***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Onnea Tuulille! :flower:
pistelystä tuolla kohdunsuulla: mulla oli kans parina päivänä ja luulen että vauva laskeutui silloin koska jotenkin maha mun mielestä painunut alemmas.
Itse olin jo eilen aivan stressaantunut kun huolestuttaa, onko vauvalla kaikki ok.
tuntuu että se vain hikottelee ja olen lukenut jostain, niinkuin corakin taisi mainita, että hikka voi johtua hapenpuutteesta.
Sitten kun sf-mitta kulkenut kokoajan alakäyrillä ja vauvan liikkeet on todella vaimeita ja painoarviotkin olleet paljon pienempiä mitä toisilla lapsilla, niin mun mielikuvitus on jo täydessä vauhdissa.
Eli tarttis päästä synnyttään ja vauhilla sittenkin että pääsis huolista eroon!
Ja mullakun se stressi ilmenee niin että olen sitten äkänen ku ampiainen ja läheiset saa kärsiä! :kieh:

maariankämmekkä 36+0
 
maariankämmenkä, mulla on ihan sama fiilis että pitäis päästä synnyttämään niin sais nyytin eteensä vahdittavaks eikä tarviis enää pohtia koko aika omista oloista että onkohan siellä kaikki hyvin...

hikkaamisesta olen minä taas kuullut että vauvat hikkaavat vahvistaakseen hengityselimistöä... hui nyt alkoi pelottamaan tuo hapenpuutos-teoria :headwall:


Tini+Pingu rv 36+3
 
Hei, älkää hepuloiko tosta hikka-hapenpuute-mietiskelystä. Jokainen LÄÄKÄRI, jolta oon siitä kysynyt, on sanonut, että se on täysin normaali sikiöaikainen ilmiö. Meillä vauva hikkasi varsinkin viikoilla 22-28 varmaan 8 kertaa päivässä, joskus tunninkin kerrallaan. Usein mietin, että voi ei, taasko se alkaa. :) Lääkärit myös on sanoneet, että hikka laajentaa keuhkopusseja ja usein hikan jälkeen vauva tekee kunnolla hengitysharjoituksia.

Hohhoijaaa, täällä menee jo kolmatta päivää Gilmoren tytöt -maraton. Blaah, pilaan kohta koko sarjan hohdon tällä ylen katasomisella :LOL:
 
vuh mulla oli sama pointti kun sulla, en siis mitenkään halunnut ottaa asennetta "kyl sä sit tajuut ku sulla on lapsia", tarkotin vaan että sitä voi joitain asioita aatella eri tavalla eikä välttämättä tuu ajatelleekskaan jotain asiaa mikä voi toiselle olla itsestäänselvyys.
Niinku juur se ettei välttämättä pääse lähteen esim. baariin tosta vaan, kivahan se on että mukaan pyytää!mutta hassua että siitä sitten tämä eräs yksilö loukkaantuu...on kyllä muutenkin vähän semmonen ettei osaa itteensä toisen asemaan laittaa.

mullakin tilanne sellainen että läheisimmillä kavereilla ei oo lainkaan lapsia, ja on kyllä tosi mukavaakin kun ei heidän kans tarvii mistään lapsi-jutuista puhuakaan.Osa tykkää leikkiä pojan kanssa samalla kun nähään ja osa taas ei oo sitä tyyppiä.Ja niinkun Jouskarikin sanoi, enhän mä nyt oletakaan että tänne ketään tulis poikaa kattoon vaan mua!itestäkin on kivempi kun laittaa pojalle piirretyt ja menee kaverin kaa keittiöön juoruun :D

no. se siitä aiheesta :)
onko ketään muu saanut vielä tuloksia streptokokki-näytteestä?
mulla se oli positiivinen joten saa sitten sen antibiootin synnytyksen yhteydessä.Kuuntelin vaan kun se lääkäri teki sanelua niin sanoi että "potilas oireeton", niin mikäköhän siinä sitten olis oireena jos olis?ihan vaan tuli mieleen...

nyt vielä kauppaan :wave:
 
daydreams Mulla otetaan ma tuo streptokokki - näyte kun on supistellu niin hirvittävän paljon (se ois pitäny ottaa jo aijemmin, mutta siirtyny. ) Eli tuo supistelu ainakin kai voi olla sitten oireena jos streptokokki vaivaa.

