Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Onnittelut multakin jo kaikille synnyttäneille! :flower: Missäs se syntyneiden ketju on?

Mieliteoista pitää munkin kertoa! En ole nimittäin varmaan eläissäni syönyt näin paljon rahkaa. Se tosin helpotti vähän kun aloitin lisäkalkin syönnin. Mutta edelleen valtava himo esim. jugurtti-hedelmiin. Muutenkin olen voinut syödä kaikkea eikä mikään ole etonut, mutta tuoreet ja raikkaat maistuu erityisen hyvin. Painoa on tullut 7kg, mutta olen jo valmiiksi iso tyttö, joten hyvä näin.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ihan ok. Alapaine on vähän koholla, pitää seurata. TH vaihtui nyt neljännen kerran, melkoinen tuuri. Tämä myös kysyi, onko kukaan sanonut mulle että rautaa ja tyroksiinia (kilpirauhasen vajaatoimintaan) ei saa ottaa yhtä aikaa, koska rauta heikentää tyroksiinin imeytymistä. No eipä ollut kukaan sanonut! Mutta en enää syö rautaa päivittäin, kun hemppari on niin hyvä. Onhan sitä kuitenkin siinä Multivitassakin, joten pitää nyt sitten nämä loppumetrit ottaa se vähän myöhemmin.

Kaveri on aika hyvin porautunut asemiin, joten kävely on melkoista lyllerrystä ja muutenkin olo on äärimmäisen kömpelö. Sunnuntaina häpyluuhun koski niin kovaa, että nukkumaan käymisestä ei tahtonut tulla mitään. Mutta yhtään kipeää supistusta ei ole vielä tullut.

Tilasin vauvalle kalusteet Saksasta aika viime tingassa ja pienen lisäviivytyksen jälkeen paketteja on alkanut tulla tällä viikolla. Yksi vielä puuttuu ja jotain osia jo tulleista, joten pientä lisäjännitystä on ilmassa, saanko kaiken ajoissa paikoilleen.

Musta tuntuu että aina kun soitan jollekin, puhelimeen vastataan tylliin "joko sä synnytät?!". Johtuisiko siitä että vannotin että ei tartte sit joka päivä kysellä, kyllä minä ilmoitan jos jotain tapahtuu...


Tsemppiä vielä odottaville, Jaksaa jaksaa!! :p
woodoo child 39+1
 
Ihanaa vauvantuoksua täällä leijailee ! Onnea kaikille nyytin saaneille :flower: ja lisäähän pieniä kääröjä on luvassa !!!!

Täällä on tänään ollu aika laimee päivä ei mitään ihmeellisempiä tuntemuksia mitä nyt noi vanhat kolotukset ja muutamat menkkajuilinnat on värittänyt päivää !!!!

Rintapumpuissa kokemusta on ainun käsikäyttösestä ja aika työlästä oli sillä silloin pumppailla nyt odottaa kaapissa sitten tuo aventin pumppu joka ainakin vaikuttaa paljon näppärämmältä !

Unikeiju+sisu 38+4
 
Onnea Endotar :heart:

AngelEyes Näin sanotaan vadelmanlehtiteestä: "Vadelmanlehtitee vahvistaa kohtulihasta ja saattaa tehostaa supistuksia. Se ei saa synnytystä käynnistymään, mutta saattaa vahvistaa jo olemassa olevia supistuksia ja näin nopeuttaa synnytystä. Loppuraskaudesta (3 vikaa kk) teetä nautitaan 2-3 kupillista päivässä. Teetä pitäisi löytyä luontaistuotekaupoista."

Nähtäväksihän jää millainen vaikutus tuolla on, jos on. Mutta eipä tuosta haittaakaan ole :) Itse kyllä ottaisin jo mieluusti vastaan voimistuvia supistuksia :) Vauva oli viime viikolla 51cm 2900g ja mua vähän pelottaa, että mikä ekaluokkalaisen pituinen sieltä tulee...Eli sais ainakin ihan ajallaan tulla toivon ma :)

Heppuli3 toivottavasti sulla turvotukset helpottaa. Mulla oli jokin aika sitten jalat kuin elefantilla, mut nyt onneks turvotus vähentynyt. Nokkosteetä hörppäilen edelleen.

