***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

vuh
Iltaa! Inhottavia päiviä on ollut monella täällä, mutta onko se mikään ihme? Viimeisiä päiviä/ viikkoja viedään ja varmasti alkaa pukata joku hormonihäsellys päälle. Kestäkäämme!

Koiramamman maha kiinnostaa minuakin! Ja muillekin yleinen kysymys: tarkoittaako iso sf-mitta automaattisesti isoa lasta? Mä menen ihan yläkäyrillä ja nyt on alkanut pelottaa, että onko tuolta tulossa joku kuusikiloinen mukelo maailmaan. :eek: Vai onko tossa sf-mitassa mukana myös mun syömät läskiruuat, jotka jää sit kiloiksi vartaloon?? t. Vastauksesta harvinaisen kiitollinen vuh
 
vuh mun tietääkseni iso sf-mitta voi tarkottaa myös isoa lapsiveden määrää. mutta ilmeisesti ilman suurta määrää lapsivettäkin, ei isoilla mitoilla automaattisesti isoa vauvaa tule. voi kai johtua monesta asiasta. korjatkaa jos olen väärässä :)
 
Mun massu onkin valtava :D :kieh: eilen kun oltiin kaverin valmistujaisissa sain kuulla taas useempaan otteeseen että onpas se iso! Nyt tuntuu että kasvu on tasaantunut, vaikka vieläkään ei sinne käyrille ole ollut asiaa. Jos on kovin lyhyt (itse nippanappa 160cm ) niin sekin voi kuulemma aiheuttaa suuren sf:n. Mulla lapsivettä on normaalisti joten siitä ei voi olla kyse. Luulen että mun lantioon vaan ei muksu mahdu ja tästä syystä olen epäillyt että mahtuuko edes syntymään :/ synnytystapa arvio on noin rv 38 jos ei sitä ennen halua tulla tämä pentunen ulos. Täällä tosiaan ainoastaan perätila on sellainen että sinne pääsee, itse sitten komen kuukauden vinkumisen jälkeen saan lähetteen koska äidin mielenterveys sitä vaatii :kieh: :headwall: no entä sitten jos se vaatii? Voi luoja mitä toimintaa, mulla on mielestäni täysi oikeus olla huolissaan kun oma henkiriepu on meinannut synnytyksessä lähteä ko. asian vuoksi. Lisäksi mulla on häntäluu ja osa lantiosta murtunut joten sekin voi estää alatiesynnytyksen, johon olisin kuitenkin motivoitunut KUNHAN se ei vaaranna vauvan hyvin vointia... Viimeksi sf-mitta oli 33,5cm mutta taisi mennä hieman alakanttiin kun terkkari ei oikein osannut kaivella syfysta (vai mikä se luu tuolla onkaan ) tarpeeksi alhaalta.

olo on kerrassaan ollut karmiva. Eilen mentiin juhlissa särkylääkkeiden voimin ja aamulla pentunen oli pari tuntia hiljaa ja meinasin oikeesti huolestua kun toinen vaan möllötti liikkumatta. Onneksi on ottanut illalla vahinkoa takaisin vaikka se kipeetä on tehnytkin. Mulla siis lantiossa liitoskipuja sekä selkä puolella että ihan edessä. Eteenkin vauvan pään puskeminen tekee varsin Edwarttia :kieh: :x

Mulla on hyvin vahva fiilis että ensiviikolta lähtien alkaa vauva uutisia tulemaan, siellähän on muutamat jo hyviä suppareita ja oireita saaneet aikaan. Itsellä lähinnä vain tuntuu että vauva olisi laskeutunut muttei tietoakaan että olisi kiinnittynyt, sen vrran vielä potkut vaihtaa kylkeä ettei ole epäilystäkään.Olenkin yrittänyt iskostaa pentuselle päähän että 20. päivä olisi hyvä päivä syntyä saataisiin hieno syntymäaika 20082008 :D :LOL: ihan niinkuin asia ei olisi itsessään jo hieno!?!