Nyt ei ehdi muuta kun pitää mennä mansikat poimiin penkistä, mädäntyvät sinne pian. Tiiän jo että supisteluja tuo poimiminen aiheuttaa mutta pakko saada marjat pakkaseen.

Hyvää lauantain jatkoa! :wave:

syysmama & tyttö 35+3 :heart:
 
Oih, meidän pinon ensimmäinen vauva!! Onnittelut suuret Tuuli:lle!!

Puuh. Ensin kivat asiat ja valitetaan vasta sen jälkeen. :) Eli meil oli se ylimääräinen ultra eilen ja siinä selvisi että EI ole lisäistukkaa ja katsottiin samalla pojan koko (niin ja mun oli viel neuroottisena pakko kysyy että varmistaisitko vielä että tämä on edelleen poika :) ) Juu siis poika oli eilen ultra arvion mukaan 2900 g!!! Sanoi että jos kasvu jatkuu samanlaisena ni syntymäpainoarvio olis 4200 g. Sanoi myös että voin ite vaikuttaa siihen painoon vielä 400-500g miinusta JOS vaihdan vaaleenleivän ruisleipään ja pastan vaihdan perunaan ja jätän sokerit imetysajalle. :) nyt sit pitää yritää vetää mahdollisimman vähän sokerii ja ruuassa keskittyy enemmän noihin pitkäkestosiin hiilihydraatteihin jos vaikka vauvan syntymäpaino jäis alle 4 kiloon :)

Sit sitä kurjaa ja ikävää (.) valitusta. Ollu ihan hirvee päivä. Päässy kunnolla liikkumaan mihinkään ku sattuu niin piruste. Liitoskipuja ja harmittoman olosia supistuksia tullu kokopäivän. Mikään ei oo hyvä paitti kyljellään makaaminen ja rötväävä istuma asento. Johtuu varmaan siitä ku eilen repisin tapetteja meidän makuuhuoneesta uusien tieltä. Ei vissiin ollu hyvä juttu se että pomppisin ylös alas tikkaita ja kyykkyyn ja ylös taas. Tietää taas olleensa, ei voi muuta sanoo. Mies on sit joutunu tänään kattoo ku itkien kuljen täällä ku sattuu niin paljon ja esikoinen ihmettelee että mikä tol äitillä nyt on ku ei sen syliin saa tunkee eikä se pysty leikkimään.

No joo. Jatkan taas ku pystyn istuu paremmin tässä penkillä. Nyt ei siis kommentteja tuu muuhun tälläerää. sori.

Nyyttimyy ja murmeli 34+4
 
Nyyttimyy Hyvä juttu, että ultrasta noin hyviä kuulumisia =) Ja komian kokoinen jössikkä siellä masussa sitten onkin :D Tsemppiä kovasti nyt tuon ruokavalion kanssa. Mulla onnais toi muu ihan hyvin, mutta sitte se sokeri :whistle: se vois tuottaa vaikeuksia :ashamed:
Ja voimia noiden kipujen kanssa :hug: Joskos huomenna ois jo parempi päivä levon jälkeen :)

itsellä ollut ihan omituisen hyvä päivä tänään aamukankeuden jälkeen... Ei oo pahemmin kipuja tuntunut ja olokin ollut hyvä ja vuotojakaan ei oo ollut ja supistuksiakaan en oo havainnut... Välillä tullut ajatus mieleen, että tyyntä myrskyn edellä :kieh: Vilperttikin ollut kumman rauhallinen tapaus tänään. :saint:
No pitää olla tyytyväinen vaan, kun sen verran harvinaisia ovat olleet nää hyvät päivät raskauden aikana. =)
 


siinä massupäivitystä...

