eihän se ole ollut alhaisimmillaan kuin 127 ja nyt se oli taas 137.:) Sanoinkin neuvolassa, että se on varmaan taas noussut, koska olo on ollut virkeämpi. Muttei sentään näin virkeä etteikö yöllä saisi unta...

Edelleen hyvin oireettomana täällä mennään. Lauantaina olisi laskettu aika, mutta liekö vielä silloin syntyy, mun puolesta voisi ehkä silloin jo tulla... Vaikkakin sänkyprojekti on edelleen kesken, kun eipä näin kauniilla syysilmoilla sisällä raaski olla. Aamusta vain heti pihalle ja illlalla sitten sisälle, eikä sitten enää kyllä mikään maalaaminen kiinnosta.:whistle:

Monellako on ollut jonkinlaisia mielitekoja raskauden aikana? Mulla on tullut niitä nyt vasta viimeisen kolmen viikon aikana...;) Joka päivä on pakko syödä porkkanoita ja paprikoita. En tiedä yhtään mistä moinen johtuu... Olin myös hyvin yllättynyt, että paprikassa on neljä kertaa enemmän C-vitamiinia kuin appelsiinissa. Moni ihmettelee eikö paprika närästä mua ollenkaan, mutta eipä se niin tee. Voisin syödä paprikaa vaikka kilotolkulla:p.

Jaa-a pitäisiköhän sitä koittaa mennä sänkyyn, josko uni vaikka tulisi...epäilen, mutta kai se olisi silti koitettava.

ennie ja myrmy 39+3
 
Kiiralle tsempit tulevaan!

Tänään mullakin ollut outo olo. Maha alkoi kuin yllättäen tuntumaan entistä isommalta ja raskaammalta. Nyt tuli siis se hetki, että alan kunnolla toivomaan jo synnytystä, kun tähän asti olen voinut kunnolla jopa nauttia tästä raskaana olosta :whistle: Alkoi jopa oksettaankin näin yötä vasten. Supistuksia on tullut tänään taas vain epäsäännöllisesti, mutta tuntuu kuin mahan ympärillä ois puristava rengas. Taitaa vauvalla olla tila aika loppu, ainakin näitten omien tuntemuksien mukaan :D

Neuvolassa oli kaikki ok. Sf-mitta 32,5. Paino oli vähän muka laskenu, nyt on tullut alusta asti 8 kiloa. Alussa oli bmi 20, ja olin aivan varautunut, että painoa siksi tuliski reippaasti, mutta näköjään ei. Neuvolassa kyllä alussa veikkaskin, että mulle tulis 9 kiloa painoa raskauden aikana, (mitä vahvasti epäilin), mutta näköjään hyvin osui arvaus.
Antoipa vielä varalta kaks neuvola-aikaa vielä ens viikoksi, toivottavasti turhaan ;)

Sadie maha täynnä vauvaa 39+3
 

Yhteistyössä