Kaikkien kuulumisia olen kiinnotuneena lukenut nyt vain omaa napaa kun olo on aika kehno. Olette kuitenkin mielessä ja täällä eletään henkessä mukana!! Isot :hug: kaikille ja tervetuloa uusille!!!

Koiruus ja pentunen rv 35+4
 
:whistle: :ashamed: Taas mää täällä!!!

Suhveli Mulla kans "ottaa henkeen" jämäkät supparit. Mulla ei pari viikkoa sitte ollu tapahtunu alapäässä muutakuin kohdunkaula oli hiukan lyhentyny. Sen jälkeen näitä ns. henkeen meneviä supistuksia onki tullu ihan muutama päivässä. Ja kyllä ne kunnon supistukset laittaa puuskuttamaan, et varmaan ne sullakin on kunnon suppareita kun henkekin ahdistaa!?! Ja minullakaan ei tee vielä supistukset kipeää, tuntuu vain jämäkämmiltä. Ja toisista supisuksista huomaa kun ne lähtee ns. aaltona kiristämään kohtua alhaalta ylös...

Vuh Minä kans oman kokemuksen kerron sf-mitasta. Ei tarkoita automaattisesti isoa vauvaa. Esikon odotuksessa sf-mitta on kans pyyhkiny yläkäyrillä reippaasti, mut esikko oli vaivaset 2960g. Ja lapsivettäkin oli normaalisti, eivät siis ainakaan sanoneet et olis ollu paljon. Kalvot siis puhkastiin juuri ennen ponnistusvaihetta ja kuppiin tuli kaikki lapsivesi. Istukka oli ilmeisesti aika kookas. Ja painoahan mulle tuli yhteensä esikolta 20kg. Siinä on varmasti niin monta tekijää, ja vauva taitaa olla pienin tekijä näistä. Kohdun malli, asento, vauvan asento jne jne vaikuttaa tähän mittaan...

No niin taas moi
:wave: R iikka
 
olipas paljon kirjoituksia minäkin olen päässyt lomille ja kiirettä onkin heti ollut B) mökkeilyä, häät, tuparit, 30:set ja 40:set ja kaiken lisäksi koiralle tuli ripuli! Raukka pieni päätti sitten ripuloida kaksi kertaa meidän uudelle vaalealle villamatolle!!! :kieh: :headwall:
Aika hyvin kuitenkin saatiin matto puunattua ja koirakin näyttää jo voivan paremmin onneksi. Pitäisi viedä koirus vielä 1-v rokotukseenkin.

kaikenlaista on tapahtunut..
Tuulille ja perheelle onnittelut pienestä pojasta :flower: Ihanaa =)

uudet palstailijat tervetuloa! :wave:

hikka on täällä apinalla ainakin kerran päivässä. Kaveri taitaa olla massussa poikittain, onkin siinä asennossa viihtynyt useamman viikon. Toivottavasti kuitenkin kääntyy raivotarjontaan!!! Huomenna olisi neuvola ja josko siellä tätsy kertoisi tilanteen. Saan samalla myöskin tietää tuleeko lähetettä äippäpolille pienen sf-mitan vuoksi. Tuntuu ainakin ettei masu olisi tässä kuukauden sisällä juurikaan kasvanut. Apina kyllä onneksi on kovinkin vilkas tapaus, ettei sen puolen huoleta. Pääseeköhän sitä vielä sitten ultraan?

miehet ja niiden menot/huomionosoitukset. Meillä ukkeli tuntuu myöskin juhlivan varastoon :kieh: Onneksi on sen verran hillinnyt nyt loppua kohti ettei ihan ole baarissa tappiin saakka vaan saattaa tulla kotiin jo jopa klo 2 :LOL: Nyt olisi tulossa hänelle viimeinen mökkireissu jonka jälkeen saa olla siinä kuosissa että pystyy autoa ajamaan!
Hän on kyllä huomioiva ja kantaa kauppakassit, silittelee ja juttelee masulle. Kotitöihin ei kylläkään ole tarttunut sen enmpää kuin aikaisemminkaan ja niistä saa olla huomauttelemassa. Tarttuu kyllä imuriin jos erikseen pyydetään, mutta kun ei koko ajan haluaisi olla pyytämässä.. olisi kiva kun asiat tapahtuisivat ihan itekseen.