Onnittelut Tuulille pikkuisesta peikkopojasta!!!
Nyt suihkun kautta nukkumaan ja toivotaan että huomenna on hieman kivuttomampi päivä :/ aika saman meno kuin Nyyttimyyllä....

Koittakaahan massut jaksaa, ei enää kauaa!
Koiruus ja pentunen rv 35+3
 
Ihana massu koiriksella :heart:
hyvin tipahtanut sullakin masu jo alemmas, mulla käynyt ihan sama!

Mulla on ollut ihan kauhee päivä... :headwall:
oon ollu kiukkunen ja ilkeä miehellekkin...
Alkoi tympimään tää sairastelu ja sen mukana tuoma lepo- ja sisällä olo pakko :headwall:
Oon vaan sadatellut kun mitään supistuksia ei näy ja haluisin kovasti jonnekin lenkille tai oikeastaan ihan minne tahansa kuin tähän sohvalle.

Vetäsinkin tossa tunti sitten miehelle hirveet hiilet kun sen piti tehdä lettutaikinaa eikä uskonut mun antamaa reseptiä (päästäni) vaan meinas mennä nettiin tarkistamaan.. järkevä kiukkukohtaus? EI ja kyllä hävetti jälkeenpäin....
Menin sitten sänkyyn mököttämään peiton alle ja matkalla vielä huusin että heitä se lettutaikina pois että mä en ainakaan satavarmasti syö yhtään lettua.
Mies tuli sitten puolen tunnin jälkeen pienen lautasen kanssa oven rakoon ja toi pari ihanaa maistiaista... en ymmärrä miten se jaksaa olla noin ihana?! mussutin sitten maistiaiseni ja vielä hetken nieleskelin pahaa mieltäni jonka jälkeen nousin ylös ja menin pyytelemään anteeksi. Tuolla se ihanuus nyt paistaa meille himo-pinoa lettuja :heart:


Taas on yhdestä päivästä näköjään selvitty ja LA taas hieman lähempänä.
tulis jo pieni... tulis jo pieni... tulis jo pieni... hajoo pää!!


Omanapaista tänään, ens kerralla enempi!

Tini+Pingu rv 36+3
 
Huomenta :)

Voi kun on monella ollut huono päivä eilen :hug: Toivottavasti tää päivä ois kaikille parempi =) Ja toivotaan, että nuo pöpöt alkais jo hellittämään otettaan... pitkäkestoinenhan se tauti tuntuu olevan :snotty: Itse en enää tiedä minkä takia joudun niistämään...sen taudin vai allergian :kieh: Mutta yskää kyllä ainakin vielä on...

Ukko nousi eilen pojan kanssa ja mä sain hetkeks jäädä pötkölleen, joten tänään sitte minä nousin ja ukko nukkuu. Ois kyllä väsyttänyt ihan vietävästi...no onneks voi ottaa sitte ne päikkärit taas :whistle:

Ihana masupäivitys koiramammalta :heart:

Jahas...kai sitä pitää mennä taas vaipan vaihtoon :wave:

Katjuska ja Vilpertti 35+3 :heart:
 
Oih! Mulla taitaa tänään olla se huono päivä!

yöllä Möykky piti hereillä, tuntui, että vauveli puski päätään oikeaan lonkkaan koko yön. koko aamun on alavattaa jomottanut ihan koko ajan ja yht´äkkiä tulee tosi kovia kipukohtauksia alapäähän. Ne sattuu niin paljon ettei pysty ku jalat ristissä irvistelemään. täällä sit hiipien kuljen ja täyttelen pikkuhiljaa sairaalakassia. Hyvä saada se edes valmiiksi lähtökuntoon.