Vauvapololla on taas hikka :heart: Voi pientä :heart:

Kauniita unia kaikille!

Raitahippo ja Rusina 37+6 ( huomenna 38 :) )
 
Nopeasti Annmarille kommentoin: lääkäri varmaan tarkoitti sitä, että LA:n jälkeen vauvan kasvu hidastuu, eikä vauva kasva enää sitä noin 200g viikkovauhtia. Eli lapselle ei enää tule painoa samalla tavalla kuin ennen la. Tsemppiä odotteluun :hug:

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Ihania uutisia.

Täällä on ollut tuskainen päivä. Vauva on todella alhaalla, neuvolassa päätä ei saatu enää heilutettua ja käveleminen tuntuu pahalta. Muuten neuvolassa kaikki ok. Verenpaineet 65/115, paino vähentynyt viime viikosta 1,2kg :O, yhteensä painoa tullut nyt 10kg ja sf-mitta laskenut 1cm. Supistaa, mutta ei niin, että voisi synnytystä odotella. Kyllästyttää :headwall:

Vadelmanlehtiteetä minullakin on kaapissa. Huomenna aloitan sen juomisen ihan tosissani.

Yöllisiä supistuksia lähetän kaikille kaipaaville, voisin itsekin ottaa muutaman :whistle:

Tiinuliiini ja Vompatti 38+1
 
Onnea Endotar pikku prinssistä :flower:

Mä taidan jo luovuttaa, ei täällä kumminkaan taas tänä yönä mitään tapahdu. Huomenna taas yksi neuvolakäynti edessä :headwall:

Hyvää ja tapahtumarikasta yötä sitä toivoville!

Mirot 40+4
 
MT Sori, ehämmä tuota muistanut kirjottaessani sulle.. Mutta kyllä heti sitten, kun mainitsit asiasta :headwall: Toivottavasti et tykännyt pahaa..?

Nyt voisin sanoa, että tiedän miltä tuntuu kun supistus tuntuu selän puolella.. Eli aika inhalta :p Supistellu vähän enemmän tässä illalla, mutta en silti odota että lähtö tulisi.. mutta eihän sitä tiedä mitä pikkusella on mielessään! ;) Sit meinas jalka lähtee alta, kun nousin sohvalle. Sattui niin paljon nivuseen ja alavatsaan..vasemmalle puolelle.

Mullakin tuli endottaren synnytyksestä sellainen positiivinen kuva! :) Sait sen kuulostamaan helpolta..

Magnesiumista hitsi, kun ei osaa yhtään nyt ajatella kannattaako sitä syödä vai ei.. On siinäkin tietty järkeä, että jos sitten tulee niitä suonenvetoja synnytyksessä... Täytyy TH:lta kysyä ja toimia sitten vaikka sen mukaan.

Huh, mikä paine vatsassa.. Välillä tuntuu, että vauva "liukuu" alaspäin.. Tuntuu hassun oudolta :p

Mulla on käsirintapumppu hommattuna kaverilta. En muista sen merkkiä.. Kaverilla se oli toiminut hyvin, joten luotan siihen, että mullakin toimii. Katsotaan sitten, kun on sen aika. Ehkä mies lähtee juoksujalkaa sittariin ostoksille, kun pääsemme kotiin sairaalasta ;)

Huomisesta lähtien ollaan varattu itsepalvelukirppikselta pöytä.. tänään käytiin hakemassa tavarat kellarista, ja niiden kantamusten ja portaissa ravaamisten jälkeen, vatsassa tuntui (ja keuhkoissa, ku on flunssa).. TAAS salaa toivoin, että sain jotain aikaseks tuolla vauvan päässä =)

Onko kellään muuten astmaa tai allergioita ? Mulla on astma, ja TODELLA toivon, ettei meidän pikkunen sitä saisi :( Itse olen viettänyt paljon aikaa osastolla lapsena.. ja muistan lukuista yöt, kun istuin keittiön pöydän ääressä hengittämässä sellasta lääkettä. Olen myös ollut tosi allerginen eri ruoille ja eläimille jne jne. Mm. maitoallergia oli vauvana. Äiti alkoi antaa mulle löysää perunamuusia 3kuisesta lähtien, koska maito ei sopinut.
Meillä on 50/50 saako vauva nämä mun allergiat jne, vai perisikö isältään huipputerveet geenit :) Sillä ei ole koskaan ollut mitään!!