On se vaan hurjaa, että täällä tuntuu niin monella olevan synnytys ihan käsillä! Itellä ei ole ollut edelleenkään ainuttakaan supparia. Olisi silti kivaa saada tietää alakerran tilanne. Viimeksi ollu lääkäri kesäkuun puolivälissä ja meillä neuvolassa on nyt lekuri vaihtumassa niin pääsen ehkä seuraavan kerran vasta syyskuun tokalla viikolla!!!? Toivottavasti saisivat aikaisemmin mulle ajan, pitää kysyä huomenna sitäkin neuvolassa sitten.

Nyt on pää taas tyhjä.. jatketaan huomenna siis :wave:

Meripihka ja Pikku-apina 33+4 :heart:
 
Tervetuloo uusille vaan kovasti:)
Onnee Tuulille pikku poitsusta :heart:
Nyt ei jaksa enempii löpistä vaan suuntana sänky ja nukkumaan. Kuhan kävin lukasee juttunne:)
Hyvät ötyset mammat!
Jaksuja krempoille.
elohiiri ja masukki 36+4 :heart:
 
Vuh: Ei kai iso SF-mitta tarkoita automaattisesti isoa lasta, kun ei pienikään SF-mitta tarkoita automaattisesti pientä: minulla on tosi pieni mitta ollut koko ajan, johtuu ilmeisesti siitä että olen itsekin pieni ja vauva kököttää koko ajan tuolla kyljessä. Silti "oikea " ultrattu kasvu on ihan keskikäyrän mukainen.

Tänne aina tulee viikonloppuisin kauheasti tekstiä - juuri silloin olen itse vähän koneella... Minulla on neuvola tulossa nyt tiistaina, jännä nähdä miten tuo epämääräinen sf-mitta reagoi taas eri ottajaan... torstaina on joku ihmeen "varhaisen vuorovaikutuksen haastattelu" - onko muilla kokemusta ?? Ja Nuppu74 - sattuiko se lantion koon määrittely? - Mä täällä nyt kauhulla odotan sitä kun sain päähäni että se koskee :/

Minulla ei myöskään ole ollut muuta kuin noita samoja tuttuja mahan kovettavia harjoitussuppareita, ei vielä tietoa oikeista ja kipeistä.

Joku muukin oli kommentoinut tuota ihmisten ihastelua - minusta on kauhean huvittavaa, että ihmiset tulevat nyt kehumaan miten hehkeä ja ihanan näköinen on... ehkä itse kokee vähän toisella tavalla tämän valas-vaiheen... Mutta mikäs siinä, kyllä se vähän piristää mieltä kun liikkuu vaappumalla ja rönöttää kaikissa tuoleissa kuin kiikkustuoleissa...

Mutta täällä sitä vaan körötellään kohti vauvan saamista - semppiä vaan taas kaikille :)

Pienpapu jonka vauva ei kyllä enää ole mikään pienpapu... vaan iso papu siis :) 34+5
 
Waude, ollaan saatu ensimmäinen vauva, onnittelut siis Tuulille ja tietty kaikille, joista tuli rouva viikonlopun aikana!
Itsellä tuntuu, ettei taas tämä raskaus etene mihinkään :kieh: , maha ei ole mielestäni laskeutunut vielä lainkaan. Torstainan oli nlalääkäri; hemppa 118, sf 34, kohdunkaulaa 2 cm ja tiukka kahdelle sormelle. No, katsoin esikoisen nlakorttia ja samoissa mennään, että ehkä kuitenkin voi toivoa, että tämäkin tulisi ajoissa.. Aika vain menee niin matelemalla..
Sain kaverilta Ikean ison kassillisen tyttöjen 56 ja 62 cm vaatteita eli kone on jauhanut vuoronperään niitä ja sitten meidän pojan vanhoja vaatteita veljen muksulle (se kun on nyt 3 viikkonen =) ) Hyvän näköistä, kun pyykkikoneessa jauhaa siniset ja kuivausrummussa vaal.punaiset vaatteet ja toisinpäin.. Jotenkaan vaan ei vieläkään tahdo uskoa, että oikeasti oltaisiin tyttö saamassa. No, kohta sekin selviää..
Jollain on täällä painokin laskenut.. itsellä sen kuin nousee, no ihmekös tuo, nytkin uunissa grilliluut paistuu :p :ashamed:

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille

Hilbert & Aimo-Orvokki 36+2
 
Pienpapu vastaan sulle vaikka et multa kysynytkään :) mulla oli perjantaina toi synnytystapa-arvio ja lantion koon määritys samalla, ja esikoista oottaessani se sattui.tai oikeestaan tuntui epämiellyttävältä.Sillon oli semmonen isokouranen mies-lääkäri joka runnoi (tai siltä se tuntu...)melkei nyrkkinsä sisään ja kopeloi!Nyt sit taas oli semmonen nais-lääkäri joka hellästi vaan paineli ympäriinsä tuolta sisältä.Eli riippuu tosi paljon lääkäristä!!
Hilbert mun on taas vaikea uskoa että toinen poika olis tulossa kun tää raskaus on ollut NIIN erilainen niin olin jotenkin ihan tyttöön asennoitunut..no, kait siihen pippeeliin sit tottuu :)
vuh ystävälläni oli TODELLA iso maha, (ei saanut käsiä yhteen mahan ympäri) hän on itse lyhyt ja lapsiveden määrä oli valtava.kätilötkin oli kauhistelleet kuin paljon sitä voikaan olla!Sf-mitta huiteli siis pilviä mutta lopputulos oli kuitenkin 3480g, eli ihan "normaali" kokoinen.
Mulla taas esikoista oottaessa ja nyt sf-mitta pieni, mutta lapsivettä oli viimeks ainakin tosi vähän ja tosiaan tuo kohdun asentokin vaikuttaa.silti edellinen lopputulos oli 3430g ja samoille lukemille mennään nytkin jos LA asti menee.En siis usko että sf-mitalla ja lapsen koolla on sen suurempaa yhteyttä...
suhveli mulla ei oo tullut kun kivuttomia suppareita mutta nekin tehneet tehtävänsä, kohdunkaulaa 1,5cm, ulkosuu auki 1cm ja sisäsuukin pehmeä.Eilen kun siivosin niin tuli kans noita "puuskuttavia" suppareita mutta mä oon päättänyt et niin kauan kun ne ei satu niin en huoli enkä mee mihkää näytille.
Että kyllä ne sullakin on kuule voineet jo tehdä vaikka mitä sinne alapään tilanteeseen :)

ihania masukuviakin oli tullut, läväytänkin omanikin tohon loppuun...
Tervetuloa mukaan musumasu!

ainiin, tuosta isyydentunnustamisesta, ei se ainakaan meidän kohdalla niin kamalaa ollut.vaikka aihetta epäilyyn olis ollutkin,mähän tosiaan tulin raskaaks samana iltana kun ukon kans tavattiin :whistle:
Kun mentiin sinne niin se vaan kyseli taustoja, ja tietenkin kysyi halutaanko sitä dna-testiä.Mä ehdotin miehelle etukäteen että se tehtäis (vaikka isyydestä ei ollutkaan epäilystä)mutta mies ei halunnut.Mies vitsillä sanoikin että ei halua tietää jos se ei olekaan hänen, nyt se ainakin on :D
mutta kyllähän siinä lopussa meinas naurattaa kun se virkailija kysyi "vannotko Jutta XXX että Miikka XXX on tämän lapsen isä?!"
"öö...vannon."
"VANNOTKO!?!"
"no, vannon!" sitten virkailijakin purskahti nauruun :LOL:
mutta tosiaan ihan eri luokkaa mitä olin odottanut, tädiltäni kuulin kauhutarinoita 20v takaa jolloin satunnaiset yhenillan jututkin kaivettiin esille ja melkein haukuttiin päin naamaa...
nyt varmaan onkin vieläkin helpompaa kun on toinen lapsi.