taivaannasta ja Möykky 37+1
 
Onnea pinon ensimmäiselle vauvalle!!! :heart:

Mä lukeudun myös noihin eilisen pahan päivän ihmisiin... no, tää mun räkätautini äityi perjantaina niin hirveeksi, että pe-la yönä ei juurikaan nukuttu ja eilinen olikin sit ihan hirvee... väsytti ihan törkeesti jo valmiiksi, mutta kun oltiin 300km päässä kotoa ja ikea siinä vieressä, niin sinnehän oli päästävä, vaikka miehen mielestä oltais voitu unohtaa koko ikean keikka. mut ehei, tää mamma sitkeenä lyllersi ikean ovista sisään käsilaukku täynnä nessuja. Nooh, kotimatka oli varsinkin miehelle sit tosi nautinnollinen... äkäinen ja räkäinen, väsynyt, viimesillään raskaana oleva supisteleva nainen apukuskin paikalla... voitte varmaan kuvitella :D mutta onneksi meilläkin miehellä riittää huumoria suodattamaan nää mun ihmeelliset kiukkuilut. illalla lämmitettiin sauna ja sain hoivaa eukalyptuksen tuoksuisissa löylyissä :heart:

päivittelen tässä profiiliin tän aamun masukuvan ja laitan samaisen myös masukuvapinoon. Vertasin kuvaa tasan 3vkoa sitten otettuun, niin jösses mikä kasvupyrähdys... ja selkeesti alaspäinkin tipahtanut, mutta ei paljoa... huh huh, kohta se nyytti on meillä kaikilla sylissä!! :heart:

suhveli 35+4
 
Heippa kaikille!
Monta kuukautta on jo pitänyt ilmoittaa itsensä keskusteluihin mukaan, mutta aina se on jäänyt. Oon aina välillä lukenut teidän juttuja. Esikoista miehen kanssa odotellaan ja LA on 22.9. Raskausaika sujunut vauhdilla ja ilman mitään erityisiä kremppoja. Nyt välillä taitaa supistella, en ole ihan varma, että miltä tuntuu, mut masu on ainakin välillä tosi pinkeänä.
Ei mulla tässä tähän hätään muuta, toivottavasti huolitte minut mukaan mukavaan porukkaanne jännäämään loppuraskautta.

Onnittelut ensimmäiselle syysvauvalle! Ja tietysti myös rouvaantuneille!

MusuMasu 33+6
 
Kipuilu jatkuu..

Ei saakeli kun sattuu selkään ja värkkiin niin että tuntuu siltä vähintään että tämä jätkä putoaa kohta kyydistä ku kävelen. Saanu laitettuu astioitakaan ilman itkuu tiskikoneeseen ku sattui niin oikeelle puolelle selästä ja sai nojata johonkin kokoajan. Toivottavasti tämä tästä vielä helpottaa ettei tarvii yli kuukautta vielä kipuilla ja sit viel synnyttää sitä yli 4 kilosta vauvaa!! Vaihtuu kivut toisiin :LOL:

Mies oli eilen kavereidensa kanssa baarissa ja hormoonieni takia sekin sit itketti illalla. Mies käy siis tosi tosi harvoin missään. Nytkin sanoin ainooksi kriteeriksi että saa mennä et muistaa mut ja oman osotteensa (eli tulee omaan kotiin yöksi). No sil oli ollu ihan hauskaa vaikka vissiin vähän synkkääkin puhetta ollut. Miehen 2 kaverin (nää siis veljekset kuin ilvekset) isä oli kuollu vissiin perjantaina. Meinasin sitäkin käydä vollottaa ku kuulin tästä. Hän oli ollu pitkään jo sairaana ja periaatteessa kuolema oli helpotus sekä hänelle itelle että läheisille kun ei tarvii enää katsoo kun läheinen kärsii. Mut kyllä se vaan niin hiljaseksi vetää kun omaan kaveripiiriin kuuluvien vanhempia alkaa jo kuolla. :(