Nooh, ainakin tiedän noudattavani todella varovaisuutta, kun alkaa kiinteiden syönti lapsella..

Eipä mulla muuta taas :)

Hyvää yötä!

Lätäkkö + vauva 38+5 (18.9)
 
Onnea Nipistys :flower:

Miita tsemppiä.

Huonosti nukuttu yö takana :headwall: Onneksi nyt on hetki aikaa ennen esikoisen heräämistä. Maitokahvia, sämpylää, Hesaria ja kaksplussaa :)

Tiinuliini ja Vompatti 38+2 (la 21.9)
 
Onnea nipistys ja koko perhe:flower::flower:

Huonosti nukuttu yö täälläkin takana......|O

Ninnananna ja Sintti 38+0 (LA 23.9)
 
Onnea kaikille jotka ovat jo vauvansa saaneet!! :flower:....en pysty enää muistamaan kaikkia, kun nyt niitä näyttää tulevan joka päivä :heart:

Mulla ois kohta neuvola, en ois ikinä uskonut että joudun sinne vielä raahautumaan, mutta näin kävi ja nyt valmistaudun menemään sinne taas viikon päästä uudelleen =)

Mulla oli viimeks kai se Ainun käsikäyttönen pumppu ja sain ite sillä kyllä tosi hyvin pumpattua (tuli aina joku 8 suihkua yhestä tissistä samaan aikaan hihhihi) mut jotkut kaverit ei oo sillä saanu mitään aikaseks. En löytäny enää sitä pumppua mistään joten ostin nyt sitten Lansinohin käsikäyttösen pumpun, joka oli saman hintanen kun se aventin. Ostin vauvatarvikeliikkeestä nin sano että niillä ei oikeen mitään eroo ole, mutta tää ois ehkä kevyempi käyttää.... En sit tiedä. |O
Kai sitä pitäs vähä kattoo miltä tää pärstä näyttää ennen ku lähtee neuvolaan... Moido!

Möhömahis 39+0 POKS!!
 
Huomenta!

Kiitos Raitahippo selvennyksestä tuon teen suhteen. Tosin itselle on ehkä vähän myöhästä enää alkaa sitä hörppimään. :)

Nipistykselle onnea prinsessasta. :flower::heart: Hyvän kokoinen neiti kyllä ollut. :)

Täälä edelleen siis, mutta olo ei ole kyllä kovin hyvä. :( Eilisten suppareiden jälkeen maha ja selkä on tosi kipeät, vaikka nuo sitten loppuikin. Yöllä heräilin kahden tunnin välein joko noiden neitien hälinöintiin tai sitten siihen että oma olo oli hankala. Toivottavasti ei tätä kauan enää kestä, jos vaikka huomenissa pääsisi sitten tosi toimiin, sit en kyllä enää nappaa ees särkylääkettä vaan katson miten homma lähtee etenemään. Tänään pitäs vielä kauppaan kyetä ja vähän siivotakkin tässä.
Säihkis kyllä tuolla mahassa puskee joka suuntaan, että jos uskoo tuohon että vauvat rauhoittuu ennen synnytystä niin täällä se on sitten aika kaukana. :D

Tsemppiä ja supparituulia kaikille niitä kaipaaville. :whistle:

AngelEyes ja Säihkis 38+6
 
Pikaisesti tuli ONNITTELEMAAN NIPISTYSTÄ PRINSESSASTA!

MIITALLE sinne tsemppiä edelleen ja LARALLAKIN näyttää mukavasti suppailevan:)!

Täällä myös nyt yöllä jonkin verran suppaillut...lähtee nyt kauppaan lasten kanssa ja katselee kehittyykö tästä mitään ;)...tuskin :)!

lennilokinpoika 37+6
 
nipistykselle onnea vaavista!