Saatiin sitten miehen kans tapeltuakin viikonloppuna.Mä alan oleen oikeesti ihan pirun kypsä siihen ettei se osallistu oikeestaan mihinkään (joo, okei, käy kyllä pojan kanssa iltapesulla ja satunnaisesti auttaa sitä ruokailussa)ja KAIKEN muun ajan kököttää tässä v'tun koneella pelaamassa.otin oikein aikaa La. ja Su. (mies kun aina väittää että ei hän nii kauaa täs oo...) ja oikeesti melkein 20h se pelaa!!!ja samanlaista se on joka päivä, tietenkin viikolla ei ihan tota 9 tuntia voi pelata kun täytyy käydä töissäkin mut töiden jälkeen se istuu tähän, tulee syömään, istuu takas tähän ja illalla nousee kun pojan on aika mennä suihkuun (19.30).ja sit pelaa johki 23.asti.
v'ttu ku v'tuttaa.
ja tästä ollaan keskusteltu ja tapeltu ja huudettu ja vaikka mitä, se auttaakin yleensä mutta ehkä sen yhen päivän.
no, josko se siitä sit kun saadaan tää vauva maailmaan ja sen on oikeesti pakko osallistua enemmän.
tulipas siinä nyt valivalia, sori :ashamed:

tässä muuten viä se kuva mitä lupailin, älkää välittäkö mun komeesta pyjamasta :D


d. ja pipana 36+6
 
Kylläpä olette ihania masukuvia laittaneet =) Meikkiksen taidot ei taida riittää noihin kuvien lisäämisiin.
Kyllä huomaa, että on hormonit pinnassa. Äsken kun näytettiin tuota suomalaisen ampujan valmentajaa (hienoa, suomalaiselle mitali!!), joka oli tippa linssissä, niin meikkis purskahti kanssa kyyneliin :whistle: .
Taidan kyllä uhmata nyt tuota närästystä ja ottaa kupillisen kahvia, muuten tämä aamu ei lähde käyntiin..
 
Huomenet :) Ihania masukuvia tullut taas :heart: Itse saanut vieläkään aikaiseksi uutta ottaa :whistle:

Meillä lähti tyttö sitte taas tonne koulutielle...äkkii se kesä hujahti :| No nyt kun jaksaa ahertaa taas syyslomaan asti ja siitä joululomaan, niin äkkiihän se syksykin sitte siinä menee. =)

Sf-mitasta Mulla oli se nyt viimeks (rv34+6) 36 cm ja lapsivettäkin pitäis ihan normisti olla ja en silti usko vilpertin olevan mikään jätti (toivon ainakin kovasti :saint: ) Tälläkin hetkellä mun maha on ihan lässähtänyt, joten jonnekin tonne sisuksiin vissiin sitte päästään hyvin viel piiloon :eek: Joskus taas tuo maha on niin ulkona kuin olla ja voi... että mulla tällainen muuttuva masu ;)

MasuMusulle tervetuloa porukkaan mukaan =)

Ja kaikille kipuileville ja hormoonimyrskyisille halauksia :hug:

Nuppu Hyvä että se häntäluu sitte on niin päin luutunut, että alateitsekin synnytys onnistuu =)

Daydreams Kyllä sä ihan syystä oot ukolles saarnannu... ei ne vaan aina itekään tajuu, että kuinka se aika siinä koneella hujahtaa :kieh: Meillä kans mies pelaa, mutta nykyään oikeestaan tosi vähän ja tulee kyllä auttamaan kesken pelinkin mua, kun kuulee, että alkaa akalla varapäreetki loppua. :LOL:

Hmmm...mistähän sitä muuten on juttua ollut..just luin kaikki, mutta nyt ei muista. No meen välillä tästä taas kakkavaipan vaihtoon. Ei enää kauaa, kun näitä kakkahousuja on kaks täällä. :kieh:

Katjuska ja Vilpertti 35+4
 
Sumuista maanantaita naiset ja masut!