Ilosempiin juttuihin. Esikoinen sanoi eilen mulle aamulla että "pikkuveli tulee tänään" mä siihen sitten että "ei se nyt ihan vielä ole tulossa" ja minähän siinä sitten oikeessa olin. :) Olivat muuten miehen kanssa Kodin ykkösessä torstaina huonekaluostoksilla ja siellä oli neiti sitten todennut kaupantädille että "koska sä sanot mua ihanaksi" meni täti vähän hämilleen ja totes vaan että "sehän on itsestään selvää" ja isi nauro niin paljon neidin kommenttia. :D oli toinenkin myyjä täti ollu siinä vieressä tosin puhelimessa jonkun kanssa ja sitäkin oli alkanu naurattaa tämä kommentti. Meidän neiti osaa kyllä. :saint:

Ei mun on kai pakko mennä taas pötköttää ei tällä selällä voi istuu yhtään. Palataan..

Nyyttimyy ja murmeli 34+5
 
täällä meinattiin jo aamulla lähteä vauvan haku reissulle mutta 5h suppailun jälkeen suppailut sitten kaikkosivat ja vieläkin on jotain muttei nyt mitään hirmuista...
aamulla tuli monta tuntia ihan 3min välein mutta ei vaan ollut tarpeeks kipeitä että oisin lähteny näytille, vaikka oli kuitenkin niin kipeitä etten sängyssä pystynyt olemaan!

Nyt sitten uneton yö takana ja voitte kuvitella mitä se tekee känkälle :kieh:

Noh kaipa ne jotain edistystä on ainakin siellä värkissä tehnyt vaikkei vielä mihkään päästykään...

Tänne sa lähettää kaikki ylimääräset supparit!!!

Tini+Pingu rv 36+4
 
Onpas monella kivuliaita suppareita!

Mulla ei ole ollut kyllä mitään tommosta kummastakaan...onneksi.

Vasta sitten kun on ollut menoa ni on ollut niitä suppareitakin! :eek: :x

( lähettää muille kaikki supparit...)

(mä en ainakaan halua niitä vielä hetkeen)

37+2

 
ONNEA Tuulille pienestä pojasta!!! Ja onnea kaikille uusille rouville myös!!! :flower:

Täällä pikaiset (.)-kuulumiset: lääkärineuvola oli perjantaina, ja samalla piti olla myös synnytystapa-arvio. Lääkäripä ei osannut kuitenkaan sanoa juuta ei jaata juuri mistään, sanoi, ettei lähde arvailemaan asioita... myöskään kokoarviota ei osannut antaa. Plääh! Käyrien mukaan veikkasi syntymäpainoksi n. 3kg. Tiedä sitten...

No, häntäluusta sain selville sen verran, että se on luutunut väärin, mutta synnytystä ajatellen oikein, eli ulospäin. Hyvä näin!

Muut tulokset:
pissa puhdas
Hb 114
Sf 31 cm
RR 113/72
painoa + 600g/vko (hyvä niin, sillä viimeksi laskenut 600g/vko) Kokonaisuudessaan kertymää reipas 8 kg (yht. 62,5kg)
vauva raivotarjonnassa, ehkä...

Viikonloppu mennyt pihatalkoissa intoillessa ja nyt suppailee ihan kiitettävästi. Toivottavasti eivät kuitenkaan ylly vielä tästä, kaikenlaista olisi vielä tekemättä. Ihanat naapurit kyllä komensi mua kaiken aikaa lepäämään, mutta kun ei ollut sellainen olo, niin en osaa olla tekemättäkään ja toimettomana. Siinä sitten kitkin mahani kanssa nurmikon reunuksia ja yhteisiä piha-alueita. Nopeasti hurahtu eilen 7 tuntia ja tänäänkin lähemmäs kolme.