ON: Täällä takana erittäin huonosti nukuttu yö. Supisteluita tuli melko vähän, mutta heräilin muuten hankalaan oloon jatkuvasti (oli liian kuuma tai pissatti tai jotain paikkaa kolotti) ja sitten aamuyöstä iski ihan kamala hedari, joka jatkuu edelleen. Gramman oon ottanut Panadolia nyt aamulla eikä se auttanut tippaakaan. Näköhäiriöitä on myös. Voi hyvin olla että tää on jonkinasteinen migreenikohtaus joka on tehny tuloaan jo monta päivää, mutta soitin neuvolaan ja käskivät lähteä taas näytille synnärille jossei olo päivän aikana helpota. Jos sinne nyt sitten illalla tarttee lähteä eikä oo myrkytystä, niin mä kyllä köytän itteni siihen sairaalan petiin ja pyydän jotain kipupiikkiä että sais edes vähän nukuttua. Että mua nyt vaan vituttaa, väsyttää ja itkettää.

mt & poika 38+3
 
Onnea Nipistykselle!! :flower:

Tuntuu, että pitkästä aikaa nukuin hyvin! :) 2krt heräsin, kääntymiseen ja kun mies nousi sängystä. Mä kerrankin nukahdin saman tien uudestaan miehen kellon soimisen jälkeen eikä iskenyt se kuuluisa nälkä tai wc-hätä =)
No nyt ku oon vähän kipeekin, niin on VIELÄ toivottavampaa, että saa yöt nukuttua. Paranee nopeemmin!

Supistelijoille tsempit!! :p

Nyt pitää vähän laittaa paikkoja kuntoon, kun kaverit muksuineen tulee kylään :wave:

Lätäkkö + pikkuruinen 38+5 (18.9)
 
Onnea vauvautuneille oikein paljon!

Menninkäistyttö: köytä vaan ja sano, että mä en tästä lähde, ennen kuin otatte sen lapsen musta ulos! Tuntuu tosi kurjalta, että säkin olet pitkään voinut huonosti eikä oikein mitään tapahdu. Jos nyt sitten! Voimia!

Supparituulia suppailijoille!

Täällä jo toinen (!) erittäin hyvin nukuttu yö takana, no toki vessaan heräilen ja välillä muutenkin mutta oon kuorsannut kyllä erittäin makiasti. Eikä näissä päivissäkään mitään oikein oo ollu, reippaasti pääsen porhaltamaan paikasta toiseen. Hyvähän se vaan mutta vissiin kertoo taas siitä, että eiköhän täällä vielä pitkään porskutella pallomahan kanssa :D Vauvalla ei liene minkäänmoinen kiire maailmaan, vaikka itestä tuntuu, että käy aika malttamattomaksi päivä päivältä. Kun musta ois kiva nähdä tuo meidän perillinen, että millainen kaveri se oikein on. Mutta yritän säilyttää rauhallisuuteni ja olla kuin zen tän asian kanssa :D

Sannimarja ja kiireetön perillinen 38+4
 
Onnea Nipistys :flower:

Vauvan rauhottumisesta: Meillä neuvolassa th sanoi, että vauvan liikkeet ei saa vähentyä eli se ei sais rauhottua... Tietty ne liikkeet muuttuu erilaisiksi.. Mutta sanoi siis, että rauhottuminen ei ois "normaalia"..

Menninkäistyttö Toivottavasti olo helpottaa, ja saisit jotain troppia... :hug:


Mie sain pitkästä aikaa nukuttua suht hyvin =) Ja kyllä onki erilainen olo ku eilen :)
Eilen oli kaikki paikatki niin jumissa, hyvä kun kävelemään pääsi, kun alapääkin oli niin tulessa koko päivän... Jospa tänään ei ois niin kipee.. Ois niin paljon tekemistä..

Hyväsetti 38+1 (22.9 )
 
MAMMAN OMA MINIPRINSSI SYNTYI 6.9. KLO 4.27. MITAT 2975g, 49cm. :heart: RV39+0

Kirjottelen paremmalla ajalla synnytyskertomusta :)

Onnea kaikille ihanista vauvoista ja supparituulia vielä odottaville :heart:

Tähtirata& Mini-prinssi 4vrk
 
Paljon onnea kaikille vauvat saaneille! Ja ihanaa vauva-arkea! :heart:

ON. Nada, ei mitään. Just pesin saunan ja kylppärin, että pääsen huomenna hiomaan ja vahaamaan lauteet. Ei edes yhtään harkkasupparia tullut tuostakaan hommasta. Kohtapuolin neuvolaan..

Jonspe ja Lilliputti 39+2
 

Yhteistyössä