Täällä ollaan hieman jännittävissä tunnelmissa. Eilen olikin oikea supistuspäivä, yölläkin heräilin koko ajan supisteluihin, ja vatsa ei enää oikein hellitä helposti. Aamulla hieman helpottaa, mutta silti supistaa. Pahinta on painon tunne alhaalla, eilen tuntui kuin vauvan pää olis jo siellä synnytyskanavassa. Ja suoraan sanottuna vessassa on tosi inhottava käydä, kun öhöm toi ponnistaminen on kuin puskisi vauvaa ulos. Ja ennen raskautumista kun harrastin tuota ihanaa kn-analysointia, niin herran jumala, kun nyt kokeilin. Siis niin alhaalla ja löllöä kamaa koko homma. Nyt te varmaan oksentelette siellä.
Soitin äitiyspolille, niin yhdistivät heti päivystykseen, jossa ne sitten vaativat mut taas sinne. Eli sinne taas matkamme käy... Voisin varmaan kutsua päivystyksen henkilökunnan vauvan ristiäisiin sitten joskus, niin tuttuja kun ovat.

Ihanan rauhallinen olo on jotenkin, jos syntyy niin syntyy. Joutuukohan se naistenklinikalle vai riittääköhän kättärin lasten valvonta osasto? Olis jännää, jos vauva joutuu ihan keskolaan, pikkupikkukeskosten keskelle... Kun minä en näistä oikein tiedä. Tiet. tarpeen mukaan....

Nyt kahvi, mehu, sämpylät, suihku ja sitten matkamme taas alkaa...

Cora 33+2, ultran mukaan viikko enemmän, painoa siis
 
Coralle tsempit matkaan ja toivotaan kuitenkin et pieni viel jaksaa matkassa!!
Mutta kuten sanoit niin jos syntyy ni sit syntyy, sit lähetetään pikkuselle hirmuisesti voimia että ei joutuisi minnekkään aparaatteihin vaan pääsis vierihoitoon :heart:

Täällä alotellaan siivouspäivää ja mies palas 5vkn jälkeen lomalta töihin... eipä siis haittaa sateinen keli!

Mukavaa alkavaa viikkoa ja älkää antako harmauden masentaa, pian tää palsta täyttyy vauvan tuoksuista :heart: :heart: :heart:

Tini+Pingu rv 36+5


PS. Daydreams, täällä myös yks pelileski :headwall:
 
Kiitos tinii :heart:

Piti vielä tulla kertomaan, että aamulla heräsin mielettömään vatsan vellomisees ja juoksin vessaan, jossa suoli tyhjeni automaattisesti. Sellaista ei ole tapahtunut kahdeksaan kuukauteen kertaakaan. Ennen raskautta kyllä useasti.

Iik. Kyllä mua oikeasti vähän jännitää. Ihan vähän.
 
Hui, no varmasti jännittää! Selvä merkkihän tuo ;)

Hieno juttu myös että pienellä on painoa enempi kuin viikkoihin nähden kuuluis, kypsempi paketti tulossa!

Tsemppiä Cora!!!!



*muoks*
Haha,
repesin tuolla hymiötä etsiessäni kun siellä oli kuin ilmetty minä:


Minä vasemmalla ja synnytys oikealla, seinän takana :kieh:
 
Huomenta.

Täällä hieman parempi fiilis ku viimiset 2 päivää. Ei enää sellasii liitoskipui että silmissä sumenis, vähän tietty sitä normaalii kankeutta ja kipuu, mut ei mitään ihmeellistä. Sitä se teettää ku tekee jotain minkä tietää että ei sais tehä enää. No nyt on kumminkin remontti valmis koko kämpän osalta ku saatiin eilen toi meidän makuuhuone valmiiksi. Puuh, tai mieshän siellä rehkis lauantain ja sunnuntain ja mä lähinnä makoilin ja puuskutin että voi että kun sattuu. :)

Mulle tosiaan tehtiin painoarvio ultralla perjantaina ja sf-mitta on menny yläkäyrällä kokoajan. Ultra arvion mukaan vauva jo 2900 ja jos jatkaa samalla tavalla kasvuu ni syntyy 4200. Pisti painoarvio toivoo että syntyis vähän etuaikasena :LOL:

Mäkään en tosiaan osaa lisää noita kuvia tänne ja nyt on jotenkin mun profiilikin sekasin ku saa sitä sinnekään päivitettyy. Facebookissa on kuvii mut nekin näkee vaan jos on mun kaveri :) toki mut saa lisää kaveriksi jos haluu AYA on nimikirjaimet joilla löytää sieltä facen ryhmästä mut

Nyyttimyy ja murmeli 34+6 (niin se aika menee) --> aamupalalle ennen ku tulee yrjökylään
 
Huomenia!