Nyt pikaisesti käymässä työpaikalla. Sijainen astuu mun "valtakuntaan" huomenna ja hänen oloaan helpottaakseen päätin tulla vielä siivoilemaan pöytää. Tämän urakan jälkeen suuntaan ison jäätelön kanssa kotiin ja suoraan sohvalle. =)

Voikaahan hyvin kaikki ja erityisesti te, joilla kipuja ja ikäviä oloja! :hug:

Nuppu74 ja Esko36+1
 
B) Paistaa jopa aurinko... vaikkei siitä nyt jaksa/huvita nauttia!

Tuulille onnea pienestä pojasta :flower: :heart:
Snanna ja MusuMasu tervetuloa mein isovattasten joukkoon kirjotteleen :flower:

Täälä ihan pikaseen. Meillä kun on roskaruoka-karkki-leffailta tänään :p :p Ja nälkä on tietty kova. Serkun kanssa jutellessa hokasin et ei oo oikeen kotiruoka maitannu viime aikoina, ei jaksa tehdä ja vaikka olis helpot "ainekset" tehdä niin ei maistus :whistle: On sitte vielä vaan tällä "kesälomaruokalinjalla" Ihmekkään jos taasen painoa tulee sen ~20kg. Huomenna neuvola ja saas nähdä ku puntarista paukkuu jouset :eek: :/

Katjuska Onneksi pääsit tarkistukseen vuodon takia ja hyvä että kaikki hyvin!!

Tsemppiä ja jaksuja kaikille kärvistelijöille :hug:

Ei tuo mun tuore mies vieny mua ulos syömään, mut oli niin tohkeissaan "naimiaisista" et piti hänen sit koko suvulle tiedottaa asiasta!! :heart: Oltiin sovittu ( hänen toiveesta ) et pidettäs asia salaisuuten, niin kauan kun asia omalla painollaan selviää suvulle!!
No tietty mein väen piti sit vähän parempaa ruokaa laittaa ja leipasta hääkakun poikanen =)
Ja tosiaan isona plussana naimiaisista, et nyt ei tarvi mennä isyydentunnustukseen, joka onki aika turhanpäivänen käynti Varsinki meille kun on yhteistä taivalta takana 9 vuotta. Eivät sitte paljoa meiltä kysele!!

Nyt nälkä yltyy, pakko män, palailen paremmalla ajalla!!

R iikka 32+2/ 33+6
 
Iltoja kaikille.
Ajattelin kirjoitella meidän kuulumiset. Eilen jouduin menemään kättärille hirveän päänsäryn takia.Ei ollut yhtään normaali särky vaan sellainen ihmeellinen paine. (Viime neuvolalääkärissä verenpaineen alapaine oli hiukka kohollaan). Käskivät heti menemään tarkistuttaa ettei mitään raskausmyrkytystä. Siellä sit sain lääkettä suoraan lihakseen ja pötköttelin muutaman tunnin, onneks helpotti ja pääsin kotiin.
Ei ne aina näköjään niitä suppareita ole joiden takia joutuu menemään. Kyllä siellä maatessa tuli fiilis, et kohta me täällä nyytin kanssa yhdessä ihmetellään :heart: vaikka tuntuukin et siihen on ikuisuus...ei tässä kuitenkaan puhuta kun muutamasta viikosta enään :) jestas että sitä onkin malttamaton, ja niin paljon kun on jo takanapäin.
Vointeja kaikille :flower:
snanna ja 35+´6
 
Ja masukuvaa kans laitan... Elikkäs rv 32+2 ( vanhat rv:t 33+6 )
En edelleenkään osaa liittää sitä noin hianosti ku esim. koiramamma osaa :ashamed: Eipäs ku osasin :wave: JIPIIII =)=)





Heti hirvee litania kuvia!!!

Snanna Kurja tilanne oli... onhan kaikki nyt hyvin?? Ja tosiaan eihän siihen kauaa mene ku nyytin saat matkaan :)
 
Mää unohin onnitella teitä uusia rouvia! Eli onnea kaikille, teitä olikin aikasta monta! :flower:

Joo, mä en vielä yleensä ole mikään kauheen heikkohermoinen ja muutenkin tosi rauhallinen ja hiljainen, niin miehen mukaan musta on ihan viime viikon aikana noussu esiin joku naarasleijona. Samainen jellona sitten tais eilenkin puskee esiin tuolla nautinnollisella 3tunnin automatkalla :) mutta kyllä mä nyt sitten tänään oon hyvitelly, tein miehen lemppari-ruokaa ja vähän muutakin pientä. eipä enää montaa viikkoa!

mulla oliskin noista suppareista kysymys. Vaikka mulla on ollut niitä kivuttomia abouot viikolta 18, mutta nyt parin viime viikon aikana ne on muuttunu. Ne ei edelleenkään oo kivuliaita, mutta mulla vaikeutuu hengitys! Tai ahistaa hengitystä silleen jännästi... mitäs helkkaria se tarkottaa? :D tossa äskenkin sohvalla tuli noin puolen tunnin ajan 5min välein sellasia. Mut tosiaan mihkään ne ei satu. Ja onko ne kivuttomatkin supparit sit niitä, jotka alkaa tota alapäätä kypsytteleen? Viel edellisessä lääkärissa rv33+5 paikat oli kiinni ja jämäkät, niin jänskä nähdä kun mul on synnytystapa-arvio tasan rv37, et mitä on tapahtunu...

Onko Tinii viel yhes koos? entäs muut?

Koiramamma mikä sulla on nyt sf-mitta? sulla on niin ihanan iso ollut toi masu koko ajan, vaikka sama LA! ku munki sf on pari kuukautta vedelly yläkäyrillä, niin mietin, että paljonko se masun muoto vaikuttaa.

Taivaannasta ettei vaan ois jo lähtö lähellä??

Huomenna taas lisää... öitä!
 
snodgrass
MOikka taas!

Oltiin viikonloppu kaveriporukan kanssa yksien kavereiden mökillä. Ihan mukavaa oli, vaikka etukäteen pelkäsin et kuinka hulinaksi se menee kun on useampia lapsellisia... Yllättävän rauhallista oli kuitenkin eikä kaikki sit päässeetkään mukaan.

Täällä oli näköjään ollut monella varsinkin eile huono päivä. :hug: kaikille kipuilijoille!! Mullakin oli pe illasta eilis-iltapäivään asti sellainen toisaalta apaattinen toisaalta tosi kiukkuisen väsynyt fiilis, en ollut mukavaa seuraa lapselle ja miehelle.. :ashamed: Mutta onneksi se helpotti sitten siellä mökillä.

tiniillä ja suhvelilla oli kyllä hauskat "raivotarinat" :LOL: Ehkä näistä pitäis koota joku kauhukirja... se vois olla hauska -ainakin naisten mielestä.

koiramamma sulta on pitäny kysyä, että joko oot ollut siinä kokoarviossa? Vai onko se vasta tulossa? Kiinnostaa vaan, et mikä se tilanne nyt sit on, kun se sf-mitta on ollut niin iso.

Jahas. Tänä iltana taioin lisää tilaa tähän kämppään vauvatavaroille. Huomenna alkaa leipomissiivousrumba, kun tiistaina on sit ne esikon synttärit. Apua! En oo ennen lastenkutsuja järjestänyt niin jännittää et kuinka kaikki oikein sujuu... ja lapsiakin on varmaan tulossa liikaa.. Kyllä lasten synttärit pitäis kieltää jos äiti on viimeisellä raskauskuukaudella.. :whistle:

Tsemppiä kaikille!
snodgrass ja neponen 36+3
 

Yhteistyössä