Hirmuisesti tekstiä ja kunnon actionia viikonlopun aikana! |O Apua, tästä se lähtee :p

Onnittelut Tuulille pienokaisesta! :flower: :flower: :flower:

Ja kaikille rouviintuneille onnittelut myös!! Ah, ihanaa aikaa... :heart: :heart: :heart:

Oiskohan viikonlopun alun matalapaineet tehneet tepposet, kun monella ollut huono päivä?
Itsekin vietin perjantain lähes mököttäen :x Masua kivisti koko päivän, oli tosi tuskainen olo ja olis tehnyt vaan mieli hautautua peiton alle. Onneks ei tarvinnutkaan mitään uurastaa vaan sain lepäiltyä koko päivän. Lauantaina miehen kanssa puuhailtiin kotihommissa koko päivä sunnuntaisia kahvikutsuja varten. Oltiin kutsuttu meidän molempien vanhemmat ja sisarukset vähän niinkuin virallisiin tupareihin ja niitä varten sitten järkkäiltiin. Mies innostui leipomaan ja onneks myös hoiti siivomisen, joten mulle jäi vaan kakun ja piirakan teko. Ja senkin touhun lomassa sain useampaan kertaan käydä sohvalla huilimassa! :ashamed: Ärsyttävää... Maha on niin paljon tiellä, et keittiön tasojen edessä joutuu olemaan omituisessa kumarassa, mikä aiheuttaa sit aivan tolkuttoman selkäsäryn - argh! |O Ens lauantaille oon järkkäämässä mun vauvakutsuja, saas nähdä kuinka niiden leipomisten käy... Mies on lähdössä jo koko viikonlopuksi poikien mökkireissulle (viimeiselle sellaiselle piiiiitkään aikaan ;) ) ja saankin touhuta ihan yksinäni. Harkitsen jo pyytäväni jonkun ystävistäni apuun...

Viikonloppuna käytiin tekemässä Haikaranpesässä synnytyssuunnitelmaa. Lähinnä se oli sellaista keskustelua fiiliksistä. Onko sairaala-, piikki- tai verikammoa, mitkä kivunlievitykset kiinnostaa, miten suhtaudun imetykseen, haluaako isä katkaista napanuoraa jne.. Mut ihan kiva oli päästä kahden kesken kätilön kanssa rupattelemaan. Taas vähän rauhoitti mieltä :)

Rauhallista alkanutta viikkoa kaikille! Supistelijoille ja kipuilijoille :hug:

Zucchero 34+6
 
Jokohan me aletaan sit jakaantua pikkuhiljaa... on niin monta supisteluvaivasta. Mulla vihdoin 34 viikkoa täynnä tänään, joten niin hirveetä paniikkia ei enää ole jos tää pienonen päättääkin syntyä. Pe ja la yönä olin ihan just lähdössä takasin sairaalaan, kahden aikoihin heräsin supisteluihin, jotka kestivät yli kaksi tuntia. Herätin ukkokultani neljän aikoihin, et mä lähden takas sairaalaan, siinä kuitenkin vielä vähän makasin ja luojan kiitos supistukset loppuivat. Olin todella helpottunut. Lauantaina koko päivän oli maha arkana ja supisteli vielä kipeästi, muttei säännöllisesti kuten yöllä oli. Sen jälkeen olen saanut kipeiltä supistuksilta olla rauhassa, ainoastaan noita kivuttomia tulee, vaikka ei nekään mitään mukavia ole, ku tuntuvat niin napakoille. Kiva, kiva, ku sulo on poikittain tai perätilassa. En oikein saa selvää kummin on, mut jalkojaan tarjoaa tonne synnytyskanavaan ensimmäisenä. Potkii niin julmetusti. Pari kertaa olen ollut varma, et toinen jalka on jo kohdun ulkopuolella.

Onko muilla muuten alakanu tuleen sellasta oikein paksua ja limasta valkovuotoo? Mä muistelin esikoisesta, et pari viikkoo ennen synnytystä alko tuleen sellasta vuotoa. Mä oon tässä miettiny, et voisko se olla limatulppaa. Esikoista odottaessa pari päivää ennen synnytystä tuli kyllä sellanen isompi limaklöntti, jonka tulkitsin limatulpaksi. Oliskohan tuo vuoto ihan normaalia? Onneks keskiviikkona on lääkäri ni kuulee, onko tuolla alakerrassa tapahtunu mitään edellisestä kontrollista.

Tosiaan mullaki alko insuliinihoitoisena tää raskausdb. Nyt aluksi pistän kolme kertaa päivässä ennen aterioita 4 ky. Mut itse sitten nostan annostusta sen mukaan mitä tarvitsee. Oli kylllä huono ohjeistus dbhoitajalta, mut onneks itsellä on työn puolesta jotain hajuu insuliinihoidosta. Mut jotenki silti arveluttaa, et osaanko mä sittenkään... 22.8 sain ajan ä-polille uuden ultrausajan painokontrollia varten.

Mut tulipas taas omanapainen viesti. :ashamed:

hippos ja sulo 34!!!!
 
Coralle tsemppiä nyt sinne, jos vaikka tositoimiin pääset :heart: :hug:

Jeeeeee...Kultaa tuli suomelle ammunnassa :D *välituuletus vaan*

Nyyttimyy Toi on kyllä niin hieno fiilis, kun saa remppaa valmiiks =)

Dior Toivotaan nyt ettei pieni enää kääntyilis raivotarjonnasta pois ja hienoo, että sulle se pelkopoliaika oli sittenkin varattuna =) ja rauhoittelu :hug: tuon koon suhteen... varmasti tuo vauvan asento vaikuttaa siihen mittaan. :)

Zucchero Kavereita vaan pyydät leipomisapuun :whistle:

Sitähän se on ettei oikein mitään tarvii tehdä, kun jo alkaa supistelemaan tai kolottamaan jostain :kieh: Äsken laitoin pojan vaatekaappia järjestykseen (pieniä vaatteita pois ja muuten järjestelin), niin nyt sitte on menkkamaista jomotusta taas ja vetää tonne reisiin asti ja välillä supistelee...
Nilkka on kans pari päivää vihotellut tossa...ei taida nivelet enää kestää tän painon kannattelua :ashamed:

Mutta joo...jos vähän lepäilis nyt urakan jälkeen ennen kuin meen laittamaan pyykit kuivumaan ja huomenna jos laittais tuon tytön vaatekaapin uuteen uskoon :whistle:
 
Tiniilläkin taas ihana päivitys masusta :heart: *huoh* kohta noita massuja ei enää oo, tai ne ei näytä noin muhkeilta :whistle: :D

Hippos Hyvä, että pikkuinen vielä päättää pysyä siellä ja toivotaan, että kääntyis nyt vielä eikä jalat edellä yritä ulos tulla....

mulla on välillä tullut sellaista limaisempaa valkovuotoa ja välillä se on ihan vettä ja välillä taas on alakerta kuin saharan autiomaa :kieh: Itsellä aina ollut limatulpassa niitä veriviiruja mukana, niin siitä sitte erottanut sen normi valkovuodosta...

tsemppiä ton insuliinihoidon kanssa :)
 
Katjuska, nii kohta ne on sellasia lörppiä pusseja vaan :LOL:
Just kävin läpi vanhoi masukuvii koneelta, ekat viikolta 18 ja voi kun se masu oli mukamas iso sillon! Tuli ihan sellanen olo et kenen maha toi oikeen on, en mä oo koskaan ollu noin laiha :D
 

Yhteistyössä